Lagoa Multiphysics 1.0 - fantastická simulace fyziky Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 22 červenec 2010
Pěkná ukázka profesionální simulace, která je určena pro výkonné HPC systémy a hlavně CAD/CAM aplikace. Nicméně podle autorů ji lze využít i pro tvorbu filmových efektů, počítačových her a tak dále. Zkrátka HAVOK ani PhysX nejsou zdaleka jedinými hráči na poli počítačové fyziky a byla by rozhodně škoda se omezovat jen na jeden systém ...
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 20:58:06
avatar
fyzika vypada zajimave, ale ty hezke sceny asi nebudou renderovane realtime
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 00:31:06

Tak pán používá Mac OSX a při některých scénách mu tam píše 5-16fps - a pokud používá klasický 8 jádrový Mac Pro, no tak to sakra potěš

Jestli příští generaci konzolí, tak rozhodně aby byli schopny tohle mohle reálně podporovat
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 18:29:21
avatar
S tými jadrami o taký rok - dva už asi problém nebude... Veľmi sa teším.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 02:16:46
avatar
PhysX oproti tomuhle vypada jak spatnej vtip
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 09:09:07

Tak isto aj Havok a vsetky enginy, ktore dnes pocitaju v real-time pretoze toto urcite real-time nie je.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 21:52:49
avatar
no ja nevim, nektery ty efekty tam byli delany primo v okne se zapnutym editorem, takze bych i rekl ze to bude real-time

edit: od druhy minuty to pousti primo v okne, takze to asi bude realtime
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 09:26:57

Potom je na mieste otazka na akom zeleze to bolo pustane.
Anonymní  2010-07-25 10:57:36

Kedze je to zatial len plug-in pre Softimage, tak na bud na FireGL alebo Quadro/Tesla ... ak si vsak nasledne pozrieme toto PDF Odkaz, tak to vyzera, ze demo bezalo na NV grafike ... ATI ma totiz stale nejake problemy s ovladacmi na Softimage.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 15:16:34
avatar
Jenže PhysX s tímhle nemá skoro nic společného.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 21:50:34
avatar
ne? oboji jsou fyzikalni engine... to by me zajimalo co vic bys chtel aby meli spolecnyho...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 22:40:24
avatar
Ano, proto jsem řekl skoro. Jeden je určený pro CAD a rendering, druhý pro hry.
Anonymní  2010-07-25 11:12:54

A co taky PhysX plug-in pre Softimage? To urcite nema s hrami vela spolocneho
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 13:19:23
avatar
Ano, slyšel jsem o něm. Taky jsem někde viděl plugin Havok do Cinemy 4D Otázka je, co mají společného se stejnojmennými herními enginy
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 11:32:05
avatar
to ze je to urceny pro CAD a rendering ovsem jeste neznamena, ze se behem par let nebude moct pouzit do her(az na to treba budou dost vykony kompy a nekdo se toho treba i chytne)
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 13:17:18
avatar
No sám říkáš během pár let, a PhysX už běhá ve hrách alespoň 5 let.
No nebudem flamovat, víceméně s tebou souhlasím. Takhle by podle mě měla vypadat budoucí generace fyziky ve hrách se vším všudy. Ať už počítaná procesorem nebo grafikou nebo čímkoliv jiným.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 21:03:43
avatar
Uvidime, jestli to bude mít nějakou budoucnost a využití
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 21:58:54
avatar
Tak na takové simulace se těším, snad se toho dožiju
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 22:18:59
avatar
no ty brdo, u nekterych efektu, napr. neco s tema textiliema, chvili jsem se opravdu zamyslel, jestli je to animovany, nebo jen nafilmovany. Fakt super. Docela me zarazi, kdyz uz je tak supr grafika a efekty, proc to stale v mnoha filmech vypada tak hrozne animovane.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 01:33:14

jn, metoda konecnych prvku je silna.
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 02:49:47

parada
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 07:09:10
avatar
Super asi to nejlepší co jsem do posavad vyděl.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 07:47:09
avatar
je to nadhera...ale naroky asi nebudou jen PC za 20 000 Kdyz je to na filmovy efekty a ty se renderujou treba mesic
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paráda 2010-07-23 10:34:01

Hlavně ta první simulace hlíny/písku je super. Trochu do toho vidím a právě simulace takovýchto sypkých materiálů je dost specifická a velice obtížná - deformace králíčka složeného z milionu pružně spojených kuliček je proti tomu naprostá brnkačka.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 18:27:55
avatar
Toto chcem čo najskôr vidieť v nejakej AAAA+ hre!
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 21:27:57
avatar
Hra se čtyřmi A + existuje? Vlasně bude existovat
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 22:01:26
avatar
No dobre, daj mi tip, lebo netuším.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 09:36:30
avatar
Ano, v PC hrách by se tyhle efekty v blízkých letech objevit mohly, ale pouze předrenderovaně, tudíž jako součást nějakého scriptu. Nevěřím tomu, že by tohle v nějak reálně blízké době běželo realtime ve hře.
Jako příklad se podívejte na simulaci oblečení, nad videi se simulacemi látek koukáme už minimálně 5 let a praktické využití ve hře pořád nikde. Mezi prvními co v tomhle trochu pokročili je Mafia 2, ovšem pouze omezeně a ještě k tomu jen u nějakých 20 charakterů, což doufejme nebude vypadat jako pěst na oko.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 15:30:42
avatar
Assassins Creed? Batman Arkham Asylum? Mafie na moc velkou technologicku pecku opravdu nevypadá...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 16:58:32
avatar
Těmi příklady si jenom potvrdil to, co jsem říkal. Batman? Máš na mysli ten plášť? A přiznám se, že u AC2 jsem si nevšiml ničeho. Jak to bude u Mafie, to nevím. Počkám si na demo (kde bude beztak PhysX vypnutý ), které má brzo vyjít.
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-24 20:53:53
avatar
Vypadá to opravdu výborně, snad se v brzké době dočkáme něčeho podobného i ve hrách. Příští rok tu máme 12+jádra s HT, tak ať se nám neflákají .
DashPOWER [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-25 15:15:11
avatar
Mit par tesla karet v PC ci provedeni do racku tak by to renderovani bylo i real-time.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Šok! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 skutečně vyjde?!
Šok! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 skutečně vyjde?!Pátek, 29 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 317x
Komentářů: 0
No Man's Sky dostává další velký update – postavte si loď!
No Man's Sky dostává další velký update – postavte si loď!Čtvrtek, 28 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 378x
Komentářů: 0
Heroes of Might and Magic herní série slaví 30 let! Kdy bude nový díl?
Heroes of Might and Magic herní série slaví 30 let! Kdy bude nový díl?Středa, 27 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 819x
Komentářů: 0
Anno 117: Pax Romana vypadá skvěle!
Anno 117: Pax Romana vypadá skvěle!Úterý, 26 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1336x
Komentářů: 0
Surviving Mars dostane remaster a vylepšenou edici!
Surviving Mars dostane remaster a vylepšenou edici!Pondělí, 25 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 959x
Komentářů: 0
LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight – facka pro Rocksteady
LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight – facka pro RocksteadyPátek, 22 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 667x
Komentářů: 0