RECENZE hry a TEST výkonu CPU a GPU: Shadow of the Tomb Raider – Drsná Lara Croft v akci Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 07 říjen 2018
Přejít na obsah
RECENZE hry a TEST výkonu CPU a GPU: Shadow of the Tomb Raider – Drsná Lara Croft v akci
TEST výkonu GPU a CPU a technické zpracování
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Shadow of the Tomb Raider je trochu rozporuplná hra Na jedno stranu jde o nejhezčí a nejpůsobivější dobrodružnou hru vůbec, kdy úroveň detailů grafiky, zpracování hlavní postavy i prostředí je opravdu pěkné. Starodávné prostory a kobky nikdy nevypadaly lépe, Lara Croft nikdy nevypadala lépe a mocněji. Svět je také poměrně velký a působí velmi živě. Jako pokračování se hraje parádně, i o něco lépe než předchůdci, kobky jsou lepší, podvodní prostory jsou parádní, Lara je v plné kondici a v některých částech hry z ní jde opravdu strach :).

Bohužel to dokázali tvůrci pokazit. Občas se zdá, že hra má dvojí kvalitu. Některé vedlejší příběhové linie jsou velmi kvalitní, ovšem závěr hlavní příběhové line vlastní hry (vlastně trilogie) je naprostý přešlap. Tohle by si zasloužilo opravdu předělat. Závěr hry, poražení TRINITY je slabota, vůbec to nesedí ke stylu a kvalitě příběhu hry jako takové (závěrečný boss fight atd.) a celé je to odbyté a prostě ano, konec má hra jasný, ale jakým způsobem to bylo odfláknuto, to prostě přejít nemohu.

Hra působí useknutě v určitém momentě a tak, že ukončení hlavní dějové linie a poražení TRINITY bylo snad vývojáři doslova upečeno za pár hodin, aby hra honem rychle vyšla. Přitom příběh do té doby nebyl špatný a vše se dobře vyvíjelo a čekali jste velké finále, a to se nedostavilo. Nejsem spokojený, jak tvůrci závěr boje Lary s TRINITY pojali, jak když ho dělal někdo úplně jiný, než celý zbytek hry. Nedokáže to sice převážit jinak velmi kvalitní hru, která je plná parádních scén, atmosféry lovu pokladů a průzkumu s Larou, která je extrémně dobře zpracovaná a namluvená, kdy Camilla Luddington odvedla sakra velký kus práce. Taktéž hra má drobné chyby, které mě zabránily dohrání hry se sebíráním a vyřešením všeho na 100% (mám jen 99,1%), ale už se k tomu vracet nebudu :). Bohužel znovuhratelnost hry je téměř nulová. Zejména když ten závěr hlavního příběhu je zkamáním, naštěstí závěr samotné hry je optimistický a takový, jak si Lara a série zasloužila a očekával se :).

Pokud jde o technické zpracování, hra vypadá velmi dobře, nejsem si ale úplně jist, že nároky tomu odpovídají. Nemyslím si, že vypadá až tak dobře, aby se ve vysokých detailech ve 4K při 60FPS nedalo hrát prakticky ničím. Přijde mě, že hra slouží i trochu jiným záměrům jednoho výrobce GPU. Navíc slibovaná podpora RTX Ray tracing téměř jistě na lepším výkonu a optimalizaci samotné hry nepřidá. A nejsem si jistý, že ten Ray tracing bude vůbec použitelný ve 4K s ultra drahými RTX kartami, které jediné jej budou používat. Chválím ale tvůrce za upřednostnění DirectX12 a optimalizaci zejména po stránce využití CPU. Jinak je hra s běžnými kartami docela hratelná, až tedy to 4K rozlišení, kde jsem musel přejít na GTX 1080 Ti, i se sníženými detaily, protože s RX VEGA 64 nebo GTX 1080 se to prostě ve 4K hratelně nedávaly. A jak říkám, nemyslím si, že hra vypadá až tak super extra skvěle, aby to těm nárokům ve 4K odpovídalo.

 

  • Závěr

Shadow of the Tomb Raider jako očekávané vyvrcholení trilogie potěší tak na půl. Hratelností je parádní, i když proti předchůdcům byl jen drobně vylepšen. Přidání RPG prvků a zvětšení prostředí je fajn, stejně jako možnost rozhovorů s lidmi, ale působí to všechno poněkud toporně a nedodělaně. Hra se téměř vydala směrem k příběhovému RPG, ovšem zůstala stát opravdu jen na začátku. Možná v budoucnu?

Každopádně zpracování kobek, hádanek, lezení atd. je nejzajímavější ze všech tří her a opravdu udává atmosféru a styl TOMB RAIDER, kdy nové podvodní sekvence jsou opravdu třešničkou na dortu a ozdobou. Přírodní scenérie jsou parádní. Zpracování Lary extrémně dobré, kdy sice občas přehrává, ale v téhle třetí hře už jsou části, kdy z ní jde skutečně děs a hrůza a nepřátelé to dávají najevo. Docela zajímavým prvkem je přidání „nebezpečí“ v podobě nepřátel do některých kobek a hrobek, kdy se občas solidně bojíte :).

Je škoda, že jinak velmi dobrou hru a očekávané hlavně příběhové vyvrcholení, tvůrci pokazí skutečně odfláknutým závěrem hlavní příběhové line (a vlastně všech tří her). Nevím proč, ale prostě do 96% hry všechno dobrý a pak finální střet a závěr příběhu působí neskutečně odfláknutě, nedůstojně a prostě se to do celé hry a trilogie prakticky nehodí. Nevím proč to tak je, ale tento element strašně zklamal.

Naštěstí nedokáže převážit pozitivní aspekty hry, která je jednou z nejpovedenější a určitě nejhezčích dobrodružných her svého druhu vůbec. Lara Croft se vrátila ve velkém stylu a já se nemohu dočkat, kam se vydá příště. A pokud se autoři vydají cestou otevřenějšího prostředí s výraznými RPG prvky a hororovější atmosférou, vůbec by to nebylo na škodu.

Hodnocení: 83%

Za výbavu děkujeme našim partnerům:

  

 

Dojmy z hraní a dohrání hry získány na sestavě:

 

  • Procesor: AMD RYZEN Threadripper 1950X OC 4GHz
  • Deska: Gigabyte X399 GAMING 7
  • Grafika: ASUS STRIX GTX 1080 Ti 11GB
  • Paměť: 32GB RAM Kingston HyperX DDR4 3200MHz
  • Disk: 512GB WD SSD NVMe PCIe SSD Black
  • Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
  • OS: Windows 10 Professional 64-bit
  • LCD: 32“ BenQ BL3201PT 3840x2160 IPS

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Motto: „Raději později a pořádně, než dříve a blbě“ :). Než začnete diskutovat: Objektivitu a objektivní fakt a názor nelze posuzovat subjektivním dojmem! ;)

Starší články


 / 20
SlabéVynikající 
Komentáře
Přidat Nový
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-08 15:31:56

Máš v té hře ozkoušenou RTX 2080ti ? Kolik dala na to nastavení?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-08 15:36:45
avatar
jen letmo ... 58 FPS ve 4K, jsem hodně zvědav, kolik to bude s RTX on
Krakonoš144 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-08 15:37:05

Guru3d už má RTX naměřené - RTX 2080 ve 4K 46 FPS a RTX 2080 Ti 59 FPS.
Krakonoš144 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-08 15:32:35

Proč v testu výkonu nejsou RTX 2080 a RTX 2080 Ti?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-08 15:37:06
avatar
kolega který to testuje nemá tyto karty k dispozici, já mám jen 2080Ti, takže pokud by to někoho zajímalo, tak 2080ti dá ve stejném nastavení cca 58FPS ve 4K (bez RTX on, protože Ray tracing update dorazí později)
Kubajsz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-08 20:05:46

To nebude ray tracing update, ale rozsvícení žárovky update
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-08 23:25:37
avatar
Pro mě nový Tomb fakt skvělý, konečně mi připomínal starýho dobrýho Tomba, hádanky, plavání, krásné prostředí džungle. Né že by se mi restart nelíbil, TR 2013 je skvělá hra, Rise mě taky samozřejmě bavil, ale z těch 3 nových dílů mě přijde rozhodně nejslabší. Viděl bych to asi takhle TR 2013 9/10, ROTTR 7/10, SOTTR 9/10
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jiná hra 2018-10-09 09:12:43
avatar
Byl jsem zvyklý na jinou Laru Croft, která měla daleko větší přednosti, jiný obličej a hlavně 2x Browning Hi-Power. Jo původní Tomb Rider for ever.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Problém s účtem na DDWorld?

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Videa
DiRT Rally 2.0 se představuje – zaměří se na Rallycross
DiRT Rally 2.0 se představuje – zaměří se na RallycrossČtvrtek, 17 leden 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 789x
Komentářů: 5
METRO Exodus v delší herní ukázce
METRO Exodus v delší herní ukázceStředa, 16 leden 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 802x
Komentářů: 2
John Wick: Chapter 3 – Parabellum v pořádné ukázce
John Wick: Chapter 3 – Parabellum v pořádné ukázceStředa, 16 leden 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 999x
Komentářů: 1
SPIDER-MAN: FAR FROM HOME v první ukázce!
SPIDER-MAN: FAR FROM HOME v první ukázce!Úterý, 15 leden 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1060x
Komentářů: 0
AMD Radeon RX 570 nebo NVIDIA GTX 1050Ti?
AMD Radeon RX 570 nebo NVIDIA GTX 1050Ti?Úterý, 15 leden 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1660x
Komentářů: 18
Corsair představil revoluci na poli RGB podsvícení
Corsair představil revoluci na poli RGB podsvíceníPondělí, 14 leden 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 734x
Komentářů: 2