AMD Radeon RX 6800 XT – TEST a RECENZE grafické karty, která poráží NVIDIA RTX 3080 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 18 listopad 2020
Přejít na obsah
AMD Radeon RX 6800 XT – TEST a RECENZE grafické karty, která poráží NVIDIA RTX 3080
AMD Radeon RX 6800 XT 16GB - grafická karta
Battlefield V
Shadow of the Tomb Raider
Metro Exodus
Far Cry New Dawn
GEARS 5
Assassins Creed Valhalla
DiRT 5
Ray Tracing ve hrách v praxi
Provozní vlastnosti - spotřeba, chlazení a taktování
Výkon a vliv Smart Access Memory technologie
Závěr a hodnocení - AMD to dokázalo!

  • AMD Radeon RX 6800 XT je plný překvapení. A to teprve začíná …

Je toho hodně, čím novinka od AMD překvapuje. Například takty, kdy doposud bylo 2GHz u GPU považováno za hodně vysoký takt. V praxi takového dosahovalo jen málo špičkových karet a přes 2GHz to příliš nešlo. AMD ale na těch 2GHz prakticky teprve začíná. Velké NAVI 21 dokáže běžně běhat až na 2400+MHz a to i v referenční edici. Samozřejmě spotřeba a zahřívání jsou vysoké, ale ne extrémní. A doposud 2,5GHz na tak velkém GPU bylo bez kapalného dusíku nedosažitelné. AMD však RDNA 2 navrhlo jako vysokofrekvenční architekturu, a to za přispění části teamu, který navrhuje RYZEN procesory.

Dalším překvapením je obecně vynikající efektivita, kdy AMD potřebuje na podobný výkon, jaký mají konkurenční NVIDIA, znatelně méně energie. Má tedy nižší spotřebu. Ta sice není rozhodně nízká, což u tak výkonných karet s takovým množstvím paměti nikdo nečeká, ale vejde se do 300W TDP, což RTX 3080 natož RTX 3090 zdaleka nedokáže. A jejich TDP je v praxi dost nepříjemné z hlediska toho vyzařovaného tepla. Tohle je velké vítězství pro AMD. Po několika letech a generacích, kdy situace byla opačná a pro mnohé byla právě vysoká spotřeba AMD grafiky důvodem, úroč si jí koupit NVIDIA. Teď je to tedy naopak?

AMD boduje i po stránce výbavy, kdy 16GB paměti je přesně to, co by high endová herní grafika z roku 2020/2021 měla na palubě mít a jen 10GB na RTX 3080 tak vypadá hodně nedostatečně. Boduje také kvalitou reference, kde jednoznačně odstranila největší nedostatek u předchůdců, tedy hlučný BLOWER chladič. Ten je sice výhodný z hlediska chlazení karty uvnitř skříně, ale je prostě hlučný. AMD ovšem nechtělo lézt do zelí svým partnerům, a tak RX 6800 XT nedosahuje samozřejmě výkonu velkých chladičů nereferenčních verzí. To je ale v pořádku, je menší, kompaktní, a hlavně je to dostatečně dobré a tiché chlazení. Výrobci s většími chladiči mají prostor pro své rejdy :).

Za pozornost také stojí jedna věc. Všimli jste si, že srovnáváme referenční RX 6800 XT s NVIDIA RTX 3080 FE/3090FE? Potíž je, že FE edice nejsou referenční karty! Jsou to OC edice. FE edice mají mnohem kvalitnější PCB, chlazení a běhají v praxi na vyšších taktech než „referenční základy“ které NVIDIA samozřejmě také má ale normálně neprodává. AMD RX 6800 XT ovšem i ty FE verze v mnoha směrech poráží, přitom je to jen základní model, se základním taktem bez OC a se základním nijak přerostlým chlazením. RTX 3080/3090 FE karty jsou ale tak dobré, že výrobci ne-referenčních RTX 3000 nejsou prakticky schopni nabídnout víc. Takže ne-reference RTX 3080/3090 jsou jen o 1-2% výkonnější, ale mnohem dražší a mnohem víc žerou. Tohle tedy bude zajímavý souboj.

A cena je další oblast, kde AMD zabodovalo, protože nový Radeon RX 6800 XT je v moha směrech o trochu lepší grafika než RTX 3080, a přesto je o něco levnější. Samozřejmě reálné ceny v obchodech jsou otázkou vzhledem k dostupnosti. Jenže RTX 3080 za doporučenou cenu v běžném obchodě ještě nikdo neviděl a o dostupnosti se nedá mluvit. Takže pokud AMD bude v obojím alespoň o trochu lepší, není co řešit. Samozřejmě bychom si všichni přáli, aby situace s dostupností karet byla lepší. To ale ukáží až následující 2-4 týdny, kdy se na trh dostane více kusů referencí, a hlavně budou uvedeny i nereferenční modely, které samozřejmě chtějí výrobci karet zejména propagovat a ukazovat.

Každopádně pokud se RX 6800 XT 16GB bude pohybovat kolem těch 18 – 20 tisíc korun, je to skvělá cena na to, co nabízí. A poměr cena/výkon je vynikající! Za ty peníze je to lepší karta než RTX 3080 10GB a NVIDIA tedy bude muset přidat.

  • Závěr

Celkově jsem z RX 6800 XT více než překvapen. Technologicky obsahuje velmi chytrá řešení (vliv myšlení procesorové divize a ZEN je znát). Spolupráce se SONY a MS na RDNA 2 se také vyplatila to hlavní efekt teprve uvidíme v dalších 2-3 letech. Výkonově pak karta nejen že s přehledem stačí RTX 3080, ale v nižších rozlišeních ji jednoznačně překonává, protože NVIDIA architektura je limitována v nižších rozlišeních sama sebou. AMD navíc zjevně ani netlačí věci na hranici možností, a jsou zde zajímavé rezervy, které už ani FE verze NVIDIA karet nemají. Ano, NV má náskok ve výkonu v RayTracingu. Ale jen někde. Což se čekalo, ale aby ne, když za to platí větším a náročnějším GPU a má více než roční náskok v optimalizacích pro těch pár existujících her, kde to vůbec je možné zapnout. Nicméně RayTracing je a bude ještě hodně let ve hrách jen pozlátko, a není důvod se jím z pozice hráče her, dnes výrazně zabývat. Na to, jak málo jej budou hry používat, jsou obě generace podobně použitelné. Hlavně proto, že díky přítomnosti stejné RDNA 2 architektury v konzolích, kterou se hry teprve začínají učit používat.

Tohle ale bude zásadní zbraň AMD v souboji s NVIDIA. Je obvyklé, že NVIDIA mívá na začátku stejné generace karet, výhodu lepšího výkonu, kterou ale postupně s nástupem modernějších her ztrácí. Pokud si pamatujete, tak třeba Radeon RX 5700 XT byl sotva na úrovni původní RTX 2070. Výkonější RTX 2070S (alias mírně slabší původní RTX 2080), když přišla na trh, tak byla jasně výkonnější o cca 10%. Dnes, jen rok poté, je ovšem v současných hrách výkon těchto dvou karet stejný. Dokonce v mnoha novějších hrách je i výrazně levnější Radeon RX 5700 XT už lepší! Jenže AMD s RX 6800 XT nejen že na konkurenční sotva vydanou novou RTX 3080 nic neztrácí už teď při vydání, je zde obrovský potenciál k dalším ziskům skrze technologie, které jsou stejné jako na grafikách v PS5/Xbox X, pro které budou hry v dalších letech optimalizovány. Tohle bude znamenat hodně. A myslím si, že RTX 3000 série grafik NVIDIA zastará v současné podobě velmi rychle.

Celkově AMD s RX 6800 XT a RDNA2 předvedlo obrovský mezigenerační/meziroční zlepšení proti RDNA1 na RX 5700. A i ta se brzy dočká nástupce (asi leden) ;). V čem je podle mě teď největší rozdíl mezi AMD a NVIDIA, jsou určité extra funkce a SW podpora. NV má v některých oblastech navrch, ale AMD to rychle stahuje. Ovšem to všechno jsou věci, které se měnit dodatečně kdykoliv mohou. A měnit budou. Ovšem vyrobený HW jako takový, už dodatečně nezměníte. Každopádně po stránce hardware má NVIDIA nevýhodu, že RTX 3080/3090 nejsou tak úplně primárně herní grafiky a hlavní pozornost se u nich věnovala proti předchozí generaci zdvojnásobení výpočetního výkonu, který ovšem ve hrách sám o sobě nic nezaručí, kdy NVIDIA nezlepšila úměrně tomu jiné části GPU. AMD na druhou stranu novou RDNA2 udělala primárně co herní architekturu, navíc ve spolupráci se SONY a Microsoft přímo pro herní konzole nové generace. Pro výpočetní nasazení má totiž architekturu CDNA, která „shodou okolností“ právě tento týden překonala NVIDIA i na poli nejvýkonnějšího GPU řešení, díky kartě MI100.

AMD tedy během listopadu 2020 předvedla šokující zvrat. Neuvěřitelné se stalo skutečností. Máme konečně, co jsme chtěli. Opět pořádnou konkurenci i v nejvyšší cenové hladině a výběr. Teď jen ještě aby se ty karty daly také normálně koupit. Referenční kartu RX 6800 XT mohu vřele doporučit, chlazení je velmi dobré a je to i dobrý základ pro osazení vodním blokem. Pokud cena zůstane pod 20tisíci, tak je to naprosto vynikající nabídka po všech stránkách. V mnoha směrech jasně předčí NVIDIA RTX 3080 karty, speciálně hrajete-li v nižším rozlišení, kde jsou RTX 3000 silně limitovány vlastní architekturou. AMD je v průměru celkově o něco výkonnější a čím novější hra, tím je rozdíl větší a bude se nejspíše zvětšovat. AMD je efektivnější, cenově výhodnější, méně žere a dokáže v některých případech konkurovat, a dokonce porazit i více jak 2x dražší model RTX 3090, což 3080 nikdy nikde nedokáže. No a pokud to ještě osadíte k RYZEN 5000 procesorům, ten výkon se ještě zvýší.

Čekal jsem od AMD opravdu dobré konkurenceschopné novinky. Ale že v jediném měsíci převálcuje Intel a minimálně dotáhne NVIDIA? Neuvěřitelné. To jsem nečekal a nejsem určitě sám. A to AMD navíc ještě neřeklo poslední slovo … příští měsíc vychází Radeon RX 6900 XT, který to ještě o kousek posune (i když poměr cena/výkon mít dobrý určitě nebude). Mnohem zajímavější ovšem budou další novinky. Během tohoto týdne se totiž podíváme do nižší cenové hladiny. A to na Radeon RX 6800 bez XT s taktéž 16GB paměti. Ten se totiž také velmi povedl a nedávno vydaná slabší RTX 3070 s jen 8GB paměti za podobnou cenu, je ve vážných problémech. Každopádně nový Radeon RX 6800 XT vřele doporučuji, je to skvělá grafická karta i v té referenci. Nereferenční modely se začnou prodávat příští týden a také se na některé podíváme. A to přitom svůj plný potenciál tahle série a generace RDNA 2 teprve ukáže s nových hrách, které pro ni budou přímo optimalizované. Tohle bude podle mého názoru vynikající grafický základ pro hráče, a pro následující herní roky, kdy se výhoda RDNA 2 v konzolích, naplno projeví …

 

Za výbavu děkujeme našim partnerům …

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 22:35:00
avatar
Jediny z čeho mam obavy je dostupnost.. přesně v pul čtvrte jsem objednal na czc za 19tisic tuhle kartu, ale takovych jako ja jsou asi stovky.. tak doufám že do pár týdnů dorazí.. spíš to zatím vypadá v další průser jako u RTX karet
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 22:38:13
avatar
uvidíme .... tento týden jsou na cestě další dodávky, příští týden také a příští týden budou i nereference ...

nedostupnost první týden po vydání u podobných produktů je a byla normální, co není normální, když bude pokračovat i měsíc po vydání ... tak daleko ale zatím u RX 6800 série nejsme, takže předčasné to hodnotit ...

každopádně pár mých známých dokázalo ty karty v ČR objednat a koupit, takže nějaká dostupnost zjevně je
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 22:46:45
avatar
No dobře, ale je to pořád pár lidí z několika set.. ted sem četl email, datum dodání - konec výroby což nechápu ,jak si to mám vyložit.
Odkaz
To znamená jako že se už ty kusy nevyrábí? to je celkem nesmysl ne? vždyt ty karty ani skoro nejsou na trhu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 22:51:20
avatar
.... vyrábí se jen mají někteří bordel v systému a nepotvrzené objednávky ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 22:52:44
avatar
ok, tak mě zkrátka lžou , to je celý, udělali to vychcaně, nahrnuli si zákazníky na shop, přitom karty skoro nemaj skladem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 22:58:45
avatar
tak oni ti napsali, že to vyřizují tak neplaš
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:13:23
avatar
napsali tam vyřizujeme a pod tím konec výroby, což si protiřečí, mají vtom bordel ,tím pádem člověk neví s čím počítat
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 10:14:42

Pokud tam mas toto, tak tu kartu dnes (ani za tyden a dost mozna nikdy) nedostanes. Viz info co jsem psal nize nebo diskuze primo u produktu https://www.czc.cz/i6/304879/produkt
XMEN2XX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Obecna nedostupnost novych gra 2020-11-18 22:55:16

Jsem rad, ze mam svoji Sapphire Vega 64, ktera dostacuje na plnohodnotne hrani na Full HD . Mam 240Hz monitor a na hrani ve 4K pri max. 60FPS nebudu zbytecne blaznit po novych grafikach. Nestoji mi to za to . A myslim, ze nebudu sam kdo takhle uvazuje.Jinak hezky clanek. Treba za dva roky me tyto karty budou zajimat, az budou cenove vyhodne.
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhr vysledku ze sveta 2020-11-18 23:06:58

Dobre odpoledne,
Predem se omlouvam za dlouhej prispevek. Opet jsem prosel 11 recenzi a hodnoceni 6800 XT. A udelal shrnuti jejich testu, postrehu a samotnych hodnoceni. Celkove karta dostal od kazdeho recenzenta nejlepsi hodnoceni. Stejne jako RTX 3080. Celkem jsem pobral ruznych 36 her a pres 180 testu.

RX 6800 XT bez RTX a SAM a DLSS (porovnani s Nvidii)
Plusy
- 16GB pameti (RTX 3080 ma 10GB)
- Konecne poradny referencni model od AMD
- Energeticky efektivnejsi (35W+-) nez RTX 3080
- O 10% cenove/vykonove vyhodnejsi nez RTX 3080 v FullHD a QHd (650$ AMD vs 700$ Nvidia)
- Stejne cenove/vykonove jako RTX 3080 ve 4K
- Podpora raytracing

Minusy
- Stejne cenove/vykonove jako RTX 3080 ve 4K
- Slabsi raytracing nez u RTX 3080
- Chybi technologie k DLSS

Hodnoceni od recenzentu:
Po delsi dobe tu mame velice podobne konkurencni karty. Nelze rict ktera karta je celkove vyhodnejsi. Zalezi na preferencich. Da se rict zadny z recenzentu neoznacil viteznou kartu.


Osobni pohled.
Po delsi dobe mame v high endu konkurenci, a velice zdarilou. AMD dohnalo Nvidii. Referencni karty jsou povede, urcite mnohem lepsi nez jsme byli zvykli u AMD, I tak bych pockal na pristi tyden na nereference. Problemy s ovladaci nebyly hlasene. Pokud jde o vyber karty tak musim uznat ze to neni jedoduche (coz je dobre) a zalezi hodne na drobnostech a preferencich uzivatelu. Pokud clovek ma grafiku na praci (blender a tak) tak je vyhodnejsi sahnout po Nvidii. Osobne cena/vykon nema moc aktualne resit. Karty od obou firem maji cenu mnohem vetsi nez MSRP. AMD ma za mne jednu velkou vyhodu a to je vetsi pamet. Neni zatim potreba ale v budoucnu mensi pamet muze degradovat kartu. Nvidia ma DLSS a vyssi vykon v RTX. Ackoliv DLSS podporuje pouze nejakych 25+- her ale I tak je tam velmi vyznamny narust vykonu i o 100%. Bude zalezet take jak AMD rozsiri machine-learning powered super-resolution technologii v budoucnu. Dulezite je take RTX, kde ma Nvidia naskok a ne maly. Neni moc prijemne zapmout RTX na 4K a hrat na 30fps s kartou za 20k. Ac se RTX zacina pekne rozsirovat tak stale ten vykon neni za mne dobry (osobni nazor) a u AMD obzvlast. Osobne beru AMD konkurenci za velice povedenou a hlavne s prislibem technologii do dalsich let.
Vsiml jsem si, ze se najde dost lidi, kteri si stezuji ze cekali lepsi ceny, podobne jako u AMD vs Intel. Za mne jsou ceny nastaveny proti konkurenci a aktualni situaci (pocet karet v obchodech) dobre. Ano mozna, kdyby nekteri recenzenti behem roku neslibovali hory doly tak by bylo mene lidi zklamanych z ceny (Bohuzel I tu jsem se setkal s nazorem, ze AMD musi byt cenove mnohem vyhodnjsi jinak neziska vetsi podil na trhu a dopoadne to stejne jako 2070 Super vs 5700xt).
Kdo kartu koupi za cenu blizici se MSRP at je to AMD nebo Nvidia tak vyhraje.
Celkove beru za viteze spotrebitele, ikdyz si myslim ze vetsina ctenaru si kartu za 20k nekoupi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:14:08
avatar
no já nevím, co jsem si procházel recenze a testy jinde, tak někteří RX 6800 XT označují za lepší kartu jako já ... má prostě podobný nebo i lepší výkon, nižší spotřebu, nižší cenu, víc paměti atd. takže žádný z recenzentů??? Vážně? Odkaz

Já osobně navíc beru AMD jako vítěze hlavně proto, že dodalo co slibovalo, to je jedna věc, ale především, když si vezmeš jaký náskok měla NV a prakticky o celý přišla a AMD ji někde i vážně překonalo ... to je prostě vítězství pro AMD. Bez debat. Jinak srovnávat referenční RX 6800 XT s nereferenční NV RTX 3080 10GB FE je trochu nefér ;) uvidíme, co ne-reference, jednu už máme v redakci ... ty budou vůči FE verzím srovnatelnější ...


BTW: kdyby ty lidi ty kary nekupovali, tak nejsou vyprodaný takže většina čtenářů si kartu za 20k asi nekoupí ale významná část klidně ano ;)
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:35:06

Dobry vecer.
1.Ano mate pravdu, ze par recenzentu oznacilo kartu za o malo lepsi, ale byli takovi ,kteri oznacili za malo horsi.

2.To ze jedna znacka mela naskok beru jako irelevantni a zadny z recenzentu si myslim by nemel kartu oznacit za lepsi, jen proto ze ma horsi pozici na trhu nebo mene penez na vyvoj a atd. AMD co udelalo je neuveritelne, ale na hodnoceni by to nemelo mit vliv.

3.Popravde si stale myslim, ze vetsina si tuto kartu vazne nekoupi (myslim ctenaru). Ale mozna se pletu. Mozna dobry napad na anketu.

4. Osobne bych se spis zameril proc Vam vychazeji vysledky hodne rozdilne od prumeru (asi nejvic s cim jsem se setkal). Napriklad Vas odkaz na Hardware Unboxed ma cena/vykon ve 4K vyhodnejsi pro AMD o 2.24% a Vam to vychazi o 8,2% pokud se nepletu. Coz jiz neni malo. Samozrejme zalezi na prevazne na skladbe her, ale i tak si myslim ze lisit se tolik od ostatnich neni dobre.

Jinak samozrejme drzim AMD/ATI a Nvidii palce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:38:37
avatar
podle mě ten rozdíl není tak dramatický, rozhodně to nic nemění na výsledku ... prostě je to jen skladbou her. Uvidíme, už testujeme na nové sestavě s jinými hrami, tak se to třeba pohne ...

problém je prostě v tom, že ve starších hrách je na tom RTX 3000 výrazně lépe než v nových, které už na RDNA2 byly trochu optimalizovány ... takže když je zařadíte, rozhází výsledky ...

ale ve výsledku je tu jedno, nic to nemění naše závěry ohledně RX 6800 XT jsou velmi podobné jako jinde ....

BTW: já kartu neoznačuji jako lepší proto, že AMD dohnalo ztrátu. To opravdu nemá v hodnocení karty co dělat. Já mluvil o hodnocení situace jako takové ;)
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:52:03

Osobne si myslim ze je pomerne velky. Hlavne je nevetsi co jsem se dival do recenzi ostatnich. Ale shodneme se ze je to primarne skladbou her. Samozrejme cim vic her tim lepe, ale chapu ze udelat takove testy zabere spousty casu. Proto tu davam prumerne vysledky od ostatnich recenzentu.
2. Tohle tvrzeni uz pomerne neplati. Staci se podivat na vysledky her z roku 2020. A kdyz jsem to filtroval tak rozdil je maly.
3. Pokud je tedy jedno jake vysledky prezentujete a dulezite je zaver. Nac potom vubec ukazovat vysledky. Ono se to nezda, ale dost lidi se rado podiva na grafy a vysledky a pokud jsou mimo oproti ostatnim, tak si nemyslim ze je to v poradku.
4. Myslim, ze tady se shodneme.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 13:19:25

Ten rozdíl jsou RayTracing hry např. Minecraft RTX Odkaz
Ale je to první generace AMD, a je super že už jde RT u některých titulů vůbec spustit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 13:25:41
avatar
ufff ... kupovat si kartu za 20 tisc abych si mlhl zahrát minecraft ....
kwokenzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 10:21:25

Krasny a strizlivy pohled na vec a krasne shrnuti.

Jednou vetou by se dalo rici, ze AMD vyrovnalo (nepredehnalo, ale vyrovnalo) nVidia a mame tu zase konkurencni prostredi od low-endu az po high-end.

Kazdy vyrobce ma ted neco navic, neco mu naopak chybi, je z ceho vybirat. Vitez neni zadny a to je pro nas zakazniky to nejlepsi, protoze AMD a nVidia maji duvod se o to jasne vitezstvi prat, coz nam spotrebitelum jen prospeje.
Tomik18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 17:51:27

Po procteni mnozstvi zahranicnich recenzi lze rict, ze naprosta vetsina recenzentu shodne na tom, ze:

- 6800 XT ma +- shodny rasterizacni vykon jako RTX 3080
- RTX 3080 ma obecne lepsi vysledky nez 6800 XT ve 4K
- 6800 XT nesaha RTX 3080 ani po kotniky v RT vykonu (a zaroven subjektivne dodavam, ze porovnani RT obrazku mezi NV a AMD je pro me naprosto odpuzujici - AMD krome toho, ze ma vyrazne slabsi vykon, tak jeste pracuje s vyrazne mensim mnozstvim efektu a jejich kvalitou - viz. srovnani z WDL - Odkaz
- DLSS je stale killer feature, na kterou AMD nema odpoved (zadny hrac s RTX grafarnou realne nebude DLSS vypinat, tzn. test RTX karty ve hre s podporou DLSS bez zapnuteho DLSS je laboratorni pokus a neodpovida realnemu vykonu ani realnemu pouziti RTX karty v te konkretni hre)
- cenove rozdily v teto cenove hladine nejsou natolik vyznamne, aby obhajily nakup 6800 XT misto RTX 3080 se vsemi temi benefity

Moje vlastni shrnuti tech recenzi tedy vyzniva tak, ze 6800 XT je dobra karta, kterou ale z hrackskeho hlediska nema smysl uprednostit pred RTX 3080, pokud teda clovek neni z nejakeho duvodu ultra AMD fanda.

Howgh!
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:15:32

Můj osobní, subjektivní pohled
Pozitiva:
1, AMD srovnalo v highendu Nvidiu, chvála Bohu/Alláhovi/Budhovi, to to trvalo
2, RDNA2 vede o něco v FHD a spotřebě, což jsou pro mě důležité faktory

Negativa:
1, ačkoliv si s tím jedna kapitola v recenzi otřela @#$%^&*, tak RT výkon je prostě horší než u konkurence. Já kupuji sestavu vždy na 4-6 let a potřebuji podporu těch věcí, co se prosadí a RT to určitě je.
2, chybí alternativa k DLSS (neboli ai upscale). AMD vždy do slajdu hodí info, že na tom makají, tak očekávám článek, že na nás utočí marketing AMD. V recenzi jsem objektivně zmínku nenašel, ale jsem ospalý, tak možné je všechno.
3, SMA je fajn na papíře, ale spousta lidí s tím bude mít problém to zprovoznit, ať už kvůli přepínačům v Biosu (CSM) nebo nutnosti komba 5xx desky + ryzen 5000. Navíc je to fakt pár %. A jestli to Nvidia rozjede všude, je to vlastně iluzorní argument.

Shrnutí: na to, že má AMD k dispozici TSMC proces a podporu M$ a Sony, tak jsem čekal víc, obzvláště po tom hypu. Objektivně AMD vede mírně v poměru cena/výkon/spotřeba. Pozadu je s feature setem. Argument pamětí je pro mě jako hráče na ne4K irelevantní, stejně jako pro dalších 96% hráčů (to není vycucané číslo).
Pro mě, subjektivně, tedy rozhodnou až rx6700 vs 3060ti, protože na grafiku za 17k+ kašlu od obou značek, ale obě řady vypadají v tuto chvíli velice dobře.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:16:08

Tomu se rika demokracie... Asi jsem tenkrat zbytecne cinkal klíčema...
Je snad normální, ze se podivam jinam, ne?
Ja vim, ze je normální ze vysledky jsou jonde jine a ze jsou zavisle na mnoha faktorech. Tim spis bys nemel kricet do sveta, ze valcuje NB, protoze to evidentne neni pravda.
Jako kdybych prisel za sefem a chtel ho zabit proto, ze mi shodil praci, na ktere jsem nechal mesic zivota. To prece nikoho nezajima... A mrzi me, ze se DD neposouvas tim spravnym smerem, ale pomalu se z tebe stava diktator...
Slibuju na psi usi, ze uz nebudu nic komentovat, protože tu proste neni nikdo, kdo by chtel naslouchal. Mas suprovy web a moznosti i schopnosti, ktere ale nevyuzivas uplne spravne a sklouzavas do bulvaru...
A pritom tu NV tolik nemam rad. Jeste vic nez Intel. Paradox
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:29:03
avatar
mě mrzí že někteří zapomínáte na to, co všechno je za těmi články, které tu čtete ... pokud nechápeš proč tvůj první koment vytočil mého kolegu, tak je mi tě líto ....

já vážně potřebuji udržet v redakci klid na práci, už takhle to dá dost práce, takže diskuse jsou důležité, ale ne zase tak moc, abych jim obětoval klid v teamu, protože pak se může stát, že nebudete mít nad čím diskutovat ...

já nekritizuji že ses díval jinam (já taky) nám vadí styl a to že nechápeš, že nemůžeš přeci brát různé weby a srovnávat jejich výsledky mezi sebou, když každý testuje jiné hry, jiná nastavení atd. nemůžeš přeci si vybrat jeden a říci že je nejlepší jen proto, že ti výsledky subjektivně vyhovují ....

já říkám, že AMD RX 6800 XT je lepší v nízkých rozlišení, podobná ve 4K ale hodně záleží na vzorku her. Starší hry? NV má navrch, novější hry, AMD má navrch ty dvě nové hry navíc, které jsme zařadili, s tím hodně zamíchali, ale ukazují to, co se dá čekat ... optimalizace na RDNA 2 u nové generace her díky RDNA 2 v konzolích ....

jak říkám, budeme mít ještě další testy nové na nové sestavě, ty výrazně upřesní hlavně FHD a 2K výsledky ... a použijeme ještě pár nových her .... na všem se pracuje. Jinak mě je jedno kdo nemá jakou firmu a logo rád, u mě logo a značka nehraje roli ... pro mě je každý produkt stejný a záleží jen a pouze na něm ...
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 10:12:50
avatar
Nezlobte se na mě, ale přijde mi, že zdejší kritika z Vaší strany, snižování DigiAury a udělování BANů je někdy hodně přísné, až zbytečné a zejména kolem toho moc píšete příspěvky. Lidí s jiným názorem a trollovů, co se baví provokací, bude vždy hodně. A podle mě dospělý, inteligentní a citově i psychicky vyzrálý člověk by se měl nad určité věci povznášet. Pokud porušuje pravidla diskuze a záměrně provokuje, tak bez okecávání BAN a nebo mu na příspěvek vůbec nereagujte, přestane ho to bavit.
Dále čtenáře / konzumenta nemusí zajímat pozadí výroby. To je čistě Vaše věc a pokud je vás všech málo a nedáváte to, tak se přizpůsobte, rozšiřte se a nebo to nedělejte. Nemá smysl na to poukazovat. Rozumným lidem je jasné, že ta práce je časově náročná a pak rozčilovat se nad nějakým trollem? Proč? Kdybych se měl pokaždé, když moje práce bude zbytečná nebo mi ji někdo záměrně z legrace kritizuje, měl rozčilovat, tak už mě to dávno štrejchlo a pokud bych nebyl pod drnem, byl bych nejspíš uslintaný mimoň na vozíku neschopen se sám o sebe postarat. Jen to hodím za hlavu a jede se dál. Podle mě byste to měli dělat taky.
Osobně mě HW pořád zajímá (i ve svých téměř 40 letech a určitě bude i dál) a kdybych měl čas, klidně bych vašemu webu rád pomáhal s testy. Ale ten čas mít nikdy nebudu. Jsem rád, že si najdu čas na to si přečíst zdejší recenze a občas reagovat do diskuze. Tak se vyprdněte na rozčilování se, akorát si tím ubližujete a děláte radost trollům. V klidu se věnujte dál své práci, ať máme co číst a zač vás všechny chválit / kritizovat v diskuzích. Hlavně ať vás všechny HW stále baví. Hodně zdaru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 11:31:12
avatar
jenže i diskuse jsou prostor webu a já tam chci mít pořádek. Pravidla jsou jasná a pokud někdo nedokáže diskutovat bez toho aby se nenavážel neustále do webu a autorů tak nemá v diskusi co dělat ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 15:02:16
avatar
Hele to je marný. Snažím se přesně totéž doporučovat DDmu už roky a nikam to nevede. On se asi rád rozčiluje a ti trolové to prostě vycítí...stejně jako pes vycítí, když se ho někdo bojí a vyjede po něm.
Takže oni se sem chodí bavit jak se DD rozčiluje a DD je kvůli tomu tak zpruzený že rozdává často bany a nulovou Auru hlava nehlava a při sebemenším náznaku jiného názoru nebo kritiky obviňuje lidi ze lži a flamu.

Kdyby se držel tvé a mé rady, tak se nenervuje a diskutuje v klidu s lidmy, se kterými má diskuze úroveň. Asi prostě když se narodíš jako cholerik, tak je těžké se nad troly povznést a nebrat si kritiku osobně...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 15:05:29
avatar
máš pravdu ... od teď budu prostě všechno co není kritika, ale je prostě jen napadání mě a webu, mazat a banovat hned a bez diskusí ... máte pravdu, uznávám, že snažit se někoho přesvědčit fakty, když o to nestojí, je zbytečné ...

už se na to tedy povznáším ... děkuji za radu.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 15:14:58
avatar
Uvidíme, jak ti tenhle nový náhled vydrží. Držím pěsti
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 16:36:19
avatar
Takže pokud s tebou v něčem nebudu souhlasit tak mohu očekávat normální diskuzi?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 18:13:23
avatar
A co takhle je jen ignorovat? ;-)
Jak se správně anglicky říká "Don't feed the troll".
Nezájem je totiž to, o co troll stojí ze všeho nejmíň. Pak jde a najde si jinou (nepřipravenou, hloupější, reagující) oběť, která se nechá do jeho "diskuze" zatáhnout.

Když na to budeš reagovat i jen tím mazáním, tak tu budou křičet, že jim mažeš příspěvky a budou se tě zase snažit zatáhnout do té své hry, že tě naštvou...
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 10:54:41

Myslím, že svoboda projevu a možnost vyjádření v naší kultuře stojí (možná jen zatím) mnohem výš než smutek a deprese testera po vyjádření nesouhlasného názoru nebo kritiky. I kdyby se jednalo o jeho celoživotní dílo, tak nemá zlomek hodnoty principů ,které se smazáním vyjádření jiného člověka, pošlapávají.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 11:30:07
avatar
a já mám zase právo na to nenechat se urážet, takže pokud na svém webu budu chtí, aby se diskutovalo o tématu a nelhalo se o autorovi článku, mám na to plné právo. Lhání přeci nebudu podporovat.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 18:08:11

No pokud si všechno vztahuješ na sebe a cokoliv co odporuje tvému názoru je lež a urážka... Tak se pak nediv jak to tu vypadá.
A s tím shazováním práce, to by k vám do redakce taky mohl přijet autobus inženýrů z Intelu a umlátit vás wafferama...
Chce to míň emocí a ten nadhled který tvrdíš že máš.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 18:26:35
avatar
Tady máte pravdu oba a teď kudy z toho ven, hmm?

Ono to bude jako s obecnou definicí svobody, svoboda jednoho končí tam, kde omezuje svobodu druhého.

A tak i u té svobody projevu to bude tak, že svobodně můžeš vyjádřit svůj názor jak chceš, pokud tím ovšem neubližuješ někomu jiného.

Takže je to o soudnosti obou stran.

Napsat že s něčím co ten druhý píše nesouhlasíš, nebo že se ti to co píše nelíbí je věc na kterou máš rozhodně právo, ale napsat, že někdo špatně udělal svou práci a výsledek stojí za hov... je věc úplně jiná.

A zase z druhé strany, pokud ti někdo napíše jen že se mu nelíbí výsledek tvé práce, tak není žádný důvod se vzrušovat, na to má ten člověk právo. Každý jsme jiný a každému se líbí něco jiného. Buď to ignoruješ, nebo se zeptáš proč, ale rozhodně není adekvátní reakce tvrdit, že pošlapává tvou práci a smazat mu takový příspěvek.
Něco úplně jiného samozřejmě je pokud ti začne tvrdit, že jsi břídil a neumíš pořádně napsat recenzi...

Jenže elementární lidská slušnost je věc se kterou má očividně spousta lidí problém...
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 09:23:35

Jestli lhal nebo ne se již kvůli smazání nedozvíme. Některé fóra mají možnost sbalit komentáře s vysokým negativním hodnocením nebo skrytím obsahu komentáře za odkaz. Umlčování nesouhlasných názorů je hodně silný toalitní kalibr a nemá v demokratické společnosti místo.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 15:19:15

Toto je privátní web autora. Tudíž si tu může určovat pravidla sám podle sebe a ty tu platí. Nějaké kecy o cinkání klíčema a svobodě slova si strčte někam. To funguje jen na státní úrovni. Pokud se ti nelíbí zdejší prostor, založ si svůj web a tam si praktikuj svojí svobodu slova a svoje názory. Sám mám taky web a vyžaduji aby příspěvky byly slušné a smysluplné. Osobní výpady hovad a urážky akorát donutí slušné diváky odejít a promění se to v žumpu. Já raději vyházím trolící póvl hned při první možnosti. Je lépe mít málo kvalitních čtenářů, než hromadu anonymních idiotů bez přidané hodnoty.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 16:46:00
avatar
Však v pořádku, to byla jedna z věcí, které jsem ve svém příspěvku snažil sdělit. Zbytečně neokecávat, nevarovat 3-4 dalšími komentáři. Max. 1x varovat a příště BAN.
Ale dalším je, že je třeba se nad některé věci umět povznést a nebýt až moc přísný a uznat názory lidí, i když z nich cítím, že se neslučují s mými a že nejspíš operují s málo fakty a jsou to takové emocionální rychlé výkřiky, které jsou dnes bohužel velmi moderní (aspoň mi
to tak přijde).
Já rád diskutuji k tématu a nemám rád trolly. Ale někdy mívám pocit, že autor (byť je to jeho web) to krapet přehání a podle mého názoru neumí nebo nechce akceptovat / rozlišovat mezi názorem daného diskutujícího a fakt už hnusným trollením.
Jako příklad můžu uvést tvrzení, že AMD má ohledně RX6000 paper launch. A je to pouze názor diskutujícího zakládající se na pocitu (ne)dostupnosti karet v obchodech. Žádné trollení. To, že dotyčný nebere v potaz situaci ve světě, která zrovna pozitivně situaci nepřispívá, je vedlejší. Dotyčný chce v den zahájení prodejů přijít před zavíračkou do kšeftu, koupit si nový Radeon a jít domů. To bych mu nebral. Pokud by admin začal s varováním, že jde o trolení a že bude BAN, tak je to přeháňka a BAN si nezaslouží. Ale kdyby začal diskutující osočovat ostatní, že jsou omezenci a ať si říkají co chtějí a choval se nevhodně, pak bych ho považoval za jasného trolla a BAN.
Mimochodem ví se už přibližné ceny nereferencí nových RX karet? Koukal jsem na několik recenzí na YT včetně PCT a i tam nové Radeony chválili. Musím říct, že to tam shrnuli tentokrát pěkně. Ani se mi tomu nechtělo věřit . Ty karty jsou vážně super.
Nějaké info o RX 6500 / 6600 XT?
Dreip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:46:58

Mnozí (včetně mě) ještě před půl rokem prohlašovali, že nové grafiky od AMD budou sotva stačit na 3070, že proti nVidii nemají žádnou reálnou šanci, a ejhle, najednou tu máme karty které v testech dorovnávají, či někdy dokonce překonávají 3080. A to navíc ten nejlepší model ještě ani není venku. A někteří lidi si stěžují, já to nechápu.
Za mne se tady AMD opravdu předvedlo. Raytracing mne zas tak moc nezajímá, jelikož má hrozný poměr vizuální kvalita / fps drop. Dnes ta technologie prostě za to ještě nestojí, ale časem... neříkám nic.
SAM už beru jen jako bonus navíc, a ne až tak něco co by mělo rozhodnout o koupi.
I když co mne tedy trochu překvapuje, že se ty výsledky na různých webech liší, ale naštěstí o minimální rozdíly (btw. nechci být hnidopich, ale u hry Far Cry New Dawn by karta měla být v grafu na třetím místě ).

každopádně mne si tedy AMD získalo a nové pc bych aktuálně skládal pouze na jejich platformě, a to nehledě na fakt, že jsem do teď měl vždy jen nVidii a Intel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 23:44:07
avatar
jak říkám, použili jsme starou sestavu, speciálně Far Cry jak vidíte, tak je tam bottleneck u FHD i 2K ... ta hra je navíc příšerná optimalizačně je to také jen DX11, už ji používat asi nebudeme .... není to ideální, ale z důvodů co jsem napsal v článku jsme zatím použili starší sestavu ... už testujeme s 5950X a tam se ty poměry trochu změní, i když ne tak aby to na celé situaci něco změnilo ... jen ty výsledky v některých hrách nebudou ovlivněny bottleneckem tolik ...

BTW: jo musím se smát tomu, že někteří vážně čekali, že nová generace AMD grafik jen vyrovná RTX 3070/2080Ti ... to prostě nedávalo nikdy smysl .... ;)
Funin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 01:44:39

hmmmm, doufam, ze jeste letos sezenu, nejlepe nejakou nereferenci
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 01:45:02
avatar
Jak to je s ovladači? Vše jelo bez problémů? U Amd většinou jde výkon časem o pár % nahoru s novými verzemi. Jsem zvědav. Nové pc budu pořizovat až za půl roku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 11:34:41
avatar
testováno bylo s BETA verzí od AMD - žádné zásadní problémy nebyly, vše stabilní žádné pády apod. pár drobných problémů v některých hrách se zobrazením některých věcí, ale to jsou běžné věci u NV i AMD a řeší to nové aktualizace ...

zatím nemohu nahlásit žádný problém a je to opravdu jedno z nejhladších uvedení nové generace GPU po stránce ovladačů ....
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 07:06:20
avatar
Myslim si, že na nové a budoucí hry je radeon lepší volba, ... zatím v těch uplně nejnovějších jako AC:Valhala a Dirt 5 mají radeony výkon naprosto excelentní a to i s RTX. A radeony taky časem zrají jak víno, což je léta prověřený fakt, však i 5700 XT která při vydání byla pod 1080Ti, tak dnes ji prohání a mnohdy i vyhrává dost solidně. O RX 580 vs 1060 není vůbec pochyb, ale takhle to bylo vždy. Uvidí se časem, ale i těch 16 GB je do budoucna mnohem lepších. Alternativa k DLSS určitě také bude, takže já bych šel momentálně do Radeonu, i když nejlépe počkat tak do jara, až budou vydány i další karty a vše se tak nějak usadí a pořádně otestuje. Jinak mě mrzí, že nebylo testováno na nových ryzenech, ale holt to časově asi nešlo.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 07:43:36
avatar
DD, kde jsi vidět 6800XT za 18tis? (máš to v tabulce s cenami karet)
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 10:05:43

Bych to viděl že u referencí má oficiální ceny+DPH+zlo i tu 3080/90Fe tam má za hubičku. Takže pak už si každý musí spočítat jak s tím poměrem cena/výkon pohne ta vysokohorská přirážka, což bych jako problém v článku neviděl.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 12:52:42
avatar
To není rejpání do článku, prostě jen dotaz.
Když vemu ofiko cenu 649 USD + DPH jsem na 19,4tis (při aktuálním kurzu) což odpovídá cenám které jsem na krámech viděl. 649 USD = 16tis.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 11:38:11
avatar
jak jsi došel k 19,4 tis?

649 dolarů x (Kurz)22,32 korun = 14 486 + 21% DPH = 17 528,-
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 13:00:50
avatar
Aa, tak tady to někde bude haprovat. Mám apku v mobilu a beru kurz z E.C.B. (Evropské centrální banky) a tam je kurz USD/CZK: 24,69

EDIT:
Aha, ta to vypadá že se ta apka neaktualizuje.
Omlouva
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 11:36:25
avatar
je to oficiální cena ... 17 990 korun vč. DPH

kdyby to bylo jen přepočtem, byla by ještě levnější:

649 * 23,32 + 21% DPH = 17 530,-
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 07:55:10

pozeram, ze pustili ludi z ustavu k netu a ta diskusia podla toho aj tak vyzera

pozrite si napr computerbase, pripadne na diit, kde to zhrnuli pekne

ta karta je cca rovnako vykonna ako 3080, ked sa pouziju novsie hry (co na tomto webe sa iba nove hry pouzivaju), tak vykonovo odskoci aj od 3090 + SAM vie pekne pridat vykonu naviac

kto ocakaval od prvej generacie RT u amd vykon ako u 2. generacie u nv je retard, sorry za slovo, ale je

k ostatnym tupoidnym bytostiam, amd so svojim mini rozpoctom natrhlo prdel intelu aj nv, v jednom roku, aj keby tie gpu boli o 5% pomalsie ako konkurencia, stale je to win pre amd uz len z toho dovodu, ze su opat v highende po niekolkych rokoch a nv si nemoze skakat ako chce, ved to aj vidno u tych gpu, hlavne Ti verzie, kde sami nevedia co chcu

cize kecy si nechajte na ustavny web menom pctuning
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 08:49:32

No teď si tu úroveň diskuze opravdu pozvedl.
Hodně lidí tu diskutuje slušně, i když mají jiný názor, ale to většinou zmizí nebo přijde nějaká nesmyslná reakce, výkřiky a mnohdy i urážky...
Tak se holt přizpůsobí, nebo si ten Banán vyžádají...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 09:18:02

Jestli jsi nepochopil muj prispevek, pak jsi retard sam.
Jasne pisu o tom, ze zpochybnuju zdejsi vysledky a sdeleni, ze 6800xt je nejlepsi. Ocekaval bych vecnou diskuzi.
Vubec nesnizuju uspech AMD ani praci recenzenta. Snizuju zdejsi hype o tom, jak vsem natrhla prdel, protoze to objektivne nenk pravda. Pokud si to nekdo bere osobne, je to jeho problem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 11:39:28
avatar
kdyby si ten článek četl, tak víš že je tam napsáno, že NV má výhodu v některých věcech a ale AMD ji stáhla a stahuje a v některých ohledech už má náskok. Ale o tom, že by někdo někomu natrhoval zadek a byl tam nějaký HYPE tam není ani slovo ....
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 21:43:35

A v com spochybnujes? Ze prakticky vsade to vychadza podobne? ak im neveris, kup si pc a otestuj to, easy

Ale chapem, internetovy hrdina si proste musi povedat svoje
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 10:17:49

Smutné je, co za příspěvky věcného charakteru tady dopadne zmizením a takovýto úplně zbytečný hate ve stylu dětí ze základky tady zatím visí.

BTW: Jak poznat příspěvky lidí s jednodušším myšlením. V komentáři se objevují slovní spojení:
1, právě tě pustili v ústavu k PC / utekl jsi z ústavu
2, zase začni brát prášky
3, na FB ve vzdělání "vysoká škola života"
4, nejdřív si o tom něco přečti, než o tom začneš diskutovat
5, kdybyste si nejdříve vytáhl hlavu ze zadnice
6, na internetu je o tom spousta informací, tak se laskavě dovzdělejte (následuje odkaz na něco jako emiminocz nebo sputnik )
7, na to jsi ještě moc mladý, než abys to pochopil / na to jsi už moc starý, než abys to pochopil
8, kdybys použil tu věc co máš na krku

Vždy, když vidím některý z bodů výše, tak si automaticky kvůli zjednodušení života uživatele zaškatulkuji bez ohledu, zda je fanoušek nvidie, amd, politické partaje nebo odpůrce 5g a očkování
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 21:41:46

Ak si myslis, ze mam jednoduche myslenie, si na omyle

Len ma nebavi citat tie mudre prispevky ludi, ktory radi vypychnu neaku blbost, ktora im zahadne nevadi u konkurencie

A taky clovek je proste blbec
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 07:26:52
avatar
No je alespoň jasné koho že to pustili z toho ústavu. Doporučil bych více zeleniny.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 11:48:06

Tak ak si tomu nepochopil tak asi teba
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 08:27:44

Zakulisni info: CZC prijal mnohonasobne vic objednavek, nez mel karet. Takze pokud mate objednavku u nich a tesite se, ze vam dnes dirazi... tak mate sanci v radu nizkych jednotek procent.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 08:35:39
avatar
tak CZC hlasil jeste asi pul hodiny po zacatku prodeje ze karty jsou stale skladem.. Spis mi to pride ze ty skladovy zasoby nekdo vecer ze zamestnacu proste "vyfoukl" a hodil na Bazos..
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 09:06:05

Tohle nebudu komentovat. Na dusledku pro objednavajici to nic nemeni.

Mimochodem to info jak tady DD hlasal, ze tech karet bude podstatne vic, nez 3080... no radeji uz nic, uz ted mam karmu 0 za rikani pravdy ;-)
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 15:04:37
avatar
kolik referencnich 3080 dorazilo do CR? co vim byly vyprodany na eshopu Nvidie za 5 sekund a uz je tam pak nikdo nikdy skladem nevidel V tomto ohledu je tedy na tom AMD mnohem lepe.. Me uz psalo na FB 8 lidi co ji maj doma z CZC..
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 16:04:36

Aha. A proc Hardware Unboxed ( https://www.youtube.com/watch?v=SR8k2rdXXng ) a JayZ ( https://www.youtube.com/watch?v=ysjZWYXRA_E ) natocili videa ze je dostupnost stejne spatna jako Ampere.

Kampan? Za vsechno muze Kalousek? ;-)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 17:35:56
avatar
Stratosi. Nvidia ale neprodává reference. Zase jen dokazuješ svou neznalost. A zápal pro to pomluvit cokoliv zelenýho.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 21:04:30
avatar
No tohle tvé slovíčkaření má teda fakt velkej smysl
To, že to nejsou reference snad něco mění na jejich dostupnosti?
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 09:11:12

Perfektne. Otazka na hlucnost: Ako su na tom cievky piskaju?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:27:35
avatar
Nepískají ... ale v mém případě je tam lehký elektronický šum (takové cvakání, ševelení). Není to otravný zvuk, protože není to to vysokofrekvenční kvílení jako u pískajících cívek, ale je to tam, lehce patrné, i když ve skříni to hodně zanikne. Je to slyšet jen proto, že ta karta je vážně tichá v zátěži pokud jde o to chlazení.

Nicméně nemá to každý kus. Naše ano, pak jsem mluvil s několika dalšími testery a jen pár lidí má něco podobného jiní říkají že ne. Každopádně to vyložené obvyklé otravné pískání a kvílení cívek, které mají referenční RTX 3000 a některé nereferenční modely a známe i z některých starších karet, nehlásí zatím nikdo. takže nevím no jestli je to kusová vada nebo co ... každopádně v ultra tichém PC by to asi trochu rušilo, ale v běžném PC s hlukem dalších ventilátorů, disků apod. to zanikne. pokud tedy nemáš hlavu hned vedle PC ... jenže já nevím zda se to prostě týká každé edice a kusu ... na cestě jsou nereference tak uvidíme ....
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:22:18

ok vdaka toto som chcel presne pocut
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:29:00
avatar
podotýkám, že i tak je ten elektronický šum jen ve vyšší zátěži (3DMark například), v nižších a klidových stavech je ta karta naprosto tichá, dokonce vypíná ventilátory
pevan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 18:30:18

Jestli je to takové šumění, jako bývalo u rádia, když bylo blbě naladěné, tak to jsem měl u RX480 od MSI. Bylo to celkem tiché a ničemu to nevadilo.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pohled na sérii 6000 A addmin 2020-11-19 12:02:23
avatar
No je to k nevíře ale AMD se opravdu povedl po těch nekonečných letech od dob radeonu 7970 husarský kousek a vrátilo se s opravdu reálně konkurenční kartou. A to takovou kartou na kterou se nemusí pohlížet ze správných úhlů a při dobrém světle a v souvislostech. BRAVO!

Co jsem projel recenze, tak Radeon je většinou o pomyslný ždibec slabší jak 3080, což ale vůbec ničemu nevadí. Má výbornou spotřebu a díky tomu (nečekal bych že tohle někdy budu psát) Výborné referenční chlazení. ANO Radeon má ne jen použitelné, ale opravdu velice slušné referenční chlazení. WOW. Což je od nepoužitelného na Radeonu VII a blowerů obrovský skok. Tam se opravdu už někdo musel chytit za nos a praštit do toho pěkně od podlahy

Co se týče RT tady to na radeonu trochu drhne, ale to asi se dalo očekávat, že výkon 3jkové série nedosáhne.
DLSS. Radeon aktuálně nemá a ano tohle by mohl být důvod u hráče rozhodnout se nakonec pro geforce.

Zjednodušeně řečeno ty karty jsou si plně konkurenceschopné. Pro radeon hovoří spotřeba a cena, kterou ale zatím nepocítíme. Pro Nvidii její render RT výkon a DLSS.

Bohužel karty moc nejsou a asi ani moc nebudou, takže na doporučené ceny můžeme zapomenout.

Něco pro Addmina. Měl by jsi se opravdu zamyslet nad svou vztahovačností. To že tu někdo zhodnotí svým pohledem produkt, není útok na tebe.

Obviňuješ jiné že lžou, přitom když si sám vzpomeneš v době uvedení RTX 2000 jsi psal o tom že to je propierátní technologie nvidie a je k ničemu atd... Takže se dá říct že jsi vlastně taky lhal ( Dle tvé osobní vize kdy není rozdíl mezi lhaním a mílením se-tedy v nevědomosti neříkat pravdu). A v té době docela často. Neviděl jsem že by jsi někdy později napsal že jsi se zmílil a nebo zrušil bany těm co ti od začátku říkaly jak to opravdu je jen jsi to nechtěl slyšet a bojoval za avou (ne)pravdu... Teď se to ukázalo, všechny RT hry jedou i na radeonu. Možná si to myslíš, ale neomylný nejsi a pleteš se docela často, jen to nakonec vždy stočíš do správného úhlu pohledu aby tě to zahřálo, že jsi měl přeci pravdu. Já osobně jsem za tebe vlastně rád že se tyto karty takhle povedly. Protože konečně nebudeš muset nijak zkrášlovat to co AMD vydalo, protože vydalo opravdu dobrou herní kartu. Která nepotřebuje žádný souvislosti.
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ano 2020-11-19 09:29:59

DLLS bude hrát u NV důležitou roli. U RT jsem si skoro jistý, že sice her bude přibývat, ale není, až tak zásadní věc po, které hráči touží, protože, až tě přestane bavit kochat se odlesky a věrnější stíny tak to přestaneš vnímat, protože i bez RT je to kolikrát rozdíl,který obvzvláště v akčneji laděné hře nepostřehneš, protože není čas si toho všímat....
kwokenzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 10:36:10

Vidim to podobne. RT je aktualne takova vec do vylohy. Funguje, ale v praxi to zatim nebude nic pouzitelneho.

DLSS je uz jina kategorie. Prvni verze byla tradicne jen vec do vylohy, ale DLSS 2.0 uz ukazuje dobre vysledky a realny i pouzitelny prinos ve hrach. V nasledujicich letech to muze byt pomyslny jazycek na vahach.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 12:08:50
avatar
DLSS je extra funkce není to nativní rozlišení, není to nativní funkce ve hrách a má různé úrovně kvality implementace .... navíc se musí dodělávat do her extra, ze zpožděním a tak je v malém zlomku her a u toho to nejspíše zůstane. NV nemá možnost tlačit na vývojáře protože její GPU nejsou v konzolích.

Nicméně DLSS je zajímavá z hlediska "úspory výkonu" ... jenže to chce přijít s technologií, která bude fungovat "nativně", tedy bez toho složitého ladění a instalace pro každou hru a dodatečně atd. Chce to něco co bude obecně fungovat. AMD s výrobci konzolí na něčem pracují, tak uvidíme. Nicméně DLSS je prostě tak omezené jen na některé vybrané hry, že zůstává prostě spíše marketingovým nástrojem než že s ní můžeš počítat jako s konstantou že bude v každé hře ...

RT ve hrách považuji za hloupost. Dělají tak malý vizuální rozdíl, že zapnout RT stínování co je sotva poznat a obětovat tomu 40% FPS je nesmysl ... stejně jako vypínám Motion blur vypínám i RT efekty ... bue to chtí několik dalších generací GPU, než se RT výkon posune na použitelnou úroveň ...

hodnocení produktu svým pohledem? nemám problém ...

ale vynechte z toho hodnocení mě vším pohledem, je zkreslený a netýká se článku ani produktu samotného. Prostě pokud se budete v diskusích vyhýbat zbytečnému pomlouvání DDW a plácání nesmyslů o tom jak fandíme jedné nebo druhé straně, a zůstane u diskuse o produktech, tak nemám problém a to platí pro všechny ...

a laskavě nelži o tom RT ... třeba Wolfenstein s RT teď jede jen na NV protože si ho upravila, nejede na AMD, takže jsem měl pravdu ;) ale to se ti nehodí viď ;)
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 12:49:01

Citace:
Nicméně DLSS je zajímavá z hlediska "úspory výkonu" ... jenže to chce přijít s technologií, která bude fungovat "nativně", tedy bez toho složitého ladění a instalace pro každou hru a dodatečně atd. Chce to něco co bude obecně fungovat.


Očekával jsem, že když AMD ty karty už vydává do prodeje, že tyto funkce resp jejich implementaci už vysvětlí. Takto si vlastně kupují uživatelé produkt naslepo s vírou, že "něco" přijde.

Jinak k tomu, zda AI upscale lze doplnit bez nutnosti zásahu vývojáře. AI algoritmy obecně všechny mají nějakou učební množinu/data, která existuje předem a algoritmus se na ni naučí, co se po ní chce do budoucna. Nesmí se přeučit ani být moc vágní.


A proto jsem doufal, že spolu s kartami na test pošlou i materiály, kde vysvětlí cestu, kterou se vydali při implementaci.
Mimochodem, pokud půjdou cestou DirectML a nehodí tam nějaké vlastní vidle, existuje nemalá šance, že nvidia se k této implementaci přidá, jako to udělala s freesyncem. A díky tensor core (což je AI akcelerátor) by dokonce mohlo nastat to, že by byla rychlejší, než AMD. Ale to je pouze vaření z vody a spekulace.

Edit: nvidia ve svém marketingovém materiálu píše, že i ona má tuto obecnou síť pro každou hru, ale nějak mi to pak nesedí k té nutné implementaci do hry. Pokud by k tomu někdo měl nějaké konkrétní relevantní informace, tak by mě to docela zajímalo.
Citace:
Jedna síť pro všechny hry – V původní verzi DLSS bylo nutné trénovat umělou inteligenci v každé nové hře. DLSS 2.0 poskytuje zobecněnou síť umělé inteligence, která funguje ve všech hrách. To znamená rychlejší integraci her a více her s podporou DLSS.

Odkaz
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 13:19:35
avatar
Addmin:Tak trochu k faktům,které ti trochu nesedí:

V době kdy jsi ty články psal (od uvedení RTX 2000 do cca konce daného roku) ještě žádný Wolfenstein ani Quake RTX ani Minecraft neexistoval. A mluvilo se jen o 3 hrách a to Battlefield V, Metro Exodus a Tomb Raider. Všechny jedou na DXR a bylo to od začátku jasné takže jedou i na AMD, takže zase zkresluješ věci tak jak byly jen aby jsi potvrdil svou pravdu.

Tak tedy nevím zda to s tím "lhaním" je na mé straně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 13:24:28
avatar
ty zkresluješ a ignoruješ tu realitu Wolfensteina

já jsem říkal, že ty hry jsou laděné pro NV RT a nemusí na AMD fungovat pak dobře, což se potvrzuje, vidíš že novější hry, které jsou optimalizované i na RDNA2 tak jedou i s RT dobře na AMD ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 13:30:13
avatar
Ano Youngblood a Quake jedou jen na RTX kartách. Godfall má svoje RT momentálně taky jen pro PS5.

Ty jsi snad nějaký prorok, že jsi to věděl, že za rok vyjde hra, která nebude mít RT dle DXR? Ale prosím tebe. Kdyby jsi raději řekl. Jo tehdy jsem neměl pravdu. Jseš fakt jak ti naši politici. Jen ukazovat prstem ale stoupnout si před zrcadlo to ne.

Já se třeba přiznám že jsme AMD hodně podcenil co se týe nových karet, že to dopadne až tak dobře jsem neekal ani v optimistickém scénáři. A teď nemyslím samotný výkon karet, ale to, že koneně dodaly kompletní balíček. Prostě ta karta je opravdu dobrá a nemá vyloženě slabiny a to bylo to co vždy sráželo jejich karty. Nesmyslné slabiny. Série 6000 je proti tomu co bylo dříve jak od jiného výrobce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 13:32:25
avatar
říkal, jsem že podpora toho RT tak jak to udělala NV do her, na dalších kartách je nejistá a měl jsem zjevně pravdu ...

já nikde taky neříkám, že RTX 3080 je špatná, jen je prostě v mnoah aspektech horší než 6800 XT, současně ale mám v článku napsáno, že NV má výhodu v určitých funkcích a implementaci kde má hlavně časový náskok nad AMD ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 21:24:35
avatar
Hele nehádejte už se zase! ;-)

Já bych s tím hodnocením RT ještě chvíli počkal.
Některé ty nové hry, co už mají RT laděný i pro RDNA 2, ukazují, že je to možná spíš jen o optimalizacích, než že by měla NV lepší RT jednotky. A třeba tam jen úmyslně nepoužívají něco z RT funkcí, co RDNA 2 nechutná. Uvidíme.

Navíc když se podíváte na RX6800 a porovnáte její rasterizační a RT výkon třeba s RTX 2080Ti, tak má lepší oboje a nestojí ani 600$. Takže i pokud se ukáže, že už se ten RT výkon nezlepší, pořád mi přijde víc než dobrej na to v kolika hrách má smysl ho zapínat.

Mě teda mnohem víc než RT zajímá srovnání výkonu ve virtuální realitě. Teď když to vypadá, že 4K není pro novou generaci GPU problém bude VR to, kde se bude oddělovat zrno od plev;-)
Neviděl už jste někdo nějaké testy?
V redakci nikdo VR nehraje? :-O
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak v to 2020-11-19 09:23:54

aktuálně vypadá,že je obecně podle dalších testů ve 4K pár procent pomalejší, ale opravdu záleží na skladbě testů. Nicméně je vidět,že RTX 3080 je opravdu konstruovaná na 4K, protože nemyslím, že by AMD ve full HD a 2K byla nějak extra optimalizovaná, ale naopak NV se nižším rozlišením nezabývala. A to je pro AMD výhoda, protože 2K monitory se také již hojně využívají a tam je AMD lepší kartou bez debat. Co se týče nástupu nových her Assasin a Dirt...Pokud ten výkonnostní zisk AMD bude v průměru u nových her takový, tak by NV měla se svým DLSS optimalizovat mnohem větší počet her, aby dorovnala krok a myslím si, že tak začíná dělat, protože to je jediná cesta jak dorovnat AMD u novějších her a naopak již je výhodou u některých současných her. Takže si myslím, že nakonec budou síly vyrovnané...pokud tedy půjde na nové hry aplikovat něco podobného i u AMD, pak se miska vah přelije na stranu AMD i vzhledem k větší paměti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 12:01:22
avatar
jedním z důvodů proč je RX 6800/6800XT rychlejší v 1080p/1440p je ta Infinity Cache ...

ta je totiž navržena tak aby stačila na 4K rozlišení, nižší rozlišení ale vyžadují menší objemy dat, takže tahle superrychlá paměť dokáže natáhnout více dat pro hru a proto jsou ty FPS výše ... ;)

NVIDIA naopak ztrácí výkon tím, že posunula jen určité prvky výkonu GPU a úměrně tomu neposunula jiné ... proto se ten zvýšený výkon projeví až ve vyšším rozlišení, které klade vyšší nároky na výkon ...
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:01:42

jinde psali ze vykon v nizsich rozliseni ma radeon lepsi i kvuli vyssim taktum nez NV, coz vlastne ovlivnuje vsechny prvky. vzhledem k tomu, ze sony prohlasovalo ze vyssi takt je pro ne u PS5 vyhodnejsi nez vetsi pocet CU, tak by to i davalo smysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:03:26
avatar
takty určitě také hrají roli, protože ovlivňují právě i ten výkon té Infinity Cache taktuješ ji vlastně taky ;)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 21:30:55
avatar
Hmm, všechno začíná nahrávat tomu, že bude dobrý nápad vzít co nejlevnější referenční RX 6800, plácnout na to vodníka a pokusit se z toho dostat co nejvyšší frekvenci.
To docela zapadá do mých plánů :-)
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 09:49:33

Tak za mě jsem nadšen z toho že je tu konečně konkurence. Na rovinu jsem čekal víc. Udivuje mě minimální rozdíl fps, v tom směru to považuju za plichtu.+-4-6 fps fakt nic neřeší. Kde je vidět více paměti? Tohle majitele několika generací nvidíí nepřesvědčí. Jednoznačně lepší spotřeba. Ale zase kolik lidí to bude u karty za dvacet litrů řešit? Za mě plichta, díky za ní. Amd musí udělat další kroky. Ten největší krok udělá amd v nižším segmentu tam ta větší pamět podle mě bude znát mnohem víc. Otázka je jak to bude s výkonem u nereferencí kde nikdo nebude řešit spotřebu. To by mohlo hodně lidí přesvědčit. Za mě dobrý.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 11:53:49
avatar
mě osobně nevadí, když je rozdíl spotřeby třeba 200W vs 250W ...

ale když je rozdíl 250W vs 320W už to rozdíl je, to teplo navíc je v běžné místnosti nepříjemné. Prostě rád bych se u grafik držel do 300W, měl jsem monstra se 400W v minulosti a bylo to hodně znát ta extra porce kolem těhle hodnot, v zimě je to nepříjemné, musíš v místnosti větrat ...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 10:20:06

Konečně celkem slušná karta od AMD. Trochu škoda, že jí ve 4K očividně trochu dochází dech. Celkem zajímavé srovnání výkonu s 5700XT ... to co 5700XT předvádí v 1440p, tak prakticky stejný výkon předvádí 6800XT ve 4K.

Nicméně pro mne jsou tyto karty zabité, nehodlám na občasné hraní živit něco se spotřebou přes 300W a na 1440p mi zatím ještě 5700XT stačí.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 21:38:32
avatar
Tak ono záleží jakou máš RX 5700XT. Pokud máš model se spotřebou kolem 220W, tak tě 245W RX 6800 asi nevytrhne, ne?

Já teda počkám na to, co nabídne RX 6700XT. Pokud by nabídla výkon RTX 2080Ti se spotřebou 150-170W, tak to bude těžká volba, ale zatím to u mě začíná vypadat spíš na tu RX 6800.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 12:02:29

Nechcem vedieť čo predvedie 6900XT v AC Valhalla. Tá hra podľa testov riadne sedí novým kartám od AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 12:07:41
avatar
protože je to jedna z novějších her, která už počítala s novými konzolemi a tedy RDNA2 architekturou ... stejně jako DIRT5 ...

starší hry s RDNA2 vůbec nepočítají takže testy v nich jsou trochu zavádějící ...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 13:00:23
avatar
Mě těší, že v nových hrách je i RX 5700 XT neboli první RDNA na úrovni 2x dražší 2080 super a někde dokonce prohání i 3x dražší 2080Ti, což je naprosto skvělý výsledek a jsem rád, že si na ní ještě nějakou dobu v pohodě na 3440x1440 zahraju právě i nový hry
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:07:18

no vzhledem k tomu ze na obou hrach spolupracovalo AMD, tak by bylo zvlastni kdyby tam nevychazelo nejlepe. konecne amd aspon s nejakyma vyvojarema spolupracuje a vysledky jsou videt. ale NV tam ma urcite sanci trochu toho naskoku stahnout ovladacema. v cyberpunku pak bude situace asi trochu opacna. a co se tyce RT v Dirt 5, to bych bral ciste jen pro zajimavost. testovat grafiky ve vyvojove verzi hry, kterou poskytl jeden vyrobce grafik, to do recenze teda moc nepatri.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:17:38
avatar
u DX12 toho ovladači moc nedotáhneš, to šlo u DX11 ... si si toho nevšiml, že po vydání her speciálně DX12 se výkon karet už moc nemění? u DX12 nemáš moc možností jak výkon GPU ovladači ovlivnit. NV navíc už vydala optimalizované ovladače pro tuto hru a s těmi jsme testovali.

CyberPunk byl odložen právě kvůli optimalizacím pro RDNA2 v nových konzolích ;) ... CDProjekt chce, aby to na nich jelo pořádně, takže z toho budou těžit i RDNA2 grafiky na PC. CD projekt samozřejmě chce, aby to běhalo na nových konzolích špičkově ...

Ta vývojová verze DiRT5 je stejná jako ta vydaná, liší se jne tím, že je tam ta RT technologie, což bude vydáno později. Korektně ale běží na AMD i NV kartách .... je to stejné, jako testovat RT v minecraft nebo dalších starších hrách s RT, které zase nebyly nijak optimalizované pro AMD RDNA2 ... prostě jsme potřebovali hru, kde je v případě RT počítáno i s RDNA2 a otestovat, jak bude výkon vypadat tam, což logicky starší hry nejsou ;)
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:41:28

i starsi 5700XT ma v techto dvou hrach lepsi vykon nez je obvykle, dokud nedojde na 4k. takze neco tam optimalizace udelat jeste muzou..uvidi se...

tak hlavne je ta vyvojova verze dodana vyrobcem grafiky a to je proste problem. neni oficialne venku, vykon se tam muze nebo nemusi zmenit, ale zatim to neni mozne brat vazne. patri to do nejake novinky, ale do recenze az to bude oficialne vydany. minecraft ani wolfa v recenzi taky nemas. tomb raider nebo bf pouzivaji pak standardni DXR api, ktere nove radeony plne podporuji a jsou venku uz dlouho a bez problemu pro ne mohli amd optimalizace vykonu uz davno udelat.

jinak neni pravda, ze AMD resi RT nejak rozdilne nez NV. Na obrazku je jasne, ze RT jadro u AMD zabira cast cipu v CU...NV ma RT jadro soucasti SM, coz je vlastne jen jiny nazev pro CU
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:40:26
avatar
RDNA2 je pořád RDNA architektura ;) takže i 5700XT z toho těží ....

ta vývojová verze je od Codemasters a je to standardní DirectX RT ... vidíš že to u NV karet také funguje ne?
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:58:48

Citace:
AMD nám ale poskytlo také přístup k vývojové verzi nového DiRT5

tak ja nevim...fakt je ten, ze oficialne vydany to neni, takze tam nelze vykon objektivne hodnotit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 15:07:28
avatar
ta hra vydaná je, AMD nám jen poskytlo přístup k verzi která vyjde zanedlouho a má RT ... je hotová a funguje to na NV bez nejmenších potíží ... takže co ti prostě vadí?

jinak testovaná verze hry v hlavních testech je bez RT tedy ta běžně všem dostupná finální ... ta vývojová verze je použita jen pro RT test, který není započítávám do výsledků výhodnosti apod.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 04:50:18
avatar
Problém môže byt to, že nvidia este asi na rozdiel od amd nebude mat optimalizované ovládače pre tuto hru (RT).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 11:59:17
avatar
žádný problém tam není, všechno šlape ... DiRT5 je vydaná hra ...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 09:53:52

Dirt 5 nemá RayTracing

Nejde vidět žádný visuální rozdíl (ani ve stínech, kde by to prý mělo být). Codemasters se zase jenom veze. Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 12:00:14
avatar
to není ve většině her které mají RT efekty jen to žere výkon ... proto říkám, že kupovat si dnes grafiku kvůli RT může jen blázen ... osobně to vypínám stejně jako motion blur ....
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 22:39:28

o duvod vic proc vyvojovou verzi RT v tehle hre opravdu netestovat..takle to snad nemuzou ani vydat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 22:58:08
avatar
je to stejné jako v drtivé většině ostatních her, RT je v nich k ničemu ...
Tomik18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 17:30:22

Citace:
protože je to jedna z novějších her, která už počítala s novými konzolemi a tedy RDNA2 architekturou ... stejně jako DIRT5 ...


Tohle je velmi zavadejici tvrzeni. Duvod, proc AMD tak vali v ACV nebo Dirt5 neni ten, ze to jsou novejsi hry. Skutecny duvod je ten, ze jde o hry primo sponzorovane AMD viz. Odkaz. Tam se treba i vylozene hazi klacky pod nohy - napr. Godfall (AMD titul) minimalni pozadavaky pro maximalni kvalitu je 12 GB pameti (kdo nevi, zadna GeForce karta vyjma 3090 nema pozadovanych 12 GB)

V jinych "novejsich hrach" (nez tech uvedenych) nelze takovy rozdil vykonu mezi AMD a NV ocekavat.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 21:47:29
avatar
Ty děláš, jako by NV optimalizovala hry jinak

Vyžadovat víc paměti na max nastavení, než kolik má konkurence? To je ještě velmi slabý odvar toho, co dělá NV! Ta úmyslně používá proprietární technologie a často tam přidá kurvítko, které sníží výkon nejen AMD, ale i starším NV kartám...
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PCB 2020-11-19 12:59:23
avatar
Občas navrhuji a kreslím nějaké ty plošné spoje a tak jsem s potěšením zkoukl osazený PCB nové grafiky. Je to opravdu pěkná návrhářská práce. Na PCB se nikde nešetřilo a nevymýšlely se žádné tvarové paskvily. Vzhledem k velkým sériím nemá smysl šetřit pár cm materiálu. Jednotlivé části jsou od sebe dostatečně vzdáleny, aby nepronikalo rušení z napájení do obrazu. Nejsou použity ty nejmenší a nejporuchovější SMD součástky. Je tam vidět velké množství blokovacích a filtračních kondenzátorů. "Normální" provedení PCB umožnilo osazení standardních napájecích konektorů. Nebylo třeba vymýšlet nějaký paskvil konektor, kvůli kterému je třeba do napájecího přívodu vkládat další redukci s dalším přechodovým odporem a potenciálním problémem. Je použito velké množství otvorů pro pevné uchycení chladiče. Krásná práce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:06:15
avatar
ano, AMD k tomu mělo pěknou prezentaci a zdůrazňovalo, že se snažili postavit kvalitní design, ale co možná nejstandardnější ... myslím, že se jim to povedlo. Je to také hlavně odrazový můstek pro výrobce karet. prostě reference. Žádné zbytečnosti. ten pasiv je zajímavý nemá heaatpipe, jen velkou vaporchamber základnu (což je vlastně heatpipe) je to hodně podobný design jako měla NV RTX 2000 FE ... a konečně je to tichá referenční edice od AMD, kdy s výjímkou AiO karet v minulosti AMD nic takového nenabízelo dosud ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 21:49:57
avatar
Další dobrá zpráva pro někoho, kdo chce jít do vodníka :-)
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak to zváží obyčejný hráč? 2020-11-19 14:35:53
avatar
Karta za 20 tis. na hraní her? To samo o sobě zní děsivě, protože nemám zbytek počítače a už ani 20 tis. A pořád jde jen o hry. Osobně stavím své počítače podle série Battlefield, ale to mnoho z Vás, kteří si přečtou mé příspěvky ví a není tedy nutné to více rozebírat. Naposledy jsem tedy sestavu vylepšil nebo omladil (omlouvám se za české výrazy, ale ten anglicismus už mi může tak akorát....). Takže jsem na hraní BF V vyhodil desku a ramky založené na FX 8320 a samozřejmě GTX 1050 Ti (podotýkám, že jsem ji měl od Pallitu s pouhým pasivem, což bylo super) a koupil jsem Asus B350 prime + s R5 1600 a Adata XPG 2666 Mhz. Kartu jsem vzal RX 470 Nitro+ a vyměnil zdroj Fortron za Seasonic (z 500 na 650, oba v zlaté). Také jsem přihodil SSD o dalších 240 GB a PC jede zase v klidu a není nic, kde by nějak hrubě kulhalo. Suma sumárum to vyšlo na 10 tis. včetně prodání starých dílů z PC. To je o 10 tis. rozdíl jen na kartě a hraji si slušně...Samozřejmě tak za rok s BF VI, zase provedu omlazení, ale vidím to max na RX 5600. Takže za 5 až 7 let dám za celé slušné PC 17 tis., Což je stále méně. A takhle to má asi hodně lidí z nás a raději oceníme slušnou kartu do 6 až 7 tis., kde ale jsou?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:38:32
avatar
Dočkáš se príští rok, dorazí RTX 3060/3050 a Také RX 6700/6600/6500
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 17:32:29

Tak je to o přístupu a nárocích. Jestli hraješ ve fHD a ne úplné novinky(jako já) a klidně některé detaily stáhneš, tak to bohatě stačí. Pokud máš nároky vyšší, tak už to těch 15+ za kartu bude chtít dát.(což se mi jen na hraní taky dát nechce)
Já většinou kupoval šestkové řady, výkon to mělo přiměřený a cena byla rozumná. Teď bych rád šel do 6600/3060 ale i tam se bojím že cena bude dost vysoko. Spíš tak 10k... Za 7k možná 3050ti a RX6500 tak za 6k?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 19:11:21

S tvým pohledem na věc souhlasím a jsem na tom podobně.
Co se týče karet kolem 20k, tak ty tady jsou už dlouhou dobu a nepřijde mi to divné. Spíš ten nižší mainstream se pomalu zvedá cenově výš a výš.
Já si dělal zálusk na teď ještě dostupné RX 5700XT, které za chvíli už vůbec nebudou, ale zase tak nutně tu kartu teď nepotřebuju a klidně počkám na příští rok na nějakou RX6600, ale musí mít min 8GB Vram, což zase mít třeba nebudou a tuto Vram budou mít jen RX6700. To se uvidí.

Trochu mě štve, že jsem před rokem a půl vzal RX 570 4GB a né tu s 8GB. Je to možná divné, ale mě ten hrubý výkon na FHD opravdu stačí a nemám problém v nových hrách stáhnout AA apod. Klidně bych s RX 570 8GB bezbolestně přežil další rok.
Ty 4GB jsou už docela limit. Třeba ve Far Cry New Dawn mám vše skoro na max a FPS mezi 50-60 snímky, ale dochází už místy k propadům a to díky plné Vram. Prostě jsem šetřil až příliš na grafice, ale kupoval jsem komplet pc, tak se na sebe zase tak nezlobím. Nezbývá než počkat, protože zase ty nové grafiky jsou RDNA2, které jsou v konzolích a díky tomu ty karty budou stárnout pomaleji než třeba ta RX 5700XT.
Takže na jaře v létě přijde náš čas - možná
Sak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 14:54:47

Jo je to mazec karty za 20k , v roce 2016 jsem jsi koupil pc za 16k i5-6500,rx480,ramky,ssd,zdroj,zakladka a zatim parim vsechno jen clovek musi snizit nektere detaily,vyhlazovani u narocnejsich her, ta predstava ze jsi koupim jen grafiku za 20k a to nemluvim o synovci ktery chudak chce parit taky vsechno a rozpocet ma 10k mely by ty firmy myslet i na obyc lidi
Ashnobe88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:43:51

Zdravím
Škoda že není otestován i watch dogs Legion. Hra je dostatečně nová a RT je v ní dobře implementován. Čekal jsem že tu test bude když je i na AC Valhalla :-(
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 14:57:32
avatar
tu hru nemáme
Japok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 17:55:24

Ono kdyby ta hra seděla novým grafikám od AMD tak by jste tu hru měli stejně jako AC Vallhalla ....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 22:34:30
avatar
kecáte ... prostě nám UBI poskytlo Vallhalu ne Legion vyřiďte si to s nima ... testujeme, co máme k dispozici. Samozřejmě pokud nám pošlete ten klíč, tak recenzi a test výkonu té hry klidně uděláme ...
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 16:37:08

Pěkná a věcná recenze. Teď ještě počkat na recenzi normální 6800. Opravdu mě zajímá jak velký výkonový rozdíl udělá 72CU proti 60CU. Ten cenový rozdíl mezi XT a nonXT se mi zdá příliš malý. Obávám se, že 6800 non XT na odbyt tolik nepůjde, ten příplatek za XT je příliš malý. I když.... momentálně se prodá všechno co se vyrobí........

EDIT: dovysvětlení toho ,že se mi zdá příplatek příliš malý. Spíš bych rád viděl ceny 6800XT o cca 1500-2000CZK níže a 6800 na úrovni cca 12000-13000. I tak by tam bylo krásné místo pro 6700............(nejnereference cca 10000)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 17:19:09
avatar
tak RX 6800 má pořád 520mm2 velké 7nm jádro a 16GB GDDR6 to levný být nemůže ... současná cena je více než dobrá
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 21:57:38
avatar
Noo, více než dobrá cena by bylo 499$ ;-)
Ale chápu, že obzvlášť při uvedení karty s tak velkým jádrem bych asi chtěl moc...
Tomik18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Srovnani RT NV vs AMD 2020-11-19 17:18:04

Krome toho, ze NV vychazi v RT vyrazne lepsi vykon, tak to jeste vypada, ze si budeme muset hlidat, co to vlastne znamena "RT" v dane hre pro NV a co to znamena pro AMD - viz odkaz - slajdr obrazky Odkaz
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 17:31:41
avatar
To nevypada moc dobre, ale chcelo by to porovnať viac hier.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 18:14:16
avatar
No kdyby to bylo takto, tak to na Nvidia teda vypadá vlastně nesrovnatelně lépe. Holt uvidíme jak to všechno vlastně bude.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 18:18:24

To bude problém ovladače GPU, je to první generace AMD.
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2020-11-19 19:02:29
avatar
Tj zvlastni tohle je jedina stranka kde 6800XT porazi RTX 3800 vsude jinde vysly testy tak ze 6800XT je v prumeru o 6-7% pomalejsi nez RTX 3800 Jsem rad ze jsem sehnal ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 TRINITY OC sice ta cena skoro 26K je silenost ale zijem jen jednou ne
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 19:46:56

To může ovlivnit skladba her, některé novější hry, speciálně ty co budou i na nových konzolích budou na RX běhat lépe.
Někde už třeba chybí i testy fHD a z většiny testů vychází ze RX je lepší v nižších rozlišeních ale ve 4k většinou vyhraje RTX.
Je docela možnost, že RX do budoucna díky optimalizaci ten náskok mimo RT stáhne a bude ještě výhodnější pro určitou skupinu uživatelů. Vždy to je o tom co hraješ a preferuješ.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 19:47:09
avatar
Pokud nevíš co s prachama tak jasně že, ale jinak to koupit za tuhle cenu je fakt magořina.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-19 20:42:11

Je to jeho rozhodnutí...
Mám na to? Chci to hned? Nevadí mi vyšší cena? Když si na vše odpoví ano, tak udělal dobře...
Já třeba na to mám, rád bych novou kartu hned, ale tu cenu akceptovat ochoten nejsem, tak holt budu muset čekat...
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-21 10:38:32
avatar
Cekat jako na co ? Nerekl bych ze ta cena nekdy pujde dolu a kdyz tak to bude tak nepatrne ze si ani nevsimnes. Rozhodne to neklesne na tech 18999 za ktery se to melo prodavat tomu neveri asi nikdo. Ja se rozhodl a uz svistim na max
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-21 12:13:10

Pravdu máš, že letos tak spíš na zazrak. Ale pokud se zlepší dodávky jak slibují a trh se nasytí tak by ty ceny dolů jít měly. Obzvláště teď kdy tu máme znovu konkurenční prostředí. Ale s tím u těch aktuálních řad by to mohlo být někdy v lednu. Takže jak sem psal, pro tebe koupě dobrá, pro jiného to může být třeba za 21-22k přijatelná cena...
Já osobně mířím níž(fHD), vystačím s výkonem kolem 2060, takže čekat stejně budu muset na nejakou 3060/6600, leda že bych vzal nějakou minulou generaci a to se mi moc nechce (mám 1060 která na nižší detaily ještě lecos zvládne)
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 520 chipset a AMD Smart ac 2020-11-19 22:04:33
avatar
Odporucam vam opravit informaciu v clanku. AMD SAM podporuju aj cipsety A520, nie len B550 a X570.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 05:17:38
avatar
Nerozumiem prečo je v 4K GeForce lepšia ako Radeon, napriek tomu, že ma menej pamäte. Nemôže to byt spôsobené tou 256bit zbernicou na Radeone?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 08:48:52

V 4K je to čiste o GPU vykone, pri 2K či FullHD je to o priepustnosti a CPU. Tuna na tom AMD pekne popracovala
Prave že ta 256bit zbernica + RAM na GPU dosahuje 2x vyšiu priepustnosť ako ma konkurencia 1770GB/s určite to nebude ňou
PS: na Slovensko zabudli zatial k nam nič nedorazilo...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 22:05:42
avatar
Protože ve 4K je mnohem výpočetně náročnější každý jeden snímek. Takže NV RTX 3080/90, které má více než dvojnásobek těch výpočetních jednotek (páč je to primárně výpočetní karta pro datacentra), tak tam má výhodu.
Čím méně výpočtů musí karta na jeden snímek udělat, tím větší roli hrají další části GPU mimo výpočetní jednotky. A těch má AMD v některých případech i víc, běží na vyšší frekvenci a mají k dispozici tu velkou lokální cache.
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 10:15:59

Co je to číslo za frekvencí GPU v grafech? V tomto případě 16 GHz.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 11:48:03
avatar
První je maximální pozorovaný takt na GPU druhá hodnota je takt paměti (asi to trochu upravím, aby to bylo přehlednější ...
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 15:28:07

Asi by to chtělo protože 16 000 MHz je hovadina. Má tam být 1825 MHz případně 16 Gbps.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 12:11:34
avatar
Citace:
CyberPunk byl odložen právě kvůli optimalizacím pro RDNA2 v nových konzolích ;) ... CDProjekt chce, aby to na nich jelo pořádně, takže z toho budou těžit i RDNA2 grafiky na PC. CD projekt samozřejmě chce, aby to běhalo na nových konzolích špičkově ...


Proč pořád tohle tvrdíš, když naprostý opak potvrdil i někdo z CD Projektu, že za zdržení může stará generace, ne ta nová?
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-20 13:02:59

S tím, jak je mizerná dostupnost v desktopu, jsem se začal bát, zda se vůbec na přelomu q1/q2 dostanou do notebooků. No a teď čtu na videocardz, že ani Q1 se situace nezlepší.

Odkaz

Jo a mimochodem, citace z článku ohledně dostupnosti AMD karet:
Citace:
AMD is facing similar problems with its just-announced Radeon RX 6800 series, which were apparently at even lower supply than GeForce RTX 30 series. In many cases, retailers did not even bother to take preorders for the cards, as none have arrived.


Zatím bych to viděl na kombinaci Ryzen5700H + RX6700/RTX3060/ti. Nvidia vyjde za dva týdny, ale o u rx5700 se začínám bát.
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Generální ředitelka AMD Lisa S 2020-11-20 19:30:09

Generální ředitelka AMD Lisa Su získává nejvyšší ocenění v odvětví čipů
https://venturebeat.com/2020/11/19/amd/
gratulka Liso
Painn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - budoucnost 2020-11-21 09:12:45

ahoj předem děkuji za tvoji práci ohledně recenzí.chtěl bych znát názor na budoucnost grafik když má nvidie RT a DLSS ale má pouze 10 gb pamět jak mužou vypadat detaily ve hře v budoucnu je hezké že RT děla spousta efektu ale když má karta jen 10 gb tak se v budoucnu stane že sice použiju RT a DLSS ale budu muset snížit rozlišení třeba na high detaily textur protože grafika ma jen 10 gb pamět ale u amd budu moct pořad hrát na ultra sice bez RT efektu ale hra bude i tak hezčí na ultra díky paměti než nvidie chápu to správně ?(hraju 1440p)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 08:43:17
avatar
No pokud hraješ ve 1440p, tak po zapnutí DLSS hraješ vlastně v 1080p. To se do 10GB vejde ještě dlouho, takže bez obav.
Těch 10GB je problém jen u pár her v nativním 4K. Ano, takové hry budou přibývat, ale ještě dlouho ten problém bude jen v nativním 4K bez DLSS.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 21:25:19
avatar
kdyby DLSS bylo nějak rozšířené tak neřeknu, ale protože drtivá většině her ho nemá a mít nebude je bezpředmětné o něm hovořit zatím ... speciálně vykládat, jak si ho prostě zapneš, když si ho až na vzácné výjimky nezapneš a jen v několika hrách kde je, tak ve zlomku je použitelné ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 07:23:53
avatar
No asi bych řekl tak, že mnohým stačit když DLSS bude ve Cyberpunku. To už je dostatečný důvod o něm uvažovat. Zvláště pokud jsou karty naceněny ve stejné cenové relaci.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 08:48:22
avatar
Existuje asi jen jediná hra co opravdu zabere 10GB a to je flight simulator. Ostatní hry sice i těch 10GB alokují, le reálně užívají třeba jen 6GB.( Což se občas v testech her chybně uvádí). Takže ne 10GB opravdu problém není. A možná to i překvapí, ale vývojáři taky nejsou úplný vemena, takže v momentě když highendové karty mají od 10 do 16GB tak se hry optimalizují na to aby na těch 10GB opravdu jely. Něco jiného je když si potom někdo nahraje nějaké módy přidávající větší textury atd.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dostupnost cpu 2020-11-23 07:50:56

Ahoj DD, nemáš prosím tě info, kdy můžu očekávat další vlnu dodání nových cpu ryzen 5000 na český trh?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 18:08:55
avatar
Holy moly Saphire radeon 6800XT nitro+ za 770 vyvolávačka To je docela pekelná cenovka. To je jeste o 10 víc jak za Msi Trio.

a red Devil za 800. No je vidět že se s tím fakt nemažou. )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 18:48:56
avatar
vzhledem k tomu že ty nereferenční RX 6800 XT výkonem stíhají 3090 tak je ta cena ještě docela nízko ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 09:22:42
avatar
Ale no tak..... Proti 3090 vypadá levně všechno. Je jasné, že srovnání je na místě se 3080.

A je vidět, že i 6800xt už moc výkonu navíc nevymakají. 1-5%. Takže jsou ty "luxusní edice" karet jak se rádo používá oproti referencím stejně k ničemu

6800XT Strix 1000USD V Aušusu zase hulili celej měsíc v kuse. Proto na ni dokonce zapoměly přidělat thermalpady na paměti Aušus mě nikdy nepřestane udivovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 11:13:37
avatar
tak nerefer. RTX 3080 stojí podobně jako neref. RX 6800 XT ...

pokud AMD dokáže 5% proti ref., tak je to více jak 2x víc než RTX 3080 neref proti FE verzím ;)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 11:20:28
avatar
Ani v jednom případě to za ty peníze nestojí.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 11:44:57

no tak za 1000$ se ma ale prodavat 6900XT, ktera bude urcite vykonejsi nez nejaka top nereference 6800XT...ty ceny jsou fakt hnus a situace u amd o nic lepsi nez u nv, muzou si obe firmy smele podat ruce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 12:00:18
avatar
fyzicky jsou 6800 a 6900 stejné karty ;)

ceny při startu prodejů jsou vždy vyšší ...
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 12:15:34

takze je v poradku prodavat 6800xt s mene kvalitnim, levnejsim a osekanym jadrem za cenu premiove 6900xt? nebo nejak nechapu to poznamku ze fyzicky to jsou stejne karty. ceny pri startu prodeju jsou vyssi, to ano..ale prodavat kartu misto za 649$ za 1000? to je fakt prehnany...jak u nv tak u amd.

nebo snad amd nasadilo tak nizke ceny, na ktere se vyrobci nereferenci nemaj sanci dostat? prece jenom 520mm2 jadro na drahym 7nm procesu nebude o nic levnejsi nez vetsi ga102 na levnejsim procesu, mozna spis naopak jeste drazsi..16GB nejrychlejsich gddr6 na trhu asi tez nebude o nic moc levnejsi nez 10GB gddr6x...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nereference 2020-11-26 15:48:13
avatar
Tak uz zname nekolik nereferenci, vypadaji asi tak nejak podle ocekavani, jen by me zajimalo, podarilo se nekomu nejakou alespon papirove objednat? Od vcerejska jsem si mapoval i nekolik zahranicnich obchodu, zarazeny nekde jsou, ale zda se ze jsou porad jen ve stavu oznameny, neuvedeny. Mate nekdo jinou zkusenost?
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 16:11:29

tezko...na czc radsi 6800 radu i odebrali z nabidky
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 661x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1567x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1246x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1925x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1169x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1917x
Komentářů: 3