GOOGLE začínají horké časy? Nebezpečí monopolu už si všimly úřady Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 23 únor 2009
altNebezpečí, které představuje Google a jeho nekontrolovatelný rozmach až do nezpochybnitelné internetové jedničky, už nebude přecházeno …

 

 

 

Společnost Google využila během svého podnikání všeho, co podmínky umožnily. Kromě toho, že byla ve správný čas na správném místě, správně investovala a měla dobré nápady, také využila bezezbytku prostoru, který jí byl dán. Jenže čeho je moc, toho je příliš. To, že Google má vliv, který dnes již v mnoha oblastech monopolní je, je věc zcela nezpochybnitelná. Bohužel tento vliv už je pro vývoj i Internet samotný škodlivý.
Rozhodně není dobré, trestat někoho za úspěch, na druhou stranu, kde máme jistotu, že tento úspěch se nakonec neobrátí proti nám. V mnoha oblastech zkrátka dnes nemá konkurence jak proti Google prorazit. Google v podstatě ovládá přístup k informacím a na to navazující trh s reklamou. Právě onen monopol v oblasti reklamy je trnem v očích nové americké administrativě.

Vše se tak schyluje k tomu, že se na Google chystají různá antimonopolní řízení a šetření. Znovu ale musím opakovat, že rozhodně nejsem přítelem trestání za úspěch. Ovšem co dělat v případě, že onen úspěch skutečně překročí všechny meze a běžné hranice a začne být spíše hrozbou? Jak chcete zajistit zdravé konkurenční prostředí v situaci, kdy jedna firma zajišťuje téměř 70% vyhledávání a přístupu k informacím, v podstatě ovládá trh s reklamou i internetovými službami? O tom, že by se objevila nějaká konkurence, se nedá moc uvažovat, ostatně proti rozjetému Google a jeho příjmy se skutečně bude hledat konkurence těžko, navíc když každý dobrý nápad v zárodku si může Google koupit. Určitě nezávidím nikomu, kdo bude situaci s monopolem společnosti Google řešit. Jedno je ale jisté, neřešení by nás mohlo za pár let hodně mrzet …

 

 




Je dobře, že se proti monopolu Google. ikdyž uměle, zakročí?


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Neznámý  2009-02-23 15:08:08

Mohu se mistře Stachu zeptat v čem je vliv Googlu škodlivý? Když budeš chtít, můžeš použít Yahoo, MS live search, Seznam, nebo cokoliv jiného, nikdo tě nenutí používat Chrome, je tu IE, FF, Safari. Nemusíš používat Google Checkout, je tu PayPal a další platební systémy. Nemusíš mít mail u Google. Můžeš si vybrat, tak proč ta panika?
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:21:13

a je tu ešte aj opera a maxton... prečo by som mal používať iné veci ktoré fungujú horšie ako služby google? keď bude niečo lepšie, začnem používať to.
Neznámý  2009-02-23 16:34:40

Zdar Velk, to a to, to, máš, vlastně, pravdu, už a to, už, i E-Mail, u INTERNETových stránek, a to u INTERNETových stránek, http://www.seznam.cz/ ,tak, a to tak, si to, třeba, užijte, je, a to je, neomezený, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 17:31:28
avatar
Ono to monopolní postavení nespočívá jenom v tom, že by uživatel neměl na výběr. Ty příznamky monopolu nejsou tolik na očích jako produkty Googlu. Mě už se rostoucí vliv Googlu delší dobu nelíbí, napadá mě srovnání s Velkým bratrem (počítám, že budu označen za paranoika ) a Chrome je podle mě mašina na sbírání informací pro cílenou reklamu.

TO velk: Mimochodem, Seznam při vyhledávání v zahraničí používá Google vyhledávací engine
Silas15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 19:51:13

seznam v tomto směru přechází na LIVE serach
Neznámý  2009-02-23 15:10:45

Jo a toho nebezpečí sis všiml až teď, když nová úřednice v Bílem Domě našla své téma, kterým se uvede? Kterým se uvede celý tým Baráka Obamy? - boj proti monopolům - jak vznešené a populistické.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 18:04:22
avatar
O tomto nebezpečí se mluví už několik let...
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:18:45

myslím keď niekto príde s dobrým nápadom a google ho bude chcieť kúpiť tak antimonopolný úrad môže zakročiť, tak aby bolo nejaké konkurenčné prostredie. lenže google má všetky mozgy a ten kto je dobrý a má nápady je už dávno v googli.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:19:13
avatar
V které oblasti má prosím pěkně Google monopolní postavení? Přemýšlel jsem hodně dlouho, ale ani na jednu jedinou jsem nepřišel.
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:23:29

je to napísané v článku, internetová reklama, a vyhladávač! aj keď o tom sa dá diskutovať či je to monopol alebo vačšina trhu. intel má tiež monopol v netbookoch tak s tým by mali tiež niečo robiť,nie?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:35:47
avatar
Monopol = 100% trhu.... méně než 100% není monopol

Google má v internetové reklamě asi 57%... dokonce ani intel v minibookach nemá 100%..

Proč by se s tím mělo něco dělat? S tím není potřeba nic dělat, až pokud to začne zneužívat, pak je potřeba to řešit.

Celý ten článek je nesmysl, ani monopol ani dominantní postavení samo o sobě není špatné, dokud ho někdo nezačne zneužívat.

MS zřejmě zneužívá dominantní postavení, tak ho jak v USA tak v EU postihují... Google má možná dominantní (nikolov monopolní!) postavení, ale zatím nikdo netvrdí, že ho ZNEUŽÍVÁ... tak co by se jako mělo řešit? Preventivně potrestat??

Stejně jako věta "trestat za úspěch" to je velmi oblíbená demagogie v souvislosti s antimonopolním řízením. Za úspěch se netrestá, trestá se pouze za porušení pravidel při cestě za úspěchem, protože pak už to nemusí být úspěch, ale třeba mazaný podvod na zákaznících.
Jacques [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:59:22
avatar
Monopol se rovná 100%? Jako nikdy jsem nad tím nepřemýšlel, ale neřekl bych, že to musí být stovka. Možna je to jen hra se slovíčky, ale 100 to za žádných okolností nikdy a nikde nebude takže by ten význam postrádal smysl.

A škodlivost v monopolu nebo příliš dominantním postavení je právě ta konkurence. Pokud nebude konkurence nebo bude, ale zkrátka příliš slabá nebo neschopná se prosadit kvůli kapitálu, tak se zanedlouho může stát, že ty chytré nápady zmizí pod hromadou lenosti. A nikdo na to nebude moc zareagovat = kvůli penězům

Neříkám, že by se měl Google trestat, to ne. Jen je dobré aby vedle sebe stáli spíše dvě větší společnosti než jedna obří a někde ve spodu hromada malých
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 16:32:41
avatar
Monopol = 100%
http://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol
.. "mono"=jeden (řecky)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mono

Pokud je to méně než 100%, pak je to oligopol.."oligos"=málo
http://cs.wikipedia.org/wiki/Oligopol

no já ti nevím, ale myslím že o neexistenci monopolu by třeba SPT Telecom mohl sáhodlouze vyprávět Existuje spousta monopolů, některé třeba i ze zákona.. např. Pražská burza nebo ČNB, ČD, Česká pošta atd...

Sama existence monopolu či dominantního postavení není protizákonná, protizákonné je pouze zneužívání takového postavení. Jsou dvě možnosti jak to řešit... 1) trestat .. viz MS nebo 2) vytvářet konkurenci viz např. Peugott, Renault a Citroen, kdy stát založil konkurenční automobilku

To by samozřejmě bylo lepší, ale dokud se Google neprokáže, že porušuje zákon tím že své postavení zneužívá.. o čemž zatím nebyla řeč, tak jediné nástroje jak ho usměrňovat je neviditelná ruka trhu...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 18:17:18
avatar
Nesmíš taky věřit všemu co se píše na Wiki

Začnu u podružných věcí: Oligopol není "dvě nebo tři (málo) firmy na trhu", ale stav, kdy se tito hráči navzájem buď domluví, NEBO si navzájem nezasahují do produktových řad/skupin zákazníků - přímo si nekonkurují (viz. pojem kartel a jeho různé formy) a ZÁROVEŇ brání konkurenci ve vstupu na trh.

A monopol nebo monopolní postavení je dnes na globálním trhu prakticky totéž. Obstát proti konkurenci mající řekněme 70% trhu s firmou která má 1-2% je prakticky nemožné. Viz český O2, který si s alternativci dělá co chce a má je jen jako zástěrku, aby nikdo nemohl říct, že má monopol. A že to škodí českému trhu, nemusím psát, stačí se podívat na 2x menší Slovensko (které by tedy mělo díky tomu pozadu a dražší), jak se tam všichni bijí o zákazníky ve všech segmentech (internet, IPTV,...), nejen mobilech - a na službách je to pekelně vidět.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 22:28:33
avatar
)))))) odkaz za wiki jsem poslal, abych to nemusel vysvětlovat, jinak pokud chceš, tak si to můžeš přečíst v kterékoliv právnické učebnici pokud máš zájem .. trochu se ti ty pojmy pletou, oligopol a kartel jsou dvě zásadně rozdílné věci, kartel je specifická forma oligopolu, kde se jeho účastníci dohodnou.. ale existují i oligopoly, kde se účastníci nedohodli (třeba naivně jmenujme O2, T-Mobile, Vodafone , a to kartel není

doporučuji např. http://eshop.beck.cz/cz/produkt/zakon-o-ochrane-hospodarske-souteze-komentar/
http://www.sagit.cz/pages/pomucky.asp?refid=101&cd=24&typ=r&det=965

pokud vím, od doby kdy jsem z toho skládal advokátní zkoušky se to nezměnilo teda nezměnilo se to od předminulého století minimálně

nebo třeba http://www.compet.cz/legislativa/hospodarska-soutez/ceska-republika/

http://en.wikipedia.org/wiki/Sherman_Antitrust_Act
http://en.wikipedia.org/wiki/Monopoly
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 21:33:36
avatar
jistě.. mobilní oligopol není kartel, protože je cenově prakticky srovnatelný Dobrý vtip.

Ono je totiž něco jiného suchá advokátština (monopol de iure) a realita všedního dne. I proto ještě dneska u nás právníci pouze sledují stopy tzv. podnikatelských elit.

P.S.: Karter bych za kartel nezaměňoval
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 22:39:04
avatar
tak to bylo hodně slabé i na tebe...

btw. srovnatelné ceny nerovná se kartel, srovnatelné ceny obvykle znamenají konkurenci... no nic... škodá házet perly... la la la
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:27:08
avatar
"Google v podstatě ovládá přístup k informacím..."

-- Jak ovládá přístup k informacím? Vyhledáváním? Ani náhodou tím není přístup ovládán, pouze usnadněn.


"Znovu ale musím opakovat, že rozhodně nejsem přítelem trestání za úspěch. Ovšem co dělat v případě, že onen úspěch skutečně překročí všechny meze a běžné hranice a začne být spíše hrozbou?"

-- Co znamená, že úspěch překročí všechny meze? 69% netrestat a 70% už ano? 69% neznamená hrozbu a 70% ano? Není jasné, že ten úspěch vybudovali na usnadnění života nám všem? Tak je za to potrestejme.


"Jak chcete zajistit zdravé konkurenční prostředí v situaci, kdy jedna firma zajišťuje téměř 70% vyhledávání a přístupu k informacím, v podstatě ovládá trh s reklamou i internetovými službami?"

-- Procenta nikdy nehovořila o tom, zda je firma monopolem. To je jen politická berlička, jak si ospravedlnit zásahy do ekonomiky. Přečti si o monopolu v nějaké současné učebnici středního proudu ekonomie.


"O tom, že by se objevila nějaká konkurence, se nedá moc uvažovat, ostatně proti rozjetému Google a jeho příjmy se skutečně bude hledat konkurence těžko, navíc když každý dobrý nápad v zárodku si může Google koupit."

-- Kolikrát se už stalo, že se i rozjetý vlak vykolejil. Na velikosti příjmů ani tak nezáleží, ty přijdou při úspěchu produktu.
-- Kdo nechce prodat, nemusí. Google však většinou nabídne hodně.


"Jedno je ale jisté, neřešení by nás mohlo za pár let hodně mrzet."

-- Řešení by nás mohlo za pár let hodně mrzet.


Populistický článek nezaložený na vědeckých základech, nepodložený žádným faktických důvodem, proč zakročit proti googlu.

Jeden z nejhorších na ddworldu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:39:58
avatar
Souhlasím s tím, že nelze teď s jistotou říci, zda je horší nemoc, nebo lék z dlouhodobého pohledu. Podle mě ale je nejvyšší čas něco s Google dělat, protože nechat jej ovládnout trh s vyhledáváním (70%) a v podtatě internetovou reklamu (Adsence), není ku prospěchu uživatelů ...
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:45:17

A napadá přímo tebe nějaké řešení? Jak bys tento problém řešil ty?

Je nám tu asi všem jasné, že v přístupu k informacím je obrovská moc, ale jak to regulovat? Respektive jak zaručit objektivitu výsledků hledání? My můžeme chtít po googlu doložit, že on sám výsledky hledání nijak neovlivňuje a že placené výsledky hledání jsou jasně oddělené od těch objektivních. Ale google sám nemůže ručit za objektivitu výsledků hledání už jen z toho titulu, že čim více odkazů --> tím vyšší PageRank. Nebo může?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 15:49:00
avatar
nenapadá mě jak vypadá smailík "bezmocně krčím rameny" .... jak jsem napsal, nezávidím těm, kdo o podobných věcech budou rozhodovat....
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 19:15:55

No právě jako jedno řešení bych viděl jako nějakou menší podporu konkurence a né ničení zdravé společnosti, jako dalo by se o tom diskutovat hodně dlouho, ale stejně 2012 je za chvilku, Google roboti nás ovládnou, ale nebojte Barack a Kondolíza Rajcová nás přijdou ochránit radarem, pokud jej už Google nebude mít pod palcem.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 19:04:25
avatar
podporit treba microsoft?no nevim
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 07:44:59
avatar
Proč by to nebylo ku prospěchu uživatelů? Řekni mi objektivní důvod, když to lidem vyhovuje a přináší jim to výhody? Co třeba spojení s Google Analytics? Super nástroj založený na vyhledávání... Nebo jiné?

Hodnotit něco, co nám přináší užitek jako nemoc, to je fakt trochu mimo.

Abych tak řekl, nejsem fanda Google. Líbí se mi, co dokázali a beru to jako přínos. Ovšem tenhle neobjektivní strach je potřeba analyzovat z ekonomického hlediska.

Nakonec zjistíš, že jde jen o lobby, za kterým stojí pár jedinců z konkurence nebo politici, kteří si honí své ego. Rozhodovat o velké firmě jako je google je přece tak prestižní...
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 14:12:53
avatar
Pokud Google bude postupovat soucasnym tempem, tak muze behem par let zlikvidovat veskerou konkurenci. Potom si uz clovek nebude moci vybrat alternativu. Ja tady teda nebezpeci vidim. Google muze potom pro svuj prospech upravovat informace, statistiky, vysledky vyhledavani atp, a ty to nebudes mit kde jinde overit - konkurence uz totiz nebude existovat. Dneska si to jeste dovolit nemuzou, protoze maji jen dominantni postaveni, jeste ne monopolni - je ale naivni si myslet ze to tak bude vzdycky. Sam mam Google rad a pouzivam ho, ale presto jsem pro nejakej typ restrikci, kterej by nas od monopolu uchranil.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 18:18:19
avatar
Už teď se ví, že google dle vlastního uvážení výsledky hledání cenzuruje.... A cenzura je svinstvo VŽDYCKY.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 21:57:28
avatar
"Google v podstatě ovládá přístup k informacím..."

-- Jak ovládá přístup k informacím? Vyhledáváním? Ani náhodou tím není přístup ovládán, pouze usnadněn.

nechcem byt paranoidny ale moze sa stat ze ti google vyhodi ako vysledok hladania len to co niekto chce aby si si o tom precital
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 14:17:06
avatar
Presne tak... dneska k tomu nedochazi, protoze by to hned prasklo. Kdyz bude jen Google, tak nebudes moci hledat jinde a dostanes takovy informace, ktery ti bude chtit Google dat - bez moznosti si vysledek overit jinde.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 17:28:21
avatar
jak uz tu nekdo psal prede mnou, videl bych to spis na ten oligopol..konkretne jde o oligopol s dominantni firmou...dominantni firma v tomhle pripde google ma svuj blok kde ho lidi vyuzivaji, ale nikomu neni nuceny...a zbyly firmy si rozeberou zbyvajici bloky uzivatelu...monopolem bych google nenazyval..

EDIT: a k tomu trestani..neni to trestani za uspech ale jen regulovani k vetsi pristupnosti uzivatelum bez toho aniz by si firma stanovovala cenu..v tomhle pripade nejaky jiny faktor (zadny me nenapada) a omezovala tak spotrebitele ;)
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 07:59:38
avatar
Větší přístupnost? Stačí, když si zadáš www.google.com/cz ;-)
I když chápu, že třeba v Číně nebo Severní Korei s tím můžou mít problém ;-)

K té regulaci... Myslím, že žádná není potřeba, neboť google má konkurenci na všech frontách.

Je fakt, že google má dominantní postavení na trhu a případné zneužití tohoto postavení se musí trestat. To ovšem není důvod k jakékoliv regulaci.

Abych to k něčemu přirovnal, tak si vezměte, že bychom regulovali Kapku naděje, protože rozhoduje, kterýmu bezdomovci přidělí kabát. A je špatný, že na toho jednoho se nedostane? Jaké budou důsledky takové regulace?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 17:52:25
avatar
myslim ze nejake zasahy proti google rozhodne na miste nejsou. google ma prakticky na vsech frontach konkurenci, jenze on asi nabizi neco navic a je v necem lepsi kdyz je pouzivanejsi a narozdil od jinych firem se mi google i s jeho dominatnim postavenim spise zamlouva. minimalne uz jen jeho vztahem k open source komunite...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 18:20:42
avatar
což o to, mně se taky zamlouvá a taky jej používám, ale jsem dostatečně paranoidní, abych z toho měl pěkný strach - i s ohledem na již proběhlé kauzy.

A zrovna "komunikativnost" a jakási zpětná vazba google směrem ven docela chybí.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čeho se bojim.. 2009-02-23 18:25:58
avatar
..je, že časem celej svět dopadne jako Čína. Ono už to tak víceméně je, ale mohlo by to být horší.. (pro neznalé, Čínská vláda si od Googlu koupila filtrování informací.. už ten samotnej fakt, že na Google přistoupil se mi nelíbí.. je evidentní, že prioritou jsou ony obvyklé peníze i když jich maj víc než dost..).
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 08:03:02
avatar
Kdyby to tak mělo dopadnout, tak Google dávno předtím zkrachuje. Lidi jsou sice často iracionální, ale nejsou to blbci.

Stejně tak v Číně někteří přišli na to, že mohou použít mirrory googlu, které nejsou cenzurované a jsou čím dál vyhledávanější...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 08:33:06
avatar
no tak to sa mylis, vacsina ludi na svete niesu sice obecne blbci a vela informaciach nemaju ani potuchy. Bol som tri mesiace v amerike, a vacsina ludi je tam ovela poviem jednoduchsich ako u nas..Nevedia o diani vo svete nic, niektorí ani ze existuje europa
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 18:31:37

Prostě bububu veliký strašák Google, to je prostě už osud firem, lidí, .. kteří něco umí a dělají to dobře, tak proč by si na nich někdo nenamastil kapsu, že ? .. Kdyby radši udělali něco s Microsoftem a neřvěte mi tu někdo (už nevím) jak si můžu vybrat .. to jako když chci hrát tak musím mít Windows, sedmička se mi sice zamlouvá, ale za ty prachy, když linux je stejně dobrej né li lepší a zadarmo, emulovat ty hry není vždycky ideální .. Ještě tu byla narážka, že si mám koupit konzoli, no tak to byl výrok za všechny prachy, kdo má mozek si domyslí.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 19:06:30
avatar
za cenu normalnich widli mas ale skoro celou konzoli
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 20:08:04
avatar
staci OEM verze, ta je levnejsi
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 20:26:12
avatar
No mne jediné štve že Google neplatí daně z příjmu v ČR Škoda že to někdo nerozjel tady v naší krásné Zemičce...těch Miliard Dolců je tady třeba jako sůl!!!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 20:57:55
avatar
česká pobočka Google daně v Česku samozřejmě platí...
Google Czech Republic, s.r.o. za loňský rok zaplatil ale slabých 900 tisíc na dani.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-23 20:37:26

google ma dnes urcite dominantne postavenie na trhu s internetovymi vyhladavacmi avsak ide o trh ktoreho relevantny dopyt sa neda priamo kvantifikovat v nejakom penaznom vyjdreni kedze cena = 0 .
Zasahy statu by som chapal keby google svoje dominatne postavenie zneuzival respektyve , by si uctoval nejaku premiu za svoje sluzby co sa vsak nedeje .
Navyse momentalne nepoznam vyrazne prekazky vstupu na tento trh , kde uz posobia rovnako velke spolocnsti ako napriklad Microsoft s MS Live .
Nemam problem oznacit Intell ci Microsoft za monopoli ale google je trochu niekde inde
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 08:28:21
avatar
Prakticky ve všem kromě jedné věci souhlasím.

Zásahy státu nejsou opodstatněné ani v případě, pokud by chtěl google za svoje služby zaplatit. Pekař chce zaplatit za rohlíky, rychle mu milý státe zredukuj cenu na 0 Kč! ;-)

V tom případě by zřejmě přišel o takové % zákazníků, že by se mu to v návaznosti na další služby, především ad words, nevyplatilo.

Označím-li Intel za monopol, musím to říct i o AMD. Tržní hodnota Intelu nic nehovoří o postavení na trhu, proto musím vzít v úvahu tržní podíl.

Naproti tomu Microsoft je stejným "monopolem" jako Google. Sice vykazuje známky síťového odvětví, ovšem MS jen těží ze svých minulých úspěchů a nemá zaručeno, že v budoucnu bude mít stejně postavení.
ATI.Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blabol 2009-02-25 02:40:16

Edited by Rebel44: Smazano pro porusovani pravidel. P.S. s tema zvastama si tahni jinam - tady ty tvoje paranoidni spiklenecky teorie nikoho nezajimaj
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 06:29:17
avatar
Ty jsi asi jeden z těch lidí co si myslí že židi chtějí ovládnout svět viď? To je samozřejmě hloupost. Google je tady jen aby nám pomáhal.
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 08:29:17
avatar
Google tady je, aby vydělával ;-) A jinak než pomáhat to zřejmě nejde. Důvod vs. nutnost...
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 08:33:36
avatar
Dost mě zaráží výsledky ankety. Takové procento lidí je pro omezování svobody a omezování podnikatelského úspěchu?

Bavilo by Vás, kdybyste si mysleli, že jste úspěšní díky inovacím, nabídce, zájmu lidí a ejhle... ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 08:42:03
avatar
klasicka ceska povaha...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 08:42:05

Závist. Normální věc. Na druhou stranu, kazdy kdo ma vetsinovy podil sebou zakonite prinasi vice konfrontaci. MS, Intel = klasicti predstavitele. Uspesni jsou jiste pravem, ale monopol sebou nese i nepopularni kroky. A jako vzdy, nespokojenci jsou slyset vice nez lide spokojeni ci jen pouze nezajimajici se. A v neposledni rade typicka ceska natura - tzv. "neni normalni, aby nekdo, kdo je tak uspesnej (bohatej, krasnej), toho dosahl ciste". Pozustatek komunismu a divoke privatizace nasi ekonomiky po listopadu.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 08:36:08
avatar
samozrejme ze google pomaha, ale nieje tu preto aby nam pomahal, ale aby nahrabali penazie. Podnikanie sustavna cinnost ktorej cielom je zarabat.a to im ide
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 08:18:06

Ono totiz Google je v anagram MOSAD v jidis, to vi kazdej a You Tube je anagram KNESETu, takze kdo vi vi, ostatni je ziraji.

Vazne, ty se jdi lecit, pokud to myslis vazne.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 11:23:59

A ještě k tomu používají určitě ty uboze nevýkonné procesory Intel, že ? Ty budeš myslím taky výskyt z Izraele, ale neboj tebe Mulder a Scullyová zachrání!
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 09:07:25

BUDE HORSIE..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-24 12:26:59

Cilem cesty ma byt konec??? To je pekny nesmysl....

Dokazu si predstavit pravidelne kontroly a hlidani transparentnosti a antimonopolnimu chovani dane spolecnosti statem, ale to je maximalni dan za majoritu/monopol.
V podstate co se muze stat spatneho? Ztrata osobnich udaju neni vec nenahraditelna(hlavne to znamena obrovske sankce a odskodne tzn. obrovske financni ztraty pro firmu) pokud radobykonkurence natolik zeslabne ze nebude konkurenci jako napr. v pripade MS u desktopu tak se muze stat maximalne to same jako v pripade MS, ze Visty nebudou v souvislosti v XPckama pro desktop zadnym prinosem(hry +- stejne rychle, rada programu pomalejsi) cili jinymi slovy zpomaleni/zastaveni tempa vyvoje nez na jaky jsme byli zvykli....
ATI.Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blabol 2009-02-25 02:39:58

Edited by Rebel44: Smazano pro porusovani pravidel.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 708x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1398x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1071x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1159x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3745x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1452x
Komentářů: 0