Halo Infinite – TEST výkonu GPU, CPU a RECENZE hry – překvapivě povedená klasická akční hra Tisk E-mail
Neděle, 26 prosinec 2021
Halo Infinite – TEST výkonu GPU, CPU a RECENZE hry – překvapivě povedená klasická akční hra
TEST výkonu GPU a CPU, technické zpracování hry

Nejsem ortodoxní fanda série, většinu dílů jsem nehrál, protože vycházely jen na konzole Xbox. Nicméně poslední, které vyšly i na PC jsem hrál. Na youtube jsem pak zkouknul i kompletní, dnes už několikahodinové příběhové filmy ze všech předchozích her, abych byl v obraze, pokud je o příběh a postavy :). A vše je velmi zajímavé. Už chápu, proč z toho udělali nově i pořádný seriál na streamovací službu (ten se ale bude hrou jen inspirovat, pojede si vlastní věci):

Každopádně musím přiznat, že Halo Infinite mě jako hra potěšila více, než jsem čekal. Je to určitě černý kůň herní sezóny 2021. Příjemně pozitivní herní překvapení. Základem toho úspěchu je nejen dobrý příběh s dobrými postavami, který u kampaně opravdu udrží a není to záležitost na 4 hodiny, ale hlavně klasické herní mechaniky akčních FPS her. Prostě jeden supersilný chlapík s arzenálem zbraní a haldou namachrovaných nepřátel proti němu, kteří si myslí, že ho sundají :).

Ano, HALO Infinite je svým způsobem hodně podobný DooM sérii, jen trochu umírněnější a místo démonů se to odehrává ve vesmíru budoucnosti, a tedy jde to do klasického sci-fi žánru. Nicméně základem obou her jsou prakticky identické oldschool mechaniky staré jako FPS žánr sám. A světe div se, ono to funguje! A jak HALO Infinite, tak DooM Eternal jsou jasným důkazem, že takhle dělané hry bavily a fungovaly před více jak 20ti lety a fungují a baví i dnes. Jen prostě v mnohem lepší grafice. To je asi jediná věc, kde nové HALO proti současné DooM sérii ztrácí. HALO sice neurazí, ale rozhodně jeho grafika a vizuál nevypadá tak pěkně a nešlape s tak dobrým výkonem jako DooM Eternal. Nicméně zase proti tomu, jak vypadala první ukázka z Halo Infinite na E3 v roce 2018, je to ve výsledku úplně jiná hra a tleskám za to vylepšení.

Ovšem popravdě graficky vizuálem opravdu v ničem dnes neohromí, ovšem alespoň neurazí. Takový průměr. Do toho je ovšem zasazena velmi solidní příběhová kampaň, se spoustou klasické zábavné akce mezi zajímavými filmečky s dobrými postavami :). A myslím že příběh fandy série potěší a snadno zaujme také nováčky. Samostatně hratelný multiplayer, který je k dispozici i zdarma jako F2P, pak potěší také přímočarou klasickou akcí připomínající starý Unreal Tournament nebo původní Half Life.

Potěší zde hlavně fakt, že všichni hráči mají stejné zbraně, možnosti a tedy stejnou šanci vůči jeden druhému. Neodemykají se zde „Pay2Win“ vylepšení výbavy, schopnosti a výhody které z vás udělají „lepšího hráče“ , jako je tomu v mnoha jiných hrách, kde pak platící hráči dominují nad neplatícími a tváří se jako mistři světa. Placené věci jsou zde jen čistě kosmetického rázu, nemající na vaši šanci vyhrát žádný vliv. Což je správný přístup. Klasické malé arény, herní režimy a spousta jednoduché FPS zábavy. Kazí to jen nesmyslně agresivní Battle Pass a cheateři, což Microsoft dostatečně neošetřil :(.

Halo Infinite není herně a náplní nějak inovativní hrou. Naopak jde o značně konzervativní hru v rámci žánru, která používá jednoduché ale prověřené a osvědčené oldschool herní mechaniky, čehož si nelze nevšimnout. Starší hráče tohle ovšem jednoznačně potěší a nejednou připomene staré zlaté časy. Mladší hráče pak určitě překvapí, jak dobře tyhle „staré“ věci v praxi fungují. Lépe než drtivá většina současných TOP multiplayerových akčních her, kde často nedělá rozdíl mezi hráči a jejich výsledky um, ale reálné peníze utracené za lepší výbavu, statistiky a tedy herní výhodu proti neplatícím hráčům. HALO nabízí klasický multiplayer, kde je vše prostě jen a pouze o skillu, a všichni mají stejné šance.

Navrch pro platící hráče je zde příběhová kampaň, která zabere slušných 10 – 14 hodin podle nastavené obtížnosti a toho, jak moc se budete v tom otevřeném světě courat. Ani tady se nevymýšleli nějaké inovace. Prostě naprostá klasika žánru a funguje to. Příběh je povedený, známé postavy jako vždy zaujmou a je zábavné ty delší filmečky sledovat v přestávkách mezi jinak nabušenou akcí a zběsilým střílením. Otevřenější prostředí pak umožňuje hráčům si velkou část hry vychutnat svým zvoleným stylem způsobem - tedy z blízka, z dálky, nebo v nějakém stroji. A už se nemůžeme dočkat, jak ten příběh bude pokračovat v dalším dílu série :).

Rozhodně tedy nové HALO Infinite doporučuji. Je to překvapivě dobrá akční hra, která potěší svým osvědčeným ale současně jednoduchým zábavým „old school“ stylem, který ale stejně jako třeba u DooM série, prostě funguje a hlavně baví! Ano, hra by si zasloužila ještě lepší vizuál a grafiku, a rozhodně mnohem lepší fyziku zničitelného prostředí. Nicméně na to, jak otřesně vypadala při svém prním představení na E3 v roce 2018, tvůrci naštěstí hodně zapracovali a současnou finální verzi tedy rozhodně oceňujeme jako funkční slušně vypadající hru, která nabízí klasickou osvědčenou akční zábavnost v singlu i mulťáku. Co vlastně chtít více?

Hodnocení Halo Infinite: 85%

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům

• Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)