Recenze: Might and Magic HEROES VI – Jak se podařil další pokus o oživení legendárních HEROES 3? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 17 říjen 2011
Přejít na obsah
Recenze: Might and Magic HEROES VI – Jak se podařil další pokus o oživení legendárních HEROES 3?
Gameplay
Technické zpracování a zpracování strategie
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Jak asi tušíte, H6 u mě vůbec nezabodovala a to se mi celkem líbí, jak je udělaná. Herně ale nezabodovala proto, že strategicky je výrazně zjednodušená a nedomyšlená. V předchozí kapitole jsem popsal 5 zásadních problémů, když k nim připočítáte zjednodušený vývoj hrdiny a přístup ke všem zásadním schopnostem a fakt, že ve hře není nic vzácné, budete často narážet na fakt, že hru lze hrát jediným způsobem.

A to útočně a musíte honem rychle zabírat hrady nepřátel. Jak jsem už naznačil, zkoušel jsem několik obtížností a všude AI hapruje daleko za úrovní, kterou známe z H3. Co mě ale dostalo je tento vývoj hry:

Po pár měsících herního času obsadíte třetí hrad ze 6 (příklad), v té samé době vymlátí váš poslední AI protihráč zbytek a má také tři hrady. Nyní jste tedy na mapě dva s podobně silnými armádami, s podobně silnými hrdiny a stejným přísunem zdrojů. Co teď? Samozřejmě nesmíte oslabit armádu hlavního hrdiny, protože jinak na vás zaútočí protivníky a máte po ptákách. Takže neustále posilujete a snažíte se donutit toho druhého k chybě. Takže jsem neuvěřitelných 28 kol honil protivníka mezi dvěma hrady, kdy jsem se pořád teleportoval z jednoho do druhého a on běhal podle toho tam a zpátky, kde jsem zrovna nebyl. Nakonec jsem byl asi o 1/3 silnější než on, takže jsem se rozhodl ho pustit k prázdnému hradu blíže, to udělal. Ve svém kole jsem se teleportoval k němu a zaútočil. Říkáte si, že to tak znamená hlavní krok k vítězství hry, zničení nejsilnější armády a hrdiny? No v H6 ne.

Díky pravidlu zdrhneš a armádu si bez zaplacení výkupného necháš (minimálně její absolutní většinu), to po 5 kolech kouzlení vzdal a utekl s minimálními ztrátami. Tak jsem se rozjel k jeho městu, že ho obsadím, ale tam už byl on, s vypěstovanou armádou, co mu tam za ty týdny narostla a přidal ji k těm 75% původní a už jsme zase byli podobně silní. On v hradu, takže jsem nemohl zaútočit. Zkoušel jsem pak strategii menších armád, ale to je taky na pytel, díky možnosti teleportovat se, mu ty armády jen předhazujete, navíc dělá to samé. Takže jsme se tam ve výsledku přetahovali dokolečka o všechny hrady a nemělo to konec. Pokaždé, když jsem na něj s nějakou výhodou zaútočil, tak utekl. Nikdy nezaútočil sám, ale v hradě bych ho nedostal, měl moc výhod. Navíc jsem se nesměl vzdálit od hradů, protože okamžitě by zaútočil ona. Slabší armádou, bych to stejně neudržel. Lze to vyhrát, ale je to úmorné a nezáživné.

Tímto způsobem rovnocenných hrdinů jsem otestoval i vyvážení hrdinů a jednotek a musí říci, že v této hře mají mágové lehce navrch, hlavně má ale jednotky hradu Castle mají výhodu. Naopak oblíbení Nekromanti už neoživují padlé jednotky nepřátel, ale jen své vlastní jednotky. Problém je, že oživování mají skoro všechny ostatní jednotky také. Zklamaly mě i nejsilnější jednotky, které nejsou tak silné a rozhodující jako bývaly. Střelecké jednotky jsou také obecně dost slabé a nejsou výhodou. Hlavně ale vlastní souboje v jinak krásně zpracovaném prostředí a s perfektně zpracovanými jednotkami nejsou vůbec přehledné. Hra postrádá jasná pravidla a nejsou to šachy, jako to bývaly. Tady hrdina neustále kouzlí, pokud může, oživuje jednotky, které sami mají přehršel vlastností. Prostě je z toho trochu guláš.

Na druhou stranu zůstává možnost hrát to na jediném PC proti člověku/více lidem a to je o něčem jiném.

 

  • Závěr

Heores 6 mě tedy herně v současné nevyladěné podobě trochu zklamalo. Extrémní zjednodušení neprospívá hratelnosti ani strategii, na ty malé mapy se toho ani moc nevejde. Strategie v této hře je jediná, a to silně a rychle ofenzivní, pokud chcete vyhrát, ale v zásadě je ale mnohem častější dostat se do patové situace. AI je nevyladěná a dělá blbosti. Jednotky jsou sice krásně zpracované, ale mají až přehršel schopností, hlavně ale nejsou až tak rozdílně silné ani unikátní. Druhů hradů je málo a jsou nevyvážené, i když v podstatě budujete stejný typ staveb. Ve hře není nic vzácného, chybí pocit něčeho výjimečného, něčeho o co usilovat. Nedomyšlený systém teleportů otravuje a ničí strategickou část hry, stejně jako fakt, že můžete posilovat armádu z jednoho hradu najednou a nemusíte je tak objíždět. I systém, kdy bez potřebné schopnosti nemůžete v nepřátelské oblasti zabráním dolů a jednotek oslabit protivníka a získat výhodu pro sebe, rozhodně není přínosem.

Kampaň jako takovou neohodnotím (kolega ale říká, že je hodně ovedená), nehraji ji a nezajímá mě u Heroes nikdy. Ale věřím, že fandy kampaní H3 atd. určitě zaujme, ostatně není na ní nic až tak zvláštního. Hraje se jen s jinými pravidly, které H6 přináší, a které jsem popsal. U Heroes mě vždycky zajímala jen hra v singlu vs AI nebo v kooperaci případně proti sobě v MP. Musím tedy konstatovat, že H6 zůstaly na půl cesty. K dobré hudbě a skvělému grafickému a výtvarnému zpracování se bohužel nepřidalo nic dalšího, v čem by bylo pokrokem.

H6 je méně nápaditější a jednodušší než předchůdce H3. Malé mapy, systém vylepšování hrdinů, který vám dává možnost udělat si dokonalého hrdinu, co umí všechno, omezené množství surovin, doplňování jednotek z jediného hradu z více hradů a systém teleportací pro všechny, to všechno ochuzuje strategický koncept proti předloze (H3). Jsem ale toho názoru, že stačí jedno pořádné DLC, či datadisk, ve kterém lze všechny tyto prvky opravit do pravidel a podoby H3 a H6 může být tím, čím mělo být. Perfektní tahovou strategií v aktuálním kabátku. V současné podobě jsou ale spíše akční než strategickou hrou s malým rozsahem se špatnými pravidly a špatným vyvážením.

Příliš nepotěší stratégy a milovníky předchozích dílů (zejména H3), potěší možná část hráčů, kteří tyto díly neznají. Kdyby neexistovaly H3, byla by H6 jedním z lepších dílů série, ale vedle 12 let staré H3 jsou nepochopitelným způsobem H6 prostě chudší, menší, méně záživné a méně strategické a vyladěné a bez editoru map. Proč, když všechno už v H3 vymyšleno bylo a u H6 to stačilo dát do moderního grafického kabátku (což se povedlo) a dát tomu větší rozměr a větší rozmanitost, vážně nechápu. Uvidíme, co na nás chystají tvůrci v DLC, říkám na rovinu, že lze H6 ještě zahranit, líbí se mi sociální systém, i systém dynastií, to vše se dá spolu s pěknou grafickou stránkou využít. Koncept je to stále zábavný, ale je třeba to ještě dodělat, H6 v současném není hotové ani domyšlené, jeho potenciál je ale obrovský a to autoři nemusí vymýšlet nic přehnaně nového … přesto je H6 velmi dobrá tahová strategie, zejména pro lidské souboje (AI je horší) proti sobě, i když doufám, že se nad některými pravidly tvůrci ještě zamyslí ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hodnocení? 2011-10-17 17:52:33
avatar
I přes všechna vysvětlení nechápu, jak může po vyjmenování hned pěti "Epic Fail" na třetí straně být hodnocení 83%. Nehrál jsem to, ale trojku jsem smažil hodně ještě na 486, a proto si dobře pamatuji, jak to tam bylo.

Vyjmenované chyby jsou správně označeny jako zásadní a s nimi ta hra podle popisu nemá smysl, resp. má smysl pro někoho, kdo je nedotčen H3. K tomu ještě chabá AI, malé mapy...

Takže 83% je po přečtení recenze velký přestřel i pro ty, kteří nehráli H3. Pro ty, kteří H3 hráli, to podle textu vypadá tak na 30% - raději nehrajte.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 18:08:43
avatar
heroes 3 na 486?to jelo v pohode?ja kdyz hral heroes 3 tak sem mel uz snad nejaky p2 a 32 nebo 64mb ram. na 486 sem hraval dvojku jinak recenze opet tady klasicky velmi kriticka, ale podle zaverecneho hodnoceni by ta hra mela byt vyborna. ale co me teda hodne nadzvedlo ze zidle je to, ze v plusech uvadi DD jako velky klad, ze hru muzou opravit/vylepsit dalsi dlc. co to kur.. je za dobu ze budeme chvalit nedodelanou hru za to, ze placeny doplnky ji muzou jeste vylepsit???
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 19:23:10
avatar
Bulldozer u mnoha lidí taky vypadá jako "Epic Fail", ale DD nad ním nezlomil hůl a nejen on doufá, že PileDrive (dlc Heroes 6) bude taková, jakou jsme si ji vysnili...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 00:26:43
avatar
12 let je 12 let a už to fakt neumím říct přesně. Ale podle mě jsem to hrál na 486, poté na Celeronu 433 MHz, který jsem dostal a byl to v té době jeden z best of počítačů doby se 128MB RAM. Netvrdím to jistě, ale ta 486 mi tam zapadá, protože před Celeronem jsem ji měl.
Vincentanton@seznam.cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Minimální požadavky Heroes III 2011-10-27 11:51:19

Tak chlapci,
na 486tce jste mohli hrát tak jedničku a možná, možná dvojku.. minimální požadavky na III byly:

Minimum system requirements
Processor: Pentium-133 or equivalent (recommended P166+ or MMX)
RAM: 32 MB
Video Card: 2 MB
Hard Drive Space: 200 MB

Vím, že to nebylo vždycky takový a některý hry šly hrát i na slabších kompech, než bylo udávané minimum, rozdíl mezi pentiem 133 a 486 byl nebetyčný, navíc kolik jste měli na těch 486tkách DX2jkách ramky? 4 max 8MB, 16 a 32 MB se osazovaly až na pentia. Na 2MB videokartu to taky tehdy nevypadalo, i spousta lidí s pentiema to dál než na S3Trio V+ 1MB nedotáhla (v 99 to už samo bylo jiný, ale pochybuju, že byste tunili 486tku lepší kartou než tam byla v době zakoupení..

Na 486tkách jsme hráli jedničku a to bylo tak akorát.. nicméně byly to krásný časy - jako dnes si pamatuju, když jsem to uviděl u kamaráda na 486DX4/100, poprvé (Jedničku)

And the life was never the same :-)

P.S.: Btw teď jsem zrovna přeinstaloval známým počítač a jedinou hrou, kterou tam chtějí znovu nainstalovat je zase HOMAM III. :-)
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:43:11

Také se přikláním k názoru, že hrát to na 486ce chtělo mít trochu odvahy a trpělivosti, nicméně v r.99 to byl ještě běžný stroj. Pamatuji si, že v té době kdy HOMAM3 vyšlo, jsem měl zánovní AMD K6-2 3D na 300MHz s 32MB RAM a "superhustou" VGA ATI Rage 3D ;-) na tu dobu slušnej stroj a hraní HOMAM3 byla radost. Vzpomínám jak jsme to mastili na jednom PC ve více lidech hodiny a hodiny a často se prali o klávesnici No, ty doby jsou už pryč, ale originálku HOMAM3 a posléze i Complete stále mám pečlivě uschovanou a určitě jí zas někdy okusím a ponořím se do těch starých dobrých časů :-) J.R.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 18:33:41
avatar
Já taky, na 486DX2.

Skvělá hra..

Jinak to hodnocení asi fakt bude někde pod bodem mrazu pro milovníky H3, plebs se nažere, fajnšmekři ostrouhají.. jako vždy.
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-19 00:23:06
avatar
Ou yeah ! 486DX2 66MHz ale Cyrix posim pekne, na Intel ani AMD som nemal dukaty
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:00:02

Do dnes hraju heroes 3 s kamarádama po hamachi :-). Jinak bavili mě i kampaně v heroes 5.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:02:36

Single vypada fakt dobre az na ty teleporty teda. Multak asi bude hrozna nuda, ale zatim nebylo s kym vyzkouset.

Jen by me zajimalo jak dobre to pujde modovat, ten engine na to ma, jen to dotahnout do konce k 1:1 klonu H3 .

V tomhle stavu single tak 70% pro lidi co nedohrali single H3. (pro ty co jo je to moc jednoduchy). Multak nehodnotim bude to otrava
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 22:48:03
avatar
já musím brát i ohled na hodnocení ve stylu: "H3 není", takže v souvislosti současných tahových strategií a to tak špatné prostě není ...

ale čistě ve vztahu k H3 bych H6 v současném stavu ohodnotitl tak na 5/10. Prostě jsou stěží poloviční ... až dnes si prostě uvědomí, jaké veledílo ty H3 jsou, ale neusále si klade otázku, proč, když je vývoj her neustále dražší, ty hry podobný rozsah a propracování jako řped lety nemají. Odpověď - dříve to vývojáři dělali z čirého zájmu, dnes pro peníze a peníze jak víme, kazí lidi i charakter ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 23:38:49
avatar
Citace:
takže v souvislosti současných tahových strategií a to tak špatné prostě není ...

to neni pravda. ta hra je proste spatna jak celkove tak mezi tahovyma strategiema. treba serie kings bounty, ktera si z heroesu sebrala dost prvku je o nekolik trid lepsi nez tenhle paskvil. dale je tu nove i treti disciples, ktere je tez hodne podobne heroesum a druhej dil byl vynikajici. bohuzel ten treti se ale podle vseho nepovedlo uplne stejne jako tihle homam.

uz sem to tu drive psal. timhle hodnocenim u teto hry rikas jejim tvurcum, ze je hra vyborna a tohle zjednodusovani a osekavani uplne schvalujes. v kontrastu s tim hodnocenim vubec nechapu jak jeste na zacatku recenze muzes mluvit o nejakym nepovedenym heroes 5. vsak ta petka je tak 100x lepsi nez tenhle dil...

btw tenhle heroes tu ma i vyssi hodnoceni nez po vsech strankach temer dokonalej starcraft 2. vubec nechapu...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-19 09:25:12

Hra HOMAM VI je podle mého docela kvalitní a od dob HOMAM III je asi nejlepším dílem série.
Já naopak hraji jenom kampaň, která mi přijde velmi povedená a vyvážená.
1. Příběh
Docela povedený, jde hrát 6 kampaní v jakémkoliv pořadí, děj těchto kampaní se odehrává ve stejnou dobu po zavraždění vévody Slávy a ukazuje cesty jeho dětí. Odehrány dvě kampaně a je to vtipné a plné zvratů. Například vévodu Slávu zavraždila jeho dcera, kterou vzápětí zabil její bratr. Ale ona byla vzkříšena jako nekromantka, která se snaží zjistit, kdo ovládl její mysl a využil jí pro zabití vlastního otce. Je to okořeněno láskou k andělu Urielovi, což je v případě nekromantky docela problém...

2. hra a zjednodušování
Ano, hra je zjednodušena, ale docela to funguje. Pro stavbu silnějších budov je třeba krystalů, takže než člověk postaví silné budovy a získá silné jednotky, trvá to docela dlouho a ještě musí vybírat, co je pro něj potřebnější.

Systém hradu a propojených dolů je diskutabilní, ale produkci dolů jde sabotovat větším počtem hrdinů, kteří klidně i sami obsadí doly patřící nepřátelskému hradu a vylákají protivníka z hradu ve snaze doly vyčistit od vetřelců a odblokovat.

Právě nemrtví mi přijdou hodně silní, protože z mnoha bitev odcházím bez jakékoliv ztráty díky možnosti oživit vlastní padlé jednotky hrdinou a jednotkou duch/spektra + kouzlo které doplňuje zdraví a počet jednotek podle množství zabitých nepřátel.

Ano, nejsilnější jednotky nejsou tak silné, ale na druhou stranu skoro každá jednotka má několik unikátních vlastností, které kombinované s vlastnostmi hrdiny a jiných jednotek pomohou vyhrát i boj proti značné přesile.

V kampani jsem se nesetkal s útěkem nepřátelského hrdiny z boje.

3. dovednostní strom hrdiny
Silná kouzla a schopnosti také nelze získat nějak snadno, protože jsou vázány na konkrétní úroveň, např. 15. level. Stejně tak je schopností pro hrdiny minimálně na 100 bodů, takže možných 30 je třeba investovat velmi pečlivě.

4. Mapy
Mapy v kampani mohou být taky docela velké a surovin by se na ně mohlo vejít i víc druhů. Naštěstí/naneštěstí jsou mapy v kampani dost často "rozkouskovány" na území, které se vám otevře až po splnění konkrétního úkolu.

Ale jinak uvidíme, jak bude pokračovat vybalancování jednotek, map a strategie v nových aktualizacích, DLC a addonech.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 18:27:54
avatar
Teda síla. Můžu říct, že jsem si to stáhl, abych to ozkoušel a takováhle sra*ka - uninstal je jediná volba. (Necítím se povinen platit za 30 minut naprostého rozčarování hraničícího s pocitem zneužití).

Grafika je slušná ale... Kde jsou SAKRA města!!! To není žádnej Heroes. Druhý pokus "Návratu ke kořenům" je totální fraška. Jestli to tímhle tempem půjde dál, tak HOMAM 7 už bude obsahovat jenom šachovnicové boje.

Osobně dávám 4/10 (Kdyby to nebylo pokračování série, dal bych 6, ale sebrat nám města, suroviny a funkční mechanismy a prodat nám místo naší série tenhle nahnilej kebab v celofánu)...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 18:34:32
avatar
Já to kritizoval už od první bety, jinak sem si zahrál tu poslední.. a stahovat to nebudu, kupovat už vůbec. Prostě další fail, protože to dělaj lidi co tomu nerozumí a jde jim o prachy a ždímání brandname.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 18:39:55
avatar
Já fakt nechápu (nevím jistě), odkud se bere ta neskutečně mocná síla, která nutí programátory totálně rozšlapat fungující esenci hry a nahradit ji kašovitým ee...

Osobně si myslím, že kravaťáčci z managementu, který nikdy žádnou hru neviděli a s hráčem si naposled pokecali někdy kolem doby vydání PS1 vštěpují chudákům vývojářům do hlav nějakou propagandu.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 19:59:24

Kompletne mesta namiesto obrazkov budu pridane v patchi + dalsie pridane frakcie v datadisku/DLC
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 00:28:58
avatar
Super, další důvod označit dnes recenzovanou hru za "Trash made"
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-19 09:28:19

V tom případě mrkni na Kings Bounty, je to velmi zajímavá hra, která se po svém způsobu vyrovnává novým dílům HOMAM a v něčem je i překonává.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - homam 6 2011-10-17 18:27:09

pod to se muzu podepsat malem sem rozmlatil klavesnici.
udelal prvni kampane odemkl nekromanty a tesil se pekne za nemrtve a sou jak ostatni jednotky z nemrtvyma nema nic spolecneho ale co me namichlo u kampane za nemrtve tak sem dal na normal rozehral pohodicka pianko obsazoval hrady likvidoval nepratele nabiral armadu zbyl me posledni hrad ukazatel ukazoval deadly neustale.proste posledni hrdina sedel v hradu nabiral armadu sice nevim kde asi ze vzduchu a nebyl sto ho znicit. zkousel rychlej postup pomaly postup nic proste to vychazelo ze mam 200 od kazdeho a nepritel 400.prepnul na easy a to same.frustrovan rozjel za pekelniky a mnohem mnohem lepsi ale bohuzel ted sem ve 4 kampani za pekelniky hlavni hrdina mag 27 level cca 350 many a jako nuz maslem zadna vyzva proste je smetu i s par jednotkama
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 19:04:47
avatar
Já jsem H3 hrál a fakt je super tuto jsem zatím nezkoušel ale nejdříve než za ni vyhodím nějakou tu kačku tak si ji stáhnu a prubnu jelikož si rád názor dělám sám. Pokut však Holoway píše že stojí za pr...tak něco na tom bude a já zatím jsem většinou s jeho verdiktem souhlasil.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 19:13:05
avatar
Mikrone, ty vzdycky vsechno prubnes, tak bys mohl nekdy napsat clanek do blogu a dat tam sve hodnoceni na tebou hrane hry Byl bych první, co by si to přecetl.
Jinak souhlasim s holowayem, ani stahovat to nebudu
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pruzkum 2011-10-17 19:42:02

Pruzkum - komu blika nebo blikal v H6 kurzor mysi a jak to pripadne vyresil?
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 19:57:47

Na notebooku a nevyresil...
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:01:55

Nerobi to nahodou crack?
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:06:10

Prej ne protoze se pry pracuje na odstraneni toho problemu.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-19 08:59:24

Tenhle problém opravuje patch 1.1.1 který byl vydaný v minulých dnech.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:09:54

Inak podla mna eliminovanim nahody pri generovani kuziel/vlastnosti neutrpela strategicka cast hry, pretoze na nahode nie je nic strategicke.

Kto mal Town portal bol king a kto ho nemal mal smolu...

HOMM 3 bol tiez extremne nevyrovnany...napriklad Solmyr (chain lightning bonus) oproti niekomu kto mal bonus k sprites alebo inej zbytocnosti

A v trojke bola aj sira ako surovina pokial sa dobre pamatam
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 22:44:16
avatar
na síru jsem zapomněl ... jenže kolikrát si ta megakouzla mohl použít
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - H3 2011-10-17 20:11:37

H3 Měla to kouzlo jednoduchosti a skvělé hratelnosti .. Katapulty to je jedna ze zásáadních věcí která dle mě absolutně chybí při dobívaní hradů... Ani to instalovat nebudu ,zase graficky přeplácaná pičovina ,stačilo skouknout obrázky...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-19 10:33:09

Katapulty (a jejich obdoby u jiných frakcí) tam jsou.
V základním stavu udělují 3 body poškození danému úseku hradby.
Jde vylepšit schopnostmi hrdiny (já to nepoužil), potom je silnější poškození hradby a případně i poškození poblíž stojících jednotek.
Bránu také umí vyrážet všechny jednotky, které bez ohledu na počet udělí jednou skupinou jeden bod poškození.

A klasika, létající jednotky hradbu přeletí a nehmotné projdou zdí.
Aragor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 20:46:55

odehrál jsem dvě mapy- střední obtížnost
- nezdálo se mi že by šlo hrad hned vylepšit, první tři jednotky možná jo
- krystalů se potřebuje celkem dost a pořád mi chyběly i na konci hry
- teleporty s debilní AI jsou opravdu na ho...
s mojím hlavním hrdinou jsem nedelal nic jiného, než se pořád teleportovával do hradu, ke kterému se blížil nepřítel, který se v zápěti teleportoval pryč, když měl menší army...
- drtivou většinu hradů jsem obsadil, když byl prázdný a s protivníkem jsem si v podstate moc nezabojoval, většinou hned utekl
LorD_OniX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Heroes VI 2011-10-17 21:14:58

Musím s panem Stachem souhlasit. Já si myslím, že problém moderních her je to, že sice jsou graficky dokonalé, ale hratelnost, strategičnost a prvky, které se vyskytovaly u starších her prostě chybí. Jinak souhlasím, že HoMaM 3 byla a je super hra. Ale třeba v žánru rpg nedám dopustit na izometrické Baldurs Gate nebo třeba Might and Magic VI a VII. Všechny tyto hry měly obrovské herní doby, spoustu úkolů a možností jak hru hrát. Co jsem tento rok viděl a hrál Dungeon Siege III (předchůdce II jsem dohrál asi 6x) jsem viděl, kam ten herní svět spěje.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 21:41:08

Alespon ze hry od Blizzardu timhle netrpi. SC2 si hratelnost jednicky podrzela a neutrpela zadnym zjednodusenim, stejne vypada i D3 (kurva at uz je tady )
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zklamani 2011-10-17 22:19:32

HOMAM III: bez diskusi, na hard a peru se s tou hrou od vydani, neskutecna hra, za nemrtvre nejsem schopen postoupit, ale absolutorium.
HOMAM V: take velice zabavne, opet na hard, jisty level za dably jsem hral snad 10x, stale nedohrano (jiz v pozdejsi fazi).
HOMAM VI: je tu prostor pro jednodusi..."homam hru". King's of Bounty me v obou dilech velice bavilo, ale byla to tato hra!, nikoli HOMAM, ten ma jinou roly na trhu her. Tato hra zpusobuje skutecne velke zklaman, skoda, skoda, skoda
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 22:31:30
avatar
Hlavně,že je to propojený s facebookem, skypem.. to je velice potřeba pro tahovou strategii
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 00:47:02
avatar
...asi tak. za chvili se budou hry propojovat primo z mozkem aneb Matrix nelhal.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 22:32:47
avatar
celý 4 stránky čtu jak je to o ničem a jak je to stupidní a hodnocení 83%? to má být vtip? chtělo by si to ujasnit poměr mezi slovním a číselným hodnocením..slovně to vypadalo tak na 40% max se zavřenýma očima a číselně 83%..buď je DD schizofrenik a nebo v tom nemá jasno...a to není u první recenze tohle...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 22:42:39
avatar
koukni i na dílčí hodnocení to je souhrnné hodnocení, nvíc ne všechno je na té hře blbý, když to hraješ proti člověku, je to pořád sakra dobrý, ale ta AI ne no :/
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 23:02:52

Jednoduche - 40% z pro toho co hral stare HOMAM, 83% pro moderni konzumni hrace co nikdy nepoznaji prave pocitacove hry...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-17 23:31:24
avatar
no skoro
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - výsledek vydání H6 2011-10-18 00:49:05
avatar
...našel jsem orig. H3 complete na 2CD, co jsem si asi pred peti lety koupil a uz smazim pecka!!!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 09:53:15
avatar
tak se mi to asi po dvou hodinách složilo, že chyba aplikace asi to bude chtít spustit v kompatibility módu
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 09:57:01
avatar
Sakryš já jako sérií Heroes nepolíbený, jak to tady tak čtu tak bych si to měl taky zahrát Vím že to svého času hráli brácha se ségrou a vykopnout je pak od počítače to bylo vždycky umění
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 01:13:04

Stare veci sa neprekonaju, na to proste nemaju gule. Marne by clovek cakal na pokracovanie Planescape: Torment, BG. Dodnes nechapem ako v tej dobe mohli tolko textu skombinovat aby im s toho nehrabalo Pre mna naj hry za zivot ...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 01:48:57

na heroes 6 som sa celkom tesil ale toto hodnotenie je kruty omyl. V com je tato Heroes 6 lepsia od predchadzajuceho dielu ktory si v priemere odniesol 79%?

Heroes 5 vysiel pred 5 rokmi a ponuka grafiku na slusnej urovni. V zaklade 6 hradov +2 expansion.
Academy , Dungeon , Heaven , Necropolis , Sylvan , Inferno
+ Fortress , Stronghold. Navyse aj mapy mi prisli vatsie a bol tam generator map. Gold verzia Homm5 teda vcetne dvoch expansions dnes stoji 14euro.

Homm 6 stoji od 29-36euro, teda viac ako 2x tolko a do obsahu ponuka menej navyse ako uz tu bolo popisane z titulu tych hluposti co tam narobili ta hra prestane bavit po 2 dnoch.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2011-10-18 06:34:30
avatar
Proč, starší hry, plné jednoduchosti a relativně levného vývoje jsou i po tolika letech lepší, než dnešní drahé občas až zbytečně složité hry?. DD má pravdu, peníze ničí některým lidem charakter a lidi samotné.
H3ku sem nehrál, nebo nevím co to bylo za číslo. Ale rozhodně si pamatuju HOMAM 5, u toho sem s kamarády trávil mraky času.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 08:50:36

Ehm, mohol by mi niekto vysvetliť prínos Eyefinity v tejto hre

Pri 3D akčnej hre o tom nepochybujem ani na chviľu, ale táto výdatná masáž pre turn-based stratégiu mi príde už scestná
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 13:07:38
avatar
Větší plocha a vypadá to dobře, když si na Eyefinity zvykneš, nedá se hrát bez něj tahle hra ale přínos Eyefiity skutečně neprezentuje
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 13:31:13

Práve preto že jej prínos je v tejto hre v podstate zbytočný, tak by som ich do tej recenzie nedával. Pokiaľ by sa jednalo napr. o akčnú hru, tak ide o niečo iné.

Dávať sem screenshoty, ktoré sú z 1/2 až 2/3 prázdne mi bije do očí až až, naviac keď ich na 1280x1024 musím neustále skrolovať
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 13:38:28
avatar
hraji všechno v Eyefinity ... sorry, jinak hrát nebudu a nechci a screenshoty dělám při hraní hry .... nemůžu a nemám čas to přehrávat znovu kvůli screenům v jiném nastavení

Jakmile jednou Eyefinity vyzkoušeíš, prostě nechceš jinak a mlátíš hlavou do stolu, jak si celý ty roky mohl ztrácet čas hraním na jednom monitoru. Musím říci, lituji, že tahle věc tu nebyla už dávno.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 14:33:34
avatar
Nebo je pozdě a mlátíš hlavou do stolu, jak si mohl celý ty roky vůbec hrát hry.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 14:34:39

Jasné tiež som zdielal podobné nadšenie nad hrami pred 10-20 rokmi. Síce vtedy neboli dostupné takéto technológie ale prešiel som si nástupom VGA->SVGA, potom Voodoo a podobne. Odvtedy som z toho vyrástol a na nejaké to súčasné RPG (nie WoW), stratégiu a podobné veci je Eyefinity zbytočné

TN-ka neuznávam a keby som mal dokúpiť 2 šunty, doplatím radšej € za ďalší jeden seriózny NEC/EIZO. No možno by Eyefinity bolo pre mňa zaujímavejšie keby boli bežne dostupné takéto riešenia Odkaz
Bogosian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 09:33:06

Nevím čemu se divíte, HC hráče dneska nepotkáš, když potkáš tak si hru stejně stáhne a crackne. Jasně z toho plyne, že se nutně dělají hry pro hráče, kteří u her nepotřebojou přemýšlet, ale jsou ochotní platit, stačí, že to vypadá jako omalovánky a má to spoustu grafickejch pí... Trh se prostě formuje na základě nabídky a poptávky, no a HC hráči jsou minoritní skupina, která prostě negeneruje dostatečně silnou poptávku a tlak na vývojáře.

HC hráči primárně pochválí jenom port starý hry do nový grafiky, stárneme chlapci!

Jinak zdrbat hru a pak jí dát 83% je trochu s podivem.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 09:53:23

Tak to o stahování jsou jenom kecy typu podle sebe soudím tebe. Já si her kupuju hodně a nemám s tím problém, mým posledním přírustkem je nový deus.
Jinak souhlasím, třeba Settlers 2: desáté výročí je podle mě bomba, a v těchto dnech jsem zase začal hrát JA2.
Bogosian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-20 09:16:01

Hned s první větou si dovolím nesouhlasit. Za hry platím, ale znám hodně těch co se označí za HC hráče a ti prostě za hry nechtějí platit tak to je žádný kecy. Faktem je, že jednoduše vývoj běží pro ekonomickou majoritu, ne pro HC.
Možná by to chtělo číst až do konce.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-18 14:02:27

Z této recenze to vypadá, že za ne všechno zlo světa mohou konzole. rouhání/Co když za zjednodušováním her bude jejich přizpůsobováním masovému konzumentu?/rouhání
BoredSeal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Příliš vysoké hodnocení 2011-10-19 21:49:29

Chlape, jsi moc měkkej. Víš jaká bomba byli starší HOMAMy, v recenzi přesně definuješ zápory šestky a stejně tomu dáš přes 80%, což znamená "kvalitní hra, kterou si zahrajte", třebaže to taková sláva není. Možná bys měl upustit od číselného hodnocení a jen to řešit slovama.
Greeder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnoceni 2011-10-21 07:38:24
avatar
HOMM pro mne byla od prvniho dilu ikona. Nej hra co kdy vysla. 3 a 4 dil, obzvlaste 4 kvuli moznosti mit vice hrdinu a pouzivat je na bojovem poli se mi moc libil. Od dob co to prebralo studio Ubisoft tomu dali radne na prdel. 5tka nebyt datadisku Tribes of the east by byl total propadak. Ale 6tka udelala velky krok dopredu, sice je to vse trapne zjednodusene, ale v dnesni dobe kdy se vse prizpusobuje konzolim a arkadnim typum hrani, se snad ani neni cemu divit. Snad sedmicku, az si opet vyslechnou kritiku uz konecne udelaji o poznazni blizsi dilu 3&4. Ubisoft je aspon otevreny k naslouchani a plneni prani hracu. Nezbyva nez doufat.
hermes3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HoMaM III 2011-11-07 09:48:17
avatar
Nevim, zda to tu nekde uz zaznelo/komentare jsme docetl tak k pulce/, ale vsem doporucuji install Trojek a k nim "neoficialni datadisk" Wake of Gods.
Kdo zkusil vi o cem mluvim a kdo ne prisel o peknou porci zabavy a "vytunene" Trojky .)
Anonymní  - WoG 2011-11-15 16:11:27

Pokud si chcete někdo zahrát Heroesy, které jsou lepší, než trojka, tak jedině nainstalovat ruský datáč ke trojice War of Gods. S ním je trojka ještě lepší. Všechny další díly jsem hrál a musím souhlasit s tím, že to prostě nedosahuje trojice ani po kotníky. WoG je dobrá hlavně tím, že ji tvořili fandové a jen vylepšili, co už fungovalo (nenechte se odradit složitějším nastavováním, je tam mnoho věcí a každý si to může nastavit, jak se mu líbí). Jako příklad super zlepšení uvedu mitril jako novou surovinu a nebo třeba vypalování dobitých hradů a jejich konvertování na svojí rasu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 364x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1456x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1759x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1197x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1232x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3825x
Komentářů: 0