NVIDIA láká na uvedení „SUPER“ něčeho na Computexu. Hádáme, co to bude. Něco superdrahé? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 24 květen 2019
altAMD je zcela zaslouženě a očekávaně hlavní hvězdou COMPUTEXu. NVIDIA chce ale také zaujmout.

 

 

 

 

Nutno říci, že NVIDIA nebývá obvykle na Computexu nějak zásadně vidět a nepředstavuje tam hlavní produktové novinky. Obvykle tam má poměrně malou prezentaci a není to její styl tam něco zásadního uvádět. Na to využívá jiné příležitosti. Nicméně aktuálně vypustila PR zprávu a video, ve kterém láká na něco „SUPER“:

Nevíme, co to bude. Indicie a nápovědy existují. Prakticky určitě půjde něco v souvislosti s herními produkty, protože vše je propagováno na herních komunikačních kanálech společnosti. Bohužel to je tak všechno, co lze zatím dedukovat. Pozvánka neobsahuje náhled na žádný tajemný zamaskovaný produkt, který by mohl něco napovědět.

Někteří tak hádají, že může jít o novou TOP herní kartu, třeba nový TITAN nebo něco podobného. Osobně si to nemyslím. TITAN RTX už je (možné by bylo představení varianty pro notebooky?). Na nějakou 7nm grafiku je podle mě u NVIDIA ještě taky brzy. Další hádají, že NVIDIA může uvést již dříve spekulovanou RTX 2070Ti, spolu s oznámením úprav/poklesu cen dalších RTX modelů, kvůli chystaným 7nm AMD NAVI grafikám, které budou dost konkurenceschopné. To už podle mého zní trochu realističtěji. Na druhou stranu ale nevím, zda je na místě tomu říkat SUPER. Zda by podobné oznámení by odpovídalo vytvářenému hype, že „něco SUPER přichází“. Kromě toho NV na COMPUTEXU nové karty obvykle neuvádí, a na uvedení lehce upravených herních TURING grafik za nějaké lepší ceny má NVIDIA samostatné vhodnější akce, například třeba E3 apod.

Můj osobní názor a odhad je, že NV může představit buď něco v souvislosti s monitory, nebo spíše něco v souvislosti s technologií streamování her a vlastní platformou, kterou na to už nějakou dobu má. Tedy nový SHIELD (nový „SuperShield“) a k tomu novou strukturu NVIDIA GameStream (nově tedy „SuperGameStream“). Jsem si totiž prakticky jistý, že NVIDIA dobře ví, že jí poteče do bot. Google a jeho STADIA postavená na AMD grafikách, a SONY spolupracující s Microsoftem na streamování pro konzole nové generace postavených na AMD, je prostě problém a vážné nebezpečí pro další prodeje NVIDIA grafik. A herní streamovací služby jsou podle mnohých jasná budoucnost. NVIDIA na to musí reagovat, a tak si myslím, že NVIDIA na Computexu přestaví právě něco kolem technologie a produktů „Super streamování“ her apod.

To je můj osobní tip: „SuperStream“. Každopádně NVIDIA bude mít své představení a prezentaci (snad živě přenášenou) zhruba 3,5 hodiny po skončení prezentace AMD (také toho 27.5.), které celý COMPUTEX zahájí ukázkou nových 7nm procesorů RYZEN, 7nm grafik NAVI a X570 desek jako první PCIe 4.0 platformy. Kromě jiných návrhů, co může NV tak SUPER ukázat, padají i méně optimistické varianty, že NVIDIA chystá oznámit něco SUPERdrahého a SUPERnevýhodného, jak je v poslední době jejím stylem. Zkrátka může jít o další z produktů SUPERskvělých jen pro peněženku šéfa NVIDIA, který se možná představí v nějaké nové SUPERbundě a půjde tedy o SUPERnezajímavý a SUPERnedostupný produkt pro 99% uživatelů a zákazníků. Zkrátka možností je spousta. Jaký je váš tip? Co SUPER se od NV chystá?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 10:23:08

Už je to řada let, co se na tomto webu píše, že nVidia má strach, teče jí do bot, že konzole hrají AMD do karet, že jsou pro AMD optimalizované hry. Kdybych si četl jen tento zdroj, myslel bych si, že Nvidia tak do dvou let končí.

No a mezitím v reálném světě si většina lidí kupuje Nvidiu, hry šlapou na nVidii stejně dobře, většinou však lépe než na AMD, nVidia si střílí vysoké ceny, protože si to může dovolit a dokonce přišla s RT.

Jestli se potvrdí ty vysoké ceny NAVI, tak jsem zvědavý, co na to řeknou věční čekači na blockbuster od AMD. Nejdřív to byla Fury, pak se čekalo na Vegu a teď na Navi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 10:37:01
avatar
no proto na DDWorld.cz nečtete žádné zprávy o tom, že NV do dvou let končí, čtete zprávy o tom, jak se věci mají, poslední roky jste tu tak četl, že NV těží z hlouposti zákazníků, ale zejména z neobvyklé situace na trhu a vyrostla příliš rychle atd.

jestli se potvrdí vyšší ceny NAVI, tak se potvrdí, že budou mít tomu odpovídající výkon a současně budeme moci poděkovat zase NV, která ty vyšší ceny umožnila .... nikdo neříká, že máte na něco čekat ... na DDWOrld.cz nicméně píšeme tak jak píšeme hlavně proto, že máme rádi fungující konkurenční prostředí a to dnes nemáme z velké části i díky chování zákazníků ...

to není nic proti NV, nepíšeme na rozdíl od mnoha, že nějaká firma směřuje k zániku apod. O tom, že NV poteče v následujících letech do bot, píšeme z několika objektivních důvodů:

1, končí ta nestandardní situace, která na trhu byla poslední 2 roky, tedy AMD nemělo některé produkty, které by normálně mělo a současně tu byla těžební mánie ... obojí NV prakticky zdvojnásobilo příjmy a zpětinásobilo zisky proti normálu .... to ale končí.

2, Konzolová platforma roste, pokud začne růst i streamování her, má NV problém, protože Google, MS, SONY prostě největší hráči na tomto poli, jedou na AMD ....

3, Nástup Intelu na pole GPU je velký problém pro NV, protože ta je bytostně závislá na Intel platformě, zejména OEM. A myslíte si, že Intel nezačne NV vytlačovat ze své platformy v momentě, kdy bude mít použitelná vlastní GPU?

4, Nástup stále lepších integrovaných grafik v CPU a velkých SoC na PC ... NVIDIA nemá do čeho by svá GPU na x86 platformě integrovala ...

... to není nic proti NV, to není nic o tom, že bychom psali o konci NV, to je o faktech, která se nedají ignorovat. Ano, na vás Marketing NV evidentně dobře působí, když nevidíte jaká je reálná situace a kam směřuje .... navíc když píšete o tom, že DDWOrl.dcz tvrdí, že NV končí ... kdybyste skutečně četl jen DDWorld.cz tak byste nic takového neříkal ... evidentně nás ale moc nečtete ;)
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 11:00:24

Haha, dobrý vtip. Já marketing nVidie nevnímám, protože upřímně já žádný jejich marketing v ČR nevidím, jen když stáhnu nový ovladač, tak tam je nějaká nabídka, toť vše. Důvod, proč kupuji nVidiu, je jednoduchý. Má totiž rychlejší kartu než AMD ve výkonnostní hladině, kterou požaduji.

Můžete si dál nalhávat, že se n nVidia prodává hlavně kvůli marketingu, ale není to pravda, zejména pak v ČR, kam jejich reklama defakto necílí.

A já nepíšu, že DDWorld říká, že nVidia končí, ale že číst jen tento web, tak bych si to začal myslet.
jankolincak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 11:50:03

problem je ze aDDmin za tie roky stale zabuda na jeden zasadny fakt ktory ovplyvnuje rozhodnutie NVIDIA/AMD a to je predchadzajuca skusenost. Ak si mal ty alebo niekto znamy nejaky radiator od amd popripade starse generacie kde drivery neboli ok tak samozrejme budes pozerat po nvidii aj za vyssiu cenu. Aspon u mna to je tak, ze na nejaky problem som narazal vzdy pri amd a nvidia bola viacmenej bezproblemova.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 12:03:16

Sprostosť, priklad RX570 čo ma vačši vykon ako GTX1650 a je aj lacnejšia. Nik triezvo uvažujuci by si nekupil 1650 ktora je pomalšia i drahšia, ale marketing. U AMD za svoje peniaze dostaneš vždy viac vykonu. Pre nič za nič by Nvidia za marketing nevyhadzovala stovky milionov € keby sa im to neoplatilo. Kolko ludi vie že 12nm Nvidia je vlasne preznačeny 16nm proces, ale marketing, alebo testovanie v hrach su hry ktore viac sedia AMD a su hry ktore viac sedia Nvidii. Mne stači si pozrieť zloženie hier v teste a už viem odkial vietor fuka.
PS: to že ti žiadny marketing nevidiš ešte neznamena že nieje.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 12:17:22

12nm od nvidie je ve skutecnosti 16nm? muzu poprosit relevantni zdroj?? pokud to je pravda tak respekt k vykonu a spotrebe turing generance, na 16nm to je opravdu neuveritelne dobry. spis to je ale stejnej nesmysl jako ze cipy z prostredku wafferu jsou nejlepsi, kterej sem tu uz taky videl
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 12:17:44

U AMD za svoje peníze rozhodně ne vždy dostanu víc výkonu, to snad nemůže myslet vážně ani fanboy jako ty. Podívej se třeba do highendu a ne jen low-endu.

A jestli si myslíš, že průměrnej člověk si kupuje nVidiu jen "protože marketing", tak se není o čem bavit.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 12:34:09

Prosím příklad karty od nvidia která je stejně dráha nebo levnější než konkurence a přitom výkonnější. A prosil bych i druhý historický příklad, ať to co je výše napsané doložíte. Já si nějak nedokážu vzpomenout, kdy se tohle stalo. Možná v době důlních monster X2 když zrovna nefungovalo skalovani, ale rád se poucim.

Děkuji

Šahate tady na Svatý gral všech fanATiku a rudě vidících fanboyu od AMD, tak nebude těžké to nějak vyvrátit, protože jestli něco historicky platilo, tak že mají u červených vždy lepší poměr cena výkon. Tvrdíte že je to lež, tak to doložte. Recenzi jsou miliony tak neváhejte, když zahrabete do dob kdy vše bylo dx11 a nV ještě neuměla dx12 tak něco určitě najdete

Jinak mi tedy dle příspěvků výše přijdete jako adept na operaci zeleného zakalu, prptze čtu samé zelené pr a nějak postrádám věcnou argumentaci. Dd svůj pohled vyjádřil a odargumentoval, vy na to reagujete jen dojmologii
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 12:33:19

Fury X vs 980ti. 650 dolarů obě karty, 980ti výkonnější, zejména u taktovaných edicí.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 12:53:23

Vida, příklad.
Dobrý začátek a teď se na to podíváme blíž.

Poprosím tedy o test těchto dvou karet z první poloviny roku 2015, kde by se srovnávala 980ti v ceně 19 000 korun, což je částka, za kterou se u nás prodávala furyx (24.6.2015, alza, 19 264,- ).

Poprsím o test, kde výsledný výkon je počítán z dx11 a dx12 titulů v zastoupení max 2:1, kde není testováno a zohledňováno fullHD rozlišení ale pouze 2k a 4K a kde nebyla použita oc edice 980ti v cenové hladině hodně přes 20k...

jen aby se nesrovnávla jablka s hruškama a aby bylo na jisto, že 980ti opravdu při nižší ceně nabídla více výkonu. (nebo aspoň měla lepší poměr cena výkon)
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 13:46:33

Tak v prvé řadě, já nejsem tvůj vocas, abych ti tady sháněl testy karet, který zrovna náhodou odpovídají tvým kritériím typu poměr dx 11 vs 12 apod.

Stejně tak se směju, že full hd nezohledňovat atd, to už nemůžeš myslet vážně.

Zakončil bych to tedy tak, že jsi chtěl příklad, já ti ho dal. Že se ti to nelíbí není můj problém.

Don´t hate me, hate the data.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 16:43:59

Možná nejseš můj vocas, ale jsi kokot. Protože někdo něco tvrdí, uvede argumenty a ty uvedeš dojmologii. Tak tě vyzvu ať dodáš nějaký argument, ty uvedeš příklad, kde si myslíš, že to tak je. To co jsem psal bylo schválně návodné, protože jsme myslel, že pro tu svou lež budeš odkazovat jistá fora, kde se highend karty testovaly v max 2k, nebo kde pužili max jednu dx12-like hru, nebo kde srovnávala furyx za 19 s luxusní oc edicí 980ti za 22 klacků.

Prostě jsem nechtěl aby ses tady ztrapňoval pr recenzemi a našel nějakou, která odpovídal reálnému použití karet. Protože kdyby byla pravda co tvrdíš, tak by to měla potvrzovat minimálně každá druhá recenze. Jenže ono kulový, takže jsi potvrdil že jsi lhář, flamer a taky zmrd.

Jinak nedal jsi příklad, napsal jsi jména dvou karet.
Data jsi nedodal žádná. Ani nějaká zkreslená potvrzující tvé výmysly.
A požadavkům na objektivnost ve formě nároků na otestování výkonu ses vysmál.

Jediné co jsi dobře odhadl je, že takové jako ty nesnáším.
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 16:46:24

Přesně, jak jsem čekal:-D Ze slušného diskutéra s digiaurou 100 tu máme najednou posílače do prdelí a zmrdů, a to stačilo jen dát příklad nečeho, kdy nemáš pravdu.

Jak se často píše: "u klávesnice seš hrdina, řekni mi to do čí", tak přesně tohle u mě neplatí. Takový lidi, jako seš ty, z těch bych totiž naživo blil:-D

Tak se měj ty flamere
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 21:53:53

No pozor. Inteligencí nedosahuješ na toho, na koho reaguješ.
Takových totiž moc není a v diskuzích ještě méně

Flame jako kráva a ty si dal za příklad jen ubohou 980Ti vs Fury X. Žádný test jsi nepředložil a ikdyby to byla pravda, jak píšeš, tak generací karet tu máme spousty.
Zapamatuj si, že poměr cena/výkon je v rukách AMD. Ono totiž logicky, pokud je někdo na druhém místě v GPU, tak je jasné, že musí nabízet produkty hlavně cenou ... To že AMD má na starosti i CPU a konkurenci vůči Intelu v jejich firemní velikosti, ti jednoduše uchází. Proto existují souvislosti a pokud se držíš jen jedné karty vůči druhé, navíc za zpochybnitelných podmínek (viz flame), tak si můžeš nadávat do vocasů jak chceš. Tys první použil neadekvátní termín.
Pak se teda nediv.
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 09:40:09

Oháníš se inteligencí, přitom ani ty, ani ten druhej, evidentně nechápete psaný text. Já reagoval na tvrzení, že AMD je vždy výhodnější. To je LEŽ a flame tak maximálně z vaší strany. Hned z fleku mě napadla 980 ti vs Fury x, protože jsem se tehdy mezi nimi rozhodoval, protože je mi jedno, jestli mám AMD nebo Nvidiu. Níže další uživatel dal další příklad.

Dále je mi jedno, jaká je situace AMD, o tom vůbec nebyla řeč, nezajímá mě, že jsou na tom špatně. Opět, zajímá mě jen, jaký produkt dostanu. Stejně tak AMD nezajímá, jak já jsem na tom finančně. Nebo jim mám zkusit zavolat a požádat o slevu, protože jsem teď měl hodně výdajů? Je přece důležité se na to dívat v kontextu ne?

Toto je už opravdu poslední můj příspěvek k tomuto tématu, protože těžko se bavit s někým, kdo nechápe psaný text. Stejně tak jsem neřekl, že je vocas, ale ať si ze mě nedělá vocasa, opět ukázka problému s chápáním textu. Místo urážení v diskuzích doporučuji nějaká lingvistická cvičení, vzhledem k vysokému IQ GRNDL a evidetně i tvého jistě nebude problém se v tomto směru zlepšit.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-26 08:58:49

Perinka ja sa nehadam, su to tvoje peniaze a ked marketing Nvidie ťa presvedčil že karta GTX1650 za 170€ ktora je pomalšia ako RX570 za 120€ je tvoj sen, ktory chceš mať vo svojom PC, tak su to tvoje prachy. Ale nečuduj sa že iny tvoj nazor nezdielaju
Neboj, su aj divnejši ludia ako ty, ktory si kupia notebook za 200 000Kč dvojjadrovi a len preto že to ma nalepku Apple MacBook Sila marketingu je dnes obrovska.
PS: realna trhova cena/vykon/spotreba karty GTX1650 je 100€ lenže uloha marketingu nvidie je presvedčiť ta o tom že to je ovela lepši produkt ktory si zasluži lepšie cenove ohodnotenie a hupky dupky 170€+
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 18:28:23

Ale no tak trochu klidu
Za mě je dobrý příklad dvou karet stejné generace: GTX 1060 a RX480.
1. I když RX480 bylo představeno a oficiálně vydáno dřív, tak nereferenční edice přišly naopak později než nereferenční GTX 1060, tady AMD selhalo.
2. Cena nejlevnějších dvouvětrákových GTX 1060 (7600Kč) byla nakonec levnější než referenční RX480 (v té době 7900-8100Kč).
3. Provozní vlastnosti jako spotřeba, teploty a hlučnost byly na straně GTX 1060
4. Výkon: Tady měla sice RX480 vyšší hrubý výkon, ale u DX11 her byl výkon v průměru o cca 12% nižší (u takové GTA V nebo Fallout 4 to byly desítky procent)
U DX12 her naopak vedla RX480, ale ne o tolik jako GTX1060 u DX11
Závěr: Protože nástup DX12 her nebyl tak razantní jak to vypadalo a protože RX480 nebyla výhodnější oproti GTX1060, přišla rychle na řadu nová revize na 14nm FinFET procesu a to RX580, která původní RX480 poslala na smetiště dějin. RX580 umožnila zvýšit takty, poskytnout lepší efektivitu a tím navýšit celkový výkon karty. Významně snížila klidovou spotřebu a oproti RX480 začala získávat navrch nad GTX1060 (rozdíl v DX11 se snížil) a rozdíl v DX12 se zvětšil. A s dalšími verzemi ovladačů, , příchodem nových DX12 her a snížením ceny pod GTX1060 se tato karta stala ve většině případů výhodnější.
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 20:14:11

Jakože tvé požadavky na testy jsou objektivní? Musí být poměr dx 11 vs dx 12 dva ku jedné a podobně? Full hd neexistuje? I když to je rozlišení, na kterém i před 4 lety některé náročné hry nejely na obou kartách ani na 60 fps?

Tady přímo na ddworld je test fury x z roku 2015. Doufám, že zvládneš si ten test otevřít sám a nemusím dávat link, mám strach, že by to pak nebylo dost objektivní.

Fury x je v tom testu o 5% lepší oproti 980 ti, která ale jela dle recenze na taktu 1202. Přitom i reference boostujou minimálně na 1300, běžně na 1400 Mhz (aniž by se musely přetaktovat), což je i zohledněno v testu a potom je 980 ti výkonnější o 10%. A to se bavíme o jednom testu na ddworld. Nehledě na to, že se dají koupit i přetočené karty levnější než reference a tam už se pak vůbec není o čem bavit.

Suma sumárum: tvrzení, že u "U AMD za svoje peniaze dostaneš vždy viac vykonu" je nepravdivé, o tom to celé bylo.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 13:30:49

Citace:
Diskuse jsou moderovány, příspěvky porušující pravidla jsou odstraňovány.
Porušením pravidel se rozumí zejména vulgarismy, napadání DDWorldu, jeho tvůrců a čtenářů, zakládání Flame diskusí o značkách, výrobcích, objektivitě apod.

Prosím o smazání příspěvku od GRNDL.
Uživateli "Peřina" napsal:
Citace:
[/quote]Možná nejseš můj vocas, ale jsi kokot.[quote]
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 14:21:33

A já bych zrušil celou diskuzi pod tímto článkem.
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 20:05:03

To je tak, když dvojí metr.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 23:18:19
avatar
Proč zase mazat pravdu ?
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 20:00:48
avatar
Chlape... Říkat někomu že je Kokot. Určitě to slovíčko používáš ve skupině ze které nic nepřiletí.Jako můžeš to napsat.. Protože z PC nic bolestného nehrozí.Jsi chudák.Ve skupině kde se pohybuju Já... Tam by jsi uz musel řešit úplně jinou situaci
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 21:33:15

Nojo, GRNDL by zasloužil vyliskat.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 22:12:28

V Budějicích se staví hranice. Vstupné pro děti zdarma.
Jen se řeší zda za podpal zvolit pneumatiky, nebo stromy napadlé kůrovcem.
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 12:41:39

ked som sa hybal este v takom low-mid ende tak som zacinal pri amd.. hd 7770, 7850, r9 270x, r9 380x..vecne piskajuce cievky, hluk chladenia .. preco? lebo 250-300w karta..preto potom som si zakupil prvu gtx 1060 6gb a mal som super 1080p hranie na full kvalite, 160w +-, ticha karta.. a odvtedy len nvidia tiez som cakal na vegu no sklamalo ma to spotrebou a rozmermi kariet..lebo vegu by ste asi neuchladili na nejakom ITX chladici pripadne pri rozumnych rozmeroch. samozrejme..ceny vegy su celkom fajn. uvidime co ponukne amd a nvidia dalej no momentalne planujem kartu v ITX formate takze zatial to vidim na rtx 2070 (vymena za gtx 1080 ROG) ..uz ma nebavia tie velke skrinky.. dosky jak lopaty a karty 30cm+
tury [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 14:55:34

ja bych tu jen byl opatrny s obecnym tvrzenim "vecne piskajuce cievky, hluk chladenia". Toto je chyba MSI, ASUS, Sapphire, .... nikoli designu cipu AMD (ci NV). Z takovychto polo-pravd nam tu pak vznikaji zbytecne flame atp.
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 19:03:39

tak sorry.. mal som amd 3x sapphire z toho jednu toxic a dalsiu asus, nic to nemeni na veci ze nvidia pri skoro polovicnej spotrebe ma vyrovnany vykon. keby zas unia zakazala vysoku spotrebu ako u vysavacov tak by amd malo tak sotva 4 karty v ponuke no dobre..prehanam..ale fakt..spotreba karty = vacsie teplo = vacsie chladenie = vacsie rozmery karty = vyssie otacky = vacsi hluk. a nieje to zanedbatelne. aj cena tej novej gtx 1650 je sice prestrelena ale je to snad jedina karta tohto vykonu ktora nevyzaduje pri niektorych modeloch pridavne napajanie co je v itx skrinke velke plus
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 12:47:27

To mě baví. NVidia prý těží z hlouposti zákazníků, ale autor zároveň přiznává, že AMD poslední 2 roky neměla konkurenceschopnou kartu. Tomu říkám schizofrenie. AMD přeju mnoho úspěchů, ale to, že nVidia v posledních letech drtila trh, bylo právě tím, že zákazníci hloupí nejsou. My taky máme rádi konkurenční trh, jenže k tomu je potřeba mít konkurenceschopné produkty. Autor je příkladem člověka, který když najede na dálnici v protisměru, bude nadávat, že ostatní jedou špatně. Prostě já mám pravdu a ostatní jsou hlupáci..
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 13:26:29

Dobry den,
Omlouvam se, ale na tohle uz musim reagovat.
1. “jestli se potvrdí vyšší ceny NAVI, tak se potvrdí, že budou mít tomu odpovídající výkon a současně budeme moci poděkovat zase NV, která ty vyšší ceny umožnila”. Jestli se to potvrdi (o tom pochybuji), tak za zvyseni muze jen a jen AMD, ktere potom nebyla/neni prava konkurence. Cile kazde spolecnosti je generovat zisk a plneni financnich cilu mimo jinych.
2. Posledni roky se rozsiruje nesvar bojovani proti velkym spolecnostem za kazdou cenu (Microsoft, Intel, Facebook, Nvidia, Google a atd). Vetsina techto spolecnosti se dostala tam kde je diky svym vyrobkum, marketingu nebo i diky stesti a atd, ale hlavne diky spatne/neexistujici konkurenci!!. Krasnym prikladem je Google, který dostava pokuty od EU i za to, ze je uspesny (muj pohled). Chtel jsem rict, ze clovek pokud vidi/citi ze product je predrazeny od nejake firmy mel by ho nekoupit nebo vinit konkurenci!!!. Pokud firma nebude mit odbyt tak slevni nebo zanikne.
3. Jak se pise i zde, tak nadstandardni situace pro Nvidii konci. Proste je to tak. Ale ono je to vzdy. Jednou si nahore jednou dole. AMD byla v roce 2012 360 v zebricku Fortune 500. Nvidia byla na hony vzdalena zebricku. Dnes je Nvidia vyse nez AMD.
4. Nechni aby vyznelo ze AMD nemam rad, vetsinu produktu jsem koupil od AMD (cena/vykon byl lepsi v tu danou dobu), ale nelibi se mi, opakovane osocovani Nvidie. Dokonce jsou autori clanku, kteri jsou schopni napsat, ze diky zvysovani cen Nvidia grafik, tak pocitacovy trh zanika. To je to same, jak bych rekl, ze diky AMD a investicim do SOC a prodavani levne jejich produktu do Xboxu Playstation, tak nici pocitacovy trh.
Osobne doufam, ze se konecne AMD v GPU schopi a zacnou delat poradnou konkurenci Nvidii ve vsech segmentech. Drzim jim palce.
Pekny den
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 10:56:47
avatar
No o streamovaní her může snít jen někdo, kdo v životě nevytáhl paty mimo velká města, ano doma si mohu vybrat mezi UPC a Opton, takže jsem už jsem musel vyměnit síťové prvky za 1Gb, protože to silně limitovali. Ale mimo města, kde lidi dosáhnou tak 3Mb/s za příznivé konstelace hvězd, padá to a ještě je často omezený přenos dat nějakou srandovní hodnotou. A v řadě zemí to není lepší, nanejvýše je ta bída levnější, tady jsou operátoři megazloději.
Jinak souhlas, když RX470 začínala, moc velká sláva ovladače nebyli a některé hry nechodili a nebo hodně mizerně. Ale v současné době, kdy jsou problémy pryč se nedá RX470 za 3,5 litru nic vytknout, a Vega za 8 litrů nová je rázem úplně jiná koupě. V ceně do 10 litrů bych si dnes NV nevybral, porovnávám nové karty se zárukou, ne z bazarů. O procesorech vůbec nemluvím, děravý, drahý, slabší a zastaralý oproti neděravému, levnějšímu, silnějšímu a moderní architektuře, tam proč lidi berou něco jiného než Ryzen nechápu vůbec
Goloka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-26 20:37:23
avatar
Mohl bych poprosit mítního big bose a velkého tlučhubu zda by nesesmolil nějaký článek na téma bitcoinu? Rád bych se zasmál. Něco jako "skělé zprávy - růst bitcoinu se zastavil a nejspíš je nad propastí " "zase" . Něco co by mě debilním obsahem dokonale zvedlo náladu. Šak víš tak jak to umíš jenom ty. Už by to chtělo zas něco nového. Ty archyvní články v historii už vyčichly.
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - o tom žádná 2019-05-24 10:41:43

nicméně se domnívám také, že ať je to cokoliv tak to v tobě vyvolá třeba pozitvní pocit, že je to zajímavé a, že za cenu xxx eur/dolarů bys do toho šel. Jenže u NV si své představy kolik je rozumná cena za danou službu/prudukt vy násob 2 a dostaneš tu reálnou superdrahou cenu.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 11:48:13

Teraz ide AMD uviesť na trh super procesory 7nm, vykonne usporne a to chce nielen matičnu dosku, ale aj GPU. Je jasne že teraz sa bude upgradovať vo velkom a o par desiatok % stupne poptavka po PC komponentoch. A Nvidia azda nieje sprosta aby celi trh nechala AMD pre NAVI
Ruku na srdce nik si do noveho PC k 16 jadrovemu CPU nebude kupovať 1660 alebo 2070 16nm od Nvidii ked tu je 7nm NAVI, tak že Nvidia musi prisť s niečim SUPER čo zakaznici pobežia kupiť k svojim 16 jadrovim CPU. Tak že 7nm novu radu GPU od Nvidii by som nevylučoval že pride.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 20:48:36
avatar
Prosimte, naprosta vetsina lidi povali pro neco jako 3600 ... par nadsencu a ti co to potrebuji si koupi 16 jadra, urcite to ale nebude hlavni tahoun novych ryzenu a nezda se mi ze by nvidia prisla s 7nm ... to uz by davno hnala do datacenter a protoze toto je pro hrace, tak jsem presvedcen ze to 7nm gpu nebude, to by navi musel byt drtic aby nvidia musela vydat 7nm letos a s tim nikdo nepocita, velka navi pristi rok snad dorovna 2080Ti, ale to jen snad a mozna a kdyby ... aby ...
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 12:25:08
avatar
Super by pro většinu hráčů bylo kdyby uvedla výkonnější GTX karty založené na aktuální architektuře ( současná nabídka GTX karet končí u GTX 1660 Ti a to ne úplně všem stačí a zároveň nechtějí kupovat RTX karty které mají něco co nevyužijí )Pokud je pravda že NAVI karty které AMD letos představí nebudou mít speciální RT jednotky tak je možné že to NVIDIA ví již delší dobu a chystá proti nim konkurenci v podobě výkonnějších GTX karet založených na Turingu ( nebo vylepšené nebo nové archtektuře ) jako je nyní např. GTX 1660 / Ti ale výkonnější ( tím myslím že by to mohli být GTX 1670 / GTX 1680 / Ti a tak podobně ) a za další se mi zdá reálné že představí něco nového na streamování her jako konkurenci pro Google s jeho Stadia
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 21:01:10

Jo co se týče herních GTX karet, tak tam si možná blízko s čím by mohla NV přijít a bylo by to schůdné řešení pro NV.
7nm GPU nehrozí, ale tvoje vize dává smysl
Pokud představí něco jiného, tak to jde mimo mě
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 11:29:14
avatar
7nm není zase tak úplně nereálné, když si to může dovolit AMD tak pro Nvidia by to neměl být žádný problém s jejich rozpočtem pokud opravdu si chce udržet současnou pozici na trhu tak ji stačí když třeba teď spustí předobjednávky na úplně novou generaci karet - pravděpodobně Ampere který má v plánech už 2 roky minimálně na 7nm, s tím že dostupné budou až třeba v červenci či v srpnu a tak dobobně, stejně to pravděpodobně udělá AMD s NAVI, na computexu je představí + možná spustí předobjednávky s tím že budou dostupné v červenci jak se spekuluje - 7.7.
Stejně tak je ale reálné že s 7nm přijde až v příštím roce ( až bude pořádně vyladěná ) a zatím si vystačí s 12nm výrobou která je pravděpodobně v lepším stavu v současné době, je vhodnější i pro výrobu větších čipů a je levnější a bude díky tomu moci snížit ceny současných GTX a RTX karet nebo vydat za stejné ceny jejich vylepšené, výkonnější verze jako jsem psal výše GTX 1670, 1680 / Ti nebo vylepšené RTX modely
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 11:56:31
avatar
Pravdepodobne to super bude o dalsi nove MSI Lightning Z 2080Ti, uvidime
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 18:52:49

7nm se Nvidii s jejími velkými čipy nevyplatí tak proč by do ní šli ? jejich 12nm karty jsou efektivitou konkurenční k prozatimním 7nm od AMD v podobě R7čky , Navi může ukázat opak...uvidíme pozítří nebo na E3jce

podle mě půjde Nvidia až do 7nm+ s EUV které bude rdy pro větší čipy až příští rok a s tím příjde i next-gen od Nvidie
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 20:13:12
avatar
kdo by řekl před tím než Nvidia uvedla RTX karty že je vůbec uvede ? každý očekával většinou GTX 11xx karty ...zprávy o tom že 7nm Ampere čipy Nvidia již má vyrobné první vzroky se objevili již koncem břena na internetu a je možné je již má delší dobu a nyní již v několikáté revizi a třeba se daří vše víceméně bez větších problémů vyladit a už je to prakticky připravené k použití a už jen stačí začít ty čipy osazovat na karty
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-25 20:45:48

RTX 2000 serie není na trhu ani rok, nevyplatilo by se jim to tak rychle udělat novou řadu a pokud ano, stejně by prvně začli v profi sféře a ne v consumer, nevěřím že letos od NV uvidíme next-gen řadu. Měli na to prostor již na GTC a nic neoznamili.

Můj tip na computex je 16Ghz verze vram, možná více shader jader ale tomu moc nevěřím, podkopali by si quadro serii
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 16:12:11

Ono bolo treba zareagovať

24 May 2019 at 12:12 AM EDT.
We're quickly approaching the two year anniversary of the OpenGL 4.6 release and it's looking like the Intel/RadeonSI drivers might be inching towards the finish line for that latest major revision of the graphics API.

As we've covered many times, the Mesa drivers have been held up on OpenGL 4.6 support due to their SPIR-V ingestion support mandated by this July 2017 version of the OpenGL specification. While there are the Intel and Radeon RADV Vulkan driver
Odkaz


A to už nehovorím o ovládačoch r600 a nv50pre staré karty
Odkaz


ako aj


AMD GCN GPU Target Continuing To Improve For The GCC 10 Compiler
on 23 May 2019 at 09:28
Odkaz


AMD Begins Queueing Graphics Driver Changes For The Linux 5.3 Kernel
22 May 2019
Odkaz


A to súvisí s Google Stadia


Stadia Is Google's Cloud Gaming Service Using Linux, Vulkan & A Custom AMD GPU
on 19 March 2019
Odkaz


Podotýkam, že to trvalo roky
AMD Is Exploring A Very Interesting, More-Open Linux Driver Strategy
22 March 2014.
Odkaz

TI/AMD's New Open-Source Strategy Explained
on 6 September 2007.
Odkaz
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 16:11:30

výrobní číslo nm už je v dnešní době jen čistý marketing

7nm TSMC nemusí být ani lepší ani horší než 10nm od intelu

stejně jako AMD potřebuje 7nm grafiku aby dorovnala výkonem 12nm grafiku - a to navíc RTX 2080 má menší spotřebu na horším výrobním procesu

nekoukejte jen na čísla a parametry, ale na reálný výkon v aplikacích...to je to co použivate a ne výrobní parametry
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-24 16:18:17

Přesně tak, to je stejné jako šířka sběrnice a podobný blbosti. Koho to zajímá, když si to pořizuju na hraní her?

Já se dívám na FPS, to je alfa omega, zbytek je mi jedno. Ať to má sběrnici třeba jako z roku 2001, hlavní je, že to je výkonnější, o tom to je.

Je to stejné, jako u sportu. Zajímá mě, jak dopadl zápas, kdo vyhrál. Ne kolik kdo kopal rohů a jaký měl držení míče.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SUPER 2019-05-24 16:32:37

Třeba je to další SUPER RTX fíčurenzí, na kterou mají lidi RTX jednotky ve svých GPU aneb nádhera za cenu nehratelnosti a posunutí do FPS lowendu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 649x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1561x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1242x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1921x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1168x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1916x
Komentářů: 3