Recenze: Mass Effect 3 – Dokonalý příběhový závěr herní trilogie v nedokonalé hře Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 19 March 2012
Přejít na obsah
Recenze: Mass Effect 3 – Dokonalý příběhový závěr herní trilogie v nedokonalé hře
Mass Effect 3 - Gameplay
Mass Effect 3 - zpracování a problémy hry se závěrem
Hodnocení a závěr

 

 

  • Hodnocení a závěr

Dostáváme se tedy k hodnocení. Pokud jde o příběh, nebojím se říci, že Mass Effect 3 je jednou z nejlepších her všech dob. Příběhově je to 30 hodinová neuvěřitelná filmovo-románová akce s těžkými vážnými momenty, správně dávkovaným počtem úmrtí, heroismu a s naprosto fantastickým závěrem! To všechno ovlivňujete a ovlivňují ve vedlejších liniích vaše rozhodnutí, kterými dotváří mnohé osudy.

(Hra v Eyefinity - pro zvětšení klikněte na obrázek)

Je hodně smutné, že tolik lidí nechápe smysl závěru a dokonce jsou tací, kteří tvrdí, že hra nemá dobrý závěr! Má naopak maximálně skvělý závěr a výběr je skutečným testem lidských povahových vlastností a uvažování. Pokud někdo tvrdí, že závěry se liší barvou výbuchu, je hodně hloupý. Všechny 3 závěry se zásadně liší v důsledcích i ve významu a povahovém jednání. Navíc ten jediný správný konec, je opravdu klasickým zakončením sci-fi románu a smekám klobouk.

(Eyefinity vs 1 monitor - pro zvětšení klikněte na obrázek)

Bohužel je velká škoda, že herně je hra naprostý průměr a inklinuje spíše ke Call of Duty než k původnímu ME1, které zůstává herně zdaleka nejlepším dílem. Navíc je tu ten systém dopředu vykradených DLC a War Assets + připravenosti (tedy nutnost hrát MP) což je opravdu velmi špatný směr vývoje. Celé ME3 ve srovnání s ME1 jen dokazuje, že to s BIOWARE jde pod křídly EA od 10 k 5. Z perfektního propracovaného akčního příběhového dobrodružného RPG je už jen příběhová střílečka s pár prvky RPG :(. Mnohem méně nápaditější, než ME1. Bohužel to ani není moc dobrá akční hra, protože nepřátelé jsou stále stejní, souboje jsou neustále stejné a hlavně to není žádná výzva, protože je to je o počtu soupeřů a velikosti jejich života, AI zcela absentuje. Abych ale jen nekritizoval, soubojový krycí systém je rozhodně super a lepší než ve všech dílech. Bohužel minimum RPG prvků a jejich minimální propracovanost a vliv to opět hodně kazí.

  • Hodnocení

Mass Effect 3 je hra mnoha kontrastů. Na jedné straně je tu odfláknutá technická stránka videosekvencí, korunována mnoha nelogičnostmi, které zobrazují. Na straně druhé fantastický děj, zvraty a možnosti jejich ovlivnění! To ale zase pokazí 90% nudných opakujících se soubojů, které zahraňuje 10% epických střetů. Vylepšuje to však fantastická hudba a podpora Eyefinity, která i zastaralou grafiku dokáže prezentovat se skvělým zážitkem. Bohužel to opět kazí špatné animace zejména ženské postavy, zjednodušené herní mechanismy včetně rozhovorů a zadávání úkolů i průzkumu.

(Eyefinity vs 1 monitor - pro zvětšení klikněte na obrázek)

Jak to tedy objektivně zhodnotit? ME3 přináší mnohem lepší příběhový závěr, než jsme doufali. Tak dobrý, že jej mnozí zjevně ani nepochopí. Celá trilogie pak vstoupí do herní historie svým systémem propojení uložených pozic a následného vlivu rozhodnutí, kdy zejména propojenost událostí a rozhodnutí mezi ME2 a ME3 nemá obdoby! Bohužel však herně ME3 neustále zjednodušuje a je to nejhorší díl série (příběhově nejlepší – herně nejhorší). Nebýt příběhu, nic by vás nehnalo dál a hra by byla opravdu nudná k nedohrání. Celé to korunuje hamižnost a politika s vydáváním DLC a nesmyslný systém, který nutí hrát MP, který je v této hře navíc zcela zbytečný.

:)

Tak kontrastní hru, kde jsou vyloženě jen skvělé a špatné věci, jsem snad ještě neviděl a nehrál – 31 hodin v kuse (+4 hodiny spánku) u hry, která mě herně moc nebavila, protože neměla moc co nabídnout, ale na příběh a vývoj dle rozhodnutí jsem zíral s otevřenou pusou a hnalo mě to dál, to jsem ještě nezažil. Hru korunoval příběhově famózní závěr, který ovšem autoři totálně technicky zvorali. Asi největší zklamání z ME3 je, že poctiví hráči, kteří hráli všechno a udělali všechny úkoly, se nedočkali rozuzlení všeho, mnoho věcí nebylo náležitě odměněno a celkově byla opět vyzdvižena absolutní průměrnost (tedy aby si ti rychlohráči přišli na své). Pro mě osobně ale ME definitivně končí příběhově nezapomenutelně, herně však velkým zklamáním a hlavně zklamáním z jeho postupného vývoje. Rozhodně ho podruhé hrát nebudu, herně je to totiž totálně nezáživné a příběh už znám a hrát to kvůli vykradeným a drahým DLC které milostivě doplní chybějící střípky, které už měly být v samotné hře? Děkuji, nemám zájem. Směr, kterým se kdysi nedostižní RPG mágové BIOWARE pod křídly a vedením EA ubírají, není vůbec dobrý.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 12:41:07

No po přečtení recenze jsem čekal nižší hodnocení, ale jinak s obsahem recenze většinou souhlasím (ještě, ale nemám úplně dohráno, takže jsem nečetl pasáž o závěru a hraju na XBoxu).

Za sebe můžu říci, že mě hra baví. Moc se mi líbí jak je to vše propojené, jak potkávám postavy, se kterými jsem v prvním nebo druhém díle řešil nějaký vedlejší quest atd. Rozhovory s hlavníma postavama jsou super.

Herní zjednodušení má dvě roviny - jedna je pozitivní, např. v prvním i druhém ME byl inventář úplně zbytečná a otravná záležitost. Taky děkuji za téměř totálního odstranění prozkoumávání planet, což byl pouze nudný opruz jak v ME1 tak v ME2. Ta negativní rovina je zkrácení úkolů, rozsahu herních oblastí a zmiňované (ne)rozhovory pro získání vedlejších úkolů. To mě vyloženě štve.

To že to bude převážně střílečka bylo jasné už z Achievementů na XBox - Kill 5000 enemies - WTF? Bohužel přesně tak to je.

DLC je kapitola sama o sobě, ale co bychom čekali od EA? Mě by ani nepřekvapilo, kdyby na XBox bylo i DLC ve formě "nákupu galaktické připravenosti". DLC From Ashes mě tak naštvalo, protože větší zapojení Javika do hlavního děje mohlo dát takových zajmavých rozhovorů a možností ... Je to další postava, která v těch pár rozhovorech dění komentuje velmi vtipným způsobem.

Na technickém zpracování mě v první řadě vadí, jak je celá hra tmavá (nevim jestli tohle platí i pro PC verzi).
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 16:16:37
avatar
Mně na recenzi vadí trošku nekonzistentnost.
Přece nejde napsat tučně v rámci textu
Citace:
Problém závěru tedy není o tom, zda hra dopadne dobře nebo špatně, ale v tom, že BIOWARE/EA ho totálně zpackaly, protože tam ukazují videa hlouposti! Takový přehmat se jen tak nevidí …
a pak ten stejný závěr v hodnocení vyzdvihovat:
Citace:
Příběhově vynikající závěr, propracované herní postavy a jejich osudy na základě vašich rozhodnutí!

Prostě kapku guláš...ale jinak OK.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 12:53:24
avatar
Takže nudné souboje se stupidními nepřáteli, minimum RPG, a zpackaná videa na konci. Hrál (a dohrál) jsem jen jedničku a byla úžasná, ale tohle už hrát fakt nebudu. Myslím že hráči na metacritics hodnocení celkem vystihli Odkaz

Raději konečné koupím Witcher 2, 17. dubna vyjde patch Enhanced Edition pro PC ZDARMA a to nemluvím o DLC, které už zdarma vyšla. Grafika je úplně někde jinde než ME3, je to skutečné RPG, ne pitomá střílečka, navíc dost těžké a příběh taky famózní. CD Projekt Red Studio si ty peníze narozdíl od Bioware skutečně zaslouží .
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 15:24:06
avatar
Jop, důvod proč mám origoš Witchera 1, i přes některé detaily jsou to lepší hry, než dokážou "velcí zlý" naservírovat.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 13:18:31

Mimochodem v té galaktické připravenosti to EA dotáhlo do extrému. Existují dvě hry pro iPhone / iPad (Odkaz a Odkaz), které nějak doplňují děj ME3 a zvyšují galaktickou připravenost + přidávají další war assety do ME3.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 15:24:56
avatar
Ono, teoreticky, kdyby ta hra měla skvělej SP a neméně skvělej MP (mohli ho nechat dělat třeba DICE, žee?), tak by to nikomu nevadilo..

Problém je, že není.
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EA 2012-03-20 15:22:40
avatar
EA to ide. Vsetko co ziskaju nejako po case zacne ist dole vodou. Potom pride dno a az ked su tam, tak si uvedomia, ze kde su.
Dalsi do klubu "pokazia aj zeleznu gulu".
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 17:48:13
avatar
EA si to aspoň občas uvědomí a připustí.. Activision-Blizzard žije v jiném světě pro jistotu..
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ine svety 2012-03-20 20:55:51
avatar
Vsak ja som zvedavy na Diablo III.
A ano EA, sa niekde pouci (NHL, FIFA...). U nich zial vidiet, ze najprv nieco ziskaju potom to skusaju dojit ako kravu, pokial to ide. A az ked je s kravou zle, tak sa snazia dat ju dokopy.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 13:30:11
avatar
Absolutni ale absolutní sračka tadle hra a famozní příběh? nenech se vysmát! A jak říka Sina radši koupím znova Witcher 2 než todle.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 14:48:01

"ME3 je herně zklamání." "A co z toho zůstalo v ME3? Vlastně jen ta akce a příběh. Rozhovory už zůstaly jen u zásadních věcí, ..." "Takže, kde je problém ve zpracování? V tom, že je to celé odfláknuté + očividná snaha vytřískat prachy na DLC!"
+
"Recenze: Mass Effect 3 – Dokonalý příběhový závěr"
"3, zásadní problém – nelogičnosti v závěru!"
"Zcela zásadní je to v závěru, který finálními scénami často nedává smysl!" "Video prostě nedává žádný logický smysl!"
=
"Je hodně smutné, že tolik lidí nechápe smysl závěru a dokonce jsou tací, kteří tvrdí, že hra nemá dobrý závěr!" "A na první dohrání, i když uděláte vše správně a maximálně, se k nejlepšímu konci jen s SP nemůžete dostat!"
Objektivní hodnocení: 83/100 Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 14:49:52
avatar
do hodnocení musíme objektivně započítat fakt že je to trilogie, která nemá v návaznosti a možnosti ovlivňování děje konkurenci a hodně dobrý příběh, který taktéž hodnotím jako jeden z nejlepších vůbec zkus to pochopit ...

navíc jasně píší, e příběh smysl dává a velmi dobře, smysl ale nedává to, co zobrazují některá videa!
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 19:46:39

Mě hra celkově docela bavila, jen po čase ty souboje jsou stereotypní. Znova to hrát nebudu, ani s DLC. Takže když to sečtem. ME1 jsem si koupil. ME2 taky ale bez DLC (sprostě sem je sosnul). ME3 už nebudu mít důvod znova hrát, tudíž si ho už ani nekoupim, už jen proto, že z příběhové linie doslova smrdí vytrhané schnilé rány, kde měli být vedlejší příběhy, spousta prázdných planet atd. Opravdu nechutné.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 13:57:22
avatar
No konečne sme sa dočkali! Fajn recenzia!

Poďme sa ale najskôr pobaviť o závere. DD, skutočne ti môžeme všetci závidieť, ak to tebe dávalo zmysel, tak úprimne gratulujem. No sarcasm. Spoiler alert! Rád by som ale upozornil na Odkaz a možné riešenie Odkaz... 91% !! Jedna vec je, že všetky tri konce boli definitívne, to je v poriadku a recenzie pred vydaním hry nekecali. Ale dávajú aspoň trochu zmysel? Celá tá časť od momentu, ako bežíš k teleportu a zasiahne ťa Harbinger... A ok, no, Bio sa najprv tvárilo, že nič sa nedeje, ale od včera už tiež zmenili rétoriku: Odkaz.

Dočítal som sa, že ešte v novembri (!!) tím nevedel, ako to vlastne ukončia (wtf?)... Mne osobne by sa páčil aj súboj s Illusive Manom, aj to bolo v pláne, concept arty prezradili. To, že sériu opustil počas vývoja druhého dielu hlavný scenárista, a nedávno Drew Karpyshyn opustil Bio úplne, je len nepodstatný detail... Inak pekný guláš, ak je toto pravda: Odkaz.

Ono ťažko povedať, ktorý koniec je správny, myslím, že taký ani neexistuje. Odkaz A ak sa pozrieš tu Odkaz, Shepard zjavne prežil (záver od 4:30), ale podľa všetkého na to potrebuješ readiness až 100%, pretože aj ja som nazbieral nakoniec vyše 5000 bodov, ale veru žiadna "N sedmička" sa mi na konci nenadýchla...

Uf, než sa v tom stratím, ešte taká poznámka k hernému systému: skutočne mi nechýba inventár z ME1, kedy mi hra pri pokuse o zobratie 151ho predmetu zahlásila, že už mám plný inventár. A aj cover systém v jednotke bol taký nedorobený, stále som sa niekde zasekával... Návrat M35 Mako alebo M-44 Hammerhead by bol ale fajn, prieskum bol sranda.

Inak s recenziou veľmi súhlasím a nebránil by som sa za technické spracovanie dať aj menej bodov, rozlíšenie niektorých textúr je žalostné (nezachránia to ani detaily tváre postáv), o filmových sekvenciách pomlčme...

Niečo mi vraví, že to bude ešte veľmi dlhá diskusia pod týmto článkom, tak poďme na to!
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 18:36:20

Ja jsem hru nehral s saves z ME1&2 takze nemuzu posoudit jak zpackane je udelany vliv predchozich rozhodnuti.

Krome slabe technicke stranky, nemoznosti pruzkumu planet makem a nejakych malickosti a bugu snad poprve s DD naprosto nesouhlasim.

Takze samotna hra mi oproti jednicce vyhovuje a je to vyborny zazitek. V jedniccce byla spousta moznosti rozhovoru jen kosmetickych a davali ti v podstate stejny vysledek ( az na nekolik jinych bezvyznamnych slovicek) a bylo to spise otravne. Pokud by se to o tyhle moznosti osekalo dostals bys jen trosku vetsi rozhovorovy strom nez v ME3. A inventar v ME1 byla tragedie.

K tomu koci ME3 ten byl fakt tristni. Ted nemluvim o informacni hodnote kdy vzniklo vice otazek nez bylo odpovedeno jako treba kde se vzal catalyst, proc ho zajima jestli se civilizace vyvrazdi, proc se rozhodl je "chranit", proc to dela takovym stupidnim zpusobem (masakr pomoci reaperu) a dost dalsich.
Ja ted mluvim o konci ktery nema zadny filmovy omracujici effekt. Je proste naprosto suchy. Shepard se proste jen pokazde jinym zpusobem zblizi se smrticim svetlem/energii a rozpinajici se bublina vse vyresi. Tohle je z hlediska technickeho zpracovani EPIC FAIL.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 04:23:08

"Ono ťažko povedať, ktorý koniec je správny, myslím, že taký ani neexistuje. Odkaz A ak sa pozrieš tu Odkaz, Shepard zjavne prežil (záver od 4:30)," naprostej souhlas
- Pokud jste také hráli za vojáka a na konci zvolili logický červený konec, tak doporučuji SPOILER Odkaz (zmizí pachuť z odfláknutého konce, není určeno pro "zlé" modré a zelené!!!)
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 08:30:03
avatar
Správný konec by imho byl, když Mass relay zůstanou, reapeři nebo kdo jsou záporáci budou zničeni a Shepard a spol přežijí...něco jako zelený? konec s tím, že bude stačit kapka Shepardovi krve, co já vím...
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 08:53:28
avatar
Tak podla toho videa, mass relays nie sú zničené - celé je to len v Shepardovej hlave, resp. sa ho snažia reaperi oblbnúť. Dobrý mindfuck..
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 09:06:38
avatar
Tak podle toho videa nám konec v podstatě chybí:-)
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 08:50:37
avatar
Teda, treba povedať, že to video má volačo do seba!

Ešte že som nakoniec reaperov zničil

Dúfam, že si to pozre aj DD - keď tak presvedčivo tvrdil, že všetci, čo sa nerozlohdli pre syntézu, sú nechápaví...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 11:45:09
avatar
když se koukneš na mé video, přečteš si tam zmínku u červeného konce, že Shepard pravděpodobně přežije (kdybych zvolil červený konec, tak můj Shepúard žije ), ale to z toho nedělá dobrý konec, hlavně červený konec i modrý konec jsou vždy v dlouhdobých důsledcích špatné ...
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 12:00:02
avatar
ja som reagoval na tento Odkaz, ktorý sem dal pôvodne "shipo" - že si si ten koniec možno vysvetlil tak ako ja - čiže špatne.

hovorím len, že aj to je možnosť - a celkom dosť presvedčivá, lebo vysvetluje niektoré plotholes.
Aswan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-09 20:57:01
avatar
Je to sporné pokud ta indoktrinace je alespoň z části pravdivá tak jediný přijatelný/správný konec je paragon - (v poslední misi - červený) zničení syntetického života. Jedině tak dojde k vyhlazení reaperu ... ale jestli to je všechno jen iluze
Kastan42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 14:12:32
avatar
Jaký je teda rozdíl pokud si vyberu na začátku RPG/kecací nebo akční mód?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 14:17:37
avatar
Akčný mód znamená, že si nebudeš vyberať odpovede, všetko je preddefinované, story mód znamená, že hra bude na najľahšej obtiažnosti, inak všetko zapnuté a rpg mód je klasika, všetky prvky + normal obtiažnosť. Aspoň tak myslím.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 19:53:37
avatar
A teď mi pověz, v jakým módu hraju, když mám importovanou postavu. Tam totiž výběr mezi módy není.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 14:28:29
avatar
Inak začína ísť do tuhého: Odkaz

Zo dňa na deň lepšia dráma! Obrázek

Ale všetko to má aj svoje pozitíva... Ak vás niekto nabudúce vysmeje, že počítačové hry sú pre nesvojprávne detičky a pubertálnych adolescentov, nuž, všetky tieto kauzy a všeobecný šum okolo série Mass Effect (od prvého dielu) dokazujú, že sa šeredne mýli.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ME1 vs ME3 2012-03-19 14:47:15

Tak neviem, no ja som ME1 dohral len predvcerom (stratil som stare savy), teraz hrajem ME2 (tesne pred koncom), ME3 som skusil no prestal hrat prave koli tym savom.

Kazdopadne musim povedat, ze nesuhlasim s ospevovanim ME1 - system prieskumu planet v ME1 bola otrava, bavilo ma to hrat mozno prvych par hodin, potom mi to liezlo neskutocne na nervy, hlavne koli zlemu designu planet, kde nebolo vidiet schodne oblasti, a tak som vela krat musel so 6kolesovym autickom praktikovat horolezectvo, pricom vzdy ked to uz dalej neslo a nasledoval pad dole mal som chut tresnut klavestnicou. vedlajsie ulohy v ME1 sa v podstate vzdy odohravali v rovnakych priestoroch,takze po urcitom case to liezlo na nervy tiez. Co sa tyka RPG prvkov, tak je sice potesujuce mat tolko levelov, no zasa zlepsenie o 2% za level, nepovazujem za podstatne zlepsenie ktore sa da vybadat... namiesto toho som levelovanie ignoroval a postavu vylepsoval az ked tych bodov bolo viac (aspon 10). Inventar bola tiez katastrofa, prehrabavanie sa v menu vsetkych predmetov pri nakupe ci predaji sa este dalo na zaciatku, no nie pri 150 predmetoch, kedy som v podstate predal vsetko okrem veci s najvyssim levelom.

Skratka ME3 nech je akakolvek, toto vsetko odstranila. vyvoj postavy je tak akurat medzi 1 a 2, predmety detto.

Samozrejme system DLC ako ho pouziva EA je cosi za co by si zasluzili... povodne som mal Cesky ME2, no koli lokalizacii mi nefungovala asi polovica DLC, hoci som ich kupil. Tak som si kupil ME2 druhykrat cez STEAM (v akcii) a tam uz s tymto problem nebol. No tak zavazna nadvaznost aka je medzi DLC Arrival a zaciatkom ME3, je riadny podraz voci hracom ktori si Arrival nemali moznost kupit... Nutnost multiplayeru v ME3 je dalsi podraz... ten kto toto navrhol by mal dostat okamzitu vypoved.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 15:10:20

Já nehrál ani Arrival ani Lair of Shadow Broker a celkem mám pocit, že mi to k celkovému příběhu trochu chybí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 15:21:54
avatar
to si piš .... ty DLC jsou super, bohuželještě více znechutí tu politiku EA a v ME3 mají obě tyto DLC solidní vliv, hlavně na to abys věděl souvislosti a možná i nějaký ten děj některých linií ...

PS: na českou verzi šla obě DLC nainstalovat, musel si ale zmniět v registrech jazykovou verzi instalace ME2, což bylo na 1 klinkutí ;)
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 18:21:22

to som nevedel, na stranke EA po zakupeni svietil oznam ze DLC nefunguje s mojou jazykovou verziou, nic o tom ako to obist tam nebolo... takze teraz, ked som sa rozhodol si to zahrat znova koli ME3, tak som siel rovno na STEAM a neriesil som uz viac EA a ich hlupu politiku obmedzovania platiacich zakaznikov. no v podstate ma nastvali tak, ze si od nich ziadne DLC pre ME3 nekupim, ibaze by to bolo DLC ktore "opravi" koniec hry.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak.. 2012-03-19 15:22:18
avatar
..tohle mi nápadně připomíná mojí recenzi na DA2.

Příběhově dobré a rozhovorově též, ale herně totální pikaču (a to křivdim i těm pokémonům ).

Nj. EA ve svém nejlepším.. asi maj taky svého Boobs Koticka, podle toho jak to vypadá.

A zřejmě chtěj, aby piráti pirátili.. netuším proč jinak dělají DLC.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 17:35:39
avatar
Zajímavé postřehy .... myslím, že se s nimi dá souhlasit
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 18:12:18
avatar
Teda, nedá se než souhlasit. Tahle diskuze bude výživná.

Hru sem nehrál ale recenze a hodnocení které tu padlo zdá se býti značně nad poměry.

Ani nevím, zda se mi to chce hrát.
EA mi to fakt znechutilo. To už je tak nechutná dojička peněz.

Je to maličko mimo téma, ale četl jsem, že by rádi vytvořili alternativu CoD Elite pro BF3. Člověk si koupí hru za 1100 Kč. Pak koupí několik DLC v součtu za dalších 1300 a nakonec zaplatíte roční poplatky v ceně dalších tisíců korun. Oni jsou fakt magoři. Diví se, že si nikdo nekoupí hodně her, když bude mít peníze max. na provoz jednoho titulu...
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 20:06:48
avatar
Citace:
Čím se ME série zapíše do herní historie, je absolutní návaznost. Zatímco vliv uložených pozic mezi ME1 a ME2 byl celkem malý a takovým pokusem, vliv uložených pozic v ME3 je naprosto zásadní.


asi som hral inú hru...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 20:12:52
avatar
spíše si jí nehrál pořádné, já si za tím stojím, kolega hrál zcela jiným stylem a měl splněné questy z ME2 jinak než já a rozdíly a dopady rozhodnutí byly dost zásadní ;)
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 20:30:51
avatar
hral som s pôvodnými save s ME1 a ME2, štýlom presne tak ako ty - všetky questy (priznám sa, že v ME3 sa mi ich zopár nepodarilo ukončiť, lebo boli zabugované - napr. na citadele som mal špehovať nejakého hanarského diplomata, čistý bug), 100% paragon.

jedno z najzásadnejších rozhodnutí bolo podla mňa na konci v ME2 - likvidácia collector base - každú hru som prešiel len raz, takže rôzne závery som si mohol pozreť len na nete - a čo som videl, tak okrem pár iných dialógov, je úplne jedno, či si ju zničil alebo nie.

edit: a čo by som ešte podotkol, je absurdné zhoršenie "prieskumu vesmíru" naprieš troma dielmi: v ME1 bolo mako, prieskum planét, vedlajšie misie... v ME2 už naháňanie surovín zameriavačom a v trojke už ani to nie.. tomu hovorím pokrok
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 21:27:16
avatar
mě to ježdění v ME1 strašně bavilo
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 21:50:38
avatar
Vozítko v ME1 bolo najlepšie riešenie, ale prieskum v ME3 beriem oproti ME2 ako pokrok. Aspoň ťa naháňajú reapery. Ťažiť 13 hodín suroviny bolo ozaj coool
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 23:39:26
avatar
nebolo, ale aspoň sa snažili dačo vymyslieť. v ME3 si už len behal po planétach a plnil misie typu kde čo Shepard počul aký rozhovor.. úžasná logika...
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-19 21:11:23

Hm ... tak prej konec tady podle toho nic moc Odkaz
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 07:35:15
avatar
Co je pravdy na tom herním zjednodušením?
Kamarád říkal (určitě s nadsázkou), že ve dvojce je mezerník tlačítko na vše a jestli je trojka další zjednodušení, tak jsem z toho dost zmaten.
K jedničce jsem se odhodlal až teď, složitost mě docela odrazovala a chvíli mi trvalo, než jsem se zorientoval v RPG systému a kodexu a tak
Moc to nechápu, kdyby jednička byla jednoduchá a trojka komplikovaná, tak t smysl dává, opačně je to imho dost špatně
Jinak co mi vadí nejvíce na trojce je Origin...
PS:
Citace:
Třeba v závěru hry (když se k takovému dopracujete) vidíte obrovské množství lodí, ale na tom videu jsou jen kostičky, takže toho mnoho nevidíte a celá atmosféra a koulervoucí zážitek jsou ty tam! Vzhledem k tomu, jak úchvatné trailery na ME3 byli k vidění, myslím si, že ta klíčová videa mohli nechat udělat tvůrci ve stejné technologii a tedy důstojně!

To mi připomíná Deus Ex HR ingame videa příšerné oproti hře, přitom trailery byly na úrovni Final Fantasy (filmu).
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladania 2012-03-20 15:34:50
avatar
Tak zial to zjednodusenie je naozaj. Pretoze medzernikom sa prilepis k prekazke. Ak si bezal a prides k prekazke tak ju preskocis. A samozrejme sa pomocou medzerniku aj odlepis. To ze s nim zbieras predmety, otvaras a pouzivas veci, to je klasika.
Problem je vsak v bojoch. Niekedy sa chces odlepit a ustupit, shepard namiesto toho skoci priamo do narucia nepriatelom, pred ktorymi chces ustupit. Ak utekas a chces sa pricapit k prekazke, tak to nejde. Preskocis ju. Musis zastat a potom sa pricapit. NIekedy to ale hra zle vyhodnoti a Shepard spravi kotul dopredu, ak si nie dost blizo k prekazke. Inokedy zase ta pricapi, aj ked si dost daleko a ty chces spravit ten kotul kvoli uhybu. Proste boj za prekazkami je obcas sialenstvo, nemas istotu v tom, co Shepard naozaj spravi a ked este nemozes save a on spravi sprostost...... Najviac sa to prejavi v tazkych bojoch na Zemi, tam je kazda chyba casto osudova, kde som mal dojem, ze klavesnica neprezije a ludom z EA poslem tikajuci balicek.
Ako spievaju horkyze.. "banda tupych hlav, poviem bez obav..."
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 18:47:17
avatar
Ještě jedna věc mě zajímá, jsou loadingy tak dlouhé a je nemožné používat quicksave v boji?
To mě dost vadí, že po smrti na sebe koukám asi pět vteřin a nemůžu s tím nic udělat, nebo při cestě po galaxii mě potká několik loadingů úplně zbytečně...nemluvě o nekonečných cestách výtahem v Citadele...
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - QuickSave a QuickLoad 2012-03-20 21:02:03
avatar
Skratky su priamo vo volbe ovladania:
F5 - QuickSave
F9 - QuickLoad
Mne to s tymi pauzami nerobi. Som mrtvy a hned sa zobrazi menu, kde dat pokracovat a nahra to hned.

Ale mnohokrat pocas misie, nejde spravit save. V beznych misiach nejde spravit save pocas boja. Su vsak specialne misie, kde save ide spravit az po prejdeny isteho useku, takze tam je to horsie. Kazdopadne odporucam zapnut v nastaveniach Automaticke ukladanie a pred dolezitymi rozhovormi este jeden klasicky save.
Automaticky save navyse spravi to, ze ked vojdes do hviedznej sustavy a chytia ta reapery, tak sa to loadne do stavu v akom bola sustava, ked si do nej vosiel. Takze vojdes, oskanujes celu sustavu, zistis, kde su vyznamne body, nechas sa chytit a potom druhykrat ides naostro.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 10:30:54
avatar
tak toto nieje velmi moj zaner, ale:

rozdielne konce mal napriklad aj Hitman4 a Kane&Lynch 1.

a co sa tyka grafiky a enginu pri trilogii. Aj COD MW 1&2&3 je trilogia tak mali rovnaky engine, aj ked pri hrani po sebe tam je vidiet velke zmeny. Ale suhlasim ze s dalsim dielom by ho uz bolo treba zmenit. Len tolko
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 10:39:12

Aha, takže RPG prvky jsou pryč, souboje za nic nestojí a konec hry je naprosto zpackanej. Na druhou stranu hra podporuje Eyefinity, takže dostane 83/100, no wtf?
Doporučuju shlédnout hodnocení od uživatelů na metacritics ... je na 3,7/10.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 11:11:28
avatar
hra je celkovo až na spackaný záver (resp. ani tak nie záver, ako záverečné videosekvencie + nič nepovie, čo bude ďalej) velmi dobrá a zabaví určite si nezaslúži 3,7/10, to je hlúposť.. ludia sú naštvaní kvôli stupídnej politike EA, tak im to chcú dať pocítiť. A v tomto s nimi súhlasím. Aby človek musel hrať MP, dlc na telefóne a podobné kraviny, aby si v SP mohol dosiahnuť dobrý koniec, je trošku pritiahnuté za vlas.y
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Koniec hry 2012-03-20 15:37:52
avatar
Presne tak. Posledna cast na Zemi bolo totalne domrvenie hry. Dovtedy to bolo v pohode na 8/10 - 9/10, ale ta zaverecna bitka na Zemi s tym poslednym videom by si zasluzila asi 2/10 - 3/10.
Keby namiesto toho bolo jedno pekne video.....
Crytec999 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 11:10:02

Jen tak pro zajímavost zde Odkaz najdete 5 důvodů proč jsou fanoušci nespokojeni s koncem Mass Effectu 3.

Je to sice anglicky, ale kdo nevládne angličtinou tak jako já tak google překladač pomůže.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 15:52:27
avatar
To je asi nejlepší shrnutí, co jsem četl. Ale je strašně dlouhé
rrr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-20 19:22:23

Souhlasím s odkazem. K DDho konci-jako alternativa možná? Ale proč jsem nechal žít Rachni,vyléčil genofág,usmířil Quariany a Gethy,sjednocení celé galaxie? Abych vytvořil nové přetvořence.To chtěl Záhadný a Reapeři já ne.I Javik mi záviděl volbu,tou není ani jena stěch 3. Navíc zničením relé potažmo cestovaní znamená konec.
Anonymní  - Este raz a teraz uz chapem 2012-03-21 10:36:10

Tak som si presiel cely zaver este raz. a teraz to uz konecne dava zmysel, len si to treba asi naozaj prejst niekolkokrat, aby clovek pochopil hodnotu toho, co vlastne Shepard spravil.
A musim uznat DD-ho, ze naozaj je to velkolepe zakoncenie snazenia Sheparda (aj ked letiacu normandii, prezivsich clenov a pod. to neobhaji). .
Kazdopadne tie misie na Zemi su naozaj take, ze to skoro je asi najhorsia cast hry. Nehovoriacich o tom niekolkonasobnom luceni s kazdym clenom posadky.
Mali to lepsie vymysliet alebo spravit video bojov na zemi s moznostou hrat dalej hru az po zasahu lucom reapera.
Inak podaril sa mi idealny koniec, nehral som dodatky a MP, mal som 6581 bodov. Takze myslim, ze hru ide idealne dohrat aj bez MP a dodatkov. Mal som vsak na 100% prejdenu ME1 a ME2. Navyse mi zomrela Miranda a myslim, ze som nemal vsetky sustavy na 100%.
Broecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hlasování pro drobnou úpravu p 2012-03-21 15:56:52

Konečně pořádná recenze!
Ve většině bodů se s autorem shodnu, snad jenom technické zpracování mi tolik nevadilo, protože hraju na konzoli a textury tam vypadají dobře. Stejně tak kvalita videa je odpovídající a nemám problémy s malým rozlišením.

Proč sem ale píšu je:

Podívejte se prosím a hlasujte pro návrh změny poslední scény s letící Normandií.
Odkaz

Myslím že minimálně autorovi recenze by se mohl líbit a věřím i že mnoha dalším. Jen omluvte moji mizernou angličtinu
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-21 23:05:35
avatar
Co se týče toho závěru. Kdybych chtěl teda udělat "spasitelský závěr", jak Shep zachrání galaxii tím že se obětuje a zemře, rozhodně bych to víc rozvinul. Navíc tolik slibovali více různých závěrů, podle toho jak jsem se rozhodoval v průběhu celé linie od ME1 - ME3. Konec stále nic nevysvětluje ať se rozhodnu jak chci.

A to jak se po netu diskutuje o těch barvách není blbost, v podstatě jde o to, že se celý zakončení "řekne" jednou ze 3 barev a pak si celý následky onoho rozhodnutí musím domyslet sám. Proto se tolik mluví o těch barvách.

Tady malé video: Odkaz

Jinak až na těch pár malých nedostatků, jako třeba trackování postupu v questu, grafiku atp., hodnotím jako výbornou hru.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Na zaver mam jinej nazor 2012-03-21 23:12:49

Hral sem me1 a me2, posun od rpg k akci mezi me1 me2 spousta lidi kritizovala, ale me to nakonec vyhovovalo. Co mi nevyhovovalo byli male lokace a dlouhe loadingy mezi nimi. Zejmena pak zdlouhavej pruzkum planet v me1, s opakujicima se bitkama, lokacema. Proste bleh. Ovsem zjednodusenej managment zbrani v me2, to uz mne moc nenadchlo, spis zklamalo, ale zase konec me1 byl perfektni. konec me2 docela take, ale uz ne tolik, prisel mi prestrelenej. Hudba v obou pripadech uzasna, perfektne posazena, v me1 hlavne nakonci perfektni, v me2 celkove. DLC v ME2, tedy hlavne ta s AI, tak ta me chytla ze vsech misi nejvic, zaver me prisel naprosto neuveritelnej, a zanechal ve mne hlubokou stopu. hrat me1 a me2 uz znova nebudu, a to jen kvuli tem zdlouhavejm hluchejm rpg pasazim, vysavani planet, nebo zdlouhavy pojizdeni s vozitkem, uz sem to stejne hral nekolikrat a stejne bych zase volil trochu odlisny postup/odpovedi, urcite pockam az vyjde cele me3 se vsemi dlc, a pak mozna bych si to poridil jako pakl, ikdyz za deset let uz to nebude na cem hrat. nebude kompatibilni os a hw. Ale me3 si zahrat v planu rozhodne mam.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-04 21:09:07

osobne sa mi viac paci teoria o indoktrinacii.. a to ze zaverecna scena na Citadele bola len predstava v Shepardovej mysli, pricom Shepard v skutocnosti bojoval o svoju volu, kedy sa ho Harbinger snazil indoktrinovat (preto ten rozmazany obraz v zaverecnych scenach, pistol s nekonecnymi termal-clipmi atd..) takze Catalist ako ho videl Shepard bol v skutocnosti Reaper, tkory sa ho snazil presvedcit aby zvolil to co Reaperom vyhovuje.. pretoze v skutocnosti pravym Catalistom je Shepard! co je btw dovod,preco sa jeho telo snazil Harbinger cez Collectorov ziskat pocas ME2, no kedze sa im to nepodarilo, tak to skusali cez ludskeho Reapera, ktoreho Shepard znicil v ME2.

Takze, jedina spravna volba je Destroy, ktora znici Reaperov. tvrdenie ze to znici ostatny sinteticky zivot bola loz, kedze to malo zabit a Sheparda, a predsa na konci vidime ze SHepard prezil (pod troskami)
Aswan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ending 2012-04-09 20:38:39
avatar
OBSAHUJE SPOILERY
Indoktrinační teorie Odkaz je podložena fakty, které se opravdu ve hře staly. Rád této teorii věřím a doufám, že jsou scénáristé tak geniální jak je to uvedeno a jestli se to potvrdí tak, že to náležitě všechno objasní. Protože to, co jsem dostal ve hře mě naprosto neuspokojilo. Neobjasnilo to ani jednu z důležitých otázek.
To, že vyřadili možnosti ukončení, které byly napsány původním scénáristou je hrubá nezodpovědnost a neúcta k fanouškům.
Původní konce dle autora Drew Karpyshyna ve zkratce:
Reapeři byly dříve normální rasou, která se vyvinula do této formy, ovládá je Temná Hmota. Lidstvo má největší potenciál z celé galaxie tuto hmotu zastavit. Reapeři se snaží lidstvo indoktrinovat, vyhladit a stejně tak ostatní rasy s podobným potenciálem.
1. Konvenční válka proti reaperům na zemi s dostupnými War Assets, které jste nasbírali v průběhu hry. Šance na prohru, výhru, zničení země, velké ztráty. = projeví se rozhodnutí z průběhu hry
2. Crucible po spojení s Citadelou dokáže pohltit Temnou Hmotu - Shepard se obětuje pro celou galaxii s minimálními ztrátami na životech.-Paragon
3. Obětování galaxie-ovládnutí Reaperů/neúspěšné-Renegade
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-16 14:10:12

Jsem myslel, že se Temnou hmotu Reapeři snaží zabijením zpomalit. Ten konec ale musí být osekaný, když vlastně použily pouze konec číslo 2.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1329x
Komentářů: 5
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1110x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1817x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1119x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1891x
Komentářů: 3
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Tuesday, 12 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1854x
Komentářů: 1