AMD NAVI 7nm GPU směřuje do finále? Přelomové GPU na cestě. Vydání ke konci roku 2018? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 18 prosinec 2017
altNové verze ovladačů AMD již obsahují základní podporu pro novou NAVI generaci. A ta má být hodně zajímavá!

 

 

 

 

Někdo by si mohl myslet, že AMD se poučí a bude dělat produkty tak aby, byly pro ni levné a funkční hned a zbytečně neposouvaly hranice, a tak k jejich plnému využití nebyla zapotřebí nová generace her, API apod. Nicméně AMD je zkrátka jaké je, a přestože jeho strategie není evidentně finančně nejvýhodnější a nejvýnosnější, evidentně se měnit nehodlá. Smiřme se s tím.

Současná VEGA architektura je s velkým náskokem nejvyspělejší nejen herní GPU, které na trhu nyní je, stále jde totiž o jediné řešení se 100% DirectX12/VULKAN podporou, které existuje a jediné výkonné GPU s podporou FreeSync (Adaptive Sync) standardu a tak dále. Nyní jsme přesně ve fázi, kdy se objevují hry, které už výhradně používají DirectX12 či VULKAN, a tedy v přechodu mezi starým špatně optimalizovaným DX11 světem a tím novým, který se vyznačuje i výrazně odlišným přístupem k využití GPU i CPU. AMD je se svou architekturou evidentně spokojeno, a navíc VEGA zdaleka neukázala vše, co umí, neboť řada věcí stále není aktivní, či prostě a jednoduše být bez náležité podpory nových technologií ze strany her, ani využita. Nicméně rok 2018, další VEGA produkty a další nové DX12/VULKAN hry jistě budou znamenat další posun.

VEGA je první velká nová architektura od AMD, od doby uvedení GCN, takže se není divit, že ji AMD orientuje na další roky. Nicméně je to také architektura, která vznikala v době, kdy grafická divize AMD skoro přestala existovat a možnosti vývoje, a hlavně finance byly, mírně řečeno, omezené. VEGA se dočká dalšího vylepšení v podobě NAVI architektury, která by měla přinést i velký konstrukční skok, vyjma tedy přechodu na 7nm.

Jistě víte, jak AMD nyní vyrábí procesory, kdy jeden 8jádrový/16vláknový čip používá pro všechny své RYZEN 3, 5, 7, ThreadRipper a také EPYC procesory. Jen je do pouzdra procesoru osazuje v počtu 1, 2 nebo 4 kusů. Díky nové sběrnici to ale funguje jako jeden celek, ovšem z hlediska výrobní a provozní efektivity je to ohromně jednodušší, levnější a efektivnější než klasické monolity. Růst výkonu vyžaduje stále větší a větší čipy, což je stále více a více složitější s nižšími výrobními procesy. Už na současných 14nm mají AMD, Intel i NVIDIA problémy s velkými čipy, a to by na 7nm měly být ještě větší, aby přinesly požadovaný nárůst výkonu. Zejména AMD a NVIDIA tak pracují na multi GPU, kdy v případě AMD se zdá, že je nejdále. Právě 7nm NAVI má být tím, čím je ThreadRipper/EPYC na poli CPU. AMD totiž už zveřejnilo graf, který ukazuje masivní nárůst ceny čipů při přechodu ze 14(12)nm na 7nm a tak velmi pravděpodobně plánuje vyrábět jen menší GPU s plochou někde kolem 300mm2 maximálně a ty pak ve více počtech osazovat na jednu grafiku, podobně jako to dělá u procesorů. Tím by měla být NAVI grafická architektura a generace přelomová.

Nevíme, zda tomu tak 100% bude, ale je to nyní nejpravděpodobnější scénář. 7nm výroba bude totiž pro příští rok připravena v první verzi (v roce 2019 dorazí i její pokročilejší verze), ale je nepravděpodobné, že by byla využitelná hned pro nějaké extra velká GPU. NAVI by však v první řadě mělo směřovat opět do HPC oblasti, kde je podobná konstrukce multi-čipu nejsnáze aplikovatelná do praxe. Pokud by se v roce 2018 mělo 7nm NAVI objevit, byť je jasné že to bude až v závěru roku, tak už nyní musí být ve finálních fázích vývoje a existovat minimálně jako prototyp. A že tomu tak je naznačují nové ovladače, ve kterých se objevila podpora pro nové čipy rodiny GFX10, což je NAVI, protože VEGA čipy mají rodinné označení GFX9.

NAVI by také mělo používat novou generaci pamětí, kdy ke konci příštího roku by už měly být běžně dostupné GDDR6, které AMD může využít, ale také už se mluví o HBM3 což je pro AMD priorita, ty si ale myslím budou dostupné až pro druhou generaci NAVI na vylepšeném 7nm procesu pro rok 2019. Každopádně nic nenasvědčuje tomu, že AMD chce přestat dělat pořádné technologické skoky, extrémně inovativní produkty, na jaké jsme od ní zvyklí, byť jejich využitelnou v současné praxi, které výrazně technologicky softwarově zaostává za možnostmi současného hardware, je otázkou. Na druhou stranu bez tohoto vývoje bychom ještě hnili v jeskyních ….

Osobní poznámka: Jen aby někteří zbytečně nečekali a nevytvářeli HYPE …. Myslím si, že AMD v případě NAVI grafik vydá v roce 2018 jen nějaký profi/výpočetní produkt, nějakého herního a běžně spotřebního Radeon RX NAVI modelu se dočkáme na 99,9% až v roce 2019. V roce 2018 je ale velmi pravděpodobná 12nm druhá generace VEGA, tedy jak VEGA 20 tak VEGA 11(21). Herní RX NAVI grafiky příští rok osobně nečekám (překvapení v podobě 7nm VEGA by být mohlo, ale co vím o cenách 7nm výroby, byl bych hodně opatrný v očekáváních). Výpočetní verze NAVI a minimálně demonstrace "prvního" multiGPU v rámci jednoho GPU řešení, je však více než pravděpodobná, ale skutečně až tak během Q4 2018, tedy za necelý rok.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
BarbarH3MAN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-18 19:03:30
avatar
ja si počkám, a uvidím zatiaľ stačí bohato 2x390X, a držím palce, lebo konkurencia je potreba, len lúdia su teľce čo sa nechajú zblbnúť ala intel/nvidia je best a amd je shit, vidím to na mojom šéfovi...
Ramzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-18 19:46:00

Nechápem jednu vec, a to prečo sa pri recenzii spomína freesync ako nejaká výhoda. Je to technológia AMD ktorú nechalo ako voľne dostupnú, to je pekné ale Nvidia má svoju technológiu, ktorú síce nesprístupnilo AMD, ale je to v globále to isté. Len si na to dalo svoju maržu.
To, že sa podpora Navi objaví v ovládačoch ešte nemusí nič znamenať a kľudne sa môže odložiť o pár rokov (viem, nepravdepodobné). Ale, minimálne to je skvelý reklamný ťah AMD, som rád že sa učia.
BarbarH3MAN, aj my máme v práci počítače Intel + NV a to z dvoch dôvodov:
- naše aplikácie ťažia z menej jadier na vyššej frekvencii, aspoň doterajšie verzie.
- pascal je super na OpenGL, NV má lepšie výsledky ako AMD karty ktoré boli vtedy na trhu.

Ale zasa, keď zoberiem do úvahy cenu pracovnej stanice 2-3k evry a softwaru 18k ... chápeš čo tým chcem povedať....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-18 21:00:23
avatar
freeSync je uznaný průmyslový standard, kterým je vybavována většina nových monitorů ...

pokud byste si FreeSync vyzkoušel, věděl byste proč je to významná technologie, kterou je rozhodně dobré mít

GSync je i funkčně horší, neumí tolik co FreeSync, které AMD nadále co by standard vyvíjí a doplňuje. GSYNC je také fakticky mrtvola, počet monitorů s ním je velmi omezený a samozřejmě nemám smysl jej dále vyvíjet a používat, kdy je zde průmyslový standard, který nepotřebuje drahé hardwarové extra řešení řešení

OpenGL je mrtvé .... nahradilo jej VULKAN už před časem .... samozřejmě že má NV lepší výsledky v OpenGL, když pro něj už nikdo nic neoptimalizuje, natož nové grafiky, které vyšly poté, co VULKAN nahradil OpenGL ....

aplikace těží z méně jader a vyšší frekvence a používáte OpenGL ... no myslím že můžeme bez problémů říci, že váš SW je zastaralý, nemoderní a neefektivní, nevyužívá výkon a možnosti aktuálního HW .... a těžko můžete očekávat lepší výsledky s moderním HW, který je orientována na multiCore a efektivnější API, když váš SW jej neumí využívat ...

jednou z té jeskyně také vylezete, nebojte ;)
Ramzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-18 23:06:05

Pekne napísané o jaskyni a "mŕtvom" open GL, môžete to ísť napísať vývojárom najlepšieho ( a asi aj najdrahšieho)konštruktérskeho SW pre modelovanie stavebných oceľových konštrukcií, ktorý je k dispozícii, možno si nechajú poradiť
Čo viem, tak aj veľa konštruktérskych strojárskych SW za ťažké prachy je na tom podobne.
Akurát pozerám najnovšiu verziu a odporúčaný HW:
Memory 16+ GB
Hard disk 480+ GB, SSD
Processor Intel® Core™ i7 CPU 3+ GHz
Graphics card : NVIDIA GeForce GTX 1070/1080

A potom kúp si Ryzen a VEGA, na technickej podpore by sa so mnou ani nebavili ;)
EDIT: Pozerám aj na ArchiCad 21, čo je najlepší software pre architektúru, a tiež ide lepšie na NV a stále fičí na OpenGL. Asi o tých super výdobytkoch ako je Vulkan profesionáli ešte nepočuli.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 01:47:04
avatar
já tyhle 3D Cad SW samozřejmě znám, vím jak jsou psané a v čem, bohužel setrvačnost vývojářů je velká ...

nicméně je evidentní že AMD s tím samo nic neudělá, AMD prostě dodává CPU a GPU jak nejlépe umí a hlavně pro moderní věci, nemůže ale za to, že vývojáři některých aplikací udělali své programy na míru jen jedné značce CPU a jedné značce GPU a nové technologie zatím ignorují .....

OpenGL je ale opravdu mrtvý .... API VULKAN je jeho přímým nástupcem ....
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 14:57:00

DD tvéu komentu nějak nerozumím a ani jej vůbec nechápu...

To na co si máš stěžovat je na licencování SW a HW. Bohužel v IT dneska platí nějaký záruky, tedy někdo někomu něco zaručuje... Třeba Privider se kterým máš sepsanou smlouvu o dodávce energie či internetu se ti zaručuje že ti internet půjde třeba 360 dnu v roce, ostatní dny má možnost ti to sestřelit... to máš prostě ve smlouvě, následně ti dal záruku že to bude nějak stát a že to bude nějaká rychlost/nějaký proud...

No a tebe jako koncáka přeci nezajímá jak to udělá...
A teď si to rozveď on aby ti tohle mohl dodat potřebuje SW a na něj potřebuje záruky, tedy třeba supportní SLA no a aby mu je výrobce SW dodal tak si dá podmínku že to bude mít jen na určitou konfiguraci a verzi.... a tohle všechno zaručí licence pro firemní klientelu...


Ve výsledku to znamená že aby si byl v blahobitu a byl si zvyklí že nějaká služba funguje tak zamrzne v pokroku jen proto aby bylo možné dodržet standardy....


Jeden velký příklad za všechny, Unicredit banka nedávno dělala přechod svého hlavního SW na novou verzi a prakticky ta CZ pobočka necungovala 14 dnu...

Ai si dovedeš představit jaké kompenzace museli udělat klientům...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 07:03:18
avatar
Odkaz

A teď se podívej kolik obě stojí

CZC 16 500,- VS 21 500,-

no NVIDIA fakt best

Používám SolidWorks
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 18:46:56
avatar
To mate na mysli Autodesk, nebo nekoho jineho? Zrovna nedavno jsem na jejich forech sondoval nejvhodnejsi graficke karty pro Fusion 360 (ktery pokladam za jejich nejpropracovanejsi sw) a dost mne prekvapilo, ze overeni prispevovatele doporucovali herni karty (pokud vas jiny sw nevyzaduje certifikace), vesmes prave Vegy, prip RX580. Takze tenhle, urcite jeden z nejvetsich vyvojaru, ve svem nejnovejsim a tedy nejaktualnejsim sw uz pouziva DirectX, ktery je v posledni verzi defakto Vulkan. Uz je na case prilit nejake inovace do toho zatuhleho sveta OpenGL.
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-18 23:54:28

Práve si potvrdil že o tom veľa nevieš. Prosím ťa radšej nereaguj keď o tom nič nevieš.
Určite teraz všetci zahodia svoju doterajšiu robotu aby implementovali Vulkan :-)
Osobne si myslím že Vulkan je fajn ale ešte veľa vody pretečie a bude musieť riadne dozrieť aby sa masívne nasadzoval namiesto OpenGL v programoch (nie v hrách)
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 01:45:22

Ale prosim te pise to dobre, pise to z pohledu do ktereho vidi cili beznyho uzivatele, tzv domácností ;)

tam jsou tvšechny individuální standardy mrtvé, proč? no protože Nvidia nevyrábí monitory, ale grafiky. Jestlže má samsung vyrobit freesync monitor nebo Gsync tak si vybere ten který nejmíň zvedne cenu monitoru a to bude vyrábět masivně...

rozdíl mezi standardem od AMD a Nvidie je v tom že pokud chceš vyrobit Nvidia řešení musíš do toho cpát HW od nvidie a ten něco stojí, stojí víc než jen součástky na jeho výrobu... AMD se naopak domluvilo a prakticky udělali technologii která neprodražuje vyrobu monitoru...

u openGL je to problematičtější... pokud sem firma a něco vyvynu jen třeba vnitrofiremně tak to dokážu udržovat při životě klidně i 30 let... a jedu na tom (vlastní zkušenost s několika korporáty a krásným COBOLEM a IBM platformou), následně je tu druhý velký problém a to je licencovaný produkt.... pokud ses firma tak na nejakem casovem useku platis licence a ty se vztahuji na urcite verze a pokud ses dostatecne velkej tak ti klidne firmi delaji individualni support na stare verze... a to je presne ten problem autocadu... autodesk by rád uvedl neco lepsiho ale neuvede to za ceny starých licencí... tak ze se nejprve musi zplatit vyvoj nove verze a pak to nabidne vsem ostatnim za nejaky smesny poplatek...


PS: krásný příklad je s Windows XP server a jeho podpory v bynkovnictví, ještě před pár lety byl na všech bankomatech!! a MS museli bankám prodloužit podporu a záplaty...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 01:48:24
avatar
proč by to zahazovali? VULKAN je přímý nástupce OpenGL .... prostě jen to chce dělat věci od teď jinak a lépe ...

samozřejmě že to nebude hned, ale je třeba se tím zabývat, protože ty přínosy tu prostě jsou .... rozhodně to ale nejde házet na výrobce hardware, že se soustředí na nová API, která jsou výrazně efektivnější než ta stará ....
Ramzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 07:52:03

Ono myslím si, že kým bude NV a Intel prevládať v profi a poloprofi riešeniach v oblasti ktorú som uviedol, vývojári sa ani nebudú snažiť implementovať niečo nové, je to zasa trošku využitie monopilu. A čo je vec druhá, v tomto segmente ide HW vždy o nejaký čas pozadu oproti hernému, viď. Quadro na Pascal vyšli myslím rok a pol po herných grafikách ak sa nemýlim. Podobné to bude aj na poli SW, počkajú, kým sa to masívne rozšíri.
A k c.Data:
som viac menej užívateľ, a ak technická podpora cz/sk, ako aj anglická povie, že odporúčajú NV a majú s nimi najlepšie skúsenosti aj čo sa týka stability a prípadných problémov, ja im to nemám ako vyvrátiť. Už sme sa stretli s reakciami typu " no, toto sa stáva na nami neodporúčanom HW" a môže ťa roztrhnúť, nič nespravíš. Keď si porovnám cenu jednej licencie pre Teklu 18 000€, a máme tri plné + jednu polovičnú (a to nepočítam maintenance xy % ceny ročne), či dám za kartu 400€ alebo 1000€ ma z biedy nevytrhne.

Uvažovali sme aj nad kombináciou Vega + Ryzen, ale skús šéfovi vysvetliť ak to bude robiť problémy a technická podpora sa štorcne, že má dať ten počítač za dva litre sekretárke na word
Zato keď mi bude robiť problemy odporúčaná zostava, sú to ich s.čky.. chápeš
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 08:31:54

pokud budeš počítat s tím že se jedná o zaběhnuté věci tak ano ty zůstanou u starých standardů dloouho... ale pokud přijde někdo s více než dost dobře použitelnou novou technologí a zakomponuje ji do super nástroje tak uvidíš tu rychlou vlnu přechodu....

Dám ti několik příkladů....
1. Sculpting
- dokud tady nebyl Zbrush a jeho super sculptovací systém, nebo 3Dcoat tak si ani nikdo nedokázal představit jak tohle využít, a dneska je to prakticky standard...

2. GPU rendering
- asi kolem roku 2010 byl šíleně masivní nástup GPU výpočtů a všichni jak divý začali vydávat GPU rendering a jeho podporu a vtéto době přišel jeden čech s Corona rendererem a ukázal jak se má správně využít CPU, prostě a jednoduše rychlost srovnatelná na CPU jako na GPU a nikdo do dnes nechápe....

Tedy dokud nepřijde někdo kdy by vzal novou technologii a zpracoval ji úplně nově a lépe tak to tak prostě zůstane...
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 11:00:25

Že FreeSync umí více než GSync je tu zmiňováno furt dokola, ale ani jednou nebyla uvedená jediná věc, kterou vlastně umí navíc.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 14:41:45

tak jinak
Freesinc - cenové navýšení výroby +-0
Gsinc - cenové navýšení o HW zmetek (další ,,kurvítko,,) destička s novými součástkami + licenční poplatek Nvidii


Už chápeš kde jeta výhoda/nevýhoda?

Jak sem psal výše pokud ti někdo udělá standard za kterej se skoro neplatí a standard kterej ti zvedá cenu minimálně o 20 a více dolarů na kusu tak se asi rozhodneš co je lepší ne?
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 14:52:32

Na koho jako reagujete? mojzisl se pta na uplne neco jineho.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-20 07:35:12

Já nikdy nikde nepsal, že je FreeSync nevýhodné, nebo že GSync je výhodný. GSync je dražší, není v levných monitorech, NV tím modulem v monitoru řeší to, co AMD řeší na GPU ovladačema, to nijak nerozporuju.

Mě jen zajímala jediná funkce, kterou FS má a GS nemá. Jak nám DD už roky neustále tvrdí, ale ani jednou takovou funkci nenapsal.
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-20 08:48:04

No to taky neni uplne pravda s tim resenim jen ovladacema. Monitor podporujici FreeSync musi mit novy scaler podporujici prave FreeSync. To jen aby to nevypadalo, ze FreeSync musi umet jakykoliv i stary monitor.

Navic, ceny FreeSync monitoru jsou sice nizsi nez G-Sync verze, ale zase vyssi nez obycejne monitory. Ono to ale vychazi hlavne z parametru, kdy G-Sync monitory jsou vetsinou rychle panely 144 nebo 180 Hz. U FreeSync kdyz chcete 144 Hz panel 24" FHD, tak krome AOC stoji od cca 7500 Kc. Nebo muzu koupit za 5800 nejaky Asus. Nebo Acer za 3400 ale tam ani neuvadi rozsah FreeSync.

Proste cena monitoru je dnes hlavne o vybave, G-Sync delaji vyrobci spise jen v te spickove vybave kde se jim ty naklady na G-Sync daleko lepe ztrati. Proto je taky tech G-Sync daleko mene.

Co me ale sere nejvice, tak ze ty rozsahy frekvenci pro FreeSync aby clovek hledal po horoucich peklech. A i tak se s praktikama nekterych vyrobcu muze lehce stat, ze vypusti nejaky monitor a za 1/2 roku urelaji revizi 2 s uplne jinym rozsahem. A jakoby nahodou horsim.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-20 14:49:14

Nový scaler, který umí FS, taky nerozporuju. To je samozřejmé. Ale AMD řeší ovladačema LFC, kdy v případě potřeby znovu zobrazit stejný snímek (kdy FPS klesne pod minimální rozsah FS) se tento snímek odesílá z paměti grafické karty, kdežto GSync mobul má vlastní paměť, kde si tyto "rezervní" snímky udržuje sám a není pak třeba nic přenášet z grafické paměti do monitoru.

To jsem tím myslel.

Nabídka monitorů s GSync je také omezená z toho důvodu, že GSync modul musí znát LCD panel, se kterým spolupracuje, protože přebírá celé řízení tohoto panelu a NV samozřejmě nebude a ani nemůže naprogramovat podporu pro naprosto všechny existující LCD panely, proto je zde podpora pouze pro "relevatní" panely a to věšinou právě ty dražší, které nabízí podporu 144, 180 nebo 240 Hz.

Rozsahy FS jsou kapitola sama pro sebe. V poslední době se situace naštěstí výrazně zlepšila, ale to přepínání rozsahů low/high, jak to měly některé starší FS monitory, byla hrůza. Na každou hru podle toho, jak vám stíhá grafika, abyste si přepínali v OSD režim monitoru? No to děkuji, ale ne.

A ta cena je také dost relevatní. FS rozsah 48-60 opravdu nepovažuji za relevatní, opravdu kvalitní FS monitor cenově zdárně sekunduje GS variantě, jediné, kde má AMD s FS výhodu, je střední třída monitorů kolem 10 000, kde jsou ale použité VA Samsung panely, které mají katastrofální odezvu ve tmavých barvách (30 ms a výše) a hodí se na hraní pouze "světlých" her. Pro mínůskáře, nevěřte všemu, co vám výrobce o monitoru tvrdí, podívejte se na testy VA panelů na TFTCentral a uvidíte sami.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-18 22:05:41
avatar
FreeSync som zatial nemal tu cest si vyskusat. Ja som si mohol aspon zapnut EnhancedSync v ovladacoch, cize FreeSync pre chudobnych , po kupeni RX 570 4GB. Obraz je pekne plynuly bez tearing-u, a pritom necitim reakcny rozdiel na vstupe. Uz tu vidim a citim rozdiel, ked mam vypnutu VS alebo ked VS zapnem, tak aj tak VS nie je ono. Takze do buduca uvazujem nad FreeSync monitorom, pretoze je cenovo dostupnejsi nez GSync. GSync je funkcne obmedzeny na jednu znacku za vacsie peniaze, a podla recenzii ma podobny, ci dokonca aj horsi obraz nez FreeSync.
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-18 23:21:00

Tak naposledy narazilo AMD na to, ze proti ich Polarisom boli nasadene mimoriadne vydarene Pascaly a v case najvacsieho zaujmu o vymenu GPU (teda v case ich vydania) boli RX480 8GB vyrovnanym superom GTX 1060 6GB - co bol trosku fail. Hruby vykon ta karta mala niekde inde, ale kedze este "nedozrela", tak namiesto jasnej zalezitosti to bola plichta...

Snad Navi bude mat ten vykon pri vydani aj v realne, nielen na papieri, inak si s nou podaju ruky mainstreamy od NVidie a high-endy jej pekne zamavaju na dialku...
giffoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 00:35:45

A naco vlastne vydaju nove jadro ked vega bude zriet ako vino?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 01:43:42
avatar
Nová výroba nové možnosti, kdysi vycházela nové generace grafik co 11-15 měsíců
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To musi by daleko za staiom p 2017-12-19 10:47:22

Prva spraa bola :Navi dorazí v červenci až v srpnu 2018

Berme stadardny cyklus AMD: 40 dni vyroba, 90 dni testovanie a balenie a 30 dni dodavky partnerom
to je 160 dni. (Your starting date is August 31, 2018 so that means that 160 days before would be March 24, 2018.) a teda 24.3.2018 je najneskorsi termin zaciatku seriovej vyroby Navi, ak sa to ma stihnut.

seriova vyroba musi zacat najneskor 24.3. 2018 a vtedyprijde na trh 31.8.2018

a vtedy musi byt overovacia predprodukcna seria na vyrobnej technologii spustena najneskor 14.11.2017, realne este skor, lebo je tam nejaky cas na pripadnu finalnu upravu masiek.
A ak by Navi mala byt byt vydana 31.7.2018, tak final masky musia byt hotove skor ako 14.10.2017.
V pripade najskorsieho mozneho terminu v tej sprave 1.7.2018 by masky museli byt dodane najneskor 13.9.2017. A vyvoj musel byt ukonceny uz pred tym.

Co to znamena, ze AMD musi mat overovaciu Navi, mus mat AMD 24.12.2017, 23.11.2017 alebo 23.10.2017.

Ak by to bolo, tak testy funkcnosti chipu skonci
90 days from Oct 23, 2017 a to je January 21, 2018.

A priznam sa,ze nevidim GFX10 nikde v zdrojakoch AMDGPU v Linuxe
https://github.com/torvalds/linux/tree/master/drivers/gpu/drm/amd/amdgpu

Ale tym padom by uz malo byt napisnae nieco podla specifikacii ohladom ovladaca VEGA,aby mohli zacat ladit na produkcnej vzroke a od 21.1.2018 na seriovej Navi..




Ak by sa este nerobila predprodukcna seria


Tak by na treh mohla dorazit

za 2x130+30 dni= 290 dni



To je kedy, keby sa overovackla zacala dnes

Today is December 19, 2017 so that means that 290 days from today would be October 5, 2018.

teda Navi by bola na trhu 5.10.2018, Ak je este len prototyp, tak este neskor...
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-19 17:43:41

mas tam vela enterov
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mam 2017-12-20 08:27:49

a preto som dal like na Vas prispevok
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1108x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1559x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1127x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3783x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1465x
Komentářů: 0