TEST: ATI Radeon HD 4850 – high-end za 4000! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Thursday, 26 June 2008
Přejít na obsah
TEST: ATI Radeon HD 4850 – high-end za 4000!
HD 4000 a RV770 - technologie a jejich přínos
AMD ATI HD4000 - GPGPU, fyzika HAVOK, DX10.1
ATI Radeon HD4850 a HD4870
testy a testovací sestava
Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)
STALKER (DX9)
Oblivion (DX9)
Test Drive Unlimited (DX9)
Medal of Honor (DX9)
The Witcher - Zaklínač (DX9)
Call of Duty 4: MW (DX9)
Call of Juarez (DX10)
Company of Heroes (DX10)
BioShock (DX10)
World in Conflict (DX10)
Crysis (DX10)
Teploty, spotřeba, taktování
Závěr a hodnocení

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Testovací sestava a testy

    Opět jsme použili naší standardní testovací sestavu, která se vyznačuje nepřehnaným výkonem za nepřehnanou cenu. Snažíme se o to, ukázat výkon na výkonově běžné počítačové sestavě. Ukazovat výkon na vysoce výkonných přetakovaných systémech, které si pořídí jen minimum lidí, není příliš vypovídající. Všechny dnes testované grafické karty jsou na posledních oficiálních aktuálních ovladačích a tedy test ukazuje aktuální současnou situaci.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD Athlon64 X2 6000+

(3,0GHz, s AM2)@3,2GHz

AMD-CPU-ikonka

AMD-logo

http://www.amd.com/

Chlazení

Noctua NH-U12P

noctua-CPU-ikonka

noctua

http://www.noctua.at/

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

GB-MB--ikonka

gigabyte-logo

http://www.gigabyte.cz/

RAM

2x1GB DDR2 800Mhz cl4

 

Grafická karta

dle testu

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

WD-HDD-ikonka

western-digital-logo

http://www.westerndigital.com/

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

 Skříň

 Gigabyte 3DAurora370

GB-Aurora-ikonka

gigabyte-logo

http://www.gigabyte.com/ 

Zvuková Karta

ASUS Xonar DX

ASUS-Xonar-DX

 asus-logo

http://www.asus.cz/

 Operační systém

 Windows Vista Ultimate x64

vista_logo

microsoft_logo

http://www.microsoft.cz/ 

  • Použité ovladače NVIDIA: nForce 174.74 pro vše mimo GTX 280/260
  • Použité ovladače AMD-ATI:  Catalyst 8.5 vše mimo HD4850 (hotfix 8.6)

  I dnes budeme karty testovat ve třech nejpoužívanějších rozlišeních. Tím největším bude HD rozlišení 1920x1200, které je na 24" LCD. Předpokládám totiž, že potencionálních zájemců o větší úhlopříčky mezi námi příliš není. Ony se totiž příliš nevyplatí. Otestovat obě karty v rozlišení 2500 by až takový problém nebyl, ale myslím si, že by to bylo užitečné jen pro minimum uživatelů a tedy celkově trochu zbytečná práce.

8800GTX-ASUS

     K samotnému měření nemám mnoho co říci. Všechny testy děláme přímo ve hrách v nejčastěji používaných nastaveních. Všechny karty mají vždy stejné podmínky. Měříme hodnoty FPS pomocí programu FRAPS. Samozřejmě kromě výkonu se podíváme i na provozní vlastnosti karet. Změříme spotřebu celé sestavy s danou grafickou kartou ve stejné situaci pro každou kartu a také zjistíme teplotu u jádra u každé testované grafické karty. Všechny výsledky tradičně převedeme na procentuální vyjádření vůči nejvýkonnější kartě v daném testu a následně zjistíme přený průměrný výkon a spočítáme poměr cena-výkon z praktického výkonu.

assasin-creed

Vzhledem k tomu, že se jako server orientujeme na praktický výkon, netestujeme karty v umělých 3D Marcích, které dnes již o praktickém výkonu karet vůbec nic nevypovídají. Soustředíme se hlavně na nejhranější hry a orientační vzorek nejpoužívanějších herních engine pro co možná nejobjektivnější výsledky. Dnes to bude v dostatečně vypovídajícím vzorku aktuálních 12 her.

Gigabyte-8800Ultra-17

      Často mluvíme o hratelné úrovni FPS - snímků za vteřinu. Pokud se průměr snímků drží nad hodnotou 40FPS, považujeme hru za bez problémů plynule hratelnou. 40-35FPS je to hratelné ale občas zpozorujeme trhání. Průměrná hodnota kolem 30FPS pak už většinou znamená znatelné cukání a trhání hry. Kolem 25FPS je už většina her hratelná jen s obtížemi, zpomalení obrazu je velmi patrné. 20FPS je už nehratelné, repetivě je to hranice pro otrlé :). Pravdou ale je, že jsou i hry, kde třeba 30FPS nedělá problémy a pak jsou tu také hry, kde 100FPS je pořád málo. Pro většinu her ale platí výše uvedené.

Jak dosáhnout hratelné úrovně FPS? Hlavně omezením detailů, snížením rozlišení, či vypnutím optimalizací obrazů jako je AA vyhlazování. Většina současných karet s 256-bit sběrnicí a 512MB paměti dnes ale má dost síly na plné detaily včetně AF optimalizací obrazu v nejčastěji užívaných rozlišeních 1280 - 1600. Pojďme se tedy podívat na samotné testy ...       



 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuThursday, 16 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 324x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaWednesday, 15 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1259x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Tuesday, 14 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNFriday, 10 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1586x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineWednesday, 08 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1127x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1872x
Komentářů: 2