Skyrim: Special Edition –TEST výkonu GPU a CPU a co přináší a nepřináší proti starému? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 06 listopad 2016
Přejít na obsah
Skyrim: Special Edition –TEST výkonu GPU a CPU a co přináší a nepřináší proti starému?
Benchmark - TEST výkonu nové Special Edition vs SKYRIM 2011
Co obsahuje a neobsahuje SKYRIM Special Edition?
Závěr a hodnocení
alt

 

 

 

 

  • Skyrim: Special Edition

       –TEST výkonu GPU a CPU a co přináší a nepřináší proti starému?

5 let stará hra je tu v nové verzi a opět táhne davy! Co přináší „Special Edition“ a jak šlape na našich PC? Ano, čtete správně. Je to neuvěřitelné, ale Bethesda letos nevydává žádné nové velké RPG :). Musí nám stačit Fallout 4 z loňského roku (a že stále stačí), no a pokud chcete něco z jiného prostředí, tak je čas oprášit SKYRIM, jako to udělala Bethesda. S minimem výdajů a práce oprášila pět let starou hru, udělala pár (významných) technických změn a znovu vydává SKYRIM s označením SPECIAL EDITION. A hotovo. Pokud máte již koupenou starou verzi se všemi DLC, tak byste na STEAMu měli mít tuhle novou verzi zdarma a automaticky v knihovně, pokud nemáte všechna DLC, stojí přes 1000 korun, což je docela dost. Nicméně šílenství opět začíná, zejména na současných konzolích, pro něž je tahle verze určena především.Takže co je nového?

  • SKYRIM: Special Edition (2016)

Po obsahové stránce není nového vůbec nic. SE verze je stejná jako Legendary Edition z roku 2013, která obsahovala kompletní hru včetně všech tří DLC, tedy Dawnguard, Hearthfire a Dragonborn. Tvůrci dokonce nesáhli ani k opravě známých glitchů, bugů a problémů a to i těch, které se týkají mnoha questů. Po technické stránce je ale nového hodně.

Hra používá sice stále Creation Engine, ale v notně vylepšené podobě, skoro jako ten z loňského Fallout 4. Proti původnímu SKYRIM z roku 2011, který byl 32bit a DirectX9, je SKYRIM SE z roku 2016 nově 64bit a nativně DirectX11. A právě na to se vztahují největší přínosy nové verze hry. 64-bit verze s DX11 dokáže plně využívat i 8jádrových CPU (stará zvládala jen 4 jádra a zcela ignorovala architekturu AMD) a také adresuje mnohem více paměti (RAM i grafické), což byl velký problém staré verze. Výsledkem je tak mnohem hladší chod hry, zejména, když je toho více na zobrazení. Rychlejší je načítání a hra také trpí mnohem méně na pády.

Tvůrci samozřejmě využili technických optimalizací a také toho, že od roku 2011 se hodně změnilo. Posílily konzole proti starým Xbox 360 a PS3, na které hra vyšla původně. Aktuální Xbox One a PS4 jsou výkonem úplně jinde. No a u PC samozřejmě máme mnohem výkonnější grafické karty atd. Takže Bethesda v rámci SE verze představila i několik výrazných grafických vylepšení a zásadních optimalizací.

  • Optimalizace a grafická vylepšení

Mezi ty patří plná podpora 4K rozlišení, vyšší rozlišení některých textur, některých modelů a všech efektů. Vylepšené volumetrické nasvícení, výrazně viditelná je také zcela nově zařazená dynamická hloubka pole, vylepšené chování (včetně realističtějšího pohybu) a vzhled vody a pár dalších věcí.  Zásadně viditelným zlepšením je také kompletní přepracování stínů, které v původní hře patřily k tomu nejhoršímu, co která hra kdy nabídla. Výrazně vylepšeno bylo také zobrazování vzdálených objektů, které je nyní plynulejší, bohatší hezčí atd .(souvisí hlavně s tou pamětí). Díky optimalizacím ve využití procesorového výkonu a paměti tak hra může, i s vylepšeným vizuálem běžet na PS4 a Xbox One v 1920x1080. I když uzamčena na 30FPS a zhruba s nastavením „střední  až nižší“ detaily PC verze. Hlavní rozdíl je pak hlavně v plynulosti, kdy 30FPS na konzolích vs třeba 60FPS na PC, prostě 30FPS je slideshow, když to vidíte vedle sebe. Přesto jsou konzolisté nadšení, protože proti staré verzi je hra graficky na konzoli úplně jinde.

  • Módy i pro konzole!

A mnohem lepší grafika a chod hry není pro konzolisty jediná výrazná novinka. Tou je i podpora módů! Ano, na Xbox One i PS4 si můžete nainstalovat některé z modů, které na PC dělají ze SKYRIM úplně jinou hru. Je nutné dodat, že podpora módů na konzolích je velmi omezena. Na PS4 je v podstatě na nic (SONY to omezila až na kost a ještě si vybírá), ale na Xbox One je omezení menší a omezuje vás vlastně jen maximálně 5GB které na módy můžete využít. Přesto už ty nejzajímavější, jako je třeba celé grafické předělání vzhledu krajiny, flory a fauny, tam je, byť samozřejmě v podstatě menší kvalitě na PC. I tak je to na konzoli obrovský rozdíl a něco, o čem si konzolisté mohli nechat dosud jen zdát. Pár věcí, jak to vypadá v praxi:

Na PC si na zadek z grafických vylepšení „SE“ většina nesedne, protože většina hráčů neví, jak ošklivý byl SKYRIM v základu :). Jednoduše proto, že většina PC hráčů stále hrající SKYRIM si jej už roky užívá s módy, které v podstatě překopaly celou hru. A to jak, co se týká naprosto nevyhovujícího Inventáře, tak co se týká kompletního vzhledu, rozlišení textur, detailnosti modelů a tak dále a tak dále. Mnozí mají ve hře i stovky módů jejichž celková velikost přesahuje 100GB, tedy desetinásobek velikosti původní hry. Nicméně i u PC verze je SE mnohem hezčí než starý SKYRIM, přesto, co si budeme povídat, celkově se SKYRIM SE ani neblíží vizuálu modovaného SKYRIM s Overhaul módy. A je velká škoda, že si nedali více záležet a nevyužili celou řadu extrémně propracovaných módů, které se dnes nabízí. Z hlediska PC hráčů je ovšem zásadní výhodou fakt, že Special Edition verze je nativně 64bit s DirectX11. Nevýhodou je, že mnoho módů se musí předělat, aby s „SE“ verzi fungovaly, což se ale nakonec ukazuje, nemusí být takový problém. Ale o tom si něco povíme až v závěru.

Jak hra jede na konzolích ve zmíněných 1920x1080 při 30FPS zhruba na cca střední detaily proti PC verzi a k tomu je hlavně stažená kvalita vyhlazování a dohled se vším, co s tím souvisí. Jak ale SE jede na PC? Podívejme se na to ….



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 275x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 583x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1081x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 928x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1033x
Komentářů: 2
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1730x
Komentářů: 6