|
Strana 3 z 3
Takže jaký je 22 díl zjevně nekonečné akční herní telenovely jménem CoD? Bohužel je především důkazem, že kritici z posledních let mají evidentně pravdu. Vydávat nový díl rok co rok ničí kvality série a produktu, kdy vše bylo nahrazeny prostě kvantitou. Tvůrci/vydavatel si myslí, že CoD je prostě příliš velké na to, aby si nechalo ujít dosavadní milionové prodeje rok co rok, a to i když vlastně nový díl není skoro v ničem nový.

Call of Duty: Black Ops 7 je z pohledu multiplayeru prostě stejná hra jako Call of Duty: Black Ops 6. Jediným rozdílem je ještě frenetičtější pohyb herních postav, kdy jde prostě o více sci-fi střílečku. Většinu obsahu i map a všeho prostě přebírá ze starších dílů a není prostě žádným překvapením a novinkou. A vlastně není moc důvod proč hru hrát. Speciálně pokud jste fandové více vojenských akcí, než sci-fi/fantasy stříleček. Velkým problémem pro letošní CoD je pak především existence přímo konkurenčního BattleField 6 a také nečekaného herního hitu v podobě překvapivě povedené nové značky, multiplayerové ARC Raiders. Fandové akčních stříleček tedy mají ve stejném období hned několik kvalitních akčních her a ke zděšení majitelů COD je jejich letošní hra horší ve všech ohledech. A to se nebavíme o ceně, kdy 70 dolarů za základ a 110 za verzi která zpřístupňuje další placený obsah, je prostě jako prodávat Fabii za cenu Rolls Royce. I 20 dolarů za všechno, by bylo hodně, speciálně za tu evidentně malou práci a ještě menší snahu (podpořenou AI), kterou tvůrci hry a vydavatel u tohoto dílu předvedli.

Battlefield 6 není jen lepší po stránce vojenské akční multiplayerové hry, má překvapivě i lepší příběhovou kampaň. Tu lze navíc hrát i offline na rozdíl od CoD. Příběhově a kvalitami není kampaň BF6 zase nic tak extra, ale je solidní, což se o tom, co nabízí kampaň CoD BO7, nedá říci ani s přivřením obou očí. Fakt, že singleplayer nového CoD je vlastně multiplayer a udělaný pro více hráčů je jedna věc. Druhou věcí je absolutní obsahová vyprázdněnost a totální nesmyslnost toho, co servíruje. Působí přinejlepším jako parodie na dosavadní Call of Duty hry, při nejhorším je cílenou sabotáží celé série. Navíc není tajemstvím, že si tvůrci notně vypomohli využitím „AI“ kde jen se dalo. Výsledek podle toho bohužel vypadá.

Z technologického hlediska nové Call of Duty: Black Ops 7 nabízí jen minimum vylepšení proti předchozím dílům, protože je prakticky identická. Optimalizace hry a fungování je tak nadále solidní (pokud nezapnete RT, což jen sníží počet FPS zhruba o polovinu na AMD i NV). Největší technologickou novinku tak ocení jen majitelé Radeon RX 9000 série, kdy AMD implementovala novou generaci svého FSR s lepší kvalitou RayTracingu, který hra nativně obsahuje (v multiplayeru). Tzv. FSR RedStone přináší nasazení ML/AI algoritmů a je tedy obdobou „konkurenční“ technologie, kterou NV v rámci DLSS používá již delší dobu. AMD nyní dokáže tedy nabídnout vizuálně podobný výsledek, což je v rámci vývoje celé RT technologie zásadní. Nicméně stále jak ze strany AMD, tak NV, zejména po stránce architektur a výkony GPU, bude vyžadovat roky dalšího vývoje. AMD však evidentně s nejnovější FSR verzí s využitím ML, stáhlo a v některých ohledech dokonce zcela eliminovalo náskok, který měla NV díky tomu, že ta strojové učení využívala od začátku. AMD se donedávna snažilo udělat FSR univerzálnější, nejen tedy funkční pro jeho vlastní Radeon GPU, ale to bohužel trh a sami uživatelé většinově neocenili, když to prostě omezovalo výkon a účinnost těch technologií ve srovnání s uzavřenou konkurencí.

Takže FSR jde nyní stejnou cestou jako DLSS a optimalizacemi prostě výhradně na míru konkrétní architektury GPU s využitím ML/AI prvků atd. Není tedy divu, že praktické výsledky z hlediska vizuálu a výkonu jsou najednou od obou firem podobné, liší se tak především to, jak k nim dojdou skrze ty zcela odlišné architektury svých GPU. AMD se svým FSR RedStone udělalo zjevný kvalitativní a technologický posun, který ale udělat muselo. A funguje to. Od prosince 2025 se má tahle verze FSR objevovat v dalších hrách. V novém CoD tak slouží jako praktická demonstrace, že to funguje. Bohužel otázkou je, zda samotná RayTracing technologie je v současných hrách k něčemu užitečná, kvůli nadále masivně negativnímu dopadu na výkon proti čisté rasterizaci.
Pokud jde o samotnou hru Call of Duty: Black Ops 7. Co o ni říci? Pokud máte rádi multiplayer moderních dílů CoD, není to katastrofa, speciálně vyhovuje-li vám více nerealistický a rychlejší akční styl pohybu. Otázkou je, zda to bude pro vás dost. Black Ops 7 je totiž herně v mulťáku jinak prakticky stejná hra co byla dosavadní Black Ops 6, jen s ještě větším důrazem na implementaci prvků z Warzone a tedy styl „hra jako služba“. Obsahově převážně recykluje/kopíruje a přebírá již existující prvky a obsah. Nic skutečně zásadně herně nového nepřináší. Problém pro ni tak je, že v letošním roce má konkurenci. Battlefield 6 je nepochybně lepší vojenská „blockbuster“ hra než CoD BO7 a pokud chcete nějak jiný a zajímavý akční mulťák/střílečku pro více hráčů, tak je tu překvapení jménem ARC Riders.

I po stránce příběhové kampaně, kdy jinak i ten velmi běžný standard, který konkurenční BF6 v singleplayeru předvedlo, drtivě poráží to hrůzu, co ve své kampani přináší nové CoD BO7. A tvůrci ARC Riders možná litují, že nějakou krátkou kampaň také neudělali, protože i ta by nejspíše byla lepší, než co servíruje letošní Call of Duty. Nejen že to není singleplayer, jako takový, tvůrcům se podařilo zlikvidovat kvality postav a příběhů předchozích dílů. Kampaň nedává smysl příběhově, herně ani obsahově, má s tématem her CoD jako takových pramálo společného a ve všem je cítit využívání AI nástrojů, a hlavně totální nezájem tvůrců a vydavatele o jakýkoliv dobrý výsledek. Nehraje se to vůbec dobře. Pokud máte rádi Call of Duty, zejména původní hry, je tento díl vyloženě utrpením a dost možná na žalobu na vydavatele za citovou újmu a ztrátu času. Activision/Microsoft za hraní téhle „hry“ by měl platit nám, ne obráceně. Výsledek?

Po stránce multiplayeru je to solidní titul, který však nikam sérii neposouvá, protože prostě nabízí z 99% to samé, co předchozí tituly. A tentokrát to k úspěchu stačit nebude, protože má aktuálně silnou konkurenci v podobě Battlefield 6 a ARC Riders. K překvapení všech letošní díl COD nezachrání ani kampaň. Ta je ze všech úhlů pohledu učiněná katastrofa, která má slušnou šanci pohřbít celou sérii na mnoho let. Je jedno, zda je to způsobeno jen totálním nezájmem Microsoftu/Activision o výsledek a kvalitu, nebo i tvůrčím vyčerpáním herních studí stojící za CoD sérií, která poslední skoro 2 dekády dělají fakticky jednu a tu samou hru pořád dokola, kdy se jim do toho vydavatel cpe s požadavkem více a víc vše udělat jako službu. Výsledkem nyní prostě je, že „Call of Duty 2026“ co by 22 díl série, je „nic moc“ produkt co by hra, kdy nenabízí prakticky nic z toho, co dělalo kdysi Call of Duty, Call of Duty … smutné je, že mladší hráči nic lepšího než tohle současné skoro parodické zpracování a pojetí série, neznají a možná ani nepoznají.
Hodnocení Call of Duty Black Ops 7: 45%
(Multiplayer: 65%, Singleplayer: 25%)
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům


Hra odehrána na sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN 9 9950X3D
- Základní deska: ASUS ROG CrossHair HERO X870E
- Grafická karta: AMD Radeon RX 9070 XT 16GB
- SSD: Gigabyte AORUS Gen5 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
- RAM: Corsair DOMINATOR Platinum 2x32GB DDR5 6000MHz EXPO
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)
| AUTOR: Jan "DD" Stach |
|---|
| Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|