NFS Carbon se představuje
NFS Carbon se představuje
Zpracování, tratě, auta, zábavnost
Technicke zpracování
Need for Speed Carbon hodnoceni

Carbon se představuje

Na desátý díl celé série jsem byl osobně velice zvědavý, i když z minulosti víme, že každý sudý díl je u NFS série celkem velkým propadákem. Přesto zárukou kvality by měl být výrobce EA – ten disponuje kapitálem, který je potřeba k zaplacení kvalitních autorů. Jenže dnešní hry nejsou jen o penězích a rozhodně nejsou jen o zpracování.

carbon

Hned při instalaci se dostavilo velké zklamání. Již při průvodních obrázcích máte pocit, že se díváte na Need for Speed Underground 4. Opět tma, opět město, opět tuning stejných aut. Co teprve, když hru spustíte. Úvodní video, jako by z oka vypadlo předcházejícímu dílu. Další modelka – spíše herečka vás varuje, že to, co vidíte ve hře nemáte ve skutečnosti dělat atd. – k tomu, že to co vidíme ve hře ani dost dobře dělat nejde se dostaneme později. Hned první pohled do menu vás ihned naťukne s tím, kdože celou hru financoval. Audi potřebuje reklamu na svůj nový supersport, který bude k mání zanedlouho. Po nastavení všech možných již z dřívějších dílů známých nastaveních se můžete spustit Career. U nastavení doporučuji vypnout motion blur – proč, prozradím později.

carbon

Po spuštění kariéry se dostanete k úvodnímu videu, které vás má vtáhnout do hry. Vlastně videa jsou jedinou viditelnější novinkou, ve smyslu že jsou jiná než v Most Wanted. Opět se jedná o rendrované snímky skutečných herců. Provázet vás po celou hru bude rádoby tajuplná detektivní zápletka – ta je možná nečitelná pro průměrného američana, ale pro většinu světa je řešení, že ,,vrahem je zahradník“ dopředu čitelné, takže se videa naučíte hodně rychle přeskakovat. Po nezáživném úvodu následuje výběr ze tří aut. Jedno si vyberete – většina asi skončí u Mazdy nebo Alfy a budete vrženi do ještě nudnějšího tutorialu, který vám ukáže, jak užívat jednu dost nedotaženou novinku.

carbon

Tou novinkou je, že občas budete moci při některých závodech využít služeb dalšího pomocníka, kteří se k vám budou během hry přidávat. Jsou tři kategorie – průzkumník, rychlík a bloker. Použitelný jsou jen dva bloker a rychlík a nejlepší je využívat rychlíka, za kterým získáte vyšší rychlost. Bohužel pomocníci jsou do hry viditelně implementováni dodatečně a nedotaženě - dost nereálně. Většinu závodu pokud neaktivujete jejich schopnost jsou daleko za vámi a pokud ji aktivujete, tak najednou se skoro teleportují před vás, takové zrychlení jsem jaktěživo neviděl. Problém je, že když jedou před vámi, tak dost překážejí a nezřídka se srazíte, zbrzdí vás apod.- takže jejich využití je pro většinu hráčů nulové. Mohou za vás sice vyhrát závod, ale to se jim v mém případě ani jednou nepodařilo.

carbon

Jaké vůbec budete mít tu čest jezdit závody? Tak všechno při starém. Okruhy, sprinty, drifty, speedtrapy, a také jednu specialitku. Kdo viděl rychle a zběsile 3, tak mu jistá dávka inspirace u závodu , tzv. honička v kaňonu, neunikne. Bohužel to autoři celkem nedovychytali. Je to asi nejzábavnější část hry, ale bohužel jen do chvíle dokud nedisponujete silným autem. Proč,  vysvětlím záhy. Je to také jediná část, kde můžete zničit auto. V některých zatáčkách, zcela ,,logicky“, jsou betonová  svodidla nahrazena ,,papírovými“ která snadno poboříte a můžete se podívat do propasti, čímž pro vás závod skončí. Zajímavé je, že když na stejné trati pak pojedete trochu jiný styl závodu (sprint) proti více soupeřům, tak všude budou betonová svodidla – buď jsem blázen, nebo ti američani uměj děsně rychle stavět :). Hodně mrzí absence drag závodů, ale to je asi z toho důvodu, že by to někteří jedinci nemuseli zvládat, čímž narážím na celkovou obtížnost hry.

Spuštěno: 1190x