Deus Ex: Mankind Divided – Recenze totalitní Prahy budoucnosti a TEST výkonu DirectX12 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Sunday, 18 September 2016
Přejít na obsah
Deus Ex: Mankind Divided – Recenze totalitní Prahy budoucnosti a TEST výkonu DirectX12
Benchmark test výkonu DX12 a technické zpracování
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Deus Ex: Mankind Divided je dobrým pokračováním zrestartované série. Co přináší zajímavého je rozhodně prostředí a HUTNÁ atmosféra. Naprosto skvělá je možnost postupovat hrou několika způsoby, které ve výsledku mají vliv na lehké odlišnosti toho, jak vaše hra celá dopadne. Pokud bychom hru hodnotili bez podrobnějšího hraní a zkoumání, asi by nám to stačilo … jenže když se podíváte pořádně, najdete řadu problémů.

Hra má sice zajímavý hlavní příběh a ještě zajímavější větvené „zdánlivě jen“ vedlejší linie, ale pokud se je rozhodnete řešit pořádně, zjistíte řešení dávno před tím, než vám je hra umožní vyřešit a hlavně zjistíte, že hra ve svém příběhovém vyznění naprosto ignoruje některé věci a informace, které tvůrci do hry vložili a můžete je najít, ale nakonec je ve finálovém vyznění hry nevyužili. Taktéž zjistíte, že ekonomický systém hry vůbec nefunguje, že tvůrci věnovali více pozornosti mikrotransakcím než některým herním aspektům a tak dále. No asi největším zklamáním je ale konec hry, který vlastně neexistuje. Když splníte věci určitým způsobem, dostanete se k jednomu ze tří možných konců (dobrému, špatnému a k tomu + alternativnímu). V případě mého konce (dobrý + alternativní) se uprostřed závěrečných titulků najednou objeví scéna, která vás totálně zvedne ze židle … nebudu prozrazovat, ale celá hra Deus Ex: Mankind Divided je možná druhým dílem série, ale řekl bych přesněji, že je to polovina druhého dílu série. Nic otevřenějšího jsem už dlouho nehrál … nicméně věděl jsem to z recenzí, než jsem začal hru hrát a říkám to tedy i vám, pokud jste ji nehráli, abyste nebyli zklamaní.

Pokud vám to celé zní, že Deus Ex: Mankind Divided je špatná a nepovedená hra, tak to si myslíte špatně. Hra má velmi solidní herní dobu cca 40 hodin pro toho, kdo si ji opravdu celou pořádně projde a vyzkouší jiný postup než všechno zabít a jestli to baví? No jeje! Problém je, že tuhle zábavná hratelnost narušují prostě nedodělky. Nedotažené herní volby, nedotažené příběhové volby, nevyužití potenciálu kam se podíváte, v podstatě ekonomický systém hry je špatný vtip, špatná AI atd. Co u hry tedy drží? To jsou skvěle zpracované a zábavné schopnosti hlavního hrdiny, možnosti rozdílného přístupu, zajímavé lokace a celkem solidní příběh.

  • Závěr

Deus Ex: Mankind Divided je zatraceně zábavná hra. V mnoha ohledech skvělá, schopnosti hrdiny, hackování minihry, zkoumání různých cest a různého přístupu, vedlejší větvené úkoly … atd. Bohužel mnoho z těchto ohledů není doděláno. Hra jako celek působí, jak herním obsahem, tak technickým zpracováním, jako takové větší DLC k minulému dílu. Něco, co sice možná mělo být velkým samostatným dílem, ale někoho to přestalo v polovině vývoje bavit.

Deus Ex: Mankind Divided je poloviční hra. Potenciál obrovský zůstává nevyužit a křičí to snad ze všeho. Příběh je otevřený způsobem, že druhý díl čekáte nejlépe zítra. Technické zpracování je tak aby to fungovalo, ale ten nezájem na optimalizacích, skutečném slibovaném využití DX12, na novém engine na nějakém pokroku, snad nemůže být očividnější. Já jsem si hru užil, hodně, opravdu dobře se hraje, ale tolik maličkostí a nevyužitého potenciálu kazí náladu, že jsem to snad ještě nezažil. Hru rozhodně doporučuji, ale zároveň varuji před tím, že prostě nad některými věcmi budete koulet očima a hodně se divit.

Kdy se dočkáme pokračování? Nevím. Doufám, že brzy, ale ten nezájem o věc a o to udělat to pořádně je z ní až moc cítit a tak se trochu bojím, že buď tvůrci hry ztratili zájem anebo prostě management vydavatele nad nimi zlomil hůl, nemá zájem o kvalitu, ale kvantitu atd. Je to škoda, ten potenciál je jasně vidět a tohle je cesta, kterou by hry měly jít. Nabídnout podstatně více cest přístupu a možností řešení s viditelným vlivem na události a příběh hry. Bohužel tvůrci Deus Ex: Mankind Divided jen ukazují cestu, ale její využití už v jejich podání má hloubku plivnutí na podlahu. Škoda.

Hodnocení Deus Ex: Mankind Divided (stav k 18.9.2016): 81%

Hráno na sestavě:

  • Procesor: Intel Core i7-5960X
  • Základní deska: ASUS Rampage V EXTREME X99
  • RAM: 32GB DDR4 2133MHz Kingston HyperX
  • Grafická karta: MSI GTX 1080 8GB OC GAMING X
  • SSD: Kingston HyperX PREDATOR M.2 PCIe 256GB
  • Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
  • Monitor: BenQ BL3201PT (32“ IPS, 3840x2160)

Za poskytnutí hry pro testování děkujeme společnosti AMD

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:


 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
GagosCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-20 22:22:00
avatar
Pěkné je, jak hra sabotuje grafiky od NV, to se jen tak nepovede aby RX 470 4GB byla před 1060 6GB .
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-20 22:39:04

Sám Stach říká, že optimalizace této hry je špatná a to se ještě velmi mírnil. Je to obyčejný bazmek a etalon toho, jak by to vypadat nemělo, tudíž se na ty naměřené hodnoty zde ani dívat nebudu.

Už jen skutečnost, že tu hru AMD přikládá ke svým FX procesorům, o něčem vypovídá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-20 23:41:04
avatar
optimalizace je špatná pokud jde o využití potenciálu DX12, hra samotná ale šlape bez potíží ...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-21 08:04:14
avatar
mě ta grafika celá přijde takové divná, jakoby plastiková, jak kdyby všechno bylo z umělé hmoty, pvc, a všechny ty postavy takový panoptikum jak voskoví panáci.. nevím no

alespoň dle screenů ... hru jsem nehrál
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-20 22:30:48
avatar
ten DX12 bych rad vyzkusal uz sem sa o to nekolikrat pokusil ale program prestal pracovat
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-20 23:32:43
avatar
V poslednej dobe pojem OPTIMALIZÁCIA na PC platforme pri niektorých tituloch veľmi pokulháva a nepridáva jej na tom napr. ani DirectX 12 v podobe DEUS EX: MANKIND DIVIDED. Toto je proste ten typ neoptimalizovanej hry tak pod DirectX 12/11 ako sa to nemá robiť v 09/2016 a je to paródia na nove API a jeho hlavne výhody! Samotný vnútorný benchmark je podľa recenzentov veľmi kontroverzný. Mantle v BF4 sa musí v hrobe obracať keď vidí tieto DirectX 12 nedorobky...

Ale namerané hodnoty z tej recenzie majú aj sekundárny efekt a to, že opäť dotvárajú výkon nových kariet nižšej strednej triedy (RX480/470 a GTX1060) so staršími a relatívne výkonovo slabšími procesormi (Intel Core i3-6320 Odkaz) s poukazom už na pred pár mesiacmi publikovanými recenziami: Odkaz a Odkaz.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-21 07:58:09
avatar
Ja mam z hry uplne rovnaky pocit. Najsilnejsou zlozkou tejto hry je hudba, ta je naozaj skvela, mozem povedat ze asi najlepsia zo vsetkych Deus Ex, atmosfera mesta sa tiez priblizuje k original Deus Ex. Lenze pribehovo je to take na silu a o nicom, celkovo cely pribeh hry sa da vydedukovat uz po par minutach hrania... Chyba tam to tajomno, chyba tam postupne rozuzlovanie pribehu a necakane zvraty a odhalenia, Chyba tam proste duch DEx ktory bol silny v jednotke a skvele v tom pokracovalo HR. Taktiez len jedna hlavna lokacia (Praha) je velkym sklamanim. DEx bavilo aj tym ze iste pasaze hry ste hrali vzdy v inej lokacii (DE1 to bol New York, Honkong, Paris atd...v HR Hengsha, Detroit,a pod ). Celkovo ta hra na mna posobi nedokoncene a viac to vnimam ako DLC pribeh ku Deus Ex ale vobec nie ako nejake hlavne pokracovanie dejovej linie. A aj zaver hry to len dokazuje. Bojim sa ze z DEx spravia zasa len dojnu kravu podobne ako sa to stalo z Assasin Creed ked vsetko po Broderhood bolo ocividne len pre peniaze a stratilo to povodneho pribehoveho ducha hry. u mna slabsich 7/10
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-21 16:48:58
avatar
Nebudu řešit samotnou hru, protože na akční polobezduché nesmysly je již můj čas drahý, ale co se týče optimalizací a celého slavného DX12, tak bohužel musím konstatovat, že snad kromě Warhammeru, byl DX12 zatím všude jinde zprasený natolik, až začínám samotné API podezřívat z toho, že je vadné.
Ptám se kde jsou ty kvalitní implementace Mantle jaké známe z Thiefa, Sniper Elite nebo Civilization BE??? Tam to krásně fungovalo s reálným přínosem! I BF4 jako nejhorší příklad Mantle implementace byl pořád lepší než to, co předvádí DX12 hry. Chci zpátky Mantle!!! DX12 stejně nemá žádný přínos, takže hra nabízející DX11 pro Nvidia karty a Mantle pro AMD karty je naprostá win-win situace. Z pohledu vlastníka Nvidia karty je to ok - DX12 na Nvidiích nic nepřináší a naopak v DX11 bývají Nvidia karty silnější než konkurence. Naopak Mantle obvykle dělal to co měl a přinášel to nej z AMD karet - příklad: asynchronní shadery ve windows7? Thief pod Mantle je používal už v dobách před tím, než se z toho stalo téma (kauza Ashes of Singularity) a fungovalo to bez problémů. Vlastnící karet obou táborů pak potěší, že DX11 i Mantle fungují i na Win7 a nepotřebují tak Win10.

Proč ale dělat věci tak, aby fungovaly ke spokojenosti uživatele, když tady máme obskurní DX12, které nás nutí k používání jediného OS s pofiderními přínosy? AMD skončilo s Mantle příliš brzy. Mělo by jeho implementace do her podporovat alespoň do doby, než začne být Vulkán/DX12 minimálně stejně tak dobrý
mikki68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-26 11:36:39

Plne s tebou súhlasím. Vlastním MSI R9 380 4GB. Akože super karta, ale príde mi naozaj smiešne, že prínos DX12 tejto karte nejako nenapomáha, vlastne žiadnej AMD karte. Zopár hier (cca 1% ?) má prinos. Takže vlastne ak si odmyslím ten pomalý pokrok a implementáciu skutočného DX12 (nie všelijaké patche a prídavky) do hier mi nakoniec výjde, že jediný HIGH END je GTX 1080.A určite ak budem najbližšie kupovať kartu, zameriam sa skôr na pomer spotreba/skut. výkon. A nakoniec mi z toho výjde Nvidia.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 389x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 757x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2979x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1204x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1889x
Komentářů: 1