NVIDIA GT300 DX11 – první várka čipů hotova - opravdu mizerná výnosnost pod 2%!? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 16 září 2009
altVýroba NVIDIA GT300 se prý nedaří, čip je příliš složitý a velký a dosahuje neakceptovatelné výtěžnosti.

 

 

Informace pochází ze serveru SemiAccurate, za kterým stojí Charlie Demerjian. Ten je ve světě obecně známý tím, že ačkoliv má neuvěřitelně přesné informace dříve, než všichni ostatní, podává je stylem, který zcela jasně říká, že NVIDII nemá bytostně rád. Nicméně většina serverů, stejně jako ten náš, se naučila brát jej sice s rezervou, ale rozhodně ne na lehkou váhu. V minulosti se téměř vždy ukázaly jeho informace správné. Jako první dříve tvrdil, že GT200 bude po vydání velký průser, a taky byly. Jako první přišel s informacemi, že 55nm GT200 mají zpoždění a přínos proti 65nm je minimální – opět měl pravdu. Jako první tvrdil, že NVIDIA přejmenuje GF9 karty na GT200, opět měl pravdu. Před pár týdny jako první přišel s informací, že NVIDIA plánuje přejmenování GF9-GT200 na G300 sérii, všichni se smály, o dva týdny později vyšlo z ovladačů NVIDIA najevo, že měl opět pravdu. Zkrátka ať už nemá rád Charlie Demerjian společnost NVIDIA sebevíc, jeho informace bývají velmi přesné a zkrátka už je ani největší servery na světě neignorují. A s čím přišel tentokrát?

Charlie musí mít opravdu hodně dobrý kontakt v NVIDIA nebo TSMC, protože přichází se zprávou o stavu první várky vyrobených finálních verzí 40nm DX11 jader NVIDIA GT300. Jak jistě všichni víte, NVIDIA je v současnosti trochu pozadu s přípravou svého 40nm DX11 jádra. Pokud by šlo všechno podle plánu, měly být grafické karty skutečně nové generace vypuštěny v Listopadu. Jenže evidentně zdaleka ne všechno podle plánu jde.

Jádro GT300 je údajně hodně komplexní čip, i když je 40nm má plochu kolem 500mm2, to znamená minimálně 2-3x více tranzistorů než GT200b na 55nm. Jenže stav 40nm výroby u TSMC není zrovna nejlepší, ačkoliv společnost slibuje výnosnost dnes kolem 60%, pravdou je, že za dobrý výsledek se považuje výnosnost v rozmezí 30-50%. Výnosnost jednoduše znamená, kolik čipů vypálených na jedné křemíkové desce standardních rozměrů, je ve skutečnosti funkčních. První várka 40nm GT300 měla prý katastrofální výtěžnost 1,7%! Ve výrobě prý byly 4 wafery, na které se vejde maximálně 104 čipů GT300 a z celkových 416 možných byly plně funkční GT300 jen 7 kusů! Ačkoliv tento údaj bereme jako spekulaci, je to údaj pracující s velmi přesnými čísly a připadá mí absurdní a nemožné si něco takového vymyslet.

I bez nich se ale většina pozorovatelů shodne, že výroba 40nm TSMC nejde zrovna jako po drátkách, a slibovaných 60% výtěžnosti od TSMC platí jen pro menší čipy jako je RV740 nebo RV840, které mají pod 150mm2. U větších čipů se logicky výtěžnost snižuje. 40nm RV870 má určitě maximálně 40-50%, kdy AMD využije i ta RV870, která neponesou plný počet funkčních 1600SP. RV870, které najdete na modelu Radeon HD 5850 jich totiž bude mít kolem 1400. RV870 už není tak malé jádro a má kolem 330mm2. GT300 má kolem 500mm2 a je daleko složitější jej vyrobit, nicméně výtěžnost pod 2% je horší než velmi špatná. Ptáte se, proč NVIDIA vůbec takovou výrobu zadala?

Inu potřebuje mít co předvádět, protože proti RV870 a HD 5800 má doslova prázdné ruce a problém je to aktuální, protože mám na 101% potvrzené, že příští týden budou ATI Radeon HD 5870 v obchodech! Minimálně jeden je totiž k nám na cestě do redakce, žádný testovací sample AMD, ale ostrý prodejní kus od nejmenovaného výrobce, který dorazí ještě horký přímo z továrny až k nám :). NVIDIA chystá za pár týdnů svou tradiční „NVISION“ v netradičně skromném duchu ji ani NVISION nenazývá, a prostě potřebuje ukázat funkční 40nm DX11 jádro a hlavně DX11 grafiku. Je všem ale jasné, že jinak v současném stavu asi těžko může jít GT300 na trh jako prodejní karta. Každopádně jádro je hotové a už se na něm nedá nic zásadního konstrukčně měnit. NVIDIA tedy už určitě přesně ví, jak na tom je proti RV870 a přesně ví, proti kterým grafikám stojí, kromě HD 5870 a HD 5850 je to zejména duální model HD 5870 X2 s dvojicí RV870. Příští týden bude mít Radeon HD 5870 volné pole působnosti a věřte mi, že nepřeháním, když řeknu, že totálně rozseká současnou generaci grafik HD 4800 a GT200 i když ovladače pro tuto grafiku mají evidentně mezery. A to HD 5870 skutečně není TOP modelem ani High endem nové generace ATI grafik.

Snad je to všechno kolem GT300 jen spekulace, a skutečnost je alespoň o 100% lepší (i když případně 2% + 100% z 2% jsou celkem 4% a to je pořád bída)....

Zdroj: Semiaccurate.com, guru3D.com, hardspell.com, DDworld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uvidíme 2009-09-16 12:40:02
avatar
každopádně ATi je a bude leader výkonu na plochu čipu
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 00:27:15
avatar
No kdyz se to porovnává takhle,tak nVidia je zase leader vykonu na frekvenci, je to jak porovnávat vysokootáčkový nizkooběmový motor motorky s nízkootáčkovým vysokooběmovým motorem aut, oboje v praxi jezdí rychle, ačkoli velké auto bývá většinou o fous dražší.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 12:46:12
avatar
zabúdaš, že shader-domain u nVidie beží na viac ako dvoj-násobných taktoch oproti zbytku GPU
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 12:47:57
avatar
No ať to je jakkoliv tak GT300 bude extrémně drahá. Pro mě osobně jen další důvod nečekat moc dlouho na nVidii.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 13:25:53
avatar
Mno, nevyplati se cekat na nVidii s myslenkou koupe jejich karet, ale myslim ze se vyplati cekat na to az je alespon uvedou na trh, protoze at je to jak chce, myslim ze ATI pak pujde s cenou trochu dolu. Navic DX11 je sice silny lakadlo a hooodne me to laka bezet hned do kramu pro novou 5850, ale myslim ze tim ze pockam do jara pristiho roku nic nemuzu pokazit
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:39:07
avatar
ono to vypada jako by se vracelyy casy kdy se za poradnou pecka grafiku davalo i 15-tisic. (Vzpominka na casy kdyz jsem chtel koupit ATi-nu 2900XT nebo jak to uz bylo, heh ) Snad se nam ta doba nevracci, i kdyz je hospodarska krize no, ja vim, je min penez na hry a hardware ale radsi uz ne. Minulost at zustane minulosti. I kdyz nizsi mainstream staci s prehledem vlastne na secko krom Crysis ale i tam se to da kdyz se clovek pohraje v nastavenich hry.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co koupit 2009-09-16 20:09:35
avatar
Mne osobne vadi dlzka kariet sice aj tak skoncim s 5870 doma ale ta dlzka je neprijemna

NA nvidiu cakat nema zmysel pretoze je nedostupna, a za pol roka si ju bude moct kupit kazdy ako dalsie gpu na vymenu /ak ju bude chciet/
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 07:54:18

No neviem kto si teraz kupi ATI za 400 EUR a potom o pol roka NVIDIU za minimalne tuto istu cenu.....
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 12:52:50
avatar
Ta vyteznost se casem hodne zlepsi. Tohle byl urechleny prvni build. Potrebovali vyzkouset proces. Nikdo ani kdovi jakou vyteznost zrejme ani necekal. Nicmene to Nvidii jeste hodne potrapi. V tomhle ma ATI dost vyhodu.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 12:58:56
avatar
pamatam si na casi ked ATI prehlasila, ze buducnost je vo viacerych jadrach, trebars aj v jednom puzdre ako maju procesory, a teraz zistujem preco je tomu tak - vytaznost monolit uz nema buducnost a vypada to tak ze ani pritomnost, tazko povedat co sa teraz odohrava v nvidii ... preco nejde systemom AMD ... podla mna si kope hrob touto tvrdohlavostou ...
Coreyec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GT300 2009-09-16 13:00:43

Moje odhadovaná cena za high-end od nvidie ohledne GT300 v den uvedeni 15-18 tisic za kus Cili Ati rlz
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 13:16:15
avatar
ja bych to spis videl kolem 13, jinak to bude predrazena sranda
Torkil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 13:09:01
avatar
Takovou dobu jsme čekali na reakci NVIDIE, nebo alespoň zprávu o jejích DX 11 GPU a nakonec jen tato zpráva.
NVIDII nejspíš spadl hřebínek, jelikož rozdíl GTX 285/HD 4890, také nebyl tak velký, jak se hlásalo.
Teď přišli jen řeči o PhysX ve smyslu : "GPU bez PhysX se nevyplatí " ( I to vtipné srovnání GTS 250 / HD 5870 )
Doufám, že na NVISION přijde ukázka reálného výkonu a ne jen demonstrace PhysX a CUDA ( aneb zrychlení s novou generací )
Jelikož od ATI jsme se dozvěděli skoro vše ( ještě nejsou doladěné catalysty ). tak by se hodila nějaká obstojná " proti prezentace "
Inu jsem zvědavý, asi stejně jako všichni čtenáři DDworld
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 13:21:39

jsem tu dobře na mýtinku Atiňáků ?
Já bych se zastavil u věty DD-ho.
Karty Ati budou v obchodech již příští týden
No není to skvělé ?
GT300 ... co to je
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 13:26:08
avatar
No příznivců nVidie ubývá, takže smůla. Já zatím Atiňák nejsem, přerod ještě není úplný.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 13:42:33
avatar
a divis se? nidky jsem nebyl ortodoxni fan ani nvidie ani ati, ale momentalne ati vede a ja mam doma ati
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:45:54

Ty ještě používáš nVidii???
Ne to byl vtip, vždy jsem byl pro koupi grafiky "cena/výkon" s konečným přihlédnutím k výkonu, za doby 8800 vedla nVidia, teď je na koni ATI. A docela jim to přeju, protože se snaží jít technologicky kupředu víc než nVidia, která zaspala.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 22:54:50
avatar
Používám...
xeq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 13:25:19

K clanku sa nevyjadrim, autor zrejme nevie na co sa davaju robit prve testovacie serie do vyroby v malom mnozstve...

Ale mam inu otazku k radeonu, neviete nahodou v akom mnozstve budu dostupne buduci tyzden ? A druha otazka, aky bude teda finalny chladic, bude karta vypadat tak jak na poslednych obrazkoch alebo inak. Pretoze obr v jednej novinke pise ze ma na 100 percent overene ze to je finalny chladic a v druhej napise ze na 100 percent to nebol finalny chladic.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 13:36:47
avatar
Autor ví na co se dávají dělat testovací série a z článku to jasně vyplývá, ale i tak je ta výtěžnost malá. Obr je občas dost zaujatej a kecá takže ho nečtu a je mi lépe. Přesný info ohledně počtu kusů ti nikdo nedá. Chladič nevím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:02:57
avatar
karty by příští týden měly být k dispozici od 2 výrobců minimálně .... co se týká podoby mělo by jít o chladič ala to, co známe z HD 4890.

Množství je absolutně neznámé, jediné co vím, že výroba karet běží, budou, ale rozhodně bude mnohonásobně poptávka převyšovat nabídku ... I kdyby všechno šlo jak na drátkách.
D3aTH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 13:56:54

Řekněme si to stručně: Nvidia je pěkně v řiti!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:01:07
avatar
to nevíme .... dokud neuvidíme testy GT300 vs RV870 tak orpavdu není na místě dělat hodnocení ..
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:14:29
avatar
Přesněji, letos už si nevrzne.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 01:32:46

no nikdy nehovor hop pokial nepreskocis. ci nvidia nezmenila strategiu a budeme len valit oci.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:15:34
avatar
No pane bože nVIDIA je pekne v Řiti nVIDIA pride s novymi kartami a potom sa uvidí kto je v Řiti Len aby to nakoniec nebol ATi kto bude v Řiti. To by niektorý FANS asi nezvládli
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:27:25
avatar
Jojo... moze to byt tak... ale ked nvidia ma nato este pol roka tak ma este co dovylepsovat ATI uz ide do vyroby ... MASOVO. nie len par testovacich kuskov. Na buduci rok aj ked bude lepsia ale nevieme aka cena. Keby mala ATI este pol roka... ajaj
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zumpar 5678 2009-09-16 14:29:09

bez obav, drž se raději Tvého desatera a v řiti určitě nebudeš
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 22:57:46
avatar

To žumpa: NVidia možná přijde s novými kartami, ale otázka je kdy - do té doby mají červení volné pole působnosti...
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:02:06
avatar
Pokud nam Nvidie nabidne kvalitni kousky za slusnou cenu, tak i kdyby tim uplne vyradila ATI ze hry(rekneme, ze by nam dala nVidie dvakrat takovej vykon co se planuje u 5870 za stejnou cenu) tak ja, a asi nejen ja ale spousta lidi tady se bude jedine radovat
D3aTH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:57:25

To nám určitě nenabídne. Podle toho, co se můžeš dočíst je jasné, že Nvidii bude stát výroba toho jejich gigantického jádra velkou částku, tak nebude moci dávat karty za tak nízkou cenu... ATI si teď nic vyfouknout nenechá. Ona s cenou může jít pěkně dolů, protože její jádro a celkově karta jsou jednoduché a poměrně levné...
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 00:29:58
avatar
ja vim ze se to nestane, ale kdyby se to stalo, urcite bysme byli vsichni strasne stastni a konecne by se uzavrel mir mezim ATI a Nvidia fans(ja vim, dalsi utopicka myslenka)
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:29:17

Taky to tak vidím ...koupím HD5870. Už ale vidím ty dojebané ovladače jak je ladí další půlrok ... Na G300 asi nemá smysl čekat ...ta může být klidně až v druhé polovině příštího roku..pokud vůbec TSMC odladí 40nm a nepřejde rovnou na 28 nm ...o čemž Charlie také spekuloval jako o možném východisku z této situace.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:57:01

Chladič by měl být ve stylu HD48xx. Jinak DD: neuchyluj se k takovým výrazům jako "je to na 101%" - je to totiž nesmysl, v kontextu pravdivosti výroku je maximum 100%.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:54:06
avatar
detailisti
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:33:43
avatar
Je to jen jazykový prostředek, který s trochou originality něco vyjadřuje. A originalita je fajn. Každému člověku je jasné, jak je to myšleno.
Totéž jako když o HD-ripu řekneš, že je "velký jako prase" je to taky v kontextu anatomie vepřů blbost a stejně se to používá
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale no tak 2009-09-16 15:39:39
avatar
prostě to byla nadsázka, která měla vyloučit jakoukoliv pravděpodobnost (která je 100%), nebral bych to v kontextu pravdivosti výroku, ale jako mluvnický obrat (ala nabeton)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:56:51

DD ... nenič mě
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:00:33
avatar
Ty, DD, ohledně RV870 a nějakém mainstreamu bych si už nebyl úplně jistý.
Přinejhorším bych to cpal do opravdu velmi vysokého mainstreamu. Přeci jen 400$ není úplně mainstreamová hodnota.
(Samozřejmě celé to dělení není úplně jasná a přesná věc, ale výkonem a cenou prostě půjde RV870 do velmi vysokých částí ceníků.)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:11:47
avatar
je to vyšší maisntream ale pořád mainstream .... v nedávném článku máš jasně cenovou pozici RV870 karet. HD 5870 je grafika vyššího maisntreamu, High endem je HD 5870 X2, tady orpavdu není nad čím diskutovat vše je jasně doloženo Karty do 399 dolarů jsou maisntream (výrobci pro to mají ještě jedno označení), nad 400 dolarů je to high end. Protože jsou jednočipové grafiky s RV870 (HD 5850/5870) rozhodně pod 400 dolary je to mainstream. High end u ATI zastupují čipy R800 které nahrazuje ATI dvojicí RV870 na HD 5870 X2 ...
ParoubkuvMozek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:57:38

Tak si marne lamu paromozek s tim, kam vlastne patri HD5870 2G?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:19:46
avatar
na pomezí, ale měla by velmi rychle klesnout pod 400 dolarů, takže je to vyšší mainstream ... základem toho modelu je maisntreamová grafika ...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 00:24:18

mainstreem sa definuje ako nieco co je masovo rozsirene a to teda 5870 kvoli tej cene nebude. ATI nema nikde napisane ze je to mainstreem ale ze je to ich najvykonnejsia jednojadrova grafika, takze uz si s tym daj pokoj, rozsirenostou, vykonom aj cenou to bude highend a tu skutocne neni ocom diskutovat.
To ze vidaju ultra highend a teda 2jadrovu verziu je uz ina kategoria , tak ako napriklad 275/285 vs 295ka u nvidie.

Inak mas ale pravdu Nvidia potrebuje zopar dobrych kusov, aby ich mohli ukazat toho 24-25.09 na tych grafoch ktore chystaju na svoju prezentaciu pocas uvedenia 5xxx. Dovodom teda nebude ani tak nieco predat ale skor zmrazit trh kym dostanu do obchodov svoju seriu....este mozno budu tvrdit aku to bude mat skvelu startovaciu cenu .
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:10:37
avatar
Na nove GK DX11 je skoro.nVIDIA má čas..môj názor..
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 19:27:59
avatar
Taka chujovina co si povedal ze az ! Tak isto AMD nema moment. ziadne prostriedky konkurovat novym i5 ! A musi sa ponahlat ! Bohuzial nova generacia AMD pride az na buduci rok a zatial bude mat 10-20% novy i5 alebo i3 v novych zostavach. Bohuzial je to tak. Tuto plati ze vzdy je neskoro ! aj 1 tyzden alebo 2 tuto sa zmiechaju prachy a v dnesnej dobe su spolocnosti nutene byt tymi prvymi...
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 01:37:23

tiez si myslim. kym sa poriadne rozbehnu DX11 hry tak pride aj druha generacia kariet.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:13:18

Dle výkonu je HD5870 v současnosti highend. Až se objeví HD5870X2, spadne do mainstreamu. Sice ještě neproběhly testy různých redakcí,ale myslím,že rozdíly nebudou velké od prezentace AMD.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Poznámka 2009-09-16 15:24:05

"Jako první dříve tvrdil, že GT200 bude po vydání velký průser."

Ehm, o jaký průser se to přesně jednalo? Ty karty jsou dodnes nejvýkonějším existujícím řešením a co se třeba řízení spotřeby ve 2D týká, tak jsou několik světelných let před ATI. Pokud někdy bylo vydání nějaké karty průser tak to byl Radeon 2900XT.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:15:40
avatar
Nízká prodejnost, nutnost jít s cenou opravdu výrazně dolů. Nic víc, nic míň.
Samotné karty jsou kvalitní kousky hardwaru, samozřejmě. Ale z hlediska NVidie opravdu pochybuju, že byla s vývojem během a po vydání GT200 byť jen trochu spokojená.
Očekávání byla vysoká a řekl bych, že i u samotné NV.
Ale to jenom opakuju staré věci, které předem víš, že ti někdo napíše, takže proč se snažit.

PS: Nikdo neříká, že vydání 2900XT nebyl průser. Už jenom ten půlroční odklad je seriózní kiks.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:38:31

Ano, s cenou se dolů muselo, to nikdo nepopírá. Ale označovat to jako velký průser? Tu 2900XT jsem uvedl schválně, protože na tomto serveru ji nikde nenajdeš označenou jako velký průser a přitom to byl průser rozhodně o dost větší, na všech frontách. Prostě objektivita opět pláče a mě to štve.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 00:39:58
avatar
To je pravda, velký průser jsou silná slova.
Nechci DD přehnaně obhajovat, ale z 2900 už se AMD "vyhrabalo", ale opakování situace s GT200 máme dost možná za dveřmi.
Jinak ale jo, tvoje komenty beru. Když tady všichni nadšeně s DD souhlasí, není to nejlepší. Opozice musí být.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 20:30:22

G200 zcela jiste nenapnila ocekavani, ktera byla s jejim uvedenim, ale oznacit to za "velky pruser" je hodne prehnane... Z pohledu cenoveho srovnani by pak stejne mohla byt oznacena rada RV780, obe spolecnosti tyhle karty prodavaly a prodavaji na hranici ziskovosti - pravdepodobne.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 01:48:56

ale tak je smutne ze ked podla DDho nvidia recyklovala a preznacovala jadra tak ATI trvalo dve generacie kariet. kde ako tak dohnala nvidiu.

inac zaujimave. Ten kto ma AMD/ATI tak ma takmer 100 bodove hodnotenie. ale ten kto ma nieco ine tak sa pohybuje okolo 50bodoveho hodnotenia.....divne trochu
Morfable [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 20:14:34
avatar
Světelný rok není jednotkou času. Používá se pro vyjadřování vzdálenosti v astronomii
rovnou by jsi mohl napsat "tak jsou několik Kilometrů před ATI"
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:00:31

Díky, to bych bez tebe opravdu nevěděl, asi půjdu vrátit svůj doktorát Než příště začneš poučovat, tak si to spojení zkus aspoň zadat do googlu. Zjistil bys totiž, že je naprosto běžné.
Morfable [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 08:27:57
avatar
Ano, je to naprosto běžná chyba
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 11:41:56

Tak teď už nevím jestli si děláš srandu nebo ne. Nikdo přece netvrdí, že to je jednotka času. To jsi tady vytáhl jenom ty. Zkus si to soupeření nVidie a ATI představit jako závod na dráze. Když řeknu, že je jeden světelný rok před druhým, tak to znamená, že má v tom závodě náskok jeden světelný rok. A myslí se tím DÉLKA rozestupu, tedy vzdálenost. Prostě na tomhle spojení není nic špatného a už vůbec to není chyba. Jestli máš problém to pochopit, tak se vrať do první třídy nebo zkus vyjít taky někdy ven mezi normální lidi.
Morfable [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:59:49
avatar
jo jasně jako závod to beru, to je pěkné vysvětlení (palec nahoru) Jenom když je firma X v něčem před firmou Y tak jako první mě napadne že, firmě Y trvá třeba několik měsíců než se firmě X vyrovná a ne několik metrů nebo světelných roků atd. ale samozřejmě vím jak si to myslel, jen mi to prostě vyznělo, tak jako by jsi použil světelný rok coby jednotku času.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:23:49

Ok. Nechme to být. A omlouvám se za mírně útočný tón.
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:30:29
avatar
no já nejsem fanoušek žádného z výrobců a beru co je momentálně lepší (i s přihlédnutím k možnostem HW do budoucna), proto momentálně asi zvolím AMD a vlastně to AMD ze srdce přeju, protože úspěch potřebuje více než nVidia, která si na vavřínech usnula společně s 8800. Těď klidně oželím trochu vyšší cenu HD5xxx karet a dopřeju AMD se finančně trochu zahojit a NV to třeba konečně nakopne a ta přehodnotí svou současnou strategii a začne taky uvažovat o komplexní změně koncepce na vícejádrové systémy.
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:32:52

nVidia len pridava a pridava stream procesory atd. ale pritom nemysli, ze uz limit 500mm^2 davno prekrocila, asi nevie, ze zvysit vyko nsa da aj lepsim usporiadanim jednotiek, otom sveci, aj G200 - takt SP ubohych 1200MHz !? a to je prosim pekne 55nm jadro na 576MH. Skor ci neskor nV musi zacat robit cip od zaciatku, tusim nema ani zakladnu architekturu ktoru len dolepsuje, ako napr. ATi ma zaklad v R600
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 19:57:46
avatar
To bud jenom rad,protoze kdyby GT200 umoznovala po nejake revizi (na zpusob RV790) takty 900-1000 MHz na jadre,tak by smele konkurovala prichazejicim radeonum a ver,ze by bylo po nove gneraci G300.

Zkratka a proste to nejde tak jednoduse porovnavat,no uvidime co G300..
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Titulek... 2009-09-16 18:06:07

Jéé DD ten titulek je až moc nesmyslně bulvární - Až v polovině je jasné co to ve skutečnosti znamená - Nvidia prostě objednala narychlo pár waferů, není to ani testovací nebo ostrá výroba - pokud mají začít vyrábět grafiky až někdy v prosinci, tak teprve teď začínají s laděním výroby (určitě jim to musel taky z TSMC někdo vzkázat, že je to blbost teď vyrábět a maximálně bude fungovat jen pár kusů.) - Těch 10-20 karet co budou mít, je stále dostatek na předvádění, eventuálně na zaslání několika prestižním webům.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 18:13:05
avatar
sa uz tesim na nove 58*0 ta moja 4870 uz pomali nestaci na moju 22'' uvidime ceny u nas
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 18:28:00

"připadá mí absurdní a nemožné si něco takového vymyslet"
Ale klidně! Právě, aby vymysel vypadal věrohodně, dávají tam "přesná" čísla.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 18:46:59
avatar
myslim ze buducnost grafickych jadier nebude o neustalom zvacsovani jeho plochy- sami sme svedkovia toho ze jadro s takou plochou >500mm2 je uz velmi tazke vyrobit a to hlavne za lacny peniaz, buducnost vsak spociva v nasobeni fyzickych jadier a to multicipovo teda radsej 2 male jadra s plochou 250mm2 ako 1x500, kde vytazenost vyroby takehoto jadra by bola omnoho vyssia.
Je vsak treba este skutocne zapracovat na ich maximalnom sucasnom vyuziti. a ze sa to da (vraj) hydra je toho prikladom.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 18:54:01
avatar
Neboj ono to brzo dojde i nVidii. Jen potřebuje větší pohlavek než jí dal GT200. GT300 to podle mě už zvládne.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 19:52:15
avatar
Jen aby ten pohlavek nebyl moc velkej.. co by udělal krach nVidie s trhem si dovedu představit. A představa HD 5870 za 10.000 - 15.000 CZK se mi vůbec nelíbí..
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 01:43:00

ked AMD s CPU nekrachlo doteraz a to je nonstom v minuse. tak Nvidiu v minuse by to nevytrhlo vonkoncom.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ten brute-force.. 2009-09-16 19:51:08
avatar
..přístup nVidie nechápu, už v minulosti se prokázalo, že hrubá síla je sice skvělá a podle mě zrovna G200 jádra nejsou průser (rozhodně ne co se výkonu týká), ale za jakou cenu.. Jsou příšerně drahá, výtěžnost je mizerná a logicky, nedá se na tom vydělat..

Takže, proč nVidia v tomhle přístupu pokračuje? Jejich SLi bylo dříve než Crossfire a co sem viděl, je i velice slušně funkční, tak proč se tak zuby nehty drží co největšího jádra?

Fakt nechápu..

TSMC se samozřejmě časem zlepší, ale jestli vyleze výtěžnost G300 s těmahle parametrama nad 25%, tak si můžou gratulovat.. hádam, že se dočkáme různě povypínanejch G300 v 10ti různých variantách (ironie).
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:14:09

Jenže veškeré tvoje informace, na základě kterých stavíš svoje teorie, jsou až z třetí nebo čtvrté ruky, např tady z DDworldu a mohou být velmi velmi zkreslené. Skutečná pravda o tom co se vyplatí a nevyplatí může být úplně jiná a jediný kdo má ty skutečná čísla je vedení nVidie. A ti a jejich inženýři prostě na základě svých zkušeností považují tento postup za lepší. Až čas ukáže, jestli měli pravdu.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:33:38
avatar
Bav nás dál. Víc vtipů prosím.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 00:12:59

Rád bych, ale asi na to nemám. Můj index vtipnosti, řiťolezectví a nepochopení základních souvislostí je zatím jen 33. Budu na sobě muset zapracovat, abych dosáhl tvé 100 bodové úrovně
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:40:44

A takovou informaci může nechat "uniknout" i samotná NV. Akce klesnou, a oni vědí, že výtěžnost je 100% a výkon se strojnásobil a příkon je 1 watt/1Tflop a předem vykoupí svoje akce a vydělají na tom majlant.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 00:16:26

Ty asi budeš hodně velkej machr přes účetnictví No jo, koukám index taky na stovce Kluci vy mě dneska zničíte

Peace
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 09:26:53

Promiň, když jsem vytvořil dojem, že na tebe utočím. Nevím, kdy a kde. Neupřesníš to prosím, abych se vyvaroval podobných chyb příště? Rozchodně jsem to nechtěl dělat.
Jo, promiň, ale akce jsou trochu stranou od učetnictví.
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz na DDho 2009-09-16 20:59:24
avatar
Chtel sem se jen pozeptat kdy budes mit hotove testy? Bude to v den ukonceni NDA? Doufam a asi ne jen ja, ze to stihnes, ze to dostane malou přednost. Nemuzu si pomoct ale sem strasne zvedavi a asi nas tu bude vic. Jestli chces klidne ti dam adresu a muzes mi tu grafiku poslat udelam test za tebe Tak asi ne ze
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:34:56
avatar
NDA asi ne, grafiky se budou rozesílat nejspíš společně s koncem NDA.. možná kousek předtim, ale pochybuju, že to někdo kromě Číňanů bude vědět včas.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 00:37:18
avatar
bohužel HD 5870 dostanu spíše v den, nebo maximálně pár hodin předem, takžke bohužel nestihnu to ...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 13:12:08

treba spravit aspon nejaky rychlotest a jeho vysledky hned publikovat.. komplexnejsi test moze byt neskor..
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 12:26:59
avatar
Som velmy zvedavy na to gt300 dufam ze to nebude faux paux ako s gt200
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 13:10:57

mam pocit, ze akcionarom NVIDIA sa toto nebude pacit..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1177x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2083x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1918x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1289x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1287x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3901x
Komentářů: 0