Dead Island 2 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE – překvapivě povedená, brutální zombie akce Tisk E-mail
Sobota, 06 květen 2023
Dead Island 2 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE – překvapivě povedená, brutální zombie akce
TEST výkonu GPU a CPU a technické zpracování

Dead Island 2 rozhodně není žádný herní zázrak ani revoluce, dokonce není ani tak propracovaná a rozsáhlá, jako byl první díl. V mnoha směrech je dokonce zastaralá, využívá jednoduché známé prvky, ale celkově baví a funguje. Jakkoliv je znát, že se na hře výrazně podepsal komplikovaný vývoj, kdy potenciál a ambice byly určitě původně větší a některé aspekty hry i příběhu a mechanismů jsou zde jen nakousnuté, ale očesané na kost bez hlubšího využití a doslova poslepované dohromady.

Na druhou stranu s ohledem na historii her s podobně komplikovaným vznikem, bych označil Dead Island 2 za příjemné překvapení. Prostě funguje, baví a zabaví. Není extrémně dlouhá, nijak náročná, všechno je přímočaré a co slibuje, to nabízí. Ano, některé věci se dali udělat lépe a je škoda, že nejsou, protože potenciál tu je. Ale s ohledem na tu historii vývoje, můžeme být rádi aspoň za tohle.

V jedné věci však i tahle hra vyniká a troufám si říci, že by se od ní měly ostatní akční hry učit. A to je fyzika poškození těl. Ano, je to brutální, ale prostě to mnohem lépe a „realističtěji“ působí, než hadrové panenky, které jsou součástí drtivé většiny současných akčních her, kde mají zbraně minimální nebo většinou nerealisticky žádný viditelný poškozující vliv na těla nepřátel. Tahle hra je v tomhle úplně jiná liga. Škoda, že vlastní fyzika zbraní a prostředí, není na stejně zajímavé kvalitativní úrovni.

Dead Island 2 ale jinak v žádném oblasti nepřináší nic překotně objevného. Systémy jsou ale dostatečně funkční, vyladěné, prostředí jsou pěkná, byť malá, příběh je slušný, ale zjevně nedokončený a vedlejší mise jsou poněkud zbytečné s ohledem na to, že mnohé s nejlepšími odměnami se zpřístupní až po dokončení hlavního příběhu, což už tak moc nemá smysl, ale rádi si je střihnete stejně. Tahle hra je o tom zuřivém likvidování nemrtvých a v tom jednoznačně exceluje, byť některé aspekty zbraní a jejich fyziky jsou o generaci pozadu za jinými hrami. To tomu trochu ubírá, ale litujete toho jen prvních pár hodin, kdy si toho prostě všímáte a porovnáváte to s jinými hrami. Pak se do hry dostanete, a už vám to tak nepřijde.

Kampaň zabere kolem 20 hodin, s vedlejšími misemi a potulováním počítejte tak 25 hodinami brutální zábavy bez nějakých výrazných prázdných míst. Můžete hrát i v kooperaci, ale ta nefunguje dobře pokud se soustředíte na příběh, kdy se v příběhu posouvá jen jeden z hráčů. Jinak potěší české hráče oficiální lokalizace (texty). Hra má také až na to využití CPU, docela solidní optimalizaci, ve smyslu že na to, jak rozumně vypadá, běhá prakticky na všem. Moderní výkonný HW využije i rychlé monitory, kdy na mé sestavě s RYZEN 9 7950X3D a AMD Radeon RX 7900 XTX jsem měl na plné detaily 120FPS ve 4K pořád, takže můj rychlý monitor se 120Hz+ byl využit a hra perfektně plynulá, což se o mnoha jiných hrách dnes říci nedá.

Celkově tedy pro mě příjemné překvapení, ve smyslu že s ohledem na ten problematický vývoj to dopadlo mnohem lépe, než bychom čekali. Sice spousta věcí zjevně nebyla plně využita, potenciál se tedy válí na zemi a určitě zastaralosti znát jsou, ale jako celek to zkrátka baví, zabaví a rádi bychom viděli pokračování. Zkrátka solidní hra v solidní grafice a technickém stavu, což s ohledem na současný stav mnoha výrazně ambicióznějších AAA her, je docela úkazem, než aby to bylo absolutní samozřejmé minimum. Pro fandy zombie her jasná volba :).

Hodnocení hry: 80%

• Procesor: AMD RYZEN 9 7950X3D (16jader/32vláken)
  • Základní deska: ASUS ROG CrossHair HERO X670E