Strana 3 z 6
NFS SHIFT2 neobsahuje v základu přehnané množství aut na rozdíl od takového GT5. Ale na rozdíl od GT5 jsou všechny modely aut stejně kvalitně zpracované a jsou mnohem dál než modely aut v GT5. I na poměry NFS a prvního SHIFT je tu vidět neuvěřitelný posun kupředu. Interiéry jsou prostě perfektní a funkční a ještě je můžete měnit vylepšením.
Z aut nechybí kromě Ferrari, žádná z prestižních značek A dostalo se i na spoustu legendárních starších modelů, stejně jako moderních sportovních méně prestižních aut. Prostě že by nebylo s čím jezdit, na to si stěžovat nemůžeme.
Konečně je tu také smysluplný tunning. Jednak je výrazně rozsáhlejší než v jiných NFS a hlavně se soustředí na to skutečně podstatné. Jízdní výkony a vlastnosti. Libí se mi možnosti a nutnost vyladění auta na různé třídy podle bodového hodnocení skupin. Můžete si tak vybrat, co chcete vylepšit a co ne, podle vašich preferencí. Fantastickou možností je výměna motoru, i když ne vždy je to výhodné. Jindy mě zase udivuje, že nový motor z Vipera SRT10, který lze osadit do klasického Chargera R/T, zůstává jen se 4stupňovou převodovkou, což nedává moc smysl :). Ale jinak to funguje moc dobře.
Jednotlivé úpravy totiž skutečně mají vliv na jízdní vlastnosti a výkony a poznáte je. Konečná je pak úprava na závodní speciál, což u některých modelů působí docela zvláštně, protož je na světových tratích závodit nevídáme, ale není to tak nerealistické, protože v podstatě každé auta lze na závodní speciál předělat. Že pak nemá s původním modelem pranic společného? A co je na tom divného? Každý skutečný závodní speciál nemá se sériovou verzí kromě tvaru karosérie nic společného, všechno uvnitř je úplně jiné a samotná karoserie je většinou jen 2-3 vrchní krycí díly z karbonu vytvarovaných do tvaru připomínající sériový vůz.
Líbí se mi i rozsáhlé možnosti naladění auta a možnost tedy značně ovlivnit výkony a vlastnosti vozu. Pro ty, kteří si s tím nechtějí hrát, je tu ale i mnohem jednodušší mód, anebo si s tím nemusíte hrát vůbec. Ale na nejvyšší obtížnost, anebo proti zkušeným hráčům, se bez důkladného naladění a přizpůsobení pro svůj styl, neobejdete.
Díky licenci GT1 nechybí v SHIFT2 všechny tratě FIA šampionátu a to včetně našeho BRNA! Je tu ale také velká spousta zvědových tratí včetně některých, které se příliš často neobjevují. Pak je tu ale i řada těch, které už známe třeba ze SHIFT1 a nebo už z ProStreet. Všechny ale v nové podobě a ve zcela neuvěřitelném zpracování.
V tomto aspektu poráží SHITF2 hry jako GT5 nebo Forza rozdílem několika tříd. Zatímco tratě v obou jmenovaných hrách jsou dost sterilní a nepříliš detailní, u SHIFT2 je smysl pro detail až hraničící s posedlostí – ale na poměry starších NFS her je to úplně jiná liga. Bohužel, když některé ty tratě znáte ze skutečnosti, občas vidíte to umělé dobudování okolí. Ne co se samotné trati týká, ty jsou perfektní, už žádné umělé schody a napojení, ale perfektní nerovný profil a skutečné reálné hrboly a vlny. Ale pokud jde o zpracování okolí tratě a toho světa za svodidly, je tam toho někdy až moc. Ale prostě je to skutečně perfektní a máte pocit, že ta trať je skutečně součástí prostředí a není tam jen tak uměle pro účely hry. Prostě za zpracování tratí a jejich množství píšu velkou jedničku s hvězdičkou a velkou pochvalu na vrh. Tohle je nová laťka toho, jak by to mělo vypadat.
A tím se postupně dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. Jízdnímu modelu a celkovému zpracování, takže si to pojďme rozebrat …
|