Jak výkonný je AMD Radeon RX 480?! Vysvětlení testu proti GTX 1080 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 05 June 2016
altPředstavení nové grafiky RADEON přineslo mnoho zajímavého i otázek. Máme odpovědi :).

 

 

 

 

Mnozí si všimli poměrně výrazného rozdílu mezi tím, když NVIDIA představila GTX 1080 a když AMD ukázalo Radeon RX 480. Obě akce byly živě přenášeny a obě měly početné publikum. Zatímco o představení GTX 1080 byly přítomny téměř ovace ve stoje a nadšené výkřiky v sálu, představení RX 480 bylo odměněno přinejlepším vlažným potleskem :). A to přes fakt že oba produkty byly přijaty poměrně rozdílně v diskusích. Výkon GTX 1080 nikdo nebere, ale rozhodně nestojí za pořízení vzhledem k ceně, zejména nekvalitní nereference s příplatkem je vyloženě výsměch a celkově je to navíc produkt pro maximálně horních 10%. Radeon RX 480 naproti tomu vzbudil u široké veřejnosti opodstatněně větší zájem a nadšení. Ale to se u cenově dostupného produktu s evidentně hodně zajímavým výkonem a užitnou hodnotou dalo čekat. AMD se netají, že tímto produktem chce oslovit až 85% trhu.

Jak si tedy vysvětlit ty rozdílné atmosféry přijetí v sále? Snadno. V případě AMD byly v sále přítomní profesionálové a novináři. V případě NVIDIA to byli fandové NVIDIA, které si firma speciálně vybrala a pozvala, byť je smutné, že mnozí jsou také novináři. Ale to jen tak na okraj, někteří se tomu divili, tak tohle je vysvětlení. Oba produkty jsou určitě svým způsobem zajímavé. Každopádně při představení AMD RX 480 neunikla pozornosti jedna věc.

  • Srovnání 2x RX 480 s 1x GTX 1080 v Ashes of Singularity

Jak už jsem psal v předchozí aktualitě, AMD se rozhodlo neprozradit přesný výkon nové karty, takže zůstalo jen u náznaků. Jediným reálnějším ukazatelem byl test, který AMD udělalo a to překvapivě rovnou proti GTX 1080, což rozhodně nebývá obvyklé stavět mainstream proti konkurenčnímu high endu. Ale i tohle se snažilo udělat tak říkajíc hodně zmatečně, aby nebylo možné přesně říci, že má RX 480 takový výkon.

Nicméně ve srovnání zaujal hlavně viditelný vizuální rozdíl v testovacích scénách mezi obrazem poskytující GTX 1080 a obrazem poskytující dvojice RX 480 v CrossFire. Vznikla tedy okamžitě diskuse, jak to s tím srovnáním bylo.

(vlevo se sněhem AMD 2x Radeon RX 480, vpravo bez sněhu GTX 1080)

Pokud si myslíte, že ten méně detailní bez sněhu a tedy na výkon méně náročný obraz patří AMD a srovnává to s GTX 1080 běžící ve vyšších detailech, tak jste na omylu. Je to naopak. Ta scéna s menší vizuální kvalitou bez sněhu patří GTX 1080 a ta se sněhem a tedy náročnější na výkon patří dvojici RX 480. Vtip je ale v tom, že by to tak nemělo vypadat. Testovací nastavení totiž bylo v obou případech úplně stejné a to:

Crazy Settings | 1080P | 8x MSAA | VSYNC OFF / Ashes Game Version: v1.12.19928

Jenže NVIDIA má prostě nějaký problém a nedokáže některé věci správně vykreslit. Výsledkem tak je, že GTX 1080 při stejném nastavení nevykresluje vše a tak fakticky je její výkon lepší než by měl být, pokud by vykreslovala vše, jak by měla. Bohužel opakované testy potvrzují, že to takhle prostě na NVIDIA funguje a prostě AMD ukázalo, jako to běží.

GTX 1080 tedy neměla výkonovou nevýhodu, měla vlastně výhodu menší náročnosti a tak nabídla více FPS, než by ve skutečnosti, pokud by scénu zobrazila správně se vším, měla. I tak ale nedokázala porazit dvojici RX 480, která scénu zobrazovala správně. A to není na dvě mainstreamové grafiky za 200 dolarů kus (400 celkem) proti jedné kartě za 700 dolarů, vůbec špatný výsledek.

 

  • Jak výkonný je Radeon RX 480?!

Nicméně asi se shodneme, že AMD sice tedy demonstrovalo výkon, ale asi tím nejméně „něco říkajícím“ způsobem. A nepochybně zcela schválně. AMD prostě nechce ještě prozradit, jaký výkon novinka má. AMD jen řeklo, že karta má více než 5TFLOPS výkonu, ale dle parametrů by na 5TFLOPS stačilo jádro s taktem pod 1GHz. Podle „úniků“ má ale RX 480 takt zhruba minimálně 1266MHz, což by mělo odpovídat až 5,83TFLOPS.  Dvojice v CrossFire by pak měla mít až 11,6TFLOPS, tedy o dost více než GTX 1080 s maximálně 8,23TFLOPS. Navíc pod DirectX12/API VULKAN je využití grafik obecně lepší než pod DX11, takže tahle čísla i něco znamenají.

Jinak asi nepřekvapí, že si AMD vybrala právě DX12 benchmark (byť zrovna AoS není zdaleka nejhorším případem pro NVIDIA). Je již celkem potvrzené, že NVIDIA nezvládá nástup DX12/VULKAN, protože její grafiky a architektura prostě není tak pokročilá a neumí vše tak, jak by měla. A problém je skutečně přímo v architektuře a nedá se vyřešit SW. PASCAL (GTX 1000) je na tom sice o malinko lépe než MAXWELL (GTX 900), ale v mnoha směrech nedokáže kvalitou podpory DX12 vyrovnat ani stařičkou Radeon HD 7000 sérii. DX12 her včetně užití AS bude rychle přibývat a tak GTX 1000 grafiky budou mít prostě problémy a výkonově na tom budou proti Radeon grafikám podstatně hůře než jak to v současných testech s majoritní účastí DX11 her, vypadá.

Nicméně vraťme se k tomu, jak výkonný bude Radeon RX 480?! AMD cíleně zastírá výkon a to i údajem o využití GPU. Nicméně když tedy známe nastavení, podívejme se, jak si vedou jiné grafiky v této hře. Co jsem se díval, tak v testovaném nastavení 1920x1080, Crazy Quality + 8MSAA má CrossFire zhruba 80% účinnost. Takže druhá grafika přidává cca 80% výkonu. Tedy pokud dvě Radeon RX 480 mají 62,5FPS, tak jedna by měla mít zhruba kolem 35FPS. V tomto nastavení (MSAA 8X atd.) by to tak Radeon RX 480 pasovalo někam výkonově lehce pod Radeon R9 390X 8GB a tedy zhruba na úroveň GTX 980. Nevíme pochopitelně, jaká verze byla testována, zda 4GB nebo 8GB, na jakém nastavení spotřeby karta jela s jakými takty apod. Nicméně odpovídá to zhruba čekávání kolem RX 480 s tím, že pořád nevíme, jestli je to ta nejvýkonnější verze s plným jádrem, či zda AMD nechystá ještě „v plné palbě“ a tohle je model zaměřený na efektivitu. Nicméně podobnou úroveň výkonu naznačoval i test na novém DOOMu, kdy RX 480 běhala v 2560x1440 na úrovni výkonu právě zhruba R9 390X.

Každopádně na jednoduchou a velmi krátkou 256-bit grafiku s klasickými GDDR5 s jen 238mm2 velkým GPU za oficiálních 199 dolarů = 5850 korun vč. DPH (ve 4GB verzi) je to vynikající výkon. Připočteme-li k tomu všechny ty nejnovější technologické vychytávky a spotřebu někde dost pod 150W TDP (na rozdíl od GTX 1070 se 150W má RX 480 jen 6-pin, kdežto GTX 1070 má 8-pin, takže TDP nebude stejné a obě firmy jej uvádějí zjevně různě), kdy navíc třeba právě GTX 1070 nebude rozhodně 2x výkonnější, i když je reálně běžně 2x dražší, tak není co řešit. Vše hlavní o Radeon RX 480 se dozvíme nejpozději 29.6.2016, kdy by měla být karta oficiálně uvedena na trh. Mimochodem pár dní před uvedením RX 480 se objevily první úniky výkonu chystané GTX 1060, která by měla mít údajně výkon těsně nad GTX 970, což by na RX 480 zjevně úplně nestačilo, zejména u DX12 her, kde by rozdíl byl větší. Tohle bude ještě zajímavé …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 10:53:55
avatar
Som zvedavý predal som 970 aby som mal zaplatenú jednu Rx 480 ....ak ma okuzli a bude fakt niekde okolo 980 tak s príchodom vegy mením dosku a procak a pridám ešte jednu do cf vyzera to fakt dobre
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 12:51:20
avatar
Ono toho zatim moc nevime.
Vime ze maximalni odber 1070 je 225W zatimco RX480 je 150W.
Vypoctem muzeme dovodit, ze RX v AoS testu nemohla odebirat vice nez 100W, aby byla efektivnejsi nez jedna 1080 (coz podle AMD jednoznacne byla pri min nastaveni). Otazka je jak to bude s DX11 vykonem, kde by ciste teoreticky mohl znacne pomoct jejich novy culling (primitive discart acc.) pro omezeni poctu vykreslovanych objektu a efektu.
Jiste ale je, ze u her, ktere budou pouzivat AS (coz dnes zadna nevyuziva dost dobre a vyvojari se to stale do znacne miry uci) by se mohla blizit vykonu 1070, ktera ma krome vyssich taktu velmi podobne parametry.
AS pritom bude bez pochyb masivne pouzivan na konzolich a diky low level API znovuvyuzivan i na PC.

Predpokladam, ze i spotreba bude velmi ruznoroda podle pouzite aplikace. Kazdopadne Polaris vypada velice slibne, snad jen doufam, ze pro vyssi modely bude moct pouzit AMD vyssi takty, ale vsechno nasvedcuje, ze vysoke takty nebyli pro Polaris hlavnim zamerem, takze hodnot jako ma Nvidia zrejme nedosahne. Na druhou stranu ona jich nedosahuje ani samotna Nvidia, protoze to co se podarilo nvidia na prezentaci s jejich referencni pretaktovaou grafikou se zadnemu recenzentovi nepodarilo zopakovat.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 20:54:53

TDP u 1070 je 150W. Jeden šestipin jako přídavné napájení. To je jasný limit na 150W. Stejně jako RX 480.
Comby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 08:35:41

1070 má 8pin = 150W + 75W cez PCIe = 225W napájanie.
Skutočný odber (TDP) je druhá vec.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 12:14:11

No jestly je vse pravda a 4gb verze stoji 6k a ma tak dobry vykon tak i pres to ze x let jedu zelenou popremyslim jestly nezkusit cervenou.
multi.flexi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čeština, čeština, čeština 2016-06-05 12:33:37

"Představení nové grafiky RADEON přineslo mnoho zajímavého i otázek." - jakkoliv může být zbytek dobrý, tak tato věta odrazuje od dalšího čtení.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 19:17:56
avatar
thx mr. perfect !!
Nick_Slaughter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 06:45:29

Jestli ti vadí takové banality, tak si toho na netu asi moc nepřečteš, co?
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 13:05:35
avatar
já porad dufam v toto

http://cdn.videocardz.com/1/2016/05/AMD-Radeon-R9-480-3DMark11-Performance.png
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 13:37:56
avatar
To přibližně odpovídá informacím v článku.
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tendenční 2016-06-05 18:04:37
avatar
DD, to přece nemyslíš vážně.
Když mlží ohledně výkonu nVidia, je to proto, že stojí za houby. Zato u AMD to znamená, že se nechce vychloubat.
Pokud dvě nVidia porazí jednu AMD, není to fér, protože AMD je nejvýkonnější jednočipová karta, a o to tu jde. SLI je problémové a nefunguje všude. U AMD to funguje ale obráceně, však se vydalo strategií malých jader.
Sníh u nVidie chybí zcela jistě proto, že ho nVidie prostě neumí vykreslit¨. Určitě to není proto, že to žádný výkon neubírá, a AMD ho schválně nVidii vyplo, aby to bylo očividné, a DD to mohl objevit.

DD, možná máš ve všem pravdu. Ale vidíš, jak to zní? To se nedá brát moc seriozně. Pokud už chceš tohle všechno tvrdit, chce to obohatit článek o zdroje. Jasně, je to tvůj blog či magazín, ale nesnil jsi někdy o tom, aby se z něj stal seriozní blog či magazín?
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 20:14:19

již zde DD několikrát psal že pokud u článku není uveden zdroj, je zdrojem AMD.

To co napsal je oficiální vyjádření AMD. Pokud chceš vidět článek v originálním jazyce navštiv link níže:

Odkaz

Jediné co v článku není uvedeno je to, že scény v benchmarku můžou pokaždé vypadat trochu jinak, což způsobuje přímo engine hry.

Navíc uvedené výsledky odpovídají i testům v zahraničních recenzích kde GTX 1080 ref (FE) dosáhla 60 fps ve zmíněném nastavení (rozdíl 1.3 fps, což se dá označit jako chyba měření). Test byl prováděn 3x (ten v AMD prezentaci)

oprava: test byl prováděn 10x (thx jerry_)
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 20:08:38

trosku ta opravim ...10x sa robil test a delta bola +/- 1%
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 20:21:04
avatar
No , pokud je rozdíl ceny dvojnásobný, tak ten výkon vždycky budu hodnotit různýma brýlema. Tu poloviční cenu růžovýma a tu dvojnásobnou černýma brýlema.
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 20:07:17

mysli to vazne... a je to tak.
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/4m692q/concerning_the_aots_image_quality_controversy/

Shadre pascalu to proste nevedia spravne vykreslit a potvrdili to aj game developeri, ze to nefunguje na nich spravne.
Co si myslis, ze si tieto info clovek vycuca len tak z prstu?
Ak si si este nezvykol nato ze Nvidia oj*bava a klame tak najvyssi cas sa zobudit, cim prv tym lepsie.
jankolincak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 23:37:35

je teda problem v pascale alebo v tejto hre (amd optimized) kedze zatial okrem aos nie je problem ?
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 08:56:42
avatar
kde si na to prosim prisel, ze je to amd optimized hra? (fakta, link jsou spravna odpoved na tuto otazku)

Edit: dal jsem si tu praci a nasel to za tebe:

Citace:
Does Oxide optimize specifically for any hardware?

Oxide primarily optimizes at an algorithmic level, not for any specific hardware.


Oxide predevsim optimalizuje na levelu algoritmu, ne specifickeho hardware.

www.anandtech.com/show/10067/ashes-of-the-singularity-revisited-beta/2
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 09:09:32

to mě pobavilo : ) jasně že je to optimalizované pro AMD, které se podílelo na vývoji avšak tuhle věc nikdo nepřizná.

Stejně tak používá NV ve svých prezentacích test Rise of the Tomb Raider DX12 ve kterém je NV lepší než AMD.

Vždy musíš při uvedení grafiku ukazat v tom nejlepším světle, to je snad logické ne ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 09:27:17
avatar
hra využívá standardní technologie ... není problém AMD ani tvůrců hry, že NVIDIA s tím pracovat správně neumí ....

Cílem DX12 i API VULKAN je využití standardů využití HW prostředků a to bez nutnosti (vlastně i možnosti) ladit něco přes ovladače apod.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 09:39:08

No pokud tahle teorie neladění ovladačů příjde i do praxe bude to skvělé.

Můžeš to pozorovat u Hitmana, který pod DX12 jede a co výjde další mapa(level) , tak je prý (neviděl jsem testy z poslední epizody) výkon pod DX12 stále lepší a lepší. U 2. epizody oproti 1. se to potvrdilo. Takže nějaké optimalizace se určitě dělat musí.

Až to dojde do té fáze kterou popisuješ bude to skvělé, ale dokud ty hry budou stále vycházet i pro DX11 tak se toho asi jen tak nedočkáme.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 10:22:37
avatar
Jsem rad, ze ti muj post zprijemnil den. Osvetli mi prosim na zaklade ceho mas podlozene tvrzeni, ze je to optimalizovano pro amd?

Ze to vyuziva i technologie ktere NV neumi? To je overeny fakt.

Optimalizace pro AMD = tvoje domnenka vyvracena samotnym Oxide games
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 11:51:09

stačí jen trochu hledat

Odkaz

Odkaz

Mají tam všechny hry na kterých se podíleli a je to logické když prosazují DX12 API. Dokonce mnoho z nich nabízejí ke svým grafickým kartám.

Stejně tak jako to dělála a dělá NV v poslední době s Division a předtím pokud se nemýlím Rise of the Tombraider.

Nebo snad myslíš že by ke grafikám balili hru ve které by konkurenční grafiky byly lepší ?
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 12:37:51
avatar
To je zajimave, ke koupi R9 380 series karet dostanu zdarma Ashes of singularity. Skoda ze planuji prejit rovnou na Polaris. Co tam konkretne mam vycist? Nevidim jedinou znimku, ze je to optimalizivana hra pro AMD. Prosim o citaci pokud tam neco takoveho je a ja to na mobilu prehledl.

Citace:
Nebo snad myslíš že by ke grafikám balili hru ve které by konkurenční grafiky byly lepší


Reagujes na neco jineho. Ja s tebou souhlasim, ze AMD jede na Ashes of sigularity lepe nez NV. Jenom mi dokaz ze je to AMD optimized.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 12:49:08

Nic takového u her oficiálně nenajdeš.

Nikdo přece nenapíše, hra je optimalizovaná na AMD / NV. Zhoršilo by jim to tržby.
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 13:12:34

chalan ty si pripad
ziadne specialne propierty AMD features v tych hrach niesu. Ta hra jednoducho len bezi na standartnej API platforme co je DX12. To ze AMD ku grafickej karte da hru, ktora podporuje DX12 neznamena ze tam je nieco specialne pre AMD. Aj Nvidia by kludne mohla tuto hru pribalovat ku svojim kartam...keby vedela aspon z polovice podporovat to co AMD u DX12.
Tam nie je ziadny propierty Gameworks aka Shitworks, PhysiX alebo ine sracky od Nvidie, ktore aj tak nikdy nefungovali poriadne a ludia si to vypinali ked sa to dalo.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 13:21:35

Kdo tvrdí že tam jsou nějaké speciální AMD features ? nikdo.

Gameworks byl shit, bohužel za to mohli částečně i developeři kteří byli nucení použit tuhle blackbox technologii protože je tlačil čas nebo byli prostě leniví, to už neřeším.

Momentálně jsou některé featury tuším na Githubu, kde po tomto kroku snad v budoucích hrách již nebude problém a budou více optimalizované.

Ale abychom si rozuměli. GAMEWORKS NEJSOU ŽÁDNÉ OPTIMALIZACE, NEJSOU !

polož si jednoduchou otázku, jak může být něco co zlepšuje vizuální stránku hry nazýváno optimalizaci... to prostě nejde
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 13:31:51

ficis na cracku ?

Najprv pises:
"to mě pobavilo : ) jasně že je to optimalizované pro AMD, které se podílelo na vývoji avšak tuhle věc nikdo nepřizná."

teraz pises:
"Kdo tvrdí že tam jsou nějaké speciální AMD features ? nikdo."
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 14:15:02

ty si pleteš slovo optimalizace s features. Pokud potřebuješ vysvětlení doporučuji wikipedii.
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 14:32:54

ty si tu daky miestny zabavac?
ako chces optimalizavat hru specialne len pre jedneho vyrobcu bez toho aby si tam naimplementoval specialny AMD kod/featury? Ides tu odbacat od temy lebo si zistil ze od zaciatku trepes nezmysly?
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 15:15:13

dokud nepochopíš rozdíl mezi optimalizaci a featurama tak se s tebou o ničem dále bavit nehodlám.

Jsi zaslepený tím, že si myslíš, že si firmy ke svému HW balí náhodné hry bez toho aby byli v jejich vývoji nějak zapojeni a na jejich hardwaru dané hry jely lépe než u konkurence.

AMD taky mohlo přibalit ke svým grafikám Rise of the Tombraider na kterém se taky podílelo (PureHair je jiný název pro TressFX 3.0) a neudělali to protože v té hře je jejich výkon horší vůči NV. Stejně tak NV nepřibalí Ashes ve kterém je horší oproti AMD. Chápeš to už konečně ?
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 15:38:08

1) nie, nikto sa nedivi, ze balia hry na ktorych GPU funguje lepsie ako konkurencia. Ale to nie je preto zeby tam gamedeveloperi nieco specialne implementovali len vyslovene pre AMD , ale preto, ze AMD vseobecne poraza na standardnej vsetkym pristupnej API DX12 NVidiu. Podmienky su pre oboch vyrobcov rovnocenne z pohladu hry. A ten rozdiel v low-leve APIs medzi Pascalom a polaris/vegou bude cim dalej narastat.
2) RotT ma zle implementovane DX12 features. Nepodporuje DX12 korektne. Preto vela tech reviewers testuje tuto hru uz len v DX11 ci uz na Nvidii abo AMD.
3) zacinas ma uz vycerpavat s hlupymi komentami
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 15:59:12

1, v minulé generaci mělo AMD náskok to nikdo nepopíra, momentálně je v DX12 výkonově lepší NV, minimalně do doby než příjde VEGA. Co se týče optimalizací, nemusí se jednat o implementaci něčeho přímo do hry. Co třeba optimalizace v rámci ovladačů grafik ve spolupráci s developery hry ?

2, zle implementované DX12 ? to mi vysvětli, evidentně nejsem tak velký odborník jako ty a určitě mi to vysvětlíš. Btw horší výkon mají v téhle hře AMD grafiky i pod DX11.

3, tak to se celkem snadno vyčerpáš, doufal jsem že AMD fanoušci mají větší výdrž
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 16:23:25

To su mi novinky...Nvidia ma lepsiu podporu DX12 ako AMD :O xD
Po tomto som rozmyslal ci dalej citat...ale nakoniec oplatilo sa
Ani len najnovsi Pascal nema taku podporu DX12 ako stare AMD generacie. Toboz aby sa rovnal novej GCN4.0. Nvidia nesiaha AMD v HW optimizalacii pre low-level APIs ani len na clenky.
Preboha kazdy zcitanejsi vie ze RotT funguje zle pod DX12 ..to iste plati aj pre nVidiu..aj 1080 ma horsie vysledky pod DX12 ako pod DX11 v tejto hre.
Samozrejme, ze horsi vykon maju momentalne vsetky single gpu AMD grafiky ako Nvidia 1080 v DX11.PReco? 28nm vs 16nm ; ~1GHz vs. 1,7Ghz . Ak si dokoncil zakladnu skolu tak rozdiel by si mal lahko pochopit

Odporucam ti trosku citat viac technickych clankov a nie len papat marketingove slajdy a Huangove rozpravky. Potom ludia ako ty pisu taketo nezmysly.
Tak ci onak zasluzis si medajlu za dnesne poobedne spestrenie diskusie Prajem pekny vecer.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 16:32:22

Nikde jsem nic nepsal o podpoře DX12, jen o výkonu ! to za prvé.

Teď si to sám řekl ale.. funguje zle, stejně jako v Ashes u řady GTX 900, které mají výkon pod DX11 o něco lepší než DX12 díky nefunkčním AS, ale přesto se pro benchmarky používá DX12 test, tak proč by se nemohlo použít RotT ? Ashes nemá v DX12 žádnou lepší grafiku, efekty a cokoliv co by ovlivnilo vizuální stránku hry pod DX12. Stejně tak jakákoliv dnešní DX12 hra. Tak proč se vzrušovat ?

Zatím si mě nepřesvědčil v tom, že o tom víš něco víc. Já čtu hodně, nežeru Huangové rozpravky jak tvrdíš, ale dívám se na věci vždy z obou pohledů.

A abych vyvrátil tvůj dojem že kritizuji jenom AMD. Osobně tyto karty provozuji ve 2 PC doma, stejně tak konkurenční NV karty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 16:32:58
avatar
RotT ... tam žádné DX12 nefunguje a nemá absolutně žádný přínos což a není to skutečná DX12 hra
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 16:46:12

tady je pěkný článek od developeru RotT a vysvětlení implementace DX12 právě do této hry

Odkaz

Skutečně v praxi kdy pro srovnání výkonu gpu v této hře většina redakci použije vestavěný benchmark, který jen těžko vypovídá o výkonu gpu přímo ve hře při náročnější akci.

Takže ano, můžete na internetu vidět testy u kterých je v DX12 průměrné fps nižší. Tyto testy však poukazují na vestavěný in-game benchmark.

Ve hře je situace jiná a mužu uvést příklad z praxe, kdy v DX12 mám vyšší fps při náročných scénách s několika soupeři větší fps než pod DX11 a naopak abych netvrdil jen výhody, v méně náročných scénách je naopak fps pod DX12 nižší než pod DX11. Tolik k RotT. (testováno na 960 OC, i5, 8GB RAM, Win 10).
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 18:14:52
avatar
Vraby ted si me skutecne odrovnal. Cetl si co tam pisou?

Citace:
With DirectX 12 a lot of the work is spread over many cores...

Citace:
The above advantage we feel is the most important one for Rise of the Tomb Raider...


Neboli hlavni vyhodou dx12 optimalizaci v Tomb raideru je rozlozeni cinnost na vice CPU jader.

Citace:
Another big feature, which we are also using on Xbox One, is asynchronous compute...


...asynschroni pocitani je pouze pro Xbox...

Citace:
never before seen level of control over NVIDIA SLI and AMD CrossFireX configurations


pak uz je jenom podpora sli a cf...


Sam si nam tvym linkem potvrdil, ze tam nejsou zadne optimalizace pro GPU (tedy krome sli a cf)!

Prave ses zaradil mezi hlavniho kandidata na trola roku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 18:17:50
avatar
důrazně tě upozorňuji, že pokud chceš tady diskutovat tak s fakty, zvlášť když poukazuješ na zdroje, jejichž obsah zjevně ani neznáš protože kdyby ano, tak víš že o nějakém DX12 nemůže být u Tomb Ridera ani řeč ...

DX12 je v této hře jen proto, aby mohla vyjít do W10 Xbox ... ale nefunguje tam, hra na DX12 nestaví, DX12 nemá jediný přínos v této hře a ani jej mít nemá, protože TR není DX12 hra. Pokud jej nějaká redakce používá do testu her je to špatně a je to znak špatného magazínu a špatného novináře. Ta hra se k testování DX12 vůbec nehodí ...

každopádně tě žádám, uváděj objektivní informace a pokud uvádíš nějaký zdroj, tak si alespoň přečti, co píše!
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 19:43:17

pánové já ten zdroj samozřejmě četl a proto jsem ho uvedl

součástí největších přínosů při použití DX12 je využití vícejádrových cpu a rozložení loadu na cpu tak aby bylo "rovnoměrně" neboli efektivně využito co nejvíce jader.

Lze to vidět i u testování např. nového Total War: Warhammeru v DX12 kterého se dočkáme i tady jak DD dnes okomentoval. Snad bude i cpu DX11 vs DX12 test kde se tohle potvrdí.

Pokud chcete důkaz, zde je:

RotTR 2016: Minimální FPS DX11 vs DX12Odkaz

Hitman 2016 (Odkaz

Core i7 5820K na 2.5Ghz v DX11 : 55 fps , v DX12: 72,2 fps

Warhammer cpu benchmark DX11 (Odkaz)

warhammer cpu benchmark DX12
(Odkaz)

DX12 není jen o přínosu AS přece.

Doufám že s tímto vyjádřením budete spokojeni.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 19:53:13
avatar
Souhlasim, ze dx12 ma prinos v mnoha smerech. Je pouze na vyvojarich te hry, ktere prvky se nakonec rozhodnou zakomponovat.
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 16:18:20
avatar
DD, mrzí mě tvé arogantní vyjadřování. Neumíš ani pořádně psát, to by nebylo až tak hrozné (i když máš ten magazín), kdybys nevyčítal jiným, že nerozumí ničemu. Bez toho, abys pochopil jejich argumenty.

Z tvého psaní je celkem zřejmé, co všechno, jak moc do hloubky, a hlavně jakým směrem, víš o DX12 a Vulkan. Tak občas skloň hlavu a zkus se smířit s tím, že se občas mýlíš, něco nevíš, a je to normální.

Citace:
každopádně tě žádám, uváděj objektivní informace a pokud uvádíš nějaký zdroj, tak si alespoň přečti, co píše!
A přesně proto žádný zdroj raději neuvádíš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 16:40:15
avatar
arogantní vyjadřování? Takže on napíše blbost operuje s hrou, která DX12 zjevně neumí ale já jsem arogantní ... hmm zajímavý.

Když se zmýlím nemám problém to přiznat, ale fakt, že TR nemá žádné funkční DX12 a nemá co dělat v benchmarích je objektivní fakt dokázaný už jen tím, že hra pod DX12 jede hůř než pod DX11 což je samo o sobě nesmysl pokud by tam DX12 fungovalo ;)

zdroj uvádím když je třeba a pokud ne, je to uvedeno v textu, nebo je zdroje DDWorld.cz
jankolincak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 12:13:36

okej vyriesili ste ze som sa mylil a nieje amd optimized no ale stale to je jedina hra kde je taky rozdiel takze ...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 18:40:02
avatar
btw neda se nekde vystarat jestli Vega bude mit novejsi architekturu nez Polaris nebo to bude P. s jinym memory controlerem a vice CU ?
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 20:33:28

Tak ako vravis....bude to len vacsi chip s viac CU a s inym memory controllorem.
Vega bude mat taku istu architekturu ako Polaris cize obe su postavene na GCN 4.0.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 20:42:05
avatar
no ja doufal, ze by mohla byt trochu pravdy o tech povidackach o nezname IP v9 architekture ... bo Vega je grafika na kterou chci upgradovat jen musim odolat Polaris nutkani
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 21:15:03

narazas na SOC? to sa hovorilo davnejsie ked sa este nevedelo ako to bude s polaris a vegou. Myslim ze obe pouzivaju IP v9.0.
Co mas za grafiku teraz ?
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 21:07:50
avatar
7970ghz ted mam, btw já si procházel různý slajdy a tak nějak z nich ctu, architektury jsou podle hvězd, tudíž by mohla byt Vega nova architektura, jelikož Polaris10,11 jsou GCN4

Edit: tady to chápou Odkaz stejně jak ja, tak uvidime
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-05 20:18:09

Ono, je vseobecne zname, ze v tejto hre ma nvidia problemy uz len s podanim grafiky. Vedelo sa to uz v pripade maxwellu, ktory hru nevykresloval v plnych detailoch v porovnani s AMD kartami a Pascal je len maxwell na steroidoch, doslova, profituje len z vyssich taktov a dovolil by som si tvrdit, ze takt na takt je mozno horsi ako maxwell.

K radeonom... chce to zamakat na ovladacoch, cpu-overhead´a instrukcnych sadach, pretoze HW je fakt super, len tam nieco vrze. Cisto podla teoretickeho vykonu by FURY X mala zadupat do zeme GTX 980ti a GTX 1080 by jej mala byt vyrovnanym superom, podobne by mala R9 390 zadupat gtx 970 (ono sa to aj deje, ale nie o 10%, podla teoretickeho vykonu by ten rozdiel mal byt aj o 25% vyssi).

Potencial Radeonov ukazuje dx12, ci mantle, proste... v ziadnej DX11 hre tento hw nie je naplno vyuzivany a to mi velmi vadi, pokial by to AMD s RX 480 vyriesilo a celkovo POLARIS a VEGA cipy mali tento problem odstraneny... NV. by nemala sancu.
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Smola 2016-06-06 10:02:56

Mne akurat zdochla tak divne VGA His 280x Ked pustim hru tak blika obraz, hra sice ide, ale asi po 10 s obraz zmizne definitivne, neake napady ako to spravit? Ale pokukujem, ze kupim new 480 ved vykonovo by som si polepsil a spotreba by isla dole Len aby nestala viac ako 250 ecok. Nesom ochotny dat viac za VGA + pockam si na nereferencie. Neviete kedy to pride ?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 10:22:13
avatar
to vyzerá na odpísanú kartu, mne svojho času odišla MSI GTX280, keď som zapol hru, tak zvyklo seknúť vždy a musel som ukončiť, ale ak som dal znova, tak to išlo pomerne dlho, ale občas po dlhom hraní aj tak seklo + tuším nejaké tie artefakty v obraze...ja som vyreklamoval kartu ešte v záruke, u teba to vidím na tú novú, hlavne ak by si už bol s kartou po záručnej dobe...

...maximálne skús, či ti problémy nespôsobuje ovládač grafiky, ale pochybujem...
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-09 11:58:02

vo vseobecnosti postup je (plus minus autobus) takyto:
1) aktualizovat driver a firmware (ak vyrobca poskytuje)
2) skontrolovat teploty pocas 2D aj 3D rezimu - narocnejsej hry (napr. logovat do suboru cez utilitu GPU-Z)
3) skusit pouzit iny kabel DVI/DP/HDMI, ci to robi pri vsetkych typoch kablov
4) vyskusat na inom LCD (vylucit chybu monitora)

Ak chyba stale trva, a karta je v zaruke => reklamovat.
Ak uz nie je v zaruke => "measure of last resort" t.j. nechat kartu v trube zohriat na urcitu teplotu,
navodov a postupov najdes na internete viacero od dietnych az po extremne
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 11:22:26

Jedna vec je na AMD nepochopiteľná - prečo neurobila výnimku /tento nezmysel opakuje pravidelne/ a nepustila tie karty skôr na trh ako NV ? Iste by takto dosiahla väčšie predaje, lebo tak si ľudia ktorí nesledujú HW (teda tí nezaťažení) kúpia dostupný produkt a jediný dostupný produkt je NV.
Takto si AMD nechá NV "vypáliť" rybník
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 11:26:00
avatar
ide o iné segmenty, ale pozeral som alzu teraz, GTX1080 už je na ceste, majú tam 10.6.2016, takže za pár dní cca, no zatiaľ iba tie "founders edície" ...nereferencie tam už sú vyobrazené, ale tie prídu až neskoršie...

Majú tam aj RX 480, ale ešte iba tešíme sa, takže to chvíľku potrvá ešte, aj obrázky boli vlastne render, ako normálne foto....
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 11:46:10

narozdiel od NVidie chce byt AMD naozaj pripravene a mat dostatok vyrobenych a nastockovanych kariet hned ako ohlasia predaj. Predsa len ten pocet musi byt daleko vacsi ako pri 1080. Uspechane nasledky vydania vidis na NVidii, nekvalitne PCB, problemy s ventilatorom, hluk, gpu throttling atd.....Takze je to len o zodpovednosti a pripravenosti.
Ked sa pozrieme na 1080, ktora bola ohlasena pred mesiacom a dopredaja uvedena pred pol mesiacom....realita je taka, ze ju stale nevieme dostat v nasich koncinach. Takze este sa moze kludne stat ze k 1080 sa dostanes v nasich obchodoch priblizne v ten isty cas ako RX 480.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 13:24:35

těžko si 29.6. půjdeš do obchodu u nás koupit RX 480.

Reálná dostupnost bude za +- 14 dní kolem 13.7

Stejně jako u GTX 1080 - 27.5 v USA a u nás 10.6.

easy counting
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 13:35:53
avatar
Karty budou podle výrobců dostupné i u nás v obchodech běžně první týden v červenci ...
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 15:16:22

na to jsem velice zvědavý, osobně tomu neuvěřím dokud to neuvidím na vlastní oči
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 11:56:33

Tak je to přes 20 tisíc za kartu, to AMD určitě moc rybník nevypálí
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 12:54:09

Prajem AMD úspech len neskôr je trh už presýtený aj komunikáciou "reklamou" - tak by AMD počuli zákazníci ako o prvom - prvý má tých výhod viac
Ak sa pozriete na alzu ľudia si tam kupujú stále NV karty ktorých výkon má 480 bezproblémovo zvládať - a tu mohla AMD možno zarobiť

jerry_ - verím, že AMD pripravené je - len to má vo zvyku takto neskoro uvádzať

ROG 980Ti ;) - Čas uvedenia by AMD pomohol viac /výkon 480 v porovnaní s 1080 žiaľ nevieme ale 480 ho má mať vysoký/ - navyše minulý rok malo AMD karty pre rovnaké segmenty len ich uviedlo neskôr - mimochodom teraz sa hovorí o kartách 1070,1060

Wendak - pamätáš sa na minulý rok NV "potom" trochu znížila ceny teraz sľubuje, že to je lepšie ako Titan . Pamätáš sa na ceny 980 970 ? /Tá správa o 4GB 970 prišla neskôr. ;) - aj to ju objavili až nejakí novinári/
jago [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PR na Nvidiu jak svina 2016-06-06 12:09:26
avatar
https://www.youtube.com/watch?v=mxlW9MgiFB8&feature=youtu.be toto video ma dostalo, je vydiet ze ten clovek nema o technologii GK ani paru
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 18:39:11
avatar
a takovych je vetsina, proto nvidia je tam kde je ... pomaze pusu cukrovou vodou s tvrzenim, ze to je med a vsici jim to basti teda vetsinou jen ti, co maji jednu ruku jeste v nocniku a na zadku pleny, ale snazi se byt hrozne dospeli, pac maji nvidia

btw nejlepsi stejne je, ze kdyz uz tabor zelenych proste umatujes fakty, ze to nvidia spatne vykresluje, prijde posledni argument, ktery se ovsem matovat neda .... me se to libi vic tak, jak to vykresluje nvidia
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-06 12:47:42

Celkom sa oplatí predať R9 390 a za rovnaké (ak nie ešte nižšie) peniaze kúpiť RX 280 s lepšími vlastnosťami a rovnakým výkonom.
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no uvidíme 2016-06-06 19:36:35

Jak znám AMD tak to bude ve finále slabší než to ted vypadá. Proto i nechtěj ukazat realnej výkon kterej pak nejspíše bude slabší...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 14:27:18

Já mám zase zkušenosti s konkurencí, která uvádí lživé informace přímo do specifikací karet! I kdyby se RX 480 dostala "jen" na výkon R9 390, tak za 5800Kč to bude absolutní výkonnostní trhač,navíc s luxusní spotřebou. Nemluvě o podpoře DX12.
Seldonsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 21:22:15

Sny mas koukam pekne. Cena urcite nebude 5800,- o te castce si nechej zdat dal. Kdyz 7t. tak budes rad. Jsi jen zaujaty nic vic.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 14:53:14

Jak to vidíte vy, na full HD pořídit RX 480 4GB a na vyšší rozlišení 8GB? Řekl bych, že víc jak 4GB full HD dlouho nevyužije, jestli vůbec někdy....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 15:57:30
avatar
8GB je už dnes znát a osobně bych u nové generace grafik šel do 4GB grafiky jen pokud bych hodně šetřil ... jinak 8GB+ jasná volba
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 15:57:31

počkal bych na konkurenční GTX 1060 a potom se rozhodl podle testu pokud s tím nespěcháš
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 16:41:05
avatar
to má čekat do podzimu? protože GTX 1060 hned tak nedorazí .... to by mohl pokčat už na nástupce VEGA je za rohem ;)
Seldonsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 21:18:26

A neceka se na Polaris take pekne dlouho ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-10 19:07:25
avatar
no AMD řeklo v polovině roce a bude to v polovině roce ...
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-10 21:24:35

no počkej tak na vegu se čekat oplatí ale na 1060 ne ? když už tak stejným metrem : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-10 21:59:25
avatar
??? Ehm ... je dost nepravděpodobné že by GTX 1060 nabídla lepší výkon než RX 480, že by byla lepší pod DX12 nebo že by byla výhodnější .... ale jako dobře, počkat můžeš ... ale neviděl jsem nic, ani na nejzaujatějších NVIDIA webech a zdrojích, kdo by si myslel, že GTX 1060 (na čipu GP106) bude nějaká bomba ... vypadá to tak maximálně na alternativu ... ale lepší nebude, navíc RX 480 v obou herních konzolích? Pořád se tu někdo zaklíná lepší herní podporou .... co lepšího chcete, než když stejný čip a karta je nativní a základní GPU pro který vývojáři her dělají hru?

Takže pokud chceš stejný meter, tak já neříkám, že GTX 1060 nemůže být konkurenceschopná, takže počkat? Možná ... jen jsem ale neslyšel o ničem, co by jen naznačovalo, že může být lepší než RX 480 nebo že by měla útočit na lepší poměr cena-výkon .... (ha ha ... NVIDIA tlačící na poměr cena-výkon, to už se musíme vrátit hodně let, nejméně dekádu zpět, kdy tomu tak bylo ;) )

VEGA je v jiné pozici, na rozdíl od RX 480 je VEGA high end a míří do high endu ... GTX 1070/1080 jen stojí jako high end, ale high endem není, takže minimálně VEGA šoupne ceny, které jsou u GTX 1070/1080 mírně řečeno naprosto mimo a nevýhodné pro zákazníky.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-10 22:12:53

tak nikdo neví jak na tom GTX 1060 bude, takže těžko zatím soudit. NV může cenu upravit tak aby byla konkurenceschopná, přece je v jejich zájmu aby byla
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-10 23:01:02
avatar
A čo môže, ale nemusí lebo stále nevieme priniesť GTX 1060 oproti RX 480 a naopak ?
Odpoveď je veľmi jednoduchá: presne to čo priniesla GTX 960 voči R9 285 a neskoršia 380-tka nič na tom nemenila byť boli v priemere hra od hry výkonnejšie R9-tky o cca 10% a aj ceny boli veľmi podobné.
Na ťahu je predsa AMD aby presvedčilo spotrebiteľov, ktorí fičia na nV aby upgradovali na AMD. Pokiaľ to AMD zvládne aj v spotrebe pre mňa je to jasná voľba!
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 17:43:26

Vzhledem k tomu, že už jsem střelil R9 390 i kartu v druhém PC a obě budou nahrazeny RX480, tak celkem spěchám (prodal jsem ještě rozumně, staré karty ztrácejí brutálně na hodnotě!). GTX 1060 pro mně není dobrá investice, protože Packal neumí pořádně DX12.
Seldonsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-07 21:23:30

Cena bude tak 7500,- vykon prumerny, ale hlavne, ze je to AMD. Uz tu neblij ty sve vyplody.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-08 08:44:52

Odkud máš ty informace o ceně? Ano, správně, hlavně, že je to AMD, protože chci DX12! Kolikrát to mám psát? Seš natvrdlej?
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-10 21:21:10
avatar
Tak tak počkám nato ako sa to vykryštalizuje v čase "back to school" aj tak onedlho začínajú prázdniny tzv. "uhorková sezóna" a potom sa rozhodnem medzi AMD Radeon RX480/480X vs NVIDIA GeForce GTX1060/1060Ti k VIA/Zhaoxin OctaCore 2.0GHz procesoru.
Ceny sú naozaj veľmi zaujímavé $199 za RX480 som zvedavý ako na tom bude GTX1060 keď GTX1070 začína na €469 (Odkaz).

P.S. pokiaľ mi však nedorazi OctaCore dovtedy zostanem na terajšej kombinácii 4GB GTX960...
Zed001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GPU Utilization 2016-06-07 21:23:39

Proc bylo v grafu GPU Utilization u polaris 51% ? To stale nikdo nevysvetluje :-))
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2016-06-10 19:01:56
avatar
DD jak to bude s cenou, konkurenční weby odhadujou nad 7000. To je furt slušná cena, ale už nezajímavá na néjaké uspěchané upgrade. To si ještě radi nechám to co mám. Říkal jsem si do 6 500 ok... ale přes 7000, to už neni extrakup. To už je jen rozumná volba.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-10 19:06:48
avatar
AMD cenu dalo jasně ... 199 dolarů za základní 4GB verzi ... takže to bude nějakých 5800 vč. DPH. Jenže obchodníci cítí velký zájem, takže to dají za víc, ale za pár týdnů určitě budou edice za tyhle prachy. Budou i OC edice, ty budou stát kolem 6500-7000 a pak budou 8GB vrze, které by měly stát někde 6800-7000 minimálně, takže 7500 za nějaké OC verze ...

prostě ber to, že R9 480 nahrazuje R9 380/380X cenou .... výkonem bude na úrovni R9 390-390X. spotřebou na úrovni R7 360
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 12:39:53

Po 23. je cena vo hviezdach
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 83x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 685x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 912x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3368x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1378x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1232x
Komentářů: 5