Wolfenstein 2: The New Colossus – Recenze a TEST výkonu hry, která ukazuje, jak se to má dělat! Tisk E-mail
Pondělí, 13 listopad 2017
Wolfenstein 2: The New Colossus – Recenze a TEST výkonu hry, která ukazuje, jak se to má dělat!
Bnechmark hry a technické zpracování

• Hodnocení a závěr

Wolfenstein 2: The New Colossus není nějak přelomový a revoluční herní titul a popravdě řečeno ani se jím být nesnaží, protože k tomu nemá žádný důvod. Je to poctivá čistokrevná FPS akce, která navazuje na legendarní hru a nedělá ji v žádném ohledu ostudu. Naopak ji dál rozvíjí, představuje nám více hlavního hrdinu a podstatě lépe zpracovává námět plně využívající moderní možnosti. Výsledkem je tak čistokrevná akce, jedna z nejlepších svého žánru (hned za DooM), přitom nabízí i zajímavý příběh a jeho podání.

Všemu navíc tak jak to má být, sekunduje grafická stránka věci. Často slyším, že grafika hry není všechno. To je podle mě chybný a neúplný názor. Je řada her, které jsou možná zajímavé herně, ale grafická a technologická stránka věci je prostě kazí. Dle mého názoru nemůže kvalitní hra mít jen kvalitní herní část a mizernou technickou, musí mít kvalitní obě části a mají se doplňovat.

Wolfenstein 2: The New Colossus je takovou kvalitní hrou! V první řadě tu tedy máme skvělou akční hratelnost, s dlouhou herní dobou, skvělou náplní a zábavností a tu doplňuje odpovídající grafické a výtvarné zpracování, které dává této hře jeden z nejunikátnějších designů a atmosfér v rámci FPS žánru. Z pohledu grafického a výtvarného designu jde opravdu o jednu z nejvíce osobitých dospělých akčních her, kdy si tvůrci vážně vyhráli s tím „sci-fi“ designem alternativní poválečné reality. Ale to není vše. Hra také technologicky funguje a posouvá věci skutečně dál. Hlavně je na ní vidět, že se tvůrci opravdu snaží, aby hra fungovala, jak nejlépe je to možné.

Graficky tahle hra opravdu vypadá, jako hra z roku 2017, modely, textury, stíny prostě celá scéna je detailní. Co dělá tuhle hru zajímavou je fakt, že nemusíte mít ultra mega high end PC, abyste si ji v celé nádheře užili. Tahle hra se dá hrát ve 4K rozlišení s mainstreamovou grafikou, aniž byste museli podstatně snižovat detaily! Říkám to proto, že se podívejte, co nám aktuálně servírují tvůrci jiných právě vycházejících her. Assassin´s Creed ORIGINS, nové Call of Duty WWII, či nový Middle Earth – Shadow of Mordor nevypadají zdaleka tak graficky dobře, přitom jejich nároky na HW jsou podstatně vyšší. Rozdíl je v tom, že zatímco Wolfenstein 2 je hra, u které se opravdu hra a technologie vyvíjely, u zmíněných třech se vyvíjely jen marketingové nástroje, jak na nich vydělat, zejména mor jménem mikrotransakce. Bohužel většina zákazníků je hloupá. Extrémně hloupá a ty hry kupují. A protože někteří tvůrci investují hlavně do marketingu, a ne do vývoje, jejich hra se ve výsledku prodává lépe než mnohem lepší a lépe udělaná hra jako je třeba Wolfenstein 2, u kterého do marketingu a mikrotransakcí nebylo investováno zdaleka tolik.

Taková je současná realita, a tak se nelze divit, že Wolfenstein 2: The New Colossus je opravdu unikátní hra, která ukazuje, jak by se hry v ideálním světě měly dělat, jak by měl vývoj a optimalizace vypadat. Bohužel se obávám, že takových her uvidíme stále méně, zejména pokud hráči přes veškeré kritizování „špatných her“ budou více nakupovat ty špatné hry hry, které se herně nikam neposouvají, technologicky dlí v minulosti, optimalizace jsou cizí slovo, ale obsahují mikrotransakce, které sice hráči nesnáší, ale svou peněženkou hlasují zcela opačně a podporují je.

Wolfenstein 2: The New Colossus není dokonalou hrou. Dokonale ovšem například předvádí jednak způsob, jakým lze oživit staré legendární hry bez toho, aby byly parodií, či vyčpělou mrtvolou, a také jakým způsobem se má dělat technologický vývoj a optimalizace. Výhrady mám k řadě věcem, například bych uvítal poněkud větší jednotlivé levely. Asi největší výhradu mám k tomu, že marketing před vydáním sliboval hodně ohledně příběhu, ale realitou je, že celá hra je jakoby seriálovou epizodou, kdy se plynule posouváme v ději dál druhým dílem a … konec je doslova: „pokračování příště ve třetím díle“. To je asi největší, ovšem nejspíše jediné menší zklamání, které mnozí po dohrání této hry pocítí. Avšak nejspíše si ji střihnou ještě jednou :). Za mě jasných 9/10 a těšíme se na další technické updaty, a hlavně třetí díl.

Hodnocení hry: 9/10

Recenze a dojmy z hraní byly získány na sestavě:

• CPU: AMD RYZEN ThreadRipper 1950X TR4