Doporučené PC sestavy (09/2020): Jaké komponenty koupit a neprohloupit pro váš počítač? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 09 září 2020
Přejít na obsah
Doporučené PC sestavy (09/2020): Jaké komponenty koupit a neprohloupit pro váš počítač?
Jak vybírat PC a pohled do minulosti
Rozumný základ za rozumnou cenu - PC za 7 - 15 tisíc
Solidní vyýkon pro každého - PC za 18 až 25 tisíc
Vysoký výkon za dobrou cenu - 30 až 50 tisíc
Maximální výkon a vysoká kvalita - PC za 70 až 130 tisíc
Shrnutí a závěr

 

 

 

 

 

  • Shrnutí a závěr

Víte sami, že věci se na trhu poměrně rychle mění. DDWorld.cz je pro vás ale sleduje a včas vás na ně upozorňuje, ať už prostřednictvím aktualit nebo testů. Výběr PC není jednoduchá věc, zvlášť pokud se tomu nevěnujete pravidelně. Ale když víte, co a jak, tak vybrat ideální PC pro každého není vůbec žádný problém. Nemusíte tedy tápat, stačí sledovat DDWorld.cz, protože zde sledujeme celý trh za vás. Kromě toho děláme i hromady testů, takže s výběrem jednotlivých komponent a toho nejlepšího za naše peníze, není žádný problém. Pozor na různé "amatérské" přehledy vycházející bohužel i na větších webech, často vznikající podle papíru, tedy bez znalosti toho, zda reálně ta kombinace vůbec bude možná. Obsahují chyby či ne úplně objektivně nejlepší možnosti. Na spoustu věcí přijdete, až když si to sestavíte, což v našem případě, kdy máme ke všem komponentám přístup, děláme.


Na vás zůstává jen výběr vhodného obchodu a sestavení. Obojí můžete vyřešit jednoduše, kvalitní internetové obchody nabízejí i možnost sestavení a instalaci, takže vás žádné těžkosti nečekají. Rozhodně ale nenakupujte v obchodech s nejnižšími cenami, protože to také může být na úkor servisu a dalšího přístupu k zákazníkovi.

Nezapomínejte také na to, že počítač je nutné udržovat, a to jak po stránce softwaru, tak HW. Pokud víte, že pracujete v prašném prostředí, nezapomínejte PC pravidelně čistit. Pokud jde o výkon a funkčnost, zejména grafické ovladače jsou důležité a rozhodně také stahujte a instalujte nejnovější bezpečností aktualizace operačního systému, prohlížečů i antivirových programů.

Celý trh a jednotlivé komponenty pro vás dále sledujeme. DDWorld.cz je nezávislý uživatelský magazín, který je tu pro vás a naším cílem je poskytování nezávislých, objektivních a zcela přesných informací, bez ohledu na to, zda se někomu hodí do krámu nebo nikoliv. Na prvním místě je vždy uživatel a to, zda je po něj/nás daný produkt to nejlepší, co za své peníze může mít a loga na čipu vám opravdu žádné výkony ani kvality navíc nepřinesou. Vybírejte tedy chytře a s námi :). 

  • Závěr

Pokud chcete polemizovat nad naším výběrem, doufám, že jste si pečlivě přečetli vše pod našimi tabulkami, kde popisuje proč objektivně zvolit to, a ne to a stejně tak naše testy, ze kterých samozřejmě z vlastní zkušenosti s jednotlivými doporučenými komponenty vycházíme. Neřídíme se výběrem podle značek a doporučujeme vám totéž. Zapomeňte na to, co platilo o výběru před několika lety, kdy tahle a tahle značka třeba nabízela lepší produkty, nyní s několikátou novou generací produktů je situace úplně jiná. Jak ale bylo řečeno, nemusíte se prodírat recenzemi a vším možným abyste se dostali do obrazu, stačí se podívat na náš přehled, kde máte všechno pohromadě. Většinu uvedených sestav, tak jak jsou, jsme měli postavené (nebo s alternativními komponenty) a většinou komponent máme otestované a víme, proč je doporučujeme, včetně nejvhodnějších alternativ. Samozřejmě věci i časy se mění, takže můžete zase očekávat aktualizovaný přehled, hned jak se nám věci dají do pohybu a nynější výběry již nebude aktuální …

Na rozdíl od jiných přehledů, které jejich autoři dělají jen podle papíru, víte dobře z našich recenzí a testů, že drtivou většinu komponent jsme opravdu otestovali, máme tedy zkušenosti, máme většinu těch sestav a kombinací vyzkoušenu. I když oceňuji snahu některých, dělat doporučení na základě papíru, či toho co si přečtu jinde a neznám ty komponenty osobně, mě přijde dost hloupé. Je to jako tvrdit, že tohle a tohle jídlo je super a lepší než tohle, a přitom jej neochutnat. DDWorld.cz ty komponenty a sestavy má otestované, mnohé z těch produktů dokonce stále máme v testlabu a testujeme dále.


  • Aktuální stav věcí:

Momentálně zažíváme nový zlatý věk a renesanci PC platformy. A poděkovat za to můžeme především AMD, které přináší konkurenci tam, kde dlouho nebyla a značné technologické posuny. A to nejen na PC, ale i konzolích. AMD se s RYZEN ale i Radeon opravdu rozjelo, a přidává pod kotel. V říjnu se dočkáme zásadních nových generací obou produktů.

Intel na to bohužel zatím není schopen reagovat, takže jeho platforma je tu jen do počtu a jen pro ty, kteří nevědí, že Intel dnes nedokáže AMD prakticky v ničem konkurovat. A v dohledné době se na tom nic moc nezmění. NVIDIA zatím dokáže reagovat a jako první představila novou generaci grafik. A brzy na to AMD odpoví. Konkrétně 28.10.2020. Ještě před tím AMD ale představí RYZEN ZEN3 procesory, které velmi pravděpodobně dorazí Intel v jeho současné pozici. Stane se tak už začátkem října. AMD si už připravilo půdu výbornými deskami B550 a X570.

Zásadním posunem bude také nová generace konzolí, která staví na AMD ZEN 2 a RDNA 2 hardware, takže prakticky půjde o PC, což bude dávat AMD velkou výhodu v optimalizacích nové generace her. Nové konzole budou mít také SSD a celkově nás tedy čeká slušný posun v technologické kvalitě a vizuálu her, které současná generace konzolí už notně omezuje.

Všemu sekundují výrobci mnoha další věcí. Brzy na trh dorazí superrychlé PCIe 4.0 SSD druhé generace, běžně s až 7000MB/s a konečně díky technologiím konzolí/PC (Direct Storage) budou k něčemu. Výrobci skříní, chlazení, periferií se také činí. Letos vše kazí jen situace kolem koronaviru, která se bude ještě zhoršovat. Poptávka po PC kvůli práci doma a vůbec sociálnímu distancování, je tak rekordní a u toho to zůstane. Bohužel výroba i doprava jsou omezeny, takže ceny a dostupnost některých produktů tím budou nadále zasaženy. Září 2020 bohužel není ideální čas na stavění hlavně výkonnějších PC, s ohledem na novinky v dohledu, ale pokud potřebujete, není to takový problém. Vybrat se dá. Říjen také ještě nebude úplně ideální, zato listopad vypadá velmi slibně a další měsíce ještě líp. Takže se s novými přehledy opět přihlásíme :).

Určitě se v diskusi podělte se svými dojmy, tipy a zkušenostmi a samozřejmě diskuse je zde i pro ty, kteří aktuálně sestavu vybírají a chtějí nějakou radu.

 

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - B550 a 2.pozice pro NVMe SSD n 2020-09-11 10:37:15
avatar
B550 beru jako super volbu pro nové PC (pro běžné uživatele)- ale ta 2. pozice pro NVMe SSD mi přijde jako "zatažená ruční brzda".
Pokud mám 1.pozici NVMe na systém (kvůli PCIe 4.0) a 2.pozici chci používat pro NVMe na hry, které budou časem využívat "Direct Storage" - nebude to nějak brzdit?
(teoreticky snad ne, ale pokud to srovnám s PS5, které si na rychlosti načítání zakládá a nový XBOX bude mít kvůli rychlosti načítání také úložiště s PCIE4.0, tak jsem trochu v nejistotě). Díky za info.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 12:52:43
avatar
ano, ta druhá pozice je škoda, ale prostě díky tomu ta B550 je levnější než X570, takže je to kompromis ....

brzdit to bude nepochybně, prostě 3500MB/s je maximum co dostaneš s NVMe PCie 3.0 SSD v M.2 pozici se 4 linkami. Takže nějaký úbytek výkonu a pomalejší načítání tam bude, ale pořád je to NVMe SSD a než to bude v praxi opravdu problém uteče řada let a hlavně v roce 2022 najedeme kompletně na AM5 platformu ..

prostě v současnosti bych z toho zatím nedělal vědu, B550 má PCIe 4.0 tam kde je to nejvíce třeba, u druhé pozice s PCIe 3.0 je omezení, ale 3500MB/s pro čtení/zápis je pořád v pohodě ;)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 15:32:34
avatar
no... ona je tu možnost dostat se výše nad pcie3.0 rychlosti i s pcie3.0 nvme - dva disky a raid 0
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 13:56:11

az budou hry umet directstorage, tak proste pouzijes pcie4 pozici na ssd disk pro hry. pcie3 system nijak nebrzdi..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 13:57:41
avatar
taky možnost
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 5600XT 2020-09-11 10:40:49
avatar
Rozhodne doporucuji zmenit Gigabyte 5600XT za MSI Gaming X, ktera se da poslednich par tydnu sehnat i 7200,-. Tedy o dve stovky levneji nez ona nejlevnejsi GB. A co si budeme povidat, tak kvalita je u MSI trosku nekde jinde.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 10:43:30
avatar
Jinak MSI ted zlevnilo skoro vsechny sve grafiky. Tedy mimo 5700 a 5700XT.
https://www.hwcooling.net/po-vyraznych-zlavach-ma-msi-najlacnejsie-rtx-2070-super/
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 11:04:11
avatar
"A co si budeme povídat, tak kvalita je u MSI trosku někde jinde."
MSI neznám, ale měl jsem dříve HD7850 od Gigabyte (koupena nová po recenzi zde):
http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/test-amd-radeon-hd-7850-v-provedeni-oc-edice-gigabyte-s-windforce-mala-a-vykonna-grafika--2.html
..přetaktovaná, ale hodně dobře chlazená - ta vydrží, říkal jsem si ..nevydržela - cca 1,5roku a šla na reklamaci. Přišla jiná (ale už asi někde jetá), pak jsem PC prodal a zpětně se dozvěděl, že po půl roce odešla i tato - takže nevím jak se od dob HD7850 zlepšila kvalita u Gigabyte, ale také už k ní nemám takovou důvěru.
PS: kupoval jsem i desky jen Gigabyte a u jedné starší jsem chtěl nedávno, než ji prodám nahrát aktuální bios - jdu na stránky - najdu typ - OK, revize taky OK - pustil jsem se do toho - proběhla aktualizace, ale deska sotva naběhla - naštěstí mám záložní bios - nahrál jsem tuším záložní (nebo jsem zkusil nižší verzi než byla v tu dobu nejnovější - už nevím) a deska nenaběhla vůbec - takže tak (PC dobře chlazené - většinou z boku celoročně otevřené a pár aktualizací biosu už jsem také prováděl) - možná by ta změna na MSI nebyla od věci.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 11:35:49
avatar
U GB je snad jedina vyhoda ten dual bios. A oni asi moc dobre vi, proc ho pouzivaji. Mam podobnou zkusenost.
Co se grafik tyce, tak u GB si hodne lidi stezuje na vysoky hluk v zatezi. Zejmena u tech nejlevnejsich modelu. Ale to u MSI Ventus a Mech take. Jsou to budget modely. Ovsem Gaming X patri mezi spicku. Kvalitni chlazeni. Spolu se Saphire Pulse, ktera se hodne povedla, jsou to nejlepsi 5600XT karty. Saphiry byly za donedavna na Alze take v akci za 7200. Uz jsou ale vyprodany.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 12:02:11
avatar
ceny se teď mění denně, nemohu to reflektovat
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 12:35:52
avatar
to chapu. proto pisu ze uz je to par tydnu Ja to sleduji jestli to nespadne jeste pod 7k
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 11:05:49
avatar
Doporučené sestavy v tomto období bych uzavřel jednoduše: Žádné, počkejte si 2 měsíce.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 11:35:35
avatar
Asi tak nějak. Bohužel ne vždy to jde a je potřeba nové PC ihned.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 19:06:34
avatar
Tak holt chvíli nebudeš hrát a na internet si vystačíš s mobilem
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:57:56
avatar
Sorry, ale nejsem děcko abych na PC jen hrál

Jen říkám, že jsou i situace, kdy nové PC je potřeba hned a nedá se čekat pár měsíců protože vyjdou nové procíky a na trhu s grafikami se očekává souboj.
Navíc, pokud s tím člověk trošku počítá, tak upgradovat později procík a grafiku je to nejmenší.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-01 23:33:32
avatar
Tak pak si kup MB pamate disk a Lacne CPU s tim že ho vymneníš jakmile budou nové k dispozici, aspon se ti bude lepe updatovat bios
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 14:11:58

U těch základních desek pro nejlevnější sestavu je tento měsíc jasný vítěz ne GIGABYTE, ale ASUS. Srazily ceny a ještě k tomu dávají cashback. Takže pokud B450 desku tak bych raději pár peněz přidal za lepší napájení a celkově lepší desku a koupil ASUS TUF B450M-PRO GAMING, kde Vám po zaregistrování pošle ASUS 390Kč zpět, takže Vás deska vyjde ve finále na 2000Kč. a to si myslím je příplatek, který za kvalitnější desku stojí.
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 14:19:08
avatar
Nebo jak už jsem tu pod jiným článkem upozorňoval na ASUS B550 TUF Plus. Díky cashbacku a agresivní ceně na czc vyjde na 2800. Za tu cenu člověk může mít doma desku se solidníma VRM, které si v klidu troufnou i na 3950X, a trochu toho futureproofingu díky PCIE 4.0
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 13:21:00

To sice ano (sám jsem si ji domu včera přinesl), ale tohle byla reakce na tu nejlevnější sestavu. a tam prostě každá pětistovka nahoru dělá velký nárust ceny. Sám bych tu njelevnější sestavu takto nebral (proto jsme koupil tu B550 TUF GAMING PLUS), ale jsou lidi, kteří prostě tu tisícovku navíc nemají. A tady je prostě mnohem lepší využít tu současnou akci, než koupit PRIME. Vím, protiargumentuji tím, co jsme sám doporučil: trochu přidat a vzít lepší. Jenže takhle to jde donekonečna. Prostě do nejlevnější sestavy bych teď osobně dal ASUS TUF B450M-PRO GAMING. Jen je neskutečný porod to zaregistrování na ten cashback. Tuhle torturu jsem podstoupil včera.
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 15:13:38

Otázka zní, jestli celá první kategorie tj. 5 - 17 tisíc není už předem odsouzená k zániku když za 13 tisíc s DPH je Lenovo IdeaPad 3-17ARE05 (6jádrový procesor AMD Ryzen 5 4500U (2.3GHz, TB 4GHz), 8GB operační paměti DDR4, grafika AMD Radeon Graphics; 17.3" HD+ displej (1600x900 bodů), disk 512GB SSD M.2 PCIe NVMe, bez mechaniky, WiFi ac, Bluetooth 5.0, HDMI, kamera, čtečka paměťových karet, 3x USB (2x 3.0/3.1/3.2 Gen 1 a 1x 2.0), bez operačního systému.)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 15:59:41
avatar
není, tohle je desktop, ty poukazuješ na notebook každé má jiné přednosti a možnosti
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 13:30:38

No tyhle levné notebooky moc předností nemají. Kromě mobility (kterou ve finále málokdo využívá - notebooky 98% času stráví na jednom místě). Sám jsme majitelem jednoho Lenovo IdeaPadu byl. Po pár letech plast zkřehl a notebook se rozpadl. V práci mám sice použitelný notebook (kovové tělo, i7, 32GB RAM, QUADRO GPU), jenže v době pořízení před 3 lety byla jeho cenovka 70 000CZK. Za to postavím super PC na ThreadRipperu.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 16:56:31

Tak mnoho lidí takové řešení volí, takže ten trh se určitě zmenšuje. Neberu v potaz firmy, kde většinou kupují oem sestavy ale mnohem častěji už také jen NTB.
Výhody to má pokud někdo doma nemá místo na klasický PC nebo má jen jeden stroj a občas to chce někam přenést...
Pak už vidím jen mínusy, ntb na pracovním stole jen zabírá místo, když si stejně chci připojit monitor, myš a pořádnou klávesnici. Rozšiřitelnost prakticky žádná, zpracování a životnost bude taky horší...
IdeaPad určitě ne řadu 3 a ty kvalitnější už jsou cenou zase o řád výše. To už mám lepší zkušenost s repasy, sice to bude pomalejší ale většinou to přežije 2-3 nově koupené kousky, mám Xko ThinkPad asi 10 let, teď ho dostala žena. Její mašinka(podobné kategorie jako ten IdeaPad) po dvou letech měla letecký den, panty kaput, klávesnice těsně před smrtí a to ho používala jen doma...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 18:12:39
avatar
Přesně.
Já třebas nedávno stavěl PC s omezeným limitem a sáhnul jsem AM4 + APU (4jádro) + 16GB RAM, slušný zdroj a 1TB SSD SATA.
Naplánováno s tím, že když bude dceruška známého chtít více pracovat s audiem/videem (známý zpívá, točí klipy atd.) nebo prostě dělat na PC neco náročnějšího, tak není problém to PC klidně postupně ale slušně nabušit.
S noťasem člověk udělá skoro prd.
Jasně, má své výhody - lepší přenositelnost a zabere málo prostoru, ale to je tak asi všechno. Navíc je dost pravděpodobné, že odejde podstatně dříve než desktop. Doby kdy ntb vydrželo 5+ let jsou dávno pryč.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 19:23:33

No já už bych si levný NTB nikomu nedovolil doporučit, jak říkáš, doba kdy kvalita za něco stála už je dávno pryč...
I ten ThinkPad si dost pohoršil proti časům IBM ale stále tam je dost vysoká šance že 5-10 let přežije. Aspoň ta mechanika bývá solidní... Teď mám ještě V řadu od lenova s r5 ale tam už je šetření také docela znát, příště asi těch 50% připlatím na ThinkPad.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 20:07:00
avatar
Jj, ty levný asi nebudou nic moc.
No já jsem zvědavý na kámošův ntb...jak dlouho vydrží. Asus za 20-22tis myslím. Potřeboval nějakou slušnou mašinku na práci, takže Ryzen 8c/16t a 16GB RAM.
Moc nevěřím tomu, že by ten noťas trumfnul jeho starou Toshibu s Core 2 Duo, který šlape dodnes. Asi jako moje MSI s Turionem X2
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 21:13:32
avatar
Ještě bych k tomu doplnil výrazně nižší spotřebu = vyzářené teplo.
A navíc, když vezmeš v úvahu to, že Renoir 8c/16t 15W má vyšší výkon než Zen+ R5 2600, který má v PC obrovská spoustu lidí:-O

Ať se snažím jak se snažím, nedokážu si vzpomenout, že bychom tu už někdy v minulosti měli aktuální NB s výkonem loňského desktopu. A to pamatuju i 286 notebooky.

Tohle se mi fakt líbí. PC, které před uvedením Zen stagnovalo a pomalu umiralo, zase ožívá a posouvá se kupředu skoro takovou rychlostí jako kolem roku 2000. Paráda!
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 09:59:54
avatar
Jo, to máš pravdu :-)
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 13:35:42

Na DOS gorilu s bánánem ty 286 notebooky výkon měli. Dodnes si pamatuji, jak jsme v 90. letech pařili u kamaráda na chatě a bylo to něco šíleného, že sebou máme počítač na horách.
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 10:47:26

Jo už to vidím jak stavíš "levný" počítač abys za rok/dva do něj narval dalších 10 litrů jen aby dceruška mohla stříhat video. Těchto absurdních scénářů už jsem za život viděl.
Jen jsem upozornil na fakt, že výkon notebooků a jejich cena se nebezpečně blíží levné skládačce.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 11:29:52

To je naprosto běžná věc, že se postaví nové pc, nejlépe na nové platformě a pak se jen vyměňují komponenty dokud to MB dovoluje. Zaleží také jakou platformu si vybereš a kde to dává větší smysl.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 12:13:27

Běžná věc... Jak se to vezme. Pro nás, kteří si PC stavíme sami, hltáme každý dějství a sledujeme dění ohledně komponent, je to celkem běžné.
Pak jsou lidi, kteří si postaví PC sami na základě rad někoho zkušenějšího. Ti ten PC mají několik let a mění třeba jen grafiku. Málo z nich si vymění CPU...
A pak jsou BFU. A ti si nevymění nikdy nic. Ti mají PC do té doby, dokud jim stačí. A až jim nestačí, tak to hodí do křa, vezmou 20 a jdou do Tesca pro novej
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 13:49:00

Tak já si stavím počítače už více jak 20 let ale poslední výměna procesoru už mě fakt nebavila. Když musíš vyndat z mATX skříně úplně všechno, to je hrozný sraní.
Jo a kategorie 3 je tak 95 % všech uživatelů a ti beztak jdou pro notebook.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 14:09:16

Když měníš jen CPU, tak přece sundáš jen chladič. Případně vycvakneš ramky, aby ses tam lépe dostal. Výměna CPU je operace tak na 5 minut od A do Z.
Do té 3. kategorie samozřejmě počítám lidi, co si koupí stolní PC. Ne NTB
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 14:03:07

Ne pokud máš chladič Be quiet! Dark Rock TF v mATX skříni. Mají dost hloupě pořešenou fixaci. Tam kde by ses normálně dostal tím, že bys v klasické skříni se zdrojem nahoře prostě posunul ten zdroj, tady je prostě nepropustný bok skříně. Považuj ez amanuálně velmi zručného, ale tady jsme bojoval 2 hodiny. O víkendu mě čeká jeho demontáž a znovu montáž, když ve skříni budu měnit i7 4790 za RYZEN 3100. Už teď z toho mám nervy.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 16:49:24

Pravda, na BFU a Tesco sestavy jsem zapomněl.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 07:49:23
avatar
Hele, PC stavím více jak 20 let.
Postavil jsem ho tak, aby splňoval požadavek na vstupní finance, protože ani otec neví jestli dcerku stříhání chytne. Tedy požadavek byl: PC za 13-14tis (bedna) aby se dal v budoucnu případně rozšířit a poskytnout pěkný výkon na střih.
Tohle není ten případ, kdy se udělá bedna za 15tis a už se tam nic nevymění, protože nejsou prachy. Peníze ta rodina má, ale proč dávat hned 30tis+ za PC, které dcerka nevyužije.
V případě potřeby nebude problém to PC namaxovat (v současnosti až 16c/32t Ryzen a 128GB RAM, GPU dle potřeby, disky taky). Výměna těchto komponent je otázkou chvilky.
A když se tam nic měnit nebude, no tak nebude. Nikomu to žíly neutrhne

EDIT: jinak kdyby mě neznali, tak půjdou do Alza a vemou to co jim "obchodník" doporučí. No už vidím, jak by to byl Intel kde upgrade CPU = výměna i desky a bůh ví, v čem by to ještě drhlo

EDIT 2: Jo a já řekl, že i ta levná skládačka může mít dost výhod když se nad tím trochu přemýšlí. Navíc dnešní ntb (hlavně ta levná) toho moc nevydrží (pájka na prd, ošulené chlazení, atd), zato desktopové komponenty dost drží. Ntb steží vydrží 5+ let. Desktop s největší pravděpodobností ano a ještě mu můžeš krásně upgradovat výkon.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - APU 4xxx s int. graf. 2020-09-11 15:30:22
avatar
Když koukám na ebay, tak je možno uvažovat i o pořízení 6 jádrového 4650G PRO za cca 6 tisíc nebo 4750G PRO za 10tis. Např. Asus B550 desky mají uvedenu podporu v biosu, tzn. neměl by být problém
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 16:58:53
avatar
Kupovať pc teraz je nezmysel, keď za chvíľu tu máme zen 3 a nové karty od amd a nvidie.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 08:29:51

Nuz ckat na nove modely sa da donekoncna ale niekedy treba akutne kupit nove ako nahradu za prave zomrete ;-) . V Maji som tak narychlo skladal na GigabyteB450M S2H + Ryzen5 2400G +M2 SSD. Minuly tyzden dalsi Gigabyte B450M S2H +RYZEN 3 3200G +M2 SSD . Pouzivatelia su maximalne spokojni vzhladom na to co na tom robia.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ohledně základních desek... 2020-09-11 19:11:35
avatar
Jenom můj malý postřeh a názor: co se týče audia, nešel bych do desky, která nemá kodek ALC 1220. V mým případě tenhle kodek hrál roli ve výběru a musím říct, že jsem udělal dobře. Rozdíl proti starším kodekum je hodně znát. No, u desek s posledními chipset už poslední verze ALC bude snad samozřejmost
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 19:19:01
avatar
ALC 1200 u levnějších desek je také solidní, i když bych ALC 1220 viděl radši ....
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-11 23:11:57
avatar
Odkaz

Tahle deska mi loni na jaře kapsu taky neutrhla - 2990,- . A právě že má ALC 1220. Moje repro nic extra - Redstar RS 502, ale i na nich byl rozdíl znát. V tu dobu na PCT kritizovali právě to, že aktuální desky a ony měly většinou starší verzi ALC...: Odkaz
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SSD 2020-09-11 20:09:28

Ja bych treba pro herni PC nepriplacel za M2 SSD, ale zustal u SATA. Ten rozdil vykonu je v radech jednotek sekund, rozdil v cene docela velky...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-12 10:01:16
avatar
Vzhledem k tomu, že slušné M.2 NVMe stojí jen o málo více než jasně omezené SATA nedává mě smysl proč zůstávat u SATA ;)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 13:21:06

Kde je velky cenovy rozdiel ? V low end urcite nie. Napriklad u mimozemstana . Kingston A400 SSD 240 GB M2 (SATA) za 37,90euro vs Kingston SSD A2000 250GB M2 NVMe za 39,90 euro. rozdiel 2 euro stoji za tu ovela vyssiu rychlost... Do fungl noveho PC by som na systemovy disk uz nedaval pomerne male 128GB ... .Vela ludi si vystaci iba s jednym diskom 256GB ani nepotrebuju dalsi ako odkladaci.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SATA 2020-09-14 15:22:53

SSD jsou lépe chlazené, než M.2 (NVMe), tomu dávám přednost. Vliv teploty na životnost zápisu je u cell (nábojově vázaná struktura) docela značný. Jinak praktický rozdíl mezi SATA, M.2 (NVMe) je zanedbatelný v řádu jednotek sekund, tj. v pár procentech. Snad jen, kdo dávkově upravuje a zapisuje obrovské soubory (např. desítky 50MB fotek ve Photoshopu), tam je rozdíl. Jinak dokonce v instalaci M.Office je v NVMe nějaký problém v řadiči, protože je pomalejší, než SATA SSD. viz. https://www.techpowerup.com/review/samsung-970-evo-ssd-500-gb/10.html nebo třeba i v komprimaci WinRAR. Při vyčerpání pseudo-SLC cache, pak stejně u TLC NVme cell disků padne rychlost k úrovni SATA TLC SSD. Jinak obecně, cokoliv s QLC (4-bit cell) nebrat(!!!), TLC (3-bit cell) je maximum.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 18:50:21
avatar
Pořídil jsem desku Aorus B550 ELITE a v nevědomosti k tomu cpu 1600AF. Jak správně tušíte, pc jsem nerozběhnul. Kámoš šel do desky Asus B550 Prime a s tím samým procesorem pc rozběhnul Naštěstí šla deska vrátit ve 14ti denní lhůtě a já zkouším Asus TUF B550 plus až dorazí. Někdo podobnou zkušenost? Pokud by to náhodou nešlo, samozřejmě je na řadě Ryzen 3000 ...
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 14:13:25

Cenově ani výkonově není velký rozdíl mezi Ryzen 5 1600AF a RYZEN 3 3100. Já 1600AF taky ve 14 denní lhůtě vracel (deska ASS ROCK s čipsetem B450). U ZEN (původní 1600) a ZEN+ (1600AF) ale mohli být příčinou i paměti (RYZENY byli ze začátku na paměti dost náročné). Tohle by se ti se ZEN 2 stát nemělo. Ale v tvém případě to asi opravdu bude nepodpora ze strany Gigabyte.
The_Sis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Aktuálnost článku 2020-11-23 14:51:36

Ahoj

Přemýšlím o novém PC. Zajímalo by mě:
- Změnilo se něco s příchodem nových grafik?
- Plánuje se v brzké době nový článek (sestavy)?

PS: Dle DDWorldu jsem si stavěl 2 PC a nemohu na ně říci ani Fň. Skvělá práce a děkuji :o)
uku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Aktualizace 2021-06-07 13:45:25

Zdravím,
uvažujete o aktualizaci případně novém přehledu?
("Kleknul" mi PC postavený před cca 8 lety dle DDWorldu a tak bych si rád dal opět poradit...)
Díky za reakci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-07 13:59:09
avatar
ano, mám to rozěladné, ale je to těžké vzhledem k aktuální situaci
uku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-07 14:36:52

diky za odpoved, dovolim si poslat SZ.
Vagrant [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Aktualizace 2021-06-17 09:20:05

Dobrý den.
Taky bych uvítal aktualizaci. PC jsem dle vašich doporučení k mé velké spokojenosti vybíral již 2x, nyní je řada na další PC pro dceru
Nebyl by alespoň předpokládaný termín článku? ;)
Děkuji a držím palce při tvorbě...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 370x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 618x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 986x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1050x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1734x
Komentářů: 6