TEST: The Division (BETA) - Jak nám běhá na PC? Aneb válčíme v atmosférickém New Yorku Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 23 February 2016
altJedna z nejočekávanějších her letošního roku byla k dispozici pro vyzkoušení a překvapila příjemně.

 

 

 

 

Již brzy dorazí tahle napjatě očekávaná Online TPS hra. Tom Clancy’s The Division měla komplikovaný vývoj, výsledek jsme ale mohli okusit v BETA verzi před pár dny. A jak se asi všichni, kteří ji mohli vyzkoušet shodnou, hra překvapila. Nejen hratelností, ale také technickým zpracováním. Na poměry UBISOFT hry má totiž řekl bych až výbornou optimalizaci a skvělý vizuál bez technických problémů.

Graficky je na PC zdaleka nejlepší, i když UBISOFT přes veškerou snahu nedokáže popřít fakt, že hra vypadala ve starších ukázkách ještě lépe. Opět došlo k downgradu a tentokrát se i jeden z vývojářů prořekl, když potvrdil, že je to záměr, aby konzolové verze nevypadaly o tolik hůře:

 Každopádně snad se podaří na PC ztracené detaily a možnosti postupně dohnat. BETA verze stále zanechala velmi slušný dojem, na PC hra vypadá výrazně lépe než na konzolích, což je dáno řadou efektů, které PC chybí, zejména kvalita nasvícení, větším počtem detailů, vyšším podporovaným rozlišením, vyšší kvalitou textur, stínů, AA atd. každopádně na online titul má hra grafiku vynikající. A je to nutné pro atmosféru hry. Nevěřte srovnávacím video na YouTube, které vám bohužel opravdový rozdíl neukáží. Osobně jsem ale mohl vidět hru běhat na PC a na PS4 na stejných monitorech vedle sebe a rozdíl je velký. I na střední detaily pořád PC verze vypadá lépe a to si ji ve FullHD na tomto nastavení zahrajete i s 5 let starým PC postaveným na AMD FX-8000 a HD 7970 zcela bez potíží a lépe než jsme čekali! A opět přitom ošklivější konzolová verze stojí podstatně víc než PC verze.  

Hra je jinak zasazena do New Yorku a tak detailní a realistické zpracování města tu snad ještě nebylo. Tedy otevřené prostředí, ale živo jako v současném NY v něm nebude. Hra se totiž odehrává v době, kdy bylo USA napadeno biozbraní a zákeřný vir výrazně redukoval počty obyvatel a to i NY. Pohybovat se tedy budete po vylidněném městě, ale úplně mrtvo v něm nebude :). No a právě grafika pomáhá vytvořit vynikající atmosféru, která už z BETA verze dýchá. Hra má výrazné RPG prvky, budete se zabývat zejména výbavou a jejím vylepšováním. Každopádně nás hlavně zajímá, jak hra běhá. Je to UBSIOFT hra a ty nemají bohužel dobrou pověst v poslední době kvůli mizerným optimalizacím a hromadě problémů i dlouho po vydání.

  • Jak běhá The DIVISION?

Upřímně jsme byli velmi překvapeni. Někdo u UBSIOFT asi slyšel kritiku na poslední vydané hry a ačkoliv je to jen BETA nové hry (osobně si myslím, že už se nic moc měnit nebude) přeci jen běhá lépe než řada dříve vydaných UBISOFT her ještě dnes. Grafika je na skvělé úrovni a na to jak dobře vypadá, jsou nároky docela akceptovatelné. Samozřejmě výkonná grafika se vám bude hodit, obzvlášť na vyšší rozlišení:

Překvapilo nás, jak dobře běhá hra na AMD grafikách, což zejména u UBISOFTu, který na optimalizace pro AMD hodně kašlal, což bylo bolestně znát i na chodu jeho her na konzolích, je příjemná změna. AMD Radeon grafiky dokonce poráží své cenové rivaly od NVIDIA, ačkoliv ta pro hru na rozdíl od AMD vydala i ovladač. AMD zjevně ovladače vydávat nemusí (možná jen pro fungování CF), protože její grafiky fungují bez potíží. Inu někdo opravovat něco pořád novými ovladači musí, někomu stačí udělat ten ovladač pořádně jednou ;).

Velké problémy má zejména grafika GTX 970, u které se opět projevují lživě uváděné parametry, kdy karta nemá 256-bit a 4GB ale funkčně jen 224-bit a 3,5GB a způsob jakým je to ořezáno v mnoha hrách způsobuje propady FPS. Tady se dokonce GTX 970 propadá až téměř k úrovni R9 380 a FPS dost lítají, zejména v náročnějších scénách, kdy prostě karta nefunguje dobře. A rozdíl je poměrně zásadní, protože těch pár FPS má vliv na hratelnost, protože se bavíme o 40 vs 60 FPS na stejných vysokých detailech. Bohužel však žádná ze současných grafik nemá dost výkonu na 4K rozlišení či Eyefinity v plných detailech. Jediné grafiky na to použitelné budou Radeon R9 295X2 či FURY X2, jenže CrossFire profile AMD zatím pro tuto hru nevydalo.

Ještě větším překvapením je výkon procesorů. Náš 8jádrový Intel Core i7-5960X na pouhých 3GHz jasně překonává všechny procesory výkon i ta frekvenčně rychlejší 4jádra! O tom, že hra skutečně výborně využívá vícejádrových procesorů, svědčí i výkon letitých AMD FX, které poskytují skvělý výkon a 6-8jádrové procesory mají i lepší minimální FPS než jen čtyřjádra.

  • Závěr

BETA verze The Division na nás udělala skvělý dojem. Nejen překvapivě zajímavou hratelností, ale i optimalizací na moderní grafiky a procesory, což je něco, co u UBISOFT her dost chybělo. Na to, jak hra dobře vypadá, má podle nás rozumné nároky a hlavně když investujete do moderní grafiky nebo máte multijádrový procesor, tak tomu výkon bude odpovídat. Zejména u starých AMD procesorů a nových grafik je pak jejich dobrý výkon opravdu velkým překvapením, protože UBSIOFT hry prostě k AMD moc přátelské nebyly. Evidentně ale někdo u UBISOFTu chtěl, aby The Division dobře běhalo i na konzolích, které na AMD HW kompletně staví. No a to se projevilo i na PC a AMD komponentách i na tom, že hra běhá bez technických problémů. A pak že optimalizovat nejde.

BETA verze The Division tedy napověděla, že by finální hra vycházející za pár týdnů, měla tentokrát fungovat bez potíží. Grafika je velmi dobrá, i když by mohla být na PC ještě lepší, New York je zpracovaný fantasticky a herní mapa má být opravdu obří. Teď je jen otázka, zda to bude i herně bavit. BETA napověděla, že by to mohlo být dost zajímavé a UBSIOFT by si po několika letech, kdy jeho hry připravovaly jedno zklamání za druhým (snad s výjimkou Far Cry série) a řadu technických problémů s vlastním chodem her, konečně mohl napravit trochu reputaci.

Škoda jen, že osobně mám pocit, že tahle hra je přeci jen dost orientována na mainstreamové konzolové publikum, takže je zde řada zjednodušení, mizerná AI a řada zjednodušujících ústupků a nízká obtížnost hry a není to prostě takové propracovanější  hardcore "METRO 2033 nebo STALKER z USA" a navíc je to akční online hra, což zatím nikdy nedopadlo dobře :( ... zajímavá atmosféra tomu ale nechybí!

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 882x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1796x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1858x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1248x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1266x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3873x
Komentářů: 0