Strana 4 z 6
Záměrně se snažíme otestovat hry na odlišných technologických engine. Podívejme se tedy na další hry.
Zástupce SONY produkce, fantasticky vypadající (a běhající) hra založená na DECIMA herním engine v nejnovější generaci se ukazuje ve výborném a optimalizovaném světle. Mnoho her může dnes jen závidět, jak skvěle vypadá a současně se hýbe.

Chybět nemůže ani zástupce nastupují Unreal Engine 5 generace her. V tomto případě jde o takový hybrid, kdy vývoj začal na UE4, ale hra vyšla v UE5, což je případ řady současných titulů. Optimalizace prvních verzí UE5 ovšem není ideální, ale aktuálně se představil už UE verze 5.6, kde se hodně zapracovalo, takže další nové hry by toho měly využít. STALKER 2 je ale tedy starší verzí UE5 a běhá (bez RT) takto:

- Indiana Jones and The Great Circle
Tohle je hra založená na dnes méně používaném API VULKAN místo DirectX 12. Používá ID Tech engine 7, který je zajímavý tím, že vyžaduje Raytracing podporu. Hra má nicméně několik úrovní RT, testujeme s tím základním. Je ale možné zapnout i plný Raytracing, který však udělá hru nehratelnou. Současně je bohužel velmi náročný na paměť a speciálně 8GB grafiky NVIDIA, včetně nových RTX 5060 modelů, jsou doslova nepoužitelné.

Záměrně jsme zařadili ještě druhou hru využívající IDTech Engine 7 s API Vulkan. Tou je nejnovější DOOM, který se zdá být proti Indiana Jones na stejném technickém základě podstatně optimalizovanější. Ačkoliv také vyžaduje RT už v základu, 8GB grafiky NV tu alespoň fungují. Je však pravdou, že úroveň nasazení RT u této hry není zdaleka tak extrémní jako u Indiana Jonese.

A jak si vedou karty v provozu?
|