Situace na poli grafických karet je příšerná a bude horší. V ČR samostatnou kartu nekoupíte? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 03 September 2021
Přejít na obsah
Situace na poli grafických karet je příšerná a bude horší. V ČR samostatnou kartu nekoupíte?
Situace v obchodech v ČR

 

 

 

 

  • Situace v českých obchodech?

Špatná a u toho dlouho zůstane. Ještě nedávno chodily celkem pozitivní zprávy, ale nyní už je to zase mizérie. Dodávky karet chodí a nejsou vůbec malé. Ovšem dostat samostatnou grafickou kartu až na pult obchodu, tak abychom si ji mohli normálně za slušnou cenu koupit? V současné situaci nemožné. Určitě ne za doporučené ceny stanovené AMD a NVIDIA, které jsou reálné asi jako jednorožci. Doporučené ceny výrobců karet samotných jsou u jednotlivých modelů o nějakých minimálně 30% výše, ale za ty ceny to výrobci opravdu do oběhu dodávají. Ovšem distribuce a obchodníci si na to přisadí obří marže, mnohem více než obvykle, a karty jednoduše skalpují. Důvod, proč se až na výjimky prostě nedostanou samostatné karty do volného prodeje nejen u nás, je ten, že nejmenovaní prodejci si na ně dávají tak nehorázné marže, že výrobci karet jim odmítají dodávat ty grafiky pro samostatný prodej.

Důvod je prostý, většina uživatelů neřve na prodejce a distribuci, která na tom nehorázně vydělává bez práce, ale řve na výrobce, který s tím produktem měl nejvíce práce, ale má na tom menší zisk než prodejci a za ty ceny opravdu nemůže. Takže ano, mnohým výrobcům grafik silně vadí ceny některých obchodníků, speciálně když ví, za jaké ceny jim ty karty dodávají. Takže někteří výrobci grafik, speciálně ti, kteří vyrábí i další komponenty, se prostě rozhodli samostatné karty na některé trhy vůbec neposílat. Dodávají je prodejcům a stavitelům sestav jen pod podmínkou, že se prodají v celé sestavě (pokud by to nedodrželi, tak by o dodávky karet přišli zcela). Někteří výrobci pak dodávají grafiky třeba jen v kombinaci se základní deskou či jinou komponentou apod.

A funguje to. Sestavy jsou na rozdíl od samostatných grafik dostupné se širokým výběrem modelů. Není to samozřejmě ideální řešení, ale v současné chvíli jediné možné, jak zajistit, aby se herní grafiky dostaly skutečně až k hráčům, a přitom stály rozumnější alespoň ty doporučené ceny výrobců nereferenčních karet. Taková je realita, a pokud občas brousíte po těch stránkách prodejců, tak tam často můžete narazit na případy tohoto rázu: Nedávno jsem narazil na Radeon RX 6900 XT, skladem za 100 tisíc, a vedle toho byla od stejné prodejce skladem dostupná hotová celá sestava s tou samou kartou a taky stála kolem 100 tisíc! Ovšem s deskou, procesorem, pamětí, disky, bednou atd. To je situace, proti které výrobci grafických karet stojí.

Celé to není potíž toho, že by dodávky grafik byly zásadně malé. Naopak, výroba je obrovská, dodávky karet také, omezení sice jsou, ale není to tak, že by karet bylo prostě málo. Je jich více, než je obvyklé a výroba jede na limitu. Poptávka je ovšem nečekaně a neobvykle násobně větší. A ano, těžaři v tom hrají mnohem větší roli, než se oficiálně připouští. Ostatně v Číně, kde byla těžba prakticky zakázána a těžaři se tak přesouvají, už ceny grafik poklesly a blíží se alespoň těm doporučeným cenám výrobců karet. Bohužel s přesunem těžby jinam, se přesunula i poptávka těžařů jinam do světa … výsledek je tedy pro nás tady stále stejný. Ceny grafik nesmyslné, dostupnost bídná a skalpeři si mastí kapsu na těch, kteří neodolají a nakoupí. Jediná šance jak se dnes ke grafice za trochu normální cenu dostat, je koupit ji v OEM nebo skládané sestavě …

Zlepšit situaci může jen likvidace těžby digitálních měn, kdy pokles poptávky by byl tak značný, že by výroba bez potíží stačila tu poptávku pokrýt. Ceny by tak opět začaly dávat smysl atd. Bohužel realita nyní je, že skutečné zlepšení situace je v nedohlednu a situace bude spíše v dalších týdnech a měsích ještě horší, než jaká je … jsem zvědav, jestli mainstreamové modely jako RTX 3060 uvidíme nabízené a kupované za 50 tisíc …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blamaz 2021-09-03 10:46:17

Tristní situace, na druhou stranu ten kdo sleduje zavedeny obchody, tak mohl opakovaně koupit za jeste rozumny prachy a už zřejmě taky nakoupil. Např. pred 14 dny se valelo nekolik 3060ti na mironetu za 16k, stacilo objednat, byly k dispozici tak 3 hodiny, takze casu bylo dost a takových příležitosti bylo vic.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 11:19:34
avatar
coz je ale stale o skoro 50% vic nez by mela stat
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 12:25:34

To není relevantní, vzhledem k nabídce na trhu to byla vynikající cena.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 16:30:18
avatar
"vzhledem k nabídce trhu." Takto jste měl příspěvek zakončit. "Vynikající cena" je už přes čáru a chápu to jako provokaci. Slovem "vynikající" vyjadřujeme něco úplně jiného. Když nebudu mít co jíst protože bude válka a náhodou se mě podaří vyměnit rohlík za zlatý prsten, tak to přece není nic "vynikajícího". Už Vás vidím, jak ten rohlík někde ve sklepě ve špíně baštíte a chlubíte se ostatním přeživším, jaká to byla "vynikající cena"m hlavně před těma, co žádný zlatý prsten nemají. Dali by Vám cihlou po hlavě. A nutno říct, že zaslouženě
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 16:48:49

Rozhodně to byla vynikající cena bez ohledu na to co si myslíte. GK už nikdy nebudou všeobecně dostupné za ten váš rozumný peníz, s tím se smiřte. V ten samý moment se podobná karta dala sehnat za 4-8k víc. Chápu, že pro někoho není 4k žádný peníz, ale toho nemusí trápit situace na trhu, ten sežene kartu vždycky.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 17:09:39

Je to přesně o tom smíření se situací. Buď můžeme přijmout situaci tak jak je, nebo nasadit křeč do xichtu, hejtit a vykašlat se na gaming.
Těžby se jen tak nezbavíme. Pokud nenastane zákaz, tak máme holt smůlu. Opad kurzu krypta má jen za následek dalšího levného nákupu a tím se podporuje budoucí nárust. Začarovaný kruh. Nezbývá než se s tím smířit a přijmout situaci a zařídit se dle toho.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 17:25:56
avatar
ale to přece není o smíření. Být smířený s něčím přece panebože neznamená, že to hned budu nazývat "vynikajícím". Narážel jsem na to, že buď ten pojem nechápete nebo používáte neoprávněnou implikaci "smířený" -> "vynikající". Smířil jsem se např. s tím že v Afgánistanu teď bude vládnout Talibán. Podle Vás je to automaticky i "vynikající"? Jste opravdu zajímavý člověk
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 22:59:54
avatar
Schali nepsal, že jsou vynikající ceny grafik. Napsal, že ta konkrétní cena v dané situaci je vynikající. Chce to lépe číst a být méně toxický.
Kryptortor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 09:59:04
avatar
Ta cena je v dané situaci (pro někoho) přijatelná, nikoliv vynikající. MACHINA to popsal přesně.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 18:22:05
avatar
Ano, na tom se s Vámi shodnu:
Citace:
Chce to lépe číst a být méně toxický
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 20:19:23
avatar
No tak to s tím Afghánistánem mě vyloženě sere!!!
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 17:20:43

Ziadna bublina sa neda nafukovať do nekonečna, treba vydržať kym to praskne a zase svet pobeži normalne.
Možno ta naša skorumpovana EU sa spamata do konca roka a zakaže to ako čina.
Celkom sa bavim na Nemecku, prv kôli ekologii zatvorili uholne elektrarne, potom že aj atomove elektrarne su zle a teraz po celej EU vykupuju elektriku + aby to nestačilo ešte tam nabehli težary Už na rychlo stavaju plynove elektrarne aby nemuseli svietiť s petrolejkami
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 18:08:03

Taky nechápu proč toto EU neřeší. Na jedné straně chápu, že jakékoli zákazy jsou nedemokratické, ale z ekologického pohledu je to naprosto neakceptovatelné. Za současné situace jak se těží je to zvěrstvo. Možná je to podobné martýrium jako "moderní" pohled na rasismus. Samá abnormalita a člověk se v tom jisto jistě ztrácí. Prostě bordel a nové generace v tom pořádek asi neudělají.
Kryptortor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 10:09:55
avatar
Ironie je v tom, že tahle jejich Energiewende zvyšuje cenu za kilowatt po celé EU, takže už do konce tohodle roku se cena elektřiny u nás zvedne asi o 25%. No, to bys je (němce) prostě nejradši přetáh tyčí po zádech.

George Friedman to v jedné ze svých knih napsal přesně. Největší hrozbou pro Evropu vždycky bylo a je sjednocený Německo.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 12:29:13

Ne pokud jsme členy NATO pokud jde o dominanci. Ať už je Německo jaké je, tak díky nim máme poměrně silnou Evropu ať se to někomu líbí nebo ne. Nějak si nedokážu představit společenství Evropy bez Německa. Samozřejmě se nebavím o historii, kde to bylo peklo. Dnešní Německo právě ve společenství severoatlantické aliance nepředstavuje hrozbu, naopak díky nim Evropa stojí na pevných základech, ikdyž některá rozhodnutí nejsou třeba z určitého pohledu správná, ale to není nikde. Německo vnímám jako velkou hnací sílu v novodobých dějinách a díky pevnému ukotvení v SA ty hrozby patří minulosti.

Je důležité to vnímat v kontextu nejbližší velmoci Ruska a jejich zájmů ve východní Evropě. Nejsme na osamoceném písečku a je třeba brát Evropu jako střed mezi velmocemi. Bohužel hodně lidí vnímá Českou politiku a zemi jako středobod vesmíru, ale tak to není. Tam pramení neschopnost porozumět velkomocenským celosvětovým zájmům, respektive jim chybí vnímat celosvětové dění se všemi jejich hrozbami na tomto světě. Německo hraje nedílnou a důležitou součást v tomto světě. Nějaké špatné rozhodnutí EU nehraje až takovou roli do budoucích let. Jediné co zbývá je držet při sobě - Evropa jako celek. Vše podružné je v podstatě nedůležité pro budoucnost.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 18:06:35

Nemaš toho vela naštudovane a vidiš len velmi mali usek keď čitam čo pišeš.
Všetko je to o ludoch, ak sa na spravne miesto dostane šikovny človek tak krajinu zveladi ako Putin.
Ak sa na vyznamne miesto dostanu tupci ako Hitler tak krajina ide do muky.
Pozri si dokument o Hitlerovi s ekonomickeho pohladu je to presne EU len on videl všetko čiernobielo bud pojdeš alebo ta zničime, ciel bola spojena EU na začiatku mu vo velkom pomahalo aj USA dokial nezautočil tam kde nemal.
Momentalne je Nemecko tam kde bol Hitler 1943 boj o Doneck a Luhansk to chcel Hitler dobiť kôli obrovskym zasobam nerasnych surovin. Tam sa schovava napriklad zemny plyn pre celu EU na 40 rokov. Je to na EU či bude mať rozum a uskromni sa, alebo sa silou pokusi dobiť Ruske uzemie, už sa tam bojuje 7 rokov tak že to vyzera na tu druhu možnosť .
Každa vojna je o ekonomike a majetku.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 11:21:06

Rusko sa neda dobyt ked maju doktrinu, ze na akukolvek hrozbu straty uzemia odpovedia jadrovymi zbranami. Aj konvencnymi zbranami je to absolutne nerealne, ako by si si to predstavoval? Ako by utocnik udrzal dobyte uzemie a navyse na nom tazil? Nie je to realne.
Kryptortor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 18:06:53
avatar
Ano, Německo je samozřejmě součástí mezinárodních organizací jako NATO nebo EU. NATO by například asi nemělo význam bez USA a EU by nejspíš neměla svůj význam bez Němců, ale říct, že jediné co zbývá je držet při sobě je pěkná idealistická představa.

Kdy v posledních letech drželo Německo s V4, nebo s Maďary/Poláky? ) Nějak si nic nedovedu vybavit.

Máš pravdu v tom, že Němci potřebují ruskou ropu a plyn a Rusáci zas německé technologie. Je tam dlouhodobá závislost. U Němců je ale vždy největší potíž jejich strach. Obava, že nebudou dost dobří (2. sv. válka), že jim bouchnou jaderky (po Fukušimě), že selže projekt EURA (po defaultu Řecka a PIGS) atd.

A česká politika? O tomhle slovním spojení jsem dlouho nic neslyšel. CZ politika funguje takhle: Počkáme, až co řeknou v Bruseli nebo v Berlíně a pak to zavedeme tady..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 08:22:27

V prvé řadě bych si zametl na našem malém dvorečku s 10 miliony obyvatel a pak kritizoval sousedy, kteří mají daleko větší odpovědnost a ne jen za svou zemi. To je prostě tak diametrální rozdíl, že oni jsou prostě dobří. Podle mě žádný strach nemají, naopak mají celkem vysoké sebevědomí, ale to je asi úměrné, nebo min pochopitelné k jejich schopnostem.
Nemá cenu se dohadovat. Politika bude vždy o různých názorech a je třeba se vzájemně akceptovat. Díky za reakce.
Kryptortor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 16:25:09
avatar
My Češi? Jsme bohužel tak hloupí, že si nejsme schopní pořádně sami vládnout a vždycky inklinujeme k řiťolezectví tu k Moskvě, tu k Washingtonu a teď zas k Bruselu. Je to bohužel dost frustrující a smutný.

Co já obdivuju na Němcích, je jejich disciplína a zarputilost. Naopak ty jejich strachy jsou a byly vždycky průser. Kdo rozpoutal 2 světový války - Němci. Kdo má největší mindrák v EU - Němci. Kdo zaplavil EU migranty od roku 2015 - Němci. A kdo za posledních 110 let nejvíc ohrožoval Evropu? sjednocené Německo. Sleduj fakta a čti knihy.. ;)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 19:30:25

Mě historie dost zajímá a samozřejmě vím, že by jsme ji měli znát a z důvodu neopakování ji připomínat. Jenže nežijeme v době minulého století. Situace je dost jiná a přednostně jako Evropané by jsme měli mít dobré vztahy v rámci EU, kde Německo hraje významnou roli. Ohledně mindráků jsme to paradoxně my přesně z důvodů, které jsi popsal. Ano v něčem se z části shodnem. Migrace je i v Americe, té se dnešní svět těžko brání a není to problém jen EU. Takový je svět. Nám se tu ale žije celkem dobře ne? Ikdyž máme vedle sebe to zlé Německo ;)
Kryptortor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-06 19:48:43
avatar
Já úlohu Němců ani Čechů nezpochybňuju, jen jsem napsal svůj názor. Navíc ty citově zabarvené fráze jako třeba "zlé Německo" mi vkládáš do úst ty. Němce stejně jako např. Rusáky je potřeba brát vážně a spolupracovat s nimi, jak to jde. Opak ještě nikomu nepomohl. Rozdíl je jen v tom, zda to chceme dělat se vztyčenou hlavou..
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 21:13:53
avatar
A budou pálit tolik plynu, že za 10 let nebude čím topit.
raduz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-08 11:48:24

Aneb od grafických karet k Energiewende :-) Já to chápu tak, že plyn má němcům sloužit pouze přechodně a potom k operativnímu dorovnávání výroby relativně nestabilních FVE. Oni chtějí výkony obnovitelných zdrojů o hodně přepálit, přidávat do plynu vodík vyrobený elektrolýzou (power2gas) apod. Navíc dlouhodobě naopak chtějí spotřebu plynu snižovat Odkaz
Ano, ekologie je drahá věc a zaplatíme to všichni. Na druhou stanu tady se řeší i závislost na plynu z nevyzpytatelného Ruska i to, jestli tady chceme po tisíce let řešit toxický odpad z atomovek apod. A neznám žádnou politickou stranu snad kromě ultraortodoxnich zelených, kteří by zásadně odmítali dostavovat Temelín. To bylo kdysi keců, že až postavíme Temelín, tak to sice zaplatíme všichni, ale na generace dopředu máme dostatek elektřiny. A teď elektřinu hojně exportujeme, někde jsem četl že chvílemi i výkon Temelína. Ale chceme si tady vyrábět ještě víc jadernýho paliva, dodnes není pořádně vyřešené dlouhodobé skladování, tomu říkám koncepce.
Takže kdyby se tady namísto podléhání silných lobby někdo zamyslel a alespoň se pokusil za ty prachy co chtějí vrazit do Temelína o něco podobného jako Energiewende, já ho klidně budu volit, pokud teda nebude zbytek jeho programu v nějakém zásadním rozporu s mými názory. Klidně ať zpropagujou těžbu kryptoměn s tím, že těžaři budou přispívat na obnovitelné zdroje a budou farmy provozovat z přebytků :-)
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-07 00:30:19

Jenze nejvetsi problem je ze Nemecko diky tomu ze uzavira ty uhelky a vsechno co kouri tak zveda cenu elektriny na burze a zaplatime to mi chudy cesi. Ale Nemecko je EKOLOGICKE a ze to je blbost a jen si ji koupi z jinych statu to neresi.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-09 02:30:00
avatar
Zavírat uhelné elektrárny je rozhodně krok správným směrem.
A pokud díky tomu musí nakupovat elektřinu od nás, tak mi trochu uniká, jak že to zaplatíme my :-O
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 11:22:51

3h je dost casu? kto ma cas, chut a moznost cely den refreshovat obchody?
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2021-09-03 11:31:08

Pokus koupit si u nás grafickou kartu je nyní větší adrenalinový zážitek jak obchodovat s akciemi na Argentinské burze

A bohužel lepší to nebude. Výrobní kapacity nejsou, suroviny zdražují, doprava vázne a zdražuje. A Ethereum stoupá. Važte si svých současných grafických karet. Už jenom proto, jaké peníze budou za chvíli zase chtít na nové.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 16:23:44
avatar
stoupá? Naposledy klesalo a předtím taky . Pozor na "objektivitu"
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 11:43:07

Mi už přijde, že v této divné době plné covidu, omezení cestování a společenského života, "utlačovaných" menšin, EU eko terorismu, neschopných politiků, zdražování naprosto všeho (potraviny, energie, byty, hypotéky, materiály) to zdražování grafik už není z pohledu kvality života tak podstatné.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bazarovka 2021-09-03 11:50:47
avatar
A proto jsem si nakonec řekl "kašlu na to" a na aukro pořídil GTX 1070. Sice ne za 4,5-5tis., za něž se dala před dvěma lety bazarová sehnat, ale za 7,5tis. Nicméně pořád je to lepší, než jen čekat na Godota a nebo dát za nový mainstream 15-20tis. Doufám, že dojde v pohodě, bude ještě dlouhou dobu fungovat a když se mi povede prodat současnou GTX 1060 3GB za solidní peníz, tak mě nakonec na těch 4,5-5 přijde. Hawk.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 12:00:50
avatar
Este stále môže crypto padnúť, síce bitcoin znova atakuje 50k, ale je asi 50% šanca, že to padne a na dva roky tu mame bear market. To by mohlo prinútiť ťažiarov k predaju grafik cez bazáre, co by znamenalo zníženie dopytu a pokles cien v obchodoch.
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 13:56:28
avatar
Jen pro informaci, BTC se netěží grafickými kartami. ETH a podobné coiny jsou těženy přes grafické karty. BTC vlastně za nic nemůže, jen škaredý ETH a podobní
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 19:34:14
avatar
Áno to je pravda. BTC len určuje trend, keď padá, tak ide všetko dole este viac.
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 12:10:24

Poslední snížení odměn v síti Bitcoinu bylo koukám 2020, takže další bude cca 2024 ... hmm, to je zadlouho
Sníží se z 6,25 na 3,125
RenoRejns [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 13:03:58
avatar
Šak alza je plná graf karet, jaký nedostatek ? :-D jako kdo chtěl kartu si dávno koupil , sám mam 3080ti za 42 a myslím že jsem ještě dobře koupil ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 13:31:43
avatar
ne tos koupil špatně, na alze sem měl předobjednavku na 3080ti za 32 litru a moh sem ji mit tak 2 tydny zpatky ...to bys dobře koupil , ale rozmyslel sem si to a vzal sem misto toho 6800xt pač nvidia karty si nerozumi s mojim monitorem a mam tearing u her
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-07 00:37:08

Dobre si udelal 6800xt je skvela karta skoda ze jich proste nevyrabi vic potom je na steamu zastoupena ani ne 1%.

Takze kdo ma 6800xt je takovej jednoprocentni vyvrhel.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 15:28:01
avatar
je to alespoň nějaký lepší model jako FTW3 ULTRA, SUPRIM X nebo STRIX OC atd. ? ale jako pokud to máte hlavně na hry tak určitě to je lepší poměr cena/výkon než nějaká 3080 za skoro stejnou cenu nebo 3090 za 50+ když mají víceméně stejný výkon
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 22:27:46
avatar
byl to model ventus, ale to je jedno vykon to ma skoro stejnej , 50-100Hz taktu ti uděla sotva par fps, kdo taktoval karty v ovladačich vi, že za tyto lepši edice platiš hlavně vybavu připadně lepši chladič
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 23:57:01
avatar
tak podle některých recenzí, např. té FTW3 ULTRA a dalších OC verzí to vypadá že jsou i hry kde to přidá i několik fps, v některých případech i více než 10 fps navíc, např. tady je vidět rozdíl výkonu ve 4K rozlišení v Battlefield V: Odkaz nebo Witcher 3 ve 4K: Odkaz ale většina hráčů co kupuje tyto karty bych řekl že nemá nějaký 4K monitor/TV se 120 Hz nebo více aby mohli poznat vůbec rozdíl ale maximálně tak 4K 60hz TV/monitor nebo nějaký 1440p 144-240 Hz monitor jako např. Samsung Odyssey G7 nebo Alienware AW2721D takže to asi je fakt zbytečné platit několik tis. navíc o to víc když už za rok cca tu bude další generace ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 09:09:50
avatar
dobře to je v konkretnich situacich a okem rozdil mezi 120 a 125 fps nepoznam, a když sem tam klikl třeba na cyberpunk tak je rozdil 2fps ve 4kto samy metro exodus, proto se ani nevyplati taktovat gpu, razantně se zvyši spotřeba a vykon se skoro neopohne a navic připlacet si tisice za tyto edice je podle mě taky zbytečnost
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 13:22:28

RenoRejns: jenže nekteří z nás nemůžou za grafickou karu dát celý dům.
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ftip 2021-09-03 13:47:12

Samostatnou nejde koupit ale jde -czc-GIGABYTE Radeon RX 6600 XT Gaming OC PRO 8G, 8GB GDDR6 --5--KUSŮ- kupujte jo ještě drobnost-za 19 490 A I jiné za podobnou cenu.-FTIP-a klidně pište,že bude hůř atd.
RADŠI NEBUDU HRÁT !!Ale skoro 20 za 6600xt -TO NENÍ ANI FTIPNÉ UŽ.To koupí jen IDIOT!! Nebo ty obchody se snaži ty idioty z nás dělat. .
Proč ho mají v jiném obchodě sice ne na skladu ale cenu o 4000 !!MÉNĚ.
2JKA NA TRHU hraje fér(no to mě poseeeeeeeeeeeeer)
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 13:52:12

Teď je tam 6600XT od ASRocku za 17... No jako je to o dost víc, ale když chceš kartu a máš trochu prachy, tak ji koupíš. Já počkám až mi chcípne 1060ka, potom mám ještě jedno Quadro P2000 a pak jsem v kopru
Saliery [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 08:55:52

Jsem na tom podobne, mam od MSI 5700 XT gaming edici (koupene za 12k kdysi jako nova a to sem se dost rozmyslel a dobre jsem udelal), ta az zdechne tak me lezi doma RX570 no a az ta chcipne, jeste se me nekde v kunbale vali od NViDIE GTX 460 1 GB takze snad par let vydrzi nez tenhle nesmysl s cenema skonci. Jen me pripadne, ze na tom chteji vsichni vyrejzovat, na covidu co se da, nic jineho v tom neni.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 01:58:47
avatar
Pokud máš RX 5700XT, tak jsi vysmátý. Pokud ti její výkon vyhovuje, jiné GPU kupovat nemusíš a pokud nevyhovuje, určitě se buď teď nebo brzo bude dát prodat za tolik, že ti nebudou vadit skalperské ceny nových GPU.
A pokud se bojíš, že odejde, tak jí prodej i pokud ti výkon vyhovuje a kup novou kartu se zárukou. Jako vlastník RX 5700XT jsi na tom zkrátka dobře, protože to je karta, kterou těžaři chtějí že všeho nejvíc a tomu tak odpovídá její cena.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 16:33:11
avatar
bohužel, brzy bude dostupné jen APU. A až na to lidé přijdou, tak zdrahne i to.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 11:47:14

RADŠI NEBUDU HRÁT !! - ok
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - šotci 2021-09-03 13:49:29
avatar
zdaleka výrobně zdaleka

vlstními
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 14:18:07

Ja som kúpil vďaka nvidii presne tu edíciu čo som chcel, tie LHR modely sú dostupné.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 21:33:41
avatar
dostupné ? jako zase až tak dostupné nejsou třeba takové 3060 když bych chtěl nějaké trochu lepší provedení tím myslím chladič co má alespoň 2 ventilátory tak alza 0 Ks, czc aktuálně nejlevnější z těch co jsou skladem MSI RTX 3060 VENTUS3X za 19 990 Kč, tsbohemia RTX 3060 VENTUS 2X za 18 990,- Kč to jsou ale ceny za které se měli prodávat 3080
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 14:51:46

Každé crypto upravuje náročnost podle výkonu sítě.
Přeci musí dojít ke stavu, kdy se přidání výkonu těžícímu nevyplatí. Úvaha:

Pokud mám odměnu 1 jednotku/čas na 4 karty, za měsíc stoupne obtížnost(protože ostatní přikoupili karty), tak dostanu jen 0.9 jednotku/čas. Musím tak přikoupit kartu abych měl zase odměnu 1. Čímž ale z té 1 musím zaplatit nyní už 5 karet.

Tedy s rostoucím počtem karet co těží by se mělo méně vyplácet přidávat další.

Nicméně tohle vyruší stoupající cena jednotky ... což bude vlastně následek stoupající obtížnosti ... no a v tomhle okamžiku jsme v háji protože je to celý ve vazbě a akorát to požírá grafiky. F*ck!
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gigabyte RX 6600 2021-09-03 15:15:59
avatar
https://www.svethardware.cz/gigabyte-chysta-radeon-rx-6600-s-8-gb-gddr6/55864
Tak co, kdo si tipne, kolik bude stát? Prej doporučená cena nižší, než RTX 3060 . Málem jsem potřeboval čisté trenky.
Už aby bylo pondělí. Má dorazit nová-stará GTX 1070 a na ní vydržím aspoň dva roky, než se tohle přežene a bude zas trochu líp. Leda by se stal zázrak a RX 6600 se dala sehnat za 8,5tis. Pak neváhám a GTX 1070 pak poputuje jinam. Ale obávám se, že to je v říši snů.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 16:37:57

Když neberu v potaz třídové výkonostní rozdíly low/mid a časově se oprostím a beru v potaz potřebný výkon na dnešní hry, tak výkon RX 6600XT je vyšší než GTX 1080 s lepšími provozními vlastnostmi a za podobnou cenu, co kdysi stály v době uvedení. Situace je sice mizerná a těžko hledat nějaké uspokojivé výmluvy. Ale pokud se člověk smíří se situací a opomene ty třídové rozdíly, tak dnešní mainstream nabídne vyšší výkon, než high end před pár lety s lepšími provozními vlastnostmi a plnou zárukou za stejnou cenu. Problém je dostupnost.
Ony ty hry zase nešly tak razantně hw náročností dopředu, pokud to člověk nezabíjí 4K-áčkem.
Ani mě tak nezajímá co je mainstream a co high end. Ale jistý posun i za současné ceny tu je. Kdo by nechtěl výkon blížící se RTX 2080 za 18 tisíc s lepší spotřebou v nové krabici I tak se na to dá dívat a není vše tak špatné, jak se na první pohled zdá.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 18:39:24
avatar
To je směšný tohle, ty musíš mít velkou pohodičku s takovýmto myšlením :-D Já si myslim, že když se časově oprostím a vzpomenu si na svou S3 Trio virge 1 MB, nebo na svoje Pentium 150 Mhz a kolik to stálo, tak to vlastně vůbec není teď tak špatný, jak se zdá :-D ... Takovej nesmysl, to snad není možný
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 19:23:48

Vždycky musíme hodnotit v té aktuální situaci. Pokud není jiné východisko a nechceme to zabalit, měli by jsme hledat cestu jak zůstat u svého koníčku. Máš pravdu, ceny byly v minulosti i horší ve vztahu k našemu platu. Takto se to pro dnešek vyvíjí. Byla by vhodná křivka cen od roku 95 po součastnost a dle ní usuzovat, včetně jejich vlivů na naše nákupy. Plno věcí okolo neovlivníme, múžem je jen akceptovat, nebo ne.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 18:09:15
avatar
Ja jsem s ps5 za 13500 kc spokojenej. Je to idealni herni stroj. Tady tem cenam grafik se jen smeju.
Svetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 19:53:15

Pred 3 tydny jsem koupil 3080 za 29 k v Miroentu. Svou 2080 Ti jsem po roce prodal draz, nez jsme ji koupil. Koupil jsem za 17, prodal za 19k. 3080 jsem koupil na ICO, takze vseho vsudy mne stala 23 k a zaruku mam tri roky. Za 4 k upgrade se jeste da. V nejhorsi situaci jsou lidi, co kupuji novou kartu a starsi nemaji.
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-03 22:46:41

Musím se smát, ale ceny GK jsou mi uplně fuk. Za 6,5tis. jsem koupil v Mironetu RX 5600 XT, na kterou pak vydali updat bios a zvedli se tankty ramek a šlo to líp taktovat, díky power limitu.

Ještě pár let mi karta vydrží a na WOTKO a dalších pár her v 2k mi to bohatě stačí.

Ten kdo je úchyl do hraní a nutně potřebuje pařit, tak ať si na to vydělá, já bych za GK nedal víc jak 10tis. Né proto, že nemám, ale mám i jiné priority a koníčky.

Tohle ať si těžaři strčí tam, kam slunce nesvítí.

Jen mě zaráži že EK a EP těžbu krypta nijak neomezily, ale v autě misíš mít litrovej třívalec, protože je to více eko...
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 11:51:47

"Ještě pár let mi karta vydrží" mas na to nejake potvrzeni nebo certifikat, ze ti vydrzi? Nerekl bych.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-07 00:44:57

Jenze kdyz mas VR a musis krmit brejle poradnym vykonem tak ti karta do 10ti tisic proste nestaci, taky sem to vyresil uz na podzim 6800xt za 18 500kc.

Ale takove stesti moc lidi proste nemelo.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 05:52:42
avatar
Nemely by kryptomeny nahodou prejit na nejakou novou verzi, kdy se nebude tezit na grafickych kartach? Nejaky informace? Jinak je vazne divny, ze nam zakazuji vykonny vysavace, motory, nektery pc sestavy ale na krypto totalne se*ou, kdyz se spotrebovava takovy mnozstvi elektriny za jednicky a nuly. :/
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - omg 2021-09-04 07:38:41

Přesně jak píšete,EU je odpad inteligentů,řeší naprosté koniny(dementi)nacpem objem do malé krabice a je to EKO (idiotina).A mega je kryptoměna,kdo tohle vymyslel,kam to spěje ten svět ,co je tohle za měnu jako,ZA HOV...PRÁCE ...PENÍZE.Nechapu to kdo to drží uměle na těch hodnotách a jsem zvědavej jak se z toho že mám zaplou grafiku svět nažere!To říkám, svět(lidstvo) jde do sra..k!?
Zasadím něco,další to sklidí,další z toho udělá jídlo,další to sní
Vyrobím součastku,další ji smontuje,další to zapojí a spotřebuje šílené množství energie a další chcípne hlady protže nemá co jíst ale hlavně že máme kryptoměnu
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 11:58:01

S láskou vzpomínám na dobu 5 let zpět, kdy jsem kupoval 2 ks GTX 1050 Ti a za každou jsem dal 4k2 Kč s DPH. Dnes jsme o 5 let dále a prodává se za 6-7k s DPH nebo dokonce za "těšíme se" (tím je myšleno nejspíše, těšíme se, jak vás natáhnem...). Tomu říkám pokrok. Kdyby to byl vagón cihel, tak bych se ani nedivil, ale u elektroniky, která x desítek let průběžně zákonitě zlevňovala?

Nejvýhodnější herní grafikou je dnes paradoxně XboX Series S - lze koupit za něco přes 7k s DPH, je to skladem a máte k tomu dokonce konzoli, za ty prachy. Samostatnou grafiku se vůbec nevyplatí pořizovat.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 09:32:17

Přesně, S-kový Xbox po připojení klávesnice a myši nahradí pnohodnotně herní PC za zlomek ceny.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-04 15:40:50
avatar
ono i ta X verze má dost dobrý poměr cena/výkon - výkonný 8 jádrový procesor něco jako Ryzen 3700x, výkonná grafika s moderní RDNA2 architekturou, teoreticky je téměř na úrovni RX 6700XT která ale samotná stojí v obchodech téměř 2x tolik co celá konzole ( pokud je tedy vůbec skladem) a navíc díky optimalizacím je pravděpodobné že hry na konzoli pojedou i lépe než na PC s RX 6700XT + 16GB RAM a 1 TB NVME SSD ... PC s touto konfigurací vyjde prostě minimálně na 3x tolik co Xbox Series X
Elkedak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 08:20:19
avatar
To je sice vše hezké. Ale pojede mi na tom Steam, Epic a GOG?
Protože tam mám knihovny her. No na Epicu jen Snowrunner, ale přes 300 hodin, Musím to koupit na Steam a přesunou save.
Hraji hodně ETS2 s mody, Galactic Civilization 3 a Anno 2205.

Neberte to tak jako že bych nesnášel konzole. Mám PSX, PS2, PS3 a PS4Pro. Na PC používám Game Pass.

Jen u mě je PC konzolí naprosto nenahraditelné.

PS5 si pořídím časem, ale až bude více her, které si nezahraji jinde.
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 15:01:01

Neni to spatna situace uplne ja prodal vegu 64 nitro za víc nez jsem ji koupil v alze pred 3 rokama ted mam 6900xt porizovaci cena 36 tak snad pristi rok ji pustim za 40-50 idealni stav :-)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 15:19:14
avatar
No na prodej GPU s alespoň 8GB paměti a velkým výpočetním výkonem je teď doba ideální, ale jestli 6900XT poroste na ceně, to si netroufám hádat...těžko říct co bude za rok.
Kdybys jí koupil za doporučenou cenu, tak bych byl větší optimista, ale takhle těžko říct jestli nebude stát 6900XT po vydání RDNA 3 polovinu toho za co jsi jí koupil.
Je to loterie. Ale držím palce, třeba v ní vyhraješ;-)
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-06 09:16:22

takymto ako ty prajem aby to nepredali ani za polovicu..nic v zlom ale taketo zmyslanie nas dostalo k tomu ze sa gtx 1080 predavaju za 550 eur ... chore
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-06 09:59:42

Tak uz sem pisu aj skalperi ?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-06 17:20:46
avatar
Co má prodej vlastní použité grafiky společného s tím co dělají skalpeři?
Skalper koupí (nejlépe pod rukou) novou GPU za cenu blízkou doporučené prodejní a obratem jí dá k prodeji za cenu navýšenou o desítky procent.

Pokud ty dnes koupíš za 13k RX 6600 a ceny GPU se za rok zblázní tak, že se budou bazarové RX 6600 prodávat za 18k, budeš si připadat jako skalper, když jí prodáš? ;-)
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-05 19:51:24

Boze, keby uz zrusili tie za*ane peniaze, robiace iba problem y vo svete s hocicim. Za vsestko mozu peniaze pripadne v spojitosti s tuzbou po moci. A preto je dnesny svet tam, kde je.
alhruska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a bude hur 2021-09-06 07:24:57
avatar
Tohle je teprve začátek,poptávka se zvyšuje a mě do firmy chodí čipy, které jsou cenově o 60% dražší s horší kvalitou. Nemám čím osazovat výrobky a dle výrobců mi budou dodávat pouze 10% nasmlouvaných věcí a cenou?. Zvýšili se jim vstupy až 3x.
PS: i když na to mám, jsem hodně rád, že mám 2x3060 koupené za 12tis. a PS5, což rodině ještě bude stačit na pár let.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 493x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1519x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1899x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1150x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1906x
Komentářů: 3