Death Stranding: TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – originální hra, ale možná až moc? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 20 červenec 2020
Přejít na obsah
Death Stranding: TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – originální hra, ale možná až moc?
TEST výkonu GPU, CPU a technologické zpracování
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Death Stranding je originální velkorozpočtová hra. Současně ale ukazuje, proč se většina vydavatelů brání originálním hrám zuby nehty. A myslím si, že je to na dlouho také poslední podobně originální AAA hra, která vyjde. Na rozdíl od drtivé většiny současných velkých her, kdy jde o výsledek a vizi tvůrčího teamu a jednotlivé prvky her jsou upravovány/kopírovány na základě zkušeností z jiných her pro maximální přístupnost pro největší masy hráčů, Death Stranding je naprosto odlišný.

Je divný! Zejména z počátku téměř odrazuje od hraní, takže si myslím, že mnoho hráčů od něj uteče dříve, než zjistí, o co tam vlastě jde. Hra sice působí, že se tam moc neděje, že „jenom někam chodíte“, ale po pár desítkách hodin zjistíte, že je tam toho prostě mnohem více a možná vás začne ještě více zajímat. Skutečně originální hratelnost, obsah, „multiplayer“ a vše zabaleno v parádním audiovizuálním zpracování, které v PC verzi o a výrazně překonává to z PS4.  Zjména hraní v 60FPS+ je zásadním naprosto nepřehlédnutelným zlepšením, kdy PS4 verze je teď vedle toho ztráta času, protože tahle hra staví vlastně hlavně na dojmech a audiovizuálním pojetía  hraní v 60FPS nebo ve 120FPS je úplně jiný zážitek.

Osobně mě ovšem prakticky vůbec nezaujal příběh hry. Je divný, je rozvláčný, nesoustředěný a je dílem někoho, kdo to nemá v hlavě úplně v pořádku. To je můj názor. Není to první taková hra, ale současně takových AAA mnoho neuvidíte. Příběh je obtížně uchopitelný, přestože hra je z velké části tvořena jako film (s působivým zpracováním). Co jsem nicméně pochopil, jsou jasné narážky a varování tvůrce před nebezpečím sociálními sítěmi a před počínáním člověka vůči přírodě apod. ty apely jsou zřejmé.

Z hlediska hratelnosti celé hry jsou největším problémem nudné, snadné a podle mě nedodělané akční části hry, kdy je patrné, že tenhle aspekt snad ani tvůrce nebavil, tak je tu jen nezbytné minimum, aby to SONY jako vydavatel, „mohlo prodat“. Úžasné jsou nicméně drobné detaily, kterých si všímáte postupně a postupně se vám také odhalují, což ovšem vyžaduje strávit v téhle hře desítky a desítky hodin. Což není tak zlé, pokud hledáte něco „klidného“, kde se můžete zdánlivě „jen tak potulovat a objevovat“.

  • Závěr

Death Stranding je prostě divná hra. Pro někoho divně dobrá, pro většinu divně divná. A je prakticky bez šance, že bychom něco podobného v dohledné době na poli AAA her viděli znovu. Není to hra pro každého, to říkám na rovinu. Příběh je zvláštní a některé myšlenkové pochody autora jsou minimálně diskutabilní. Nicméně právě to, že je to autorská hra, kdy je dílem myšlenky a konceptu jednoho člověka, nikoliv marketingového teamu vydavatele, z ní také dělá extrémně originální a osvěžující počin. Dokonalá není, hra roku to také není, protože na to té „hry a hraní“ je zde vlastně hodně málo. Celé je to vlastně taková sonda a výprava do lidské mysli. Je zvláštní extrémním smyslem pro detail, včetně velmi malých vlastně nepodstatných současně ale často i záměrně otravujících věcí, a současně se ztrácí v těch podstatných věcech. Obtížně uchopitelná hra, kdy ačkoliv osobně ji nepovažuji za nějak extrémně povedenou a revoluční, jsem rád, že vyšla a mohl jsem si ji konečně v pořádné PC kvalitě zahrát. Ocenit musím dílenské zpracování, kdy vyladění hry, grafika a funkčnost jsou vynikající. Speciálně po dlouhé době snad první hra, která opravdu používá výkon procesorů a rozdíly mezi jednotlivými modely alespoň trochu odpovídají tomu, jaký ten CPU výkon ve skutečnosti mají.

Rozhodně tedy doporučuji, minimálně vyzkoušet, protože v záplavě AAA her dělaných víceméně dnes dle stejné předlohy a dle stejného skriptu, je tohle prostě úkaz. Zajímavý, divný, rozporuplný, ale působivý. Nikdy jsem neměl větší problém „oznámkovat hru“ než u tohoto titulu. Mohu hodnotit technické zpracování, které je vynikající (až na AI a divnou fyziku, což ale může být záměr, u téhle hry nikdy nevíte). Ostatní „herní“ prvky v případě tohoto titulu, včetně hratelnosti samotné, jsou tak výrazně subjektivní a zvláštní, že se to prostě skoro hodnotit nedá. Z mého ohledu dám 85% zejména za kvalitu zpracování a originalitu, ale pro některé, kteří se tam najdou, to může být 100%, což u tohoto titulu na rozdíl od jiných, naprosto chápu. Osobně si ale myslím, že pro většinu současné herní populace tohle bude jen zajímavá zkušenost, kdy je opravdu těžké říci, zda dobrá nebo špatná nebo jestli tohle je vůbec hra, nebo interaktivní psychologická filmová sonda, která ukazuje, že někteří lidi jsou prostě jiní …

Hodnocení: 85%

Dojmy z hraní pro recenzi získány na sestavě:

  • Procesor: AMD RYZEN 9 3950X (16jader/32vláken) + NOCTUA D15 Black
  • Základní deska: ASUS ROG Crosshair X570 HERO Wi-Fi
  • Grafická karta: Gigabyte AORUS RX 5700 XT 8GB Gaming OC PCIe 4.0
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: Kingston HyperX Predator 4x 8GB DDR4 3200MHz
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: BenQ 32“ BL3200 3840x2160 IPS

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům

 

 

 

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 18:50:38
avatar
Této hře se dá vyčíst hlavně jedna věc. Gameplay, kterej je těžce stereotypní. Pořád cestovat z bodu A do bodu B dokola, jen v ruznych vozdilech, saňkama a vybavením zkrátka omrzí po pár hodinách. To samý ten systém lajků a spousty balastu na mapě , který vesele ignoruju. Občas se najdou užitečný věci - mosty, dobíjecí stanice, ale toho je fakt asi pár co člověk využije. Každopádně dobrej návod , jak si hru neznechutit je ignorovat vedlejší ukoly a dělat jen ty hlavní. Ty jsou přece jenom víc pestrý kor v tom cestování do odlišných lokalit a potkáváním zajímavých postav. Osobně v tom nevidím nic originálního po gameplay stránce. Originální je zasazení a ten svět.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 18:56:14
avatar
Tahle hra je ta část co vás nebaví na hrách jako Mafia a nebo Oblivion a to je to cestování z bodu a do B a o tom je tato hra. Proto to není zrovna ukázka zábavnosti.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-10 16:16:57
avatar
No mě třeba cestování v těchhle hrách baví.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 22:03:49
avatar
...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 19:32:52

Souhlas, taková konkurenční a dražší RTX 2070 Super by za to stála jak si vede ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 19:31:36
avatar
Vdyť tam je fullHD test.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 19:42:02
avatar
jak tam není fullhd?
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 22:07:01
avatar
Ajo, já to rozlišení úpně přehlídl, jak to je tím miniaturním písmem. Ale není to tady pravidlem. Proč není grafika na ultra ale jenom na very high, když je na to výkon?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 23:02:22
avatar
u recenzí/testů her je FHD vždy ;) ... u testů a recenzí výkonnější GPU často není, protože ho tam nepovažujeme za zásadní

proč jen very high? já nevím, testoval to jako obvykle kolega, ten si zvolil tohle nastavení ..... pravděpodobně proto, že vizuálně není mezi very high a ultra prakticky žádný rozdíl, jen je to o něco náročnější .... takže zase co má smysl nastavovat ...
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 19:29:06
avatar
Ke hře bych se asi normálně nedostal ale chtěl bych si ji zahrát už jenom kvůli tomu, že moje oblíbená kapela pro ně udělala soundtrack. Ale je škoda, že ten song prý nehraje i během hraní ale jenom v základnách. :/
korbisko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dlss 2020-07-20 20:32:27

Zdravim, kdyz uz je tu nekolikrat sklonovano dlss a FidelityFX. Proc zde neni nejaky test nebo srovnani? Primo v tomto testu by se hodilo uvest i vykon karet rtx pod dlss ve 4k.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 20:37:46
avatar
je tam video z computerbase, jinak nás tyhle technologie moc nezajímají, nikdo z nás v redakci je nepoužívá, všichni hrajeme v nativních rozlišeních protože cokoliv jiného vypadá blbě

navíc se slušnou grafikou není sebemenší důvod to zapínat, výkonu je dost ... a tam kde by to smysl mělo, tedy u slabších grafik, DLSS vůbec není protože na ničem slabším než 2060 to nefunguje ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 21:36:32
avatar
vtomto nemaš bohužel pravdu, zkoušel jsem vypnout to DLSS a na ultra detaily ve 4k se zaplym klasickym AA při těch akčnich pasažich , kdy tě tahaji ty VV jsem měl poklesy i na 40fps dokonce to padlo mistama i na 37fps , když jsem to měl zaple stale stabilně 60 max pokles 3fps
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 21:42:30

Jo upscaling snížení rozlišení dokáže posunout fps hore.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 22:15:08
avatar
tudíž to svuj smysl má, použivam to i v novym metru a rozdil okem nepoznam zapnuto vypnuto
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 22:19:15

Holt obrazová subjektivita a fyzická degradace rozlišení. Budiž.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-21 02:49:45
avatar
konzole použivaji podobny metody, ošaleny 4k a když se podivaš na porovnani , musiš to hledat pod lupou ty rozdily.. zkrata tyto technologie maji svoje misto
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 22:36:23
avatar
dobře, pokud máš slabší grafiku a chceš hrát ve 4K, pak ano .....

jako DLSS vypadá slušně (lépe než dříve), ale pořád je tu obrovská limitace jen an určité modely grafik, pořád vyžaduje velkou práci ze strany tvůrců hry ale také ze strany NVIDIA, protože bez trénkinku Ai, bez přímé podpory ovladačů atd. by to nefungovalo ... takže mě to přijde ještě složitější než SLI a CF, které skončily právě na tom, že tvůrci her na ně kašlali a NV s AMD vlastně taky ... DLSS prostě nesmí být závislé na tom, aby si musel dělat podporu pro každou hru extra a ovladače pro každou hru extra má li se rozšířit ....

takže DLSS 2.0 ukazuje potenciál, který ale prostě chybí v tom smyslu, že je to jen NV věc ....

pokud by existoval obecný standard v rámci DirectX12 a fungovalo to na všech grafikách (alespoň u nové generace), bylo by to o něčem jiném ... ale pokud DLSS zůstane jen funkcí NV, bude to fungovat jen u pár her a to je všechno ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 23:16:43

Holt to je konkurenční boj. Je to běžné ve všech odvětvích. Přidat svoji technologii a prosadit si ji, aby se kupovaly produkty té které značky. Kdo tu technologii chce, koupí. Kdo nechce, koupí konkirenci. A to je ok.
Tomik18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 12:02:29

Vzdyt to je prece nesmysl... divam se na to ComputerBase video (ve 4K, at to je dobre videt) ...

Nativni vs DLSS - kdykoliv to video zastavim, tak obraz s DLSS je znatelne lepsi nez nativni

DLSS Quality vs Performance - nepozoruju zasadni rozdil

Nativni vs Fidelity - obraz Fidelity je o neco horsi

Podil aktualnich generaci karet mezi hraci (dle Steam HW Survey):
RTX 2000 = 40%
GTX 1600 = 36%
RX 5000 = 4%
RX 500 = 20%

Takze nazory, ze DLSS (2.0) je kurvitko obrazu nebo ze je to featura pouze pro velmi omezenou skupinu vyvolenych je, rekneme, nepresne.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 21:33:14

"Využít hra dokáže až 20 procesorových vláken! Takže i 16jádrové procesory zde mají jasně viditelný přínos. Šokem pro mnohé bude, že Intel není nejvýkonnější herní procesor! Ani kvílející 10900K nestačí na 3960X a hlavně všechny RYZEN 3000 jsou velmi silné, jak proti ostatním Core procesorům, tak i proti RYZEN 2000 sérii. Tahle hra mě opravdu překvapila, jak dobře využívá výkonné CPU. Dobře je, že pokud máte slabší procesor, hra je dostatečně slušně optimalizovaná, abyste si také zahráli. Pokud ale máte výkonný CPU, je zde výkonný CPU překvapivě znatelným přínosem."

Na to, že dokáže využít tolik jader, tak teda nic moc. Rozdíly mezi 24c a 8c je na hraně chyby měření. Takže ten značný přínos mi nějak uniká.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 21:44:47
avatar
Testoval to na jen na 5700XT takže je jasný, že tam z toho víc nevidindal.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-21 08:14:31

To je prvda. S 2080Ti by možná byly rozdíly větší. Ale v tomhle případě se opravdu nejedná o "znatelný přínost". Je každopádně zajímavé, že je těch 10fps rozdílu resp. 6fps rozdílu na 130, resp. 140fps "znatelným přínostem".
Dovolil bych si citovat z testu 10900k, kde v testu bylo:

10900 na 80 resp 119fps
3900x na 74 resp 114fps
3700x na 72 resp 112fps

citace:
"Rozdíl je ale malý, v praxi bez měření nepoznatelný a většina hráčů nenaměří žádný rozdíl"

"Navíc ve hrách je lepší jen o několik bezvýznamných %, což je v praxi pár jednotek FPS, které stejně nevidíte a nikdo z vás nepozná, jestli hra běží na 280 nebo 270FPS."

Ale zde je to "znatelný přínos" ? Nějak to nechápu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 22:26:02
avatar
tak ty rozdíly jsou daleko za hranou chyby měření ... jsou tam, přínos i s 5700XT je velký na to, jak je to u většiny her nebo dosud bylo ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 22:40:17

Tak je to asi 3,5%. To není velký rozdíl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 23:00:15
avatar
no je určitě výrazně vyšší, než chyba měření (ta je v našem případě zhruba do 1FPS) ... navíc u CPU testů jsou zajímavější ten 99% ;)

takže ten přínos tam je, rozhodně mnohem větší, než u většiny her. Speciálně u RYZEN vs Core ..... kdy Core jako slabší CPU, byly často nesmyslně "výkonnější" u her než RYZEN ačkoliv RYZEN jsou výkonnější CPU ... tohle je jedna z mála her, kde alespoň trochu výkon těch CPU odpovídá pozicím a výkonu ve hře, kdy samozřejmě rozdílně ale nejsou tak brutální pokud už máš alespoň 8vláknový CPU+. méně jak 8vláken je ale problém ....
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-20 23:05:47
avatar
pozitivní je, že na to mainstream nadává a nechápe to. Tzn. že by to mohlo být dobré, skutečně dobré, dám tomu šanci
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-21 06:55:08

Jestli se bude s dalsi generaci testovat v 1920x1080 tak uz mi z toho praskne.Uz dnes je to dle meho zbytečnost.Chapu ze se to nemusi libit..ale je to tak.Aspon 1440p Tam at zacinaji testy...a hlavne v MAX moznosti nastaveni.Jinak ke opet videt ze RTX 2080TI je v teho hre vlastne zase k ničemu Opet se fláká
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-22 09:10:19
avatar
je to zvláštní, protože 3440x1440 s freesync mám snad už nevím 5-6 let, pro mě bylo fullHD out už za dob Fiji/GF900
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-23 02:38:10
avatar
Co máš za ten monitor ? 5-6 let a takový monitor ještě s freesync ? Já mám takový monitor teďka rok a ani před rokem nebyl zrovna levný (15 litrů), tak by mě to zajímalo pro informaci. Myslím, že to navíc nebude dýl jak 4 roky, jelikož AMD přišlo s freesync před 5 lety, ale chápu, ten čas letí fakt rychle.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-07-21 15:25:46
avatar
Prostředí pěkné.. ale obsah - simulátor nošení nůše na zádech - sorry jako
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 715x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 832x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1008x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3570x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1410x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1245x
Komentářů: 5