Nedávno CD Projekt představil ukázku toho, jak bude vypadat nový Zaklínač. Čtvrtý díl série kompletně mění herní pohon, kdy CDPR přešel z vlastního RedEngine na Unreal Engine a nyní velmi úzce spolupracuje s tvůrci UE na vylepšování celé technologie obecně. Dokonce mají přednostně přístup k novým funkcím a věcem, které se ještě neobjevily v aktuálně představovaných aktualizacích dostupným jiným tvůrcům her. Nedávné hratelné technologické prezentační demo mnozí chybně označují za ukázku z nové hry, ale to je omyl. Už na jejím začátku bylo jasně řečeno, že jde o tzv. technologické DEMO, tedy ukázku toho, jak bude/může svět Witcher 4 vypadat, ale nejde o skutečnou ukázku ze samotné hry. Ale bylo v ní hodně zajímavého. Zejména optimalizace a vylepšení již existujících technologií a funkcí v UE5 k dosažení mnohem detailnějšího světa, lepších NPC a fyziky, při vylepšení výkonu a toho, jak to běhá na běžných systémech. Tvůrci se tak pochlubili tím, že onen působivě vypadající vizuál dema neběžel na nějakém výkonném moderním PC, ale na obyčejné starší verzi PS5 konzole. Což jak víme je poměrně starý HW založený na AMD Ryzen 7 3700X procesoru a Radeon RX 5700 (RDNA 1+) grafice. Tedy z dnešního PC pohledu fakticky i technologicky úplný low end. A přesto vše běželo velmi dobře. Lze tedy očekávat, že finální hra rozhodně nebude vypadat hůře, speciálně když v době vydání budeme HW u PC minimálně o jednu, ne-li skoro 2 generace dál než dnes. Ostatně s ohledem na to, jak dlouho bude ještě trvat vývoj, je možné/pravděpodobné/téměř jisté, že se Witcher 4 dočkáme až s nástupem nové generace konzolí Xbox X Series 2 (2027) či dokonce až s nástupem PS6 (2028). Obě nové konzole mají používat 12jádrový ZEN 6 CPU (pro PC dorazí v Q3 2026) a UDNA (RDNA5) Radeon grafiku (pro PC v Q4 2026), tedy rozhodně bude možné, aby finální hra vypadala stejně nebo lépe než ono technologické demo. O to nemám obavu. Současně máme potvrzené, že nové verze UE5 obecně přináší konečně tolik chybějící optimalizace využití výkonu CPU atd. Takže samé pozitivní zprávy, a protože na UE vzniká i pokračování CyberPunku a dalších her, máme se rozhodně na co těšit. Alespoň po vizuální stránce to bude pecka:
Naprosto souhlasím, právě sotva pár dní zpět jsem si říkal, že ještě nějakou dobu a všude bude jen Unreal Engine. Míval jsem rád Frostbite a CryEngine. Nutno dodat, že to bylo v době, kdy UE byl sotva chudý příbuzný a opravdu se velmi zlepšil. Ale to nic nemění na tom, že vyvíjet vše jen na UE není dobrá cesta.
Vávra říkal o UE že to byl vždycky průser když chtěl člověk kvanta entit - ať už jde o stromy, lidi, obrovské mapy atd. takže se spíš hodí(l) na menší tuneloidní předscriptované záležitosti. Otázka je, co je na tom pravdy dnes, potom co UE prošel dalšími roky vývoje
Právě na těchto věcech se v posledních letech hodně zapracovalo a pracovat bude jak ostatně ukazuje i to technologické demo ... bohužel Vávra vsadil na špatného koně, Cryengine od Cryteku je prakticky mrtvý a dnes bych na něm už hru nestavěl, protože není jisté, že Crytek vůbec přežije ... a tempo vývoje CryEngine se s vývojem UE nedá ani srovnávat dnes ...
Epic dokázal na svou stranu dostat studia jako CDProjekt, který tak s vývojem UE dále pomáhá a akceleruje jej ... ano UE není dokonalý, ale z hlediska tempa vývoje, zapojení plejády velkých i středních vývojových teamu a technologií nemá dnes konkurenci ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!