Fámy a spekulace: Mainstream DX11 NVIDIA GTS 30/440/450 v létě? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 28 březen 2010
altO GTX 470/480 už spekulovat nemusíme, takže se kola opět roztáčejí a tentokrát na téma mainstreamu.

 

 

Grafické karty GTX 470/480 jsou zde, po divokých spekulacích a trhačích asfaltu tu máme spíše trhače elektroměrů. Nicméně alespoň už víme, kdo si vymýšlel a kdo se v záplavě informací, spekulací a dezinformací správně zorientoval. Pokud si však myslíte, že se vydáním GTX 470/480 něco mění a spekulanti si berou dovolenou, šeredně se mýlíte.

 Vydání GTX 470/480 v současném stavu na trhu vlastně nic neřeší. NVIDII stále chybí mainstream a konkurence (cenová i provozní) k grafikám ATI Radeon HD 5850/5830/5700/5600. Tedy to, co vydělává. Takže tady máme první divoké spekulace o mainstreamových čipech NVIDIA pro grafiky GTS 430/440/450.

Tím čipem by měl být derivát GF100, označený jako GF104. Je samozřejmě vyráběný 40nm a měl by mít v nejvyšší specifikaci přesně polovinu maximální počtu SP GF100, tedy 256SP. Poněkud divoká spekulace hovoří o tom, že bude mít prý ale 64TMUs a 32ROP. Sběrnice by pak měla být 256bit. V této podobě by se měl GF104 objevit na mainstreamovém modelu GTS 450, ale výkonově by měl stačit jen na HD 5830, tedy lehce nad výkonem HD 5770. Zde je ovšem háček. Čip GF104 by měl mít velikost větší než 320mm2, což je stejně jako RV870. Proti HD 5830/5850 by to nebyl až takový problém, pokud by ale měl GF104 bojovat s RV840, který má poloviční plochu, to by problém byl a ne malý. TDP GTS 450 by bylo přes 150W a to je proti HD 5770 s TDP 108W poněkud problém. Zde už se na spotřebu hodně kouká. GF104 by se měl v horších specifikacích (192SP, 192Bit sběrnice) objevit také na GTS 440. Dále by měly přijít také čipy GF106 a 108.

Informací je zatím málo a některé spekulace jsou dosti divoké. Jenže po vydání GTX 470/480 se opravdu nedá zakrýt, že GF100 má strašlivé problémy se spotřebou a i přes svou velikost v mnoha případech nedokáže podat proti výrazně menšímu ATI RV870 odpovídající výkon. Jak by tedy měl vypadat mainstream aby si poradil při slušných provozních vlastnostech a cenách s RV870LE na HD 5830 a hlavně s HD 5700 a jádry RV840, které má pouhých 181mm2 a karty mají levnou 128bit sběrnici? Je vůbec možné ze stávající verze GF100 architektury FERMI vykouzlit něco konkurenceschopného s HD 5750/5770? Uvidíme. Rozhodně je to zajímavá výzva. Osobně bych ale moc nedoufal, že se mainstream ukáže alespoň v náznacích dříve, jak v červnu a vstup na trh bych v současném stavu věcí neviděl dříve, jak na přelomu červenec-srpen. Uvidíme, co nám následující měsíce přinesou. Jedno je však jasné, ATI Radeon HD 5700 jsou v současnosti v mainstreamu bez jakékokoliv náznaku blížící se konkurence a překonat je, nebo se jim alespoň vyrovnat, to se zdá ve světle GTX 470/480 poněkud, jak to jen říci …. Komplikované.

Zdroj: VR-zone.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 01:01:15
avatar
Pokud to nvidie nepřekuti, tak nejspiš to dopadne s mainstreamem jak si napsal. Takže tentokrát čtvrt roku čekání (minimálně) a zase tu budeme mit od některých "zaručené" zprávy Překvapený z toho snad nikdo nebude, snad jen neználek!

PS: komplikované si to dělá nvidie sama
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 01:14:40

Trhač elektroměrů je opravdu trefné
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 09:26:07

Připomíná mi to Prescotta od Intelu ...

Docela jsem zvědav na profi sféru. DD tvrdí, že nVidia se na ní chce soustředit aby si namastila kapsu. Proč ne. Ale pokud bude mít AMD dobré a konkurence schopné řešení, pak by si mohlo mastit kapsu i ono. V profi sféře jde více než jinde o poměr "výpočetní výkon"/"spotřeba energie". Cena řešení hraje poddružnou roli. Neboť pokud sestavíte dohromady 1000 kusů ATI Stream/nVidia Tesla tak to vše musíte chladit a živit. A to stojí mnohem více peněz než je cena těch 1000 kusů počítacích grafik.
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 11:10:50

Ono nejde len o pomer watt/vykon. Dolezita je aj cena softwaru. A cena softwaru = rychlost vyvoja. A co si myslite, ze je lahsie. A v tomto smere NVidia so svojim C (fermi - C++) alias CUDA, ktore bezi pekne vo Visual Studiu zatial vedie. A toto je dolezity faktor pri rozhodovani mnohych firiem. Uz len z toho dovodu, ze maju software v cuda a cuda proste na ATI nejde.

Samozrejme z mojho pohladu programatora CUDA vyzera lepsie :-). Vyhoda unifikovanej architektury (Univerzalnejsej). Ati je lepsie co sa tyka pomeru cena/vykon/watt, avsak je treba si uvedomit ze je potrebne ovela viac premyslat nad architekturou namiesto nad algoritmom :-).

Moj zaver je jasny :-).. Pre programatorou CUDA, rychlost vyvoja CUDA. Spotreba, cena, efektivita karty - ATI.

Tu je mozno vidiet taku dilemu, spokojneho manazera ze usetril a nespokojnych GPGPU programatorov :-)).

Takze zalezi ci vam ide o rychlost vyvoja softwaru, alebo o prachy za elektriku :-).
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 12:47:22

Programuji v čistém C a také c C#. C++ mě minulo a mine, protože syntax je skoro tak hroznej jako VisualBasic. Tak asi tak.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 01:36:40
avatar
nvidia je proste v srackach ... zlozita situlacia pre nu ... tazko povedat co a ako, ale je to na "nich" pani hore isto vedia co robia ... nato su tam.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 09:38:10

Zase tak zlé to není. V s....ch by byla, kdyby třeba nepřišla s žádným novým řešením. Nebo kdyby její nejsilnější grafika neměla ani na HD5770. AMD také mělo problémy s Phenomem první generace. A celkem bych řekl, že se z toho dobře dostalo.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 03:26:37
avatar
Zajímavé, vypadá to, že když se velká mlátička nedokázala prosadit proti sobě rovným, tak se šupem převlékne do dětského oblečku a půjde si to vyřídit s dětma na pískovišti. Uvidíme, zda si toho všimnou "maminky". Tohle děťátko bude dosti přerostlé a "sunaru" vybumbá dvojnásob.
tienovlas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trhač elektormerov 2010-03-28 08:25:03

Vystihuje radu fermi na úkor malého náskoku ,veľký náskok v peňaženke a v nedoplatkoch za elektrinu.Tie karty si kúpi naozaj len blbec ,ktorého vzrušuje logo pri spúšťaní jeho Nvidia hry.Jediná najlepšia jednočipovka je 5870 a keby ju mala vydať ATI dnes tak ju so svojim jadierkom zadupe do zeme.Proste stačí si prečítať diskusiu pod Obrovím ,alebo ako ho mám volať článkom a každý pochopí o čo ide.Každý referenčný kus pretaktujete na tieto Nvidia radiátory dokonca aj v CCC a to nemusíte meniť chladič.Fermi sa taktovať bez výmeny chladenia ani nedá,takže ten max nárast 10 % je podľa mňa len Obrovo zbožné prianie. Proste kto chce mať v Pc delo grafiku tak si musí kúpiť Ati.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mainstream 2010-03-28 09:20:15

Souhlasím beze zbytku s tím, že nejvíce se vydělává na těch slabých, slabších a nejslabších grafikách. Všichni víme, že Intel prodává nejvíce grafických řešení a přitom to jeho řešení je to nejslabší (jiné nemá). nVidia s novou generací má zase jen to nejsilnější. Jsem opravdu zvědav jak se změní "poměr sil" v tomto roce, když má AMD jasně nejlepší nabídku grafických karet. Jsem v tomto bohužel dost skeptik, protože spousta lidí jede setrvačností a zůstane u své značky, spousta firem zase bude volit Intel řešení (v práci s 2000 zaměstnanci jsem si vydupal jedinný notebook s AMD) a tím pádem AMD/ATI přes svůj neodiskutovatelný úspěch nedosáhne zasloužených zisků. Já osobně bych si nepřál nic jiného než aby AMD prodalo všechny své karty, které vyrobí a ještě aby se na všechny nedostalo (což by potvrdilo zájem převyšující nabídku). Víc si asi přát nemohu.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 09:53:57
avatar
v pokoji mám neustále zimu.. tak se mi GTX 480 zdá jako dobrá volba :-) 2 mouchy jednou ranou.. ale do iglu bych ji nedoporucoval.. pokud se nechcete probudit v louži
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 10:18:20
avatar
Aha takze famy a spekulace o kartach ktere jeste ani neexistuji jenom tady uz se vi jakou budou myt spotrebu?
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 10:22:10
avatar
od kdy je 5850 mainstream? to mozna trochu platilo v dobe 4850 a cen pod 4k, ale urcite ne dnes
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 11:26:59
avatar
Ked beres klasicke rozdelenie low end,mainstream,high end tak 5850 aj 5870 su urcite mainstream a do highendu patri jedine 5970 ... Jedine 5870 mozme povazovat za nizsi highend ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 11:34:33

Toto je celkovo subjektivny nazor a kedze ako vidim sa na to kazdy pozera na zaklade toho co si moze sam dovolit kupit, tak sa vela ludi v tom co je mainstream a co je uz high-end rozchadza. Potom je tu dalsia skupina ludi, ktora zaraduje karty podla toho ako chcu, aby sa porovnavali s konkurenciou aby ich favoriti vyzerali lepsie. Tazko sa dosiahne nejaka zhoda vo vacsej skupine ludi.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:21:00
avatar
No ,ja si osobne myslim ze 3 skupiny grafik nestacia,chcelo by to najmenej 5 skupin aby sme ich vedeli objektivne roztriedit ale ak vychadzame len z vykonu (z coho sa mimochodom podla mna vychadzat ma) tak highednom moze byt jedine 5970 a prinajlepsom gtx 480 ...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:47:20
avatar
tady dd pise ... http://www.ddworld.cz/videa/pc-a-it/test-msi-ati-hd-5770-hawk-extremni-mainstream.html
takze potom 5850 a 5870 jsou co? double extremni mainstream? triple extremni mainstream?
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:52:01
avatar
Co povie DD to je jeho nazor a jeho vec, nie je namne aby som to spochybnoval a ak by si si precital moj komentar ,na ktory si reagoval poriadne,vedel by si,ze moj nazor je, ze treba viac skupin pre objektivne posudenie ... 5770 je v tomto pripade nizsi mainstream
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 14:13:26
avatar
me jde o to, ze se tu s tim razenim zachazi, jak se to dd momentalne hodi, napriklad ... http://www.ddworld.cz/graficke-karty/test-ati-radeon-hd-4850-high-end-za-4000.html
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 15:36:41
avatar
HD 5850 je podla mna mainstream, HD 5870 je vyssi mainstream a HD 5970 je high-end. Uz samotne nazvy kariet davaju tusit, kam to patri. To ze sa ceny a vykon menia je snad logicke, nie? Okrem toho za vyssie cenu Radeonov (stale vsak adekvatnu) moze TSMC a Nvidia - ten prvy za to ze su neschopni odladit proces a Nvidia preto, ze konkurencne nedonutila AMD/ATI zlacnovat, kedze neponukla pol roka ziadnu alternativu rade HD 5000.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:50:21
avatar
Tak 5850 je podle mě maninstream, cena 6500 sice není zas tak nízko, ale odpodívá výkonu.
Podle mě Nvidia maninsteamové karty od ATI nepřeková, protože jak už DD psal v té kategorii se už více hledí na hluk, spotřebu a hlučnost, tedy dvěma slovy provozní vlastnosti
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no 2010-03-28 13:30:29
avatar
ATI to ma perfektne naslapnute a pre Nvidiu GF470/480 velmi neriesia situaciu, to je pravda. ATI ma super karty napriec celym segmentom, no divili by ste sa, ako si obycajny ludia kupuju PC, nemyslim ludi co citaju kazdy den webstranky o hardware, proste obycajny clovek pride do predajne a chce PC, opytate sa ho a bude aj na hranie? on povie ano, no nieco lacnejsie a opytate sa ho a grafiku aku? a on povie no G-force aspon 1-gigovu..., to je najbeznejsia odpoved s akou sa stretavam...., co na to povedat...., ak chcete predat a zbytocne nespekulovat aby ste nestratili zakaznika a tak, tak mu tam suchnete co chce a je to...., pokusy vysvetlit zakzanikovy ze vo co de ma prestali bavit, nema to zmysel..., dalsia vec je ta, ze radeon HD5670 stoji dost vela a ty obycajny ludia verte ci neverte, zda sa im draha a este to ma jednen hacik, nieje to G-force a tak bohuzial hoci ma ATI momentalne lepsiu ponuku, v mojom okoli sa aj tak viac predava G-force.... GF9500, GF9800 GT240, GTS250....., z Radeonov sem tam HD4670, ostatne radeony iba sporadicky..., nechcem vyvolat flame, mame maly obchodik z PC, proste pisem iba moj postreh z mojho okolia...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:27:22
avatar
Absolutne suhlasim ... Najvacsia sranda je,ked potom tito ludia vyplakavaju ze preco im neslapu nove hry alebo sa vystatuju 1 gigovou kartou bez toho ,ze by vobec vedeli co to vlastne znamena Hlavne ze je to G-force alebo Nvidia ... Lenze tito ludia su blbi od prirody a tym nechcem nikoho urazit ... Ja,ked idem kupovat napriklad chladnicku,tak si necham poradit od odbornika, ze co mam kupit ... Nekkupim ju podla toho,ze niekdo mi povedal ze (teraz trepnem) LG su dobre a preto kupim LG
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:47:02
avatar
stretol som sa aj stym, ze domaci mali auto DAEWOO, tak aj monitor musel byt DAEWOO
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:54:17
avatar
Ja osobne som tymto sposobom riesil len spojenie oblecenia tricko/topanky (nike/nike) ale aj toto je zaujimave
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:39:10
avatar
Technicky GeForce vypadají schopně. Jestli je vyladí jako G80 tak je o výkon vystaráno. První ovladače u Nv nelze brát vážně
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 15:55:02
avatar
No ale Nvidia by mohla uspět proti HD5830, ta žere taky jako prokopnutá. Líbí se mi jak to napsali na EHW "Postupem času, jak se bude zlepšovat výtěžnost 40nm výroby, bude nepovedených jader Cypress ubývat a pro ATI tak bude výroba Radeonů HD 5830 relativně stále nákladnější. Za předpokladu, že GF104 bude menší, řekněme kolem 250 mm
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 16:14:20
avatar
To Trefa : Ono to neni, většinou, tak jak píšeš.. Dost lidí neznalých PC chodí elektroniku kupovat do Electroworldu apd. a tam jsou odborníci na slovo vzatí.. Řeknete, že chcete herní PC a oni vám doporučí Dual Core E5300, 2GB Ram, integrovanou nVidii, DVD.. Za 15000 bez periferií! A většina těhle sestav (Tesco, Datard, Electroworld..) má grafiku od zelenejch a pro mnoho lidí je nVidia synonymem pro grafiku.. Bohužel, to co do toho cpou je to nejhorší, z nejhoršího.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hodně špatné 2010-03-28 20:42:36
avatar
Můj názor je takový že se tady přeme a hádame o to jestli to je takový průser s novými grafikami nebo zelení zabodují.Já bych byl nejradši kdyby se zelení vyrovnali ve všech segmentech karet a byl to vyrovnaný boj mezi zelenými vs rudými , Proč to říkám pokud některá strana bude mít větší monopol ,tak na tom konci my zákaznici/pařani budem doplácet a to tím že si budem kupovat předražene karty od jednoho výrobce čipu,Pokud bude konkurenční boj mezi Zel. vs Rud . a ceny pujdou hodně dolu tak si budem jen pískat a každý mi da za pravdu že si i rád koupí lepší kartu.
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 08:59:00

Otázečka-nemá nV470/480 svého AVATARA? Ten by snad stál za koupi???
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:34:40

DD znovu te upozornuji, neodvozuj TDP derivatu chipu z TDP plnotucneho chipu

Za prve mene tranzistoru = mene problemu a tedy i mensi projevy ktere temer exponencialne rostou s poctem tranzistoru a frekvenci a za druhe tu na derivatu uz neni takovy problem vyzkouset mirne upravy ve sprave napajeni jelikoz na ne maji predevsim hodne casu(hodne casu maji proto ze uz o problemu dlouhe mesice vedi a za tu dobu se da odvest sakra hodne prace) a na nich si odladi budouci revizi pro plnotucna jadra.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:57:53
avatar
Proč ne? zkušenosti nám říkají, že klidně můžeme ...

viz RV870 vs RV840 ;)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 11:35:48

RV870 nemel a nema problemy, proto RV840 tomu odvozeni odpovida, pokud by problemy RV870 mel tak prvni vydani RV840 uz by je nemel nebo mel ty problemy minimalizovane takze by odvozovani z RV870 neodpovidalo......

Jednoduse proto ze na mensich jadrech se ti snadneji aplikuji upravy a udelas tak za stejny cas daleko vice testu a pokusu ktere vyusti v prinosnou revizi...
Proto neni prca delat revize na velkych chipech kdyz jeste nemas hotovy mainstream a lowend, protoze si na lowendu a mainstreamu nic rychle neodzkousis a nepripravis...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 10:22:31

nejaky nastrel sa z toho da urobit.. ved uvidime..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1269x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1783x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2212x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1984x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2788x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2225x
Komentářů: 1