AMD uvádí RYZEN 3000XT procesory, B550 a A520 základní desky. Ještě lepší věci pro všechny! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 16 June 2020
altSpolečnost by mohla v klidu sedět a nedělat nic, ale rozhodla se ohlásit vylepšení AM4 platformy.

 

 

 

 

AMD oficiálně ohlašuje RYZEN 3000XT procesory, o kterých se spekulovalo. Nepotvrzuje se využití lepšího výrobního procesu, a tedy ani výrazné navýšení taktů. Jde jen o využití vyšší výtěžnosti stávající výroby, která jednoduše produkuje podstatně více kvalitnějších jader, než když výroba začínala minulý rok. AMD tak jen za stejné ceny nabídne o trochu lepší procesory.

Populární 12jádrový RYZEN 9 3900X se dočkal slevy, kdy ze svých 499 dolarů bude nově stát 449 dolarů. Za tu originální cenu těch 499 dolarů ale budete moci nově koupit model s kvalitnějšími čipy a vyšším boost taktováním, tedy RYZEN 9 3900XT.

Nejvýkonnější 8jádrový procesor na trhu, RYZEN 7 3800X se také dočkal slevy a z těch oficiálních 399 dolarů bude nově za 359 dolarů. Za tu původní cenu nově AMD nabídne RYZEN 7 3800XT, který má o 200MHz vyšší boost takt. No a RYZEN 5 3600X, tedy 6jádrový/12vláknový model se posune z 249 na 224 dolarů a na jeho původní cenu nastoupí RYZEN 5 3600XT s vyšším boost taktem.

AMD se rozhodlo pro opravdu kosmetické změny, opravdu jen využití většího množství kvalitních čipů, které v současnosti 7nm výroba u TSMC produkuje. Nepustilo se do žádných dalších experimentů. RYZEN 3000XT procesory tak mají stejné TDP a stejné základní takty, jako RYZEN 3000X, liší se jen o 100-200MHz vyššími boost takty, které jsou až na 4,7GHz, což je takt, kterého dosud dosahovat pouze RYZEN 9 3950X, který právě jako jediný byl vybaven těmi nejkvalitnějšími kusy čipů (ty pak kromě něj směřovaly do EPYC procesorů).

AMD tak oficiálně říká, že novinky budou mít o zhruba až 4% vyšší výkon v single-thread aplikacích, což se nezdá jako mnoho, ale bude to stačit na to, aby se AMD v mnoha jedno-jádrových testech dostalo před Intel ve všech třech cenových hladinách. Současně si AMD udrží výrazně lepší efektivitu, kdy u RYZEN 9 3900XT AMD slibuje až o 40% vyšší efektivitu, než konkurenční Intel řešení. AMD nebude dodávat k RYZEN 3800XT a 3900XT v ceně žádný přibalený chladič, k 3600XT bude klasicky Wraith SPIRE.

  • AMD ohlašuje A520 čipset a uvádí na trh B550

Kromě RYZEN 3000XT procesorů AMD rozšiřuje nabídku v rámci AM4 platformy i o nové základní desky s novými čipsety. Počínaje dnešním dnem budou v nabídce obchodů k dispozici B550 desky, které přináší PCIe 4.0 podporu pro masy. Ohlášeno bylo také AMD StoreMI 2.0, propojující výkon SSD s kapacitou HDD.

Aktualizace se ale nakonec dočká i A320 čipset, tedy nejstarší dosud stále aktuální řešení v rámci AM4. AMD ohlásila A520 čipovou sadu, která sice nebude mít PCIe 4.0, ale bude mít kompletně PCIe 3.0 a je připraveno pro RYZEN 3000 a budoucí řešení. Zatímco B550 základní desky vstupují do prodeje od 16.6.2020, nové RYZEN 3000XT procesory budou dostupné od 7.4.2020 a základní desky A520 dorazí do obchodů v průběhu srpna.


 

  • Poznámka by DD:

Pokud jde o RYZEN 3000XT procesory, jejich finální verze a parametry zdaleka neodpovídají některým divokým spekulacím před uvedením. Speciálně těm, které slibovaly až 300-400MHz zvýšení taktů, kdy procesor měly mít údajně přes 4GHz v základu a 4,9GHz v boostu. To by AMD bylo schopno dosáhnout leda s nasazením 7nm EUV výroby, což byla optimistická možnost (ve kterou jsem osobně doufal), ale nepotvrdila se. Nutno říci, že některé RYZEN 3000 procesory dokáží jet a běžně běhají stabilně v základu přes 4GHz na všech jádrech normálně (v závislosti na chlazení). Ten základní takt je totiž udáván spíše s ohledem na „nejhorší možný scénář“. Nevíme, kde se ty spekulace braly, je možné, že AMD zvažovalo a testovalo více možností.

RYZEN 3000XT jsou tak nakonec jen rozšířením stávající nabídky, kdy za stejnou oficiální cenu jako doposud, budete moci koupit v základu o trochu lepší procesor a dosavadní modely za ty ceny se posouvají o něco níže a budou stále dostupné. Ve výsledku tedy větší výběr pro všechny. Tohle mě trochu naplňuje optimismem, že AMD má stále v plánu RYZEN 4000 neodkládat a vydat je, jak jen to bude možné a neohlásilo tedy RYZEN 3000+. Prostě jen využívá větší kapacity 7nm výroby a její lepší stav k rozšíření nabídky procesorů, a ještě většímu tlaku na Intel. Ostatně o to vlastně jde především. Ty oficiální ceny 499, 399 a 249 dolarů, kterých se AMD drží, nejsou náhodné, jsou to ceny klíčových modelů procesorů konkurence a AMD se tak vybízí k přímým srovnáním, která samozřejmě za současné situace dopadnou výrazně v jeho prospěch. Dokonce i ve výkonu na 1 jádro, zatímco ve výkonu na celek AMD doslova převálcuje Intel za stejnou cenu a třešničkou na dortu je efektivita. RYZEN 3600XT je výkonnější než Core i5, RYZEN 7 3800XT je výkonnější než Core i7 a RYZEN 9 3900XT je výkonnější než Core i9 a AMD prostě uvedením XT verzí a „donucením“ udělat všechny nové testy, tohle jen zdůrazní a ukáže opět všem. Ano, RYZEN 3000XT jsou hlavně marketing a odpověď na Core 10000 od Intelu. Ten na to může reagovat jedině slevami, ale to se asi nedá moc čekat, speciálně když dosavadní RYZEN 3000X procesory zůstávají v nabídce a AMD je vlastně oficiálně ještě zlevnilo (neoficiálně jsou doporučené ceny jen doporučené a procesory se běžně prodávají za nižší ceny).

Nejzajímavější novinkou jsou tak dnes hlavně B550 desky, které přinášejí něco, co tu za dostupné peníze ještě nebylo. A současně jsou v nabídce modely, které jsou o třídu až dvě kvalitnější a lepší, než B450 potažmo Z490/B460 konkurence. Samozřejmě cena tomu ovšem odpovídá.

Celkově prostě AMD ještě vylepšilo svou nabídku, ačkoliv to vůbec dělat nemuselo. Intel nedokázal nabídnout nic konkurenceschopného v rámci Z400 a Core 10000 platformy a drobná vylepšení RYZEN 3000 a nové B550 desky tak ještě zdůrazní přetrvávající stav věcí. Současně si AMD připravuje půdu pro nové RYZEN 4000, které jsou dělané pro aktuální X570/B550/A520 desky a procesory jako takové budou výrazným skokem.

Opět se projevuje stávající opravdu kompetentní vedení společnosti (jež má AMD před tím mnoho let nemělo), které se zjevně drží jasného plánu, nedělá zbytečné věci, zbytečné změny a udržuje status firmy přívětivé k zákazníkům a uživatelům a posouvající výkon, ceny a technologie a celý trh. Buduje tím nejen větší důvěru zákazníků, ale také větší důvěru a odvahu mezi výrobci HW. Ostatně důkazem jsou právě B550 desky, které jsou v mnoha případech lepší, než mnohé nové Z490 desky pro Intel. Ostatně výrobci desek se netají tím, že B550 je nejdůležitější novou desktopovou platformou a dávají si na ní hodně záležet. Je to hlavní mainstreamová platforma nejen pro současné RYZEN 3000 procesory, což jsou objektivně nejlepší procesory na trhu dnes, ale i pro chystané RYZEN 4000G a RYZEN 4000 ZEN 3 série, které dorazí v následujících měsících a věci ještě hodně vylepší. Myslím tedy, že bude ještě veselo :).

Samozřejmě vám testy nových procesorů ale také desek na stránkách DDWorld.cz nabídneme.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 17:13:14
avatar
3800XT nabízí Alza za 11tisíc to ty vyšší takty opravdu neospravedlňuje.. ve finále ta XT řada bude dražší a nevýhodnější
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 17:30:59
avatar
1. jsou to ceny po vydání s daní za novinku ...

2. pořád je levnější, výkonnější a výhodnější než co nabízí Intel ;)

3. a "staré" 3000X modely jsou tu stále ...

prostě máš větší výběr
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 17:56:23
avatar
To naprosto chápu ovšem poměr-cena výkon u nich už opravdu tak dobrá není jako u základních modelů, to bude lepší až se budou doprodávat, až vyjde nová 4000 řada , tak jak to bylo s řadou 2000 a 1000
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 18:09:34
avatar
jasně, ale 3000XT nemají nabízet lepší poměr cena/výkon než 3000X, mají nabízet nejlepší čipy a nejvyšší takty v rámci dané řady a počtu jader ....
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 19:11:03
avatar
To jo , ale i tak ta cena pokud taková opravdu bude , jak ji teď uvádí alza bude prostě přestřelená to je fakt
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 19:59:16
avatar
za tyhle ceny byly RYZEN 4000 loni uváděny na trh a vzhledem k tomu že za ty konkrétní ceny jsou to nejlepší/nejvýkonnější CPU na trhu, nepřijde mě přestřelená ...

připomínám, že za 500 dolarů vycházel 8jádrový RYZEN 7 1800X a ještě nedávno za tyhle peníze byly Core i7-7700K apod. A pokud jde o přestřelené ceny, na to jsou na trhu jiní experti ...

musíš brát, že ty 3000XT modely mají ty nejkvalitnější kusy čipů a ty jsou stále cenné, dosud se osazovaly jen na 3950X a pak EPYC. AMD nám dává nově možnost je mít i u dalších modelů. Kupovat je nemusíš, nehraje to zase takovou roli a když zapneš PBO u RYZEN 3000/3000X modelů, budeš mít ve výsledku podobný výkon jako s aktivním PBO u 3000XT. Prostě na poměr cena/výkon má AMD v nabídce jiné čipy a ty nikam neodchází ...
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 21:47:20
avatar
Spíš Ryzen 3000 ne 4000 ještě není na trhu tak nemohl být v loni uveden na trh už se to označení začíná nějak plést
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 21:55:46
avatar
Však ano ,ovšem oba se musíme shodnout v tom i z toho co píšeš, že nejlepší mají poměr cena-výkon CPU 3700X či 3600.. těch 100 či 200Mhz navíc za který si člověk připlatí třeba 2-3,5 tisíce se opravdu neoplatí, protože to v praxi třeba ve hrách nepozná.Navíc je může i dotaktovat s lepším chlazením.

To že jsou to vybraný čipy je naprosto jasný i tak se to nevyplatí pokud jde člověku o poměr cena-výkon.
Já tohle všechno naprosto chápu, hold je to prémiovej produkt, kde už jde poměr cena-výkon stranou.

Osobně čekám až vyjde řada 4000 a slevní se celá tahle řada, protože mám v pc stále 1600 Ryzena a ten na hry stačí naprosto s přehledem už přes 2 roky a přestane stačit nejspíš až budou nextgen hry.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 00:08:50
avatar
On to dokonce ani není prémiovej produkt, ale jak správně píše DD, je to marketingovej produkt;-)

Hlavní důvod jejich existence je, že vzniknou nové testy a recenze, které tyhle "nové" čipy srovnají s novými Intel 10000 čipy a AMD oprávněně doufá, že z toho vyjde s pomocí těch vyšších frekvencí vítězně.
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - holt 2020-06-17 19:59:25

Vzdát někomu hold. Nebrat osobně. Učíme se celý život.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 21:51:36
avatar
je pravda že ty ceny nových XT jsou dost přestřelené, stejně jako původní modely které vyšli před rokem jsou vyráběny stále stejnou 7nm výrobou, ta 7nm výroba by nyní měla být již levnější než před rokem takže to obhajovat tím že to jsou kvalitnější čipy a mají o 100-200 Mhz více atd. ? navíc k 3800XT a 3900XT nedávají do balení chladič Wraith Prism RGB jako tomu je u původních 3800X a 3900X = ještě větší profit
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 00:12:07
avatar
Ale tohle nejsou modely pro někoho, kdo hledá poměr cena výkon, na to má AMD modely už dávno na trhu ;-)
Tohle jsou modely pro někoho, kdo váhá jestli zaplatit balík za Intel, aby měl co nejvyšší výkon na jedno jádro.
AMD se snaží urvat i tenhle zbývající kus trhu, kde jsou lidi, kterým na ceně moc nezáleží.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 20:18:22
avatar
Tak to je fakt vcelku přestřel. Ryzen 7 3800X jde sehnat za 9300Kč a za 100MHz výkonu v turbu připlácet skoro 2 tis.?
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 20:32:22

Intel to tak měl taky. Pamatuju si, jak i5 6600 byl o litr dražší, než i5 6500. Jinak je to 200MHz v turbu. 4500 vs 4700. Prostě jak jde o výkon, tak do jisté míry to má význam připlácet. Roste to tak nějak v poměru k ceně. Ale pak už je příplatek za kousek výkonu opravdu hodně, kdy si to spoustu lidí rozmyslí.
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD oprav si to 2020-06-16 17:26:14

nové RYZEN 3000XT procesory budou dostupné od 7.4.2020 a základní desky A520 dorazí do obchodů v průběhu srpna.
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Skóre v R20 2020-06-16 18:01:35

Ty výsledky se mi nějak nepozdávají. Ať dělám co dělám, tak na své 3950X dostávám za singlecore test jen 525 bodů. Frekvence se mi pohybuje 4550-4625 MHz. A to mám vše nepotřebné zavřené a přes správce danou prioritu. Profil napájení od 1usmus, který bičuje CPU na nejvyšší možnou frekvenci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 18:17:22
avatar
jaké máš paměti?

základ pro testování a pooužívání RYZEN 3000 jsou alespoň DDR4 3200MHz CL16 ...

lepší jsou DDR4 3200MHz CL14 nejlepší pak 3600MHz/3733MHZ na co nejlepším časování ... paměti u RYZEN hrají velkou roli, protože přímo ovlivňují výkon procesoru ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 18:39:29

Zde mám vyzkoušené, že vliv pamětí na CB R20 je žádný nebo naprosto minimální. 3200 CL 16 vs 3533 CL 16 vs 3600 CL16 rozdíl žádný.
Každopádně rozdíly v těch CPU jsou docela dost velké. Např R5 3600 podávají výkon od 3200 do 3600 bodů. Což je dost zajímavé a nedokážu si to vysvětlit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 18:41:26
avatar
tak máš něco s PC ... protože CB je dost stabilní ve výsledcích, mě se liší třeba 10 měření v řadě o 1-5 bodů ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 18:50:42

Nejde o mě. U mě je to taky celkem stabilní. Jde o výsledky různých CPU. To znamená, že na jednom CPU R5 3600 to dá třeba 3200 a na druhém 3600. Třeba na mém PC mi to po čisté instalaci WIN a driverů dává cca 3300b
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 19:50:28
avatar
já používám pořád stejnou instalaci, nění úplně čistá, je aktualizovaná ... prostě běžný PC.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 20:06:50

Jasný. On je právě problém v tom, že mám jeden CPU a ten dá tolik bodů, kolik dá. A druhej dá o 300 bodů víc třeba. Je tam prostě velkej rozptyl. Což nechápu. Kdyby to byl rozdíl 1,2 nebo 3%, tak řeknu ok. Ale on je rozdíl i 10% klidně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 20:11:37
avatar
to je divný ... zjevně rozdílné chování dvou kusů ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 20:25:07

A o tom mluvím. Mrkněte na reddit třeba. Lidi píšou od 3200 bodů do skoro 3700. A můžou to být klidně stejné sestavy. Já třeba s X470-F mám okolo 3300. Kámoš s C7H má 3600. Pokud jsem chtěl dosáhnout 3700+, max mám 3743, tak jsem nastavil 1,15V a 4,15GHz. Takto jsem dosáhl o 20C nižších teplot a hlavně bez zátěže mnohem stabilnějších teplot. A samozřejmě mnohem vyššího výsledku, než se zaplým PBO
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 20:22:30
avatar
Holt jinak hřejí, tak mají rozdíly ve výkonu. Sice můžou mít ve finále stejnou teplotu, ale u různých frekvencí.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 00:16:13
avatar
Všude tam máš CL16. Ryzen i velmi dobře reaguje na snížení latence, ne jen na zvýšení frekvence. To taky může hrát roli.
A další věc je chlazení a rozdíly v kvalitě křemíku.
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 19:00:35

Paměti mám 3600/CL16 1T a desku X570 Gigabyte Aorus Ultra. Pokud nechám profil napájení na Windows, tak mám ještě nižší skóre. Na 3950X je problém udržet na 1 jádře 4700 MHz. Vždy to tam jen blikne a max je 4725 MHz. Jelikož jste také hrdým majitelem tohoto CPU, schválně si to zkuste přeměřit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 20:01:27
avatar
nenechávej profil na Windows.

3950X má maximálně 4700MHz, že to tam skočí jen na chvíli je v pořádku, tak to přesně funguje, max 4725MHz je velmi dobrý výsledek.

S Aorus Xtreme, DDR4 3200MHz CL14, mám s 3950X výsledek stabilně kolem 530 bodů v CB R20 1core. Myslím že i těch 525 je akcpetovatelných jako "chyba měření" a sestava od sestavy ... žádný důvod dělat drama lišit se to může i BIOS od BIOSu

a na 16jádrový procesor je tu mega výkon na jádro ;) žádný podobný procesor pro mainstreamovou platformu na trhu neexistuje a ještě nedávno jsme odmítali uvěřit tomu, že něco jako 16jádrový mainstream může vůbec vyjít a existovat takže buď v klidu máš skvělý výkon
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 08:36:56
avatar
S tim maximem 4700 bych byl opatrny ... asi zalezi fakt na desce .. u moji jsem zjistil, ze s PBO na Auto (Gigabyte X370 K7) HWinfo uz nameril i pres 4.8, jen se mi nechce delat reset abych zjistil, jestli defaultne je PBO Auto nebo Enabled. V kazdym pripade se procesor chova jako pretaktovany, zakladnich 3.5 nikdy nejel v multivlaknu, vzdy jel cca 3.9-4Ghz, tudiz ta deska to vytaci vys sama. Coz me vyhovuje. Myslim, ze ty CPU maji v sobe zapsano jak ktery to jadro muze boostovat a pak tak boostuje kdyz splnuje podminky (teplota/prikon) a je mozny, ze proste 4700 je minimum aby byl zarazen do te varky, ale muzou tam byt i kousky rychlejsi, co proste to davaj, coz je treba ten muj, kdy to dokaze jit na 4.8+
edit: a taky hodne zalezi na BIOSu, po te co mam AGESA 1.0.0.4 tak se vlastnosti hodne zlepsily, vyssi verze zatim na moji desku nejsou, takze nevim co bude pak.
edit2: taky me prekvapilo, ze to 4.8 bylo jen kdyz bylo BCLK na Auto, mel jsem za to, ze nejvys to jelo, kdyz jsem mel BCLK na 100.1 kdy to pridava neco, ale to pak zkrouhlo tu nejvyssi hodnotu a neslo pres 4.775 kdezto na AUTO mi to dava cca 99.8 ale nasobic sel vys, takze tam je asi hrozne moc promennych
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 18:35:50
avatar
řekl bych že limitujícím faktorem může být ne úplně ideální RAM ( případně její nastavení - frekvence a časování) nebo základní deska, přecijen bych řekl že 3950X dosahuje nejlepších výsledků s BPO na X570 deskách s kvalitním VRM a v neposlední řadě také může limitovat výkon nedostatečně výkonný chladič na procesoru nebo nedostatečně větraná case ( např. NOCTUA NH-D15 moc dobře neuchladí procesor v case která nemá žadné ventilátory nebo jen jeden, dva který běží na pár otáček v tzv. silent modu )
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 18:15:26
avatar
Když se spekulace nevyplnily, snad se minimálně těch + 400 MHz dočkáme u Ryzen 4000.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 19:40:45
avatar
A načo? Frekvencia nie je všetko.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 20:37:14
avatar
To není ale pro Intel to bude vypadat blbě. Nebudou mít už nic.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 21:12:32
avatar
A čo majú teraz? Vysoké frekvencie za cenu vysokej spotreby len aby ako tak ešte držali krok s AMD. Len nech sa AMD drží s frekvenciou nižšie a s nižšou spotrebou.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 22:44:52
avatar
Tak je jasný, že nepoženou frekvence na úkor vysokýho zahřívání a spotřeby. AMD má ale pokročilejší výrobní proces oproti prehistorickýmu co má Intel.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 23:48:45
avatar
No co, aspoň máme za hezké ceny a fajnový poměr cena/výkon ty X verze.
Vidím to za nějakou dobu na 3900X a to bude poslední upgrade AM4. A myslím, že s tím člověk pár let slušně vydrží
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 00:19:24
avatar
Já bych teda spíš počkal na poslední AM4 CPU, pokud tě nic netlačí do upgradu už letos ;-)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 08:29:27
avatar
Tak je jednak je otázka, kdy ty Ryzeny 4000 přijdou (hlavně tedy 12+ jádrové) a pak je otázka jestli Asus udělá jejich podporu pro Prime X370-Pro.
Původně jsem chtěl desku měnit, ale nějak jsem se na to vykvák a už se mi ani nechce

Samozřejmě nikam nespěchám, není proč
Vidím to jako takovou radost na Vánoce, podle toho jak se bude situace vyvíjet.
XT v tuto chvíli ale prostě nemají smysl.
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SSD s novými řadiči 2020-06-17 07:33:33

Ahoj, ví někdo jak to vypadá s dostupností nových gen4 SSD na trh? Myslím s pořádným řadičem. Samsung už něco má ...
and35rew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 11:11:58

AMD se chová tržně jako každá jiná firma. S TSMC mají nasmlouvány dodávky čipů a prodají absolutně každý kus křemíku, který pro ně TSMC vyrobí. Dokud poptávka bude vyšší než nabídka, tak AMD nebude tlačeno k nějakým slevám. Je potřeba si uvědomit, že ten 1 čiplet, který je v 3800XT za 399 USD, tak AMD třeba v EPYCu 7742 prodá za téměř 1000 USD.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PCIe 4.0? 2020-06-17 12:58:34

Proč by vás PCIe 4.0 mělo zajímat?

Nemusí a nezajímá, PCIe 4.0 je vám fuk. Pokud nemáte dost velký rozpočet na x570, tak ani nemáte na PCIe 4.0 komponenty. Za těch pár procent výkonu navíc za to nestojí. Než budou cenově dostupné, máme tu novou platformu AM5.

Jak je to oficiální podporou ZEN+ ? Bude ? Nebude? Nebo jen v beta fázi?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 14:28:31
avatar
nebude .... není důvod
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 07:38:20

Aktuálně by pro mne důvod byl. Odešla právě deska Crosshair Hero VI x370. Pokud v reklamaci vyplatí její hodnotu, rád bych pro údajně lepší kvalitu desek do B550, kvůli stávající 2600. Asi to risknu, beta verze BIOSU podporující ZEN+ na B550 už na světě je, tak uvidíme. ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 10:28:26
avatar
chápu, ale B550 nemá pro ZEN+ procesory význam, nevyužijí jeho přínosy. Takže pro tebe je tu prostě B450.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-19 08:56:35
avatar
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/h9dztc/asrock_b550_phantom_gaming_4_test_with_first/

https://www.youtube.com/watch?v=K1Ll17EnTbY&feature=youtu.be&t=3210
tady je krasne videt, ze nabootoval s 2400g. Takze mikrokod tam ocividne je, ale je znat, ze to oficialne neni podporovane na jedne veci... s nicim nez zen2 cpu nejde ukladat nastaveni v biosu
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 16:31:39

Kdyby takhle minoritní upgrade předvedl Intel, tak je tu 10 stran dlouhý článek o tom, jak jsou trapní a neumí nic. V případě AMD se to oslavuje, jak je to super a není nic lepšího. Stejně tak se oslavují desky s B550 které nepřinesly vůbec nic nového ale pořád se o nich píše :-)
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 17:18:13
avatar
Nic ve zlem, ale ja bych tohle rozhodne nepovazoval za nejaky upgrade, vzdyt jde porad o tu samou serii 3000. Tohle je jen doplneni nabidky stavajici generace, nic vic bych v tom nehledal. Pokud to znamena byt jen kosmeticky posun cen dolu u stavajicich produktu, tak to povazuji za prijemnou aktualizaci. Co se samotnych XT modelu tyce, to souhlasim ze pro racionalni uzivatele nejsou nijak zajimave - predpokladam ze ale ani nemely..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 20:41:11
avatar
??? AMD to neoznačuje za novou generaci, ani mezi generaci, jen rozšíření nabídky stáajících CPU ... navíc snížilo ceny u stávajících modelů, které nikam neodchází ...

takže je rozdíl když to označíš takhle než když to vydáváš za novou generaci ...

zkus být trochu objektivní ...

B550 že nepřinesly nic nového? proč lžeš? Ukaž mě B450 desku za 3000 korun, která má kompletně PCIe 3.0 a k tomu slot pro GPU a M.2 ve verzi 4.0 atd.

prosímtě pokud chceš diskutovat tak objektivně a odpusť si tyhle trapné lživé výkřiky a nejdříve si ověř fakta ...
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 08:20:06

Ty se umíš tak hezky zeptat. Sám víš že nic takového není.
A teď jedna z praxe, jediná deska z B550 pod 3000 Kč je ASUS PRIME B550M-K - AMD B550 (za 2899 Kč s DPH) žádná další. Nicméně stejná deska ASUS PRIME B450M-K - AMD B450 se starším chipsetem B450 stojí 1549 Kč to je pořádný příplatek.
Takže ty pohádky kterýma nás masírovali (včetně tebe) že přijdou desky s B550 za ceny desek B450 platí za předpokladu příplatku 1400 - 2000 Kč. A jediný důvod ke koupi desek s B550 je umělé omezení podpory PCIe 4.0 co leze z procesoru na deskách s B450 (na to už se ovšem zapomnělo). Jak říkám, žádná hitparáda se nekoná ani u procesorů XT ani u B550.
Doufám že si AMD spraví reputaci s desktopovým Renoir.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 10:27:46
avatar
B450 desky ale také stály výrazně více, když vyšly, není fér srovnávat současnou cenu B450 s cenou úplné novinky B550. Ta má navíc výrazně lepší zpracování kvůli PCIe 4.0 a to stojí také více .... a rád bych tě upozornil, že situace je dnes komlikovaná ve výrobě a dopravě, což má také negativní vliv, za který výrobci nemohou.


žádná hitparáda se u 3000XT konat nemá, je to jen marketingová odpověď na Intel, kdy AMD chce demonstrovat, že má za stejné peníze lepší procesory .... naopak 3000XT jsou bezva v tom, že máš teď na výběr více modelů s těmi nejlepšími 7nm čipy, které dosud byly jen u 3950X a kromě toho díky 3000XT AMD také oficiálně zlevnilo 3000X modely, které nikam neodhcází ... 3000XT nejsou nová generace ani mezi generace, jen rozšíření a zlepšení nabídky pro ty, kteří mají zájem. Nic víc. Slouží hlavně jako marktingový ástroj, kdy AMD donutí všechny v červenci udělat nové aktuální testy, které ukáží, že 3000XT jsou za stejné ceny lepší než Intel Core 10000 ale že nejlepší jsou stále 3000/3000X modely, to je závěr a sdělení, které chce AMD světu ukazovat .... prostě marketing. A nezdá se mě na tom nic špatného ....
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 12:38:38

No marketing to je, o tom žádná a funguje popravdě dobře. Protože jinak by nevzniklo tvrzení: "naopak 3000XT jsou bezva v tom, že máš teď na výběr více modelů s těmi nejlepšími 7nm čipy". Tvrzení o nejlepších čipech je už celkem pasé když veškerý rozumný taktovací potenciál vyčerpal už sám výrobce. Tedy na základě tohoto tvrzení má zákazník pocit že kupuje něco extra ale vlastně nic extra nedostává. Ona je to beztak jen tvoje rétorika.
A k tomu PCIe 4.0, pro první 16x slot od procesoru se nemuselo dělat nic, zrovna tak pro první slot pro NVME. Pro ty co jsou dál už ano ale to není příběh pro B550. To jen zase marketing nabulíkoval lidem, že to nejde.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 13:04:16
avatar
ne není to moje rétorika, je to objektivní realita ....

zákazník má větší výběr ... to je fakt.
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 14:48:11

V levém regálu máte 100 gramový rohlík za 359 dolarů a v pravém regálu máte rohlík 104 gramový za 399 dolarů.
Tohle rozšíření výběru oslavuješ.
Ano, je jich víc, máš pravdu. Ale je to relevantní?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 15:28:37
avatar
hele ty to jen děláš že to nechápeš že jo? protože srovnávat procesory a rohlíky ... jako vážně?

mimo to máš v praxi spousta rohlíků, co váží 100g a stojí 2,50 a rozhlíky co váží 75g a stojí 5 korun ... takže tvé přirovnání je hloupé.

navíc AMD udělalo jen to, že ten dosavadní 3900X procesor za 499 vzalo a zlevnilo ho na 449 dolarů a na těch 499 nově uvedlo jeho lepší verzi s kvalitnějšími výběrovými čipy, který je o několik % v základu výkonnější. Zákazník má tedy na výběr nově za stejnou cenu lepší procesor nebo za nižší cenu ten dosavadní procesor, co je na tom ke kritizování nechápu, a vážně si někteří dejte facku před zrcadlem, protože evidentně jste mimo ....

a jestli to chceš převést na ty tvé rohlíky, tak AMD udělalo to, že ten skvělý 100g rohlík za 2,5 koruny zlevnilo na 2,25 korun, zůstal stejný, ale jeho nabídku doplnilo extra navíc ještě o lepší 105g rohlík s posypem za těch samých 2,5 koruny co dosud stále ten starým zatímco ti konkurence nabízí částečně rozpečenej na půl spálenej 75g rohlík za 3 koruny ...

takže máš výběr ze dvou skvělých možností od AMD proti jedné špatné od konkurence. Co je na tom ke kritizování AMD? Někteří jste vážně vadní a to myslím vážně. Tohle nemá co dělat s názorem, tohle je jen o selském rozumu .... 3000XT procesory jsou vylepšením nabídky, pozitivem a to i když je nepůjdeš koupit a půjdeš koupit 3000/3000X modely ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 16:02:41

V kauflandu maj také rohlíky Premium za 3,30 a obyč. gumáky za 1,50 a ty Premium jsou lepší a nelituji
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 18:42:46

Tak u nás mají nejlevnější rohlík za cca 13,- a je taky lepší než ten gumák...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 18:53:05

Tak jestli to jsou výběrové kousky, tak bude podle mě i OC potenciál lepší a nejspíš i MT výkon bude trochu vyšší, taková K verze ala Intel... A tam se za to také docela dost připlácí.
Většina lidí sáhne po původních verzích ale nadšenec si i za ty 4% rád připlatí, podobné rozdíly jsou u Intelu i mezi generacemi.
Pedrodc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 21:23:34

XT nic kromě (vyšší) ceny nepřineslo. 0% výkonu! Ryzen 3000 XT nemá žádný přínos a ten kdo čekal 10-12% musí počkat na 4000. Počin AMD nechápu, kdyby zvedli tdp, aby dosáhli max. taktů, tak se to dá pochopit, ale takhle? Jednoznačně chtějí podojit zákazníka, sebevědomí AMD šlo hodně nahoru, ale tohle retail zákazníci nesežerou. Marketing AMD funguje na hovno! Žádné snižování cen Ryzenu nemělo být, XT mělo nahradit X a nikdo by neřekl nic špatného! Tak teď trumfli i Intel, jsem zvědavý na prodeje! Nejdříve komedie s MB a teď CPU!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-17 21:38:50
avatar
taky nic řešit nemají, je to jen odpověď na Intel, kdy za stejné ceny AMD nabídne lepší a výkonnější procesory ...

jinak to znamená snížení cen stávajících RYZEN 3000X, takže přínos je pozitivní ...

AMD funguje výborně, marketingově je 3000XT správný tah a nová generace je stále na cestě a dorazí na konci roku ...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 19:11:03

Tak já to vnímám pozitivně, většinou s DD moc nesouhlasím ale tady ano. Ti co chtějí nejlepší čipy i v nižších kategoriích je dostanou za původní cenu a pro ty ostatní je tu snížení ceny...
To že něženou TDP nahoru beru také jako +
Dostaneš lepší čip, který se bude chovat nejspíše lépe i při OC, nebo PBO.
Kdyby byl nárůst 5% na generaci to by byla bída ale takhle nic proti, samozřejmě to ne není žádný superkauf ale své v zákazníky si určitě najde.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 09:53:41

Tak to už áno 3900xt je o 100mhz výkonnejšia. Toto neni v poriadku za tu cenu a ešte k tomu bez chladiča. Za mna úplný fail. Proste 3900 je vonku nejaký čas a už museli ísť dole s cenou. Tak sa rozhodli neznalych zákazníkov znova podojit týmto 100mhz+ recyklatom. Za pôvodnú cenu bez chladiča. Tento tah sa mi od amd nepáči.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 10:24:11
avatar
znovu .... 3000XT procesory mají ty nejlepší čipy, které ze 7nm produkce padají .... ty jsou prostě dražší a dosud jste je měli jen na 3950X v normálních RYZENech ...

starší 3900X nikam nekončí, uvedení 3900XT dokonce jeho cenu oficiálně snížilo, takže super ne?

3900XT je tu jen proto, že Intel! Je to přímá odpověď na 10900K, které má stát stejné peníze a AMD je prostě výkonnější a výhodnější i efektivnější, a někteří lidé prostě nakupují podle toho co je nejnovější a za ty peníze nejlepší ...

pravděpodobně nic se nezmění na našem doporučení, že 3900X je pro většinu lepší a výhodnější než 3900XT, které samozřejmě za ten příplatek nestojí ....žádný fail to ale není, je to jen rozšíření nabídky, AMD dokonce oficiálně snížilo ceny předchozích 3000X čipů které za to byly, takže super .... a znovu opakuji, nemusíš 3000XT kupovat, 3000X nikam neodchází!

3000XT je hlavně marketing, nic víc, nemají označení nové generace ani mezigenerace je to jen rozšíření nabídky z účelem srovnání toho, co za úplně stejné ceny prodává Intel v rámci svých nových CPU a AMD tedy donutí všechny udělat nové testy a recenze ... o to jde. Všem ale vyjde to samé, AMD 3000XT jsou lepší a výhodnější než Core 10000, ale kupovat byste měli jen RYZEN 3000/3000X protože jsou jen o pár % slabší, ale o parník výhodnější, a AMD s tímhle závěrem bude více než spokojeno ....


fail by to byl, pokud by AMD ukončilo 3900X s tím chladičem a nahradilo ho dražším 3900XT bez chladiče, ano to by byl fail a zhoršení nabídky ... ale to se neděje! Děje se to, že dosud jsi měl za 499 dolarů oficiálně 3900X s chladičem, teď ho budeš mít za oficiálně 449 dolarů a za těch 499 budeš moci mít 3900XT s nejlepšími 7nm čipy. Ano je bez chladiče, ale zase, většina zájemců o tyto čipy by stejně osadila jiný takže pokud chceš box používat, zjevně šetříš a pak si koupíš 3900X protože ten nekončí!

já vážně nechápu, čím někteří přemýšlíte. Tohle není žádné obhajování AMD, protože kdyby AMD neudělalo nic, bylo by to horší než když vydalo 3000XT. Díky nim oficiálně zlevnily 3000X modely a navrch máš, pokud jo chceš, k dispozici nové modely za ty původní ceny (tedy lepší CPU za stejné ceny) s nejlepšími čipy ... je to win win win situace pro nás zákazníky ....
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 10:39:18

Po pravdě v těch XT verzích moc smysl také nevidím. Když se kouknu na cenu a mezi 3600XT a 3700X je rozdíl 1200Kč s daní ... tak asi blázen by si těch 1200Kč nepřiplatil za 3700X.
Pozitivní jev XT procesorů je pouze v tom, že v ceníku zlevnily své X verze o pár stovek níže.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-18 13:55:50

Ono to teď totiž působí tak trochu divně. Kdyby to bylo naopak, že by byly nejdříve ty XT verze a následné klasické za nižší cenu, bylo by to lepší. Ale to je těžko proveditelné, protože ty čipy je nejdříve potřeba nashromáždit.
To "rozčarování" je tak trochu pochopitelné. Vydat CPU, která jsou prakticky o nic výkonnější a mít tak velký cenový rozdíl, je celkem škoda. To nacenění bylo prostě špatné. Je tam velký cenový rozdíl. Kdyby to bylo pár peněz, tak by to bylo ok. Ale v tomto jde AMD tak nějak proti sobě. Měli non XT CPU slevit o 15-20USD. Pak by dosáhli toho, že kdo hraje na cenu, ten si koupí to levnější. Kdo chce ještě lepší CPU, tak si připlatí 300-500. Ale příplatek tolik, to si už koupí málo kdo. Takže AMD na tom bude akorát tratit. Mohli mít marketing, prodaných spoustu XT CPU a spoustu klasických CPU. Takhle budou mít marketing, málo prodaných XT CPU a soustu prodaných klasických CPU za nižší peníze.
Čemu tak trochu nerozumím je to, že zde kolikrát DD napíše, že má informace přímo od AMD nebo od výrobců atd. a když se vyrojí nějaká informace, viz XT CPU s +400MHz, tak panuje veliké nadšení, aniž by si tato tvrzení od svých zdrojů ověřil. Je mi jasné, že ne vždy se to podaří. Ale dělá se zbytečný hype a pak je z toho toto. Stejně tak co se týče RDNA2. Tam je mega hype. Tak jsem zvědav, jak to dopadne.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-19 09:19:34

Ono AMD se podařilo u řady 3000 opravdu dobře odladit pracovní frekvence. Jasnou výhodou je to, že díky tomu si můžete koupit procesor a v podstatě už ve stock nastavení máte jeho plný potenciál.
Na druhou stranu je to nevýhoda pro chronické OC fandy, protože s Ryzeny 3000 si moc neužijí. Ty procesory jsou v podstatě již z výroby na svém limitu.
A ten limit se jasně ukazuje i u XT verzí, které v podstatě přinášejí pouze vyšší boost o nějakých 100-200MHz, což už není zrovna moc atraktivní.
A bohužel AMD má ty procesory nasekaně cenově tak blízko sobě, že například takový 3600XT nedává moc smysl, když je o 1200Kč včetně DPH levnější, jak osmijádro 3700X.

Tedy AMD odvedlo na začátku při přípravě Ryzenů 3000 až moc dobrou práci a nenechalo si v podstatě žádnou rezervu na pozdější dobu pro nějaký rozvoj. Protože XT modely v současné podobě a se současnou cenovkou prostě nejsou proti zavedeným X modelům nijak atraktivní. Naopak tím že stlačily cenu X modelů dolů, tak učinily X modely ještě více atraktivní.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-19 11:50:13
avatar
Ja bych rekl, ze presne takovy byl zamer.. vetsina racionalnich uzivatelu bude mit o neco levnejsi x modely, super, spokojenost. Okrajova cast prazvlastniho typu uzivatelu, kterym (pry) zalezi na kazdem tom jednom jednotlivem procentu vykonu dostala drazsi, o chlup rychlejsi modely, ktery inteli varianty predstihnou jeste o kousek vice a presto budou porad vyhodnejsi - podle toho co vidam, tak je to typ uzivatelu, kterym pry na cene nezalezi a tak dostanou vlastne presne to, co chteji. Predpokladam, ze pro vetsinu uzivatelu XT modely nejsou, ale ani nemely byt zajimave a ti jako protihodnotu dostavaji o chloupek levnejsi x modely. Prijde mi to jako win-win situace.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 149x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1416x
Komentářů: 7
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1866x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1130x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1900x
Komentářů: 3