Zpracování
Zpracování
Ovládání a jízda
Realita
Hodocení a závěr

Toca Race Driver 3 – recenze závodní hry

Počítačové hry jsou mým koníčkem, i když na ně v poslední době moc času nemám, určitě si na ně chvilku vždycky najdu. Navíc dnes mi to i výrobci her ulehčují, počítačových her sice vychází obrovské množství, ale kvalitních her u kterých trochu toho času strávit stojí, vychází opravdu pomálu.

Já osobně, jako automoto fanda, vyhledávám a hraji závodní simulátory. V nich jsem najezdil doslova tisíce a tisíce kilometrů, ještě pře nedávnem jsem jezdil při každém víkendu konání závodu F1 svůj vlastní před závod ve hře GP4. Samozřejmě kompletní kvalifikaci a hlavně závod na plnou délku kolem 300km na maximální obtížnost nastavení. Občas se tak stalo že jsem pro havárii nedojel atd. Dvakrát se mi podařilo, že mi došel benzín apod. Tímto se chci tedy představit a ukázat, že o závodních hrách a hlavně o závodních autech něco vím a mohu tedy si myslím vám občas přinést nějakou tu pěknou recenzičku.

Původně jsem recenze her nechtěl vůbec dělat, ale zjistil jsem, že v této republice snad není jediná kloudná recenze závodní hry, kterou by dělal někdo, kdo tomu opravdu rozumí. Poslední kapkou byla recenze na Tocu Race Driver 3, kterou dotyčný recenzent pouze  testoval na klávesnici. Inu rozhodl jsem se tedy udělat vlastní recenzi, abych jen nekritizoval práci druhých. Vy následně můžete posoudit výsledek.

Toca Race Driver 3 – 116 v 1

Pro dlouholetého fanouška a hráče série TOCA, je TOCA 3 naprostou povinností. Ale ani ti co, neznají předchozí díly, a hledají pěkné zazávodění, by si určitě neměli nechat tuto hru ujít. Hned z kraje je potřeba říci, že jiná komplexní závodní hra, jako Race Driver 3, prostě neexistuje. Řečí čísel je zde 116 většinou licencovaných šampionátů, takřka všeho, co na světových tratích jezdí v tomto případě více než sedmdesáti automobilů či příbuzných vozítek. Všechno od motokáry, přes DTM až po skoro nejnovější F1. Je zde i množství historických šampionátů, mezi nejkrásnější patří Formule 1 ze 30,60 a 90let dvacátého století. Kompletní seznam vozidel vidíte na obrázku.

auta

Samozřejmě ke všem vozidlům a šampionátům je přítomno i pěkných pár tratí. Opět pěkně licencovaných a předem musím říci i parádně zpracovaných. Nejkrásnější tratě, které určitě doporučuji jsou zde podle mého názoru Belgické SPA, České Brno a Australská trať Bathurst. Všechny tratě jsem opět uvedl na obrázku.

trate

Oproti předchozím dílům , kde Toca přinesla do závodních her nový prvek v podobě příběhu, je zde od tohoto trochu upuštěno.(Což mě osobně trochu mrzí, byla to jedna z věcí, na kterou jsem se těšil). Ale stále jsou tu přítomny mezifilmečky. Ve filměčku potkáte svého, ( nejspíše závodního inženýra ), průvodce - dědula v montérkách, co se ale opravdu vyzná. Sem tam v průběhu hry, na vás takový filmeček vykoukne a vy se můžete dozvědět něco málo o autě či šampionátu. Příjemné rozptýlení, které určitě hře neuškodí.

V samotné hře naleznete dvě ,,kariéry“. První je ,,World Tour“ , která vás provede všemi šampionáty, opět je to uděláno stylem od nejlehčích po nejtěžší (nejpomalejších po nejrychlejší), přičemž na každém ,,patře“ (většinou obsahuje 3 různé šampionáty) musíte dojet alespoň jeden šampionát do třetího místa celkově, aby jste odemkli patro následující. pater je opravdu hodně, takže není to hra jen na pár hodin. Já osobně doporučuji jezdit všechno, alespoň si užijete trochu té zábavy, naučíte se tratě a pak vám půjde závodění se silnými auty lépe.

Druhou kariérou je tzv. Pro Career. Zde se setkáte s několika šampionáty obsahující právě různé typy závodních aut. Například jedna z nich vás provede od nejslabší formulky po Formuli 1. Samozřejmě komu se nechce jezdit tyhle kariéry, je možnost si prostě zajezdit jen tak. V menu se nalézá simulace, kde si prostě vyberete auto, trať a nastavíte, co chcete a jedete.

toca

Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Spuštěno: 452x