Nové předražené Apple MacBook PRO představeny – 13“ a 15“ se Skylake, Radeon a OLED pruhem Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 28 October 2016
altZbrusu nové mobilní počítače Apple byly právě představeny. Obyčejný Ultrabook za 100 tisíc?!

 

 

 

 

Už bylo na čase. Apple inovoval nabídku svých klasických mobilních PC, tedy MaxBook PRO, které jsou k mání ve verzích 13“ a 15“. A nezůstal kámen na kameni, nové je úplně všechno, včetně designu. Ten je, jak jinak, tenčí. Rozměry 13“ modelu jsou 30,41 x 20,24 x 1,49 cm při váze 1,37kg, zatímco 15“ má 34,93 x 24,07 x 1,55cm při 1,83kg.

Nový je systém chlazení, nová je vnitřní konstrukce, nové jsou displaye, ačkoliv rozlišení RETINA zůstává. Menší mají 13,3“ a 2560x1600, větší má 15,4“ a 2880x1800. Obojí jsou IPS panely. Novinkou je speciální OLED panel, sloužící fakticky jako druhá menší obrazovka s různými možnostmi, k čemu jej využít. No a nebyl by to Apple, kdyby nepřišel s nějakou kontroverzí.

Tou je odebrání klasické klávesy ESC (je na tom panelu) a také odebrání čtečky SD karet. Zůstává 3,5mm jack a nově i 4x USB type-C Thunderbolt 3. Pokud chcete jiné konektory, máte smůlu.

Samozřejmě, úplně nový je hardware uvnitř. 13“ modely staví na Intel SKYLAKE procesory a to ultramobilních verzí Core i5-6000U a nebo si můžete připlatit na Core i7-6000U. Spoléhají také výhradně na integrované grafiky Intel IRIS 540/550 v uvedených procesorech. V základu je 8GB DDR3 pamětí, připlatit lze na 16GB DDR3. Diskové pole je realizováno SSD PCIe a kapacita začíná na 256GB, připlatit můžete na 512 nebo 1TB. Baterie má vydržet kolem 10 hodin bezdrátového surfování po netu nebo přehrávání filmů.  

15“ model je o poznání výkonnější. Využívá klasické mobilní procesory, to znamená 4jádra/8vláken Core i7 SKYLAKE. Ty sice mají integrovanou grafiku, ale Apple vsadil i na zbrusu nové 14nm mobilní AMD POLARIS grafik, konkrétně jádro POLARIS 11. K mání jsou modely Radeon PRO 450 2GB, 455 2GB a 460 4GB. Všechny 15“ modely mají výhradně 16GB DDR3 RAM a diskové pole začíná na 256GB SSD PCIe, ale můžete mít až 2TB. Baterie je větší, a přes větší výkon má být výdrž stejná, jako u úspornějších 13“ modelů.

A co za to? No, Apple ceny řádně osolil. Nejlevnější 13“ model s Core i5, 8GB RAM, 256GB SSD a bez toho OLED Touch Bar vás bude stát 45 990 korun vč. DPH! To samé s lepším Core i5 s lepší grafikou a Touch Bar vás bude stát 55 990 korun. A pokud by vás zajímal 13“ model s Core i7 procesorem (stále jen dvoujádro se 4vlákny), 16GB RAM a 1TB SSD, tedy TOP konfigurace, tak to si připravte 90 790 korun vč. DPH. Připomínám, že se bavíme o naprosto normálním Ultrabooku.

15“ verze s výrazně větším výkonem (4jádrový CPU s 8vlákny, 16GB RAM a POLARIS AMD Radeon grafika) vás vyjde na minimálně 73 990 korun vč. DPH s 256GB SSD. Pokud chcete něco trochu použitelnějšího s lepším Core i7 procesorem, 2TB SSD a Radeon PRO 460 4GB grafikou, tak si připravte, a teď si radši sedněte … 134 790 korun!

Ehm … tak jsem se tak koukal, co se za tyhle peníze dá mobilního pořídit … No když budeme trochu méně okázalí, tak za 100 tisíc můžete mít MSI GT73VR (nebo podobný ASUS G73) 17,3“ notebook se 4K rozlišením, Core i7, 32GB DDR4 a jednou GTX 1080 grafikou a 2x 256GB SSD PCI v RAID +1TB HDD atd. A to je notebook, který považujeme za opravdu drahý. A teď vážně … se vší úctou … Apple s těmi cenami spadl na palici, a ten kdo to koupí, tak by se měl nechat léčit. A to myslím naprosto vážně. Nemám nic proti kvalitním věcem (právě naopak, rád si připlatím za kvalitu), ale i kvalitní věc má svou rozumnou cenu a tyhle to rozhodně nejsou. Za naprosto obyčejný Ultrabook (což je 13“ Macook PRO), který parametrově odpovídá tomu, co můžete mít běžně už za 20-25 tisíc, chtít skoro 50 tisíc a za TOP konfiguraci toho samého, která se v jiných značkách prodává tak kolem 35, chtít 100 – 140 tisíc?! Tohle prostě rozumně nevysvětlíte. Tohle je vyloženě krádež za bílého dne a předražený je hodně slabé slovo. Už chápu, proč prodeje počítačů Apple klesají. Nové MacBooky mají cenu maximálně tak poloviční, a i tak by se daly najít podobné notebooky se stejnou výbavou a funkčností (byť na Windows 10), levněji a nikdo mě nevymluví, že co můžu dělat na MacBooku můžu stejně kvalitně udělat i na notebooku s Windows.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
aircontact [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 08:57:58
avatar
Dopředu říkám že se nijak nechci zastávat Apple a i pro mě jsou ty ceny hodně přepálený.
Ale proč to řešíte? Nutí Vás to někdo kupovat?
Je to prostě jejich cenová politika a hotovo. Je to prostě firma která se snaží vyrejžovat co to dá a dokud to jde.
O tom že jsou výrobky Apple předražený se všude píše pořád dokola už léta a stejně to lidi na celým světě pořád kupujou.
Tak proč se tím pořád dokola zabejvat.
Mě příjde třeba daleko víc na hlavu když si nějaká ženská koupí za 100 tisíc třeba kabelku od Louis Vuitton.
A těch věcí co se prodávaj a jsou šíleně předražený na světě je.
Ale na druhou stranu, no a co když na to někdo má a není mu líto za to ty prachy dát tak ať si to koupí, ale proč bych mu měl říkat že je na hlavu.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 17:36:47

JJ i já jsem rád, že je tu ta volba nekoupit A nebo koupit, když musíš
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 23:48:03
avatar
Poviem len tolko :

ženská čo si kúpi tú kabelku predraženú je tak isto prijebaná ako dement čo kúpi takýto notebook.........
Raahka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 08:35:25
avatar
Takže každý kdo si koupí co se mu líbí, co mu vyhovuje a nekouká na cenu a hlavně to co ty by jsi si nikdy nekoupil je dle tebe přijebanej dement. Zajímavý názor, zajímalo by mě co jsi pak ty
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 10:55:51

To je přeci jednoduché co je on, jen to klidně napiš :-)
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 17:04:00

on není věřící

toto je náboženství a to vzniklo když se potkal podvodník s hlupákem
stachuj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 11:45:35

jak jako co se mu líbí? komponenty v macbooku jsou stejne jako v dellu a stoji 3x vic, tak co se ti libi? ta cena? nebo si nechces priznat ze tam proste musis mit to jabko aby kdyz se na tebe nekdo podiva v knihovne si neco myslel...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-31 14:13:02
avatar
nevím proč ti přijde víc na hlavu to s kabelkou, když "princip" je stejnej...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Srovnání se VŠI a Aušus 2016-10-28 10:28:11
avatar
To srovnání s lacinými křápy (ale zato nabušenými,to mají malí zapařenci rádi) z Taiwanu, tj. Aušus a VŠI, je dosti směšné.

A to píšu jako anti-apple člověk, který tuto firmu fakt rád nemá.
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 11:01:30

je videt, ze jsi nikdy zadny poradny NB zminenych znacek nemel. kdyz ma vybavu jako apple za 130 a stoji 30, tak je celkem logicke, ze zpracovani bude horsi. modely za 50+ jsou naprosto v poradku a srovnatelne s applem.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 18:26:19
avatar
Je vidět, že jsi nikdy pořádný notebook ještě neviděl. MSI i Asus vyrábějí POUZE spotřební sračky, vynikne to zejména když ty notebooky rozmontuješ.

Ale to mají malí zapařenci od rodičů zakázáno, nebo to neumějí. ;-)
Tuvok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 17:01:55

no právě když to rozebereš tak poznáš co je apl zač a nic převratného to nejni jen tam je víc lepidla aby se to blbě rozebíralo
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 13:30:33
avatar
i pár Applů jsem měl rozebraných, a je to konstrukčně úplně jinde než výše zmíněné značky.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 15:32:29
avatar
Asi si rozoberal iné Apple než my v servise. Je to taký istý šmejd ako všetci ostatný v súčasnej dobe. Akurát tam máš špeciálne skrutky.
Doska je čistý šrot od Foxconnu, mizerné chladenie čipov a totálne poddimenzované napájacie obvody, stačí akékoľvek zakolísanie napätia či zhoršenie stavu batérie na to aby si našiel prepálené drážky, vypálený kráter v matičnej doske a podobné radosti prinajlepšom veľmi ťažko opraviteľné.

Macbook je imidžový notebook pre zbohatlíkov s dobou použiteľnosti priemerne 1-3 roky. Za tie prachy naozaj nestojí, ktorýkoľvek Elitebook ho strčí do vrecka kvalitou, výbavou a hlavne parametrami.
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-31 11:39:08

Nevim tady se musim zastat tydyta, mel sem od kolegy, ktery si nalil do mac booku air kafe a rozebiral ho, konstrukcne o nekolik trid jinde v te dobe nez notebooky klasickych znacek, hp, dell i ten asus atd. Je to uz teda par let, od jabka nic nemam ani sem nerozebiral uz tak nevim jestli sla kvalita dnes dolu, ale tenkrat to tak bylo jak sem napsal.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 19:27:44
avatar
Na práci jedině Mac Pro. To ostatní nevydrží. On ani ten Mac Pro není v kvalitě a opravitelnosti stejně dobrý jako normální desktop ve stejné cenové hladině.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 23:51:26
avatar
lacinými křápy? Asi už jste dlouho žádný z těch "křápů" nedržel v ruce ...

doporučuji vyzkoušet ty kovové tenké "křápy" klidně kolem 20-25tis, které mají stejné parametry jako ty macBook ... rozhodně nebudou o nic méně použitelné a odolné ... třeba Odkaz apod.

a za 30 tisíc máte i lepší parametry pořád ve velmi dobrém zpracování Odkaz

A budu se hádat s kýmkoliv, že tyhle Ultrabooky zvládnou to samé jako 13,3" MacBooky za dvoj i trojnásobek ...
Raahka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 08:31:53
avatar
Bohužel nezvládnou, xCode pro platformu Windows není. Takže tyhle ultrabooky jsou pro danou skupinu lidí k ničemu a hádat se můžeš jak chceš. Navíc nevím proč je zde v módě urážet kohokoliv kdo si za svoje prachy koupí to co vyhovuje jemu. Jinak Asus křápy dělal a dělá pořád, jediný co mi od Asusu nevadí jsou základní desky pro highend.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 10:25:33
avatar
Stačí se podívat na řešení chlazení Asusu, aby bylo vše hned jasné.

A to ani nezmiňuju to, že jsou poskládány z běžných komponent. Jakkoli apple produkty nesnáším, uznávám, že dodávají na trh v jednom balení to nejlepší, co se dá na trhu pořídit (displeje například).
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 12:12:47

A co potom teda dle tebe koupit ? ASUS říkáš špatný, MSI také říkáš špatný, Apple je předražený...

Zbývá už jen Lenovo, Dell, Acer, HP.... zbytek považuji za méně rozšířené, pokud jsem na některého z těch známějších nezapomněl.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 12:55:09
avatar
Pokud se bavíme o noteboocích na práci, jednoznačná jednička je dnes Dell, který zůstal věrný kvalitě a poskytuje dobré servisní služby. Částečně to platí ještě pro Lenovo (thinkpad) a HP (zejména mobilní workstations). Pokud bych měl přidat ještě jednu značku, tak F-S. Zbytek je dnes už za horizontem, zejména Toshiba, jiní se tam nikdy nedostali (Acer, Aušus, MSI a podobní lepiči).
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 15:25:21

Tak ve výsledku proč ne, v problematice noutbůků, netbůků, a dalších nesmyslbůků ve stylu 2V1 a podobně se neorientuji, tak proto ten dotaz co vlastně koupit. Asi ne pro nic za nic se neříká značka NasER, Hrozný Počítač, zmíněný AuŠUS, a vŠI
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-31 11:49:20

Na Dell taky nedám dopustit, u HP se mi kolikrát stalo, že po záruce neopravitelné, u jednoho ultrabooku 1040G2 dokonce ani výměna desky nepomohla, to u Dellu nikdy nebyl problém s případnou pozáruční opravou (tu jsem měl snad jednu, s HP řeším poslední dobou pořád něco jak na NTB tak na PC), bohužel jednou se bere Dell, pak je zas období HP atd, tohle nemůžu ovlivnit
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-31 10:00:47
avatar
Je to jiná třída, srovnávejte např s Dell Latitude 7000
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-31 14:17:18
avatar
nj ale je tam hnusnej nápis ASUS a ne ohryzek, takhle bys vypadal hnusně při selfíčku nebo nedej bože ho někam vystavit.. to by vůbec nešlo tuto !
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 11:05:07
avatar
Ale tak cilova skupina je urcite pripravena. Beha tu spousta lidi ktery penize nezajimaji a pak tu sou zavislaci aplu pro ktere je to zivotni styl..
Mecuke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cz vs svet 2016-10-28 11:51:53

Vetsina lidi tu uvazuje jen v ramci ceskeho trhu kde je prumerny plat se zbytkem sveta ne zrovna vysoko. Ale tady v Londyne a jinde je to styl a lidi tu neresi penize nebo co to ma za vnitrnosti.
Denne tu chodim okolo apple storu a tech lidi co tam za den projde je neuveritelny.Me osobne jde o vykon a zpracovani, ale takovy byznysman nebude resit cenu ani vykon a presne pro takove lidi to je.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 16:29:20

Souhlasím s tím že mít apple je styl, ale koupě těchto předražených ultrabooků má podle mě k racionálnímu chování dost daleko. A to bych si mohl měsíčně jeden takový ultrabook koupit a nemusel se pak do konce měsíce chodit pást. Pro mě je to styl ovce a možná ještě styl počítačové lamy. Ale když ty peníze někdo utratit chce, ať si je utratí.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 20:12:21

Ty chceš po mlamojským managoru aby se v něčem vyznal a něčemu rozuměl? To v příručce ITIMU nebo jakékoli podobné sr*čky nemá, ba ani v kolonce "např.", kterou takovéto pako bere jako svatý grál.....
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 12:04:20
avatar
Za ty prachy bych čekal celý OLED displej, to by se skutečně mohl pak Apple chvástat tím, že to jako první zavedl masově. Místo toho dostanete srandaproužek, který není ani originální, druhý displej místo klávesnice měl už kdysi Acer, displej místo numerické části zavedl zase Razer, který je taky drahý a kvalitní. Kromě přemrštěné ceny nenacházím žádné inovace.
Co se týče mobilních grafik, tak situace je naprosto tristní. Musíte dát celých 100tisíc, abyste měli alespoň jednu mobilní 1080ku, dvě ve SLI jsou za 130. Vzpomínám doby mobilního gf880 a radeonu 7970M, což byl tenkrát mobilní hiend, přesto jste to mohli koupit v notebooku za 30 (radeon) nebo 40 (geforce) tisíc. Svět se zbláznil - hiend telefony za 30, herní DTR za 100 tisíc.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 17:41:02

Nooo normální člověk se zamyslí, jestli ne výkon potřebuje nebo ne....
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 18:27:18
avatar
Já bych hlavně rád viděl alternativu pro ten displej. Většina PC notebooků totiž končí na FHD.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 20:12:55

No bať.... fůůůra lidí to nepotřebuje (bo NB používá na čumění po netu nebo rytí v excel tabulkách (typické managorské užití) nebo řeší externím monitorem
Mjr.Malder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 20:31:58
avatar
Ja by som zase rád vedel načo je dobré vyššie ako FHD rozlíšenie na dislplejoch o velkosti 13 alebo 15 palcov. Na 40 palcovom to pochopím, tam už tie pixeli je vidieť aj pri FHD ale na ntb?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 21:03:42
avatar
no, mobily sú extrém niektoré, ale FullHD tak v kombinácii s max 24" uhlopriečkou, na 21,5" uhlopriečke vyzerá FullHD dobre povedal by som, ale už povedzme na monitore 27", by som určite volil 1440p (QHD), tu už FullHD nie je ideálne a ja mám presne 27" uhlopriečku s 1440p a som spokojný v tomto smere...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 16:13:55
avatar
v DTP máš třeba možnost zobrazit celou stránku a můžeš přesto vidět ostré písmo. Totéž platí pro tenké čáry apod.

Běžný user excelový to samozřejmě moc využít nedokáže.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 22:04:02
avatar
Dell precision nebo Lenovo nabízí běžně u svých modelů ultrabooků větší než full HD rozlišení. Pokud myslíte, že pouze Apple... to či ono... tak se není o čem bavit
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 10:27:32
avatar
Precision je ale mobilní workstation a vypadá (a váží) poněkud jinak, že (pár kusů jich mám ve správě).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 23:46:49
avatar
už jste asi pár let neviděl nabídku NB co?

FHD je naprostý standard u notebooku typu Ultrabook kolem 20 tis .... za 30 tisíc máte na stejných 13,3" 3200x1800 (Odkaz
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 10:29:20
avatar
Aušus ale není značka, o kterou bych se odvážil opřít. ;-)

To je běžný consumer segment, to jsme si už vysvětlili výše.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 12:08:34

Consumer segment je veškerá elektronika. Jediné co nevidím jako consumer segment je PRAGA V3S, která jezdila v letech 1950 a jezdí dodnes. Vše ostatní v porovnání s touto stálicí je spotřebák. Vše se pos..e ať dřív nebo později, na tom je dnes založený celý trh.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 12:10:23
avatar
Apple je naprosto obyčejný consumer notebook, není o nic kvalitnější ani výkonnější než ty ASUS modely a je také vyráběný v číně ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 12:59:22
avatar
Macbook je určen pro malospotřebitele.
Macbook Pro je určen pro nasazení ve firmách, jako pracovní nástroj.

Připomínám, že nejde jen o kvalitu jako takovou, ale taky o servisní služby, zejména rychlost reakce a dobu pro opravu. O hrubý výkon pak nejde už vůbec, v dnešní době stačí většině mobilních uživatelů výkon U-řady intel CPU.
Lukar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 15:27:47

Ty si fakt myslis ze macbook pro je urceny do firiem ako pracovny nastroj??? To si vycital s toho nazvu PRO, dvojjadro za 50k a ze nikto iny nerobi kvalitny a rychly servis. Tazko uverit ze existuje aj takyto nazor.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 16:10:37
avatar
Já si nic nemyslím, dělám vše pro to, abych měl ve firmě Maců co nejméně, protože další platforma je jen kopec problémů, nutnost diverzifikovat support, servis a SW výbavu. Nicméně po zkušenostech s kreativními nástroji na Win platformě, zejména s nepodarky od firmy Adobe, nechť celá včetně uklízeček shnije v pekle, rozumím tomu, proč se Apple vyskytuje i ve firmách.

Jako profi nástroj tyto stroje inzeruje sám Apple a grafici, které znám, to potvrzují.
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 00:40:33
avatar
No a já zase kreslím v PTC Creo, kolega dělá 5-ti osé obrábění v PowerMill a ani jedno na Apple neseženeš.

Apple je možná dobré pro grafiky nebo pro ty co celý den dělají jenom grafy, koláče atd..
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 13:32:58
avatar
No, tak ses pochválil, ale nic podstatného jsi nesdělil.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 15:38:09

Zajímavá diskuze.
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 20:19:13
avatar
No musím souhlasit, taky nemám rád značky jako Mekosonic nebo Panashiba. Zkuste se příště vyhnout vietnamské tržnici a kupte něco jako je ASUS nebo MSI.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 00:57:08
avatar
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 13:34:28
avatar
o těchto paznačkách (myšleno v mobilním byznyse) je řeč. Zas tak velkého mimoně ze sebe dělat nemusíš, věřím, žes to pochopil. ;-)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 14:19:34
avatar
Citace:
Já bych hlavně rád viděl alternativu pro ten displej. Většina PC notebooků totiž končí na FHD.

Buď jste trol nebo hlupák. Nemusíme chodit daleko, třeba Dell XPS 13 s 13" 3200x1800 displejem můžete mít za 40 tisíc ve slušné konfiguraci. Displej je navíc dotykový. Tenhle notebook je na trhu už docela dlouho, což je jen další důkaz že Apple nic nevymyslel. Jsem zvědav jak se z toho teď vymluvíte. Budete nám tvrdit že i Dell se svým next day supportem je křáp a asijská tržnice? Jste jako náš prezident, plácnete blbost a když to zjistíte, tak neumíte přiznat chybu
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 15:48:38
avatar
Citace:
A teď vážně … se vší úctou … Apple s těmi cenami spadl na palici, a ten kdo to koupí, tak by se měl nechat léčit. A to myslím naprosto vážně.


Práve naopak. Hlavne tie Top modely... ak niekomu dizajnovo sadnú na stolík, pri obrovskom bazéne, garáži super áut a superluxusnej vile, tak má jasno. Kopec ludí na to nemá, aj keby chceli, ale behá nás po planéte dosť a niektorí to proste vytiahnu z vrecka. Pozastavovať sa nad tým, je ako kritizovať staroveké hrobky faraónov zo zlata, vykladané šperkami, že čo si to vlastne dovolujú, keď hrobky z lacnejšieho materiálu predsa vedia poslúžiť rovnako dobre.
Jehner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 21:42:01

Nedá mi nereagovať, a to hlavne k časti kde je edit.
Švagriná si pred nedávnom kúpila Audi Q5, za 50 000e, S line. Po dvoch rokov sa dozvedela na čo je dobré to S na automatike (doteraz jazdila na D a nič neriešila) Auto stratilo na hodnote za 4 roky asi polovicu.
Nevidel som že by sa takto riešilo na weboch o autách že by ten kto by si kúpil drahé auto mal dať vyšetriť.
Pretože dnes na to určitý ľudia majú.
Ak by som si mal baviť na tvojej úrovni napísal by som že ten kto si kúpi tri monitory s rozlíšením 4k by sa mal dať vyšetriť.
Myslím si že ľudia čo na tento web chodia si dokážu zrátať a odhadnúť čo je drahé a čo nie. Nepotrebujú to mať podsúvané takýmto spôsobom.
znižuje to úroveň webu a zbytočne to budí vášne. Jednoduchá veta kde je spomenuté že cena je diskutabilná je plne postačujúce. Inak článok je fajn.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-28 23:56:06
avatar
Audina Q5? nic proti je to dobré auto a v danej cenove třídě koupíš i řadu podobných (mercedes, BMW apod. ) ...

tři 4K monitory? Zase je to spíše praktická záležitost ... 4K je jasný standard nic zvláštního dnes a práce na více monitorech má jasné výhody a cena těch monitorů není nijak přehnaná a zdaleka nejsou drahé ...

Ale Apple MacBook? Za ty peníze? Ve zcela stejné mobilitě s kvalitním kovovým zpracováním stejných rozměrech a stejné i lepší výbavě pořídíte na trhu záplavu Ultrabook, na kterých uděláte totéž a stát vás budou 2-3x méně ... takže si stojím za tím, co jsem napsal ... kvalitní věci mají svou cenu, MacBook taky a to je 20 - 60 tisíc jako ostatní rozhodně ne 50 - 100 tis, protože není ničím více lepší ...
Raahka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 08:45:37
avatar
Tak hlavně že máš ty monitory čím krmit . Jinak je taky plno levnějších aut se stejnými parametry na papíře, ale to nemění nic na tom že si každý jedinec může za své peníze koupit to co se líbí jemu a ne tobě. Nebo ti snad někdo diktuje so si máš za svoje prachy koupit, co ti musí vyhovovat, co ti musí na tu samou práci stačit. Měl by jsi se nad sebou DD zamyslet
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 12:11:47
avatar
pozor, já nikomu neříkám, co si má a nemá koupit, já jen čistě objektivně z pohledu člověka, který tomu rozumí a zná hodnotu těch věcí i jejich možnosti říkám, že koupit si Apple MacBook Pro za tyhle peníze je totální nesmysl, je to předražené, za ty peníze to nestojí a koupit to je nechat důvod se vyšetřit protože jen blázen by platil tolik za něco, co za to nestojí
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 14:12:00
avatar
Citace:
já jen čistě objektivně z pohledu člověka, který tomu rozumí a zná hodnotu těch věcí i jejich možnosti říkám, že koupit si Apple MacBook Pro za tyhle peníze je totální nesmysl


Já si zase myslím že je to na kupujícím. Něco jako čistě objektivní pohled v tomto případě neexistuje, a pokud je kupující seznámen se všemi možnostmi, je to jen jeho volba co si pořídí ať se nám to může zdát iracionální jak chce.

Já bych zase klidně dal i čtvrt milionu za renovaci a vylepšení horších částí auta Subaru Libero. Pro někoho nevzhledná krabice na kolečkách, pro mě velmi užitný kei car který mě neskutečně baví řídit.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 16:31:46

Filozofie by Vám ihned popřela výrok
Citace:
já jen čistě objektivně

Je to nesmysl a hlavně to tak není. Jo kdybyste vyměnil za slovo
Citace:
čistě subjektivně

Tak to je jiná
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 17:41:32
avatar
sorry, ale parametry HW, zpracování, ceny to vše je objektivní ... takže čistě objektivně platí ...
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 21:57:01

Subjektivně nebo objektivně, zaujatě, nezaujatě, pesimisticky, optimisticky, nebo i realisticky je Appleboook, pro prostě drahý i kdyby v tom byl padesátijádrový procesor s paticí AM 5 nano s frekvencí 23GHZ, 4 GHZ cache 9 a podporou pamětí DDR 80.

Jinak řečeno, kdo chce, ať si to koupí, já na to prostě nemam. Jsou důležitější věci v životě. Třeba zaplatit elektřinu, vodu a uhlí na zimu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 00:56:57
avatar
nesouhlasím, pokud by měl parametry odovídající ceně a tedy i výkon, výbavu a možnosti ... tak by za ty prachy klidně stál ... nikomu neříkám, že si ho kupovat nemá, ale říkám, že kupovat ho je blbost, je to předražené a musíte být v podstatě blázen za to ty prachy dát ;)
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 08:32:35

Nemusíš mi oponovat, rozhodně jsem to nemyslel jako narážku vůči tvému výroku, protože s tvým výrokem se ztotožňuji. S těmi parametry co to má je to prostě drahé a kdyby to ten výkon mělo odpovídající ceně, za kterou se to prodává, tak já na to jednoduše nemam. A myslím si, že nejsem jediný takový člověk, který na to nemá a mě podobný člověk si to prostě nevezme na půjčku, aby to pak splácel dalších 8 let.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 22:08:22
avatar
Ale pořád platí že ten Váš dodatek je subjektivní, zvlášť když se jedná o jednu platformu(apple) a Vámi uvedený MSI GT73VR je zase windows.

Jeden známý je applista, je spokojený a např. apple má z důvodu lepší záruky(dost cestuje), jednotného prostředí, vyhovuje mu uzavřenost systému a dokonce už párkrát využil i bezplatnou telefonní linku. Říkal že kvůli práci si za to pohodlí a nadstandardní služby připlatí.

To proč si připlácí za nakousnuté jablko chápu, stejně jako on chápe proč apple nemám rád, dle jeho slov bych jejich služby stejně nevyužil a s mými znalostmi PC by to pro mě bylo zbytečné a spíše obtěžující. No, v podstatě má pravdu.

Takže ano, apple je předražený, ale nabízí za to i něco navíc, proto nelze koukat čistě na výkon a je potřeba zohlednit i další věci. Pokud si někdo něco od nich chce koupit a využije všech jejich služeb, je to jeho volba a já osobně proti tomu nic nemůžu namítat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 00:50:12
avatar
to není subjektivní ... parametry, zpracování i cena se dá objektivně porovnat
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 06:59:50

Ona subjektivita má velkou váhu, zvlášť když je od nadšence.
Troufnu si říct, že potom je subjektivita stejně silná jako objektivita.
Ale hlavně v subjektivním postoji, jste ušetřen od zbytečných útoků na osobu. Protože minimálně v tomto odvětví, nejde být objektivní, tedy ne za každou cenu. Podívejte se kolik lidí, rozumných lidí vám oponuje. To přeci není samo sebou .
Jste velký nadšenec a váš názor na věc má svou velkou váhu.
Ale není jen jedna pravda, není a prostě být ani nemůže.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 12:29:46

Článek o Apple a hned je oheň na střeše. Nejvíce se mi tu líbila ta diskuze o kvalitě zpracování. Někdo tam mluvil o Aušusu z Taiwanu. Sranda je v tom, že všichni ti výrobci, včetně Apple, stejně vyrábějí v Asii, buď na Taiwanu nebo v Číně. Je pravdou, že Apple sám se vymezuje právě oním stylem. Nebo to alespoň říká. Je to jeho obchodní strategie. Nedělejme si iluze, že má Apple nějak moc rozdílné dodavatele narozdíl od konkurence. Možná odebírá od stejných firem jako třeba Asus nebo MSI. A když už se tu mluví o autech. Existuje řada výrobců, kteří vyrábějí komponenty jak pro levné značky až i pro ty nejluxusnější.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 13:03:27
avatar
Co v Asii, všichni vyrábějí dokonce na jedné výrobní lince!

Ale rozdíl je v použitých součástkách a jejich kvalitě, tolerancích, kvalitě výroby a výstupní kontroly, v neposlední řadě i kvalitě a ochotě servisu. Tohle ale většina běžných spotřebitelů neví.

Číňan umí vyrobit skvělé výrobky v prvotřídní kvalitě, ale nechá si to zaplatit.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 17:52:04

Zdar všem!

Čtu tuto diskuzi a nedá mi to se nevyjádřit. Tynyt v dost věcech máš pravdu, ale v jiných zase ne. Opravdu působíš směrem k jiným značkám hodně vyhraněně a dle mého názoru i některým křivdíš, ale o některých si to psal aj hezky a správně . S čím souhlasím bez výhrad je následující: ať si koupí kdo chce co chce, jsou to jeho peníze.

ALL:
Na druhou stranu chápu postoj DDho. Co jsem mohl vypozorovat, je DD HW nadšenec s neukojitelnou touhou vlít do lidí trochu přehledu o tom, co je a není výhodné (myšleno vážně zcela bez ironie). A lidi jako DD (HW nadšenci) mají také poměrně silnou tendenci vyjadřovat se silněji než je třeba. Ano dalo se to napsat jinak, ale celkově chápu proč to DD napsal takto a tím se dostávám k pointě. Když vy co kritizujete DDho s argumentem: každý ať si koupí co chce, tak proč nejste ochotní připustit následující: DD vydal jako vždy silové prohlášení,ale je to jeho web a může si psát jak chce. Tak jako já si nemusím koupit Apple, tak vy máte možnost ignorovat to co napsal. Mířím tím na to, že v rámci logiky věci, když tu DD napíše článek s podobným zaměřením, tak jsou negativní reakce vůči němu přehnané až téměř osobní. Proto se z mého osobního pohledu chováte stejně jako on.

PS: Přitom víte, že zrovna DD je ten typ, na kterého když zautočíte příliš agresivně, uzavře se do sebe a nic s ním nehne (jako 99% všech lidí).

Můj názor na nové výrobky applu: já si to nekoupím. Pokud by za mnou přišli mé děti, že to chcou a já na to měl a oni si to zasloužili, tak bych jim to koupil, aby jsem jim splnil jejich přání. Sakra to je souvětí... chudák češtin
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 19:43:35
avatar
Právě - problém DDho je kategorické tvrzení, které nemá obecnou platnost. Chápu jeho technologické nadšení, ale to by jej nemělo omezovat v celkovém hodnocení a úsudku.

Já si Apple taky nikdy nekoupím - je pro domácí použití předražený a nadto jeho fašistická filozofie se mi hluboce příčí.

Ale na druhou stranu to neznamená, že ten laptop tu cenu nemá a že je předražený. Na cenu čehokoli je třeba se dívat ve smyslu TCO, kde cena zboží tvoří jen část celkových nákladů. Domácí uživatel to až tak řešit nemusí - buď na to má nebo ne. Ale nasazení ve firmách je trochu jiné kafe.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 00:53:25
avatar
Víte pokud bych s Apple neměl zkušenosti, pokud bych neznal na čem staví, jaké má HW parametry, co to umí, jaké notebooky nabízí v jaké kvalitě, s jakými parametry a za jaké ceny jiní ... prostě kdybych neznal nic, pak bych mohl tvrdit, že Apple je něco extra a za ty peníze stojí, ale protože vím dost, objektivně mohu zcela jednoznačně říci, že za ty peníze prostě nestojí a je to hloupost ho za ně kupovat. Kdyby stál Apple polovinu těch cen, pořád to bude drahé, ale pak by to bylo trochu odpovídající tomu, co nabízí ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 13:36:06
avatar
Neznám přímou konkurenci k Apple, pokud je mi známo, poslední klony skončily někdy v roce 1996.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 00:55:59
avatar
Sorry, ale je vidět, že si dlouho neměl žádný ze Ultrabooků kolem 25-30 tisc v ruce ... nejsou to žádné laciné plasťáky, Apple není o nic lepší. A prohlásit NB za 100k že je nekvalitní ... to chce hodně **** Já ty NB viděl a mohl i vyzkoušet i prozkoumat. Vím o čem mluvím, že kvalitativně není mezi kvalitními notebooky Ultrabooky, které u většiny výrobců začínají někde poblíž 30tis a Apple MacBook absolutně žádný rozdíl ve zpracování ani životnosti ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 13:43:45
avatar
já běžně znám a používám ultrabooky od Dellu v koncové ceně okolo 60+ tisíc bez daně.A není to jeden kus. :-)

Jen tak mimochodem, já se mj. věnuji i jejich opravám a rukama mi prošly za ty roky troufám si říct stovky různých modelů (na absolutní počty kusů to bude už dost přes tisíc) - od notesů rozsekaných uživatelem až po úplně nové (které si cvičně rozeberu a složím), od starších kousků po nejmodernější mašinky, od paznaček typu Acer, Asus, MSI za desítku po hiend modely Dell a IBM nebo Apple.

Mě vážně nemusíš poučovat co je a co není kvalitně vyrobeno.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-29 17:58:03

A ještě takový malý dodatek. Podobně vyhraněné články se takto píšou záměrně s cílem rozproudit pořádnou diskuzi. Což se zde povedlo, jen mi někdy zdejší diskuze přijou moc osobní a potom takto všichni sklouzávají tam kam nechtějí včetně mě (ano narážím na můj osobní útok vůči třem zdejším účtům, ale někteří jedinci mě se svými osobními výpady už opravdu s.rou).
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 10:30:03
avatar
Myslím že hrozně zanedbáváte pozitivní ekonomické dopady. Stačí pár prodaných kusů a odvedené daně utáhnou menší vzdělávací zařízení nebo několik ordinací. Tady už se skoro pohybujeme v řádu financí který by tradičně seděl autoprůmyslu.

Ti lidé, kteří si to kupují jsou vlastně dobrodinci národa. Jako kuřáci.
mitman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Za mě ok 2016-10-30 11:32:07

Za mě je to ok. Kupoval jsem minulý rok 13" MCB Pro s 16GB ram a 256GB ssd a ceny jsou furt plus minus stejny.

Jsem rad, ze Apple ty ceny drzi, protoze díky tomu udrzí i kvalitu aplikací na iOS/Mac, protoze na nicem jinym proste nativni appku nevytvorite (pokud nepocitam nejaky hackintoše).

Stejně kvalitní pracovní nástroj jako je mcb pro nikdo jinej nenabízí.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 17:25:25

Porovnávat to s něčím tak obludným, jako je MSI GT73VR, to je fakt silný kafe. To s sebou můžu rovnou tahat desktop a víš co, ten bude ještě NADUPANĚJŠÍ!! Bože ...

Ty řeči o kvalitě zpracování ultrabooků jsou mimo. Mám doma MacBook Air za bratru 26 tisíc a Thinkpad X1 Carbon 4 za 39 tisíc. Za takový peníze bych čekal naprosto špičkovou kvalitu zpracování, ale realita je taková, že ten Thinkpad působí vedle Airu jako dětská hračka.
Sajo24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 20:25:49
avatar
„Myslete jinak!“
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Apple prodeje počítačů propada 2016-10-31 08:46:46
avatar
Apple prodeje počítačů propadají a tohle je špatné , víc než špatné.

Trh epodle všeho nepotřebuje další ultrabooky , netbooky ,nebo Chromebooky. Podle statistik i za rok 2015 to ukazovalo na nasycenost trhu.

Vzhledem k technologické vyrovnanosti firem Apple nemá takový náskok jako za dob PowerPC. Stejně je poznat zmatení na koho vlastně chtějí mířit. Produkty Macbook PRO byly "pracovní stanice" na OSX tedy nic pro blondýnyx,matrosexuály a hipstery akle spíš pro profesionály, kteří ten stroj měli jako nástroj nejdastěji na DTP a CGI případně hudbu.
Vebecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-31 10:22:31

Ať si kdo chce co chce říká, pro mě jako uživatele byl nákup MacBooku jednou z nejlepších investic (nákup v roce 2014). Od nákupu si nepamatuji pád aplikace ani pád systému. Simultálně pracuji na pracovní stanici s Windows a nemohu tvrdit to samé.

I tak musím konstatovat, že Keynote (a celkové směrování Apple) je pro mě zklamáním. Pár důvodů:
1) jenom USB-C (je to možná budoucnost, ale nyní bude Apple user král redukcí, adaptérů a dalších chujovin)
2) žádné představení iMaců, Mac mini či Mac Pro
3) CZ ceny

PS: MacBook i se zpáteční letenkou vyjde výhodněji jak u nás.
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-31 10:25:58

Muj první pocit po keynote byl zhruba stejný.

Nadruhou stranu pak jsem ve slabe chvilce (protže zrovna vybírám novej počítač) koukl i na nabídku WINDOWS stroju. A zjistil jsem že i kdbych chtěl tak konkurence pro macbook není. Jsem uživatel co prostě řeší i design a pohybuju se mezi klientama co ho řeší také a nemužu prijít na schuzku s něčím tak hnusným jako je thinkpad nebo dell xps.

Ultrabook co bude takhle tenký, lehký a zarovn bude dostatečně výkoný, hezký a z premioveho materiálu a bude mít výdrž 10+ s top touchpadem (používám touchpad 90% času) podsvícenou klavesnicí, only SSD a tichej i v zátěži na trhu prostě není. A když už je tak je tmavej a hnusnej. Chci stříbrnej hliníkovej notebook nebudu používat nejake depresivní cerné plastové notebooky z minulé dekády.

Osobně pujdu do zakladního modelu bez touch baru který mě nezaujal jsem oddaný touch padu které má apple bezkonkurenční.

Jediné konkurence schopné produkty jsou pro mě sufrace book ale ten je hnusnej po zavření s tím kloubem a jeste dražší než macbooky a potom razer blade ale ten dělaj jen hnusenj černej
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-31 22:30:37

91 tisíc za ultrabook...já bych to zakulatil na 100k at to dobře vypadá ...je to velmi směšná konfigurace na něco s názvem PRO.

Pro někoho kdo chce PROFI pracovní stanici na cesty..Dneska mi na stole na doinstalaci přistál HP Zbook 17 G3 110k . ( 64GBDDR4, i7-6820QH,Quadro M5000M 8Gb,512Gb SSD+1TB hdd,usb C,...odkaz : http://www.hpmarket.cz/productOpt.asp?konfId=T7V35ES ). To je PRACOVNÍ NB - na práci v CAD,simulace namáhání,..

Jasně, jiný typ uživatele..ale o 20k levnějí mít "PRO" stroj vhodný tak do kavárny na internet..to je k smíchu
Vebecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 14:29:15

Bez rozporování nepřiměřené ceny nových MacBooků Vám musím sdělit, že srovnáváte hrušky s jablkem Samozřejmě, že Vámi uváděný NTB je výrazně výkonější, ale pár pár věcí: 17", FHD a 3kg. Měl jsem podobný NTB od Dellu a mobilní to bylo jenom tím, že to šlo snadno přenést do auta a převézt.
Sajo24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-01 14:52:41
avatar
Mercedes alebo BMW ?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 176x
Komentářů: 0
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 147x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 588x
Komentářů: 1
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 5
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydání
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydáníTuesday, 09 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1714x
Komentářů: 1
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamal
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamalMonday, 08 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1534x
Komentářů: 5