Total War WARHAMMER II – RECENZE a BENCHMARK hry. Skvělá, ale poněkud náročná hra Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pátek, 20 říjen 2017
Přejít na obsah
Total War WARHAMMER II – RECENZE a BENCHMARK hry. Skvělá, ale poněkud náročná hra
Test a Benchmark, technické zpracování hry
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

V první řadě, Total War WARHAMMER II je vynikající hra! Pokud vás bavil první díl, tak druhý vás bude bavit možná ještě více. A když je navíc v plánu velké DLC, které spojí herní mapy obou dílů k sobě, bude ještě lépe. Ano, fakticky je druhý díl stejnou hrou jako první a téměř jistě takový bude i třetí díl. Herní mechanismy v základu není důvod měnit. Lehká drobná vylepšení a korekce jsou na místě. Na co se tvůrci soustředí především, jsou rasy, jejich různorodost ve všech směrech a zpracování jednotek. Výsledkem je úžasně komplexní strategie, kde hraní za každou rasu je poměrně výrazně odlišné. Stejně tak velký dosah mají generálové a několik druhů hrdinů, jejichž vylepšování dokáže výrazně ovlivnit schopnosti celé armády. TTW2 je tak kromě komplexní strategie i trochu RPG.

V pozadí toho všeho ale zůstává stagnující technologický základ, stále trestuhodně nevyužitý potenciál DirectX12, kdy bych skoro řekl, že v TWW1 fungovalo DX12 lépe než v TWW2. Fakt, že má přínos jen u některých AMD RADEON grafik, příliš nepřekvapí, vzhledem k tomu že AMD kompletně odstřihlo optimalizace a vývoj pro DX11 a soustředí se na DX12, kdy jako jediné má na trhu také grafiky s plnou 100% podporou DX12. Když zapnete DX12 na NVIDIA dočkáte se jen výrazného snížení výkonu, což pravděpodobně souvisí s tím, že nejspíše DX12 v této hře využívá Asynchronní shadery, které však u NVIDIA grafik stávající architektura nemají funkční přínos. Doporučuji tedy používat Radeon RX 400/500 a RX VEGA karty v DirectX12 režimu, ve kterém mají o něco více výkonu než v DX11, zatímco u NVIDIA je tomu přesně naopak.  

Výtvarně je hra nádherná, ale vzhledem zase k ne tak náročné grafické stránce, by rozhodně měla běhat mnohem lépe na současném výkonném hardware. A DirectX12 by měl být prostředek, jak toho dosáhnout. Jenže to by vyžadovalo kompletní předělání celého engine od píky a na to zjevně nemají tvůrci zatím ani pomyšlení.

To ale neznamená, že by se to DirectX12 nedalo optimalizovat lépe, ovšem vše nasvědčuje tomu, že na něj tvůrci už hodně dlouho ani nesáhli. Je to škoda, máme konec roku 2017, DirectX12/VULKAN už jsou světu známé několik let a stále tak plácáme hromady výkonu a hromady Wattů na jeho krmení, aniž bychom jej skutečně využívali. Jediné štěstí, že vzhledem k žánru hry není nutné mít zde 60FPS+ a kolem 40 úplně stačí k bezproblémové hratelnosti a užívání si prostředí, nicméně jsem si prostě jistý tím, že současný HW, zejména ten s nativní DX12 podporou, by dokázal mnohem více, kdyby mu autoři dali šanci.

  • Závěr

Poměrně krátká doba mezi prvním a druhým dílem celkem jednoznačně vysvětluje, o co jde. Ano, TWW2 je fakticky TWW1 v jiných kulisách. Osobně mě bavila o malinko více, větší variabilita, zajímavější prostředí a drobná vylepšení v mechanismech, zkrátka TWW2 stále ukazuje, kdo je králem žánru komplexních strategií. Pro fandy historických TOTAL WAR tak máme špatnou zprávu, minimálně se chystá ještě třetí fantasy díl TWW3. Pokud vám ale fantasy žánr nevadí, i když nejste třeba jeho největší fandové, tak je Total War WARHAMMER II prostě strategický klenot, velmi zábavná a návyková hra (ještě jeden tah a jdu spát), s velkou výzvou na vyšších obtížnostech (od třetí výše) v parádním výtvarném stylu.

Ano, není bez chyb, které se týkají hlavně občas haprující umělé inteligenci, ale také technologické optimalizaci a využívání výkonu a možností současného moderního HW. Funguje ale dostatečně dobře, aby se dala docela bez potíží hrát (což nebylo u Total War her vždy normálem). Doporučit ji tak lze naprosto bez problémů. Tvůrci mají, jak jsem již v článku řekl, ještě další velké plány, takže TWW bude postupně stále lepší, než je teď. Osobně však doufám, že si najdou čas i na ta skutečná technologická vylepšení a optimalizace.

Hodnocení: 89%

„Absolutní špička v rámci žánru, vyššímu hodnocení brání technické nedokonalosti“.

Vydavatelem hry v ČR je společnost CENEGA

(hra vychází s českými titulky)

 

Dojmy ze hry získány na herní sestavě:

  • CPU:   AMD RYZEN 7 1800X (OC 4GHz)
  • MB:    ASUS ROG CrossHair HERO X370
  • RAM: Kingston HyperX Predator 2x 4GB DDR4 3200MHz
  • GPU:   ASUS STRIX GTX 1080 8GB OC
  • SSD:    Kingston HyperX Predator M.2 SSD 240GB PCIe
  • ZVUK: ASUS Essence STX II 7.1
  • OS: Windows 10 Professional 64bit
  • LCD: BENQ BL3201PT (32“ IPS 3840x2160)

  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Motto: „Raději později a pořádně, než dříve a blbě“ :). Než začnete diskutovat: Objektivitu a objektivní fakt a názor nelze posuzovat subjektivním dojmem! ;)

Starší články


 / 13
SlabéVynikající 
Komentáře
Přidat Nový
Dusanko_sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-20 12:42:32

ja mám AMD aj cpu aj grafiku 580, ale ide mi to lepšie v dx11 ...hlavne čo sa týka načítavania bitiek a hry, tam sa to vážne nedá porovnať... u grafiky je to viac menej rovnaké, ale mám miestami pocit, že dx11 mi pridáva frame navyše. Ale hra je super ...na High elfov som sa tešil od jednotky... len mi trochu vadí, že každá rasa má len jednú bojovú hudbu ktorá jej hrá,...myslím, že v jednotke mali každá frakcia tak 2-3 ...snad to doplnia
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-20 12:48:52
avatar
si pusť FRAPS a uvidíš to přesně ...
Dusanko_sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-20 18:42:17

je spustený, ale ono to kolíše a najmä v bitkách
pseudografx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Antialiasing 2017-10-20 19:53:37

U prvního dílu se urychlení pod DX12 konalo jen v některých režimech AA, zkusil bych přepnout na jiný, jestli to nepomůže.
pseudografx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HBCC? 2017-10-23 16:14:20

Bylo při testech zapnuté HBCC? Vypadá to, že v téhle hře může dost pomoci, viz https://www.computerbase.de/2017-10/middle-earth-shadow-of-war-benchmark/3/#abschnitt_update_1_radeon_rx_vega_mit_hbcc
skaven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-24 09:09:13

skusil som zapnut, ale rozdiel je cca +1-2fps priemernych
(r7 1700-3900MHz+Vega56)
pseudografx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-24 16:09:08

Zajímavé, těžko říct, proč jim to vyšlo o tolik líp. Pouze ve 4K ty rozdíly nebyly moc velké.
kony123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-28 14:23:22

nevíte jestli sega plánuje i jiné fantasy světy? třeba pána prstenů nebo jiné? jelikož jsem fanda fantasy tak mi to absolutně nevadí
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nuda 2017-10-30 10:46:14
avatar
Ať už prosím udělají normální total war.. tyhle fantasy srágorky mě nebaví..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Problém s účtem na DDWorld?

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

Herni.cz

Videa
Neverwinter Nights ve vylepšené verzi ve 4K!
Neverwinter Nights ve vylepšené verzi ve 4K!Středa, 22 listopad 2017
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1066x
Komentářů: 4
WoT 9.21 Update – poslední velký update se blíží, co nabídne?
WoT 9.21 Update – poslední velký update se blíží, co nabídne?Pondělí, 20 listopad 2017
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1080x
Komentářů: 0
Kingdom Come: Deliverance ukazuje téměř finální podobu hry!
Kingdom Come: Deliverance ukazuje téměř finální podobu hry!Pátek, 17 listopad 2017
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2070x
Komentářů: 7
World of Tanks v nové generaci grafiky
World of Tanks v nové generaci grafikyNeděle, 12 listopad 2017
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2072x
Komentářů: 3
Koenigsegg Agera RS – 457km/h na veřejné silnici!
Koenigsegg Agera RS – 457km/h na veřejné silnici!Středa, 08 listopad 2017
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1876x
Komentářů: 9
Samsung si opět utahuje z Apple iPhone
Samsung si opět utahuje z Apple iPhonePondělí, 06 listopad 2017
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2432x
Komentářů: 11