Továrna na peníze našla strop? Apple ohlašuje nižší zisky a výrazně nižší marže Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 24 duben 2013
altPřijít to muselo a je to tady. Stádečko už neroste a více se oškubávat nedaří - pořád je to ale slušné.

 

 

 

 

Všechno, co jde nahoru, musí jednou nevyhnutelně i dolů. Není to tak dávno, co se o tom, že nekonečný růst neexistuje, bolestně přesvědčila řada firem a lidí a přesvědčují se i dnes. Aktuálně do tohoto klubu vstoupil i sám Apple. Do této doby bez přehánění továrna na peníze, která dokázala zákazníky přesvědčit o tom, že stojí za to utratit za jinak běžný telefon či tablet násobně více, než za co skutečně stojí. Marže Apple byla až do této doby skutečně nevídaná a u mnoha přístrojů to bylo i 100%. Celková hrubá marže firmy dosahovala pohádkových 50%, což v oblasti výrobců běžné spotřební elektrotechniky, čím Apple zcela určitě je, bylo bezprecedentní. Časy se ale mění a stádečko nových zákazníků už přestalo výrazně růst. Apple zdá se dosáhl vrcholu. Prodal sice o 2 milionů iPhone více než před rokem, ale konkurence prodala několika násobně více, což znamená, že Apple dále oslabuje na trhu, protože ten narostl více. Apple také prodal více tabletů a to o 8 milionů kusů, ale už s menší marží, protože prodeje táhne hlavně levnější iPad Mini. I zde ale Apple nestačí na tempo růstu konkurenčních Android modelů a rychle ztrácí podíl na trhu, na kterém dříve zcela dominoval.

Apple po zhruba 10 letech růstů oznámil tak propad zisku i marží. Vydělal sice 43,9 miliardy dolarů, což je o 10 miliard více než loni, ovšem přetavil to v zisk "jen" 9,5 miliardy, zatímco loni z méně udělal zisk 11,6 miliardy. Marže poklesla výrazně z 47,4% na 37,5%. Apple navíc očekává další snížení příjmů, zisku i marže v dalších částech letošního roku. To je jen důkaz toho, že trh se skutečně mění. I Apple nyní pociťuje, že každý růst je jasně omezený stropem a hlavně fakt, že zákazníci kupují stále levnější chytré telefony i tablety, takže i když prodeje mobilních kravinek rostou, příjmy zdaleka nerostou podle toho.

Samozřejmě pohádkové příjmy Apple jsou pořád vysoce nadstandardní a těžko je označit za krizové (takovou krizi bychom si nechali asi všichni líbit), ale přeci jen i Apple si musí zvykat na nové pořádky. Problém Apple leží dnes ale jinde. Dříve se tato firma prezentovala jako technologický leader, vyrábějící exkluzivní spotřební elektroniku. Dnes? Objektivně už Apple dávno leaderem není. Ve většině segmentech trhu jej konkurence jasně předhání parametry i výkonem svých produktů za lepší ceny. A z exkluzivity zůstala většinou už jen ta exkluzivní cena. Na iPhone, iPadu atd. už dávno není nic exkluzivního. Nemůžete říkat exkluzivní něčemu, co prodáváte po desítkách milionů kusů za kvartál a kromě loga to není ničím výjimečné ani zajímavé, nic, co byste často i levněji a lépe udělané nedostali jinde. Apple rychle ztrácí důvěru i investorů a části uživatelů, že dokáže také něco skutečně vymyslet nového. V poslední době je o Apple slyšet skoro jen když se soudí se Samsungem, snažíc se přitom domoci o uznání patentů snad i na vzduch a slunce.

Samozřejmě bylo by dobře, kdyby uživatelé konečně dostali rozum a přestali dělat z Apple něco víc než jen obyčejného dalšího výrobce ničím výjimečné elektrotechniky, a možná se tak pomalu děje, ale setrvačnost je dlouhotrvající věc v dnešním světě. Bylo by to ale opravdu fajn, hlavně proto, že by na trhu vznikla silnější konkurence a Apple by musel začít konkurovat i cenově. V současné době stále spoléhá především na tu setrvačnost svých dlouhodobých uživatelů a zákazníků. Samotný pokles zisku a marží však vzhledem k jejich výši jen těžko označit za problém a už vůbec ne za překvapení. Přijít to muselo, protože to prostě nebylo normální ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hh 2013-04-24 11:54:44

Pekne zaujaty clanek, az si nekdy autor nasetri z kapesneho od rodicu na neco od applu zmeni nazor (nikdo starsi nez decko to psat nemohlo)

Ja jsem vzdy byl k applu skepticky a nechapal sem co na tom lidi maj ale ted kdyz od nich mam par zarizeni tak to chapu, je to proste jina liga mezi pocitaci, tablety i smartphony, momentalne nejlepsi vyrobce technologii

Mel sem vzdy nabouchanej deskop s win stacilo skusit na hodinu maca a uz nechci windows v zivote videt

Mel jsem nexus 7 kde me trapilo plno neduh pak sem zkusil ipad mini a uz nechci jinej tablet nez ipad u iphone to same tam jsem prechazel s nokie lumi

Rozhodne je scestne tvrdit ze apple ma konkurenci ve vykonu, macbooky ipad i iphony jsou jednoznacne nejvykonejsi diky odladenosti... Na trhu neexistuje tablet ani smartphone co by byl vykonejsi nez ipad a iphone a pocitac co je vykonejsi nes macbook stoji jednou tolik ale vse jen kvuli os, apple to ma odladene a jede to perfekne ikdyz ma polovinu jader nebo polovinu ramky je vykonejsi
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 12:16:07
avatar
100% souhlasím
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 12:32:00

S tou rychlostí naprosto souhlasím.
Vzpomínám si, jak jsem cca 4-5 let zpátky zkoušel iPhone ještě z jedné z těch nejstarších generací a absolutně jsem nechápal, jak to může všechno tak bleskurychle reagovat. Zdálo se mi, že se některé webové stránky snad načítají rychleji než na PC :-).
Pro nezaujatost dodávám, že mám LG Optimus One, který, pokud ho brzy nevyhodím z okna , má hodnotu kolem 1000 Kč. Ne, že bych na iPhone neměl, ale chybí to kapesné, ze kterého by to tolik nebolelo

Ještě k prvnímu odstavci: Nekonečný růst může existovat, ale ne o desítky procent ročně, ale maximálně +- o světovou inflaci * nárůst populace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 13:19:54
avatar
hodně neobjektivní příspěvek, který naprosto ignoruje fakta i to, co je v článku napsáno. Minimálně Galaxy S3 natož nová S4 a řada dalších podobných telefonů od dalších firem je objektivně lepší, výkonnější i rychlejší.

A urážet mě nemusíte, na rozdíl od některých z vás mám všechny ty telefony i tablety v aktuálních verzích vyzkoušené a mám k nim neomezený přístup.

Co se týká vyladění, máte problém na vlastní HW mají vlastní SW, ale tvrdit, že je to vždy a všude ideální, to si tedy netroufnu a řada objektivnějších Applistů než vy, to jistě potvrdí. A přechod na MacBook? To je vyloženě utrpení pro řadu lidí takže nezevšeobeňujte a neuráížejte někoho, kdo má bohaté zkušenosti s Apple, ale jiný názor, protože nezavírá oči před všemi fakty.

Faktem je, že za ty peníze prostě Apple celkově nenabízí větší kvalitu, ani nic podobného, co bys nemohl mít v jiné podobě jinde. A nadáváním někomu na tom nic nezměníš.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re 2013-04-24 14:24:29

Napsat o androidim telefonu jeste stare s3jce ze je rychlejsi a vykonejsi nez iphone 4s nebo 5 je uplne scestne staci si to vzit doruky, dost pochybuji ze ste ten telefon v ruce mel
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 14:44:23
avatar
poslední varování ... nechte si to lhaní a napadání od cesty. Nejsme tady na to nikdo zvědaví.

Fakt že je S3/4 mnohem výkonější a v mnoha případech tudíž rychlejší než ip4S/5 je objektivně dokázaný a průkazný. Telefony jsme měli, spíše to vypadá, že vy jste pořádný Andoroid telefon v ruce nikdy nedržel, jinak byste netvrdil, že iPhone 5 v současné době stojí za to, co stojí ...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-25 00:03:24

DD ked si trosku pozries benchmarky S3 vs Iphone 5 tak zistis ze sa rozhodne neda povedat zeby S3 je vykonnejsia ako Iphone 5
Naopak Fakt je ze S3 ma slabsie GPU.

http://www.nairaland.com/1055252/iphone-5-most-powerful-phone

Co sa S4 ta este nebola testovana a zasa moc rozdiel to nebude kedze ten phone musi zvladnut 2x tolko pixelov co iphone a pritom rozdiel v jemnosti rozlisenia nespoznas.
Anonymní  2013-04-25 00:03:33

Načo sa hádate ? Bublina chytrejšej telefónov ako sú ich majitelia raz praskne
A potom aj mobilný segment bude mat skutočnú cenu . Aj keď osobne neviem na čo bude v mobile 8 jadro
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 16:03:26

Nechápu, jak člověk, který se zabývá HW na takové úrovni se může takto výrazně mýlit???
Pokud vezmu např. iPhone (5), nadprůměrná kvalita displeje, nadprůměrná kvalita foto, nadprůměrná kvalita audia (jak hudba-sluchátka, tak přenos hlasu-HD Voice, 3 mikrofony), naprůměrná kvalita šasi (ušlechtilé materiály), naprůměrná kvalita designu, naprůměrný výkon-k danému ppi, naprůměrně odladěný a bezpečný systém, nadprůměrně funkční a rozsáhlý ekosysém. Nebavíme se o několika přístrojích, bavíme se JEDINÉM přístroji. Ano, něco může fotit lépe, něco má vyšší výkon (pravděpodobně spolknutý neodladěným systémem nebo nesmyslným 400+ ppi), ale najít přístroj, který se může v součtu parametrů rovnat iPhone je nemožné. A ano, musí se za to zaplatit. To je "překvapení":-)
Ale asi je zbytečné toto vysvětlovat honiči čísel vykreslených trianglů, kde užitná hodnota a reálný život hraje vedlejší roli?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 16:37:28
avatar
já nechápu, jak si zase může někdo takhle vymýšlet a lhát si. Když položím vedle iPhone5 třeba Galaxy S3, tak ten galaxy má lepší display, výbornou kvalitu všeho, dokonce je vybavenější, má výborně vyladěný systém, je výkonnější atd.

A je často levnější. Přestaňte si prostě vymýlšet. iPhone je normálně obyčejný telefon od Foxconnu, který kromě ceny nevyniká dávno v žádném ohledu a na trhu je to také vidět. markting je jedna věc a je u vás vidět, že funguje, realita a praxe věc druhá. Na ip5 není nic zajímavého, nic co by omluvilo tu cenu a pokud člověk není úplný mimoň, tak to vidí.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 17:03:46

Ne, S3 nemá lepší displej (ani kdybychom k věci přistoupili čistě matematicky-ppi, což má smysl jen do určité hodnoty), to je tak nekonečně omílané a dokázané téma, že je skutečně s podivem, kolik lidí je stále schopno žít v tomto pomýlení. A přijde mi zbytečné zde rozvádět zbytečné téma IPS vs. SAMOLED. A ano. S4 (příp. S4) je jeden z několika modelů na trhu (o moc více jich ale není, jestli vůbec...), který je co se týče kvality parametrů ke srovnání s iPhonem.
Nicméně trh s Androidy čítá desítky aktuálních modelů a je trochu nuda neustále číst o S3, doufal jsem v něco trochu....pestřejšího.
S3 nyní cenově spadla, v oblasti hi-end nabídky výrobce je nahrazen modelem S4, kde je btw. cena vyšší než u iPhone 5, o kousiček:-)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 18:41:32
avatar
Hádate se tady více méně v emoční rovině a snažíte se to maskovat technickým hodnocením. Můj soused počítačový nadšenec s kterým jsem budoval u nás počítačovou síť na sídlišti. Tahaly jsme kabely ze střechy na střechu baráků a lidi připojily na internet v době kdy byl net pro většinu lidí jen snem. Soused má IT firmu a služebně jezdil do Kanady kde ho tamější přátelé překonvertovali na Apple. Dnes má doma od Apple vše a vybavil manželku syna též. Když se bavíme a on ví že ho nikdo neposlouchá (kazí to byznys )říká že výrobky Apple jsou velmi dobré ale trpí filozofií západního světa a proto nejsou ekonomicky výhodné. Nemusel víc říkat, oba jsme viděli dokument na Slovenské televizi Žárovková konspirace - Plánované stárnutí - The Light Bulb Conspiracy. Každý průmyslový designer vám řekne jen výrobek který je navržen tak aby životnost většiny komponentů skončila +- v stejnou dobu je správně navržen. Výrobce vám bude vykládat o tom jak odolná konstrukce jeho výrobku je, jak kvalitní je to a tamto. Cena takového výrobku ale samozřejmě musí odpovídat parametrům a tak platíte. Zajímavé je že výrobci prezentují odolnost a přitom vědí že trvanlivost je to poslední co potřebují. Jak prohlásil jeden kapitán průmyslu "výrobek který se odmítá opotřebovat dostatečně rychle je problém". Co tím chtěl básník říci? Pokud vyrábím výrobek s morální životností například 4 roky měl by se cca po 5 letech rozpadnout. Pokud jde o výkon měla by platit u výrobců kteří mají noblesu na otázku jaký je výkon hardware odpovědět jako manažer rolls royce "dostatečný pane".
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 19:21:46
avatar
A na tohle dřív nebo později dojedem, vyrábět neustále zbytečně nová zařízení jen pro ekonomický zisk je hodně krátkozraké. Planetu máme jenom jednu a ta není nafukovací ani nemá nekonečné zdroje.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2013-04-27 17:13:48

zde fotoObrázek

todle je podle vás lepší displej ? (oba telefony jas na 100%) to si rikáte odborník ? vy jste nemohl ani jeden telefon jeste drzet v ruce
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 22:32:47
avatar
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/apple-says-purple-fringing-on-iphone-5-camera-is-normal-1101188

to je ten skvělý foťák v iphone5?

a ty nesmyslné 400ppi, v tom případě tě Retina vytáčí doběla, že? :-D ("ušlechtilé" materiály jsou tytéž, co u běžných lepších značek a jejich modelů, např. Nokia)

Nejsem žádný velký příznivec Androidu, ale kdybych si měl vybrat mezi androidem a iOS, vyhraje Android. Už proto, že je to otevřený systém (což má svá velká negativa, ale stále lepší než ten jablkový fašismus).
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-25 09:50:05

Reklamni krasozvasty si muzem presist na jejich webu.Snad jen k te kvalite fotografii:Odkaz
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-29 10:40:15
avatar
Měl jsem MacBook 13" White sladěnost hardware a software super. Ano mohl jsem od to samé od normálního PC. Odešel do křemíkového nebe a Apple nemá za něj adekvátní náhradu.

Mám iPhone 3GS/32GB odchází do křemíkového nebe a Apple za něj nemá adekvátní náhradu

IPod Nano šesté generace. Pokud mě odejde nemá Apple náhradu.

iPad Mini ani nezkouším, protože při té ceně to nemá ani cenu 14000,- za tablet dávat nemíním , tam i Nexus 7 skoro polovic stačí.


Ohledně výkonosti tedy hrubý výpočetní výkon Apple od dob PowerPC procesorů, které i sem v PowerMacu také zažil už nad WINTEL architekturou nevede.

Apple stále vede v prodeji uceleného odladěného řešení , které i přes různá omezení přináší neskutečný uživatelský komfort díky tomu ekosystému kteří prostě jiní nemají.


Apple není neomylný, není svatý , není nejlepší.
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 12:05:13
avatar
Co se za tu hodinu na macu stalo? Nedovedu si to dost dobře představit a v komentáři nic konkrétnějšího uvedeno není.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re 2013-04-24 13:02:57

Od prvni chvile je ten system prijemnejsi, hned prvni zapnuti kdy bootovani trvalo sekundu protze se mac nemusi vypinat jen zaklapavat, vse se stale zalohuje nic se neseka nepada, ted uz ma macbook air 5 mesic a jeste mi nespadl, jeste sem ho nevypl a jeste se mi nic neseklo... Vydrz stale 8-9 hodinek a deskop ani nezapinam rovnou pripojuji maca k monitoru kdyz jsem doma, nic nemusim ukladat vse se stale uklada a i kdby doslo k padu systemu tak po nabehnuti mi vse najede tam kde to padlo

Moje prvni zkusenost s macem byla v praci u kolegi kdyz mi pujcil maca na sestrihani videa... Jen sem ho otevrel a zacal sem hledat power tlacitko mac uz byl najetej a plne pouzitelnej, spadla mi brada klikl sem na adobe premier a nabihala tak 3s dalsi nezvyk kdyz sem na win zvyklej ze si pri nabihani stihnu udelat kafe, strih videa, pohyb v systemu vse krasne intuitativni, aniz bych ten system znal hned sem vse dokazal ovladat a diky gestum trackpadu se krasne pracuje ze soubory mezi aplikacemi... Jen render byl tak o 10% pomalejsi nez na mem deskopu

Od te doby mi to vrtalo stale hlavou, ze sem na macu tu praci zvladl za polovic. Nervy mi ruply kdyz sem o par dni pozdeji musel zase neco strihnout ale uz na svem, premiera nabehla po par minutach, a po cca pulhodine prace se mi celej pocitac sekl a o praci sem prisel... Presel sem na macbook a je to nejlepsi zmena v mem zivote, zatim ... Ale doufam ze to tak zustane
pavel08 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Apple vs PC 2013-04-24 14:57:03

"Premiera nabehla po par minutach, a po cca pulhodine prace se mi celej pocitac sekl a o praci sem prisel..."

To jste asi měl hodně staré PC a nejspíš málo RAM Ono po pravdě stříhat video na noťasu(Vašem oblíbeném macbook air), to je spíše nouzové řešení, tak možná někde v terénu. Na PC s core i7 3930k, 16 GB RAM, SSD Crucial M4 Adobe Premiere CS6 naběhne za 6 vteřin a nic se neseká, nic nepadá, mercury playback engine je naprosto plynulý(DXVA), s pluginem od Mainconceptu patří výsledná kvalita k tomu nejlepšímu. Dále je tu možnost použit frameserver, tím pádem výstup s jakýmkoli enkoderém včetně odladěného projektu x264. Nejsem advokát Microsoftu,sám bych si mnoho věcí představoval lépe,hlavně Metro v desktopu je velký omyl Ale předraženou židovinu od Applu fakt nemusim Ve windows je dále možné stříhat v Sony Vegas Pro 12, Edius 6.5 nebo levnější varianty Power Director 11 nebo Ulead Video studio x6 PRO. Z mého pohledu je apple tak trochu snobárna a narcismus. Z PC platformou mám za méně peněz více muziky,navíc mám mnohem větší výběr komponent, nemluvě o tom,že co se hardwaru týče mají dnes počítače s nálepkou Applu shodný hardware s platformou PC. S autorem článku souhlasím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 14:43:14
avatar
daný člověk lže a maluje si věcí na růžovo ve více věcech. Nechápe, že za cenu toho PC od Apple může mít skutečně mnohem výkonnější PC ve všech ohledech i méně optimalizovaných případech.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re 2013-04-24 15:10:50

Najdete mi ultrabook za 28 000 s i5, 4gb ram, 120 ssd, tloustkou do 1,7cm, vahou 1,3kg, vydrzi 8 hodin, 2x USB 3, podsvicenou klavesnici a intel hd 4000, kdyz za ty penize dokazete koupit "lepsi" pocitac, chci vedet o kolik lepsi bude

A prosim zadny zenbook ten me stal 35000 a po 3ti reklamaci sem si nechal veatit penize, peknej sunt
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mac Book Air 2013-04-29 10:48:50
avatar
Macboook Air za 28 v konfiguraci s 128GB SSD není utrabook , ale netbook.


Ultrabook je až 13" a ten je cenově jinde. V solidní konfiguraci přesahuje 45000,- s DPH a bez možnosti rozšíření.


Jinak máte pravdu Asus NTB jsou šunt proto jsou levný.
pavel08 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - apple vs PC 2013-04-24 15:00:39

Sám bych to lépe nenapsal,stručné a výstižné
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-25 09:50:49

Kdy konečně vylezež z tý ulitity výkonného desktopu. Ano, pokud bys chtěl klasický počítač, tak u Apple nepochodíš, ten oni nevyrábí, ale ve všechny jejich produkty jsou cenově srovnatelné s konkurencí.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re 2013-04-24 14:56:43

Ja mam deskop i5 2500k 4,7 ghz, 16 gb ram, hd 7950 3gb, ssd adata... Neni to zadnej zazrak ale i tak se na osx nechyta, u macu nez vykon vydim vyhodu hlavne v tom ze pocitac nemusim vypinat jen zaklapnu a jdu vse se samo ulozi nic neresim
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 16:33:25
avatar
To se musi Applu nechat, ze z pohledu uzivatele to ma naprosto zmakle. Vsechno funguje intuitivne. Ukladania a probouzeni je lahoda. Kazdy hned vytusi jak na vec. U Androidich systemu to chce trochu cviku a ty odezvy jsou horsi...i pres vyssi vykon hardwaru. Staci si vzit do ruky treba iPad 2 a par minut si s tim matlat. Cloveku se pak do Androidu vubec nechce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 16:41:31
avatar
A vidíš, spousta lidí ti řekne zase pravý opak. iOS je utrpení, nedá se tam vlastně nic pořádně nastavit, všechno je tak jak chtěl výrobce a když to nějaký uživatel chce jinak, má smůlu. Jsi svázaný hromadou věcí, když náhodou něco pořádně nefunguje, často není alternativy atd. atd.

Fakt nechápu, jak někdo může tvrdit, že je Android méně intuitivní než iOS. Žádný cvik nepotřebuješ. Většina věcí funguje velmi podobně, u Androidu máš větší možnosti ovlivnění ze strany uživatele - když chceš. Když nechceš, tak defaultní prostředí zvládne ovládat a používat každý uživatel a iOs není o nic jednodušší. Z pohledu odezvy si dovolím tvrdit, že telefony/tablety podobné kvality a stejné (často o kousíček nižší) cenové úrovně jako Apple věci, nemají s odezvou ani výkonem sebemenší problém a žádný rozdíl tam není.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 22:35:05
avatar
Android je silně neintuitivní - blbě rozházené volby, nekonzistentní GUI. To je daň za velmi rychlý a neplánovaný vývoj. Tak to prostě chodí.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 19:24:13
avatar
Řešením by taky bylo vyhodit tu plečku co máš doma a postavit pořádné PC především s SSD diskem. OS od apple je nepochybně vyladěný, ale zázraky opravdu neumí ani on
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 21:48:58
avatar
Nevím jaký máte konkrétní OS na vašem desktopu. Já na pracovním za poslední 2 roky s XP nezaznamenal problém. Nyní už na stejném jen s vyměněným HDD za SSD s Win7 jsem žádné velké potíže nezaznamenal. Zřídka pády aplikací, ale to bylo dané pokusy se soubory z jiných programů. Pravdou je, že nestříhám video.
Odladěnost macbooku a OSX je určitě nepochybně výborná a výdrž díky tomu taky slušná. Po vašich potížích s vaším neodladěným desktopem chápu, proč jste spokojen s vaším macbookem. Přeju vám ať jste s ním i nadále spokojen.
Doufám, že se vás nějak nedotknu, ale to, že máte práci na macu o polovinu rychleji nevěřím. Určitě je to dané pocitem pohodlí a nebo porovnáváte se svým nestabilní desktopem, který dělá práci několikrát znova díky zásekům.
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 14:56:17
avatar
Apple je drahý jak pes...netvrdím, osobne si myslím, že Apple je veľmi kvalitná značka...ale priplácať si za to 1 000 Eur pri notebooku...ako, kto na to má, pre mňa za mňa, ale ako, Apple je skrátka Premium...kto to chce, nech si to má, ja to teda nechcem...radšej si kúpim noťas za 600 Eur ktorý po dvoch rokoch, tak ako Apple, bude mať staršie technológie, si kúpim druhý za cca rovnaké peniaze než jeden Apple za 1 800 Eur, ktorý mi ponúkne exkluzivitu...ale k čomu ??? Za dva roky bude stejnak "starý".
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 15:54:34

V článku je celá kopa nesmyslů, nyní se mi chce vybrat např.: "...kdyby uživatelé konečně dostali rozum a přestali dělat z Apple něco víc než jen obyčejného dalšího..."
Znám noho lidí užívající Apple produkty (především s iOS systémem). Jsou to normální lidi, koupili protože je to kvalitní, funguje to, měli předešlý iOS apod. Zato "opinion makeři" zvláště v ČR nám do hlavy neustále valí klíny, jak Apple je...BYL extra, exkluzivní apod. Tak nevím kdo má v hlavě problém...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 16:02:08
avatar
soory, ale kvalitní i kvlaitnější je řada jiných produktů nabízející stejnou funkci za menší cenu. Takže si nevymýšlej a neoznačuj za nesmysl něco, co je naopak objektivně prokázané.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 16:27:38

Reakce asi měla patřit výše. Nebavme se o funkcích. To by všichni kuchaři měli švýcarské zavírací nože a bylo hodovo. Přesto existuje trh s noži, který je mnohem pestřejší a dává smysl. Nebo by všichni jezdili v tanzitech, to taky člověka někam doveze, vejde se tam toho více a přesto se prodává hromada jiných aut, méně praktických a funkčních.
Dalším jiným tématem je kvalita, ty tyhle pojmy totiž bohužel stále spojuješ dohromady, funkce=kvalita, kvalita=funkce. Buď tedy spokojený s nějakým lowend Androidem, který bude mít neoddiskutovatelný poměr cena/funkce. Méně náročnému to může vyhovovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 16:32:16
avatar
dovolím si tvrdit, že zpracování takové S2/S3 je špičkové a klidně se vyrovná dražšímu iP ..... takže si prosím nevymýšlej nesmysly.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 16:52:13

Obecný názor na kvalitu designu a materiálů u jmenovaného (zvláště S3) je jasně známý. Ke kvalitě zpracování obecně není výhrad. Nicméně já mám na mysli kvalitu užitných funkcí přístroje, nikoli šasi (rozhodně ne jen šasi). Ale to jsou parametry, které se z letáku nebo srovnávače tech. parametrů v tabulce těžko vyčítá, nevýhoda pro Apple a vysvětluje to zmatené lidičky, resp. jejich názory na věc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 17:04:38
avatar
jj kvalitu Apple známe ... není schopen dát správně ani anténu, aby držení nenarušovalo její signál. Prosím přesta%n s vymýšlením těch pohádek a tvrzením, že iP5 nabízí něco lepšího či dokonce lepší kvalitu než špičkové smartPhony od jiných výrobců ...

přesně tohle je to, na co mnozí upozorňujeme. Kvalita Apple není objektivně lepší než jiných přístrojů, přesto jsou lidé, keří bez jakýchkoli důkazů uvádějí opak.
marhulovy_dzem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 18:00:13
avatar
nechaj tak, možno je za to platený
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 21:07:57

Ty kráso, takhle se zamilovat do svého přístroje a nevidět přes jeho hranu, to se jen tak nevidí, asi více neřešme.

Tak já to chápu, nedávno jsme se dozvěděli, že Apple není jediný "zlý", co u tabletů nepoužívá MicroUSB, takže nepříjemných procitnutí do reality bylo na nějakou dobu až až, nechme další na později:-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 21:29:37
avatar
mám tablet úplně jiné značky a te MicroUSB má a klidně si tam připojím běžný disk a má i čtečku karet. A cože to má iPad?

někteří prostě přemýšlíme a nenecháváme se okrádat a ještě abychom si při tom okrádání pomlaskávali, jak vlastně platíme za lepší, když to není vůbec pravda.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-25 11:11:02

Sorry, ale na to se nedá reagovat.
BTW. nechápu, proč veškeré zlo, které reprezentuje to, co Vám nevyhovuje je ztělesňováno v produktech Apple, přičemž pokud se bavíme zrovna o konektorové výbavě, je to jeden z mnoha s podobným přístupem, přesto se z Vaší strany dočkáváme pouze mantry "apple, apple, apple", asi nějaký druh meditace.
lulinak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-25 09:03:35

DD sorry ale ses ubohej a zacinas bejt detinsky namyslenej az to hezky neni, takovej samozvanej odbornik na vse naprosto nepripoustejici kompromis ci nedejboze jinej nazor, ale to je tvuj boj, hodne stesti.

Nez tenhle prispevek smazes (davam tomu pri tvem egu tak hodinu maximalne) upozornim, ze od Apple nic nemam a mit nebudu, dokud ceny nespadnou na polovinu, na druhou stranu znam histoii Apple v detailu a sleduji ji velmi dlouho. Od 80 let minuleho stoleti byl Apple leaderem ve vetsine IT technologii, ktere dnes povazujeme za bezny standard, vydrel to, sel proti vsem a sklizi za zo zcela zaslouzeny uspech, bohuzel napady nekdy musi dojit a bez vizionare Jobse se dostali na vrchol a dnes je to tuctovy vyrobce luxusni elektroniky, ktereho konkurence valcuje a bude jeste vice, uvidime jak se s tim kluci poperou, lehky to mit nebudou.

Kecy o tom ze Apple neumi nasadit spravne antenu je typicka veta cloveka, kterej misto aby uznal 99,9 procent jejich obroskych technologickych, marketingovych i inovacnich uspechu, ktere vetsina jinych firem nikdy nedosahne, ale zameri se hrdinsky na technicke jednotlivosti, na ktere konstrukteri Apple upozornovali uz pred vydanim daneho iphone, ale proste management na to nechtel slyset.

Takze si dal tahej xandy svou radoby neomylnosti, trochu pokory by neuskodilo.
P.Štefek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 23:10:28

Dovolit si můžeš, ale pokud si S3 nebo S4 držel v ruce měl bys jinný názor, gumová plastovost telefnů od samsung je pro mě více než odporná. Ale každý má svůj názor na kvalitu.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 16:50:42
avatar
Applu nepochybne patri uznanie za spopularizovanie smartphonov a tabletov medzi uzivatelmi, na druhej strane aby som kvoli tomu stanoval pred predajnou ako nejaky idiot aby som mal prvy to co milion inych ludi o par dni neskor... Plus samozrejme o exkluzivite nemoze byt ani reci ked mobilni operatori ponukaju iPhone k volacim programom a moze ho mat takmer kazdy. System maju dobry, ale mne sa nepaci jeho uzavretost. Co sa tyka cien, dnes uz aj Samsung S4 alebo HTC One stoja take stupidne prachy ako iPhone/iPad.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - iphone 4s vs htc evo3d 2013-04-24 19:09:49

Zdravim drzep sem oba telefony v ruce a co muzu zavidet iphonu je fotak.jinak kdyz porovnam menu tak nevidim zadnej rozdil.ano displej peknej.ale probuh proc platit 15 tisic za telefon kdyz vyrobni cena techle telefonu je do 5000.zbytek je vejvar.staci se podivat za kolik delaji cinani ty kopie.jak to bylo v tom vtipu.rano vyrabej iphone v noci cinske kopie
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 20:49:23

Prodal sice o 2 milionů iPhone více než před rokem, ale konkurence prodala několika násobně více, což znamená, že Apple dále oslabuje na trhu, protože ten narostl více.
Existuje nejaky relevantny zdroj horeuvedeneho tvrdenia za 1Q ?

Apple také prodal více tabletů a to o 8 milionů kusů, ale už s menší marží, protože prodeje táhne hlavně levnější iPad Mini. I zde ale Apple nestačí na tempo růstu konkurenčních Android modelů a rychle ztrácí podíl na trhu, na kterém dříve zcela dominoval.
Zasa by ma zaujimal zdroj dat z ktorych vychadzas ?

Hovoris ze su to fakty ale bez dat su to len tvrdenia.

Ked sa pozriem na stat counter podiel mobilnych systemov podiel IOS za rok isiel hore o z 23.8% na 26.7% takze mi prijde ze rastol s trhom.

http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-201109-201304

http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-201109-201304

Jasne Android isiel hore este viac , ked za rok zlikvidoval podiel symbianu , blackbery , Bada atd ... Ale zasa kolko z toho rastu robia cinske tablety , low endy od ZTE / Huawei ktore maju minimalnu marzu? (a kolko stoji androidov na sklade u operatorov)

Tiez by som si nedovoli tvrdit ze apple ma vysoku marzu na aj na tabletoch napriklad taky Galaxy Note 10.1 ma vyssiu Marzu ako Ipad .
http://www.isuppli.com/Teardowns/News/pages/Samsung-Galaxy-Note-101-Aims-for-Higher-Margins-than-iPad-IHS-iSuppli-Teardown-Reveals.aspx

Nehovorim ze Apple nema mensi problem ale da sa to napisat aj inak a rozhodne objektivnejsie a to ti hovorim ako majitel Galaxy S3 / Xperia Z (len ze som proste v zivote od apple nic nekupil)
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 21:12:15

Jestli iOS zvýšil podíl mezi OS, rostl rychleji než trh nebo chápu špatně?
Ad marže, novým králem je Samsung S4, schválně, kolik lidí si ho kvůli tomu nekoupí...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 23:42:36

ohladne toho IOS ono to zavysi od toho ci S40 povazujes za OS a teda telefon s S40 za smartphone . Len som naznacoval ze minimalne podla Stat counteru a povedzme toho co sa realne pouziva/kupuje apple na tom neni tak zle a rovnako tak ako konkurencia na tom zasa neni tak dobre.

S4 ma naklady su 241USD(Quallcomm) a 244USD(exynos Octa)
Predajna Cena je : 650Euro (mp3.sk) Marza : 62,9%

Iphone 5 naklady su 207USD
Predajna cena : 600 Euro (mp3.sk) Marza : 64.7%

Marza Apple na I5 pri kurze USD/Euro = 1:1 je vyssia ako S4 u Samsungu

Pri tom vypocte ma inak zarazila nasledovna DDho veta :
Marže Apple byla až do této doby skutečně nevídaná a u mnoha přístrojů to bylo i 100%

Ak sa Apple fakt podarilo dosiahnut 100% marzu u mnoha pristroju musi to byt najbohatsia firma na svete pretoze vyrabat bez akychkolvek nakladov a predat zo 100% ziskom to snad ten Jobs bol uplny panboh.

kto nepochopil nech si pozre wiki:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mar%C5%BEe
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-25 09:57:06

Ne, S40 nepovažuji za smartphone, takto jej považuje doufám jen poblázněná Nokia, tedy s přídomkem "pro rozvojové trhy".
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-30 08:18:06
avatar
Platforma Nokia S40 nejsou smartphony. Teprve Až S6O jsou Symbianovské smartphony.
Elip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-24 21:31:50

Mám doma uz niekoľko rokov tablety aj tel. Od Applu a android.
Niekoľko rokov ich používam nie iba testujem! Aj Moja žena pracuje
S Nimi. Nedá sa to vôbec porovnať a to ani náhodou.
Samsung tablet ci tel. htc, Sony ericsson musím každú chvíľku preinstalovat bo ich funkčnosť je desná.a hlavne flash na
Týchto zariadeniech totálny vysmech funkcnosti! Ten nefunguje
Snáď nikomu poriadne koho poznám,x vyskúśanych prehĺiadacov.
Výbava telefónov je u samsungu lepšia ale to je mi tak na prdlacku
Prvoradá je funkčnosť tých zariadeni. Každý si kúpy co chce ale týchto článkov na úkor Apple uz tu bolo X a veľmi malo Samsung. Zaujatost uz tu je maximálna. A to vôbec niesom zaujatý na Apple je mi úplne u prde....
Len používam zariadenia a viem ako sa sními pracuje rozdiel niekoľko
Tried!
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-25 02:25:27
avatar
Chlape co s tím děláte? Já přeinstalovával svůj telefon dvakrát a to vždy jen kvůli nové verzi OS. Vy mi připomínáte některé známé co podělají na co sáhnou. Těm bych opravdu doporučil Apple ten jejich OS toho moc nedovolí ale to je v jejich případě dobře.Jeden mě už tak vytočil, navíc s hláškou to samo, že jsem mu řekl "kdyby ten počítač tě měl praštit přes ruku za každou koninu co v něm uděláš tak za odpoledne máš zlámané obě ruce, ale že se chudák bránit nemůže tak se tu já rozčiluji". Některým lidem prostě některé věci do rukou nepatří.
Elip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-25 11:50:30

Chlape co s tím děláte? Já přeinstalovával svůj telefon dvakrát a to vždy jen kvůli nové verzi OS. Vy mi připomínáte některé známé co podělají na co sáhnou.

je tam nieco pisane ze sa mi nieco nedari?
niektorim ludom nepisat radsej ani svoj nazor neoplati sa.
pracujem stym kazdy den uz roky a to su aj opravy.
tod moj nazor.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-25 10:14:41
avatar
ako môžeš napísať "radcej" a to hneď dva krát za sebou?!
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-29 17:09:48

to je opet usmevny clanek...neco jako z blesku,ale autora chapu,asi potrebuje hodne reakci...a povedlo se mu to,reaguju i ja :-D
kazdy vidi co chce,mel jsem odzacatku android a proste to po case zacalo stvat...neaktualnost software,jeho hardwarova roztristenost...nejvyssi rady telefonu jen obrovske placky z plastu...
jo,taky me dost bavilo nahravat romky a s telefonem si hrat...ale po case clovek prijde na to,ze je mnohdy lepsi se z vyrobce strany omezit,nez absolvovavat tocky u androidu...
o "krasnych" telefonech S3 a S4 si muzes psat co chces,ale uz to pomalu zavani blaznovstvim...

chodil jsem sem vzdy rad,ale posledni dobou to jsou divoky clanky...jinak samozrejme,abych nezapomnel...apple a nvidia at jdou do pekel!!!
ale chapu...kluci ajtacky si potrebujou se svyma hrackama hrat,jen pochop,ze ne vsichni na to maji cas a nervy...a pak hledat krasu,kde neni ;)


a k hlavnimu bodu clanku...ano,i u telefonu se da cekat,ze zisky pujdou dolu,proto se vyrobci zacinaji pomalu orientovat jinam (viz hodinky,bryle...),je to u kazdeho segmentu a neni to jen o znacce...skvely porad natocili fanatici z digitu a kdyz si clovek odmysli apple zavislost,tak ten zahranicni host byl skvely... ;)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 614x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1542x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1234x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1911x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1164x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3