Recenze: Stronghold Crusader 2 - konečně jsme se dočkali a dostali pořádný STRONGHOLD! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 29 září 2014
Přejít na obsah
Recenze: Stronghold Crusader 2 - konečně jsme se dočkali a dostali pořádný STRONGHOLD!
Gameplay - Tak se nám to líbí!
Technologické zpracování
Závěr a hodnocení
alt

 

 

 

 

  • Recenze: Stronghold Crusader 2

                 - konečně jsme se dočkali a dostali pořádný STRONGHOLD!

Jak udělat povedenou moderní hru? Jednoduše převést starý originál do nové grafiky - trvalo to 12 let, než to někdo zkusil, což vyvolává řadu otázek ...

Drtivá většina moderních her má velký problém s tím, že na své starší herní předchůdce prostě nestačí. Současní vývojáři jsou v drtivé většině přeplacené primadony, které dávno zapomněli, co znamená vyvíjet hru, jak jinak si lze vysvětlit, že staré pecky vznikaly téměř na koleně v garáži a vykazovaly ve své době mnohem větší míru herních a hlavně technologických inovací než ty současné, které mají přístup k technologiím mnohem lacinější a jednodušší. Herní průmysl navíc řídí zájmy vydavatelů, kteří mnohem větší peníze nalijí do marketingu než do vývoje hry, přičemž se nás snaží přesvědčit, o tom, že ořezané herní možnosti, které většina nových titulů proti starým má, jsou to nejlepší, co se dalo vymyslet. V poslední době se ale hráči, kteří ještě pamatují dobu, kdy se hry dělaly pro hratelnost a technologický vývoj a ne jen a pouze pro peníze, hned několikrát zaradovali. Někteří tvůrci starších pecek práskli do stolu a vydali se pro peníze na vývoj her přímo k hráčům. A že to funguje, o tom svědčí řada novinek, v čele například se StarCitizen, Wasteland 2 a dalšími. Ano, pro masový trh bez obrovské reklamy nikdy tyhle hry nebudou vydělávat miliardy dolarů, které chtějí vidět velcí herní vydavatelé, ale hratelností a kvalitou běžnou AAA herní produkci předčí několikanásobně. A dnes tu máme další podobný příběh ...

 

  • Stronghold se vrací tam kde byl ...

Legendární STRONGHOLD a hlavně jeho samostatný datadisk CRUSADER z roku 2001 je jednou z ikon herní historie. Celkem jednoduchá, velice svébytná strategická hra přes nijak komplikované herní mechanismy a velmi jednotvárnou hratelnost i herní obsah, dokázala zabavit jako málokterý titul.

Zábava už prostě byla jen v tom, dívat se, jak vám ta ekonomika funguje. Hra byla tak dobrá, že se původní Crusader hraje dodnes a dočkal se i předělávky do HD a verze Extreme, která poněkud přidala na počtech bojujících jednotek. Hlavní ale byla ta HD verze, která starou hru maximálně pro rozlišení 800x600, předělala skvěle do FullHD rozlišení a tedy pro modernější PC.

Přes početné zástupy fandů a velký úspěch se ovšem už žádný další díl následné série s podobným úspěchem zdaleka nesetkal. Celkem zajímavě pojatý a ještě zřetelně kvalitně vyvíjený Stronghold 2 z roku 2005, změnil některé herní mechanismy, podstatně vylepšil grafiku, ale celkově to nebylo úplně ono, přestože tento díl špatnou hrou nebyl. Slibované zlepšení v podobě třetího dílu z roku 2011 byla dodnes nepochopitelná katastrofa a totální selhání. Stronghold 3 jsme recenzovali a dodnes jsem asi nic horšího nerecenzoval jako finální hru. Problém byl v tom, že Stronghold 3, tak jak byl vydán, nebyl ani zdaleka hotovým produktem. To nebyla ani hotová beta, ale nějaké prapodivné ořezané demo. Nefungovalo vůbec nic, obsahově prázdné, nudné a prostě dodnes nechápeme, jak tohle mohl někdo vydat jako hotový produkt a chtít za to peníze.

U FireFly, původních autorů Stronghold se tedy rozhodli udělat regulérně Stronghold Crusader 2 na vlastní triko. Předělat zkrátka původní hru do modernějšího engine s modernějším ovládáním, ale neměnit původní hratelnost. Jak se to povedlo, už můžeme chvíli zkoumat, protože hra už je dostupná na STEAMu a další DLC balíčky a obsah budou dále přibývat. Podívejme se tedy na to, jak se hra povedla přímo v testu a recenzi.

Už předem mohu říci, že je zdaleka tím nejlepší, co od původní verze Strongholdů vyšlo!



 

Problém s účtem na DDWorld?

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Videa
BattlefIeld 5: příběhová kampaň lepší než multiplayer?
BattlefIeld 5: příběhová kampaň lepší než multiplayer?Středa, 17 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 467x
Komentářů: 5
X4: Foundations – král vesmírných simulátorů se vrací!
X4: Foundations – král vesmírných simulátorů se vrací!Úterý, 16 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 681x
Komentářů: 2
Star Citizen v úžasné ukázce Squadron 42
Star Citizen v úžasné ukázce Squadron 42Sobota, 13 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1140x
Komentářů: 7
Jaký je „multiplayerový“ FALLOUT 76? Divný!
Jaký je „multiplayerový“ FALLOUT 76? Divný!Čtvrtek, 11 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1621x
Komentářů: 4
Aquaman v dlouhé ukázce – poslední záchrana pro DC filmy?
Aquaman v dlouhé ukázce – poslední záchrana pro DC filmy?Pondělí, 08 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1573x
Komentářů: 8
Mutant Year Zero: Road to Eden – Zajímavá tahovka se blíží!
Mutant Year Zero: Road to Eden – Zajímavá tahovka se blíží!Pondělí, 08 říjen 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 838x
Komentářů: 2