TEST: První DirectX 12 hra HITMAN - NVIDIA grafiky mají velký problém. Chystá se blamáž? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 17 březen 2016
Přejít na obsah
TEST: První DirectX 12 hra HITMAN - NVIDIA grafiky mají velký problém. Chystá se blamáž?
Testujeme DirectX 12 vs DirectX 11
Závěr - majitelé NVIDIA budou muset upgradovat?
alt

 

 

 

 

  • TEST: První DirectX 12 hra HITMAN

                      - NVIDIA grafiky mají velký problém. Chystá se blamáž?

Nový HITMAN je první hra, která má výrazně implementovánu DirectX12 podporu s výhodami.

Hned na úvod musíme zdůraznit, že stále není na trhu žádná nativní DirectX12 hra. Ano, v poslední dobou se objevilo DirectX12 hned u několika her. Jenže Gears of War nemá DX12 ve skutečnosti vůbec, je to jen "marketing", fakticky je to jen DX9 hra, ale protože ji MS omezil jen na Windows 10. Hra je ale technologický bordel a hlavně technicky zcela zastaralá (Unreal 3.5 engine). Druhou hrou, která přinesla DX12 podporu je Rise of Tomb Raider, který ji dostal s posledním patchem:

I v tomto případě DX12 absolutně nefunguje a ani nemůže, protože prostě není možné narychlo se všemi výhodami dodělat DX12 do engine, který staví na DX9/10/11. To je běh na mnohem delší trať. A jak moc je to složité předvádí už nějakou dobu Ashes of Singularity a nejnověji nový HITMAN.

A ano, ani jedno stále není nativní DirectX 12, stále fungují i pod starším DX11, na kterém jsou původně založené. Ono je to logické, DirectX12 je poměrně mladé a jak předvádějí Gears of War či Tomb Raider tvůrci, nelze prostě jednoduše vzít DX12 knihovny, překopírovat jimi DX11 knihovny a tvrdit, že máme hotovo. Tak to nefunguje, což obě zmíněné hry také dokazují. Ashes of The Singularity a nový HITMAN jsou však dvě hry, jejíž tvůrci skutečně na správné implementaci a využití DirectX12 pracují už pěkně dlouho. Obě hry a jejich engine slouží jako testovací platformy ale nativní DX12 tituly to nejsou a nebudou. Nicméně zdaleka nejlépe zatím DirectX12 využívají, naznačují jeho možnosti a hlavně připravují půdu pro skutečně nativní využití DX12 pro další hry.

HITMAN je pak vůbec první hrou, která DirectX12 opravdu funkčně a využitelně obsahuje ve velkém rozsahu a to včetně třeba Asynchronních shaderů. Ale i tady se stále jedná o "BETA" verzi DX12 podpory. Hra je ale hotová, vydána a na rozdíl od ostatních "DX12" vydaných her, zde má DX12 viditelný přínos a funguje! Tedy alespoň na grafikách, které podporu DX12 opravdu mají.

  • Podpora DirectX 12 - běh na delší trať

Ještě než se podíváme na vlastní testy výkonu po DX12 vs DX11, řekněme si, že podpora moderních API jako je DirectX 12 API VULKAN (vycházející z MANTLE inspirující obě nová hlavní API), není u žádné současné grafické karty 100%. Jistě už ale víte, že AMD grafiky GCN a to včetně starších modelů, mají podporu přeci jen lépe zvládnutou. Vděčí za to pokročilejší architektuře GCN (ale i faktu že AMD stojí za MANTLE, které je technologicky a funkčně základem DX12 i přímo dokonce API VULKAN), která je výrazněji orientována paralelně pro využití výpočetního využití GPU v kombinaci s grafickým výkonem. Mluvíme zejména o Asynchronních shaderech (dále AS), které dokáží podstatně lépe využít výkon, který HW nabízí. Bohužel ačkoliv AS umí i NVIDIA, musela v uplynulých měsících přiznat, že nepoužitelně a dokonce nabádala vývojáře k tomu, aby je nepoužívali, i když jde o jednu z klíčových technologií se zásadním přínosem pro skutečně mnohem lepší využití výkonu GPU obecně.

Bohužel pro NVIDIA ale budou už letos vycházet hry, které výhod AS budou využívat. To znamená značnou komplikaci, což už ukázal Ashes of the Singularity benchmark (bude to i hra) a ukazuje to i nový HITMAN. Takže ano, podpora DX12 je u současných grafik AMD i NVIDIA, dokonce i u starších, ale podpora ještě neznamená, že využije skutečně výhod DX12. Bohužel současné grafiky NVIDIA budou sice moci spustit hru v DX12 režimu a to i v případě, že jiný než DX12 vůbec nebude, ale nedokáží využít mnoha technologií, takže tomu bude odpovídat výkon a potenciálně i možnosti nastavení některých detailů. AMD sice také 100% nepodporuje u stávajících grafik všechny DX12 výhody, ale ty stěžejní včetně AS zvládají i několik let staré grafiky. Co to konkrétně znamená? Podívejme se na první hotovou a vydanou hru, která DirectX12 opravdu využívá s výhodami využití AS technologie. A to je nový HITMAN!



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 121x
Komentářů: 0
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1035x
Komentářů: 0
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1013x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1802x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1918x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2343x
Komentářů: 6