AMD zesměšnilo NVIDIA a její DLSS – FSR standard je pro všechny. Běhá i na NVIDIA GTX 1060! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 01 červen 2021
altNVIDIA právě přišla o svůj marketingový nástroj. AMD představilo FidelityFX Super Resolution.

 

 

 

 

Podle očekávání AMD na Computex 2021 představilo technologii FidelityFX Super Resolution, která je ráznou odpovědí na uzavřenou a omezenou technologii DLSS od NVIDIA. AMD to ovšem udělalo a představilo takovým způsobem, že NVIDIA DLSS je prakticky mrtvé a neexistuje omluva a důvod pro její další existenci a podporu.

Opět tak vyšel výrazně najevo rozdíl mezi společnostmi AMD a NVIDIA. Ač dělají velmi podobné věci a produkty, dělají je naprosto s odlišným technologickým přístupem a chováním vůči zákazníkům. Zatímco NVIDIA jde pro ni nejsnadnější a nejlevnější cestou s maximalizací zisků. a snaží se vytřískat ze zákazníků agresivním marketingem co možná nejvíce, AMD dělá věci tak, aby skutečně fungovaly. A to nejen pro něj a na AMD HW, ale pokud možno všude. Samozřejmě tento přístup je mnohem náročnější a nákladnější. Jak jsem sliboval, že souboj DLSS vs FSR dopadne úplně stejně jako situace G-SYNC vs FreeSync (Adaptive Sync), tak se také stalo!

 

  • AMD zesměšnilo NVIDIA

           – opět ukazuje, jak se mají věci dělat, když myslíte na zákazníky

Není sporu o tom, že NVIDIA DLSS je zajímavá technologie, potenciálně přínosná. Ale ne v podobě a stylu v jakém ji představilo a nadále prezentuje sama NVIDIA. Firma to dosud nedokázala zprovoznit na GTX grafikách a starších generacích, takže muselo přijít AMD a její technologie na starších grafikách NVIDIA funguje .... to není jen směšné, ale vyloženě trapné pro NVIDIA a její PR. Ta se tváří, že jde hlavně o technologii pro high end grafiky, aby mohly provozovat RayTracing. Což je z principu blbost, protože DLSS je prostě horší grafika a jako uživatelé si nekupuje grafiky za 1000+ dolarů, abychom hráli v horší grafice.

DLSS je jako technologie potenciálně zajímavá především pro slabší, low endové či dokonce starší grafiky. Prostě slabší karty, které by normálně na hraní nových náročných her v pořádných detailech a rozlišeních, neměly výkonu. Jenže tady to NVIDIA nenabízí. Důvod je prostý, není to v jejím finančním zájmu. NVIDIA potřebovala „prodat“ novou superdrahou generaci grafik RTX 2000/3000, takže udělala DLSS tak, aby fungovalo jen na těch nových výkonnějších grafikách. A jen a pouze na nich. To znamená minimální práci a náklady, než kdybyste tuhle technologie udělali správě tak, aby fungovala obecně všude. Tedy tak, jak to udělalo AMD!

AMD představilo a prezentovalo FidelityFX Super Resolution (FSR), které dělá fakticky to samé, co DLSS. Tedy přesněji, dělá věci funkčně jako DLSS 2.0, nikoliv nefunkční rozmazané a nepoužitelné DLSS 1.0. Ovšem s jedním naprosto zásadním rozdílem, který dělá z NVIDIA DLSS mrtvou technologii. AMD udělalo FSR co by otevřený standard! Běhá tedy na PC, na konzolích, bude ale běhat třeba i na některých nových telefonech později, a dokonce běhá i na grafikách NVIDIA. A běhá velmi dobře s výsledky srovnatelnými s DLSS 2.0:

Aby AMD ale prezentovala, že na rozdíl od NV, která myslí jen na sebe a maximalizaci svých výdělků, myslí na hráče a technologie jako takové, ukázalo že FSR běhá nejen na současné generaci Radeon grafik, ale i těch starších. A především, že běhá i na NVIDIA grafikách, včetně třeba GTX 1060, na kterou NVIDIA s DLSS vůbec nemyslí (záměrně, chce abyste si koupili novou kartu, nechce aby byla dnes použitelná):

AMD FSR funguje i na integrovaných grafikách v procesorech AMD RYZEN G (pokud tedy splňují minimální požadavky ze strany her). Jinými slovy, NV prezentuje FSR/DLSS technologii tak, jak má skutečně pro drtivou většinu jejich potenciálních uživatelů, smysl. Tedy tak, aby starší/slabší grafiky byly déle a lépe použitelné a tak, aby z toho těžili všichni. AMD si za FSR také nic neúčtuje, nesnaží se vás uzamknout na své platformě a netlačí to jako marketingovou výhodu zamčenou pro výhradně své nové generace grafik.

Neexistuje nyní důvod, proč NVIDIA DLSS dále používat a vůbec se jím ze strany podpory ve hrách zajímat. AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) nabízí z hlediska praktických přínosů zjevně to samé, ovšem fungovat bude prostě na všech grafikách bez ohledu na značku, či jestli jde o novou generaci. Je to otevřený standard, dostupný všem na PC grafikách, integrovaných grafikách, konzolích a brzy pravděpodobně i ARM. Je tedy v zájmu všech hráčů a zejména vývojářů her, podporovat a rozvíjet tuto FSR technologii jako standard. NVIDIA a její DLSS tedy můžeme označit za mrtvé a přežité. Doufejme, že se rychle přestane používat a namísto něj nastoupí široce podporované AMD FSR.

AMD ohlásilo, že FSR bude pro první aktualizované hry s aktualizací ovladačů, dostupné od 22.6.2021. Samozřejmě postupně se bude podpora ze strany her i podporovaných grafik rozšiřovat. AMD vybízí všechny, aby na stránkách amd.com/FSR dali typy, do jakých her chtějí FSR případně zapojit a AMD se pokusí ve spolupráci s vývojáři těch her a nástup FSR v nejžádanějších titulech urychlit. Každopádně ten diametrálně odlišný přístup dvou firem k zákazníkům a technologiím, je opravdu zarážející, speciálně když jeden z přístupů je jasně mnohem výhodnější pro technologie samotné a nás zákazníky.

Přesto se druhá firma s jasně nevýhodným přístupem, těší nemalé podpoře a ziskům. To bohužel jasně demonstruje zásadní vliv a sílu marketingu, který je dnes bohužel často důležitější než objektivní pravda, realita a vlastně produkty samotné. Samozřejmě že by NVIDIA mohla a měla na to udělat DLSS co by otevřený standard, ale to není její styl, bylo by to dražší, náročnější a těžili by z toho všichni, ve výsledku by to prostě NV stálo peníze a nevydělala by na tom tolik, jako když to udělá omezujícím uzavřeným způsobem a bude to prezentovat jako příplatkovou výhodu. To prostě není neschopnost, ale vypočítavost. NVIDIA vždy udělá to, co je nejlepší pro NVIDIA, nikoliv co je nejlepší pro zákazníky a technologický vývoj jako takový. Fakticky ho naopak zdržuje a brání nástupu standardů, když to její grafiky nezvládají nebo to pro ni není jinak výhodné …platilo to u DirectX 12, platilo to u FreeSync vs G-SYNC, platí to i nyní pro FSR vs DLSS ... a když na to upozorníme, jsme samozřejmě penalizováni a ti "špatní", však to znáte.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 10:57:56

Super za GTX1060, ale i Quality je gaussovsky rozmazaný: Odkaz (ten plot, listy a tráva)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 11:07:47
avatar
a co čekáš? je to prostě nižší rozlišení tlačené na vyšší u mnoho let staré jen 6GB karty, která na to vyšší nemá výkon .... pořád je to 41% a skok z nepoužitelnosti a na hratelnost!!! tedy to, o co má u těchto technologií jít ... zatímco rozmazaný obraz mě vadí na kartě za 500/1000+ dolarů, co by high end, kde se nechci omezovat a chci mít maximální kvlaitu, proto ty peníze také stojí, tak u starších grafik je to zcela o něčem jiném, i za cenu rozmazání to bude použitelné, ne jako teď, kdy bez toho je ta karta nepoužitelná = na vyhození ...

když to srovnáme s tím jak vypadá DLSS na GTX 1060 (a GTX kartách obecně) .... a pardon., to má jeden problém ....

Tam to nesrovnáme, protože NVIDIA neumí DLSS na svých vlastních kartách ;) DLSS/FSR je tu prostě pro ty, kterým hrát v nižších detailech s mázlým obrazem nevadí, protože hlavně že si zahrají ;) FSR tomu dává konečně ten pravý smysl ... samozřejmě že se to bude časem zlepšovat, tohle je první generace této technologie navíc prezentovaná na mnoho let staré slabší kartě. také tu máš soudobý Radeon RX 580, na kterém to bude běhat lépe, protože je to lepší grafika ;) jde ale prostě o to, že slabší a starší grafiky budou mít prodlouženou životnost a použitelnost a vzhledem k tomu, že mnozí na nich hrají ve 20+FPS, tak s radostí trochu toho rozmazání zkousnou výměnou za 40FS.
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 11:26:30

Ano, lepší bude si rovnou stáhnout detaily či rozlišení, než taková mazanice.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 12:10:43
avatar
u starších či slabších karet už ti ani to snížení rozlišení detailů ke hratelnosti vždy nepomůže ...

a navíc když stáhneš rozlišení proti nativnímu, tak bude vypadat i rozmazaněji než s FSR/DLSS ;)
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:41:26

Neznám žádného masochistu, který by hrál nějakou hru na nejnižší rozlišení a nejnižší detaily, kterému by to pomohlo.

Už takovou nepěknou nádheru by dostal ještě v horším provedení

Ostatní si raději sníží to rozlišení či detaily.
Ano, snižovat rozlišení pod nativní není vždy nejlepší řešení, ale pořád bude kvalita vyšší, než dle toho rozmazaného screenshotu.

Udělej si screenshot třeba u Cyberpunk či Death Stranding s DLSS a bez a budeš hledat lupou rozdíly.

Ten AMD screenshot se u takové prezentace opravdu nepovedl.
Význam DLSS je zvýšení počtu snímků bez náznaku ztráty kvality.
U AMD to vypadá na zvýšení počtu snímků s velkým náznakem ztráty kvality.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:44:55
avatar
já takových lidí znám spousta, používají starší slabší HW, protože na nový nemají nebo jej nechtějí používat. Takže pokud by FSR fungovalo jak by mohlo, bylo by to pro takové lidi obrovský přínos ...

A jinak kecáš . Když na 1440p monitoru snížíš rozlišení ze 1440p na 1080p bude to vypadat hůře, než když na 1440p zapneš DLSS/FSR + zostření k tomu ... vím to, zkoušeli jsme to v praxi.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 07:08:11

Ve kterých hrách a s kterými ovladači jste zkoušeli FSR? Chtěl bych vyzkoušet jestli to běhá na R9 290 respektive na 2x R9 290 CF. Jestli bude kvalita lepší než snižování detailů-
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-03 11:27:44

Tak ne, pokud by to zajímalo i někoho dalšího, tak je to až od polarisu.

Odkaz
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 08:31:44
avatar
sry DD ale ty to budes branit i kdyby tam bylo rozmazany hovno, protoze je to od AMD... zatim to vypada jako prvni generace DLSS
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 17:16:27

Porovnáváš kvalitu DLSS na silné nVidia kartě s kvalitou AMD FSR na slaboučké 1060, která DLSS vůbec nepodporuje ? To je (ne)pěkný argumentační faul .

Vzal jsem ze Steam statistik (přes jejich známou nedokonalost) podíly 25 nejpoužívanějších karet, které tvoří 65% všech karet. První 3 jsou právě ty slaboučké 1050(ti)/1060 a dohromady dají 22% ze všech používaných karet. nVidia karty řady 2xxx a vyšší, kde běží DLSS, dají jen 12% ze všech karet. Takže pro naprostou většinu uživatelů je DLSS zcela mimo a FSR nejspíš ocení.

Možná má Alienware vnímání světa zkreslené tím, že jeho známí mají potřebu si porovnávat pindíky a chlubí se, jak mají nabušené karty, ale realita je jinde. A ne každý musí honit FPS a super detaily, kterých si v zápalu hry ani nevšimne. Natož porovnávat rozmazání nějakých detailů na statických snímcích.

Já třeba jen velmi příležitostně hraji World of Warpalnes, WarThunder a KCD. Běží mi to ve FreeSync 1080p s minimálními detaily na Ryzenu 2400G (vega 11) a nikdy jsem neměl pocit, že by mne to nějak moc omezovalo. Měl jsem doma i RX580, ale nestálo mi za to ji používat a krmit. Nakonec jsem ji věnoval příbuznému. Ale FSR určitě zkusím. Je hloupost stahovat rozlišení natvrdo ručně, když to inteligentní program zvládne udělat jen v dynamických částech scény, tedy jen tehdy a tam, když je to opravdu potřeba a může to pomoct bez větších následků.

Mimochodem vega 8 (asi z notebooků), která je srovnatelná s to mojí vegou 11 z ryzenu 2400g, je v Steam statistikách dokonce 21. nejčastější grafikou a rtx3070 je jen kousek před ní na 17. příčce .
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 08:33:57
avatar
War thunder stim bude hnusnej jako svine, WT musis hrat na supersampling ;) s vypnutym AA, aby to bylo sharp jako prase a uzasne krasny...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 11:10:31

Ty jsi nepochopil Honzo rozdíl mezi řešením nVidia a AMD.
nVidia na to jde HW cestou, tudíž to logicky na GTX fungovat nemůže, když na to nemá HW a AMD na to jde SW cestou a dle zkušeností to taky tak vypadá. Po kvalitativní stránce je na tom DLSS lépe, ale uvidíme, až to oficiálně vyjde.

Papír a marketing snese všechno, že?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 12:19:06
avatar
ale pochopil ... ty jsi to nepochopil.

NV moc dobře ví, že její uzavřený přístup je nesmysl a že to mohla udělat přístupné všude a pro všechny ... to je ta hlavní pointa.

vážně nechápu, o čem se někteří snažíte diskutovat. Sundejte si ty zelené brýle ... NV ví, jak by to vypadal mělo a mohlo, ale záměrně se rozhodla jít cestou co nejméně výhodnou pro technologii a uživatele ... ale maximálně výhodnou a jednoduchou pro ni. O tom to celé je ... o ničem jiném.

samozřejmě někteří jsou tak zblblí marketingem, že budou DLSS stále omlouvat a propagovat ... přitom kdyby NV skutečně mělo zájem, pomohlo AMD s FSR a vývojářům k implementaci, už tu tyhle technologie dávno mohli být, všude pro všechny a jako standardy .... rozdíl je prostě v přístupu ne v technologiích ...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:35:01

Ty jsi to Honzo pořád nepochopil. Já se nepřu o tom, že je či není v pořádku uzavírat nějakou technologii pouze pro platící zákazníky.

Prostě nVidia šla cestou hardwarovou a logicky kde není potřebný HW, tak daná technologie nebude fungovat a AMD softwarovou, kde to může teoreticky běžet kdekoliv.

Jen to je v článku nepravdivě uvedeno, že AMD je hodná, dává všem a nVidia zlá, dává jen někomu, ale ta to kdekomu dávat nemůže, když jde o hardwarovou funkci.

Už je ti to jasnější?

Děkuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:46:48
avatar
jenže ty nevíš, jak FSR funguje, protože do jisté míry to musí být HW také ;)

v článku je to velice objektivně a zdrženlivě řečeno že rozdíl není v technologii jako takového, ale v přístupu k ní a hlavně uživatelům ....

jinak to o hodném AMD a zlé NV sis tam přidal ty, v mém článku žádné "hodné AMD" a "zlá NVIDIA" není. Je tam objektivně shrnut přístup obou firem k technologiím, jejich otevřenosti, jejich skutečnému vývoji a rozmachu a zákazníkům ... co je hodný a zlý přístup nechávám na vašem posouzení
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:50:38

Oba víme jak funguje. nVidia používá HW cestu díky Tensor jádrům a AMD jde cestou algoritmů, tedy čistě SW cestou, která ještě na dané výpočty v reálném čase využije už tak potřebný výkon GPU pro samotnou hru.

Uvidíme v reálu, ale zatím jsem z té prezentace hodně skeptický.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 14:00:22
avatar
zajímavé, tak asi víš více než všichni ostatní, protože AMD nám ani v neveřejné části všechny detaily neprozradila, jak FSR funguje po HW stránce ... jen že čistě SW řešení to jednoznačně není ... nějaké HW akcelerované AI tam být musí ...


Jinak tensor jádra jsou další marketing, na spoustu věcí co NV tvrdila že je používá, tak je ve skutečnosti nepoužívá. Je to prostě jen marketing uzavřené platformy mající za cíl hlavně zvýšit zisky pro výrobce ne udělat to lepší pro uživatele natož udělat ty technologie lepší pro všechny jako technologie ...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 14:05:41

No DLSS právě ty Tensor jádra využívá
Ale nebere to výkon samotné akcelerace grafiky.

AMD jak jsem psal jde SW cestou algoritmů a na zpracování využije normální výkon GPU, tedy uzme si část výkonu pro sebe.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co použít mozek? 2021-06-02 21:29:00

Tvrdit, že nVidia dělá dopočítávání vyššího rozlišení přes HW a AMD přes SW je poněkud nepřesné a mimo realitu. Je to jako tvrdit, že generování obrazovek grafickou kartou je SW řešení .

Řešení obou firem mají (nepochybně ) svou SW i HW část. Rozdíl je (podle toho, co je zatím známo) v tom, že AMD používá pro výpočty standardní jednotky GPU, zatímco NV používá specializované (tensor) jednotky. Ty však nejsou žádný z nebe spadlý zázrak. Už podle názvu (tensor = vícerozměrný vektor = matice) by měly usnadňovat především zpracování matic.

Nejsem znalec architektury GPU, ani NV tensor jednotek a nehodlám to kvůli příspěvku do diskuze detailně studovat. Ale z pohledu zpracování jde o podobný rozdíl jako je mezi RISC a CISC procesory. Po nakrmení vstupními daty se zpracování matice v tensor jednotce dá spustit jednou instrukcí, která spustí zpracování série mikroinstrukci prováděných automaticky plánovačem v tensor jednotce. U běžných GPU jednotek bude zpracování rozděleno na víc operací realizovaných nějakým podprogramem a tak potřebný kód bude nejspíš o kousek větší a zpracování celé matice bude asi trvat o něco déle.

Co a jak moc bude efektivnější však nelze bez detailní znalosti obou řešení a konkrétního nasazení říct (viz spory kolem rozdílů x86 a arm).

Stejně tak nelze porovnávat kvalitu na nesrovnatelném železe, jak to dělá Alienware výše. V prezentaci AMD jsem zahlédnul, že si uživatel může volit kvalitu v závislosti na tom, kolik má k dispozici výkonu a jestli dává přednost FPS, nebo kvalitě obrazu. Jestli a jak má tohle balancování s ohledem na dostupný výpočetní výkon řešené NV nevím, ale se slabými kartami nejspíš moc nepočítá. Ale třeba nás zkušenější Alienware poučí, jak to má NV udělané.

Tvrzení Alienwara, že tensor jednotky nespotřebovávají žádný výkon taky není správné. Určitě nepracují bez dodání energie a jejich příkon ukousne z dostupného TDP karty. Z hlediska spotřeby mohou být výhodnější, pokud na stejnou činnost spotřebují méně energie a/nebo času, než řešení od AMD.

Ale bez ohledu na to snižuje NV řešení výkon karet v případech, kdy se tensor jednotky nepoužívají. Protože na ně použitý křemík v té chvíli leží ladem, kdežto univerzální jednotky v AMD řešení lze využít pro zvýšení výkonu.

A je tu ještě jeden dost zásadní efekt. AMD řešení je univerzální a využitelné na (téměř) všech kartách (viz můj příspěvek výše), konzolích a nejspíš i Samsung mobilech. Kdežto NV řešení je omezeno jen její na nejnovější karty a tedy velmi pravděpodobně odsouzené k zániku, nebo k živoření na okraji stejně jako její G-Sync. Ale to nebrání tomu, aby si jím nemohli pindíkáři holedbat .
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 13:31:32
avatar
Díky za obsáhlé shrnutí. Bohužel používat mozek se moc nenosí. Je jednoduší zbaštit NV marketing i s navijákem a pak hejtovat AMD:-D

Tyhle otevřené AMD řešení mají jen jednu slabinu. Jsou závislé na tom jak je vývojáři/výrobci naimplementují.
Takže stejně jako šmejd Freesync monitor s rozsahem 45-75Hz bez LFC je výrazně horší, než většina G-Sync monitorů, tak se taky může ukázat, že budou hry, kde bude FSR fungovat výrazně hůře, než DLSS, páč to prostě vývojáři zvořou.

Uvidíme, ale držím tomu palce.

Jinak lidi, kteří si myslí, že by se někdo vyvýjel s technologií, která by produkovala horší obraz, než když si na monitoru snížíš rozlišení, by se měli zamyslet, jestli by opravdu nestálo za to ten mozek alespoň občas použít ;-)
Jediný smysl těchto technologií (FSR/DLSS) je právě a pouze v tom, dokázat na monitor poslat obraz v jeho nativním rozlišení při renderování obrazu v nižším rozlišení, protože pokud by se na monitor rovnou poslal ten vyrenderovaný obraz v nižším rozlišení, došlo by k výrazné ztrátě kvality.
Pokud tedy AMD FSR vydá, udělá to jen pokud dokáže touto cestou nabídnout obraz ve vyšší kvalitě, než jaký uživatel dostane když na monitor pošle obraz v nižším rozlišení.
V opačném případě by tu technologii mohli rovnou spláchnout do kanálu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 18:07:18
avatar
to mě připomíná, jako když NV tvrdila (lhala), že G-SYNC bude fungovat jen přes ten jejich modul v monitoru ....

dnes funguje i bez něj, NV tomu sice říká G-SYNC dál a nutí všechny aby tomu tak říkali, ale G-SYNC to vlastně není, je to FreeSync AMD. Ale nejednou to bez toho HW modulu jde ...

něco mě tedy říká, že brzy uvidíme DLSS fungující na GTX kartách bez tensor jednotek, NV se bude opět chlubit jak to vyřešila, přitom zase jen použije AMD technologii. A opět bude DLSS najednou fungovat na kartách bez Tensor, i když NV doteď tvrdila, že bez toho to přeci nejde ...

je neuvěřitelný, jak NV ustavičně lže, spousta lidí jí to žere a ještě jí brání v diskusích a když na to člověk upozorní, jen on ten špatnej ...
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 22:40:46

Já bych na NV nebyl tak přísný . G-Sync totiž bez jejich železa (nejspíš) skutečně nefunguje.

Jen nemají koule na to veřejně přiznat, že FreeSync bylo lepší, životaschopnější řešení, a že ho tedy museli akceptovat i oni. A svou prohru kamuflují tím, že FreeSync schovávají za svůj marketingový název G-Sync Compatible. Vždyť marketing se přeci považuje za společensky (celkem) přijatelnou formu lži .

Ostatně svůj účel, podojit důvěřivé a/nebo usilovné příznivce NV, kteří se potřebují zvětšovat pindíky tím, že mají něco extra, G-Sync asi do značné míry splnil.
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 09:36:37

No vidíš to a všichni oprali V-Sync + ADAPTIVE-SYNC.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 21:26:51

Nemyslím si, že je to přesně tak, jak říkáš.

V-sync

V-sync je letitá technologie ještě z doby analogových monitorů se žhavenou obrazovkou. A funguje zcela opačně než AdaptiveSync. Při zapnutí V-sync se rychlost generování obrazů kartou přizpůsobuje obnovovací frekvenci monitoru. Aby V-sync dobře fungoval, musí být karta schopna generovat obraz rychleji, než odpovídá obnovovací frekvenci monitoru.

Celý obraz se totiž musí spočítat před obrazovým synchronizačním impulzem. Během něj (neuvažuji-li další vyrovnávací paměť) se obraz nasype se do obrazové paměti monitoru tak, aby tam byl celý do začátku dalšího obnovení obrazu. Při překreslení obrazovky se tedy nestane, že by na jedné její části byl ještě starý a na zbývající už nový obraz.

Tím se odstraní vodorovné roztržení obrazu na dvě proti sobě posunuté části (tearing). V-sync ale neřeší zadrhávání (stuttering) obrazu a zpoždění (lag) reakce na vstupní zařízení. Naopak je může zhoršovat.

Pohybující se objekt z virtuálního světa je v okamžiku, kdy začne generování obrazu, v nějaké pozici. Za dobu počítání obrazu by se ve virtuálním světě pohnul, ale reálně bude na monitoru zobrazen ve své původní pozici, kde byl před začátkem počítání obrazu. Bude tedy o kousek jinde, než by měl v okamžiku zobrazení být. S tímhle zpožděním se moc dělat nedá.

Jenže V-sync přidává další zpoždění, protože čeká na obrazový synchronizační impulz. A protože doba výpočtu obrazu navíc kolísá, mění se doba zpoždění mezi začátkem počítání obrazu a jeho vykreslením. A tím i velikost chyby pozice objektu. To způsobuje zdánlivé kolísání jeho rychlosti, které se projevuje škubáním.

Nejhorší je, když je doba výpočtu obrazu o něco pomalejší než odpovídá obnovovací frekvenci monitoru a výpočet skončí těsně po synchronizačním impulzu. Pak se k době výpočtu přidá čekání na další synchronizační impulz, celková doba je tedy téměř dvojnásobná a FPS klesne skoro skoro na polovinu.

A protože testování vstupních zařízení je synchronizované s vykreslováním obrazu, ovlivňuje V-sync i dobu zpoždění (lag) reakce na klávesnici a myš.

AdaptiveSync

Obecně se takhle označuje celá skupina technologií (včetně G-Sync a FreeSync) založených na schopnosti monitoru měnit libovolně (v určitých mezích) rychlost obnovování obrazu. U analogových monitorů to moc nešlo, protože ta rychlost byla většinou určena vlastnostmi vychylovacích cívek a obvodů.

Přechod na digitální technologie a LCD obrazovky tohle nepříjemné omezení odstranil a tak se firmy sdružené ve standardizační organizaci VESA dohodly, že by bylo fajn dát monitorům možnost používat proměnnou synchronizační frekvenci. A tak ji zakotvily v květnu 2014 do specifikace standardu Dispay Port 1.2a.

Podstata je v tom, že monitor podporující AdaptiveSync nemusí mít pevnou obnovovací frekvenci. Je schopen zahájit přebírání a vykreslování obrazu na základě signálu od karty, která obraz právě dopočítala. Tím se (i u velmi pomalé karty) odstraní všechna dodatečná zpoždění (lag), objekt na obrazovce je nejblíže své správné pozice a i vstupní zařízení se testují v nejkratším možném čase. Ale aby to fungovalo, musí tuto možnost podporovat jak monitor, tak karta a její SW. A způsob implementace na straně karty (FreeSync), nebo i monitoru (G-Sync) muže být různý.

nVidia se (z nějakých důvodů) rozhodla neřešit monitor v souladu se standardem VESA, ale udělat si vlastní uzavřené řešení G-Sync s vlastní elektronikou, kterou od ní musel výrobce monitoru koupit a namontovat do svého monitoru.

AMD rozhodlo udělat svůj FreeSync v souladu se standardem VESA, řešit jeho implementaci jen na straně karty a řešení monitorů nechat na jejich výrobcích. A spolu s nimi standard dále rozvíjely a mimo jiné doplnily možnost využití nejen přes DisplayPort, ale i přes HDMI.

Z pohledu vlastností a chování rozhraní mezi kartou a monitorem je otázka, jestli a jaký je rozdíl mezi VESA standardem AdaptiveSync a AMD implementací FreeSync. Ale protože ve specifikacích monitorů (aspoň těch pro lidi) se všude píše FreeSync kompatibilní a (asi) nikde VESA AdaptiveSync kompatibilní, tak myšlenka, že nVidie převzala FreeSync, asi není úplně mimo.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 22:51:00

Nevím za co ty mínusy, ale určitě min z části máš pravdu.
Já nemám freesync monitor, takže jsem odkázán na tearing, pokud nevyužiji V-sync. Tento nedodělek zapínám jen u her s pomalejší vykreslovací hodnotou, Hitman, Sniper Elite atd. Závodní hry vůbec. Prostě rychlá scéna ikdyž mám stabilně kolem 80fps bez sync, místama dochází k lagu. Prostě se ty snímky začas nahrnou do cukavého brutálu.
Já vždycky používám věci opožděně, zrovna jako SSD, které mám teprve 2 roky a jako HDD na systém už nikdy
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-03 17:11:23
avatar
Hele ale i nejaky ten levnejsi monitor s freesyncem (nebo libovolnym jinym syncem), opravdu se docela dost omezujes, je to vynikajici vychytavka - z meho pohledu dnes uz vylozene must have. Nezanedbatelny, vedlejsi efekt tehle featury je mmj, ze pro pohodlne hrani staci vlastne nizsi framerate..staci kdyz se to vleze do rozsahu syncu a s tim uz se da slusne zit.

Co me na minuskovani HoChovych postu mrzi nejvice je to, ze jeho podani mi ve vysledku vyzniva jako vylozene pro-uzivatelsky pohled na vec. Stejne ho ale ho "sami proti sobe" minuskuji ti sami uzivatele? To mi hlava nejak nebere, ze by tolik ctenaru bylo samo proti svym zajmum? A nebo to nejsou obycejni uzivatele a sleduji tim neco jineho?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-03 23:50:15

HM to by mi v podstatě prodloužilo životnost grafiky bez ztráty kvality obrazu a naopak by dopomohlo k lepší plynulosti. Takže pro mě je další stupeň ne FSR, ale freesync
gralee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 11:26:38
avatar
Je to dobrá správa a vyjde to na začiatku leta a nie až na konci roka tkže je to plus a myslím že je to lepšie ako DLLS 1.0 takže AMD sa znova vytiahlo.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 12:35:34

Ešte lepšia sprava je že bitcoin ide do hajzlu dnes stoji už len 29 000€ o chvilku sa ťaženie neoplati, a už sa ukazuju prve lastovičky skladom
Yukito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:00:08

To je bomba snad to vdechne život mé GTX 1070 která je sice výkoná ale už má sem tam problémy. Hlavně je mi líto se zbavit karty tak brzo když má ještě potenciál vydržet v sestavě dejme tomu další 2 roky. Inu a pak si koupím AMD protože to co nvidia předvádí v poslední době je neskutečná hereze
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:01:06
avatar
Hm, tak z obrázku z Godfall teda odvařený nejsem. Výhoda je, že to funguje na všech grafikách. Ale to je asi jediná výhoda.Kvalita obrazu je tristní, na úrovni max. DLSS 1.0, což zde bylo označeno za mazanici (no možná ne přesně tímto slovem). Proč se to u AMD chválí? Snad jedině za tu univerzálnost. Možná 2. pokus bude lepší, stejně jako DLSS 2.0.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:17:59
avatar
není to na úrovni DLSS 1.0 to říkají všichni, co to na rozdíl od vás mohli vidět v praxi, takže nelžete ...

a proč se to chválí, to je jasně řečeno v článku ... protože na rozdíl od DLSS bude FSR fungovat tam, kde je tahle technologie skutečně k něčemu a pro někoho a není to bohapustá marketingová uzavřená omezenina...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:24:10
avatar
Nelžu. Jsem o tom co píšu přesvědčen. Tudíž to není lež. Máte to nějaké pomotané. Psal jsem o výsledku z konkrétního obrázku. Ano, chválit za univerzálnost a přístup lze. Za výsledek zatím bohužel nikoli.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:42:10
avatar
výsledek si v praxi neviděl, jen z kompresí přes youtube apod. Já a mnozí další už jsme ho v praxi viděli. je to jasně lepší než DLSS 1.0 a lepší než DLSS obecně, protože to prostě může běžet i na starších slabších grafikách včetně integrovaných, tedy všude tam, kde má DLSSFSR technologie jako taková vůbec smysl ...

DLS neexistuje nikde, kde by dnes smysl mělo a nepodporuje ho v současnosti jediná karta, u které by to smysl mělo ...
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:51:22

Smysl má pro lidi, kteří si chtějí užít Ray Tracing ve 4K, i když ošulených 4K.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:54:01
avatar
pokud zapneš DLSS ve 4K tak to není 4K .... je to nesmysl. Ten RT efekt je prakticky nepostřehnutelý, za to snížení rozlišení všeho, speciálně rozlišení mnoha efektů které DLSS zvětšit neumí, je zásadní.

takže možná na mainstreamu v některých hrách to smysl mít bude, ale u karet za 15tisíc+ je to nemysl, protože ty si kupujeme pro maximální detaily ne pro hraní v "ošulených 4K" ....

DLSS/FSR bude mít pro současné hgih end grafiky smysl až za několik let, kdy jejich výkon bude mainstream/low end a přestanou pro nové hry stačit. Pak bude čas DLSS/FSR používat u karet jako RTX 3070/3080/3090 ...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:58:10

Nesouhlasím. Mám to osobně vyzkoušené na 4K OLED TV.
Hrál jsem Cyberpunk ve 4K na mobilní RTX2080 s i bez DLSS.
S DLSS to bylo parádně hratelné, bez DLSS už místy trhavé.

Kvalita přitom byla úplně stejná. Seděl jsem od TV asi půl metru.
Musel bych mít asi lupu, abych nějaký rozdíl postřehnul.

PS: Souhlasím s tím, že RT efekt je u Cyberpunk minimální, skoro žádný, ale DLSS funguje parádně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:56:52
avatar
v tom případě máš něco s očima ... a RT efekty z téí vzdálenosti nemůžeš postřehnout už vůbec ...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 14:00:03

RT efekt neřeším, tam žádný skoro není. Hodnotím celou dobu DLSS.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 14:04:17
avatar
pak máš problém s očima, když ti přijde obraz v nativním 4K stejně dobrý jako ten s DLSS ... to něco se jmenuje krátkozrakost, ve tvém věku asi normální. Prostě ostře nevidíš.

pro nás, kteří máme jen čtvrt dioptrie a brýle přesto na tyhle věci nosíme, je ten rozdíl ostrosti mezi nativním 4K a nenativním DLSS 4K jasně rozpoznatelný ...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 14:07:35

Jestli není rozdíl spíše v tom, co vidět chceme
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 15:34:10
avatar
nikoliv, je to o objektivních faktech a tom, že je někdo slepý jak patrona a přesto nenosí brýle a bude všem tvrdit, že vidí ... takových znam ...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 08:45:41
avatar
RT je obecne hroznej shit... neni to vubec real, vsichni RT tu a tamhle a vsechny textury a objekty na ktery to je zapnuty se lesknou jako psi koule... real jako svine..
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 13:37:29
avatar
Tak to rozhodně!
Ty prostě chceš vidět, že těch 1440p s DLSS vypadá stejně dobře jako 4k, tak to vidíš.
Je to takhle jednoduché :-D
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 18:53:20

Když RT efekt neřešíš, protože tak skoro žádný není, tak proč ho zapínáš ? Stačí ho nechat vypnutý a žádné DLSS nepotřebuješ .
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 22:19:35

Co třeba použít rozum? Možná by ses pak nemusel blbě ptát
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 22:53:44

Promiň Alienware, možná mi to nemyslí tak (dobře) jako tobě , nebo jsem něco přehlédl. Ale opravdu nechápu, proč to RT zapínáš, když (jak sám říkáš) tam skoro žádný rozdíl není. Tedy až na propad fps na bratru 50%.

Mohl bys mi to, jako člověku s RT a výkonnými grafikami méně zkušenému, prosím vysvětlit? Děkuji ti.
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 09:17:57

Nevím, co je tady k vysvětlování, hledáš něco někde, kde nic není.
Nikde jsem nepsal, že jsem tak CP hrál, pouze jsem napsal, že RT v té hře je celkem k ničemu, tak nechápu tvou dedukci, že jsem to nechal aktivované.

DLSS jsem využíval proto, abych hru hrál plynule na 4K TV na mobilní RTX2080.

Už je to jasnější?
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-03 11:51:16

Ano, je. Dík za vysvětlení a omlouvám se. Tvá reakce byla pod příspěvky, kde se řešil RT, tak mi nedošlo, že jsi to DLSS nezapínal kvůli RT, ale jen kvůli celkovému nedostatku výkonu.
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2021-06-01 21:24:12

A tak na co sem Ty postuješ teda ty obrázky to teda nechápu? Pokud teda tvrdíš že Kisch lže.....tak ty obrázky jsi dělal Ty ve Photoshopu a lžeš taky, nebo jsou pravé a tím pádem nemůže Kisch lhát, protože tam kvalitativní rozdíl je. Tak kdo teda z vás dvou lže?
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co a proč je lež 2021-06-01 18:55:29

To, že je člověk o něčem přesvědčen, ještě neznamená, že říká pravdu . Takže Kischovo tvrzení "Jsem o tom přesvědčen, tudíž to není lež" pravda rozhodně není .

Na druhou stranu podle Odkaz je lež vědomé uvádění nepravdy. Pokud tedy někdo říká nepravdu třeba proto, že má ruce na klávesnici rychlejší než mozek , tak to (aspoň podle definice) lež není. Jenže ona se míra (ne)vědomosti (uvádění nepravdy) těžko poznává.

Určitě by bylo lepší, kdyby DD používal vlídnější slovník. Ale na druhou stranu se mu až tak nedivím. Má k tomu webu poněkud osobnější vztah, než běžný redaktor zaměstnaný ve firmě. A pořád dokola se v diskuzích dohadovat s některými prudiči musí být o nervy. A pak to snadno odskáče i někdo v podstatě nevinný .

Jinak pokud Kisch z obrázku z Godfall s FRS na 1060-ce není odvařený, měl by si na ní zapnout DLSS a nastavit ho tak, aby karta dávala stejné FPS. A pak porovnat stejný snímek.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 19:53:36
avatar
Ano, lhaní je vědomé uvádění nepravdy. Pokud vyjádřím názor, že je FSR na daném obrázku na úrovni DLSS 1.0, tak rozhodně nelžu. Lhal bych, kdybych tvrdil opak. U DLSS tady bylo zmiňováno x-krát, že kdo nevidí hned jasný rozdíl, potřebuje očního lékaře. Na obrázku je rozdíl viditelný okamžitě a výsledek je dle mne horší než DLSS 2.0. To, že FSR funguje na všech grafikách je rozhodně hodné uznání. To jsem psal několikrát. Jako jedna z nevýhod DLSS bylo uváděno, že se musí zprovoznit pro každou hru zvlášť. No teď se ukázalo, že u AMD je to stejné a najednou už to nevýhoda není.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 01:16:06

Hele, Kirschy. Celkem chápu, že nejsi nadšený z toho, že DD používá (z našeho pohledu) zbytečně silné výrazy. Taky to nepovažuji za šťastné. Byť, jak jsem tu už psal, jeho rozladění z věčných diskusí s různými prudiči chápu. Protože na rozdíl od nás čtenářů, kterých je mnoho a do slovní přestřelky s někým se dostaneme jednou za čas, on je jeden a má toho určitě nad hlavu. Jestli jsi někdy zkusil nějakou dobu táhnout větší projekt, za který jsi měl osobní zodpovědnost a kde ses musel dohadovat s lidmi, tak možná aspoň trochu tušíš, o čem mluvím.

Zkus se vžít do DDho role a možná věci uvidíš jinak. Třeba i dospěješ k závěru, že to, že ti něco nesedne, je lepší velkoryse přejít, protože eskalace emocí zbytečně zvyšuje nasranost světa a (za)plevelí mysl i tobě.

Rozumím tomu, že ses nechal unést dojmem, protože se ti ten obrázek z 1060-ky nelíbí. Zvlášť když ho vidíš jako statický a máš možnost v klidu a detailně porovnávat na jedné půlce vykreslení při plném rozlišení a vedle interpolaci z malého rozlišení pomocí GPU s malým výkonem. Pak je vidět i to, čeho by sis ve hře možná vůbec nevšiml a co hratelnost nijak zásadně neovlivňuje. Na rozdíl od fps.

Nevím z jaké sestavy a hry máš zkušenosti s DLSS. Ale, jak jsem už psal, nemůžeš přeci srovnávat kvalitu technologie podle výsledného statického snímku, když jedna hra běží třeba na rtx3080 a druhá na plečce typu 1016.

Navíc FSR určitě nemělo žádnou podporu v NV ovladačích a kdo ví, jaká byla podpora hře. Pak se může stát, že budeš srovnávat výsledek ze hry optimálně vyladěné pro danou technologii s výsledkem implicitní implementace na cizím, mnohem slabším a v podstatě (téměř) nepodporovaném železe. A z toho soudit kvalitu technologie je poněkud bláhové.

Požadavky na zprovoznění ve hře

Nevšiml jsem si v prezentaci AMD informací nárocích na implementaci FSR do her, ani že by se muselo ladit pro každou hru zvlášť. Pokud si správně pamatuji, tak to platilo jen u DLSS 1.0, kde NV říkala, že musí na každou hru mít speciálně natrénovanou AI (snad neuronovou síť). Ve verzi 2.0 už požadavek trénování AI zmizel a přesto se kvalita obrazu (podle recenzentů) výrazně zlepšila. Bez znalosti interních informací z NV těžko říct, jestli byl ten původní požadavek na trénování jen snahou podojit partnery, nebo to byl důsledek nedotaženosti technologie.

Ale myslím, že ani verze 2.0 není z pohledu autorů her transparentní vrstvou, o kterou se nemusejí starat. I když nároky na implementaci jsou zřejmě nižší než u 1.0. Nemáte k tomu někdo nějaké informace?

Nevím jak to je s nároky na implementací do her u FRS. Hádám, že aspoň základní podpora pro AMD grafiky bude implementována do ovladačů. Ale čekal bych i nutnost nějaké minimální součinnost ze strany tvůrců her. A taky to, že výkon i kvalitu fungování FRS může být ovlivněna způsob jeho začlenění do hry. Ostatně autoři ovladačů občas dokáží o dost zvýšit výkon některé hry. Prý tím, že opraví často až elementární chyby volání grafického API, které udělají autoři her.

V nějakém rozhovoru jsem zaznamenal zmínku, že bylo FSR vyvíjeno ve spolupráci s MS a herními studii tak, aby byla jeho implementace pro autory her co nejednodušší. To by ostatně mělo být i v zájmu AMD a jeho strategie co největšího uplatnění této technologie. Tak uvidíme, jestli a jak rychle se prosadí.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 00:19:48

Nežer to tolik a dávej na vlastní syrovej úsudek. Jinak budeš jako vocas se točit v nafouknutých fabulacích. Hledáš něco, co nikdo pořádně neví a došlo jen k představení. Musíš to nejdřív vstřebat a pak hledat odpovědi. Na otázku fungování FSR si ještě počkej.

Statické obrázky proběhly i u porovnávání DLSS. Nevím zda je to fér nebo ne to psát, ale ta úroveň byla prostě lepší. Ale nesuďme předem. Podle mě FSR bude válcovat množstvím titulů a pro lowend to bude dobrá fičura.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 13:49:06
avatar
Jen bych k tomu dodal, že ty statické obrázky k DLSS máme dávno k dispozici od nezávislých recenzentů a z různých her, kdežto k FSR máme jeden obrázek z YouTube prezentace od AMD, který navíc připravovalo marketingové oddělení.
Dělat na základě něčeho takového jakékoliv soudy je velmi zdrženlivě řečeno nemoudré;-)

Mnohem hodnotnější mi přijde informace od lidí, kteří to viděli na vlastní oči při neveřejné AMD prezentaci, i když ani ta nijak moc důvěryhodná není.

Prostě dokud to nevydají a nebudou nezávislé recenze alespoň 2-3 her, tak víme kulové.
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:48:39
avatar
Tahle strategie se mi líbí. Kdo bude chtít a bude na to mít, ten si koupí novou generaci grafik.
Kdo na to mít nebude, nebo nechce, nepotřebuje upgradovat ten si prostě nechá to co má, protože za cenu lehkého rozmazání to bude vpohodě použitelné.
Škoda že takový krásný přístup nerobí i konkurence.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:49:48

Vzhledem k tomu, že jsem si "musel" minulý týden koupit 4K 32 monitor, čekám na FSR jako na smilování a zatím mě to tedy moc nepřesvědčilo.

Mám RX 6800 XT, takže jsem ještě na docela dlouhou dobu ok, ale takový ray tracing se na tom zapínat moc nevyplatí a minimálně Control vypadá s RT úplně jinak než bez něj.

Pomalu táhnoucí se porovnávací video mě tedy upřímně moc nenadchlo. Evidentně si nejsou moc jistí v kramflecích, jinak by tam dali nějakou rychlou a déle trvající akci, než líně táhnoucí se štěk.

Držím jim ale palce, kdyby to vychytali, vydělají na tom asi všichni.
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:53:59
avatar
U rychlé akce se rozlišení snáze ztratí než když se hýbeš pomalu. Za mě to ukázali správně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 13:57:42
avatar
Control je hra, která je záměrně graficky udělaná tak, aby RT v tom prostředí vynikl. Kdyby to bylo udělané normálně jak prostředí her bývají, ani by sis toho RT nevšiml, pokud by ti někdo neřekl, na co se máš koukat ...

už jenom to, že měli tu "drzost" to ukázat na GTX 1060 jasně dokazuje, že jsou si sakra jistí v kramflecích, protože tohle je ponížení NV. ta nedokázala DLSS pro své starší karty nabídnout vůbec ...

navíc ty rozdíly jsou vlastně postřehnutelné jen u pomalejších her nejlépe na statiských obrázcích, v pohybu to prakticky nepoznáš, když to není jako DLSS 1.0.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 14:22:22

Když už mi AMD tu možnost zapnout RT dala, tak bych ji také rád využil. Jenže to reálně jde jen při nižších rozlišeních, na což je té karty na druhou stranu škoda. K tomuto účelu tam má Nvida DLSS.

AMD dnes konečně trošičku předvedla alternativu ve formě FSR, která je evidentně postavená na trochu jiných základech. Ale mimo jiné by měla sloužit i k tomu, aby si mohli majitelé jejich nejnovějších karet zapnout plynule RT efekty na vyšších rozlišeních s minimální nebo alespoň snesitelnou deformací. O tom konec konců svědčí i to video ve 4K bez RT a s RT+FSR.

Jinak jsem kolegovi s GTX 1060 3GB psal, že může možná opatrně slavit. Sice to v tomto případě vypadalo dost otřesně, ale na 24 monitoru to možná bude ok.

A kdyby si byli tak jistí v kramflecích, neukáží jen krátké ukázky, ze kterých toho člověk moc nevyluští, ale třeba 5 minutový gameplay.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 14:19:38
avatar
AMD ti dává možnost zapnout RT čistě proto, aby o ní recenzenti neměli možnost říkat, že RT neumí.
Žádný dobrý důvod to opravdu zapínat ale není a to ani na NV kartách...

Možná tak v Mindcraftu nebo Quake 2 RTX, ale proč to zapínat jinde mi fakt uniká.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 14:46:07

Minimálně Metro Exodus a Control vypadají o poznání lépe. Ale i kdyby ne, jde tu o princip. K čemu je mi možnost zapnout RT, když je to v podstatě reálně nepoužitelné?

To, že na grafice, která je určena pro 4K hraní a stojí ranec, není možné zapnout RT efekty alespoň v rozlišení 1440p, aniž by se z toho nestal zpomalený trhaný film, je docela ostuda.

Nvidia na tom není v tomto ohledu o moc lépe, ale ta má alespoň to DLSS. A teď bude mít alternativu i AMD. Snad dostatečně kvalitní.

A dobrý důvod k tomu zapnout si to a jet s tím je - zaplatil jsem za to.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-07 15:57:52
avatar
Je Ti jasné, že tím co píšeš o tom, jak na to zapnutí RT v podstatě nemá výkon ani NV ani AMD potvrzuješ přesně to, co tu píše DD a většina rozumnějších diskutujících? ;-)

K čemu to je, když to nemůžeš zapnout na grafice za desítky tisíc, kterou sis koupil proto, že ti stará grafika nezvládla hry na novém krásném 4K monitoru?
To si to vážně zapneš proto, že Ti marketing tvrdí, že je to skvělé?
A místo abys hrál v max. detailech ve 4K, tak snížíš detaily, případně snížíš rozlišení (DLSS/FSR) jen aby jsi mohl zapnout RT? :-O
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 14:24:05
avatar
Chápu tedy dobře, že u DLSS 2.0 je jasně patrný rozdíl v obraze (viz předchozí příspěvky), ale u FSR to není prakticky poznat?
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 14:40:04

Na takový závěr si budeme muset počkat do oficiálního odhalení a vyzkoušení u nějaké hry.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hádám, že bude nVidia dost naš 2021-06-02 01:20:31

Zlepšení hratelnosti na starých a slabých kartách spoustu uživatelů potěší. Zvlášť když teď nové ani koupit nejdou. A je fajn, že to poběží i na APU, kde není výkonu nazbyt.

Ale nVidia z implementace FSR na jejich kartách určitě nadšená není, protože to sníží zájem uživatelů jejich karet o přechod na novější. Zatím je to asi moc netrápí, protože prodávají těžařům, ale po opadnutí těžební horečky to bude jiné.

Podpora cizího železa se od AMD se může jevit jako nepochopitelný tah, ale má to minimálně dvě výhody.

1) Podpora většiny používaných karet zvýší zájem vývojářů tuhle technologii implementovat.

2) Stávajícím uživatelům nVidie umožní přežít dobu nouze a uživatelsky přívětivý přístup AMD (spolu s bodem 1) může ovlivnit jejich rozhodnutí při budoucím nákupu nového železa.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 14:02:06
avatar
no, konečně to někdo pochopil správně. NV samozřejmě bude muset FSR implementovat, protože AMD bude mít jinak výhodu. NV ale přichází právě o ten hlavní cíl svého dosavadního přístupu k DLSS ...
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 01:56:01

Díky za ocenění, ale v jednom si s DD dovolím nesouhlasit . Byť jen opatrně , protože nevím, jak je FSR technicky implementováno.

Řekl bych, že pokud by NV mohla, tak se jeho využití na svých kartách bude snažit spíš blokovat. Má výrazně větší podíl na trhu a tak je v jejím zájmu i silách se snažit konkurenční řešení (za)dusit. Jednou z možností je, že by to nasazení FSR vyžadovalo podporu v ovladačích pro NV karty. Ale když má AMD ukázky z použití s kartou NV 1060, není (nejspíš) nasazení FSR na podpoře v ovladačích (moc) závislé.

Další otázka je, nakolik je FRS závislé na podpoře ze strany autorů hry. Umím si představit, že by se to možná dalo implementovat jako transparentní vrstva mezi hrou a ovladači, a mohlo by tedy být použité nezávisle na autorech hry i na ovladačích. Ale hádám, že s podporou na jedné, nebo lépe obou stranách(ve hře i v ovladačích) by se mohlo dát dosáhnout výrazně lepších výsledků.

Nemáte někdo tušení, jak tyhle věci reálně fungují?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 21:51:34

Co se týče toho zákazu FSR na NV kartách. Moc si nedokážu představit, že na NV bude v menu FSR zešedlé. To by možná mělo opačný efekt a to nepodporu ze strany NV (pro BFU třeba mínus) pokud nebude ve hře DLSS. Zbytečně by hnala vodu na mlejn AMD.
Podle mě to podporovat bude, ale urychlí do těch her alternativu DLSS, aby AMD nemělo volné pole. Otázka je, jak rychle bude stačit standardu FSR a implementace DLSS a jak velké množství her obě technologie jsou schopny zasáhnout. To ukáže čas. Jinak NV to může locknout. Počítám s tím, že ještě neměla šanci zareagovat ovladači.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 22:21:12

Základní otázka je, jak je, nebo může být FSR implementováno. A to i bez podpory za strany NV.

V menu NV ovladačů se položky FSR (šedé, nebo nešedé) dočkáme asi těžko, co ? I FreeSync se u NV nejmenuje FreeSync, ale G-Sync Compatible . NV přeci nemůže jen tak přiznat, že to, co dělala za draho, šlo udělat mnohem jednodušeji, lépe a vůči uživatelům přívětivěji. Ale pokud se dá FSR implementovat nad vrstvou ovladačů, třeba na úrovni volání služeb DirectX1x, tak s tím NV asi nic moc udělat nemůže. Ale to jen hádám, protože v psaní her a grafickém rozhraní jsem méně, než diletant.

Není tu někdo, kdo má v téhle oblasti nějakou zkušenost a mohl by se k tomu kvalifikovaně(ji) vyjádřit?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 22:39:18

V menu bylo myšleno ve hře. DLSS přeci také zapínáš a nastavuješ v nastavení hry. Proč by měla něco přiznávat. Buďto bude držet krok v implementaci a v množství her jako FSR, nebo prostě upadne DLSS do zapomnění. Bude záležet čistě na ní jaké má "konexe" a prostředky.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 01:36:03

Aha. Díky za ochytření .

Já DLSS nezapínám nikde, protože můj ryzen 2400g ho úplně moc dobře nezvládá . Ale u AMD se skoro všechno (třeba FreeSync, omezovač zbytečných fps Chill, nebo naopak Radeon Boost) nastavuje v jednotném rozhraní ovládacího panelu ovladačů. A to nejen globálně, ale i individuálně pro jednotlivé hry.

Tak mne napadá, že možná i to je ukázka přístupu AMD - snahy o univerzální, všeobecně použitelné a pro uživatele i partnery co nejjednodušší řešení.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 14:25:00
avatar
Z toho co je zatím o FSR známé to vypadá spíš na věc, kterou vývojáři přidají do hry a funguje to přes standardní API (proto to funguje i na té GTX 1060).

To, jestli pro ta použitá API volání budou mít (nebo už mají) AMD GPU/ovladače optimalizace, je věc jiná a docela bych čekal, že když to psalo AMD, tak to primárně mají optimalizované na svůj HW, kde to bude když ne rychlejší, tak alespoň efektivnější. Ale to nijak nebrání tomu, aby to fungovalo použitelně i jinde.
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Země volá aDDmina halo? už se 2021-06-01 15:42:07

Tak toto je ale docela hnus. Toto se dá přirovnat snad jen k DLSS 0,9. sice to možná pojede na více hrách ale kdo si to zapne takovou patlámomatlaninu? sebemrskač? masochista?
Samozřejmě věřím, že se to bude postupně zlepšovat, ale takhle je to odpornost hodná spíš NV DLSS kapitola 1
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 20:16:57

Nechci se Kraulunga dotknout, ale možná by měl trochu přemýšlet, než napíše takový příspěvek.

Jak jsem psal výše, porovnávat kvalitu DLSS na silné nVidia kartě s kvalitou AMD FSR na slaboučké 1060, která DLSS vůbec nepodporuje, není zrovna ukázkou přemýšlivosti. Je potřeba srovnávat porovnatelné karty a situace. Buď spustit na 1060-ce DLSS tak, aby dala stejné FPS, nebo pustit AMD FRS i NV DLSS třeba ma 2070-ce. A pak porovnávat stejný snímek obrazovky.

Nebo ještě lépe pouštět na monitor ve slepém testu střídavě obraz z obou konfigurací v reálném čase. Jsem si téměř jistý, že by (nejspíš) nikdo z těch, co se tady hádají o kvalitu obrazu, nebyl schopen poznat, z které konfigurace obraz jede.

Nemám sice zkušenost se slepými testy výstupů z her, ale mám ji ze slepých degustací vín. Třeba z asi 40 velmi zkušených borců , kteří řadu let pravidelně ochutnávají spoustu různých vín, nebyl nikdo schopen uhodnout víc, než 4 odrůdy z 12 vzorků.
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Degustace 2021-06-01 21:34:21

Mozna se na tobe projevila degustace ,, Do slepa,, pokud chces obhajovat takovy humus a napodobeninu obrazu.
Ja nekritizuji napad ten je OK a uz NV ho mela OK jen kritizuji provedeni a vysledek, stejne jako NV tak i AMD maji v prvni iteraci DLSS/FXRS patrne problem s koncovým obrazem a proto si budeme i zde muset pockat na doladeni. Nebo pokud myslis ze je ten vysledek alespon hezky, ok stojim si za svou prvotni myslenkou
Takove rozmazani neni prece zlepseni stavu a nelze to brat zcela vazne jako ,,Novy standart,,

Nic ve zlem ale toto prece umi kazda grafika jiz nekolik let ( myslim ze je to otazka spise her) nastav si mensi vykreslovaci rozliseni a dostanes vysledek jako je tady prezentovany s AMDFSXRDLSSBLABLABLA at se to jmenuje jak chce. Toto bude muset projit jeste evoluci........
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 02:00:32

Degustace "do slepoty" ? Tuhle formulaci opravdu oceňuji jako pokus o dobrý vtípek, protože černý humor mám fakt rád. Ale asi ti trochu unikla podstata, toho, co jsem psal. Jde o to, že jsi ve svém odsuzujícím vyjádření srovnával zcela nesrovnatelné.

Chápu že pokud máš doma rtx3080, rtx3090, rx6800, nebo rx6900 a hraješ hry snímek po snímku, aby sis mohl vychutnat do posledního pixelu dokonalost obrazu, tak se ti ten statický obrázek z 1060 s FSR nelíbí. Ale pokud bys měl 1060-ku která jede v průměru 27fps a v náročnějších scénách padá na animaci s rychlostí 15 fps, tak těch 41% navíc za cenu mírné neostrosti určitě oceníš. Jde jen o to, umět se na věci podívat i očima jiných lidí.

Bohužel je u nás (nejen v médiích) zvykem černobílé (a nejlépe ideologické) vidění světa a shazování jiných názorů za každou cenu. A je těžké tomu nepodléhat, protože dehonestování lidí s jiným než "správným" názorem jako nepřátel se na nás valí ze všech stran už dlouhá léta.

To je ostatně vidět i na počtu palců dolů u tohohle příspěvku .
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1920 2021-06-02 22:29:33

Původně jsem něco vtipného chtěl napsat ale ty jsi pouze trol a tak na tebe z vysoka.....
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 14:32:21
avatar
A můžu se zeptat, kde a v jakých hrách jsi FSR viděl v akci, že píšeš takové věci?

Neříkej mi, že bys byl tak hloupej a dělal soudy na základě obrázků z marketingových prezentací :-O

Pokud jde o ty obrázky z prezentace, tak tam je cca 90-100% pravděpodobnost, že vzali obrázek v jednom rozlišení a na část aplikovali v Photoshopu rozmazávací filtr s různou intenzitou.

Šance, že to jsou snímky monitoru na kterém ta hra opravdu běžela v těch dvou různých nastaveních a že se jim podařilo takhle přesně najít půlky které mají stejné nasvícení a stejnou pozici kamery, je totiž limitně blízká nule... Obzvlášť u toho, kde porovnávají různé ty nastavení a mají tam víc pruhů.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-03 13:05:50
avatar
No nevím. Podle přístupu AMD celkově bych fakt čekal, že prezentované obrázky budou reálné obrázky ze hry. Tedy pokud AMD nehraje nějakou habaďůru.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-04 20:27:30
avatar
Jo, máš pravdu, netrefil jsem se.
Já to psal ještě předtím, než jsem viděl to AMD video.
Myslel jsem, že ukazovali jen obrázky a oni ukázali přímo videa.
I tak si ale stojím za tím, že dokud to neuvidíme alespoň ve 2-3 hrách, tak je brzo dělat nějaké soudy.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-05 10:19:58
avatar
Jasně, máš pravdu. Musíme počkat na víc her. Jen aby ta prezentace nebyla best case scenario. Já taky vše vztahoval k tomu obrázku. Vím že u videa budou rozdíly pro oko méně patrné. Na druhou stranu i DLSS se hodnotilo podle statických obrázků z videa.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 15:46:25
avatar
Až bude ta technologie tak vymáklá, že to nebude poznat, tak to bude fakt bomba, do tý doby opravdu radši snížím detaily něčeho jiného, než celé obrazovky
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 17:50:12

Překlep:
AMD vybízí všechny, aby na stránkách amd.com/FSR dali typy,

Funguje to i na R 290? A i na 2x290 CF? Bylo by to fajn. Mohl bych prodat 3060 ;)
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-03 11:28:48

Tak ne, funguje to až od Polarisu.

https://diit.cz/clanek/fidelityfx-super-resolution-jiz-22-cervna-kompatibilni-od-polaris-po-pascal
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 18:10:36
avatar
Přesně tohle sem očekával.. osobně fandim AMD už roky, měl sem samy cpu i gpu od amd aji cpu mam ted od amd, momentalně mam teda kartu nvidia, ale narozdil od někoho dokažu uznat, že někdo jinej dokaže něco dělat taky správně nebo i líp...
Připomina mě to fanboysmus do extremu a zrovna takovyto typy lidi ma třeba sony , vše od sony je to nej nej spravně a xbox a ms nestoji vubec za nic v ničem
Dreip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 19:10:42

Fascinující jak tady téměř všichni vynáší soudy o nepoužitelnosti z jednoho obrázku a krátké ukázky. Neskutečný fakt
Počkejte si alespoň na nějaké srovnávací video nebo reálný test.
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 20:10:03

Jen doufam ze tam pridaji vsechny vr hry treba war thunder na plno neporadi ani 6900xt na hp g2 coz je skoda
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-04 20:36:46
avatar
Taky mám G2 a už jsem jim tam hlasoval pro VR hry.
S tím v jakém rozlišení je potřeba posílat obraz do G2 a PiMax 8KX by se to fakt hodilo.
Stejně se tam posílá vyšší rozlišení, než mají ty displeje, takže tam to zhoršení ostrosti nebude znát ani tolik jako na monitoru.
Navíc teď stejně většina z nás musí snižovat rozlišení, aby nám to naše GPU utáhly. Snad příští generace GPU bude konečně mít dost výkonu...
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 20:21:10
avatar
Ja si myslim, že FSR nepotrebuje špeciálny HW hlavne z dôvodu, že AMD varilo s tým co malo v kuchyni. Mali tam xbox a ps 5 a keďže tie sa nedajú upgradnut a budú tu pár rokov, tak jediná možnosť bola to spraviť takto. Čiže špecializovaný hw na AI upscaling by stále mohli ponúknuť v ďalšej generácii konzol.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - opravit v článku 2021-06-01 20:21:23

prosím opravit větu "NV prezentuje FSR/DLSS technologii tak, jak má skutečně pro drtivou většinu jejich potenciálních uživatelů, smysl."
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 20:52:10
avatar
Proč ? Je něco špatně ?
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mini-Anketka 2021-06-01 21:31:06

Je jasné, že jako nápad je to OK o tom se tady bavit ani nemusíme, ale ty dohady jak to teda je jestli je to dobré a špatné a kdoví kdesi cosi mně už nebaví.
Vyřešíme to jednoduše.
Podívejte se na obrázek třeba z GF, a pak dejte pod tenhle návrh palce podle toho, která ta strana je vám příjemnější (který z tech dvou vzorků by jste chtěli vidět trvale na svém monitoru) tzn pokud se vám líbí verze vlevo dejte palec hore a naopak
Na FPS není třeba hledět.....jen blbec by si koupil 1060 na rozlišení 1440 a pak si na ní ještě nastavil nejvyšší detaily
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 14:34:43
avatar
Jen blbec by usuzoval jakou kvalitu bude mít obraz ve hře s DLSS/FSR z obrázků v marketingové Youtube prezentaci ;-)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 21:33:32

Pro APU ideální fičura. Pro dedikované karty bych raději ručně stáhnul detaily, ale to je věc názoru. Jen by mě zajímalo a nedočetl jsem se, zda budou nějaké další updaty samotného FSR a ne jen rozšíření podpory do her. Prostě jestli je to finální verze, nebo budou nějaké updaty 1.1 atd.
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 23:28:39

Jen pro ty co si naivně myslí, že s DLSS budou mít stejně kvalitní obraz ve hrách... ne nebudou, je to totální nesmysl. Tyhle featury vždy zvyšují výkon na úkor kvality.
Martys1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 15:21:17
avatar
Jak to tady tak sleduji, zajímavá diskuze . Každý má tu svoji "pravdu" a názor a tak by to mělo být. Já ve FSR od AMD vidím hlavně potenciál použitelnosti pro slabší karty starší generace (AMD, NVidia), či slabší karty a APU všeobecně, či případně nastupující Intel. DLSS/FSR bude jen "nedokonalá náhrada" za nativní rozlišení a nějaká míra "rozmazanosti, nedokonalosti a nežádoucích chyb" se tam vždy najde. Asi bych rovnou nedělal závěry z pár zveřejněných obrázků a několikrát zkomprimovaných videí, nechal bych verdikt, až bude FSR zprovozněno a konkrétně bude možnost vše porovnat i třeba s DLSS 2.0. Já třeba ve hře CONTROL, jelikož jsem si chtěl také vyzkoušet full RTX efekty, s plným nastavením detailů a mám RX 6800XT a na rozlišení mého monitoru 4K s full RTX GK "nestačí na rozumná FPS - pro mě rozumná jsou FPS 50-60" (mám 60 Hz monitor), tak jsem snížil rozlišení na 2K a s porovnáním se 4K je v tomto případě min. rozdíl v kvalitě obrazu a nic "mázlého" ve hře není a FPS s full RTX jsou hned lepší. A kdo si chce případně něco dále ve hře doostřit, vylepšit, tak jsou přece možnosti jako třeba u AMD karet - AMD RI Sharpening, případně všeobecně použitelné různé filtry s ReShade atd.. Na DLSS 2.0 konkrétně názor říci nemůžu, neměl jsem možnost to osobně porovnat, ale rozdíl ze zveřejněných článků v posunu z verze 1.0 na 2.0 je jasně viditelný. Je dobré říct, že když se vždy snaží udělat jeden nebo druhý (AMD/NVIDIA) nějakou inovaci ve vztahu ke GK, tak se aspoň vždy ten druhý snaží dohnat (ať už jakýmkoliv způsobem) co ten první zavedl a snad by to pro nás koncové uživatele mělo přinést časem vždy nějakou výhodu. Je přece na každém z nás, a svobodnou volbou, zda si koupíme AMD či NVIDIA kartu .
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 11:15:26

A není to prostě jen klasický rendering v nižším rozlišení, který je upscalovaný na vyšší a prohnaný nějakým filtrem a sharpeningem? On totiž už jen takový Radeon Image Sharpening dokáže udělat divy i z neostrýho renderingu...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-02 14:44:53
avatar
Samozřejmě že je. DLSS také dělá to samé.
Jediný rozdíl proti minulosti je, že tyto technologie jsou vyvinuté přímo výrobci GPU, takže by měli podávat lepší výsledky, než to co doteď bylo k dispozici (ReShade, atd.).
Pokud někdo uvěřil marketingu, že to je něco víc, tak by se měl vrátit zpátky nohama na zem...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-03 09:23:08

Tak je to zase jinak, AMD podporovat FSR na nVidia kartách nebude

https://www.notebookcheck.com/FSR-vs-DLSS-AMD-wird-Fidelity-FX-Super-Resolution-nicht-fuer-Nvidia-GeForce-optimieren.542716.0.html
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-03 11:45:20
avatar
říkáš to špatně, podporovat to bude, ladit ne ...

AMD řeklo že to nebude ladit pro NV, že to si musí udělat NV sama, ale nebude podpoře nijak bránit ;) to je snad logické, ostatně NV vyladila CUDA, G-SYNC nebo DLSS na AMD?
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-03 23:25:20

Kluci prestante se hadat kdyz jeste nikdo presne nevi jak to opravdu vypada s tou kvalitou a muj nazor je ze nejlepsi FSR/DLSS je zadny.
Chapu ze nekdo si nemuze dovolit lepsi grafiku koupit tak tem doporucuji jit na brigadu a pc co mam si muze dovolit kazdy sem jen obycejny pracujici clovek.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-04 22:18:53
avatar
DD, příště místo mazání rovnou napiš co ti vadí, sice vím že jsem na tvém písečku, ale čekal jsem alespoň nějakou slušnou diskuzi. Příp. mi dej rovnou ban a budeš mít klid.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-05 01:03:32
avatar
co mě vadí ... FLAME, lhaní a překrucování, to mě vadí ... a vůbec to není k tématu článku.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-05 01:20:00
avatar
vy to pořád nechápete, já si nemyslím že jsem objektivní, já vím že jsem objektivní

Mě zase leží v žaludku tohle, nikdy v životě by mě nenapadlo tohle někomu napsat a nebo že to napíšeš zrovna ty. Škoda že jinou myšlenku a nebo nedejbože odlišný názor hned bereš jako nějakou urážku, flame, překrucování, atd.

Alespoň ti můžu slíbit že omezím návštěvy tvého webu raději na minimum.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-05 01:19:54
avatar
-
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 468x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1512x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1212x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1893x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1149x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1905x
Komentářů: 3