Far Cry 6 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry. Solidní herní základy v pěkné grafice. Ale … Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 24 říjen 2021
Přejít na obsah
Far Cry 6 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry. Solidní herní základy v pěkné grafice. Ale …
Benchmark GPU, CPU a technické zpracování hry
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Far Cry 6 je pro mě celkově jasné zklamání :(. Velmi pěkná grafika hry, která v 90% mapy naprosto vtáhne atmosférou, je zničena naprosto nedodělanou městskou částí, která působí stylem rozpracované beta verze. Především včak hru ničí stále viditelnější důraz na zcela zbytečné online prvky a styl "hra jako služba“. Ubisoft mě dokonce posílá na můj email zprávičky o tom, co jsem zrovna ve hře udělal! Proč?!

Především je zde stále více vidět snaha o zavedení mikrotransakcí. Ve hře za plnou cenu musíte (zatím přesněji řečeno můžete) utrácet další tisíce a tisíce korun za speciální herní měnu, za kterou si můžete koupit zbraně, oblečky a nové textury pro různé věci. Potíž je, že v této hře už oblečky mají reálné herní vlastnosti, a tak už to není ryze kosmetická záležitost. Navíc těch online prvků neustále s každou novou UBI hrou přibývá. Směr, kterým táhne UBISOFT své singleplayerové herní série, je velmi alarmující …

Tím spíše, že horší jsou v praxi prakticky všechny herní aspekty samotné hry. Jediným skutečným vylepšením Far Cry 6 proti Far Cry 5 je fakt, že příběhové mise se nespouštějí nuceně automaticky, nicméně celkově je těch příběhových misí zoufale málo. Přitom příběh má silné základy, postavy a herci jsou špičkoví, ale nemají žádný prostor něco rozehrát. Far Cry 6 působí stylem, že tam mělo být mnohem více, ale vývoj byl zastaven a narychlo ukončen. Vše vyšlo tak o 1-2 roky dříve, než bylo skutečně hotové. Tvůrci spolehlivě spálili celý dobrý potenciál prakticky všeho, co hra obsahuje.

To se týká i velké mapy a aktivit na ní. Nejen že tvůrci nepřišli s ničím novým, ale prostě jen převzali věci a mechaniky z minulých dílů a bohužel vše očesali až na dřeň. S výjimkou opět viditelnějšího důrazu na styl „hra jako služba“, a nekonečné hraní, kde se jednoznačně přidávalo. Některé věci jsou záměrně designovány, aby co nejvíce plýtvaly časem hráčů, protože vylepšení zbraně potřebuje hodně surovin apod. Proč záměrně? No aby vás donutily vytáhnout kartu a použít mikrotransakce k "urychlení postupu hrou". Obecně všechny prvky jsou prostě tak nějak méně zábavné, méně propracované a jednodušší než u předchozích dílů. Na té velké krásné mapě je potenciál, ovšem když se jako já rozhodnete pokusit všechno posbírat, zjistíte, že to byla jen kardinální ztráta času. V mém případě celých 61 hodin hraní místo těch 20, co by bývalo úplně stačilo. A to je hodně špatný dojem u jakékoliv hry.

Po technické stránce je Far Cry 6 skoro nejhezčím dílem (Far Cry 5 působí pořád hezčím dojmem). Spolupracující AMD se snažilo, ale i tady bylo evidentně hodně uspěcháno a potenciál technologií je trestuhodně nevyužit. Potěší rozumné nasazení Ray tracingu. Jeho vizuální přínos je přitom stejný (=prakticky neviditelný) jako u mnoha jiných dnešních her, kde je ovšem zapnutí DXR/RTX vykoupeno snížením FPS na polovinu. To tady naštěstí není, úbytek výkonu je jen cca jen 15%. Pozor u grafik s méně jak 12GB paměti, kdy třeba u 8GB grafik je vizuálně hra horší, kvůli vylepšeným texturám, které se načtou jen částečně, protože na to prostě není dost paměti. Nicméně optimalizace jsou solidní, takže ve velmi pěkné grafice si Far Cry 6 můžete zahrát i na slabších kartách (lze využít i AMD FSR).

 

  • Závěr

Bohužel ale musím říci, že Far Cry 6 působí stylem, že vývoj hry byl buď silně ovlivněn negativně pandemií, nebo prostě UBISOFT vydává záměrně nehotovou hru, jelikož jeho zájmem bude dělat hry jinak = dělat hry jako službu, kam se mu klasická singleplayerovka moc nehodí. Každopádně styl a směr, kterým UBISOFT své hry tlačí, je více než jen velmi znepokojující. Důraz na mikrotransakce, na „nekonečné hraní“ na online prvky atd. řada takových her včetně posledních titulů UBI jasně ukazuje, že to má destruktivní a absolutně negativní vliv na klíčové herní a obsahové kvality hry jako takové.

U Far Cry 6 mě kromě jiného nejvíce vadí ten naprosto spálený potenciál. Fakt že „tajný“ konec, ke kterému se dostanete zhruba po pár hodinách hraní, je mnohem lepší než „nekonečný“ konec hry samotné po desítkách hodin (zbytečně strávených běháním po mapě), o mnohém vypovídá. Můžete zde utratit desítky hodin, ale budete zklamaní, protože žádná skutečná odměna za to není. Nemá to ani žádný význam z hlediska vývoje příběhu hry natož chování postav k vám. Potenciál byl po příběhové stránce, z hlediska využití zajímavých postav, solidních herních základů a mechanik, doslova rozdupán. Far Cry 6 je hra, která vypadá že vyšla ve stavu tak maximálně 60% dokončení. Funguje jako celek, ovšem všechno je viditelně osekaná na dřeň bez zájmu o skutečné inovace a hratelnost. Příběh, který měl mít evidentně několik velkých dějství a napínavého vývoje, byl rozsekán na pár krátkých malých epizodek, kde se hlavní postavy prakticky jen pozdraví, hned se začne střílet a po rychlé okatě skriptované akci, následuje prostřih na nějaký pohřeb. A konec. To se párkrát zopakuje a už se na vás valí závěrečné titulky.

Není prostě divu, že tzv. „secret ending“ je lepší, než celý zbytek hry, které se spuštěním toho tajného závěru zhruba po pár hodinách hraní“, můžete vlastně úplně vyhnout. A dost možná budete mít z hry lepší pocit ve výsledku. Těch pár prvních hodin vás docela nadchne a nemáte čas zjistit, že více toho nenabízí a objevit tu nudnou povrchnost všeho. Far Cry 6 je zkrátka hra, kterou UBISOFT viditelně odflákl. Ať už proto, že vývoj v původně plánovaném rozsahu nestíhal, anebo hůře. Protože o vývoj klasických velkých zábavných silných příběhových kampaňových her, nemá další zájem a chce se soustředit na vývoj „nekonečných her jako služba“, které plýtvají časem i penězi hráčů, zato generují velké zisky prodejem nesmyslných mikro a makrotransakcí.

Celkově je Far Cry 6 nějakou dobu docela zábavná střílečka v parádní grafice a pěkném prostředí, která však bohužel v herních i příběhových aspektech zjevně zaostává za kvalitami několika předchozích dílů. Jen nevím, jestli je to takhle skutečně cíleně plánované, nebo neplánované. Far Cry 6 zkrátka chvíli pobaví, ale nenadchne, zato stihne urazit a znepokojit neuvěřitelně předraženými a zatím v tomto případě naštěstí stále zbytečnými mikrotransakcemi, které ovšem jasně naznačují, kam se série a další tvorba UBISOFT her ubírá … a nejsou to pro 99% hráčů vůbec dobré vyhlídky. Hru v tomto případě hodnotím číslem, které odpovídá % stavu toho, nakolik je tahle hra podle mě skutečně technicky a obsahově herně hotová ...

Hodnocení: 60%

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:

 

 

Hra odehrána na sestavě:

 

  • Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
  • Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
  • Grafická karta: AMD Radeon RX 6900 XT 16GB
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: G.SKILL Royal 2x 8GB DDR4 3600MHz
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: BenQ 32“ BL3200 3840x2160 IPS

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-25 15:21:14

Bohužel souhlas, hrál jsem FC od Primal a ty rpg prvky docela dobře fungovali na fps hru. FC6 tyhle motivační prvky omezuje a ořezává, ostatně začalo to už u Valhaly. Možná to je začátek konce, tady už stačí jen krok a bude to pro mě prázdná skořápka.
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky za recenzi 2021-10-25 19:01:15

stačilo přečíst první stránku. Proč se zabývat výkonem když vím, že tenhle odpad si na svůj PC ani nenainstaluji.

Poslední slušný Far Cray byla 4ka (mám hod dokonce radši než trojku). Po ní už byly ty další varianty nedohratelné a vidím, že tendence kvality je stále sestupná. Tj. je na čase uložit Far Cray sérii k ledu do ignorace. Škoda, doufal jsem, že 6kou se vrátí tam, kam FC patříval.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-25 19:47:37

Podle mě se už moc single player fps her od velkých studií co budou za něco stát nedočkáme.

Multiplayer proste drží hru výrazně déle při životě (a tím pádem víc vydělá) než příběhová dlc a když je to online tak se to navíc od čistě single player her blbě pirátí.

Podle mě při nejlepším skončíme na modelu COD která nabízí multiplayer a single player zvlášť. Ne že by single player COD za něco stál (vyjma zábavných zombies), ale recyklací lokalit si pomůžou a šlo by to udělat. Dokonce by mohli dělat svinarny typu kdo chce do multi nějakou extra zbraň tak ji může získat jen v kampani. Což je imho model cold war a warzone. Vyjde levněji koupit kampaň a tam nalevelit a nagrindit battlepass než si kupovat herní měnu jen ve warzone. (Takhle hrajeme s manželkou, ona cold war moc nemusí a mě zombies baví. Takže na novou sezónu nebo event si sednu k jejímu účtu a relaxačně povrazdim sto tisíc zombií a je splněno i pro multiplayer warzony. A nemusí se do toho strkat další peníze.)

Samozřejmě vždycky bude snaha protezovat multiplayer, ale sdilenim prostředků by mohla být šance platícím nabídnout i tu single player kampaň v obstojne kvalitě.

Jsem třeba zvědavý jak dopadne stalker.
Očekávám perfektní single player zážitek ale pak po dohrání určitě ocením když prodají nějaký dlouhodobější obsah. Klidně battle royale nebo nějaký deatchmatch. Prostě si rád znova uziju známé lokace. A pokud tam dají mikrotransakce, tak žádný problém, pokud to vydělá třeba na příběhové dlc...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-26 07:37:29
avatar
Přesně.. Ubishit game jako obvykle.. reskin a repetetivní obsah (FC6 jako bonus jen poloviční hra).. zrovna pár dní zpět jsem po 5 hodinách hraní smazal AC Origins... měl jsem chuť na podobnou hru, dříve hrál jen nějaké vybrané AC (vždy jen pár hodin) tak jsem to zkusil, jako vypadá to pěkně, ale představa, že furt budu jen někde někoho zabíjet jak přes kopírák ve stejných kulisách mě odradila od pokračování... prostě najít něco jako GTA V či Witcher 3 je skoro nemožné... to samé Greedfall, taky delete po pár hodinách.. po zahrání dvou zmíněných her je prostě laťka moc vysoko Ještě je naděje v Cyberpunk...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-26 10:44:52

FC6 jsem odehrál asi 5-6 hodin v kuse a už to nezapl. Mě právě nebavil kombat model.
Fakt mi nevadí repetitivni zabíjení (jak píšu,mám rád zombies v COD), ale musím mít nějaký pocit uspokojení z prekonane výzvy.
A je jedno jestli musím pečlivě někde ležet a opatrně odstrelovat vybrané cíle nebo freneticky běhat okolo domu a ne spustit prst ze spoustě kulometu s explozivni munici. Na konci si musím říct uf, to bylo něco, málem mě dostali a vrhnout se do ještě tužší řeže.
Tohle mě u FC6 nějak nepotkalo. Jen hmm další vycistene území.. Aha tak ne, tamhle se respawnul borec na koni a pes.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-27 16:50:56
avatar
Nejlepší díl byla 1(luxusní díl, později dokonce i v cz dabingu ), 2 byla propadák a 3 byla poslední hra, která byla ze série FC opravdu zdařilá, povedená a přinesla spousty inovací a novinek..., dokonce ani FC Primal nebyl zase až tak špatný, svým způsobem to bylo originální(příběh odehrávající se 10 000 let p.n.l, primitivní zbraně atd...).
4. díl = vylepšená 3, ale už bez žádných novinek, nebo inovací, přesto to byl poslední ještě slušný díl, s dalšími díly, které se podobají jako vejce vejci(max. jiné prostředí, zbraně a jiný příběh) jde série FC do kopru, to samé série AC někde od Origins, poslední AC který jsem ještě dohrál...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vývoj Cyberpunk 2077 skončil – CDPR chce zrychlit vývoj
Vývoj Cyberpunk 2077 skončil – CDPR chce zrychlit vývojPondělí, 27 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 744x
Komentářů: 2
Seriálový Zaklínač se ukazuje s novým představitelem
Seriálový Zaklínač se ukazuje s novým představitelemNeděle, 26 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 996x
Komentářů: 1
Beetlejuice 2 – druhý film po 36letech!
Beetlejuice 2 – druhý film po 36letech!Pátek, 24 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1297x
Komentářů: 3
Na základech Witcher 3 můžete vytvořit zcela novou hru!
Na základech Witcher 3 můžete vytvořit zcela novou hru!Čtvrtek, 23 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 1
Jak se vyrábí počítačové čipy?
Jak se vyrábí počítačové čipy?Středa, 22 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1561x
Komentářů: 0
Vychází Hellblade 2 – vizuálně působivá psycho akční adventura
Vychází Hellblade 2 – vizuálně působivá psycho akční adventuraÚterý, 21 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1596x
Komentářů: 3