ASUS má notebook s 8jádrovým AMD RYZEN 7 a Radeon RX 580 – ROG STRIX GL702ZC Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 30 May 2017
altTohle by mohl být extrémně zajímavý notebook s výhodným poměrem cena-výkon!

 

 

 

Pamatujete si na jeden z prvních herních ROG notebooků ASUS? G73Jh byla vybavený ATI Radeon HD 5870 grafikou a v roce 2010 to byla extrémně zajímavá záležitost, hlavně proto, že stál jen kolem 30 tisíc korun! Od té doby i mainstreamové herní NB stojí mnohem více. Byl to totiž jeden z posledních notebooků, kam ASUS dal Radeon grafiku. Následovala monopolizace trhu, bez možnosti výběru a ceny podle toho vypadaly a stále vypadají. Píše se rok 2017 a konkurence se vrací!

 

  • ASUS představuje ROG STRIX GL702ZC – kompletně na AMD!

Zatímco grafickou kartu AMD (v té době ještě ATI) jsme už v herním ROG notebooku ASUS měli, procesor AMD ještě ne! Tohle je první kompletně na AMD postavený herní ROG notebook ASUS.

ASUS použil vlastní X370 základní desku a osadil do ní 65W RYZEN 7 1700 procesor s 8jádry/16vlákny. Nic podobného vám mainstreamová mobilní platforma Intel nabídnout nedokáže, tam končí s ubohými 4jádry a procesor je přitom dražší.

ASUS osadil také AMD Radeon RX 580 se 4GB paměti, která má mít TDP pouze 65W! Což si nějak neumím představit, pokud to má stále stejné parametry jako RX 580, jež má v desktopu 185W! No uvidíme. Notebook má dále 32GB DDR4 2400MHz paměti, až 512GB M.2 PCIe SSD a k tomu 1TB disk.

Jedná se o 17,3“ notebook s 1920x1080 rozlišením a panel má i FreeSync podporu. Celkové rozměry jsou 41,2x27,5x3,4cm a váží 3kg. Klávesnice má podsvícení atd. Kromě velmi slušného výkonu (zejména procesorový bude mnohem vyšší než u konkurenčních i7) by měl mít i hodně zajímavou cenu. Notebook má jít do prodeje na přelomu července-srpna. Určitě si jej půjčíme na testování, protože je to velká událost, kdy se rozbíjí extrémně škodlivý monopol předražených mobilních NVIDIA grafik i mobilních procesorů Intel. Doufejme, že je to první z mnoha nových vlaštovek a stejně jako v desktopovém high endu, kde se Intel najednou může přetrhnou, se vrátí konkurence i do mobilního segmentu.

Zdroj: TechpowerUp

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 15:35:14

Noo toto je velice zajímavé.. cena?
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 15:43:51

Tak to je skvělé. Ledy se nehnuly, ledy už začínají volně téct . Dcera chce nový notebook do nového školního roku. Zkusím jí přemluvit, ať počká, snad se objeví levnější konkurence.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 16:22:16
avatar
No, když se podívám na tu konfiguraci, tak je lepší, než jaký mám naplánovaný nový stolní počítač (SSD a paměti). Pokud bude ten NB levnější než 55 000,- tak budu asi mírně rozladěn .
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 18:52:21

To určitě bude levnější...počítám cenu max 40tis za základní konfig, akorát výkon bude dost dole oproti desktopu.

Potom se ten notebook moc nevyplatí.
Když nb s GTX1060 se dají sehnat už od cca 35tis.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 19:04:13
avatar
já bych to odhadoval na 32 za základ, 30 když bude ctít být agresivní a 35 za slušnou konfig
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:38:20

Beru to čistě logicky.
Je to v těle Asusu GL702VM, který stojí min 44tis s i7 a GTX1060.

Jestli toto bude opravdu konkurence pro 1060, tak základ bude podobný.

Ale když vidím to omezené TDP, tak to bude výkonem mezi GTX1050 a GTX1060.

Necháme se překvapit...já to spíš vidím jako promo produkt na získání pozornosti...stačí se podívat na dostupnosti RX v desktopech
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Monopolizace 2017-05-30 18:53:15

to samozřejmě žádná nebyla, jen AMD nebyla schopna dodat konkurence schopnou kartu a procesor.

Jinak ten Asus G73JH se s 5870 dal sehnat už od 22tis.

Tohle nevypadá na papíře špatně, ale nějak se bojím, že u toho bude kvůlu TDP tak degradovaný výkon, že to bude na úrovni notebooků s i5 a 1050Ti...to už si pak může Asus nechat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 19:03:24
avatar
pokud to bude prodávat za 28-30tis, tak by to mohlo být zajímavý ... samozřejmě konkurence k 1070/1080 to není
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 19:16:12
avatar
Herný notebook á la AMD No, konecne. Konkurencia ozaj robi divy.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:03:04
avatar
No určitě to bude na 1000% levnější jak herní noťas Intel&NVidia
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tu grafiku si umím představit 2017-05-31 11:47:31

Stačí sundat frekvence na 1000/6000MHz a 90W je na světě (a to je MSI gaming desktopová karta). Výkonem lehce pod RX470, mnohem výše nežli u mobilní GTX1060.

je však smutné, že to ASUS musí řešit takto. To, že ASUS jde do takovéhoto notebooku znamená, že nejsou zamknutí na modrozelené zlo, tedy kdyby se AMD vysralo na stejně málo ziskovou oblast desktopů a udělalo maximum pro vydání mobilního Ryzenu a mobilní Polárky, nehledě na to, že by takový notebook neměl nijak závratnou výdrž v klidu. Protože na rovinu, kdo kupuje herní notebook, tak ho výdrž na baterii zajímá jako poslední věc. Mnohem více ho zajímá, kolik zelených za to vyplázne a na rovinu i7-7700HQ za 400 USD a GTX1060 za 400 USD jsou ceny hooooodně za hranou na to co (ne)nabízí.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 18:09:54
avatar
jojo, nic překvapivého, že se tomu redakce diví. TDP roste s taktem exponenciálně. Proto má i7 7700K TDP 91W, zatímco i7 7700T jen 35W a přitom se jedná o totožný křemík.
Proto byla Fury X zrůda, zatímco Nano vykazovalo na svůj výkon shodnou efektivitu s dnešními přetaktovanými RX580.
Holt dnes se vše taktuje ad absurdum, protože malý čip = malý náklad na výrobu a raději se to honí takty.
Tady to vypadá, že Asus našel sweetspot Polarisu, který je okolo oněch 65W. Škoda že nemají takovou desktopovou kartičku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 18:23:38
avatar
redakce se nediví, redakce to ví ;)
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 21:33:41

cernakus: Co to meleš? Notebooková GTX1060 má vyšší výkon jak desktopová RX470
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 18:03:02
avatar
Jako AMD notebooky se vždycky vyznačovaly skvělým poměrem cena/výkon. V dobách kdy měla AMD mobilní hiend - 7970M ala Pitcairn, který stál proti 880M, přitom AMD nabízelo stejný/vyšší výkon za poloviční ceny. Tak vznikl ten legendární Asus s I7 a 7970M, tenkrát to byl hiend herní notebook, akorát nestál 100K jak ty dneska, ale jen 30něco. Poslední vlaštovkou bylo MSI GX60/70 s AMD Richland procesory. CPU bylo slabé , ale v kombinace s 8970M nabízel laptop dostatečný výkon na hraní ve full HD , zatímco obdobné laptopy s Intelem byly 2x dražší. Současný Intel a NV monopol je snad to nejhorší co kdy bylo. Musíte dát přes 20 tisíc abyste dostali alespoň 1050, skutečné herní modely s GTX 1070 jsou mimo rozpočet normálního člověka. Díky AMD by se herní laptopy mohly opět stát mainstreamem

EDIT: Wow tak rovnou s freesyncem 2.0 - tzn. že to má HDR? I jestli nemá tak klobouk dolů, noťasy od NV za 70 litrů nemají ani Gsync.
Jen škoda, že Ryzen 7 nechali full spec 65W a 580X stlačili na 65W. Prakticky by ve hrách spíše pomohlo kdyby Ryzena stlačili na řekněme 45W a grafice nechali 90/100W (MXM hiend grafiky mívají typicky 100W) - přeci jen se má jednat o herní stroj.

Taky bych viděl prostor pro tenší a levnější neherní model, kde by byl třeba jen RX550 aby se neřeklo, naopak by se celé chlazení mohlo věnovat CPU s vyšším TDP a osazen by mohl být i 1800X - prostě noťas s doposud nej CPU výkonem za skvělou cenu
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 21:38:06

Další chudák, co ví o této problematice prd a mele prdy.

Žádný Asus se 7970M nikdy neexistoval. Asi si to pleteš s 5870M.

A GX60/70 od MSI na hraní vážně sranda, když spousta her nebyla na tom laptopu kvůli tragickému CPU hratelná.
O několik tříd slabší nVidia tuto kartu strčila do kapsy.

Jinak NV má notebooky s G-Sync i pod 40tis, tak nemel srajdy ;)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 00:26:13
avatar
GX 70 se tady válí vedle mě, mám ho už přes 3 roky. Upgradoval jsem ho o podsvícenou klávesnici, přepastoval, mám na něm 1866Mhz 16GB RAM, SSD + HDD a běží mi na něm win10/mantle/DX12 + Enduro, ale jinak o něm Vůbec, ale Vůbec NIC NEVÍM! . Asi ho máš déle nebo jsi ho navrhoval, jinak opravdu nechápu jak o něm můžeš vědět víc. Mantle hry jako skvělá civilizace beyond earth, sniper elite 3, battlefield 4, Thief a další mantle hry na tom díky sníženému CPU overheadu jeli stejně jak na i7, jen s tím rozdílem že ten notebook stál méně než polovinu. Doteď na to jedou na full hry ala tanky, SIMS4 mojí ženy a podobně, zatímco Nvidia na ty svoje šrotky z té doby už ani nemá W10 ovladače, o přepínání grafik ani nemluvě.
Ok, ten Asus jsem si spletl, ale v těch dobách sis mohl např. do Eurocomu s i7 dát buď 7970M za 6tisíc nebo 880M asi za 15. Výkon to mělo stejný, takže asi tak. Jinak mě zajímá ten Gsync levný laptop . Vyjadřování máš jako idiot, ale jinak jsi opravdu sladký Davídku
Jo jinak v době začátku stolních radeonů 4xxx jsem pořídil za 14 tisíc NOVÉ Fujitsu Sa 3650 s radeonem 3870, tedy tenkrát hiend mobilní grafikou

Ukaž mi jednou jedinkrát za celou historii Nvidie, že by někdy vypustila svůj mobilní hiend do notebooku do 20 tisíc. S AMD se to stalo hned několikrát (i moje GX70 Polská verze s 4GB RAM, bez OS a jen malým HDD se do té ceny vešla). Tohle prostě hovoří za vše - Nvidia firma se zlodějskou cenovou politikou, s AMD se mi podařil smart buy hned několikrát (sa 3650, GX 70) a tenhle s Ryzenem vypadá taky slibně. Být tam VEGA není co řešit. Jsem zvědavý na cenu, tentokrát má AMD 8 jádro v notebooku, takže Intel se svými 4jadýrky je ten, kdo tahá za krátký konec i v laptopu. Ale klidně si bež koupit Intel 4jadýrko v notebooku za 100 táců, žíjeme v demokracii - máš svobodu i v tom chovat se jako imbecil a i když s tebou nesouhlasím, tak jako demokrat budu urputně bránit tvou svobodu vyjadřovat nesmysly. Naneštěstí ne každý web je tak tolerantně smýšlející jako já, takže si dej pozor
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 00:22:12

Chybi ti prehled, to je tvuj problem, s tim ti pomahat nebudu.

7970M umiraji po zaruce jak ryby na suchu. Opravdu fail od AMD...spise bych to videl na nejake kurvitko.
GTX880M jedou...asi ten rozdil nebude takovy financne, kdyz nemusi majitele notebook rozprodavat na dily nebo hledat na ebay jete 7970M

Ten notebook jsem testoval GX60 a tragedie, ale chapu te. Stejne pitome zavery meli vsichni majitele tohoto strepu, kdyz nemeli na normalni herni notebook.

Ja AMD fandim, at uz konecne predstavi neco konkurenceschopneho...jen to na 90% uz nebude takovy prodejni hit, protoze bude chybet ten pomer cena/vykon, ktery nekteri ocekavaji.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 11:44:04
avatar
Citace:
Stejne pitome zavery meli vsichni majitele tohoto strepu, kdyz nemeli na normalni herni notebook.

To je právě to, co nechápeš. Nikdo o GX60/70 netvrdil, že by měl konkurovat tenkrát TOP i7 + 880M strojům. Máš snad pocit že plastový noťas za 20K je porovnatelný s noťasem za 60??? To je jako říct, že 1080 je nahovno, protože přeci existuje výkonější 1080Ti. Nechápeš rozdíl 20 a 60 tisíc, co takhle základní škola??? Šlo o to, že ten noťas nabízel za 1/3 cenu více než 1/2 výkon TOP strojů, v mantle i více. A tu spolehlivost nebudu komentovat, když budu chtít najdu ti na fóru, že se kazí cokoliv. Mne funguje dodnes a díky W10 a novým API funguje lépe než kdy předtím. Na přepínání grafik 880M pod win10 můžeš zapomenout, Nvidia tradičně zařezává podporu co nejdřív, GCN je použitelné dodnes, nebojí se ani DX12
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 12:06:22

Přečti si po sobě raději svůj text několikrát a pak tuhle poslední srandu zedituj
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 09:52:47
avatar
Ono je herní a herní....

Vývoj šel kupředu a jako herní fungují už i stroje okolo 19000,-

Upřímně pokud to člověk bere jako sport tak ve světě MOBA, MORTS , MMORPG a jiných, jsou mu nějaké FarCry, Zaklínačové, Prey ukradené a grafiky jako GTX10xx nebo protějšek od AMD neřeší , poslední iX i AMD trochu ukradené. .

Protože víc řešíte latenci Internetového připojení, víc řešíte dobrý headset a kvalitní myš a klávesnici a by jste měli pohodlný HOTAS . Dokonce velice kvalitní herní výkon můžete mít i bez SSD
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 11:54:58
avatar
Jako kamarád nedávno bral nějaký Asus ve slevě za 17 tisíc s GF1050, i5 Skylake ještě, ale už s DDR4 a jen mechanickým 1TB diskem. Byl tam M.2 slot ale jen na SATA, tak jsem mu do toho dal 256GB SSD, RAM upgradoval na 16GB a hry jako tanky nebo lodě mu nainstaloval na to SSD, jede mu to obstojně ve full HD na střední-vysoké detaily, takže cajk, i když Davídek mi řekne že jsem idiot když jsem raději nevzal 2xGTX1080 notebook.
Ty gf 1050Ti/1060 nejsou špatné, jde na nich i obstojně hrát, podle mě jsou ale díky monopolu Intel + NV pořád moc drahé. Notebook s hiend GPU nemá stát 80, ale 30-40 tisíc max, jako za dob AMD konkurence a tyhle entry gamer/multimediální stroje mají být za 13-14 tisíc a ne za 22. Takže návrat AMD vítám
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 12:12:46

Ten Asus s 1050 ve slevě za 17tis pobavil...opět
Zřejmě máš na mysli asi GTX950M

Herní notebook není jen o GPU, ale i o promyšleném layout chlazení a celkové kvality zpracování.

Je logické, že takový notebook nemůže stát 30-40tis.

Ty staré Asusy stály kolem 30tis, ale šlo o osekané verze se slabším CPU, malou RAM apod.
Navíc to bylo pro Asus vstupový model mezi herní konkurenci a zisk těch notebooků byl skoro nulový, šlo tehdy o promyšlený marketing do budoucna.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky pobavilo. - Pradraženost 2017-06-01 10:48:52
avatar
"končí s ubohými 4jádry a procesor je přitom dražší" Nejlepší věta článku

Teď vážně. Naprosto souhlasím s předražeností intel Nvidia. Ale za to si Může AMD samo.

Další ASUS vystřelil ceny svých počítačů do vesmíru.

V roce 2014 byl ASUS G751JY jako TOP mobilní řešení s GTX980M za 55000kč vč. DPH. MSI GT72 Dominator Pro stál 63000 s GTX980m. MSI měl lepší klávesnici, repro a celkově výbavu ale byl dražší. Dneska chtějí za ASUS G752 s 1070 65000 Kč ani to není mobilní hiend. Oproti MSI GT72VR s 1070 chce 55000 a má stále daleko lepší výbavu než asus G752. Protože u ASUS ani u verze 752 neopravili problém se zvukem co má G751, stále se nedá snadno rozebrat a vyčistit chlazení, GPU intergrovaný na MB, baterka furt na pevno(jde ven až po vyjmutí základní desky) a ještě ho natáhli o 25% ceny.

Jediným závěrem je že se v ASUSu už asi vážně zbláznili. Podotýkám že jsem legitimní fanboy značky ASUS ale tohle mi prostě vadí.

Osobně si nemyslím že ani "AMD machine" dá asus levně. Jejich cenová politika hodně připomíná Apple s poslední řadou MacBook Pro - méně za více peněz. A vše sází na design. Celkově nvidia s intelem zavedli "mobilní" příplatek 200%. Výrobcům se to samořejmě líbí. A neveřím, že budou chtít polevovat. A AMD bude chtít kus toho koláče pro sebe spíš než rozbít všechny ceny.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 11:59:44
avatar
Ale aby si AMD urvalo alespoň kousek zpět, bude muset přijít s lepší cenovou politikou, protože dnes v mobilním segmentu v podstatě nejsou. Takže předpoklad, že AMD machines budou levnější je podle mého hotová věc
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 12:15:43

Ten Asus bude spíše naprosto okrajová záležitost. Levný nebude a podle všeho výkonem na úrovni 1050Ti a tam ceny startují od 24tis
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 20:15:17
avatar
AMD si za nic nemůže AMD si své produkty nekupuje, za to jaká je situace na trhu mohou z 90% zákazníci sami ... ti rozhodují, ti nakupují ... pokud nechtějí výběr, nechtějí slušnou nabídku nechtějí dobrý poměr cena-výkon pak to na trhu podle toho vypadá ...
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 20:19:04

Já bych si tu AMD třebas koupil, ale její nepodpora je prostě špatná a mimoto doteď stále nemá nic adekvátního k 1080.
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 23:17:14

Ne, zákazníci nemají na výběr, když je AMD neschopné dodat na trh konkurence schopný produkt.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 23:42:11
avatar
AMD by bylo schopné, pokud by zákazníci kupovali alespoň ty produkty, které má a často jsou vhodnější než produkty konkurence ...

na současnou situaci zadělali zákazníci už v minulosti ... takže neházejte všechno na AMD, to dělá co může a vzhledem k jeho finanční situaci dělá nic menšího než zázraky ....
wildhorse [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 19:52:24

Obavam sa ze desktopovy 7700K je vo vykonnych hernych notebookoch stale najlepsia volba nez tam niekto da 1800X. 1700 ma prilis nizke frekvencie a pamete na tom notebooku bezia na 2400. To nieje nic moc. Na hry je u Ryzenu potreba 3.9-4Ghz a pamete 3000, potom to bezi dobre.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 663x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1568x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1247x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1925x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1169x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1917x
Komentářů: 3