Lagoa Multiphysics 1.0 - fantastická simulace fyziky Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 22 July 2010
Pěkná ukázka profesionální simulace, která je určena pro výkonné HPC systémy a hlavně CAD/CAM aplikace. Nicméně podle autorů ji lze využít i pro tvorbu filmových efektů, počítačových her a tak dále. Zkrátka HAVOK ani PhysX nejsou zdaleka jedinými hráči na poli počítačové fyziky a byla by rozhodně škoda se omezovat jen na jeden systém ...
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 20:58:06
avatar
fyzika vypada zajimave, ale ty hezke sceny asi nebudou renderovane realtime
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 00:31:06

Tak pán používá Mac OSX a při některých scénách mu tam píše 5-16fps - a pokud používá klasický 8 jádrový Mac Pro, no tak to sakra potěš

Jestli příští generaci konzolí, tak rozhodně aby byli schopny tohle mohle reálně podporovat
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 18:29:21
avatar
S tými jadrami o taký rok - dva už asi problém nebude... Veľmi sa teším.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 02:16:46
avatar
PhysX oproti tomuhle vypada jak spatnej vtip
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 09:09:07

Tak isto aj Havok a vsetky enginy, ktore dnes pocitaju v real-time pretoze toto urcite real-time nie je.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 21:52:49
avatar
no ja nevim, nektery ty efekty tam byli delany primo v okne se zapnutym editorem, takze bych i rekl ze to bude real-time

edit: od druhy minuty to pousti primo v okne, takze to asi bude realtime
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 09:26:57

Potom je na mieste otazka na akom zeleze to bolo pustane.
Anonymní  2010-07-25 10:57:36

Kedze je to zatial len plug-in pre Softimage, tak na bud na FireGL alebo Quadro/Tesla ... ak si vsak nasledne pozrieme toto PDF Odkaz, tak to vyzera, ze demo bezalo na NV grafike ... ATI ma totiz stale nejake problemy s ovladacmi na Softimage.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 15:16:34
avatar
Jenže PhysX s tímhle nemá skoro nic společného.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 21:50:34
avatar
ne? oboji jsou fyzikalni engine... to by me zajimalo co vic bys chtel aby meli spolecnyho...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 22:40:24
avatar
Ano, proto jsem řekl skoro. Jeden je určený pro CAD a rendering, druhý pro hry.
Anonymní  2010-07-25 11:12:54

A co taky PhysX plug-in pre Softimage? To urcite nema s hrami vela spolocneho
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 13:19:23
avatar
Ano, slyšel jsem o něm. Taky jsem někde viděl plugin Havok do Cinemy 4D Otázka je, co mají společného se stejnojmennými herními enginy
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 11:32:05
avatar
to ze je to urceny pro CAD a rendering ovsem jeste neznamena, ze se behem par let nebude moct pouzit do her(az na to treba budou dost vykony kompy a nekdo se toho treba i chytne)
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 13:17:18
avatar
No sám říkáš během pár let, a PhysX už běhá ve hrách alespoň 5 let.
No nebudem flamovat, víceméně s tebou souhlasím. Takhle by podle mě měla vypadat budoucí generace fyziky ve hrách se vším všudy. Ať už počítaná procesorem nebo grafikou nebo čímkoliv jiným.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 21:03:43
avatar
Uvidime, jestli to bude mít nějakou budoucnost a využití
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 21:58:54
avatar
Tak na takové simulace se těším, snad se toho dožiju
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 22:18:59
avatar
no ty brdo, u nekterych efektu, napr. neco s tema textiliema, chvili jsem se opravdu zamyslel, jestli je to animovany, nebo jen nafilmovany. Fakt super. Docela me zarazi, kdyz uz je tak supr grafika a efekty, proc to stale v mnoha filmech vypada tak hrozne animovane.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 01:33:14

jn, metoda konecnych prvku je silna.
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 02:49:47

parada
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 07:09:10
avatar
Super asi to nejlepší co jsem do posavad vyděl.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 07:47:09
avatar
je to nadhera...ale naroky asi nebudou jen PC za 20 000 Kdyz je to na filmovy efekty a ty se renderujou treba mesic
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paráda 2010-07-23 10:34:01

Hlavně ta první simulace hlíny/písku je super. Trochu do toho vidím a právě simulace takovýchto sypkých materiálů je dost specifická a velice obtížná - deformace králíčka složeného z milionu pružně spojených kuliček je proti tomu naprostá brnkačka.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 18:27:55
avatar
Toto chcem čo najskôr vidieť v nejakej AAAA+ hre!
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 21:27:57
avatar
Hra se čtyřmi A + existuje? Vlasně bude existovat
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 22:01:26
avatar
No dobre, daj mi tip, lebo netuším.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 09:36:30
avatar
Ano, v PC hrách by se tyhle efekty v blízkých letech objevit mohly, ale pouze předrenderovaně, tudíž jako součást nějakého scriptu. Nevěřím tomu, že by tohle v nějak reálně blízké době běželo realtime ve hře.
Jako příklad se podívejte na simulaci oblečení, nad videi se simulacemi látek koukáme už minimálně 5 let a praktické využití ve hře pořád nikde. Mezi prvními co v tomhle trochu pokročili je Mafia 2, ovšem pouze omezeně a ještě k tomu jen u nějakých 20 charakterů, což doufejme nebude vypadat jako pěst na oko.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 15:30:42
avatar
Assassins Creed? Batman Arkham Asylum? Mafie na moc velkou technologicku pecku opravdu nevypadá...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 16:58:32
avatar
Těmi příklady si jenom potvrdil to, co jsem říkal. Batman? Máš na mysli ten plášť? A přiznám se, že u AC2 jsem si nevšiml ničeho. Jak to bude u Mafie, to nevím. Počkám si na demo (kde bude beztak PhysX vypnutý ), které má brzo vyjít.
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 20:53:53
avatar
Vypadá to opravdu výborně, snad se v brzké době dočkáme něčeho podobného i ve hrách. Příští rok tu máme 12+jádra s HT, tak ať se nám neflákají .
DashPOWER [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 15:15:11
avatar
Mit par tesla karet v PC ci provedeni do racku tak by to renderovani bylo i real-time.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 14x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 675x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 904x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3357x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1376x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 5