Marvel’s Spider-Man Remastered – RECENZE hry a TEST výkonu GPU – skvělá hra konečně pro PC Tisk E-mail
Neděle, 28 srpen 2022
Marvel’s Spider-Man Remastered – RECENZE hry a TEST výkonu GPU – skvělá hra konečně pro PC
Technické zpracování a Benchmark GPU a CPU

• Marvel’s Spider-Man Remastered

– RECENZE hry a TEST výkonu GPU – skvělá hra konečně pro PC

Spider-Man byla SONY exkluzivita, která s velkou slávou a skvělými hodnoceními od recenzentů i hráčů, vyšla v září 2018 na Playstation 4. Hra byla velmi dobře hodnocena pro své výborné zpracování pohybu pavoučího hrdiny, solidního klasického příběhu a skvělého zpracování živého realistického New Yorku, co by herního prostředí. I grafická stránka byla v rámci možností tehdejší konzolové platformy velmi povedená. Nicméně kvůli tomu, že hra vyšla pouze pro PlayStation 4, tak mělo možnost si ji zahrát a užít jen velmi malé množství hráčů z celkové herní světové komunity. PC a Xbox měly zkrátka smůlu. To se nicméně s výraznou oficiální změnou politiky společnosti SONY v posledních 2 letech, změnilo.

Marvel’s Spider-Man Remastered přichází na PC! Jde o zásadní technické vylepšení kompletní hry se všemi DLC, které vyšlo nyní v graficky zásadně posílené verzi konečně i pro PC. Hru od Insomniac Games dostali za úkol pro PC převést tvůrci z Nixxes Software. A výsledek se jim docela povedl. Dnes tak pro vás máme nejen recenzi hry, ale hlavně technologický test.

PC verze dostala výrazná technologická a grafická vylepšení. Nejde jen o nativní 4K a vyšší úroveň všech detailů s možnostmi jejich nastavení, přibyla také Ray Tracing podpora a vedle DLSS také nejnovější FSR 2.0 od AMD. kromě toho je zde také nativní podpora ovládání přes klávesnici + myš atd. Dnes se tedy podíváme, jak všechno šlape v praxi.

• Recenze hry – gameplay

Začněme tradičně povídáním o hře samotné. Marvel’s Spider-Man není novinka, vyšla už v roce 2018 a postupně dostala tři menší příběhová rozšíření (DLC), která doplňují celý příběh. Na PC vychází tak hra už kompletní. V základu jde o příběhovou akční adventuru z pohledu třetí osoby. Veze se na popularitě současné Marvel filmové série, na kterou se také odkazuje, byť jen velmi okrajově. Primárně se soustředí na klasického Spider-Mana v jeho nejklasičtějším prostředí a příběhovém pozadí.

Centrem všeho je výborně detailně zpracovaný New York, ve kterém se pohybujete. Právě neuvěřitelně plynulý ladný pohyb v celém městě bez nahrávacích obrazovek a všechny pavoučí triky, které můžete provádět, jsou nejlepší částí hry. K tomu napomáhá i skvělé nadabování, spousta zajímavých rozhovorů dělající z toho vyloženě „simulátor života spider-mana“ :).

Hra jinak není výrazně objevná. Využívá známé osvědčené herní mechaniky a prvky. Potěší možnost měnit oblek hlavního hrdiny a volit si některé speciální prvky výbavy a schopností. Asi nejslabší částí hry jsou paradoxně souboje. Ty se bohužel celkem rychle omrzí = klasická mlátička se soupeři tří úrovní bez špetky inteligence, kteří na vás prostě nabíhají, „dokud nedojdou“. Neříkám, že je to nuda, ale celkem rychle se to mlácení ohraje. Bohužel k těm cool schopnostem, které umožňují velmi rychlou likvidaci nepřátel, se musíte „promlátit“ a prolevelovat (50 úrovní celkem) což zabere velkou část hry a herního času.

K odemčení vylepšení schopností a výbavy potřebujete ovšem také určité body za „vedlejší aktivity“ které se vám postupně odemknou po mapě. Je to asi nezbytný prvek každé hry s otevřeným prostředím, na druhou stranu dají se plnit docela rychle a průběžně během rozhovorů apod. Současně některé tvoří i zajímavé vedlejší příběhové linky a odemknou i zajímavé obleky apod. Netvoří tedy většinu hry, jako v některých podobných titulech s otevřeným světem.

Každopádně jde o jednu z nejpovedenějších super-hrdinských her, speciálně po poněkud zpackaném Marvel Avengers. Nicméně příběhově a vůbec celkovou kvalitou jeho podání a propracování, hra nemá na Marvel's Guardians of the Galaxy z roku 2021, které jsou stylově velmi podobným titulem, ale o třídu lepší v mnoha věcech.  Jde o velmi opomíjený herní hit, který bohužel dojel právě na podobnost s dříve vydaným propadákem ve stylu „hra jako služba“ Marvel's Avengers, ačkoliv s ní nemá vlastně nic společného. Marvel’s Spider-Man je mnohem menší hrou s mnohem méně dialogy a postavami, ale musíme brát v potaz, že jde o hru technicky z roku 2018, zatímco Guardians of the Galaxy vyšly v roce 2021, takže některé věci se za ty roky posunuly.

Co mají obě hry společného je skvělý vizuál a zpracování prostředí i využití předlohy. A na to se spolu s testem výkonu na našich PC teď podíváme …

Spuštěno: 347x