NVIDIA dokázala že RTX a zejména DLSS jsou nesmysl. Marketingový trik, který v praxi nefunguje. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 17 únor 2019
Přejít na obsah
NVIDIA dokázala že RTX a zejména DLSS jsou nesmysl. Marketingový trik, který v praxi nefunguje.
Závěr

 

 

  • Závěr

DLSS je totální ptákovina, omezení a jejich vysvětlení nedávají smysl. Vůbec to, jak funguje, je neefektivní překombinovaný nesmysl. A především zapnutí DLSS spolu s RT si logicky odporuje. A METRO EXODUS to velice prakticky ukazuje. Co má za úkol RayTracing? Udělat hru hezčí? OK, tak ho zapneme … Co udělá zapnutí DLSS? Hru udělá ošklivější, protože ji rozmaže:

(pro zvětšení klikni)

A každý, kdo říká, že DLSS zachovává kvalitu, by si měl zajít o očnímu. Hra je naprosto hnusná s DLSS, rozmazaná. Když prostě jen v tom nativní rozlišení snížíte detaily, pořád bude obraz hezčí, bez rozmazání. A ten výkon bude ve výsledku podobný.

Problém toho všeho je, že za RTX a DLSS platíme. A hodně. Platíme je v ceně RTX karet, protože kvůli nim jsou větší a dražší čipy atd. Samozřejmě NVIDIA chce zaplatit i práci na to, že hru musí své karty naučit atd. Obě technologie jsou ale k ničemu. Nejsou žádným přínosem spíše naopak a nebudou přínosem nikdy na stávající generaci určitě. Pro smysluplné větší použití realtime RayTracing nemáme dostatečně výkonná GPU a nebudeme je mít ještě mnoho generací. No a DLSS je pitomost. Kolik nažene výkonu? 30% za určitých okolností? Pokud by NVIDIA vyhodila ty RT a Tensor jednotky z čipu, a místo toho tam dala ty klasické grafické výpočetní jednotky, tak by při stejné velikosti čipu jako dnes mají TURING GPU byl ten čip klidně o těch 30% výkonnější. Všude, za všech okolností a bez nějakých ptákovin a nesmyslů kolem.

TURING architektura čipů na modelem RTX 2060/2070/2080 jsou prostě špatný, neefektivní návrh, na který připlácíme. Vůbec by mě nevadilo, kdyby existovala jen RTX 2080Ti/TITAN RTX s tím jediným GPU TU102, který by tohle měl. Jako technologický demonstrátor pro ty, kteří o tyhle věci mají zájem (podobně jako existuje TITAN V, tedy jediná VOLTA). Ale cpát to do běžných karet jako RTX 2080/2070/2060 je ztráta peněz zákazníků a ztráta času. Platíme za něco, na co ty karty nemají a marketing NVIDIA nám jednoduše slibuje něco, o čem inženýři NVIDIA ví, že je neefektivní a nemá a nemůže mít dnes kladný přínos pro uživatele. Pokud by ty karty byly levnější, tedy NVIDIA by nám neúčtovala tu implementaci a větší jádra kvůli RTX a DLSS, a tedy nová generace jakou je TURING přinášela to co přinášet má, tedy RTX 2080 stála jako GTX 1080, RTX 2070 stála jako GTX 1070 a RTX 2060 stála jako GTX 1060, pak řeknu OK. Ty technologie jsou extra, jsou k ničemu, ale jsou tam, kdyby náhodou.

V současné podobě jsou prostě jen obrovskou ztrátou času a peněz. Nejsme v pozici, že bychom měli dostatek GPU výkonu, nejsme v pozici, že bychom měli herní technologie skutečně plně využívající dostupný GPU výkon, DirectX/VULKAN. Herní engine nevyužívají ani současný potenciál a technologie GPU. A NVIDIA tohle všechno má řešit především. Ale ne, místo toho vymýšlí, jak využít výkon, který nemá. Ray tracing přitom není nic nového, všichni ví, co umí, co dokáže a všichni ví, proč se ve hrách nepoužívá. A NVIDIA to jen prakticky dokázala, že je to stále neefektivní (a nemá smysl to zapínat pro ten minimální grafický efekt s takovým výkonovým dopadem). Navíc dávno víme, jak Ray tracing využít, ví se to desítky let a používá se to v praxi běžně. Co nemáme je potřebný GPU výkon na real time použití na běžných kartách. A to NVIDIA u TURING série vůbec neřeší a nijak nevylepšuje.

  • Ray tracing je dobrá věc, ale nemáme potřebný výkon

Já si prostě přeji, aby NVIDIA přestala vymýšlet tyhle nesmysly. Místo toho se má věnovat tomu, jak udělat třeba API efektivnější, funkčnější a dokopat vývojáře her konečně plně využívat výkonu a možností samotných GPU. A to pro všechny, ne, jen za určitých okolností a jen pro někoho.

Především by bylo fajn, kdyby NVIDIA začala říkat pravdu. Přestala potírat jakoukoliv oprávněnou kritiku (včetně této) za to, že říká objektivně věci jak jsou. Nemám žádný zájem na tom nějak "pomlouvat" NVIDIA, mám zájem na tom, aby měla produkty co nejlepší za co nejvýhodnější cenu. Bohužel to někteří lidé nechápou. V tomto případě je nutné upozorňovat na fakt, že já ani nikdo jiní si nevšiml, že by třeba při představení DLSS mluvila NVIDIA o tom, že to funguje jen zřídka, za určitých podmínek a někde.

Šéf NVIDIA neříkal že „sometimes, in some cases, it works“ ale říkal jasně, že všechno funguje … „everything just works“. A ono to nefunguje. Takže jak to je? Byla to úmyslná lež nebo neúmyslná a ani šéf NVIDIA neví o čem vlastně mluví? To je tak těžké říkat pravdu, tedy je to koncept, který není úplně efektivní a dotažený?

Realitou je, že RTX funguje jen velmi sporadicky, ale naprosto neefektivně a nemá žádný smysl ji do her a na běžné herní grafiky cpát a inzerovat to jako výhodu pro zákazníky. DLSS pak prostě jen nefunguje, je to překombinovaná ptákovina, kterou nemohl do praxe prosadit inženýr, ale marketing. Současné zapnutí s RTX naprosto odporuje smyslu RayTracingu dělat hru hezčí, nemluvě o tom, že osazení klasických GPU výpočetních jednotek místo RT a TENSOR by mělo skutečný přínos výkonu bez jakýchkoliv technických komplikací a nutnosti něco komplikovat, a byl by ten přínos všude a pro všechny.

Je vážně smutné, že se vůbec musíme tomhle celém NVIDIA nesmyslu bavit. Jediným potěšujícím aspektem je, že ne všichni zákazníci/uživatelé na rychle marketingové lži skočili. Prodeje TURING grafik jsou nízké, NVIDIA hlásí výrazný propad příjmů i marží z prodejů herních grafik. Můžeme jen doufat, že RTX grafiky se nebudou za stávající ceny dobře prodávat i nadále a NVIDIA tedy bude muset zlevnit nebo uvést něco co přínosem pro nás zákazníky skutečně bude ...

Je totiž hloupost, aby hráči za RTX, DLSS a podobné nevyužitelné nesmysly dnes platili. Jako uživatel jsem ochotný zaplatit 20tisíc za kartu, ale nechci tam zbytečnosti jako nevyužitelný RTX na který nemá a mít nebude ještě několik generací běžný GPU ve hrách dostatek výkonu a nechci tam ani rozmazávací DLSS (není to nativní rozlišení). Chci tam místo toho třeba více paměti a nejlépe více klasického či výpočetního výkonu, nebo menší čip s lepší efektivitou apod. Co potřebujeme je více „klasického“ GPU výkonu, více paměti, širší sběrnici atd. A několik dalších generací se na těchto požadavcích nic nezmění. Real time Raytracing ve hrách a nesmyslné DLSS je to poslední co dnes potřebujeme, natož za to platit ty obrovské peníze.

… alespoň však vidíte, co je výhodnější z hlediska podnikání. Místo skutečných přínosných efektivních novinek pro všechny, vyspělejších technologií výroby čipů či lepších pamětí, je výnosnější z hlediska prodeje grafik investovat peníze do marketingu. Marketing just works …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 20:28:00
avatar
Stálo to prachů.. A vracet se nešlo.
Stealth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jj 2019-02-17 21:42:31

Souhlasím vymysleli si něco co je totální sračka :-) Ale co už se zpackanou kartou :-(
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 21:57:34
avatar
zpackané nejsou, jen předražené za něco co je zbytečné a neefektivní a musíme za to platit ... kdyby NVIDIA účtovala za ty karty to co za GTX 1000 sérii nikdo by neřekl ani popel ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 21:56:52
avatar
ano, to bude vysvětlení ...
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 21:17:38
avatar
Nevím, nevybavuji si, že by někdy NV udělala nějakou novou super technologii, která by byla pro uživatele užitečná, aniž by za to chtěla těžce zaplatit. Tohle je jen další případ s bonusovým hardware k tomu.
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 21:52:47

Ehm v metru rtx dělá global ilumination. To znamená, že po jeho zapnutí se stará o veškeré osvětlení slunce, měsíce atd. Proto jsou některé scény tmavé, protože světelný zdroj je malý. Chtělo by to trošku problematiku nastudovat, než se vrhneš na takovej článek.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 21:57:46
avatar
hele tohle tvoje trollování ....

článku jasně píší, že v Metro se RTX stará o osvětlení, nicméně i tak tvoří velmi malou část scény, kdy přínos je prakticky neviditelný a nerozeznatelný (až na momenty kdy je to moc tmavé, nebo na částech objektů chybí) proti běžnému systému osvětlení a navíc to s RTX nevypadá tak dobře. přesto je tam 50% hit na výkon, a těžko s tím prakticky žádným viditelným rozdílem a přínosem prohlásit Ray tracing s tím výkonovým dopadem za přínos a efektivní využití výkonu GPU ... o tom je článek.

chtělo by si to ten článek přečíst než se vrhneš zase trollovat do diskuse ...
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 22:03:52

Četl jsem jej podrobně včetně videí. A kromě toho, že se v něm klasicky opakuješ stále dokola. Tak realita je že v metru jednoduše nahrazuje celé global ilumination,

Takže to vypadá, reálně, to zda se ti to libí nebo ne asi není pro ostatní hráče příliš podtsatný. Pokud je někdo ochoten obětovat výkonost, tak si to zapne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 22:23:06
avatar
Jinými slovy dělá nasvícení scény, tedy přesně to co píši, tedy poměrně malou část toho, co grafika celkově v dané scéně renderuje ...

problém je že to žádný přínos nemá, rozdíl je v praxi takový, že to buď není vidět, nebo to vypadá hůře s 50% negativním výkonovým dopadem na FPS, takže proč se o tom vůbec bavit, proč to do hry cpát? proč radši neudělat GPU výkonnější s více jednotkami než tam cpát RT a proč neudělat hru skutečně hezčí a toho GPU výkonu skutečně využívat ... Real time RayTracing je něco tak neefektivního něco na co bychom potřebovali 10x výkonnější GPU než dnes máme ... takže bychom se o tom prostě neměli vůbec bavit a už vůbec by za to hráči neměli platit.
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 22:57:34

Ono je spíše otázka zda má smysl se zabívat implementací pro hry, které už jsou dávno ve vývoji. Je to opravdu technologie budoucnosti, ale ne nutně protože by výkonu nebylo přimo dostatek, ale tím, že hry se dělají 4 roky a když s hrou plně se orientující na raytracing začne někdo dnes tak vyjde stejně až při příští generaci karet.

Pozitivní je to, že se tyhle možnosti ukazují v dostupných nástrojích už dnes

1600*900 70fps na 2080.
Můj příklad z UNITY:
https://ibb.co/LtpF0x3
https://ibb.co/c27Hydb
veškeré světlo je uděláno raytracingem. není použit žádný firefly filter, takže mlha je "zrnitá".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 23:17:35
avatar
nemá smysl se tím zabývat vůbec, protože je to neefektivní, nemáme dostatečně výkonná GPU .... RTX řeší jen malou část problému RT ...

Ray tracing do her je prostě zbytečný a není přínosem dnes ... zejména když za něj musíš extra platit a zvětšovat kvůli němu jádra ačkoliv bys to zvětšení mohl využít pro vyšší výko samotného GPU, který by byl kuprospěchu všude ...

Jak říkám:

Citace:
TURING architektura čipů na modelem RTX 2060/2070/2080 jsou prostě špatný, neefektivní návrh, na který připlácíme. Vůbec by mě nevadilo, kdyby existovala jen RTX 2080Ti/TITAN RTX s tím jediným GPU TU102, který by tohle měl. Jako technologický demonstrátor pro ty, kteří o tyhle věci mají zájem (podobně jako existuje TITAN V, tedy jediná VOLTA). Ale cpát to do běžných karet jako RTX 2080/2070/2060 je ztráta peněz zákazníků a ztráta času. Platíme za něco, na co ty karty nemají a marketing NVIDIA nám jednoduše slibuje něco, o čem inženýři NVIDIA ví, že je neefektivní a nemá a nemůže mít dnes kladný přínos pro uživatele. Pokud by ty karty byly levnější, tedy NVIDIA by nám neúčtovala tu implementaci a větší jádra kvůli RTX a DLSS, a tedy nová generace jakou je TURING přinášela to co přinášet má, tedy RTX 2080 stála jako GTX 1080, RTX 2070 stála jako GTX 1070 a RTX 2060 stála jako GTX 1060, pak řeknu OK. Ty technologie jsou extra, jsou k ničemu, ale jsou tam, kdyby náhodou.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 01:02:01

Ray Tracing už také funguje na Unreal Engine 4.22
první -dx12 hry pod UE4 budou zajímavé
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 01:16:58
avatar
je fungovat a fungovat, když místo 50 FPS má 25FPS tak k čemu to je ...

Ray Tracing aneb Microsoft DirectX RayTracing je standard, který je v rámci rozšířeného DX12 samozřejmě podporovaný i AMD i Intelem i NVIDIA .... počítá se s jeho využitím. potíž je prostě neefektivita RT jako takového ...
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 12:22:58

"je fungovat a fungovat, když místo 50 FPS má 25FPS tak k čemu to je ..."



Ale stejně funguje i vzpomínaná tesselace. Uřízne 25% výkonu a výsledkem jsou oblejší hrany na stěnách a vyhlazenější povrch některých materiálů? Takže dopad na vizuál taky v jednotkách procent, ale výkonostní propad v desítkách procent.

Konzole tesselaci proto nepoužívají.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 13:11:15

přesně tak tohle je přesně argument proč tu RT tlačit!!!!

teselace byla taky šíleně dopředu podporovaná na Ati kartách a dokonce pomocí HW a Ati se to nikdy nepodařilo protlačit.... (jasně nebyl na to výkon ale i tak to tam bylo)

až kdyz vyšlo Crysis2 kde si Crytec udělal jméno tak všichni žasli co to dokáže, jak najednou koleje v blátě vypadali jako koleje a ne jako placka... atd...

Podstata problému je že Nvidie to udělala jen jako Nvidia only.... už to nezavřeli sice na SW bázi ale šli o další level dal a udělali si svůj HW místo aby se domluvili na nějakém standardu se všemi, Nvidie nikoho neoslovila a prostě s tím vyšli ven.....

jak už tu několikrát DD psal je to o přístupu firem... Nvidie dělá jen věci na oko otevřené a chce si je nechat pro sebe, nechce dělat standardy a věci pro všechny, chce to mít uzavřeé pro sebe aby jim tekli prachy....

jasnej příklad je Cuda nebo G sync, až když jim klesli prodeje a nebo je konkurence převálcovala tak to najednou mění...

tenhle přístup se mi nelíbí a tady je to stejné....

Nvidia nehledá cesty pro standardy tak aby se to rychle rozšířilo ale hledá kde vydojit, každopádně je to jediný standard který nějak funguje a který jde nějak používat !!!!


NIKDO a DD ještě jednou pro tebe NIKDO jiný se o to ani nepokusil... není to přínos pro tebe jako hráče ale je to přínos pro malé vývojáře a malé teamy... vem si že to byla doména Tesla karet které stojí 200K a více tak že takhle drsně to nemůžeš odsuzovat..... Nvidie nemá nic mezi pro freelencera nebo pro malé vývojové teamy vše je šíleně drahé tak že tímhle hooodně oslovila vývojáře....


další věcí je že se jim daří podporovat a prosazovat to do Enginu a to extrémně rychle!! a tím šíleně tlačí na AMD aby se taky o něco pokusili....

a tvrdit že to je mimo je úplná hovadina... to že to vidíš jako hráč a nekoukáš na to jako třeba dizajnový studio jen ukazuje že máš šíleně omezenj pohled na věc....

Hrozně moc studii dneska přechází na herní engine a vizualizace v něm!!! tak že tohl co prostě tvrdíš je úplně scestné a nesmyslné....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 13:18:19
avatar
nepředložil si jediný argument, který by dokazoval, že to co tvrdím je zcestné a nesmyslné ... naopak mě vlastně dáváš za pravdu, že to jak to NV dělá je prostě záměrně neefektivní a nevýhodné pro uživatele ....

já nic neodsuzuji, já předkládám argumenty toho proč je to neefektivní a špatné a nevýhodné pro hráče ...
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 13:33:55

DD ale svět není jen černobílý ale je i šedý....


tedy ta karta není dobrá možná pro hráče ale je super pro živnostníka, ta technologie není dokonalá ve hrách ale je super pro arch studio v enginu atd...

to jsou prostě argumenty, které ty jakož to redaktor s velice úzkým pohledem na věc nevidíš....


šíleně tu obhajuješ univerzálnost Navi a toho jak jde na tohle a tamto použít jak je to dokonalá věc pro živnostníka a freelncera, ale sám se nedokážeš u RTX grafik odprostit od her a najít jinej smysluplnej význam ale u AMD karet ano....

víš jaké je to urychlení vizualizací když to uděláš v enginu?

tady jeste ukazky ze starého udk:
https://www.youtube.com/watch?v=eTt7AGIpV2I
https://www.youtube.com/watch?v=S2eXK025uC4

a ted si představ jak to ukazuješ s RT klientovi... to je prostě neco co za 30K stojí.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 13:52:18
avatar
můj pohled na věc je naopak velmi široký, tvůj je úzký ...

Jestli čteš mé články tak víš, že já všude píši, že ray Tracing se běžně používá a je super nicméně rád bych tě uozornil, že RTX bohužel právě tam, kde se používá, tedy v modelování apod. zatím nefunguje podpora tam není ....
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 14:21:52

Bud to nesleduješ nebo si slepý

asety dostaneš do jakékoli verze Unity a UDK, v tom se nic nemění, pokud tedy udělám model pro Arch. vizualizaci s PBR materialama mohu ho v pohode a s klidem použít v jakékoli verzi Unity i UDK a to i v nedavne RTX prview verzi UDK 4.22...

tak trochu nechápu proč říkáš že nemohu?
já z toho nechci dělat aplikaci ja z toho chci v reálném čase dostat třeba video....

RenderTime mi to ušetří třea i několik dní....

čtu tvé články a postupně si říkám, že si se asi zaměřil trochu blbě....


říkáš že nejsi proti ray tracingu ale když to nějak někdo zprovozní a není to podle tvých představ tak je to jako špatně?

Já moc dobře chápu že to Nvidie omezila jen na své GPU a je to od nich tah uplne stejný jako G sync, ale dělá stím tlak na AMD které by nemělo strkat hlavu do písku a měli by neco vymýšlet taky

Herní engine už dneska není jen pro hry ale i pro komerční účely... a kdo nedostane své technologie do enginu nemůže čekat že je vůbec někdo začne používat....

Jasně se to ukázalo u Mantle a z něho vycházejcího Vulkánu a DX12... dokud to nebylo v enginech vůbec hry nebyly a nikdo to nechtěl ani řešit.... a to se ani nzminuju o tom že do toho krásně nakráelo MS a DX12 super ficury omezilo na win10 a pouzili ho pro rozsireni win 10...

To tu ani nemluvím o tom jak se to dneska dělá a proč n DX12 i na DX12 hrách tak jak by měl nefunguje.....

Všichni dělají jen klony z DX 11,5 a prekompilovavaj to do DX12 a pak se pysni že to podporují přitom to nikdy nedelali do DX12...

tak že tu plyveš sice na marktig Nvidie a na jejich reseni ale pritom nechces uznat ze meli koule s tim vubec prijit a sam nechces uznat ze se jim dari to prosazovat do enginu

přesně takhle vyznivaji tvé články... Jak si tu byl nadseny z Mantle a ted? místo aby si byl nadseny ze tu nekdo uvadi technologii do akce a rikal ze by s tim Itel a AMD meli neco delat aby jim neujel vlak tak ses proti tomu

Moc dobre vis ze Mantle a navazna GCN archytekura hned od zacatku nebylo dokonala!!! ale to nám nevadilo dyt to bylo neco nového....

bože tohle je taky nový a nejsi schopnej uznat že to je krok správným směrem, vůbec je to první pokus!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 14:26:57
avatar
já jsem nadšený z nových technologií, ale z těch které jsou k něčemu ...

a to teď RTX není a rozhodně to není DLSS ....

mnohem více bych byl nadšený z toho, kdyby NVIDIA byla první na 7nm, kdyby RTX 2000 karty využily to zvětšení čipů k nárůstu výkonu jako takového, kdyby používaly HBM2 místo jen GDDR6 apmětí a tak dále ....

já tu na NV neplivu, ty tu pliveš na mě a na AMD atd. Já netvrdím, že Ray tracing není posun, ale upozorňuji tě na fakt, že tahle věc není novinka! RTX je jen marketing, který se to snaží prodat, ale Ray tracing se používá běžně a NVIIDA se svým RTX neodstranila hlavní důvod, proč se nepoužívá ve hrách real time - PROTOŽE JE NEEFEKTIVNÍ Z HLEDISKA NÁROKŮ NA VÝKON A NEMÁME DOSTATEČNĚ VÝKONNÁ GPU!!!!

a na tom se s uvedením RTX nic nezměnilo ...
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 15:25:09

ach jo... to je pořád dokola to je hrozný....

Mantle taky nebylo nic nového, všichni to věděli co je potřeba ale nikdo to nechtěl udělat a nejednou když s tím přišlo AMD tak to jsme byli nadšení tady že to někdo konečně vymyslel!!

ray tracing není nové to nikdo nikdy netvrdil ale přístup na to jak ho zpracovat je nový!!! Mantle byl taky přístup jak nakládat s prostředky!! to dělá Nvidia teď u té technologie taky!!!

ty tu první napíšeš že je ta technologie k ničemu, že je to plýtvání prostředky a jako první tu vyplodíš takovou blbost aniž by jsi prostě zapřemyšlel nad jiným než herním využitím

Lidi od Octane, Vray, Cycles a prostě všech vyrobcu rendererů jsou z tohodle nadšený jak to krásně zrychluje výpočty ray tracingu a ty tu vyplodíš blbost o tom že to je k ničemu že celý RTX je plýtvání prostředky

tak buď si slepej nebo už fakt netuším jak ti otevřít oči o tom že to není jen o hrách ale o tom jak to je celé uchopné....

Nvidie dokonce tohle dává jako otevřenou technologii, pokud si tedy udělá AMD podobné jednotky tak to na jejich kartách půjde taky... dokonce je to v knihovnách DX12 přidané tak že kdokoli to může začít podporovat, je to jen rozšíření o další podfunkce k DX12 ray tracingu...

a tyhle všechny informace jsou prostě veřejně dostupné můžeš si je přečíst, jasě tohle uvedli i tvůrci metra....

Jinak MS nechtěli vydávat DX13 protože to není ta změa tak velká aby bylo nutné vydávat nový DX

PS: Epic dává hezkou příručku jak můžeš ty výpočty implementovat a dokonce z toho i pochopíš proč to je revoluční přístup

PS2: ten kdo tu plivl první jsibyl ty svým TOTÁLNĚ nezaujatým článkem o tom jak je RTX nepoužitelný ted to není ve hrách žádná sláva v Rendererech jako je Vray, Octane a dalších tak je to skok jako z CPU na GPU!!
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 13:37:57

Argument je ten, že 2 velké enginy to už podporují a reálně to funguje. Psal jsem to už včera o Unity.A oba podporují klasické RT tak RT nvidie, kdy moje 1080ti dává 7 fps a 2080 70 fps. Takže "nějak" to opravdu funguje.

A Cryengine je další v pořadí, ten zatím má implementované jen stínovaní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 13:55:23
avatar
No já jsem si nevšiml, že bych psal, že Ray tracing jako takový je kravina a měl by se přestat používat ...

co píši je, že je to kravina dnes používat a cpát do her a do GPU, protože na to nemáme dost výkonné GPU a je to neefektivní ... Ray tracing je budoucnost, ale právě budoucnost

A jak píši, MS zařadil RT do podpory v rámci DX12/DX RT takže je samozřejmé, že podporován bude .... to ale nemění nic na faktu, že v současné době je to neefektivní metoda, výkonově příliš náročná na současné i budoucí GPU a proto se právě ve hrách real time nepoužívá.

Především Ray tracing není žádná novinka ;) RTX není ale dobrá cesta prostože není standardem a dostupná všude a pro všechny ...

co patří do koše je DLSS, za tím si stojím a zjevně nejsem jediný ...
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 13:55:48

přesně to tu tvrím
malý vývojář je taky vývojář....

Nvidii se daří to tlačit, ač to není v herních titulech je to v tom hlavním a tojsou Enginy, AMD je ted a radě jestli do toho šlápne nebo ne, jestli prosadí OpenCL RT nebo přijde úpně s něčím jiným, vůbec ych se nedivil kdyby se spojili s intelem a přišli s něčím takovým...

sem rád že to vidí i další....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 14:04:40
avatar
AMD nemusí protlačovat žádné Open RT .... standard pro Ray tracing existuje ... vy jste všichni jak nemocní ... Ray tracing není žádná novinka ... RTX je jen uzavřená technologie, nicméně standardem je DirectX Ray tracing, plně podporovaný AMD i Intel atd.

RTX nemá šanci stát se standardem, není ani na všech kartách NVIDIA a není v konzolích apod. AMD jako hlavní výrobce herních GPU na trhu a Intel jako největší výrobce GPU vůbec rozhodnou o tom, jak bude RT podporováno a kdy se stane běžnou věcí ....

RTX je především jen marketing nic víc ... Ray tracing tu je a funguje spoustu let a bude tu i nadále ... RTX je jen marketing NVIDIA snažící se prodat Ray tracing zákazníkům, kteří nemají potuchy o co jde ... a evidentně to funguje dívám-li se na vaše příspěvky ... jak jsem řekl v článku, je to smutné ale :

Citace:
… alespoň však vidíte, co je výhodnější z hlediska podnikání. Místo skutečných přínosných efektivních novinek pro všechny, vyspělejších technologií výroby čipů či lepších pamětí, je výnosnější z hlediska prodeje grafik investovat peníze do marketingu. Marketing just works …


pokud nebude mít podporu RTX nové GTX 1660Ti/1660/1650 karty kterých se prodá mnohonásobně více než RTX 2060/2070/2080 dohromady, tak je podpora RT ze strany herních vývojářů naprosto zbytečná dnes ... jen ztráta času a peněz, ale samozřejmě být tam může, ovšem neznám vydavatele/vývojáře, který by do toho dobrovolně investoval čas a peníze dnes, objevovat se to bude jen ve hrách, kde to NV zaplatí .... proč? protože to není efektivní dnes a nevyužije to 99% uživatelů
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 14:39:10

heh a ty ses nemocnej taky...

Nvidie prisla s tensore core specializovanýma na vypočet Ray Tracingu, jejich nevýhoda je že musí být odděleny od klasických výpočetních jednotek grafiky, nejsou obsaženy vnich a asi to bude mít dost společného s tím jak se za takt zpracovávají jednotlivé instrukce!!

Další věcí je že nemůžeš popřít že když použiješ klasické DX12 vypočty přes starou část grafiky tak seš na 10FPS ale když použiješ tensore cores tak seš na 60FPS a to je podle tebe cesta do pekel a blbá technologie?

A to se tu bavím jn o GPU renderingu kde ty RTX karty jsou podporovaný právě pro výpočet ray tracingu! prostě ten výkon se zvedne třba i o 100%!!!

pokud se podaří Nvidii tohle sjednotit se starou a novou částí a obohatit starou výpočetní část o tensore core část tak tím vypálí všem rybník....

Následě se už konečně odprosti o té ceny, tu prostě Nvidie posrala, a posrali i Markting, každopádně tu technologii mají už dlouhá éta ve vývoji na Tesla kartách!!

Mantle taky nikdo nevěřil že udělá díru do světa protože GCN nebyla na všech kartách a rozšířila se časem, a to ani nemluvím o tom že se to dělalo postupně!!!
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-23 22:35:29
avatar
Pokud by to náhodou nebylo někomu zřejmé, tak tohle je diskuze typu "Já o koze, ty o voze" :-D

V podstatě se shodnete, že pro hry je to aktuálně k ničemu, ale pak si každý melete své

Pokud bys měl pravdu s tím, že to najde uplatnění v profi sféře tam, kde už se RT dávno používá, jen tohle umožní jeho rychlejší výpočty i lidem, kteří doteď neměli dost peněz na nákup profi karet, které to dokázali počítat už dřív, tak máš pravdu současně jak ty, tak DD a já.
Ty jsi nadšenej, že se dá sehnat karta, která dokáže počítat RT už za cenu kolem 30k a mi jsme naštvaní, že NVidia prodává profi kartu pro grafické vývojáře hráčům s marketingem, který tvrdí, že lepší kartu pro hraní her pro ně ještě neudělala, což je bohapustá lež!

Je to přesně jak tu píšu v jiném komentáři. Vzali Volta jádro, určené pro profi použití, a s krásnou pohádkou o real-time RT ve hrách ho prodávají hráčům.

Ta tvoje čísla říkající, že karta bez tensor jader scénu s RT vykreslí rychlostí 7 fps a karta s těmi tensor jádry to dokáže rychlostí 70 fps vypadají dobře až do té doby než si uvědomíš kolik z té vykreslené scény je RT a kolik je zbytek, který je kreslený pořád klasickým renderingem...

Zajímalo by mě porovnání 2080Ti a Titan V. Nejsem si vůbec jistej, že existuje něco jako "speciální tensor jádra pro RT". Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se ukázalo, že to je jen marketingový kec pro RTX herní řadu a že to jsou úplně normální tensor jádra, jen použitá pro výpočet RT.

Takže jo, souhlasím. Pokud na to koukáš tak, že se dá vzít "levná herní karta" a použít namísto šíleně drahé profi karty a udělá ti super službu, tak fajn. Ale to má přesně nulový přínos pro nás hráče, pro které je určen tenhle web! Naší optikou je to extrémně předraženej šmejd, kterej nám nic nepřináší.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 23:06:27
avatar
Sem zvědav, UE mam rád.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 19:22:25

To je každýmu u prdele. Co se líbí a nelíbí, o tom rozhodují hráči. Stejně tak by se dalo argumentovat, že ve střílečce ve vakuu, nemůžou znít zvuky výbuchů, protože to není autentické. Prdlajs. Hráči chtěj zvuky výbuchů a chtěj je i ve vakuu. Hráči chtěj pěkný kontrastní obraz, a je jim u prdele, že to odporuje reálné fyzice.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-19 16:07:11
avatar
ale to prave realny vubec neni, zatahni si doma rolety a pust svetlo jen pruhem do pokoje, co uvidis, zesvetli se celej pokoj .. proc? protoze svetlo se zacne odrazet od sten, predmetu a od vzduchu se rozptylovat ... to RT jak je udelany ted ma jen jeden paprsek, nikde se dal pak poradne neodrazi, nerozplyva, proto vidis tmu a z okna svetelnej pruh, to nema co delat s realitou, RT se nepouziva prave pro tu narocnost, ze se musi odrazet dal a dal a ne jen jedno nasviceni a na to real time vykon proste neni a jeste poradne nebude, ted je opravdu lepsi kdyby byly grafiky silny, mely 16-22GB RAM a pokud by bezely na Vulcanu ci poradne na DX12 tak nebudeme chvilama vedet jestli koukame na film nebo na hru, jenze v situaci kdy vetsina her po zapnuti DX12 je mnohdy pomalejsi nez pri DX11 coz nedava absolutne zadny smysl pokud by to DX12 bylo implementovano jako DX12 jsme v paradoxnim svete, ze se nam grafika nikam poradne neposouva a misto toho se vykony karty za 30k+ priblizily konzolim kdy mazlej obraz je vlastnost
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Marketingový trik 2019-02-17 22:05:47

Jsem čekal test Titan V(Volta bez RT jader) vs Turing s RT jádry. A konstatování, že jsou RT jádra zbytečné, když (v Battlefieldu, případně testnout další hry) jecha raytracing stejně s RT jádry jako bez nich.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 23:00:07
avatar
RT jádra jsou jen specializované Tensory. Technicky není problém mít RayTracing bez RT jader.
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 22:38:20

Odkaz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ehm.. 2019-02-17 23:00:27
avatar
..trochu bych brzdil s tim nVidia hate. Pokud teda nemáš dojem, že musíš dokazovat jak moc jsi nVidia hater a AMD lover. Což, není zapotřebí, ne?

DLSS i RTX funguje, nebo snad ne?

To, že v Metru není RTX nic moc není vina RTX ale toho, že RTX je tam víceméně ve stylu doděláme dodatečně. Není to nějaký obraz toho jak má RTX vypadat naplno.

Ne nefunguje to moc dokonale, protože to co nVidia zkusila je prostě trošku moc brzo, výkon na tohle nemáme, aspoň teď ne (teoreticky by to šlo, prakticky zatím ne).

Jak bylo poznamenáno, ano RayTracing je hodně stará věc, obvykle se to používá na rendery a ne renderování her ve skutečném čase.

nVidia dokázala, že by to šlo, jen prostě trošku moc brzo. Není poprvé co se tohle stalo. AMD mělo už kdysi dávno funkční teselaci ve hrách, akorát kromě původního Serious Sama to nic nevyužilo. Pak mnohem mnohem později se z teselace stala běžná věc, když už teda výkon dospěl do fáze, kdy to fungovalo.

Mimochodem tahle AMD (tehdy ATi) teselace taky byla současně s nejvýkonějšíma kartama, shodou okolností sem ten Radeon 9800 Pro totiž měl.

DLSS je spíš takový experiment, který bohužel díky implementaci nejde moc využít. Ale ani tady bych neházel flintu do žita. Prostě se uvidí časem, nebo taky ne.

Technologický vývoj a jaká technologie uspěje v horizontu několika let v podstatě nelze odhadnout. Kdysi někdo prohlásil, že 640kb RAM je dost pro každého.

RTX karty nejsou drahé protože mají tensor jádra (žádná RTX jádra neexistují btw., jen upravené tensory), jsou drahé protože 1) si to nVidia může dovolit 2) GDDR6 vážně nejsou levné 3) ty chipy jsou fakt hodně velké.

Jediné co na RTX není moc super je, že kdyby to byly "normální GPU" tak místo tensorů by tam bylo to co obvykle a výkon by byl větší (značně).

Jenže to by pak bylo AMD úplně v loji, takže buďme rádi, že to je tak jak to je. Občas je fajn, když se nVidia odsabotuje sama.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 23:20:39
avatar
zase s tím hajterstvím ...? Já NV nehejtuji ... To není nic o tom, že bych neměl rád NVIDIA, to je o tom co NVIDIA dělá a co by dělat neměla ... Na DDWorld.cz žádný HEJT na NV nenajdete, jen oprávěnou kritiku jako na kohokoliv jiného pokud dělá pro nás zákazníky něco špatného ... jediný HEJT co najdete je HEJT některých na DDWorld.cz že si dovolí nesouhlasit s marketingovým oddělením některých výrobců ...

Citace:
Především by bylo fajn, kdyby NVIDIA začala říkat pravdu. Přestala potírat jakoukoliv oprávněnou kritiku (včetně této) za to, že říká objektivně věci jak jsou. Nemám žádný zájem na tom nějak "pomlouvat" NVIDIA, mám zájem na tom, aby měla produkty co nejlepší za co nejvýhodnější cenu. Bohužel to někteří lidé nechápou. V tomto případě je nutné upozorňovat na fakt, že já ani nikdo jiní si nevšiml, že by třeba při představení DLSS mluvila NVIDIA o tom, že to funguje jen zřídka, za určitých podmínek a někde.

Šéf NVIDIA neříkal že „sometimes, in some cases, it works“ ale říkal jasně, že všechno funguje … „everything just works“. A ono to nefunguje. Takže jak to je? Byla to úmyslná lež nebo neúmyslná a ani šéf NVIDIA neví o čem vlastně mluví? To je tak těžké říkat pravdu, tedy je to koncept, který není úplně efektivní a dotažený?



jenže můj článek je hlavně napsaný v tom smyslu:

Citace:
Realitou je, že RTX funguje jen velmi sporadicky, ale naprosto neefektivně a nemá žádný smysl ji do her a na běžné herní grafiky cpát a inzerovat to jako výhodu pro zákazníky. DLSS pak prostě jen nefunguje, je to překombinovaná ptákovina, kterou nemohl do praxe prosadit inženýr, ale marketing. Současné zapnutí s RTX naprosto odporuje smyslu RayTracingu dělat hru hezčí, nemluvě o tom, že osazení klasických GPU výpočetních jednotek místo RT a TENSOR by mělo skutečný přínos výkonu bez jakýchkoliv technických komplikací a nutnosti něco komplikovat, a byl by ten přínos všude a pro všechny.



mě opravdu nevadí Ray tracing, to je budoucnost, ale právě že budoucnost nemáme na to dost výkonná GPU je to neefektivní a tedy zbytečné dnes používat ... DLSS je ale blbost a za tím si stojím, výsledek je stejný, jako poskytuje všeobecně dostupná technologie ... neexistuje sebemenší dobrý důvod, proč by DLSS mělo vůbec existovat ... je tu efektivnější a univerzálně fungující technologie řešící to samé ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 03:58:41
avatar
To co píšeš, tedy že je ošklivé očerňovat snahu NVidie o posun herní grafiky, by bylo na místě, pokud by o nějakou snahu šlo.

Problém je v tom, že tady vůbec nejde o to, že by NVidie roky makala na novém typu GPU pro hry a technologiích, které to nové GPU využijí a stalo se jim, že předběhli dobu, jako se to stalo ATI s teselací.

Tady jde o to, že NVidie nasypala miliardy dolarů do vývoje Volta jádra a z nějakého důvodu se rozhodla, že když může AMD prodávat profi GPU určené pro datová centra hráčům (VEGA), tak že oni to udělají taky. Ale na rozdíl od AMD, oni mají tak věrné fanoušky, že při správném nakrmení marketingovými nesmysly jim to lidi sežerou i s navijákem a na rozdíl od AMD, kterému tahle strategie příliš nevyšla, to bude strategie úspěšná.

A tak u NVidie jejich nejlepší marketingové mozky dumali, až je napadlo, jak ty části jádra Volta, které nejdou pro hry normálně využít, hráčům prodat. A takhle světlo světa spatřily technologie RTX a DLSS.

Nutno říct, že U AMD to takhle trochu zkoušeli taky. Taky bylo ohlášeno pár technologií, které VEGA měla mít a které měli posunout hry, ale které se "nikdy nepodařilo zprovoznit". Ale rozhodně na tom nepostavili s obrovskou pompou prodejní kampaň!
A navíc AMD si tuhle cestu prodeje profi GPU hráčům ani tak nevybralo, jako že jinou nemá, protože zkrátka nemá na vývoj dvou velkých výkonných GPU...

Jediná zajímavá technologie od NVidie za poslední roky, která měla potenciál přinést opravdu hodně je z mého pohledu "Simultaneous Multi-Projection". Tohle slibovalo, že bude stačit vyrenderovat scénu jen jednou a pak vykreslit s malými nároky na výkon až 16 různých pohledů na tu samou vyrenderovanou scénu, z různých pohledů. Tedy něco, co by mělo snížit výkonové nároky VR a multimonitor hraní a navíc v případě multimonitor hraní to ještě výrazně zvednout kvalitu a realitu zobrazené scény.
Nevím, jak tohle dopadlo, jestli se to používá. Ale z toho, že to nevím i přes to, že herní scénu a především VR a multimonitor hraní celkem sleduju, se dá usuzovat, že se o tom nikde nepíše/nemluví a tedy to nikdo nepoužívá.
Pokud jsem tedy něco neminul a tohle je případ toho, když vývojář GPU udělá něco pro posun renderování her na GPU a nevyjde to, tak i přes to je to na malý potlesk a uznalé pokývání za projevenou snahu.

Bohužel RTX grafiky rozhodně nejsou ze stejného pytle jako ATI teselace a NVidia SMP popsané výše. RTX grafiky jsou jen marketingová snůžka lží určená k prodeji GPU, jehož 2/3 nejsou využitelné pro hraní her, hráčům počítačových her.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 13:21:51

jak píšeš tahle technologie nní určená do koše....
Nvidii se povedlo to nacpat do nginu a vyrobci enginu v tom vydí potenciál jak je prodat dál....

jde o to že už dlouhá léta studia která se živí dizajnem nbo která se živí lhkýma animacema hledají něco jak urychlit pipe-line a jak zkrátit RT a tohle je jedna z cest....

A přesně jak píšeš o AMD, AMD nemá na výběr a ty profi grafiky musej prodávat i jako herní a tady Nvidia najednou kouká že jí někdo loupe perníček... a tak to tam přesně švihla...

živnostník si v pohodě těch 30K a vice dá do nákladů a je v pohodě a Nvidia fanda to překousne a má super tom HW... živnostník nikdy nebude kupovat tesla kartu a už vůbecne tesla server se 4 kartama... jedna je za 200K a prostě 1 milion si na to opravdu neuštří ale 60K ještě ano a ušetří hodiny na každém projektu a stihne jich víc...

přesně sem mi ta karta dává jasnej smysl, tom hráčům moc ne
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 20:56:47
avatar
Nelíbí se mi jak absolutně překrucuješ, co jsem napsal!

Nenapsal jsem nic takového, jako že to není technologie do koše. Naopak, přesně tam nejspíš skončí. Dokonce si nejsem ani jistej, že jsem ochotnej o tom uvažovat jako o technologii.
Ano, NVidii se to podařilo nacpat do jednoho nebo dvou enginů, ale nacpali to tam silou svých $, rozhodně nevěřím tomu, že by to tam nějaký herní vývojář dal dobrovolně sám.
Tohle není žádná technologie, kterou vymysleli vývojáři NV, aby vylepšili hry. Tohle je produkt marketingového oddělení NV, cíleně zplozený za účelem prodání GPU nevhodného pro hraní her, hráčům. Nic víc, nic míň.

Dále netuším, o jakém loupání perníčku tu píšeš. NVidie už roky má karty přesně pro skupinu zákazníků, která nemá peníze na nákup profi karty a přesto mají pro profi kartu využití. Tyto karty se již léta jmenují Titan a jsou ze stejné sorty jako nový Radeon VII. Tedy profi karta pro chudé podnikatele/živnostníky/tvůrce obsahu, na které jdou velmi dobře hrát i hry.

To ale nemá s RTX kartami společného nic, kromě podobného GPU jádra. Marketingově jde o naprosto rozdílné produkty, kdy RTX2060/2070/2080/2080Ti jsou prezentovány jako čistě herní karty přinášející úžasné nové "technologie" pro hráče. To, že je to lež a v podstatě loupež za bílého dne vidí každý nezaujatý pozorovatel, který sleduje vývoj GPU HW alespoň několik let zpátky.

Ale jak píše DD, tuhle snůšku lží zbaštilo i s navijákem velké množství lidí, kteří hlavu moc nepoužívají a věří tomu, co jim marketing NV nabulíkuje:-(

Prodeje těch karet jsou naštěstí nízké a rád bych si myslel, že to je tím, že větší část lidí mozek používá a NVidii na tuhle blamáž neskočila. Bojím se ale, že to tak není a je opravdu smutně velké množství lidí, kteří věří, že RTX a DLSS jsou opravdu technologie, které něco přináší. Bojím se, že ty prodeje jednoduše drží dole více než inteligence nakupujících, (ne)ochota těch nakupujících platit ty neuvěřitelné ceny za karty "nové" generace, které kromě podpory DX12 (konečně!) nic nového nepřináší.
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 21:13:57

Ty seš vážně moula k pohledání.

Kolik jsi toho na GPU vytvořil, že mluvíš jak vědma a přesně říkáš co je na nic a o ne a co by chudí výbojáři měli používat? Moment odpovím si sám vytvořil jsi hovno jen blbě kecáš.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 21:15:08
avatar
ne, to jsi ty ... lžeš překrucuješ a ignoruješ ... to ti jde.

Poslední upozornění, následovat bude BAN ...

// tak nic, tohle chování tolerovat nebudu sbohem-
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 21:25:35
avatar
Na GPU jsem nevytvořil nic, nejsem vývojář HW.
Vytvářím a spravuju jiné věci v IT. A protože nejen sám vytvářím, ale především pomáhám jiným lidem vytvářet užitečný SW, tak si vždycky dvakrát rozmyslím, než něco odsoudím.
Nicméně díky tomu že se podílím na vytváření něčeho užitečného, tak mě pobuřuje, když vidím někoho vynášet do nebe marketingové lži, sloužící jen k oblbnutí nás, zákazníků.
Naše firma, stejně jako ostatní firmy, má marketingové oddělení a stejně jako to od AMD, i to naše občas vyprodukuje něco, s čím rozhodně nesouhlasím. Ale nikdy to není tak blatantní lež, jako to co produkuje marketing NV, vždy to má alespoň nějaký pravdivý/skutečný základ...
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 14:17:47

To je nesmysl, RT nedělá kvůli hrám , ale kvůli profi segmentu a naprosto podcenili, jaký to bude mít vliv na herní karty.
Nvidia totiž nikdy neuměl zavést novou technologii, vždycky jen vylepšila (a to ví jestli) ty cizí, už zavedené.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 17:58:05
avatar
Víceméně to co Blizzard dělal celou svojí existenci. Taky to nikomu moc neva.

RT je jejich vlastní nápad, zkusit naroubovat real time RT na normální herní grafiku pokud vím nikdo kromě nich nezkusil.

A funguje to, jen pomalu a nejsou hry co by na tom byly postavené.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-20 13:51:35

johny.mnemonic: dobre napisane, suhlasim
konecne prispevok, ktory ma hlavu a pätu a nemiesa hrusky s jablkami
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-17 23:54:04
avatar
Mě se strašně líbí, že vždy nějaký NVzelenáč, musí obhajovat nesmysl za každou cenu. Pokud jsou zachyceny statické snímky s RTX on, tak si pomalu musím vzít lupu abych viděl rozdíl. Pokud je na statickém snímku zachycena situace s DLSS on, tak si jdu také pro brýle, protože mám pocit, že se mi zrak zhoršil minimálně o dvě dioptrie. To se určitě hráčům moc líbí, jak tady jeden přispěvatel podotknul. To se může líbit hráčům s pěti dioptriemi, protože ten obraz je hnusnej bez brýlí i s brýlemi. a neustálé předhazování, jak AMD něco implementovalo do svých GPU a buď se to používá, nebo ne. To je absolutně nedůležité, důležité je: Zaplatil za tyto technologie někdo o 50 % víc za GPU ? Ne nezaplatil, tak nesrovnávejte nesrovnatelný, přestaňte sem psát ty nesmysly, které nemají s realitou absolutně nic společného, rozbijte prasátko a rychle si běžte pořídit kartičky od NV, abyste mohli mít v noci vlhké sny, jak super kartu máte. Bohužel, zbydou vám pouze sny, protože praktické využití RTX a DLSS je nula, i kdyby jste tvrdili, jak je fajn mít místo osvětlené scény tmu, protože holt reálně svítí měsíc. Takže já si pořídím hru, kde budu čumět do černého monitoru a budu se ukájet, jak je fajn že mám RTX nasvícenou scénu s tmou. Tak nevím kdo je debil, ale já to nebudu. Proč je tedy na většině herních monitorů funkce "Black equalizer" ? Myslíš proto, aby jsi ve tmě viděl ještě míň ? To asi ne, viď. To popírá absolutně jakýkoliv vývoj. To jsem se zase večer rozčílil, nad lidskou blbostí a zaslepeností, kvůli náklonosti ke společnosti, která mě vlastně okrádá a já ještě u toho chrochtám blahem.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 14:57:37
avatar
Už z první věty je vidět nestranný přístup Podle mne je cílem RTX udělat hru reálnější, nikoli hezčí. Když budu stát v reálu v neosvětleném tunelu, tak uvidím prd. Tak když bude ta samá situace ve hře, mám taky vidět prd. Tedy pokud chci mít ze hry reálný dojem. To jen k těm výkřikům o černém monitoru. Samotné využití RTX pro hráče zatím nic moc, ale nejsou na světě jen hráči.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 18:03:28
avatar
Jeden problém jsou statické snímky, druhé, že někdo nevidí rozdíl.

Já ho vidim celkem no problém.

Obhajuju technologii, která rozhodně má budoucnost (i když stejně jako G-sync či PhysX, rozhodně NE v podání nVidie ).

RTX funguje, tak jak má. Že na to de facto nejsou hry není nic zvláštního. Vše co má dnes RTX není tvořeno s tím, že by to bylo pro RTX, jsou to normální DirectX hry, které to mají naroubováno dodatečně. Což je přesně ten důvod proč to není tak pěkné jak by mohlo být.

A že to nejede rychle. Ne nejede. Ani hned tak nepojede, chyba není v implementaci RT, ale v tom, že výkon prostě v téhle generaci grafik není dostatečný. Nejspíš nebude ani v příští.

DLSS má specifické využití a ono to taky využít půjde a myslím, že to využití dokonce uvidíme relativně brzo. Taky je to technologie doslova v plínkách, tak uvidíme jestli to bude průjem, nebo to vyroste.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 07:12:11

S článkom súhlasím len do istej miery. Učíte nesúhlasím s marketingom, ktorý je založený na vysokej miere populismu a vyslovene hlúpostí, ktoré by som od CEO tak veľkej spoločnosti, akou je Nvidia určite nečakal, keďže som ho až doteraz považoval za fundovaneho odborníka (it just works...). Nesúhlasím ale s pohľadom na RTX a aj DLSS. Minimálne v hre metro redux robí RTX zásadnú zmenu v atmosfére a kvalite nasvietenia. Samozrejme, v niektorých scénach je ten rozdiel väčší, v niektorých menší, ale v konečnom dôsledku je celkový výsledok ďaleko bližšie realite. Digital foundry ma k tejto problematike kvalitný materiál s dobrým popisom a určite by som prínos RTX neredukoval len na tmavšie oblasti scény. K DLSS by som sa vyjadril takto. Jedná sa podľa mňa o akúsi implementáciu checkerboard renderingu, ktorý poznáme z konzol za použitia špecifického hw na odpočítanie zvyšku pixelov. Výsledný produkt ale vyzerá tak, akoby sa len použilo nižšie rozlíšenie, čo svedčí o tom,že samotný algoritmus sa musí ešte učiť (to je vysvetlenie Nvidie) a malo by sa to vraj zlepšiť. Podľa mňa sa ale jedná o snahu kompenzovať dopad výkonu Ray tracing-u. Vlna kritiky by nemala byť smerovana na technológie ako také (aj Amd ma svoju obdobu DLSS) ale na agresívny marketing, ktorý sa nezakladál na pravde.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 07:49:11

pozeral som porovnavacie obrazky na techpowerup, kde ukazovali rozdiel medzi RTX ON a OFf, tiez high a ultra

sam autor clanku povedal, ze rozdiel je minimalny, takmer nulovy, na povrchu zasa je rozdiel vyraznejsi, ale vyzera skor akoby si len zvysil brightness hry a vyzera to dost nerealne

o DLSS sa nema cenu bavit, myslel som zo zaciatku, ze to bude fajn technologia, no po novych info je to skor tragedia
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 11:25:33

Ja som sa zameral na tuto analyzu z DF: https://www.youtube.com/watch?v=eiQv32imK2g
Dovolim si tvrdit, ze kvalite materialu sa ziadny z inych webov, az na GN asi nevyrovna.
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 11:43:31

Výborné video, dobře vysvětlil problematiku a také potom vybral příklady ukazující názorně danou věc. Skvelé. Kdo ani po shlédnutí tohoto nechápe co je global illimination, tak by se asi měl věnovat zemědělství.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 12:23:52
avatar
Když už tak , "global illumination", ty se taky raději věnuj gramatice, až pak zemědělství. Ale to nic nemění na tom, že za 50% výkonu to prostě nestojí, alespoň mě, abych se tady náhodou nedotkl někoho, kdo bez toho nemůže žít, i když bude koukat na leporelo, místo plynulého pohybu :-)
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 12:39:40

Probůh překlepnul jsem se. Jaký to zločin. Běž se věnovat mínůskám. A to jestli ti to stojí za 50% nebo ne, opravdu nikoho nezajímá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 13:10:18
avatar
no zajímat by to mělo všechny, protože je to o efektivitě ... pokud bychom měli GPU výkonu na rozdávání, bylo by to něco jiného, ale nemáme dostatečně výkonná GPU o to jde a ty tento argument ignoruješ ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 18:05:24
avatar
No není teď? Pokud teda nemáš 2x 2080 Ti v SLi a zázrakem hru co to podporuje.

Ale bude, tak přespříští generaci. Většinou je ten skok nějakých 30-50% u generací, takže tipuju, že nějaká nVidia 4080 Ti na to bude stačit no problem.

Cca roku 2022.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 08:11:48
avatar
Proč bych měl směřovat kritiku pouze na marketing, nebo technologie ? Já jsem uživatel a zajímá mě výsledek a je mi úplně jedno jaké objektivní potíže vedly k takovému výsledku, jaký obě technologie ukazují.
Pokud nejsem úplně psychicky zdráv a skočím na marketing NV a zakoupím jedinečnou kartu ze série RTX, jen trochu víc předraženou, chci dostat slibované zlepšení zážitku ve hře. Pokud se nedostaví, tak je mi úplně putna, proč se nedostavil.
Takže čekat na něco, až se něco naučí a já budu mít normální obraz ? Ona mi snad prodala NV kartu a řekla mi, až ta karta to bude umět, tak nám teprve pošli peníze ? Ne ! Takže čekat na nic nechci.
Pokud jak tvrdíš RTX na jedné straně zlepšilo v určitých scénách kvalitu nasvícení, ale v dalších scénách zase zhoršilo a v dalších aspektech zase zhoršilo, sebralo mi to výkon - snížilo FPS. Tak zase převládají negativa nad pozitivy. Tak opět opakuji, né děkuji nechci a opravdu je mi úplně jedno, jako konzumentovi, proč to tak je. A absolutně nebudu hledat obezličku, abych omlouval nějaké technologie a byl spravedlivý.
Hlavně že je spravedlivá NVidia, ale pro sebe. Na ty svoje ovečky z vysoka kálí. Všechno co kdy těm svým ovečkám slíbila, si vždy nechala tvrdě zaplatit a pak to potichu zrušila viz GSync atd., protože jiná společnost to na trhu udělala také a kolikrát lepší, ale zdarma a pro všechny.
Nemám nejmenší chuť být vůči této společnosti jakkoliv shovívavý, případně hledat důvody, jak je fajn a pouze jí to nevyšlo. To že si řekla, že se nakapsuje na Turingu a blbečci jí na to skočili, také mám hledat důvody proč je to vlastně v pořádku ? Tyhle společnosti, co mají pocit, že si na trhu mohou dělat co chtějí, potřebují nutně dostat přes prsty a to jsem to řekl velice slušně.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kek 2019-02-18 08:23:36
avatar
Vtipné jak sem NVlovers chodí mínusovat i normální příspěvky, kde někdo mluví o testech v článku zmíněných technologií od jinud Aneb jak se sám odkopat...

btw. kdyby v NV neměli tak pojebanej marketing ve stylu Bethesdy ... tak by mě to ani tak nesralo... ale to co předvádí ten jejich klaun a celá NV s prezentacemi těchto "zlepšováků" je k zblití a na to je hate zcela oprávněný...
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 10:54:36
avatar
Za co ty jsi dostal v tuto chvíli 4 mínusy a já 7, to by mě fakt zajímalo ? Za pravdu ?
Kdyby ti mínuskáři napsali, co je tak ošklivého na tvém a mém tvrzení
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 11:42:36
avatar
Mozna nejaka forma Stockholmskeho syndromu?
Tak spatne, aby si museli najimat klikace minusku, na tom ta firma opravdu asi nebude.
To, ze se dotycni nezmuzou ani na ten rozporujici komentar, je naopak docela vypovidajici
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 12:15:27
avatar
A už máš taky dva mínusy :-)
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 15:49:03

ze se divite... tady klikaj decka, protoze si koupili NVkartu za penzie od maminky nebo tatinka a vy jim ted hanite jejich vytouzenou super, asfalt trhajici 2060 v nereferenci :-D me to ani neprekvapuje. Obrovska vetsina lidi tady nedokaze akceptovat fakta. A vemte si jen to ze jsem tady kdysi napsal ze jsem si koupil TR1950X a k tomu 2x Vega 64, a hned mi napadalo par minusu :-D
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 09:44:52

Mají prostě agresivní marketing. To je celé. To, jestli jsou ty technologie přínosem nebo ne, je na názoru každého z nás. Jednomu se to líbí, druhému ne. Jeden vidí blbě, druhý dobře. Každý vnímáme obraz jinak, stejně jako zvuk. Nicméně Nvidia toto spustila v pravý čas (pro ni). Prakticky kdo chtěl upgrade na hiend, měl 2 možnosti. Buď 1080Ti, nebo RTX2080. Cena stejná, výkon také. To že se pořád omýlají "pozlátka" RTX je jen vlivem marketingu. A ano. Jsou lidi, co na to skočí. Ale každej by si měl především uvědomit, že máme vlastní mozek a než si něco koupím, tak si to promyslím, co chci a proč to chci. Holt Nvidia využila prostoru na trhu, kdy na obzoru není žádná nová grafika a tak vydala Touringy. Prostě karty se stejným výkonem, za stejné ceny s "pozlátkem".
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 11:34:58

Vykon v klasickej rasterizacii sa nemohol ani posunut, pretoze nedoslo k zasadnej zmene shaderov (az na zmenu L2 cache), takze stale bezime na starych maxwell cuda jadrach. Jedine, co sa zmenilo je mnozstvo cuda jadier, ktore je priamo umerne vykonu. Dokonca ani 12nm proces nepriniesol navysenie frekvencie (u ryzen serie procesorov to bolo skoro 10%) a ani GDDR6 neukazali az taky narast vykonu. Ked sa to spoji s uz spominanou silnou poziciou na trhu a slabsej konkurencii, tak je z toho sucasna situacia.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RT vs rasteriazacia 2019-02-18 12:37:11

Ked nic ine tak zabradnutim do RT NVidia aspon nastartovala vacsie diskusie kam to cele posunut dalej. Doteraz sa v hernom segmente stale len vylepsovali rozne generacie rasterizacie. Vyvoj rasterizacie sa uz asi blizi k svojim maximalnym moznostiam .Resp vyzera ze je cim dalej komplikovanejsie prichadzat s dalsimi vylepseniami.

Skusme si teoreticky predstavit zeby AMD aj NV vyhodili z navrhu chipu vsetky casti optimalizovane na rasterizaciu a kompletne ich nahradili novymi castami optimalizovanymi prednostne na Raytracing. Podobne ako ked ASIC specialovane minery dokazali vyrazne prekonat GPU.
Zrazu by bolo habadej vykonu na RT ale nedostatok vykonu na old school rasterizaciu. Momentalne sa zjavne nikto neodvazi na takyto radikalny rez. Lebo by bolo treba prerobit vsetok SW. Nove API,drivery , SW "emulator" aby aby na tom chodili aj stare hry. Vyvojari graf. enginov a hier by museli zahodit rozpracovanu pracu a zacat uplne odznova v cistom RT atd...
No necham sa prekvapit kam to odbornici casom dopracuju. Isto sa mame vsetci na co tesit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 13:15:12
avatar
Citace:
Vyvoj rasterizacie sa uz asi blizi k svojim maximalnym moznostiam


ani náhodou ;)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 15:43:39

Ak mate dalsie podrobnosti ohladne dalsieho vyvoja rasterizacie sem s nimi. Ja do tech detailov velmi nevidim. Len tolko co sledujem ako uzivatel. IMHO k rasteriziacii poprilepovali uz
tolko vselijakych vylepsovakov ze to zacina byt prilis prekombinovane. Od tessatelacie cez kadejake AA rezimy ,tressFX ,hairsworks,atd az po najnovsie DX12 RT rozsirenie. Isto sa este zopar vylepseni podari spravit. Ale limit kvality obrazu uz neni daleko. Kvalitou myslim priblizenie k fotorealizmu.
Principialne by nemalo byt mozne aby vystup z cistej rasteriacie realnostou obrazu dorovnal alebo prekonal vystup z fyzikalne presnejsich raytracing vypoctov.
To samozrejme nevylucuje ze vystup z rasterizacie moze byt subjektivne krajsi oproti sice fotorealnejsiemu ale nie az tak subjektivne peknemu vystupu z RT vypoctov.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 18:08:40
avatar
Hm jo, víceméně je RT budoucnost. Sice pochybuju, že ve formě co má nVidia, ale ano, předpokládám, že budoucí hry budou možná jednou i čistě jen raytracing.

Jen to fakt potrvá.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 14:59:23
avatar
Najlepsi cas pre AMD prist s nejakou novinkou. Ak nie je hotove NAVI, tak rychlo upravit Vegu2 a vydat Radeon VII XT s 4096 jednotkami a 16GB HBM2, a Rageon VII LE s 3840- cores a 8 GB HBM2. Pre XT pouzit najkvalitnejsie jadra a boostnut takty este vyssie, co by mohlo posunut vykon povedzme na 15% nad VII.
Teraz je vhodna doba, NV urcite horcukovito pracuje na novej generacii, oni sami musia vediet, aky to bol fail.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 18:09:51
avatar
RVII by taky umělo RT, jen to někdo musí realizovat.

Ta karta má vyšší výpočetní výkon než Titan V (bohužel ne herní), takže chce to jen ten SW.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 18:50:14

Nesmysl. Je to tak nastavený jak to má bejt. V první fázi se řeší ovladače, kdy se karty dostaly do oběhu a existující support řeší ranné ovladače. Je to normální postup, včetně update biosů. Mají to tak otestované, že se to může prodávat.
Bez rizika, to co s tím provedeš ty doma je věc jiná.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - (NE)RTX 2019-02-18 20:44:24
avatar
Když se dívám na screeny a také na Video od "HardwareCanucks", tak dospívám k závěru, že pod RTX to vypadá dobře/správně.
No jde vidět, že s RTX se počítalo až později... některé scény nepočítají s paprsky z jednoho zdroje, a jsou tím pádem extrémně tmavé.
Co mně více zaráží je, že RTX není aplikováno na baterku uživatele, tedy chování světla tomu absolutně neodpovídá. A myslím si, že RTX není aplikováno v dalších světelných zdrojích... asi by se jednalo o "EXTREME" nastavení, kdy by i RTX SLI bylo slabé.

S DD na jednu stranu souhlasím, RTX je spíše pozlátko k ničemu v současném stavu, ale zase jako technologické DEMO to je dobrý začátek. Výkonu je málo, jelikož RTX jak jsem doposud viděl, se využívá hlavně pro jeden zdroj světla.
Kde naopak RTX určitě exceluje, je odraz světla z lesklých povrchů, neboli odraz ve skle, louži a podobně. To je za mně velké plus pro současné RTX. No pro komplexní nasvícení scény to ještě není.

Takže bych zchladil hlavu, RTX vypnul, a užíval si Maximální detaily v 4K na slušných FPS. (tedy já RTX20xx nemám, moc drahé pro mně)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 23:09:23
avatar
Protože Metro má RTX jen dodatečně dodělané a funguje tam tak, že v podstatě nefunguje správně.

Normálně by RT mělo být aplikované na všechny (nebo aspoň hlavní) světelné zdroje. Nicméně je aplikované jen na "skylight" (světlo z nebe).

Takže to vypadá naprd.

Mam dojem, že Battlefield má normálnější verzi. Trochu víc odpovídající.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-18 23:36:45
avatar
protože kdyby byl aplikovaný na vše, tak to na těch 25FPS ve 4K neutáhne ani 2080Ti ;) aneb jsme u toho, proč je rayTracing v současnosti ve hrách prostě kravina a proč RTX vůbec neřeší ten důvod proč se RT realtime ve hrách nepoužívá ;)
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - upscale na 4k monitor 2019-02-19 15:29:02

Vím že to nvidia udělala trošku zbytečně složité, ale nemáme nějaký způsob jak na AMD grafice upscalnout obraz na 4k monitor?
Mám 4k monitor a když do něj pustím hru ve 1440p (taková hranice co vega 56 zvládá u AAA her) tak už to vypadá dost hnusně, 1080p je šílená mazanina a to je problém algoritmů v monitoru, kdyby tak šlo to samé provést kvalitněji již na straně grafiky bylo by to super. Vím že to hry často nabízí, ale kvalita nebývá o moc lepší. Ideální by bylo třeba u fullhd z 1 pixelu udělat 4, bez rozmazání.
Ideální by byla nějaká fičura v AMD driverech.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-19 22:55:43

Tohle je na monitoru, občas to podporuje hra(HUD v 4k).
Zkusil bych v ovladačích vytvořit nové rozlišení: 2880x1620
3840/4*3 = 2880; 2160/4*3 = 1620p
Jinak to chce silnější grafiku.
Johnny86x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-20 16:51:04

RT jo je super, jsem rad ze do toho nekdo sel a snad se to v budoucnu bude pouzivat bezne.. ale uprimne kdo z vas to ve hre do ted potreboval? kazdemu to bylo sumak.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 690x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 749x
Komentářů: 2
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1369x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1207x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1117x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1759x
Komentářů: 6