NFS Carbon se představuje
NFS Carbon se představuje
Zpracování, tratě, auta, zábavnost
Technicke zpracování
Need for Speed Carbon hodnoceni

Technické zpracování

Od hry od společnosti EA čekáme špičkové technické zpracování. Bohužel již po čtvrté dostáváme to samé. A nutno říci, že už po těch letech ten engine nepůsobí zrovna úžasným dojmem. Na plné detaily to vypadá celkem dobře, ale opět příšerná práce s odlesky. Leskne se , s trochou nadsázky, i guma na pneumatice a samotná silnice je jako zrcadlo. Velice úsměvně působí ,,paprsky za autem“ při vysokých rychlostech a při skoku – vypadá to, jak když z auta odlétává lak :).

carbon

Kapitolou sama pro sebe je funkce motion blur. Skutečně nevím, kdo s tímhle nesmyslem přišel, ale dojem z rychlosti to zrovna nenavozuje. Kdo někdy řídil opravdu rychle ve skutečném autě, tak ví, o čem mluvím. Motion blur není dojem z rychlosti, ale simulátor zfetovaného řidiče – Carbon tuto simulaci dovedl k dokonalosti ve 250km/h s motion blur máte z obrazu rozpitou olejomalbu.

carbon

Grafické zpracování sice neurazí, ale engine postaršího data nevypadá nijak úžasně a v porovnání s konkurencí – třeba Flatout 2, na který řeč ještě přijde, je to celkem dost průměrná podívaná. Tím také EA ušetřilo na optimalizacích, kdy člověk u jejich her občas přemýšlí, zda tento pojem vůbec znají. Hra funguje dobře i na celkem průměrných strojích a plné detaily nejsou záležitostí nějakého přehnaně herního stroje.

carbon

Ozvučení automobilů je dobré. Motor je fajn, ale do toho neustále strašně kvílí pneumatiky – velice přehnané. Velmi slabě tentokrát musím ohodnotit doprovodnou hudbu, která byla u posledních dílů vždy silnější stránkou. Po dohrání celé hry mi žádná melodie neutkvěla – ne jako minulých dílech zejména v NFS Underground 1. Prostě naprosto šedý nevýrazný hudební doprovod. Opět body pro konkurenční FlatOut2 ze kterého jsem soundtrack hodně rád sháněl. Ovládání je dělané na klávesnici. A to říkám jako člověk, který závodní hry na ničem jiném než na volantu nehraje. Volant na tomto skutečně neničte – nestojí to za to.

20s

Hra končí posledním závodem s nejvyšším bossem, kde pro ty méně vnímavé se také rozuzlí celá zápletka. Celá hra je skutečně až trapně jednoduchá. Všechny závody vyhráváte, jak na běžícím páse a sem tam některé musíte opakovat, protože vám někdo chce sebrat dobité území, které jsem si před tím ,,těžce“ vyjeli. I s tím vším jsem hru dohrál za 8hodin. Poslední závod je jednou velkou reklamou na Audi. Pokud je to ve skutečnosti tak, jako zde, tak Audi je nejlepší auto na světě :) Poslední závod je o třídu obtížnější než celá hra – přesto ho lze rychle vyhrát a máte hotovo. Tím vyvstává otázka znovuhratelnosti. Ta se celkem blíží nule. Já jsem však podruhé začal – překvapilo mě udělání profilů, kdy mi nový přemazal ten starý. Hra začíná stejně, ale vaši pomocníci se vám hlásí s jinými auty – jinak je vše úplně stejné.  Mám pár lepších tipů, jak trávit herní čas.

Spuštěno: 635x