Far Cry 6 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry. Solidní herní základy v pěkné grafice. Ale … Tisk E-mail
Neděle, 24 říjen 2021
Far Cry 6 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry. Solidní herní základy v pěkné grafice. Ale …
Benchmark GPU, CPU a technické zpracování hry

• Far Cry 6 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry.

Solidní herní základy v pěkné grafice. Ale …

Jako vždy pro vás máme nejkomplexnější českou recenzi, jejíž součástí je i kompletní benchmark a testy nového Far Cry 6. Tedy test jak hra běhá v praxi na našich grafikách a procesorech. Představovat sérii Far Cry asi netřeba. A vězte, že ani v nejnovějším dílu se autoři/Ubisoft neodchýlili od primární náplně, posledních dílů. Nicméně hra nakonec působí trochu jinak než předešlé díly. Především nedodělaně …

• Far Cry 6 aneb začátek konce úspěšné série?

Začněme představením a recenzí vlastní hry. Far Cry 6 je opět FPS střílečka s RPG prvky v otevřeném světě. Tentokrát se po čase opět vydáváme na tropické souostroví, a nově budeme osvobozovat zemi od zlého diktátora. Příběh i prostředí jsou evidentně inspirovány Kubou. Samozřejmě na všem je umělecká licence.

Důraz na silný příběh se stal v sérii významný od třetího dílu Far Cry, a od té doby šlo jednoznačně o nejlepší aspekt série. Nicméně kvality kolísají, speciálně pátý díl působil stylem, že jej vymyslel a poslepoval někdo, kdo byl těžce na drogách. V „přídavku“ NEW DAWN, který na Far Cry 5 přímo navázal, se to naštěstí podařilo stabilizovat, a tak jsme se těšili na šestý díl. A solidní základy jsou stále tu. Příběh naznačuje hloubku, velmi silné postavy jsou zde také přítomné. Ovšem jaké je naše zklamání, když po dohrání hry máte neodkladný pocit, že jste shlédli dramatickou sérii, která měla mít původně nabušených 7 dílů, ale kvůli nedostatku času a šetření, to nakonec bylo sestříháno na 4 kratší díly. Tvůrci doslova spálili potenciál všech postav, jakýkoliv dramatický vývoj postav a všechno co dělá dobrý příběh příběhem. Kdykoliv se na scéně objeví nová zajímavá postava, prakticky za 1 až 2 hlavní mise je vyřešeno a konec. A protože hra až na pár výjímek postrádá kvalitní vedlejší mise, na rozdíl od předchůdců, je v novém Far Cry 6 opravdu netypicky málo obsahu ve formě příběhu a příběhové hraní.

Co nechybí je opět otevřený herní svět, tentokrát se přesouváme zpět na tropické souostroví. Tedy prostředí, ve kterém celá série začala. A sluší jí to. Bohužel jsou zde obrovské výkyvy v kvalitě herního světa. Zatímco příroda, jungle a malé vesničky jsou super, bohužel jsou zde i větší města a ty působí více než jen nedodělaně. Speciálně hlavní město souostroví vypadá, že tvůrci hry udělali jen třetinu práce a na zbytek se prostě vykašlali. Nejen že do očí na každém rohu bijí „tvůrčí designové zkratky“, ale jako funkční město absolutně ničím nepůsobí.

Bohužel to není jediný aspekt hry, na kterém je vidět, že tenhle díl je poněkud chudý a nedotažený. Všechny herní prvky hry jsou přímo a doslova převzaty z předchozích dílů. Není zde téměř nic nového. Problém je, že většina těch prvků a mechanismů je očesaná na kost, nebo změněna k horšímu. Obsazování základen je lehčí než kdy dříve, doslova 5 sekundový „boj“ a základna je vaše. Získávání surovin a vylepšování zbraní působí jako z nějaké free to pay mobilní hry, výrazně poklesl význam lovu zvířat apod. Je zde opět pár speciálních protivníků, ale opravdu jen pár, to jen aby bylo na mapě vůbec co dělat a odměna za to nestojí ani za řeč.

Mapa je přitom obrovská, je tam hodně co sbírat atd. Jenže rychle zjistíte, že sesbírat těch pár zbraní a vybavení nedá velkou práci a pak už jen sbíráte suroviny, které jsou prakticky k ničemu, protože vylepšování tábora bylo osekáno méně než na kost (postavíte 6 budov s dvojím vylepšením) a to je všechno. Vylepšování zbraní je také celkem nezajímavé, protože hra je extrémně jednoduchá. Tohle je jedna z nejlehčích akčních her, kterou jsem v poslední době hrál. Prošel jsem ji celou na maximální obtížnost, sebral jsem všechno, 61 hodin (z toho 45 mě zabralo jen běhání po mapě a sbírání věcí), mám 7550 kilů z toho neuvěřitelných 6073 headshotů, aniž bych se snažil! 80% poměr kill/headshot?! Na nejvyšší obtížnost souboje trvají prostě pár sekund. Hra je extrémně, ale extrémně snadná (na PC), žádná výzva:

Vylepšování 4 speciálních aut je pak totálně k ničemu (a opět funguje jak nějaká stupidní mobilní free to pay hra), kromě jednoho testování jestli to vůbec funguje, jsem funkci vlastního auta (a je ho přivolání) nepoužil jinak ani jednou, protože všude je lepší se pohybovat rychlo-cestováním, vzdušným výsadkem, případně tou malou helikoptérou, které se vejde všude a může přistávat i na vodě.

Co mě doslova urazilo, to je odměna za posbírání všech předmětů na mapě. Co by hráč, který musí najít a sebrat všechno :), jsem byl opravdu zklamán, když jsem zjistil, že není za ty desítky investovaných hodin žádná odměna za sesbírání všech beden či náboženských totemů. Jedinou odměnu (a trochu zajímavou) získáte za speciální vedlejší misi, sesbírání pouhých tří pokladů a odemčení legendy. Ale to je všechno. Není žádná odměna za obsazení všech základen apod.

Ba co hůře, konec hry ani není koncem hry. UBISOFT se totiž zjevně snaží i singleplayerové hry táhnout do stylu „nekonečná hra, jako služba“. Po dohrání hry se tedy mapa opět začne plnit znovu generovanými nepřáteli, a z ničeho nic opět obsazenými základnami, a tak zas a znovu obsazujete pár sekundovými boji, již jednou osvobozené základny. To je tzv. "end game" obsah. A odměnou je vám pár surovin (v té době už k ničemu). Hra vlastně nejde dohrát, protože se po určitém času generují nový protivníci, kteří najednou obsadili vaši nějakou již osvobozenou základnu apod. Hra také obsahuje mikro, dle ceny ovšem spíše makro, transakce a speciální herní měnu. Vše je ale celkem zbytečné, zatím. Ovšem snahou UBISOFTu bude nepochybně v budoucích hrách jim přidat na významu.

Za reálné peníze nakupovaná „in game“ měna, za kterou můžete nakupovat další oblečky apod. které už ale v této hře nemají jen vizuální funkci. Mají herní vlastnosti – naštěstí hra je tak extrémně snadná z hlediska absence jakékoliv AI protivníků, že vaše výbava prakticky nehraje roli. Jen sázíte headshoty na zničehonic se před vámi ze vzduchu materializující nepřátele. Případů, kdy se protivníci nekonečně zhmotňují pár metrů před vám, je hra plná. Je to až trapné. UBISOFT zjevně všechno tlačí směrem k online herní službě a nekonečnému hraní. A světe div se, nefunguje to. Hra, která má být příběhovou akční jízdou s jasným koncem, je prostě herně horší. Celkově je Far Cry 6 v mnoha ohledech jasně slabší a výrazně chudší, než předchozí díly a působí stylem rozpracovaného projektu, na jeho vývoj nebyl čas nebo chuť.

A jak šlape na našich PC a po technické stránce?

Spuštěno: 411x