Strana 2 z 5 Technické zpracování: U počítačové hry je, co si budeme povídat, důležité technické zpracování. Toca však byla vždy zárukou dobré úrovně technického zpracování a ani třetí díl není výjimka. Minimální a doporučenou konfiguraci počítače vidíte v první tabulce a v druhé tabulce vidíte použitou testovací sestavu. ![](images/stories/recenze%20her/toca%203/konfig.gif)
![](images/stories/recenze%20her/toca%203/testovaci.gif)
Grafika: Použitý herní engine, který hru pohání, není poslední výkřik herního světa. Nicméně umožňuje pěkné zpracování všeho, co je potřeba při zachování přijatelné náročnosti na počítač. Hra ani v maximálních detailech není příliš náročná a maximální nastavení včetně vyhlazování jsem si mohl dovolit i na své, poněkud dnes již z módy vyšlé, grafické kartě.
Samotná auta jsou vymodelována opravdu perfektně s citem pro detail, takže jsou jako z odborných publikací. Prostě radost pohledět, ať se díváte z kterékoli strany. Pěkné jsou i doprovodné efekty, kouř od pneumatik, plameny z výfuků apod. A takový prach při rallycrossu, ten je opravdu hodně povedený. Bohužel všechno není jen skvělé. Okolí tratě diváci, značky, stromy, prostě všechno, co k závodní trati patří se zrovna příliš nepodařilo. Je to trochu až příliš kontrastující se skvěle provedenými modely aut. Vyložená ohavnost je vzhled diváků. Také provedení samotné vozovky a okolí jako tráva a hlína, určitě zasloužilo více pozornosti a hlavně méně odlesků. Například právě hlína je skoro jako zrcadlo. Při rally závodech to opravdu nevypadá příliš věrohodně, působí to, jako když jedete po hlíně s vrstvou ledu. ![car car](images/stories/recenze%20her/toca%203/car6.jpg)
Efekty počasí jsou hodně nepovedené, déšť moc déšť nepřipomíná navíc zde není prvek umazávání předního skla, což pokud se nepletu, již v Toce bylo a nyní to chybí. Také slunce, svit a odlesky nepůsobí vůbec povedeně.
Samotný destrukční model je vyveden výborně, stejně jako celý model auta. Odpadnout vám může kde co, i když si nejsem zcela jist, jako jsou si viditelně jisti autoři hry, prohýbáním a zkroucením dílů z plastu a karbonu. Autoři se snažili o realistiku, takže nešetrné výjezdy mimo trať vám poškodí podvozek, špatné řazení při brzdění zase převodovku atd. O všem jste informování v dolní části obrazovky na animovaných ukazatelích. Tam jsou přítomny i věci, jako ukazatel teploty motoru, teploty pneumatik a stav každé ze čtyř pneumatik i ukazatel benzínu je přítomen. Pneumatiky můžete spálit, až do jejich exploze a pak se projedete pěkně po ráfku, motor můžete uvařit, až do jeho plamenného konce. Pneumatiky se během jízdy zahřívají a opotřebovávají, což se projeví na jízdních vlastnostech, je vcelku poznat když vyjedete z boxů se studenými pneumatikami. To vás pak první zatáčka do které najedete jako jste zvyklí, ale se zahřátými pneumatikami, pěkně vyklopí. Nicméně i tohle všechno má do zpracování a realistického provedení ve hře GTR, pěkně daleko a je znát, že autoři hledali spíše kompromis. Po grafické stránce mě bohužel Toca Race Driver 3 nenadchla zdaleka tolik, jako bych čekal. Už druhý díl, byl podle mě o něco horší celkovým grafickým dojmem, než první díl. A třetí mi jako zlepšení opravdu nepřijde – škoda, snad příště. Zvuk: Ozvučení rozhodně není špatné, ale bohužel jsem objevil i pár podstatných chyb. Vím trochu ze zkušenosti, jaké to v závodním autě je, jak zní motor a bohužel s tím mě zde autoři poněkud zklamali. Ať jsem nastavoval, jak jsem chtěl, zvuk vlastního motoru při pohledu z auta byl skoro v pozadí, proti ostatním zvukům. Přitom kdo ví, jaké to je v závodním autě, tak mi dá za pravdu, že v autě s odstrojeným interiérem je hluk motoru opravdu obrovský ať jedete v čemkoli, a je naprosto dominující, což zde bohužel dost často není. Co mě sice zaujalo, ale v některých chvílích nemile překvapilo, že jsem slyšel i zvuky ostatních soupeřů, když jsem pod mostem či jedu blízko zdi, tak mě ozvěna až tak nepřekvapí, ale když jsem v čele na volném prostranství a slyším soupeřovo přejíždění přes obrubníky řazení a to i dalších soupeřů mnoho metrů za mnou, napadá mě, že se tam autorům připletl nějaký šotek. Ke zvukům aut jako takovým nemám co vytknout. Zní opravdově, každý svým charakteristickým způsobem, i když do dokonalosti ještě hodně chybí. Taková Honda Civic zní ve skutečnosti mnohem nabroušeněji. ![honda honda](images/stories/recenze%20her/toca%203/honda.jpg)
Komentáře vašeho průvodce během závodu se bohužel rychle oposlouchají, chtělo by to poněkud více alternativ. Ale tyto komentáře k závodění patří a tak nemohou chybět. Zvuková stránka není špatná, ale zdá se mi že se tam vloudily chyby. Je tu však i značný prostor ke zlepšení. Chválím skutečnost, že při závodech nehraje hudba.
Provedení Menu: Bohužel zde hra doznala změn špatným směrem, zatímco Toca Race Driver 1 vynikala opravdu povedeným menu, jak hlavním, tak závodním v podobě simulace garáže či kanceláře. Zde, jako již ve druhém dílu, toto chybí a menu je jednoduché bez nápadu a hodně konzolové. Ovládání šipkami a funkčními klávesami neshledávám přínosem. Tohle je vývoj prostě špatným směrem. Kam se poděl ten skvělý nápad z prvního dílu?. ![toca toca](images/stories/recenze%20her/toca%203/toca.jpg)
|