Microsoft má problém? Xbox One zaostává výkonem až o 50% za PlayStation 4 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 16 září 2013
altStejný procesor a podobná grafika od AMD, ale drobné rozdíly v konstrukci a vývojáři mají jasno.

 

 

 

Vypadá to, že Microsoft má další problém. Po nepříliš úspěšném před-uvedení nového Xbox One a postupném couvání z původně oznámených omezení má Microsoft další problém k žehlení. Tentokrát bude muset reagovat na stále více se objevující připomínky k výkonu Xbox One vůči PS4.

Ačkoliv obě konzole mají stejný Low power SoC - 8 jádrový x86-64 procesor AMD „Jaguar“ s „integrovanou“ grafikou AMD Radeon GCN, rozdíl je právě v síle grafické části a konstrukci celého systému. AMD Radeon grafika v PS4 má téměř dvojnásobek výpočetních jednotek a CPU i GPU sdílí velmi rychlou 8GB GDDR5 paměť. Xbox One má slabší grafiku, a sice také 8GB paměti, ale jen DDR3. CPU má pro sebe ještě rychlou speciální malou paměť. Vývojáři nicméně tvrdí, že výkonový rozdíl mezi oběma systémy je až 50% a konstrukce té malé rychlé paměti (ESRAM) u Xboxu One není moc šikovné řešení.

 Konkrétně prý stejná hra dokáže na PS4 ve stejných detailech (tedy nižší detaily) běžet v 1920x1080 při 30FPS, ale Xbox One dokáže stejné detaily rozjet jen při nižším rozlišení 1600x900 a FPS je jen 20 a něco. Nicméně design Xbox One má i pár výhod proti PS4. Celkově však bude muset Microsoft rychle reagovat na podobné zprávy. MS se už snažil posunout výkon o něco výše, když zvýšil takt CPU i GPU, ale s tím, že GPU má o tolik méně jednotek, to těžko něčím vyváží.

I tak jsou obě konzole po výkonnostní stránce úplný low end. Procesor má sice 8 jader, ale na nízké frekvenci a silově je to architektura až o dvě třídy nižší než má silnější FX řada procesorů AMD, který navíc jede na mnohem vyšší frekvenci. GPU je pak sice aktuální AMD Radeon GCN architektura, nicméně i tak jsou čipy srovnatelné maximálně se současným nižším mainstreamem někde na pomezí HD 7770 a HD 7850 s tím, že opět tikají frekvenčně níže, což bude mít na výkon vliv. Spolu tak těžko toto CPU a GPU ať už v silnějším PS4 anebo slabší Xbox One poskytnou nějak zajímavý výkon, a jakýkoliv současný mainstreamový PC je snadno strčí do kapsy už nyní.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Motto: „Raději později a pořádně, než dříve a blbě“ :). Než začnete diskutovat: Objektivitu a objektivní fakt a názor nelze posuzovat subjektivním dojmem! ;)

Starší články


 / 17
SlabéVynikající 
Komentáře
Přidat Nový
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-16 07:24:21

přeju Microsoftu další propadák, viz jeho korupce všude po světě:

http://bit.ly/RYzOPP

je na čase se komplet přesunout na Android.....pomůže to všem (krom Microsoftu samozřejmě, což je dobře)
andrejcallo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-16 09:08:43

trochu smutne,ked prichadzali minule generacie konzoli s nimi ako keby prichadzala buducnosť hardawaru.Vykon bol porovnatelny s PC a teraz konzoly ledva dobiehaju PC.a kym pride dalšie generacie konzol tak pc už bude o dalšich 5 generacii popredu.čoho sa ešte dožijeme.

Chcel som si kupit nejaku konzolu ale vidim to tak že asi budem PC FOREVER
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HW-cena-optimalizace 2013-09-16 09:09:50
avatar
Ach jo, chápu, že se to budou snažit dotáhnout optimalizací, čímž si hodně polepšijou. Je ale nutné do toho dávat tak pomalé věci? Je jasné, že chtějí co nejnižší výrobní náklady a vydat se do TDP 100W nebo kolik to avizovali. Přitom by úplně stačilo, kdyby zainvestovali +- 1000kč do silnějšího HW a zvednout TDP na 130-140W. Samozřejmě, by se prodával o 1k dáž. Hnedle by tam mohlo být méně ořezané CPU na 2,5 Ghz+ a grafika na úrovni 7870 - nízko taktovaná.
Kdyby to CPU mělo alespoň turbo...

Co jsem napsal je pro X one i PS4

Co se mě týče, tak o koupi uvažuji, ale až někdy v budoucnu - záleží podle her co vyjdou a situaci - třeba odpadnou některé funkce . Ještě se uvidí...možná to i přehodnotím...
Bohužel je pro mě celkem strašák platit za MP (těch 5-7 babek - jestli to ještě platí).

Jinak jsem se na nové konzole hodně těšil - hlavně kvůli PC.
Celkem vkládám velké naděje do masivní optimalizace na 6-8 jádra a GCN. Myslím, že CPU od AMD by to mohlo dost značně prospět. Už teď FX 8350 prohání i7 3770k. V nových hrách samozřejmě.
Např. (+- 1-2 FPS)
Tomb Rider, Company of heroes 2, Call of juarez, Track mania stadium, Xcom, Splinter cell blacklist, Rome total war 2,Bioshock infinite, Arma 3, Metro last night, Crysis 3, Dead space 3, Grid 2, SimCity, Remember me

Zde to ještě není úplně ono
Aliens colonial marines, Cities in motion 2, Starcraft 2, Dota 2.
Vše jsem bral z PCTuning...

Osobně bych si rád koupil připravovaný Steamroller, přeci jen ta cena je pomalu poloviční (srovnávám 8350 a 4770k). Po dobu co tu budou konzole to bude bohatě stačit.

PS: Ví někdo, jak to vypadá s tím Steamrollerem? Malá APU atd. se zase posunovali, tak nevím. Osobně ho očekávám březen-duben 2014... Budu rád za každou informaci o vydání i případných modelech...
parkPe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-16 13:05:40
avatar
Taky bych rád věděl, jak to vypadá s novým "výkoným" procesorem od AMD. Všude je totiž absolutní ticho a já o něm také uvažuji. Současně mám p2-1100T 6x@3800MHz a nechce se mě ho za současnou generaci měnit i když mě 8320 za současnou cenu dost lákal.
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-16 14:11:00

Jenom drobná poznámka, správně je Playstation 4 je o 50 % rychlejší než Xbox One. Obráceně to neplatí, Xbox One je o 50 % slabší (v nadpise) == Playstation 4 je o 100 % výkonnější než Xbox One.
Stejně tak 50% výkonnostní rozdíl je trošku nejednoznačné (20 vs. 10 FPS, nebo 10 vs. 15 FPS?).
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-18 14:22:58
avatar
Taky me to prastilo pres oci. Spravne je bud Play 4 je az o 50% rychlejsi a nebo Xbox One je az o 33% pomalejsi.
Zdenek... [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-16 15:54:21

tak novy typ "konzoli" je jeste v plenkach takze nejsou doladeny ovladace. S doladenim vznikne odhadem 20-25% narustu vykonu. X box me ale po tomto clanku hodne sklamal.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 08:23:43
avatar
celkem nemám strach o to že by ty hry vypadali rozdílně. To přece tvůrce nechce, takže jí vyladí pro microsoftí konzoli a sony bude mít smůlu. Šance, že něco bude vypadat trochu líp, je pouze u sony only titulů. Takže microsoft problém nemá. Vývojáři ho mají. No možná se v budoucnu dočkáme fakt dobré optimalizace
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 18:28:26

50% to jsou keci z hladu. Možná při určitých testech bych tam viděl někde možná 50% rozdíl, ale při hře bych o tom hodně, ale hodně pochyboval !
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 23:51:29
avatar
TAK IM TREBA HA HA HA
Nechápem vlaste načo tam pchali 8jadrový CPU s malou frekvenciou ?
Keby tam dali silné 2jadro s HT na aspoň 3.5ghz tak by tam nebol taký prepad výkonu...Ja mám Core i5 na 4GHz a nemám absolútne problém s hrami ani s kodovaním videa !
umbrella_corp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-21 07:42:23

Můžu se zeptat? Jaký bude tedy přínos pro tvorbu a technologie v nových hrách to, že budou obě konzole na platformě AMD, když jsou tam tedy integrovány pouze tak slabé grafické části? Myšleno oproti třeba Nvidii. Vždyť jestli to dobře chápu, tak to, že sice budou obě konzole AMD a tedy většina nových her bude logicky více optimalizována na platformu AMD, tak přeci nebude automaticky neznamená, že díky tomu mi to na např. příští inkarnaci HD7890 pojede lépe než na konkurenci. Sice se to bude primárně vyvíjet na GCN, ale ten potenciál a výkon nad sílu konzolí se bude pro PC segment dolaďovat asi stejně tak jako Nvidie to bude dolaďovat pro sebe. Snad jsem to dokázal položit tak, aby mi bylo rozuměno..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-21 07:49:51
avatar
no proti minulosti velký ... obě konzoel jsou PC a GPU je aktuální s aktuálními technologiemi, takže se to vývojáři budou muset pořádně začít využívat.

No automaticky sice nativně udělaná hra na GCN nemusí nutně běžet lépe než na konkurenční stejně drahé kartě, ale pravděpodobnost, že lépe poběží je dost značná - protože to faktická a technická výhoda prostě je. To máš stejný s jakýkomkoliv SW dělaným na míru konkrétnímu HW. Platí to třeba i o překladačích pro procesory, kdy velká část aplikací používá ten na míru šitý Intelu. A dolaďovat něco jako výrobce čipu dodatečně, není ani nejrychlejší, ani nejfunkčnější.
umbrella_corp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-21 12:02:18

Tochápu a je to jasné. Ale přeci předpoklad je, že nové hry budou využívat maximum z toho co jim daná generace GPU může poskytnout. No a tady právě mi ta výhoda uniká. Ty konzole prostě budou slabé, takže to že se to bude optimalizovat na ně se podle mě moc neodrazí v tom, že si hreáči na PC budou tu výhodu užívat. Tam se úpřeci jen u hraní možná bude muset optimalizovat znovu - na vyšší výkon. No a to samé vlastně bude muset dělat i Nvidia. Tak jsem to myslel. Jestli to skutečně bude taková výhoda, když vlastně pro využití výkonu vyšších řad se stejně bude muset ta práce odvádět jen pro PC verze. Snad už je to teď pochopitelnější o co mi šlo...

Určitě fajn pro hraní na APU a casual. Pro AAA tituly tam tu výhodu moc nevidím. Přeci to není jen o tom, že se navýší detaily a zvedne AA.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Problém s účtem na DDWorld?

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Videa
BattlefIeld 5: příběhová kampaň lepší než multiplayer?
BattlefIeld 5: příběhová kampaň lepší než multiplayer?Středa, 17 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1475x
Komentářů: 10
X4: Foundations – král vesmírných simulátorů se vrací!
X4: Foundations – král vesmírných simulátorů se vrací!Úterý, 16 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1190x
Komentářů: 2
Star Citizen v úžasné ukázce Squadron 42
Star Citizen v úžasné ukázce Squadron 42Sobota, 13 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1454x
Komentářů: 7
Jaký je „multiplayerový“ FALLOUT 76? Divný!
Jaký je „multiplayerový“ FALLOUT 76? Divný!Čtvrtek, 11 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1806x
Komentářů: 4
Aquaman v dlouhé ukázce – poslední záchrana pro DC filmy?
Aquaman v dlouhé ukázce – poslední záchrana pro DC filmy?Pondělí, 08 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1690x
Komentářů: 8
Mutant Year Zero: Road to Eden – Zajímavá tahovka se blíží!
Mutant Year Zero: Road to Eden – Zajímavá tahovka se blíží!Pondělí, 08 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 916x
Komentářů: 2