Microsoft dokončil XboxOne - ten míří do výroby. Finální specifikace osazené AMD platformy? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 04 září 2013
altNová generace "PC konzole" Xbox One je hotová! Microsoft nakonec ještě udělal pár změn.

 

 

Uvedení a představení Xbox One se Microsoftu nepovedlo. PlayStation 4, který staví na HW stejném základě jej totiž skoro ve všech ohledech převálcoval. Jenže po pár měsících je všechno jinak. Skoro vše, co mělo být v Xbox One omezené. Je nakonec jinak a svou funkčností i výbavou se Xbox One a PS4 téměř nedá odlišit!

Mnohé to asi překvapilo, ale nakonec se očekávané stalo skutečností. Vývojáři si tak dlouho stěžovali na obtížnou konverzi her pro Xbox 360 a hlavně PS3, které s architekturou PC neměly mnoho společného, přitom i čistě konzolové hry samozřejmě vznikají na PC, že Microsoft i SONY řekli fajn, řekněte, co v nové generaci chcete a budete to mít. Výsledek je, že Xbox One a PS4 staví na stejném HW základu. A to 8jádrovém x86-64 procesoru AMD s architekturou Jaguar a DirectX11 GCN grafice AMD Radeon (HD 7000/8000/9000). Tím se z konzolí stává prostě PC, kde dokonce Xbox One funguje na upraveném OS Windows.

Xbox One je nyní hotov. A míří do výroby. Microsoft proti původním oznámením ještě trochu upravil finální parametry. Původně měl mít 8jádrový Jaguar X86-64 procesor takt 1,6GHz, nakonec ve finále bude mít 1,75GHz. Stejně tak se zvýšil tak grafické části, která bude běhat místo 800MHz na 853MHz. Jinak samotné řešení je vyráběno 28nm a jedná se o na zakázku postavené SoC, kdy některé informace naznačují, že se jedná o vícevrstvé řešení. Čip má totiž v případě Xbox One platformy ještě integrovanou rychlou 32MB eSRAM/eDRAM paměť. Jinak využívá normálně 8GB DDR3 operační paměti.

 PlayStation 4 má podobný základ, procesor je stejný, ale grafická část má o polovinu více jednotek stejné architektury. Rozdíl je ovšem v konstrukci paměťového systému, kdy PS4 využívá pro CPU i GPU 8GB paměti ale nikoliv DDR3 ale ultra rychlých GDDR5, což znamená ohromnou proputnost, byť za cenu vyšších latencí, což ale dnes už nemusí být žádný problém. SONY i Microsoft ale o svých platformách ještě určitě neřekli úplně vše. Každopádně obě tyto "PC konzole" nabídnout téměř to samé, včetně výbavy jako BR mechanika a pouze 500GB HDD.

Už dnes je ale jasné, že výkonově ale budou odpovídat parametrům. Tedy ani na mainstreamový počítač to stačit nebude. Nicméně co také chcete od HTPC za 10 tisíc s úsporným CPU a integrovanou grafikou? Vývojáři her už přiznávají, že spousta her bude do 1920x1080 rozlišení jen zvětšena a poběží nativně v 720p. Kromě toho ani tak se nebudou moci detaily a úroveň jejich nastavení srovnávat ani se středním nastavením stejné hry na PC. Jediné štěstí pro nás všechny je, že jsou to PC, takže hry budou vyvíjeny na PC pro PC a úroveň detailů a konverze her na jednotlivé platformy bude jen o nastavení jejich úrovně, co daný HW zvládne.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 13:49:23

tej ESRAM eDRAM je ak sa nemylim 32MB.. 32GB by bolo asi cenovo niekde inde..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 14:06:44
avatar
jasně sorry
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 14:58:00

Výkonovo možno sú na úrovni mainstream, ale treba počítať s tým, že aj optimalizácia pridá nejaké to percento výkonu naviac.
Len stále nechápem prečo nepoužijú výkonnejšie chladenie a nedajú tie takty o level vyššie. Dosť by to pomohlo výkonu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 15:45:02
avatar
nesmysl ... architektura PC je velmi podobná, takže optimalizace budou zvyšovat výkon i jemu ne jen konzole.

Výkonnější chlazení máš zase pár dolarů na výrobní ceně navíc a životnost konzole by se prodloužila, což není u spotřebky žádoucí ...

//mimochodem, víš v čem spočívá většina optimalizací pro konzole? Ve vypnutí viditelných detailů, snížení rozlišení textur, modelů, snížení bohatosti efektů, nebo jejich úplném vypnutí atd.

Jsou tací, kteří tvridí, že některé hry na PS3 či Xbox 360 vypadají dobře. To může říci jen slepec, nebo člověk co má v očích zrovna nasypanou sůl. Všechny hry na konzoli jsou hnusné, i hry na mobilních telefonech vypadají líp. je to tím, že kromě velmi nízké rozlišení, běží ty hry i v ultra nízkých detailech s ultra nízkým rozlišením textur a scéna je téměř bez objektů s minimem efektů, aby to vůbec šlo. A tomu někteří řeknu že to vypadá dobře. I nízké detaily na PC v nativním 1920x1080 vypadají lépe. A stejný případ bude i PS4 a Xbox One - je to low endový HW, sice 8jádrový x86 CPU, ale jen na 1,75GHz ... navíc se ani neblíží systémovými prostředky možnostem 8jádrového FX. Integrované grafiky zase, architektura sice aktuální, jednotek ale jen na úrovni HD 7770/7850 přičemž nejedou na 1GHz ale níže. Takže ve finále je to low endový PC, jehož výkon snadno překonáš a to za podobnou cenu a ještě budeš mít mnohem větší možnosti.
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 20:02:35

samozrejme čo sa týka architektúry je rozdiel minimálny. Ale ak programátor presne vie s čím môže počítať (parametre CPU, GPU, RAM,...), tak sa dá veľmi pekne zoptimalizovať využitie RAM, cpu a podobne.
To u PC nie je možné, lebo tam nemôžem ako programátor počítať z tým, že budem mať toľko a toľko vyhradenej pamäte, že budem mať toľko jadier a podobne. Proste ono treba trochu zauvažovať aj z toho pohľadu.

A uznávam PS3 a X360 majú slabú grafiku. Áno Xbox One aj PS4 nemáju čo sa týka hardvéru nejako navrh, ale pri konzolách ide o jednoduchosť a herný zážitok, a ten môže byť dobrý aj keď grafická stránka nebude excelentná.

Je pravda, že za podobnú cenu postavíš PC s rovnakým, alebo aj vyšším výkonom, ale stále je tam ten problém používateľského komfortu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 20:12:17
avatar
ale prosím tě .... prostě jao programátor využiješ třeba 6GB paměti a do minimálních požadavků napíšeš, že minimum ke spuštění a hraní hry je 6GB paměti a je to vyřešený
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 20:33:29

áno, ale tým sa oberie o nemalé množstvo zákazníkov. takto má isté že má určitú konfiguráciu a ani zákazník nemusí riešiť nejaké minimálne požiadavky.
a stále je tu problém rozdielných procesorov (AMD vs. Intel), grafických kariet (AMD vs. Intel vs. nVidia), veľkosť a typ RAM. Proste toto všetko ovplyvňuje kvalitu výslednej kompliovanej hry. a ak máš kompilátor naladený na konkrétnu zostavu je rozdiel vo výkone viditeľný (stačí sa opýtať používateľov, ktorý si nakomplikovali Gentoo na svoju zostavu).

Celkovo vzaté, nie je to len o hrubom výkone, ale aj o kvalite softvéru. (vidno to aj pri mobiloch)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 20:51:16
avatar
nepřipravíš se o ty, kteří na ty hry mají peníze když máš na pořádné PC máš i na hry ;)

GPU musí udržovat určité standardy navíc v konzolích jsou GCN, tak to prostě optimalizuješ na GCN a je t ... půjde to i na jiných GK, pokud dodržely standrady ... do požadavků na HW dáš minimum ta a ta grafik s tolik a tolik RAM a je to

tak pokud je software kvalitní a optimalizovaný, tak jistě bude na PC vypadat mnohem lépe díky optimalizacím na slabý HW konzolí, protože výkonný PC má podobné systémové prostředky (hodně CPU jader, hodně GPU jader a hodně paměti)
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 15:18:58

To není o chlazení, ani o výkonu, to je o ceně... Pořád je to PC HW, takže optimalizace budou mít minimální vliv.
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 20:35:20

asi si nikdy nevidel aký je rozdiel keď dáš dopredu zkompilovaný OS a OS, ktorý zkompiluješ pre daný stroj. Je to markantný rozdiel, ktorý si všimneš okamžite.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 20:52:51
avatar
kompiluješ snad ideálně pro dané čipy dané architektury a konstrukce ne? Takže kompilátor pro AMD Jaguar bude mít určitě dopad na podobnou architekturu AMD CPU v PC a stejně tak optiamlizace na GCN architekturu GPU bude mít dopad na PC AMD Radeon GCN grafiky ;)
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 21:04:06

kompiluješ pre konkrétnu architektúru čipu, takže áno CPU Jaguar bude mať výhodu, ale u GPU GCN už to nebude až tak ružové, aj keď hry z PS4 by mohli byť pekne oplymalizované pre bežné PC, u Xbox hier bude problém s tou eSRAM, ktorá trochu mení prácu z pamäťou ako takú.
Výhodu budú mať PC postavené čiste na AMD.

Stále to ale bude o tom, že pre PC budú použité všeobecnejšie parametre kompilátora, aby sa zabezpečila čo najvyššia kompatibilita naprieč procesormi, grafickými kartami a ostatným hardvérom. Pri konzolách si ale budú môcť dovoliť použiť nastavenia, ktoré použijú napr. pri procesore oveľa efektívnejšie a modernejšie inštrukcie a tak sa bude naháňať výkon
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 21:12:33
avatar
nemají náhodou aktuální CPU v PC o něco více modernějších instrukčních sad a systémových prostředků? Více L2 a přítomnost L3 například ?
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 21:29:09

áno, lenže ešte veľa PC má aktuálne Core2 procesory a tie už tie inštrukčné sady a tú L3 nemajú.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 16:15:04
avatar
Fakt nechápu kdo si tohle může pořídít! To by mne zajímalo, která sorta lidí to kupuje? Napadají mne jen dva druhy : lidi co tomu nerozumí a nebo lidi, kteří nejsou schopni nebo líní se postarat o klasické PC.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 16:31:11
avatar
a myslis ze takovejch je malo? ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 16:36:32
avatar
když se koukneš na stav společnosti a politiky různě ve světě ... ještě tě překvapuje, že si i tohle někdo může koupit?
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 19:55:03

Já.Cchci si zahrát nový NHL a nic jiného mi nezbývá
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 18:14:25
avatar
Já myslím že se na ten výkon všichni díváte ze špatné strany. V prvé řadě nemůžete srovnávat skutečný výkon v konzolových hrách protože ty jsou asi stejně efektivní jako emulátory.

Vemte si čistý PC engin jako CryEngin 2 čili Crysis Warhead.
Dnešní hry a ani onanovaný Crysis 3 nevypadá lépe.

Ja považuji první Crysis za technologický milník jako vzor grafiky a optimalizace. Crysis jede tak stabilně že se dá v klidu hrát s 25-30FPS

Čili bychom se měly ptát jak pojede Crysis Warhead na 1920x1200 ULTRA a 4xMSAA.

Všechny dnešní enginy jsou naprané spousty blur a PostProcess efektama které jsou náročnější než volumetrické dynamické real-time svetla/stíny. A hlavně hnusné co tu grafiku akorát rozpatlávají.

Co je horší že lidí nic neví a niceho sy nevšimnou a herní redaktoři placaj vesele své nesmysly. Např. nové Metro: Last light nahradilo plně dynamické volumetrické světlo PostProcess efektem kterej je v tomto případě optimalizován slušně že je o něco méně náročnější ale to je jeden případ z 10ti. Stejné efekty v poslední Laře Croft ale jsou mnohem brutálně náročnější.

Pokud to budou lidi přehlížet a budou dále nevzdělání tak nás budou pořád a pořád takhle ojebávat.
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konzole 2013-09-04 18:37:56
avatar
"takže hry budou vyvíjeny na PC pro PC a úroveň detailů a konverze her na jednotlivé platformy bude jen o nastavení jejich úrovně, co daný HW zvládne"
takze konzolu si uz kupi len ten, kto si bude chcet zahrat par exkluzivnych hier, inak nema ziadny vyznam. budu mat pekne mizerne predaje.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 19:52:05
avatar
Exkluzivita im dôjde keď niekto šikovný portne celý Xbox systém na pc. Oni sami ukázali že to ide
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 23:34:54
avatar
vidis na tom som zabudol
urcite to tak bude, ked vedia emulovat ps2 a pod, preco by nevedeli zemulovat v podstate klasicke pc. takze konzole pojdu do kopru.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 498x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1520x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1899x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1150x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1907x
Komentářů: 3